PDA

צפייה בגרסה מלאה : ייעוץ לפני קניית zj 95 לבן



bagira
29-01-21, 00:06
שלום חברים. הולך מחר לראות באזור פרדס חנה zj.

הרכב מוגבהה, נעול קדימה ואחורה והכי חשוב מבחינתי, 4 ליטר, 6 טורי.לימיטד.

לא מעוניין ב וי8.

אשמח לכל טיפ שתיתנו מה לבדוק ומה נקודות התורפה של הדגם?

בנוסף, כמה שאלות ספציפיות,

1.לרכב הגבהה מאושרת ברשיון 2.5. במציאות מותקן 3.5. מישהוא בכלל יכול לעלות על זה? בוחן רכב או מכון טסטים יתחילו למדוד עם סרגל?

2. על הרכב מותקנים 31 שלא מאושרים ברשיון. יש מצב לאשר לגרנד 31? או שלקחת בחשבון שהתחנה הראשונה אחרי הקניה היא רביעיית צמיגים במידה מאושרת?

3. אם מישהוא מכיר את הרכב עצמו ויש לו מה לשתף, אשמח לשמוע.

תודה מראש על כל עזרה[emoji1]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210128/198615295fe7d02a012d1793e6ec394e.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20210128/b1c65feb85fe1faeb464f292785642d4.jpg

Sent from my Redmi Note 6 Pro using Tapatalk

hadtomer
29-01-21, 06:54
אהלן. אני אישית לא בעלים של ZJ כך שאין לי מה לומר על נושא תקלות של הדגם הספציפי. אני ממליץ לשמוע עצות בנושא רק ממי שהיה לו כזה רכב בבעלותו. לא ממי ששמע, מי שקרא באינטרנט ומי שלבת דודה הצולעת שלו היה כזה.

לגבי היתר ששאלת:

1 אין לרכב 2.5 ברישיון. יש לו 50 מ"מ ברישיון כי זה מה שהחוק מאשר

2. מכון טסטים אכן מחזיק סרגל ואפילו שולף אותו הרבה.

3.אין מצב לאשר לגרנד 31.

4. תראה שניה ותקשיב היטב לכל מילה: בדומה ללא מעט תחומים במדינת ישראל, גם קהילת הג'יפאים היא כזו שפועלת על השוליים המאוד אפורים של החוק. זה נשמע רע, כאילו שמדובר מינימום בסדרה נרקוס...אבל בפועל מה שזה אומר זה שבעולם יש מציאות שונה - וזה אומר שכל ג'יפ אתה רואה על הכביש שהוא משודרג היטב , כמו הרכב הזה, אינו חוקי. מן הסתם, שב על כביש 40 בדרום ביום שישי בשעה חמש בערב כשיורדים לטיולים- ותראה מאות "עבריינים". ואם זה היה כביש בארה"ב זה היה לחלוטין נורמאלי. אולי אפילו הרכבים הישראלים היו נחשבים דרדעלע, כי הם לא ממש מפלצות.

את הג'יפאים אפשר לחלק בקלות לשתי קבוצות: נורמטיבים ולא נורמטיבים. נורמטיבים מקפידים על לשון החוק ולא נורמטיבים לא מקפידים. אופי התחביב ויופיו הרב של העיסוק בתחום הזה הוא ביכולת לקחת רכב מאוד ממוצע ולהפוך אותו לחיית טיולים. והZJ הזה הוא דוגמה מעולה- אבל לשון החוק בישראל מונעת זאת מרבים.

אני לא מכיר אותך ואין לי מושג על מה אתה נוהג, אבל מהשאלות אני מבין שאת יותר מהנורמטיבים. קח בחשבון שמי שעוסקים בתחביב ברמה הלא נורמטיבית הם כאלה שלמדו איך לחיות עם מדינת ישראל, עם מכוני הטסטים וכו. (או שמא חשבת שכל ג'יפ מוגבה היטב שאתה רואה במדבר בשבת בבוקר עובר טסט). זה כרוך במידה מסוימת של אי נוחות. עליך לעשות לבד את השיקול האם זה כדאי לך והאם אתה בנוי לזה.

