PDA

צפייה בגרסה מלאה : התייעצות לגביי רכישת גרנד ויטרה דור 1 עם נעילה מכאנית של לוקרייט



אדי קנ
29-04-21, 18:25
היי
אני חדש בתחום לחלוטין ורוצה לקנות את הרכב הראשון שלי בתקציב של כ-30k. הכיוון הוא ג.ו משופרת מעט. מצאתי רכב כזה ביד 2 וטל צופי אמר שהוא מעולה. הבעיה שלי היא לגביי נעילות אחוריות שיש לו. מדובר בנעילת לוקרייט מכאנית לא נשלטת. אין לי בנתיים כוונה לעבור בשטח קשה ולטפס על סלעים. הנעילה הזו לא ניתנת לכיבוי שלי והשאלה שלי האם אני צריך אותה בכלל?
האם היא לא מסוכנת (על הכביש) לנהג שהוא לא מנוסה בתחום?
האם אפשר לפרק ולמכור אותה במידה ואני לא צריך אותה?
לחליפין, אולי היא דווקא כן מתאימה ליכולות (של טירון) שלי וכן מתאימות לי.
אשמח לדעתכם המקצועית

asafk
29-04-21, 18:33
א. לא מסוכן. רק צריך להתרגל.
ב. כשתחליט לטייל - זה יעשה לך חיים קלים.
ג. אפשר לפרק את כל הביצה ולקנות ביצה משומשת בלי נעילה - וכשיבוא לך תחזיר את הנעולה.

אם הרכב טוב - הנעילה היא בטח לא סיבה *לא* לקנות.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

hadtomer
29-04-21, 18:37
היי אדי, ברוך הבא לתחביב.

חשוב לי לציין מראש שמעולם לא היתה בבעלותי גראנד ויטארה דור ראשון. אבל מכיוון שנושא סובב סביב נעילות, אז כן אציין שעד כה היו בבעלותי 2 רכבים עם נעילה אחורית אוטומטית. הרכב הנוכחי שלי עם נעילה אחורית אוטומטית, ובפועל פרט לדגמים מאוד ספציפיים- עיקרון הפעולה של רוב הנעילות האוטומטיות דומה מאוד.

בכל הנוגע לנעילה, הויכוח על יעילותה, מידת הפרעתה ביום יום ומידת ההרגשה האם היא נמצאת או לא, החל פחות או יותר בארה"ב בשנות החמישים- ובישראל בשנות השמונים עם חלחול נעילות לארץ.

אני אישית חסיד גדול של נעילות אחוריות אוטומטיות. נכון-הן לא מושלמות. בסיבובים זה עושה קליקים- וזהו. פעם בחודש הרכב יעשה לך התקף לב קטן בסיבוב עם "בום" חזק. אבל בכל מצב אחר, מדובר במתקן שאתה לא מרגיש את קיומו.

היכן ההבדל? בשטח כמובן. אני מבין ממה שאתה כותב שאין לך כוונה להגיע לשטח שבו תנצל את הנעילה- וזה בסדר, אבל אתה מתישהו כן תגיע למצב שבו אתה תברך את הנעילה. אני אישית לא מסוגל להבין כיצד ניתן לטייל ללא נעילה אחת לפחות. יצא לי בעבר לטייל עם גראנד ויטארות דור 1 ואני חייב לציין שזה רכב מקסים, אבל די מוגבל ביכולותיו- בדיוק מסוג הרכבים שאם תשים עליהם 5000 שקל במקומות הנכונים-אתה תקבל בונבון אמיתי. הרבה אנשים חושבים שנעילה מיועדת "לשטח קשה". זה לא מדויק. נעילה מאפשרת לך לנסוע בקלילות במקומות שללא נעילה תידרש לתנופה, לקצת עצבים, אולי לשבירה של משהו. אז בשביל מה? אתה מהר מאוד תגלה שהרכב שלך עושה בזלזול דברים לא "קטלניים" שרכבים אחרים מתקשים בהם - ואתה ממש תשמח על היותך נעול. וגם, לעניות דעתי, בסוזוקי בסופו של דבר הרבה נועלים, כי זה זמין וזול ומהווה שדרוג נאה. אז למה לא להתחיל מראש מהשלב היותר גבוה בסולם?



לנוחיותך הנה סרטון קצר עם ג'יאו טראקר-שזה גראנד ויטארה בעצם- לא בשטח "קשה"- אבל ממחיש יפה


https://www.youtube.com/watch?v=sW644YTdbMc

raanan
29-04-21, 18:39
בנוסף למה שאסף כתב ,
לדעתי החיסרון למתחיל עם נעילה,
אתה פחות לומד בחירת קווים נכונים כי סה"כ הרכב מתקדם ומטפס.

אבל, זאת לא סיבה לוותר על הרכב.

תתחדש
רענן

דרור ברלי
29-04-21, 18:46
נעילה אוטומטית שהותקנה כראוי זה מתנה ויתרון, לא עונש.

