צפייה בגרסה מלאה : ביטול ניתוק בקרת אחיזה בפג'רו
הדיון בנושא בקרת המשיכה שמתנתקת בפאג'רו כשנועלים דיפרנציאל אחורי ארוך, מוכר וידוע, ונידון בפורום מספר פעמים.
נכון לעכשיו אלו האפשרויות:
1. ולאד: בחור רוסי שגר באוסטרליה שמייצר חיבור שנכנס לקונקטור. https://www.facebook.com/groups/2155678484721760/?ref=share
מבקש 155 דולר אוסטרלי + משלוחה. המתנה מאוד ארוכה עד שהוא מייצר. כמה ארוכה? עכשיו הוא התחיל לייצר למי שהזמין באוגוסט.
2. חבר'ה מאבו דאבי שמייצרים פתרון דומה (בעיני יותר אלגנטי). https://www.cronos4x4.com/products/mitsubishi-pajero-plug-play-traction-on-off-loom
עולה 105$ + 55$ משלוח
3. יש את אלירן שמכין בארץ. שולח את החוטים הרלוונטים + מתג + הנחיות איזה חוט לחתוך ואיך לחבר את המתג. להבדיל מהאוסטרלי והחבר'ה מאבו דאבי, הפתרון שלו הוא רק הפעלה מחדש של הtraction בעוד ששני הפתרונות האחרים הם גם ביטול שלה במקרה הצורך.
4. אפשר לעשות לבד https://youtu.be/O6lq-RtOzYM (ואפילו בעברית!)
מזה אני קצת חושש. את כל החלקים כבר יש, רק צריך לאסוף את האומץ לעשות את זה לבד...
5. להתקין נעילת דיפרנציאל קדמית אמיתית $$$$
- מישהו נוסע לאבו דאבי ואז אני אוכל לחסוך משלוח?
- חיפשתי לינק לtoggle switch מגניב כמו של האבו דאביים שיהיה on-off-on אבל מצאתי רק כזה
US $7.60 5%OFF | 5pcs/Lot 123F 3-Pin 3 Position ON-OFF-ON Spring Return Momentary Switch 15A 250VAC Toggle Switch
https://a.aliexpress.com/_vtPLBH
אשמח אם מישהו מכיר משהו קצת יותר אלגנטי
Sent from my BE2029 using Tapatalk
אחלה סיקור.
תודה
מציע לשנות את הכותרת שלא מלמדת בכלל על התוכן החשוב שמסתתר בפנים.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
אחלה סיקור.
תודה
מציע לשנות את הכותרת שלא מלמדת בכלל על התוכן החשוב שמסתתר בפנים.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalkנכון.
זה היה בשביל הטיזר ;)
ותודה להנהלה על התיקון
Sent from my BE2029 using Tapatalk
https://www.aliexpress.com/item/1005001302025801.html
לא בדיוק אבל יש שם משהוא דומה
אלו מתגי שני מצבים (לחיצים). הוא צריך שלושה.
זה מתג מסוג dpdt on-off-on
"SPST, SPDT, DPST, and DPDT Explained - Littelfuse" https://m.littelfuse.com/technical-resources/technical-centers/commercial-vehicle-technical-center/poles-and-throws.aspx#:~:text=DPDT%20On%2DOn,opera ted%20by%20the%20same%20actuator.
Sent from my BE2029 using Tapatalk
אלו מתגי שני מצבים (לחיצים). הוא צריך שלושה.
צודק, טעות.
לטובת הדורות הבאים, סכמת חשמל של נעילת דיפרנציאל.
http://www.mmc-autoelectric.org.ua/manuals/eur/pajero/2009/35/html/M135301820004000ENG.HTM
הדיון בנושא בקרת המשיכה שמתנתקת בפאג'רו כשנועלים דיפרנציאל אחורי ארוך, מוכר וידוע, ונידון בפורום מספר פעמים.
נכון לעכשיו אלו האפשרויות:
1. ולאד: בחור רוסי שגר באוסטרליה שמייצר חיבור שנכנס לקונקטור. https://www.facebook.com/groups/2155678484721760/?ref=share
מבקש 155 דולר אוסטרלי + משלוחה. המתנה מאוד ארוכה עד שהוא מייצר. כמה ארוכה? עכשיו הוא התחיל לייצר למי שהזמין באוגוסט.
