התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שאלה על החזרת מוצר וביטול עסקה - אופני כושר



kd2
14-06-21, 18:35
שלום לכולם,

אשתדל לכתוב את תיאור המקרה בקצרה.
רכשתי אופני כושר מספק ציוד כושר גדול בארץ (כרגע בלי שמות).
ראיתי אותן באולם התצוגה, בדקתי שקיימים כל הפ'יצרים שרציתי ושהמוצר נוח, וקניתי במקום.
לא הייתה לי הזדמנות לנסות אותם עד הסוף כי לא הייתי בבגדי ספורט, והייתי בדרך לעוד פגישות שלא מתאים להזיע לפניהם (הגיוני וסביר).
הרכבתי את האופניים בבוקר וניסיתי אותם רק בערב, בין לבין זרקתי את כל חומרי האריזה משום שמדובר במלא ניילונים ופצפצים שמפריעים לכולם...
כשניסיתי את האופניים גיליתי תוך דקה של שימוש שההתנגדות שלהם לא מספיק גבוהה בשבילי, או כמעט בשביל אף אחד באזור הנתונים שלי, ממש ממש נמוכה ביחס למה שהתנסתי בו בעבר.

פניתי ליבואן בכוונה לתקן או להחליף.
תשובתו:
במידה ויש תקלה אז כמובן שיש אחריות.
ובמידה ואתה רוצה להחליף - אין בעיה, תחזיר, אבל ננכה לך 30% מהמחיר כי המוצר כבר "שומש", כי הרכבת ובדקת אותו.
לא היה נשמע לי הגיוני, ביקשתי להגיע פיזית כדי לבדוק תקינות ואם לא אז לדון על הזיכוי.

הגעתי לחנות היבואן פחות משבוע אחרי הקנייה עם האופניים שלא שומשו מאז הניסיון הראשון, בדקנו... ולא מדובר בתקלה, אלא פשוט בדגם עם התנגדות מירבית מאוד מאוד נמוכה שלא מתאים (איש המכירות כמובן שלא טרח להסביר את זה במעמד הקנייה).
ביקשתי להחזיר את האופניים ולשדרג לדגם היקר יותר (הפעם באתי עם דריי-פיט וכוונה לנסות בוודאות את המוצר).
היבואן התעקש - הרכבת ? השתמשת. לא מעניין אותי שהאופניים במצב של 100% חדש באופן מוחלט.
גם אם תחזיר אותן מפורקות, המוצר כבר "משומש". ולכן אנחנו מורידים 30% מהזיכוי.

אני עניתי שמעבר לכך שמדובר בשירות מאודדדד לא שירותי*...
אני גם חושב שזה לא חוקי, הרי אני חייב להרכיב את המוצר כדי לבדוק אותו, ואם הוא מאכזב אותי בבדיקה הכי ראשונית אז אמור להיות לי 14 יום להחזיר אותו כל עוד הוא במצב "חדש" (והוא אכן היה במצב חדש לחלוטין, ממש דקה של פידול רק כדי להבין מי נגד מי).
אחרת מה הטעם בחוק הזה למוצרים שמגיעים לצרכן מפורקים ?
הרי ברור שחייבים קודם להרכיב אותם.
נציגי היבואן טוענים שאני טועה, וזה חוקי ביותר.

אציין שהמוצר מגיע ארוז בתוך קרטון חום רגיל, לא משהו ייצוגי או ממותג.
ולכן כל סיפור ה"אריזה המקורית" הוא בעיני שולי בסיפור הזה.
אבל בכל אופן, לא היה לי יותר את הקרטון המקורי לשם הדיוק.
אבל הכל הוחזר ליבואן כולל הספרות, הכלים, הכי מדוייק שאפשר והלוואי שכולם יחזירו כך מוצרים.

לכן אני שואל את חברי הפורום שאולי התנסו בדבר -
ברמת התאכלס שווה להאבק בזה ולהתעקש או שאין לי גב חוקי ?
האמת שזה מעבר לסכום הכספי, יותר מפריע לי הגישה והאין-שירות מאשר הכסף.