אדי קנ
29-04-21, 19:35
תודה רבה לכל המגיבים. אתם עוזרים לי מאוד!
אם יש כאלו שחושבים גם אחרת(לא יודע אם יש כמובן), אשמח לשמוע

- - - Updated - - -


היי אדי, ברוך הבא לתחביב.

חשוב לי לציין מראש שמעולם לא היתה בבעלותי גראנד ויטארה דור ראשון. אבל מכיוון שנושא סובב סביב נעילות, אז כן אציין שעד כה היו בבעלותי 2 רכבים עם נעילה אחורית אוטומטית. הרכב הנוכחי שלי עם נעילה אחורית אוטומטית, ובפועל פרט לדגמים מאוד ספציפיים- עיקרון הפעולה של רוב הנעילות האוטומטיות דומה מאוד.

בכל הנוגע לנעילה, הויכוח על יעילותה, מידת הפרעתה ביום יום ומידת ההרגשה האם היא נמצאת או לא, החל פחות או יותר בארה"ב בשנות החמישים- ובישראל בשנות השמונים עם חלחול נעילות לארץ.

אני אישית חסיד גדול של נעילות אחוריות אוטומטיות. נכון-הן לא מושלמות. בסיבובים זה עושה קליקים- וזהו. פעם בחודש הרכב יעשה לך התקף לב קטן בסיבוב עם "בום" חזק. אבל בכל מצב אחר, מדובר במתקן שאתה לא מרגיש את קיומו.

היכן ההבדל? בשטח כמובן. אני מבין ממה שאתה כותב שאין לך כוונה להגיע לשטח שבו תנצל את הנעילה- וזה בסדר, אבל אתה מתישהו כן תגיע למצב שבו אתה תברך את הנעילה. אני אישית לא מסוגל להבין כיצד ניתן לטייל ללא נעילה אחת לפחות. יצא לי בעבר לטייל עם גראנד ויטארות דור 1 ואני חייב לציין שזה רכב מקסים, אבל די מוגבל ביכולותיו- בדיוק מסוג הרכבים שאם תשים עליהם 5000 שקל במקומות הנכונים-אתה תקבל בונבון אמיתי. הרבה אנשים חושבים שנעילה מיועדת "לשטח קשה". זה לא מדויק. נעילה מאפשרת לך לנסוע בקלילות במקומות שללא נעילה תידרש לתנופה, לקצת עצבים, אולי לשבירה של משהו. אז בשביל מה? אתה מהר מאוד תגלה שהרכב שלך עושה בזלזול דברים לא "קטלניים" שרכבים אחרים מתקשים בהם - ואתה ממש תשמח על היותך נעול. וגם, לעניות דעתי, בסוזוקי בסופו של דבר הרבה נועלים, כי זה זמין וזול ומהווה שדרוג נאה. אז למה לא להתחיל מראש מהשלב היותר גבוה בסולם?



לנוחיותך הנה סרטון קצר עם ג'יאו טראקר-שזה גראנד ויטארה בעצם- לא בשטח "קשה"- אבל ממחיש יפה


https://www.youtube.com/watch?v=sW644YTdbMc


היי
תודה על התגובה המפורטת. זאת אומרת שבכביש אין כל בעיית בטיחות עם הנעילה, נכו

Yaki5500
29-04-21, 22:34
אני לא חושב אחרת מקודמיי. אני מסכים איתם שנעילה זה דבר מצוין.
אני כן יכול לספר מניסיון על גימני נעול אחורה אוטומטית שזה יכול להיות מסוכן אם לא יודעים מה עושים.
ספציפית, כניסה מהירה לסיבוב חד עם רכב קצר, גבוה ונעול יכולה לזרוק את הרכב הצידה. במיוחד עם הכביש רטוב. ובמיוחד במהירות גבוהה.

הגימני דומה לויטרה דור 1 במובן ששניהם רכבים קצרים, צרים ועם הנעה אחורית בכביש. כך שזה די דומה. שלי גם היה ידני שזה אומר התנגשות קצת יותר אלימה בין הסרן הנעול לגלגלים על הכביש.

אסביר:
הנעילה האוטומטית משתלבת כשהסרן מקבל כוח, כלומר כשאתה לוחץ על הגז. כך זה בסוזוקי ייתכן שיש נעילות אוטומטיות שפועלות אחרת.
מנגד, כאשר אתה מסובב את ההגה הנעילה אמורה להשתחרר היות ויש "דרישה" מהגלגלים שעל הסרן הנעול להסתובב במהירויות שונות.
לכן בכניסה לסיבוב/כיכר/פרסה אימצתי מנהג לשחרר את הגז כדי למנוע את ההתנגשות הזו בין הנעילה שרוצה לנעול, לגלגלים שרוצים לשחרר. זה מצריך מן הסתם הגעה לפניה במהירות הנכונה ומשנה זהירות כשהכביש רטוב.