Aifer
29-01-21, 07:22
קח את הרכב לבדיקה אצל ארז 4x4, ארנון (פרדס חנה) או מישהו שמכיר את הרכבים.
אני עם גראנד לבן 98 כבר מעל 4 שנים. רכב נהדר אבל דורש תשומת לב.



שלום חברים. הולך מחר לראות באזור פרדס חנה zj.

הרכב מוגבהה, נעול קדימה ואחורה והכי חשוב מבחינתי, 4 ליטר, 6 טורי.לימיטד.

לא מעוניין ב וי8.

אשמח לכל טיפ שתיתנו מה לבדוק ומה נקודות התורפה של הדגם?

בנוסף, כמה שאלות ספציפיות,

1.לרכב הגבהה מאושרת ברשיון 2.5. במציאות מותקן 3.5. מישהוא בכלל יכול לעלות על זה? בוחן רכב או מכון טסטים יתחילו למדוד עם סרגל?

2. על הרכב מותקנים 31 שלא מאושרים ברשיון. יש מצב לאשר לגרנד 31? או שלקחת בחשבון שהתחנה הראשונה אחרי הקניה היא רביעיית צמיגים במידה מאושרת?

3. אם מישהוא מכיר את הרכב עצמו ויש לו מה לשתף, אשמח לשמוע.

תודה מראש על כל עזרה[emoji1]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210128/198615295fe7d02a012d1793e6ec394e.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20210128/b1c65feb85fe1faeb464f292785642d4.jpg

Sent from my Redmi Note 6 Pro using Tapatalk

נדב42
29-01-21, 07:49
לא ידעתי שקיים zj עם מנוע 4 ליטר.. בדוק היטב את רישום המנוע ברשיון - דגם, נפח ומספר סידורי.

six-86
29-01-21, 08:08
לא ידעתי שקיים zj עם מנוע 4 ליטר.. בדוק היטב את רישום המנוע ברשיון - דגם, נפח ומספר סידורי.יש zj עם 4 ליטר ,
אני עם אחת כזו כעשר שנים ,


Sent from my SM-N985F using Tapatalk

grand
29-01-21, 08:27
בעבר הרחוק, בימים שהיה לי zj היה ניתן לרשום חוקית בכל מכון טסטים צמיגים עד מידה 31, וכך עשיתי ויתכן שכך גם אותו רכב ביצע, לא הייתי מוטרד מזה, 31 זו מידה שלא מושכת אש במיוחד.
לגבי מה לבדוק קשה לומר כיוון שזה רכב כבר ישן מאוד, הייתי שם לב לנושא התחממות מנוע, גיר, וחיבורי זרועות קדמיות לשילדה, יש שם נטיה לפתח סדקים בהלחמות.

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

grand
29-01-21, 08:29
סליחה.. לא שמתי לך שהצמיגים לא ברשיון.

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

erezgur
29-01-21, 08:34
אם הרכב מאזור פרדס חנה, ממליץ להגיע לארנון, מוסך אנדרו שהוא איש מקצוע טוב, אמין ומכיר היטב רכבים כאלו.
לגבי שאר הנתונים, כפי שנרשם למעלה - סביר מאד שלא יהיה לך פשוט לעבור טסט בכל מקום ואולי גם תצטרך להתחשב הביקורות משרד התחבורה ובוחני משטרה בעת הנסיעה בכבישים... יש לא מעט שכך עושים אבל תביא זאת בחשבון.

נשלח מהנייד

נדב42
29-01-21, 08:52
ואולי גם תצטרך להתחשב הביקורות משרד התחבורה ובוחני משטרה בעת הנסיעה בכבישים... יש לא מעט שכך עושים אבל תביא זאת בחשבון.


בהקשר הזה, ממש עדיף לנסוע בכביש על צמיגים במידה הרשומה ברשיון. זה הדבר הראשון (וכמעט היחידי אם לא עפה לך בטעות לוחית רישוי כמובן) שהשוטרים בודקים כשעוצרים אותך.

bagira
29-01-21, 09:35
תודה לכולם.

ארנון אכן אופציה מעולה, אקפוץ אליו עם הרכב.

תודה על היעוץ.