2. חבר'ה מאבו דאבי שמייצרים פתרון דומה (בעיני יותר אלגנטי). https://www.cronos4x4.com/products/mitsubishi-pajero-plug-play-traction-on-off-loom
עולה 105$ + 55$ משלוח
3. יש את אלירן שמכין בארץ. שולח את החוטים הרלוונטים + מתג + הנחיות איזה חוט לחתוך ואיך לחבר את המתג. להבדיל מהאוסטרלי והחבר'ה מאבו דאבי, הפתרון שלו הוא רק הפעלה מחדש של הtraction בעוד ששני הפתרונות האחרים הם גם ביטול שלה במקרה הצורך.
4. אפשר לעשות לבד https://youtu.be/O6lq-RtOzYM (ואפילו בעברית!)
מזה אני קצת חושש. את כל החלקים כבר יש, רק צריך לאסוף את האומץ לעשות את זה לבד...
5. להתקין נעילת דיפרנציאל קדמית אמיתית $$$$
- מישהו נוסע לאבו דאבי ואז אני אוכל לחסוך משלוח?
- חיפשתי לינק לtoggle switch מגניב כמו של האבו דאביים שיהיה on-off-on אבל מצאתי רק כזה
US $7.60 5%OFF | 5pcs/Lot 123F 3-Pin 3 Position ON-OFF-ON Spring Return Momentary Switch 15A 250VAC Toggle Switch
https://a.aliexpress.com/_vtPLBH
אשמח אם מישהו מכיר משהו קצת יותר אלגנטי
Sent from my BE2029 using Tapatalk
בסרטון בעברית, הוא מדגיש שזה מתג DPDT - אתה צריך 2 קטבים (DOUBLE POLES), 2 חיבורים (DOUBLE THROW) (3 מצבים).
תחפש , DPDT Switch Protect cover.
https://www.ebay.com/itm/252246909694?_trkparms=aid%3D1110018%26a lgo%3DHOMESPLICE.COMPLISTINGS%26ao%3D1%2 6asc%3D20201210111452%26meid%3D02387e578 df94b71878e13f42277e6a9%26pid%3D101196%2 6rk%3D5%26rkt%3D12%26mehot%3Dpf%26sd%3D4 02466303751%26itm%3D252246909694%26pmt%3 D1%26noa%3D0%26pg%3D2047675%26algv%3DIte mStripV101HighAdFeeWithCompV3Ranker&_trksid=p2047675.c101196.m2219
בסרטון בעברית, הוא מדגיש שזה מתג DPDT - אתה צריך 2 קטבים (DOUBLE POLES), 2 חיבורים (DOUBLE THROW) (3 מצבים).
תחפש , DPDT Switch Protect cover.
https://www.ebay.com/itm/252246909694?_trkparms=aid%3D1110018%26a lgo%3DHOMESPLICE.COMPLISTINGS%26ao%3D1%2 6asc%3D20201210111452%26meid%3D02387e578 df94b71878e13f42277e6a9%26pid%3D101196%2 6rk%3D5%26rkt%3D12%26mehot%3Dpf%26sd%3D4 02466303751%26itm%3D252246909694%26pmt%3 D1%26noa%3D0%26pg%3D2047675%26algv%3DIte mStripV101HighAdFeeWithCompV3Ranker&_trksid=p2047675.c101196.m2219יש לי מתג כזה בדיוק. חיפשתי אחד שקצת יותר משתלב ברכב, אבל מצאתי רק כזה שמצביע הon שלו הם קפיציים
Sent from my BE2029 using Tapatalk
חפש
Rocker switch dpdt on off on
https://www.ebay.com/itm/ROCKER-SWITCH-Toggle-ON-OFF-ON-7-PIN-Blue-Light-DPDT-LED-Waterproof-BOAT-CAR-RV-/264468137549?_trksid=p2349624.m46890.l49 286
למשל.
ואם לא תמצא - עדיף
Rotary switch
על פני טוגל.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
תודה, הוזמן!
US $3.83 4%OFF | 12v 24v LED Marine Switches 7 Pins DPDT ON-OFF-ON 2 Lights Rocker Switch RV Boat Universal
https://a.aliexpress.com/_mOttFgz
Sent from my BE2029 using Tapatalk
נשמח לעדכונים מהנסיון שלך בשטח עם הקיט הזה.
אצלי זה עובד טוב נראה לי, אין לי מספיק נסיונות הלוך חזור עם ובלי כדי לתת חוות דעת מנומקת. אני עוד בודק....
נשמח לעדכונים מהנסיון שלך בשטח עם הקיט הזה.
אצלי זה עובד טוב נראה לי, אין לי מספיק נסיונות הלוך חזור עם ובלי כדי לתת חוות דעת מנומקת. אני עוד בודק....