גורמים שיכולים לצמצם את האפקט הם בסיס גלגלים ארוך, מרכז כובד נמוך, גיר אוטומטי. אבל כאמור הסוזוקים הם ההפך מזה[emoji16][emoji16][emoji16]

בשורה התחתונה אני מקווה שלא הפחדתי אותך, אין לך ממה לחשוש רק חשוב להיות מודע לעניין ולאמץ סגנון נהיגה נכון. זה קורה מעצמו תוך מספר ימים.

בהצלחה



Sent from my SM-A505F using Tapatalk

ofer_b
29-04-21, 22:45
מחזק את כל מה שנאמר, צריך קצת להסתגל אבל לוקרייט חג.ויטרה זה מכפיל כוח משמעותי. היה לי בלי והיה עם ואן מה להשוות.
ואם צופי נותן את ברכתו אז אין פה התלבטות בכלל

Sent from my ONEPLUS A6000 using Tapatalk

ishc
29-04-21, 23:23
בניגוד לתומר לי הייתה גראנד ויטרה דור ראשון. שלי הייתה ארוכה עם מנוע 2000 ונעולה אחורה.
אני לא מטייל במקומות קיצוניים אלא טיולי מדבר רגילים שכוללים מדי פעם מעלה כזה או אחר.
גראנד ויטרה דור ראשון זה רכב עדין ופריך שסובל מהרבה נק תורפה.
מציע לך בחום לחפש משהו אחר.
לגבי מה שכתבו על נעילה אוט' אני מסכים עם הרוב. אם היא עובדת כמו שצריך זה מצויין.
בהצלחה.

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

נדב42
29-04-21, 23:31
תודה רבה לכל המגיבים. אתם עוזרים לי מאוד!
אם יש כאלו שחושבים גם אחרת(לא יודע אם יש כמובן), אשמח לשמוע

אז אני חושב אחרת, ולא נפתח פה את הדיון מחדש. עצתי לך: בקש לנהוג ברכב (תסביר שאתה חושש מהנעילה), סע בו בסביבה עירונית, ואם לא תבין מה הבעייה, אז אין בעייה.

לא כתבת אם הרכב הוא עם גיר אוטומטי או ידני. בגיר אוטומטי החוויה של גיר אוטומטי פחות כואבת מאשר עם גיר ידני.

אדי קנ
30-04-21, 07:37
אז אני חושב אחרת, ולא נפתח פה את הדיון מחדש. עצתי לך: בקש לנהוג ברכב (תסביר שאתה חושש מהנעילה), סע בו בסביבה עירונית, ואם לא תבין מה הבעייה, אז אין בעייה.

לא כתבת אם הרכב הוא עם גיר אוטומטי או ידני. בגיר אוטומטי החוויה של גיר אוטומטי פחות כואבת מאשר עם גיר ידני.

הרכב הוא גיר אוטומט

איל מ
30-04-21, 08:46
באוטומט לדעתי פחות מורגשת הנעילה.
אבל מחזק את ההצעה של נדב. קח את הרכב לנסיעת מבחן באזור עם הרבה ככרות.
לי היתה סופה ידנית עם דטרויט אוטומטית ואין לי השוואה לאחרות כדי להבין אם היא עבדה טוב או לא, אבל זה היה ברמות של לא הייתי מוכן לתת לאחרים לנהוג בה כי בכביש (רטוב) היא היתה מסוכנת לנהגים לא מיומנים (גילאי צבא). נכון שרכב חזק עם הנעה אחורית היה חלק מהעניין אבל הנעילה הוסיפה.

asafk
30-04-21, 08:50
הדבר היחיד הוא לזכור לשמור על גז קבוע בפניה. לא לעזוב בפתאומיות ולא להאיץ - אלא גז קבוע.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

אלדר
01-05-21, 09:33
לי דווקא כן היה נסיון ארוך שנים עם נעילת לוקריט על גרנד ויורה ארוכה אוטומטית וידנית.
באוטומט ההשפעה מופחתת למעט המעבר בין מצב p ל d בגיר, שהם נשמעת מעין דפיקה.
בשטח הנעילה האוטמטית מקלה מאוד גם בנסיעה של 2x4.
נקודת חולשה בגרנד ויטרה דור 1 היא ביצה קדמית מאלומיניום.


Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

אדי קנ
01-05-21, 10:01
הדבר היחיד הוא לזכור לשמור על גז קבוע בפניה. לא לעזוב בפתאומיות ולא להאיץ - אלא גז קבוע.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

היי אסף
זה נשמע כמו משהו שכנהג שטח חדש אולי עדיף לי בלעדיו. בטח אם האישה תיקח מדי פעם (במקרים מעטים) את הרכב...

- - - Updated - - -


לי דווקא כן היה נסיון ארוך שנים עם נעילת לוקריט על גרנד ויורה ארוכה אוטומטית וידנית.
באוטומט ההשפעה מופחתת למעט המעבר בין מצב p ל d בגיר, שהם נשמעת מעין דפיקה.
בשטח הנעילה האוטמטית מקלה מאוד גם בנסיעה של 2x4.
נקודת חולשה בגרנד ויטרה דור 1 היא ביצה קדמית מאלומיניום.


Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk


לקחתי את הרכב לנסיעה וגם בסיבובים מדי פעם שומעים בום. בעל הרכב בכלל אמר לי שבסיבובים צריך ללחוץ על הגז ושאני אמור להתרגל לזה. מדובר ברכב עם הנעה אחורית, צר וארוך שגם כככה הוא לא מלך האחיזה בכביש, גם בלי המערכת הזו...

- - - Updated - - -

שאלת פולואפ...
האם יש אופציה לפרק במוסך את המערכת הזו ולמכור/למסור אותה למישהו?
אם כן, מה אמור להיות בערך העלויות של דבר כזה?

אלדר
01-05-21, 10:39
הכי פשוט זה למצוא ביצה לא נעולה ולהתקין במקום.
לדעתי מהר מאוד תרצה נעילה אחורית אז כדאי לשמור על הביצה הנעולה.


Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

אדי קנ
01-05-21, 10:49
הכי פשוט זה למצוא ביצה לא נעולה ולהתקין במקום.
לדעתי מהר מאוד תרצה נעילה אחורית אז כדאי לשמור על הביצה הנעולה.


Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk


אוקיי.
יודע פלוס מינוס מה אמורה להיות העלות של ביצה כזו + התקנה שלה?

איל מ
01-05-21, 11:21
אני חושב שאם החלטת שאתה לא רוצה, יהיה יותר פשוט (וזול) למצוא אחת לא נעולה.

Yaki5500
01-05-21, 11:24
הגישה של להיכנס עם גז לכל סיבוב היא במקרה הטוב סתם מעמיסה על הסרן/צמיגים (גלגלים רוצים להסתובב במהירויות שונות והסרן מכריח אותם להסתובב באותה מהירות) וזה עומס על הציריות/ביצה עד שהעומס נפרק באמצעות גרירה של צמיג חיצוני לסיבוב או סבסוב של צמיג פנימי לפניה על האספלט (או פשוט זריקה של כל הרכב מהקו שהוא נוסע בו אם יש קצת שמן או מים ואתה במהירות קצת גבוהה.
כאמור כך זה בנעילות האוטומטיות שאני מכיר ונפוצות בסוזוקים. ייתכן שיש נעילות אוטומטיות שפועלות אחרת.

לגבי עלויות של סרנים תתקשר לטל צופי מהמוסך המהיר והוא ייתן לך אומדן בנוגע לעלויות.
מצטרף להמלצה לשמור את הסרן הנעול בצד ליום שתרצה אותו.
את הסרן הפתוח תוכל למכור בקלות כך שהעלות המעניינת פה היא יותר של פירוק/הרכבה

Sent from my SM-A505F using Tapatalk

asafk
01-05-21, 16:54
אתה סתם מכניס את עצמך ללחץ.
יום אחרי שתתחיל לנהוג עם רכב נעול לא תבין מה נלחצת.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

נדב42
01-05-21, 19:00
אתה סתם מכניס את עצמך ללחץ.
יום אחרי שתתחיל לנהוג עם רכב נעול לא תבין מה נלחצת.

אסף.

אני לא אוהב נעילות אוטומטיות ושנים נמנעתי מלהתקין כאלו.

אוסף של אמירות מהסוג הזה הביאו אותי להתקין נעילה אוטומטית (קדמית אמנם) בצ׳רוקי כדי להתנסות בה בעצמי לאורך תקופה.

אחרי תקופה, אני עוד יותר לא אוהב נעילות אוטומטיות.

אסף, אולי מה שאתה כותב נכון, ואולי הוא ימשיך לשנוא כל שנייה שהוא נוסע עם נעילה אוטומטית, אין לך דרך לדעת, זה לגמרי אינדיבידואלי. לכן למרות הדעה המוצקה שלי על נעילות אוטומטיות, לא אמרתי עליהן מילה רעה אלא שלחתי אותו להתנסות בעצמו.

לפותח השרשור: אם יש לך דרך להתנסות בנעילה אוטומטית למשך זמן מעט יותר ממושך, למשל על רכב של חבר, אולי שווה לך לנסות.

ד ו ר ו ן
01-05-21, 20:41
אני לא אוהב נעילות אוטומטיות ושנים נמנעתי מלהתקין כאלו.
אוסף של אמירות מהסוג הזה הביאו אותי להתקין נעילה אוטומטית (קדמית אמנם).
נדב,
אוטומטית קדמית זה משהו אחר לגמרי מאותה הנעילה מאחור.
פות״ש חדש לגמרי בתחום, חבל לבלבל אותו עוד יותר.