עכשיו אני גם מבין למה הרכב לא נמכר ככ מהר, גם אם הןא במצב טוב (את זה נגלה היום), 2 טסטים בשנה ששניהם צריך לעבור בקומבינה, מעבר לבלבול מח, זה גם הוצאת כסף לא קטנה איך נקרא לזה בעדינות... עבור מתאם שרות במכון טסטים😂
מטייל נורמטיבי במדבר רק 30 שנה.

התחלתי עם צ׳רוקי שנת 72😁

ariel-ro
29-01-21, 10:16
1. בוחן במכון הטסטים עלול להחליט שהרכב שלך גבוה כי ככה בא לו, והוא יכול למדוד עם סרגל(למרות שאין לו את המדידה המקורית) ולהגיד שזה גבוה ביחס למידה שקרית כלשהי.
אלא אם הרכב באמת 50מ"מ, יכולים לעשות לך צרות. אבל אמרת שאתה מדוע ל'מתאם', אז הכל בסדר

2. ניתן להכניס הכל ברישיון, אני מניח שאתה מבין איך(ראה את ההודעה של תומר ואת סוף סעיף 1 שלי ותסיק :) )

3.
מרכב אחוד:
הגראנד צ'ירוקי של השנים האלה הם חסרי שלדת סולם, אלא השלדה והבודי אחד הם. היתרונות ידועים(מרווח גחון גבוה, גמישות שלדה וכו'), אך החסרון הגדול הוא שהבודי נוטה להיסדק ולהישבר.
הנקודות המועדות לפורענות בZJ הם נקודות החיבור של זרועות הרדיוס(הזרועות שמחברות בין הסרן לגוף הרכב) של הסרן הקדמי שמתנתקות מהשלדה, ונקודות החיבור של זרועות הרדיוס של הסרן האחורי שמתנתקות עם השלדה(מוזמן לחפש פה בפורום תמונות)
אם זה עוד לא קרה, בסיכוי סביר שייקרה, ולכן תשאל את המוכר על זה, אם זה קרה תסתכל על איכות התיקון, אם חיזקו או לא וכו'.
בנוסף גם החיבור בין קורות A וB לשלדה ולגג נוטה להיסדק.

בקיצור, רצוי שהרכב יעלה על ליפט ותסתכלו היטב שהבודי שלם, ללא סדקים וחלודות, כי זה, בעיני, החלק שהכי קשה לתקן ברכב. כל השאר ניתן להזמין ארוז יפה מאמזון ולהתקין.:)

סרן אחורי:
הZJ הגיעו עם 2 סוגי סרנים אחוריים - DANA35 וDANA44HD
הראשון הוא סרן די חלשלוש שנוטה להישבר, אם זה מה שמותקן ברכב, בדקו אותו היטב.
השני הוא סרן טוב, הוא לא דומה לDANA44 הרגיל, אלא הוא עם קייס אלומיניום אבל יש לו כבר נעילות והוא חזק יותר מה35 ועדיף לקנות רכב שהסרן הזה כבר נמצא בו.

תיבת הילוכים:
אלא אם הרכב הוא שנת 93, תיבת ההילוכים היא של קרייזלר מדגם 42RE. אני לא מכיר בעיות מיוחדות איתה, רק שעם תיבות הילוכים של קרייזלר יש עניין שחייבים לשים בהם נוזל ATF4+, אחרת מתחילות צרות. - אם הרכב אצל הבעלים הקודם כבר כמה שנים, כנראה שהוא משתמש בנוזל הנכון. אבל שווה לשאול את המוכר - יעיד על תחזוקה נכונה וכו'

כל השאר זה כרגיל. חשמל, מנוע, מערכת קירור וכו'. להסתכל, להקשיב לרעשים, לבדוק מה עובד ומה לא, להסתכל על הצמות ולראות עם עשו קומבינות שצורמות לעין וכו' וכו'

כנראה שארנון/ארז/גורו אחר ידעו לתת את הערכתם על הכלה המיועדת, אבל גם אתה תסתכל על הדגשים השונים שיש ברשת על הרכבים האלה, כי גם הגרואים השונים מפספסים.

דרור ברלי
29-01-21, 11:57
ג'יפאי נורמטיבי מבחינתי זה אחד שמתחשב באחרים כשהוא יצא לשטח - לא פוגע בטבע, לא יורד משבילים, לא מלכלך ולא משחית, מאיט לקצב הליכה כדי לא להעלות אבק על הולכי רגל, רוכבי אופניים, רוכבי סוסים וכו'.