איפה עשית? אם אפשר מחיר
תודה, ארנון
הקיט עצמו עלה לי 300 (אלירן) מחיר סמלי שאני נקבתי
אם תרצה אעביר לך בפרטי את הטלפון שלו.
התקנה כל חשמלאי מוצלח יכול לבצע, במיוחד עם החוברת הדרכה שאלירן סיפק.
תודה, הוזמן!US $3.83 4%OFF | 12v 24v LED Marine Switches 7 Pins DPDT ON-OFF-ON 2 Lights Rocker Switch RV Boat Universalhttps://a.aliexpress.com/_mOttFgzSent from my BE2029 using Tapatalkהתקנת? יש מסקנות?ארנון
התקנת? יש מסקנות?ארנוןהתשובה הקצרה - עדיין לא התקנתי.
התשובה הארוכה:
המתג DPDT הגיע וחווט לפי הסכמה המצורפת. אני מנסה לוודא כי החיווט נכון.
כיוון שההתקנה דורשת פירוק של חלק גדול מהדשבורד, רציתי לשלב את זה יחד עם מתקון למכשיר קשר שישתלב במקום המתקן המיותר של הכרטיס אשראי (מה הם חשבו?!?). גם זה לקח זמן למצוא. אח''כ חבר הדפיס.
כרגע בדרך מהדוד עלי מפסק לטעינה עם 2 שקעי USB וחיווי מצב מצבר.
ברגע שיגיע מעלה פוסט מסודר על הכל.136514
Sent from my Pixel 5a using Tapatalk
ביומיים האחרונים הייתי בצ'אט עם ולאד מאוסטרליה
https://www.facebook.com/groups/2155678484721760/?ref=share
ולאד הוא הבחור שהזכרתי בתחילת הפוסט אשר פיתח את המנגנון לביטול הביטול של הTC.
התייעצתי איתו לגבי הסכמה של המתג שצרפתי.
מסתבר שמתג DPDT מחווט הפוך! כלומר: כשהמתג במצב תחתון, המגע העליון פעיל וכשהמתג במצב עליון המגע התחתון פעיל.
מצורף החיווט החדש.
התקנה? מקווה שבשבועיים הקרובים
136546
Sent from my Pixel 5a using Tapatalk
מאיזו שנה יש בקרת משיכה ?
לביטול ניתוק בקרת TC בפג'רו 4 צריך לחתוך שתי חוטים שבתמונה
p.s
לביאליקם.....
מאיזו שנה יש בקרת משיכה ?
נראה לי מדגם ה BK (2008 בארץ, בעולם זה 2007)
לא סגור על זה
נראה לי מדגם ה BK (2008 בארץ, בעולם זה 2007)
לא סגור על זה
KING from 2003
אשמח ליותר פרטים מה בדיוק התקלה ?
כאן לא מדברים על תקלה.....
אשמח ליותר פרטים מה בדיוק התקלה ?Bug by design
Sent from my Pixel 5a using Tapatalk
Bug by design
Sent from my Pixel 5a using Tapatalk
זה לא באג,
זה פיצ'ר!
בשעה טובה הותקן ועובד!
לא אכנס לאיך מפרקים את הdash board. ניתן לראות זאת בסרטונים הבאים:
חלק 1 - https://www.youtube.com/watch?v=4C7TFUrhZDM
חלק 2 - https://www.youtube.com/watch?v=bIfh19O-er8&t=365s
חלק 3 - https://www.youtube.com/watch?v=pb_jHGO80uA&t=379s
כיון שהפירוק של הדשבורד ולאחר מכן ההרכבה שלו מייגעים, עשיתי שני פרויקטים במקביל:
1. התקנת מתג להפעלה ונעילה של הTC לפי החלטת הנהג
2. התקנת מכשיר קשר במקום המחזיק כרטיס מגנטי (אשראי/חניה)
כיוון שעבדתי על 2 הפרוייקטים האלו, היה לי נוח לפרק החוצה את כל הפאנל. אם מתקינים רק את המפסק, אין צורך להוציא את הפאנך החוצה, רק לשחרר אותו.