נדב42
01-05-21, 22:00
נכון, ולכן שלחתי אותו להתנסות בעצמו. דעתי האישית לגבי נעילות אוטומטיות, קדמיות או אחוריות, היא שזה רכיב שמתערב בהתנהגות הכביש של הרכב, לפעמים באופן צפוי ולפעמים פחות, ואני לא אתקין נעילה כזו. מי שרוצה את האחת שמותקנת אצלי בצ׳רוקי מוזמן לקבל אותה בעלות העבודה והחלקים הדרושים כדי להשאיר סרן מתפקד בלי נעילה.

ונכון, נעילה קדמי גורמת להתנהגות שונה מנעילה אחורית. נהגתי במהלך השנים בכמה רכבים עם נעילה אחורית, כולל ויטארה (לא גראנד), ואני לא אוהב את ההתנהגות שלה בכביש. אני יודע שאני בעמדת מיעוט, בעיקר בגלל המחיר הנמוך של הנעילות האלו, אבל זו דעתי האישית ואני תומך בה. מעולם לא טענתי שכולם צריכים להסכים איתי, בסה"כ הצעתי לפותח השרשור להתנסות בעצמו ככל שנדרש כדי להחליט את ההחלטה האישית שלו.

איל מ
02-05-21, 08:34
+++

דרור ברלי
02-05-21, 10:00
לי היתה סופה ידנית עם דטרויט אוטומטית ואין לי השוואה לאחרות כדי להבין אם היא עבדה טוב או לא, אבל זה היה ברמות של לא הייתי מוכן לתת לאחרים לנהוג בה כי בכביש (רטוב) היא היתה מסוכנת לנהגים לא מיומנים (גילאי צבא). נכון שרכב חזק עם הנעה אחורית היה חלק מהעניין אבל הנעילה הוסיפה.


זה כל כך נכון.
אני לא נותן לאף אחד לנהוג בסופה שלי, למעט בודדים (אבא שלי, הבן שלי וכמה חברים מנוסים מאוד).
וזה כי:

1. סופה עם נעילה אוטומטית על כביש רטוב מסוכנת לנהג לא מיומן.
2. סופה עם נעילה אוטומטית על כל סוג של כביש מסוכנת לנהג לא מיומן.
3. סופה בכלל, על כביש יבש או רטוב, מסוכנת לנהג לא מיומן. גם עם דיפרנציאל פתוח/נעילות נשלטות

4. נהגים בגיל צבא (ובמיוחד בזמן שהם משרתים בצבא) הם לא מיומנים.
5. נהגים בגיל צבא (ובמיוחד בזמן שהם משרתים בצבא) הם מסוכנים אבל ממש. מסוכנים לעצמם ולסביבתם. בכל רכב. ידני או אוטומטי, דיפ' פתוח או נעול. רכב כביש או רכב שטח. גם בפרייבטומטי של אמא שלהם. במיוחד בפרייבט של אמא שלהם בליל שישי.


בצה"ל מתרחשות תאונות מטופשות בלי סוף. במיוחד כי בכל יחידה רגילה שאינה מוגדרת כ"מובחרת" הנהגים האלה זוכים להכשרה ברמה הכי נמוכה שאפשר והכל מתרחש תחת קודקודים צעירים מדי, לא מנוסים, לא בשלים, וביותר מדי מקרים גם שחצנים ומטומטמים להחריד, כאלה שכאשר אין להם תשובה למשהו או שהשאלה גדולה עליהם/מאתגרת אותם, הם נובחים "סתום ת'פה" והעניין סגור.
לא נתווכח על זה, אני יודע על מה אני מדבר.
ובנוסף, בצבא בו השירות קוצר לשנתיים וחצי וסופרים בו חתיכות שניצל בארוחת הצהריים (חס וחלילה שלא יהיה מצב שמישהו קיבל שתי חתיכות) ו"מדמימים" יחידות שלמות חדשות לבקרים כדי לחסוך בחמגשיות, אז אין זמן ואין תקציב להכשרה נכונה - אז מחליפים את ההכשרה באיסורים ובעונשים.

ותיכף יזדעקו כאן כל שומרי הפרה הקדושה שנקראת "צה"ל". (אם תרצו להרחיב בנושא הזה נפתח שרשור חדש ולא נגנוב את זה).
אבל כולנו היינו פעם בגיל צבא והיום עם קצת נסיון חיים, יכולים להודות שהיינו בורים ומטומטמים להחריד, מסוכנים לעצמנו ומסוכנים לסביבתנו.



כתבתי שסופה "מסוכנת" - אז כן, כי זה רכב עם הרבה כוח והנדסה מיושנת - מה שמוביל לדינמיקה די גבולית כבר במצבו המקורי. קל וחומר אחרי שיפורים לטובת עבירות כמו נעילות, הגבהה וצמיגים גדולים. סופה היא רכב מאוד לא סלחן לטעויות ומכאן מסוכנותו. אבל היא גם לא מסוכנת - כי רמת מסוכנותה תלויה אך ורק בנהג/ת. תחת ידיו של מי שמכיר את הסופה ויודע מה הוא עושה - זה רכב מופלא.