לשפר רכב שטח זה משהו מאוד נורמטיבי מבחינתי. מי שלא נורמטיבי זו המדינה שלנו, בהתייחסותה לאזרחיה בתחומים רבים ושונים - אחד מהם זה התערבותה הגסה והחצופה באוטו שלנו שהוא רכושנו הפרטי (אבל בעוד נושאים רבים אחרים, חשובים קצת יותר).

הגבהה, מידות גלגלים ועוד כל מיני שדרוגים קטנים אחרים ברכב שטח ישן במפרט שתיארת, אינו משהו יוצא דופן בכל מקום נורמלי בעולם, רק כאן בישראל זו עילה לנציגי השלטון, העבדים הקטנים כי ימלוכו, להתעלל בך. למה? ככה. כי אפשר וכי הם יכולים. וכי החוק התיר להם והסמיך אותם וחלקם גם נהנים מזה - ככה זה היה תמיד, וככה זה יימשך לנצח כנראה - כי עם ישראל אינו מהעמים האמיצים והנחושים שמרימים ראש ומתמרדים כנגד הרוע.

קבלכ עובדה מוגמרת - כל ג'יפ ישן, גם אם תקני וסטנדרטי כביום היוולדו, יתקשה לעבור טסט. אם אתה ג'יפאי אמיתי עם נסיון של שנים, אתה כבר מכיר את זה ויודע איך מתנהלים - שני טסטים בשנה לרכב שטח ישן ומשופר זה אכן כאב ראש, אבל גם טסט אחד הוא כאב ראש. בהנחה שהאוטו תקין ויעבור את התחנות במסלול הרגיל ללא ליקויים בטיחותיים, זה יעלה לך עוד כמה מאות שקלים למוסכניק שלוקח את האוטו לטסט ודוחף פה ושם את מנת השוחד הרגילה לבוחנים. עוד כמה מאות שקלים לשנה זו לא סיבה לוותר על החלום וההנאה שלך.

לכן אתה צריך לקחת את זה בחשבון ולהגשים את החלום שלך למרות כל זה.
עובדה שרובנו ככולנו מסתדרים עם זה. מקטרים, מתעצבנים, מפנטזים איך נהרוג במו ידנו החשופות ובהנאה סדיסטית מרובה כל פקידון וכל בוחן ואיך נעלה על משרד הרישוי עם D9.... אבל בסוף זה עובר וממשיכים הלאה, עד הטסט הבא.



הגבהה - עצם רישום ההגבהה ברשיון הוא כבר נקודה לטובתך במעמד הטסט - בלעדיו, גם כלי רכב סטנדרטיים לחלוטין ולא מוגבהים כלל מוכשלים בעילת "הגבהות". אם האוטו לא חריג למראה, חלק מהמכונים, הפחות מושחתים/מנוולים, בהחלט יסתפקו ברישום ברשיון, וזה כבר טוב. יש מכוני רישוי שמודדים ויש כאלה שלא. אם ההגבהה לא נראית חריגה, הם לא יטרחו למדוד, אבל רכב שמוגבה לשמיים, קיט 6-6.5 וכו' - אין לבעליו מה לבוא בטענות ש"מדדו לו" כי זה כבר משהו שקופץ להם לעין ואי אפשר להתעלם ממנו. מה שנקרא "להשתין מהמקפצה".

צמיגים - פעם אישרו באופן גורף מידה 31 לכל הג'יפים והטנדרים. רבים ניצלו את ההנחיה הזו ושינו מידה ל-31. חבל שבעלים קודמים של הרכב הזה לא קפצו על ההזדמנות לשנות מידה, כי היום אי אפשר לשנות מידת צמיגים, אלא למידות היצרן מתיר ושכתובות בדף של הדגם הזה באוטו-דאטה. אבל החלב הזה כבר נשפך מזמן.... בהחלט יש מצב שתצטרך לרכוש סט צמיגים במידה המקורית המצחיקה, או לקבל החלטה מודעת לפעולה באיזור הדמדומים/התחום האפור ולהיעזר במאכערים למיניהם כדי לתקן את "טעות ההדפסה" ברשיון הרכב שלך.... בגלל שמשרד התחבורע מודע לתרגילים האלה, רמת הסיכון עלתה - ובהתאם גם שכר הטרחה של המאכערים, שטיפס לגבהים שלא נדע.