להתקנת מכשיר קשר נראה לי שלהוציא את הפאנל החוצה זה Must
1. התקנת מתג הפעלה:
- נרכש המתג הזה (https://fr.aliexpress.com/item/32968113994.html?srcSns=sns_Copy&spreadType=socialShare&bizType=ProductDetail&social_params=20151944130&aff_fcid=243917d60adc4e7099443a4f397c1fb 4-1641805624910-09269-_mOttFgz&tt=MG&aff_fsk=_mOttFgz&aff_platform=default&sk=_mOttFgz&aff_trace_key=243917d60adc4e7099443a4f39 7c1fb4-1641805624910-09269-_mOttFgz&shareId=20151944130&businessType=ProductDetail&platform=AE&terminal_id=55d8b7fbd7de423097a2badf8852 8a0a)
- סכמת החיווט:
איפה שמצוין מספר - מתחבר לחוט שמגיע מהקונקטור
איפה שמצוין RD - מתחבר לחוט שהולך לדיפרנציאל
136860
- המתג מחובר. בהמלצת חבר קיבעתי את החיבורים עם דבק חם
136856
- המתג הותקן בפאנל העיוור מימין למתג הפעלה/כיבוי נעילת דיפרנציאל
- הפלסטיק השחור שניתן לראות מעל המפסק ולשמאלו זה חצי מהפנל העיוור, שסוגר יפה את הפתח שנשאר שם אחרי הכנסת המתג
- חיווט:
136857
- הקפדתי לשמור על אותה סכמת צבעים
- חלל העבודה מאוד (מאוד) מוגבל. ממליץ בחום להשתמש בשרינקים עם בדיל
חשוב לי לציין את הענקים של כתפיהם עמדתי:
* Vlad מאוסטרליה. הוא הבחור שלמעשה הניע את כל הסיפור הזה. יצרתי איתו קשר בצ'אט והוא היה מספיק נדיב על מנת להסתכל על סכמת החיווט שלי ולתקן את הטעויות. העמוד של ואלד בפייסבוק: https://www.facebook.com/groups/2155678484721760
* George Agasandian (https://www.youtube.com/channel/UCYuWQ83oNUiCjMb442V3zXA) שמסביר בעברית פשוטה מה צריך לעשות: https://www.youtube.com/watch?v=JAYB01qxUN4&t=255s
2. התקנת מכשיר קשר במקום המחזיק כרטיס מגנטי (אשראי/חניה)
בערך מהרגע שקניתי את הפאג'רו היה לי ברור שזה המקום למכשיר קשר.
ניסיתי כל מיני אפשרות לחבר שם תא כלשהו שיהיה מספיק גדול ולא מצאתי.
בסוף, איזה בחור בשם Talor Keren העלה לקבוצת מיצובישי פאג'רו בפייסבוק תוכנית למדפסת תלת מימד שמדפיסה..... מתקן למכשיר קשר שנכנס לאותו מקום ומתאים בדיוק למכשיר קשר שיש לי: QYT KT-8900D.
התוכניות נמצאות כאן: https://www.thingiverse.com/thing:4731555
ותחת השם משתמש שלו שם באתר יש עוד כמה תוכניות מעניין לפאג'רו BK.
מבחינת הרכבה:
פשוט ולעניין - המתקן יוצא החוצה ע"י שחרור של שני ברגים.
במקום של המפסק החלטתי להתקין תצוגה של מצב מצבר + 2 שקעי USB. זה לא התאים בדיוק לפתח שהיה שם, אז עשיתי עבודה ידנית קלה עם דרמל ושופין ידני.
את החשמל של המכשיר קשר + תצוגת מצבר חיברתי ישר לקופסת הפיוזים, לפיוז של חלון חשמלי בגג (אין לי חלון חשמלי בגג, אבל יש לי פיוז)
השתמשתי בכזה (https://fr.aliexpress.com/item/32867661773.html?srcSns=sns_WhatsApp&spreadType=socialShare&bizType=ProductDetail&social_params=60124307023&aff_fcid=1fadcdecdd1149f5af6efd1ad922134 c-1641810195725-02027-_vD2GH6&tt=MG&aff_fsk=_vD2GH6&aff_platform=default&sk=_vD2GH6&aff_trace_key=1fadcdecdd1149f5af6efd1ad9 22134c-1641810195725-02027-_vD2GH6&shareId=60124307023&businessType=ProductDetail&platform=AE&terminal_id=55d8b7fbd7de423097a2badf8852 8a0a)לפי הפיוזים שיש לי ברכב.
ככה זה נראה על השולחן
136854
וככה נראית התוצאה הסופית ברכב:
136859
הפיוז כרגע מקבל חשמל קבוע. אם אני אראה שזה גומר לי מצבר, אז אעביר לפיוז אחרי סוויץ
עבודה יפה.
יצא לך לבדוק איך הרכב מתנהג עכשיו לעומת בלי ניתוק?
עבודה יפה.
יצא לך לבדוק איך הרכב מתנהג עכשיו לעומת בלי ניתוק?עדיין לא.