בסופו של דבר אין דבר כזה "רכב מסוכן" כמו שאין "נשק מסוכן". יש רק נהג מסוכן.
מסוכנותו של כלי רכב או כלי נשק או כלי עבודה או כל כלי שמשמש בני אדם - תלויה במיומנותו של זה שמפעיל את אותו כלי.

הנעילה היא רק חתיכת ברזל. השפעותיה על התנהגות הרכב ידועות.
בסוף הכל זה נהג - עם נעילה אוטומטית נוסעים ביתר זהירות על כביש רטוב, גם בגרנד ויטרה אוטומטית. ואז אין בעיות.

במקום להזהיר מפני נעילה אוטומטית, תלמדו את הנושא ותבינו שיש יתרונות ויש חסרונות. לטעמי האישי היתרונות עולים על החסרונות. רק צריך להכיר, להתנסות, לדעת, ואחר כך להחליט מה מתאים לי ומה אני אוהב או לא אוהב. כי גם נעילה נשלטת דורשת מיומנות ולמידה וגם לה יש יתרונות וחסרונות. ואולי באמת אין צורך בנעילה בכלל כי האוטו לא ייסע הרבה בשטח, אם בכלל. מי יודע? אולי.

אני בהחלט מאוד בעד שנהגים/ות ישקיעו - זמן וכסף - בשיפור מיומנות הנהיגה שלהם. בכביש ובשטח. כי חוסר מיומנות הוא עניין שאסור להקל בו ראש. כן, כי לפעמים אפילו מתים מזה. גילוי נאות בחתימה שלי....

נדב42
02-05-21, 10:50
יש שני הבדלים מהותיים בין נעילה אוטומטית לנשלטת, בהקשר של השרשור הזה:

א. נשלטת יקרה משמעותית, גם אם היא סינית.
ב. נשלטת לא משפיעה על התנהגות הכביש של הרכב ואוטומטית כן.

ושוב, למען האיזון, הרבה אנשים נוסעים עם נעילות אוטומטיות בכביש ואומרים שאין בעייה, אחרים לא אוהבים את זה ומעדיפים דיפרנציאל פתוח או לשלם יותר על נעילה נשלטת, והדרך היחידה בעיני להחליט היא דרך התנסות.

שמוליקו
02-05-21, 11:27
בתור אחד שהיו לו ויטארות דור ראשון, (קצרה לא נעולה וארוכה לא נעולה שאח"כ ננעלה בלוקרייט)
אני יכול לומר שהרכבים היו בשימוש יומיומי שלי, לא הייתה לי בעיה לתת לאישה לנהוג.
(חייב לציין שהאישה לא אהבה אותן כי הן היו אוטומטיות ולא ניתן ל"ערבב את הדלק עם הידית", לכן אולי היא לא משקפת את הנהגת הממוצעת - בורכתי , או שבחרתי נכון :):))

הנעילה הקלה על הנהיגה בשטח גם בשטח שהוא לא אתגרי.
מעידך, בכביש היו מפעם לפעם "פיצוצים" מהסרן האחורי, בהתחלה מאוד מבהיל - אבל מתרגלים.
כמובן שסגנון הנהיגה בכביש השתנה קצת לאחר הנעילה, אבל בואו נודה על האמת - עדיין מדובר בויטארה, זה לא באמת רכב ספורט ומי שינהג עליו ככזה נכונו לו שבירות הפתעות וכמובן חוסר יציבות.

אז אם אתה והאישה נהגים רגועים, אני לא רואה סיבה להמנע מרכישה כזאת.
כמובן שהעיצה של נדב- לנסוע על זה לפני שקונים (ולתת גם לאישה סיבוב) היא מעולה.

אם אתה ממש חרד מהעניין, חפש אחת ללא נעילה.

דרור ברלי
02-05-21, 11:54
ויטרה וגרנד-ויטרה לא רק שאינם רכב ספורטיבי, הם רכבי שטח.

הם אולי "הכי פרייבט" בין רכבי השטח האמיתיים, אבל עדיין לא פרייבטים.
אפילו הצנוע שבפרייבטים, מתנהג טוב יותר מכל רכבי השטח האמיתיים.

וככאלה, צריך לנהוג בהם בהתאם. מתון, רגוע. לא לנסות להשחיז פיתולים או להיכנס מהר לכיכרות. לא שאי אפשר, אבל אז אתם מתקרבים למגבלות ואם תגעו בהן או חלילה תעברו אותן, תצטרכו להיות ממש טובים מאחורי ההגה כדי להגיב נכון.
ואם הכביש רטוב? אז בכלל. עם נעילה אוטומטית בוודאי..... אבל גם בלעדיה.
רכב שטח? סעו בו רגוע ואולי אפילו לאט (יחסית), תגיעו מהר. וגם תחסכו הרבה כסף, עצבים, אולי גם תרוויחו את החיים שלכם.