מנוע ה-4.0 ליטר הוא מצוין. הוא פחות חזק מה-V8 אבל לא פחות מוצלח, כנראה יותר, ויש שטוענים שהרבה יותר. זה המנוע הגנרי האלמותי של Jeep שמשרת בנאמנות במשך שנים ארוכות בדגמים רבים -רנגלר, צ'רוקי, גרנד צ'רוקי, סופה. מנוע כל-ברזל (בלוק וראש), עמיד ואמין ביותר, עם שוק בלתי נדלה של חלפים ושיפורים.

asafk
29-01-21, 12:03
רק לגבי המנוע - בעיני רבים הוא נחשב ל'גביע הקדוש' של מנועי ג'יפ לדורותיהם. וזה באמת מנוע מצויין, עמיד, חזק, ואפילו ניתן לשיפור.
האם הוא עדיף על השמינייה כשמדובר ב zj ? הדעות חלוקות אבל זה לא משנה כשזה מה שיש בג'יפ שעל הפרק.

אסף.


Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

דרור ברלי
29-01-21, 12:19
הגראנד צ'ירוקי של השנים האלה הם חסרי שלדת סולם, אלא השלדה והבודי אחד הם. היתרונות ידועים(מרווח גחון גבוה, גמישות שלדה וכו'), אך החסרון הגדול הוא שהבודי נוטה להיסדק ולהישבר.
אתה מתכוון ל"אין גמישות" בשילדה. הסיבה העיקרית למעבר ליוניבודי הוא להקשיח את מערך המרכב+שילדה, לטובת התנהגות בכביש. זה מכניס את המרכב לעומסים כבירים בהצלבות למיניהן בשטח, במיוחד ברכבים עם מתלים משופרים שיודעים לתת מהלכים גדולים מאוד - כמו במשפחת האינדיאנים, ומגדילים את העומסים על חיבורי זרועות הרדיוס.

הנקודות המועדות לפורענות בZJ הם נקודות החיבור של זרועות הרדיוס(הזרועות שמחברות בין הסרן לגוף הרכב) של הסרן הקדמי שמתנתקות מהשלדה, ונקודות החיבור של זרועות הרדיוס של הסרן האחורי שמתנתקות עם השלדה(מוזמן לחפש פה בפורום תמונות)
אם זה עוד לא קרה, בסיכוי סביר שייקרה, ולכן תשאל את המוכר על זה, אם זה קרה תסתכל על איכות התיקון, אם חיזקו או לא וכו'.
בנוסף גם החיבור בין קורות A וB לשלדה ולגג נוטה להיסדק.

בקיצור, רצוי שהרכב יעלה על ליפט ותסתכלו היטב שהבודי שלם, ללא סדקים וחלודות, כי זה, בעיני, החלק שהכי קשה לתקן ברכב. כל השאר ניתן להזמין ארוז יפה מאמזון ולהתקין.:)

סרן אחורי:
הZJ הגיעו עם 2 סוגי סרנים אחוריים - DANA35 וDANA44HD
הראשון הוא סרן די חלשלוש שנוטה להישבר, אם זה מה שמותקן ברכב, בדקו אותו היטב.
השני הוא סרן טוב, הוא לא דומה לDANA44 הרגיל, אלא הוא עם קייס אלומיניום אבל יש לו כבר נעילות והוא חזק יותר מה35 ועדיף לקנות רכב שהסרן הזה כבר נמצא בו.
הראשון הוא סרן די חלשלוש שנוטה להישבר, אם זה מה שמותקן ברכב, בדקו אותו היטב.

הדגם של הסרן האופציונלי הוא Dana44A - גרסת האלומיניום המפורסמת לדנה 44. פחות טוב מסרן דנה 44 ברזל, אבל עדיף בהרבה על ה-35.
רוב הגרנדים עם מנוע 4.0 הגיעו עם דנה 35 וזה בהחלט חיסרון. צמיג 31' כבר גבולי עליו, אלא אם עבר שיפור לציריות Super35 ועדיין הביצה קטנה וחלשה יותר.