בקרוב
Sent from my Pixel 5a using Tapatalk
נראה לי מדגם ה BK (2008 בארץ, בעולם זה 2007)
לא סגור על זה
לי יש ברכב כפתור ביטול בקרת משיכה סטנדרטי, יש את זה לכל הפאגרו מ2009 , אתם לא מדברים על זה ?
לי יש ברכב כפתור ביטול בקרת משיכה סטנדרטי, יש את זה לכל הפאגרו מ2009 , אתם לא מדברים על זה ?אני חושב שהמטרה היא הפוכה- הפעלת tc לגלגלים הקדמיים יחד עם נעילת דיפ' אחורית (מתבטלת בד''כ עם הפעלת הנעילה)
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
לי יש ברכב כפתור ביטול בקרת משיכה סטנדרטי, יש את זה לכל הפאגרו מ2009 , אתם לא מדברים על זה ?יכול להיות שאתה מתכוון לפתור ASC OFF - בקרת משיכה?
https://he.m.wikipedia.org/wiki/%D7%91%D7%A7%D7%A8%D7%AA_%D7%99%D7%A6%D7 %99%D7%91%D7%95%D7%AA136863
Sent from my Pixel 5a using Tapatalk
עדיין לא.
בקרוב
Sent from my Pixel 5a using Tapatalkעברו 3 שבועות, הקהל צמא לפידבק [emoji2957]
Sent from my SM-G985F using Tapatalk
חברים אני עם היכולת הזאת כבר לא מעט זמן, וקשה מאוד (לי לפחות) לכתוב מסקנות.
זה נחמד מאוד שזה שם, ובטח עוזר במצבים מסויימים, מאוד מסויימים.
נעילה קדמית זה לא.
אני עוד בהתלבטות שלב אחד לפני, בלי מסקנה ברורה -
יש מצבים מסויימים שהרכב יעלה באלגנטיות (מעלה,מכשול,הצלבות) גם בלי הנעילה האחורית, אלא נעילה מרכזית + TC לכל הגלגלים.
ויש מצבים מסויימים שכנראה עדיף לנעול את הביצה האחורית, ואז כמובן להשתמש ביכולת לבטל את ביטול ה TC.
אני עדיין לא סגור מה יותר טוב בשטח במצב נתון. למרות שיש לי כבר קצת נסיון. אני מודה, לא מצליח לדעת מראש מה עדיף.
יכול להיות שאתה מתכוון לפתור ASC OFF - בקרת משיכה?
https://he.m.wikipedia.org/wiki/%D7%91%D7%A7%D7%A8%D7%AA_%D7%99%D7%A6%D7 %99%D7%91%D7%95%D7%AA136863
Sent from my Pixel 5a using Tapatalk
כן
אבל לפי המשך השירשור הבנתי , המטרה נעילה אחורית וTC מקדימה , מכיוון שאני לא לוקח את הרכב הזה למצבים קיצוניים שנעילה אחורית ומרכזית לא מספיקים אז זה לא ממש מעניין.
עברו 3 שבועות, הקהל צמא לפידבק [emoji2957]
Sent from my SM-G985F using Tapatalkאין לי.
עוד לא נכנסתי למצב שהפתרון הזה היה הdeal breaker.
לעבוד הוא עובד
Sent from my Pixel 5a using Tapatalk
כן
אבל לפי המשך השירשור הבנתי , המטרה נעילה אחורית וTC מקדימה , מכיוון שאני לא לוקח את הרכב הזה למצבים קיצוניים שנעילה אחורית ומרכזית לא מספיקים אז זה לא ממש מעניין.
ממש לא עבור מצבים קיצוניים
וזה לא שהתצורה המקורית לא מספיקה, השאלה בכמה אלגנטיות ובלי אלימות תעלה מצבים מסויימים.
ממש לא עבור מצבים קיצוניים
וזה לא שהתצורה המקורית לא מספיקה, השאלה בכמה אלגנטיות ובלי אלימות תעלה מצבים מסויימים.אז מה לדעתך יאפשר לעלות בלי אלימות? לכבות את ה tc ונעילה כפולה?
Sent from my SM-G985F using Tapatalk
הפוך, המערכות האלו עוזרות לך בדכ לעלות באלגנטיות, בלי מהירות ובלי דרמה.
החוכמה חוץ מהנהיגה עצמה ובחירת המסלול, היא מתי להשתמש במה.
גם אם ניקח מעלות קלים/בינוניים בלבד, שכל פאגרו עולה בו ומרגיש די בטוח, אתה עלול להניף גלגלים, ללחוץ יותר מידי גז וכו וכו, ופוטנציאל הנזק למכלולים עולה.
זה בדכ מגיע עם הנסיון.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.