ואת זה אומר לכם מי שמגדיר עצמו "חולה מהירות".

נדב42
02-05-21, 12:02
אם אתה ממש חרד מהעניין, חפש אחת ללא נעילה.

או, פה חידדת נקודה חשובה, וחשוב לי לכתוב מהפוזיציה שלי בתור אחד שלא אוהב את הנעילות האלו: אין שום סיבה להיות בחרדה מנעילה אוטומטית, וכל ה"הפחדות" לא צריכות למנוע מאף אחד להתנסות בעצמו, כמובן שעדיף להתנסות לפני ששמים הרבה כסף על רכב/נעילה [emoji846]

נדב42
02-05-21, 12:06
הם אולי "הכי פרייבט" בין רכבי השטח האמיתיים, אבל עדיין לא פרייבטים.


איך שהזמנים משתנים... כשויטארה דור ראשון עוד נמכרה כחדשה אנשי השטח התייחסו אליה כמו שהיום מתייחסים לדאסטר, במקרה הטוב.

היום אפילו ברלי כבר קורא לה רכב שטח אמיתי [emoji846]

דרור ברלי
02-05-21, 12:21
זו היתה התקופה שכל חכמי "הבור" ביום שישי אחה"צ זלזלו גם בפאג'רו קינג...

אבל הזמנים השתנו.
אם יש לזה LOW וסרן חי אחד לפחות ויש הגבהות ונעילות ושאר שיפורים - אז זה רכב שטח.

hadtomer
02-05-21, 18:31
יש לי בקשה מכל המגיבים כאן: ברלי, אסף, רענן, YAKI5500, כל החברים- אני מנסה להבין משהו גם לגבי הדעות על הנעילה.

אנא כיתבו כמה קילומטרים בערך עשיתם ברכבכם עם הנעילה האוטומטית האחורית.

וגם איזו נעילה. כלומר איזו פירמה

אני אתחיל: ברכב הנוכחי כ40 אלף- נעילת LOKKA. ברכב הקודם: כ60 אלף עם TF.

asafk
02-05-21, 18:58
אוקיי... אני רואה לאן אתה חותר...
עם רכבים של העבודה...
בטנדר cucv הספקתי כמה אלפי ק"מ לפני שהוא נגרט. היה שם דטרויט לוקר. אני יודע כי פירקתי אותו לפני שהטנדר הפך לברזל ועד היום הנעילה הזו אצלי במחסן מחכה.
עם הפורד עשיתי כ40000 בשנה במשך 4 שנים אני ועוד נהג אחד קבוע... שנינו עם רגל כבדה על הדוושה..... ואחרינו עוד הרבה אחרים לפני שהוא נגרט - שלא ידעו בכלל שיש שם נעילה. נעילה אוטומטית שהגיעה עם האוטו.... ואין לי מושג מה הרכיבו.
ועם רכבים שלי...
עם הסופה משהו כמו 50000 - נו סליפ שהתקנתי בעצמי בתור השיפור בערך היחיד שהג'יפ הזה קיבל כי הוא לא צריך שום דבר אחר. עם הדיפנדר אני מניח שסביב 50000 גם - דטרויט לוקר שקניתי משומש ממישהו שאמרו לו שזה סכנת נפשות וחייבים רק נעילה נשלטת.
כולם היו דיילי ונסעו לא מעט בכביש חוץ מהסופה שבמשך שנה ומשהו מתוך 3 אצלי היתה הרכב הרביעי מתוך 5 בבית ונסעה רק לטיולים...

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

דרור ברלי
02-05-21, 19:29
מעל 400,000 ק"מ מצטברים עם דטרויט לוקר אחורי
כ-250,000 ק"מ עם לוקרייט קדמי

אפס תקלות.

Yaki5500
02-05-21, 19:46
כ-40 אלף קמ
לא ידועה לי הפירמה

Sent from my SM-A505F using Tapatalk

hadtomer
02-05-21, 21:58
נראה לי שיש תמימות דעים- וניסיון נצבר די משמעותי- ואף אחד לא התהפך, לא התרסק וכו.

גיא
02-05-21, 22:30
קח עוד אחד, סמוראי פתוח 86,


גם אותי שאלו לפני שקניתי את הסמוראי אם להשאיר את הנעילות בפנים או לא .. שאלתי למה זה טוב, קניתי את האוטו בלי וקניתי מהמוכר את הנעילות אחרי חודשים ספורים, והם נשארו שם עד שמכרתי אותן בנפרד לפני שמכרתי את האוטו.

אחורית וקדמית לוקרייט. האוטו היה אצלי כ 6 שנים ונסע בערך 200 אלף קמ.
גם אני לא התהפכתי ....