תיבת הילוכים:
אלא אם הרכב הוא שנת 93, תיבת ההילוכים היא של קרייזלר מדגם 42RE. אני לא מכיר בעיות מיוחדות איתה, רק שעם תיבות הילוכים של קרייזלר יש עניין שחייבים לשים בהם נוזל ATF4+, אחרת מתחילות צרות. - אם הרכב אצל הבעלים הקודם כבר כמה שנים, כנראה שהוא משתמש בנוזל הנכון. אבל שווה לשאול את המוכר - יעיד על תחזוקה נכונה וכו'

כל השאר זה כרגיל. חשמל, מנוע, מערכת קירור וכו'. להסתכל, להקשיב לרעשים, לבדוק מה עובד ומה לא, להסתכל על הצמות ולראות עם עשו קומבינות שצורמות לעין וכו' וכו'
בעיות התחממות ידועות בכל האינדיאנים. הם סובלים מתאי מנוע צפופים עם בעיית פינוי חום קשה. אותו מנוע בדיוק ברנגלר/סופה נהנה מתא מנוע מרווח ומאוורר היטב ומרדיאטור גדול יותר והוא לא יתחמם לעולם אם מערכת הקירור שלו תקינה וגם חום העבודה הרגיל שלו יהיה נמוך יותר. אבל באינדיאנים הוא עובד "חם" כל הזמן - צריך להיות ערני ומודע לזה ולא לאפשר לו לעבור 103 מעלות - מה שהיצרן מגדיר כחום עבודה תקין, אבל ללא מרווח בטחון בעצם.
כנראה שארנון/ארז/גורו אחר ידעו לתת את הערכתם על הכלה המיועדת, אבל גם אתה תסתכל על הדגשים השונים שיש ברשת על הרכבים האלה, כי גם הגרואים השונים מפספסים.
אכן. רק קח בחשבון שזה רכב ישן ותמיד יימצאו בו ליקויים - בין אם הרבה ובין אם מעט. חלקם זניחים ושטותיים וחלקם משמעותיים. חשוב לדעת למיין את הליקויים הללו לפי משמעותם הכספית ורק אז לקבל החלטה מושכלת האם האוטו שווה התעסקות או לוותר ולחפש את המועמד הבא.
....

sgill
29-01-21, 12:39
מה הקשר לצבע?

bagira
29-01-21, 13:14
מה הקשר לצבע?

אם ככ מפריע אני יכול לערוך...

bagira
29-01-21, 13:40
כמה תגובות...

מנוע הוי8 באופן כללי אולי עדיף.
בארץ הקודש, הידע המקצועי ומלאי החלפים הוא כזה של 4 ליטר לדעתי יש ייתרון מוחץ.

קצת הלחצתם אותי עם החום מנוע, מניח שזו הסיבה שהמוכר הדגיש שיש ונטה חשמלית

הסרן האחורי ברכב הוא דנה44.

הולך היום לראות את הרכב, רק מה... בעל הרכב יהיה חייב להבין שעניין הצמיגים, ההגבהה והטסט בקומבינה חייבים להתבטא במחיר הרכב.

כרגע עומד על 30 אלף שח
סביר? יקר?זול?

דרור ברלי
29-01-21, 13:44
טסט ב"קומבינה" (או באמת בקומבינה, שזה הרבה יותר גרוע) זו המציאות של כל רכב שטח ישן. משופר או מקורי. קח בחשבון.

grand
29-01-21, 14:48
30 אלף מחיר טוב לרכב כזה תקין ונקי, בנבלה מוזנחת לא הייתי נוגע גם ב 10..

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

sgill
29-01-21, 15:17
אם המנוע גיר שילדה וסרנים תקינים, הרכב שווה בסביבות 30K. קוסמטיקה מסדרים לאט לאט אצל בעלי מקצוע ופלסטיקה מביאים מחו"ל.
היתרון במנוע 4 ליטר הוא שהוא נפוץ, יש מלאי חלפים ויודעים לעבוד עליו בארץ. תבדוק שהוא מופיע ברשיונות.
השדרוגים הקלים והפחות חוקיים לא חייבים להתבטא בירידה במחיר הרכב (כך נראה שאתה מנסה להסיק).
נכון שיש 2 טסטים בשנה, אבל עוד 4 שנים הרכב הופך לאספנות ואז רק טסט אחד ועלויות אחזקה מוזלות (גם לזה יש ערך).