בהיילקס היתה חשמלית אחורית אבל לוקרייט קדמית, בדאסטר יש דמוי לוקרייט אחורית בערך 120 אלף קמ ..

ishc
02-05-21, 23:30
6 חודשים בסמוראי קצר בטח סביב 5000 ק"מ, 5 שנים בסמוראי ארוך, בערך 50000 ק"מ אבל עם שתי נעילות, שתיהן משומשות (פשוט החלפתי סרנים), שנתיים ובערך 20000 ק"מ בגראנד ויטרה אוט'.
כולם עם לוקרייט 1510 או 1512.
מאז, בפאגרו ועכשיו בהאנטר יש נעילה נשלטת מקורים.
כל הרכבים דיילי דרייב.

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

שמוליקו
03-05-21, 06:54
י
אנא כיתבו כמה קילומטרים בערך עשיתם ברכבכם עם הנעילה האוטומטית האחורית.

וגם איזו נעילה. כלומר איזו פירמה
TF.

הנעילה הייתה דטרוייד הייתי עם הרכב מעל שנתיים (מאז שהותקנה), ממוצע של 25000 ק"מ בשנה.
כמובן מדובר על ויטארה ארוכה דור ראשון

אדי קנ
03-05-21, 15:01
חברים, תודה רבה לכולכם על התובנות, התגובות והדיון שלכם. כמי שמאוד שונא סיכונים על הכביש, נדמה לי שהגעתי למסקנה שנכון ליכולות הנהיגה שלי ברגע הנתון הזה, הנעילה הזו לא בשבילי.
תודה רבה!

baSS4
03-05-21, 16:27
https://fb.watch/5fISndAOHG/
https://www.facebook.com/watch/?v=733386517552808
לנהוג בזהירות בגשם זה נכון לכל רכב.

דרור ברלי
03-05-21, 16:36
נראה לי שיש תמימות דעים- וניסיון נצבר די משמעותי- ואף אחד לא התהפך, לא התרסק וכו.


השאלה נשאלה על בעיות או תקלות, לא על בטיחות/תאונות.
לגבי אמינות התשובה ברורה - נעילות אוטומטיות שהותקנו נכון הן אמינות לחלוטין. מה שקשה לומר על נשלטות.....
במקרה של דטרויט-לוקר, הנעילה אמינה וחסונה יותר מכל האוטו עליו היא מותקנת ותשרוד לנצח כנראה.

לגבי התנהגות מאתגרת לעומת זאת....
עשיתי כמה נסיונות עם הסופה בתחילת דרכנו עם נעילה. זה היה מתישהו בסוף שנת 2000, על משטח סטרילי כמובן.
בהחלט ניתן להגיע למצבי איבוד שליטה ואפילו די בקלות, וכן, זה יכול לאתגר ובגדול.
כמובן שאין שום סיבה בעולם לנהוג ככה בג'יפ על כביש ציבורי ביומיום. גם עם דיפ' פתוח.

מי שמגיע למצב כזה בהפתעה מוחלטת/שלא במודע, כנראה זה יקרה לו גם ללא נעילה....
במקרה כזה אולי עדיף לוותר על הרעיון של רכב ישן ללא ESP.
או לקחת את עצמכם לקורס נהיגה מתקדמת ולהשקיע קצת בשיפור יכולות הנהיגה שלכם.

hadtomer
03-05-21, 18:15
כמי שמאוד שונא סיכונים על הכביש, נדמה לי שהגעתי למסקנה שנכון ליכולות הנהיגה שלי ברגע הנתון הזה, הנעילה הזו לא בשבילי.

צודק מאה אחוז. אשמח אם תשלח את פרטי המוכר והרכב, יש לי כמה חברים שבדיוק צריכים להימנע מכל הסיכונים האיומים האלה על הכביש.

אדי קנ
03-05-21, 19:00
צודק מאה אחוז. אשמח אם תשלח את פרטי המוכר והרכב, יש לי כמה חברים שבדיוק צריכים להימנע מכל הסיכונים האיומים האלה על הכביש.


לא תמיד חייבים להיות ציניים לגביי החלטות של אחרים גם אם הם לא מבינים בתחום שאתה שפיץ בו

גיא
03-05-21, 19:26
לא תמיד חייבים להיות ציניים לגביי החלטות של אחרים גם אם הם לא מבינים בתחום שאתה שפיץ בו

1. חבל - יש שבאמת יכולים להנות מהיתרונות של נעילה
2. יש פה באתר נטיה שאומרת שאנחנו יודעים הכי טוב מה הכי טוב ... לכולם, כולל אלו שלא שאלו בכלל ..
3. אם ויתרת ( חבל ) אז ויתרת .. אל תלחץ ממה שאומרים, אז אומרים .. אז מה ? ..

אדי קנ
03-05-21, 20:57
1. חבל - יש שבאמת יכולים להנות מהיתרונות של נעילה
2. יש פה באתר נטיה שאומרת שאנחנו יודעים הכי טוב מה הכי טוב ... לכולם, כולל אלו שלא שאלו בכלל ..
3. אם ויתרת ( חבל ) אז ויתרת .. אל תלחץ ממה שאומרים, אז אומרים .. אז מה ? ..

הכל טוב, תודה :))

-->