הוונטה החשמלית לא היתה משליכה אצלי על בעיות בחום מנוע. כל רנגלר עד שנתון 2012 מוסיף קולר גיר, וונטות חשמליות מאוד נפוצות.

ומתוך סקרנות - אתה "בגירה" מהפורם של הרכבים?

boaz avrahami
29-01-21, 15:21
וונטה חשמלית היא לא בהכרח יתרון. הייתי שם וחזרתי בדיוק למקור. היתרון של וונטה הוא רק בסלד מאוד נמוך. החסרון הוא שכל הזמן אתה נוסע עם חשש לכשל ותקוע עם עיניים על השעון.

גם מנוע 4 ליטר לעומת 5.2 לא בטוח בכלל שזה יתרון.

מידת צמיגים לא ברשיון ועוד ברכב שנדרש לפעמיים בשנה לטסט זה חתיכת בעיה שאסור להתעלם ממנה.
כשתשים את המידה שברשיון ההגבהה תיראה יותר משמעותית ומושכת תשומת לב דבר שיגרור סכנה לפסילה בטסטים.
אין במכוני הטסטים מדידה לגובה של ה ZJ. למעשה יש להם מידה אחת כללית לגראנד צירוקי באשר הוא.
זה כולל zj wj wk wk2.
לכן חשוב שהכול יהיה מאושר ברשיון וגם לא יראה מוגזם.

העלו כאן הערות נכונות.
מה שחשוב הוא שתתרשם לפני הכול מרמת התחזוקה של האוטו.
האם יש אילתורים בתחזוקה ובחשמל ומצב כללי של תא הנוסעים.
יש להשיג לאוטו הזה הכול והחלפים יחסית לא יקרים אבל אוטו שתוחזק רע יגרום לך לעוגמת נפש.
גרנד מתוחזק היטב הוא רכב מהנה ומפנק מאוד .
אני מחזיק כזה 5.2 כבר 11 שנים רק לטיולים והכוונה להגיע איתו לאספנות ב 2028.

אגב, שנתון 95 מגיע במקור עם דנה 35.
תצלם את הביצה של הסרן האחורי ותשווה אותה כאן-

http://www.jeepolog.com/forums/content.php/1012-jeepolog-archive

עוד נקודה שלא עלתה - בדוק את הסרן הקדמי. כמעט בוודאות שהוא יחייך מפני שהם שמחים בבסיס רק תבדוק שזה לא צחוק מוגזם.

שגיא S
29-01-21, 18:40
אני בעבר דיברתי עם המוכר על הרכב הזה...אם אני לא טועה המוכר הוא אח של ליעד אנטו - שאני לא מכיר אותו אישית אך שמעתי שיש לו מוסך באיזור פרדס חנה גם כן.

נדב42
29-01-21, 18:55
יש לא מעט zj שהחליפו את הסרן לדנה 44 ברזל (מעבירים תושבות לסרן של סופה), אם עשו את זה טוב זה שדרוג מבורך [emoji846]

boaz avrahami
29-01-21, 20:08
מבחינת חוזק נכון. מבחינת abs זה מיצר בעיה.
גם הרוחב מעט שונה בין ה 44 ל 35 המקורי וה 30 הקדמי.
הכול פתיר בצורה כזו או אחרת ותוספת קשיים בטסטים

bagira
29-01-21, 20:10
המון תודה לכולם על כל היעוץ.

לצערי, הגעתי למקום ומצאתי רכב מוזנח מאוד!


שוב תודה ואם אחליט שאין ברירה להשתדרג לצ׳רוקי יותר חדש, אתם תהיו הראשונים לדעת.

למי ששאל.... כן.
בגירה יש רק אחד😂

grand
29-01-21, 20:52
חשדתי שכך המצב, אם היה לי zj במצב טוב ומטופל כמו שצריך לא הייתי מבקש עליו 30, זה סוג הרכבים שאין להם מחירון והמחיר נגזרת ממצבם ומכמות ההשקעה.

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

-->