בחוק אני רואה שבקטגוריה של המוצרים הללו "פתיחת האריזה לא תחשב כשימוש או פגימה במוצר", ושהחוק גם מתיר לקנוס ב100 שקל או 5% מהעסקה (הנמוך מביניהם) שזה משהו שנשמע לי הגיוני כי זה בערך עלות הפירוק והאריזה מחדש של מוצר כזה.

אודה לעזרתכם בעצה טובה.
-----------------------------------------------------------------------------------
* וזה כמובן לפני שדיברנו על כך שזה בערך השירות הכי מעפן שיבואן יכול לתת ללקוח מאוכזב, ושמצחיק אותי עד דמעות שאחרי זה אותם יבואנים בדיוק הולכים ובוכים על כך שהישראלים בוחרים לבצע חלק גדול מהקניות ברשת במקום אצלם.
הרי זה היתרון היחסי כמעט היחיד של החנויות הפיזיות והן מצליחות להיות כושלות ביותר גם בו.
לקוחות שמחזירים מוצר ורוצים לשדרג לאחד יקר יותר ובדרך כלל רווחי יותר זה לגמרי חלק מהמשחק, ואם זה נעשה בצורה הגיונית אז אין שום סיבה בעולם לא לאפשר את זה.
מן הסתם שלא שידרגתי שם לשום אופניים חדשות ורכשתי אותן במקום אחר.

איל מ
14-06-21, 18:49
לא יודע מה אומר החוק.
לי נשמע הגיוני.
הם לא יכולים למכור את זה כחדש אלא מקסימום כ"חדש מתצוגה" או משהו בסגנון.
ובאופן כללי זה כמו לקנות "suv אמיתי" בלי נסיעת מבחן ואז לגלות שבעצם קנית ג'יפון.
(רק שכאן גם אף אחד לא פרסם שזה "suv אמיתי" אז אי אפשר להתלונן על הטעיה).
קיצור. קנית בחופזה. אהי הייתי לומד מהטעות וממשיך הלאה.

boaz avrahami
14-06-21, 22:33
גם לדעתי יש הגיון בטענת היבואן.
ניתנה לך אפשרות הוגנת לבדוק.
זרקת מהר מדי את האריזות.
לא חושב שזה הוגן לצפות שהיבואן יינזק מהנסיון הקצר שלך בבית ויקבל מוצר בלי אריזה ( וזה שונה מאריזה פתוחה אפילו).

בארהב יש לעיתים נוהג של חנויות שגובות עמלה של Restock על החזרות של מוצר סגור באריזתו המקורית.

נסה להגיע להבנות בתמורה לשדרוג באותה חנות או שתשקול ספק שונה. או קורקינט…

בהצלחה

kd2
14-06-21, 23:02
הם לא יכולים למכור את זה כחדש אלא מקסימום כ"חדש מתצוגה" או משהו בסגנון.


אתה באמת חושב שהמוצר לא יארז וימכר כחדש ?
פחות מ10 ברגים וכחצי שעה עבודה עם גליל פצפצים והוא נראה 1ל-1 חדש.
כמו שכתבתי, זה לא שיש לו "אריזה" אמיתית, הכל פשוט זרוק בקרטון.
להערכתי הוא בכלל לא יארז נאמן למקור אלא מספיק טוב כדי לאחסן אותו ויסופק AS IS באחת מהעסקאות "עם הרכבה".

אם היו רוצים שאשלם 10% נגיד...בסדר.
אבל שליש מעלות המוצר? מוגזם מאוד ביחס לכך שאני רוצה לשדרג לדגם שעולה יותר מכפול.
לא יודע באיזה עסקים אתם מסתובבים, אבל באלו שאני מסתובב יש הרבה יותר תשומת לב לשביעות הרצון של הלקוח
ולהבנה שאחוז קטן מהעסקאות נגמר כך וזה חלק מהחיים העסקיים.
חלק ששווה לספוג בשביל מכירות עתידיות.

הרי בסוף הצבעתי דרך הרגליים ממש מידיית באותו רגע, ועצם הסירוב לשידרוג ככל הנראה עלה לאותו יבואן יותר משהרוויח על ההתעקשות.

polar bear
14-06-21, 23:57
בחיפוש קצר בגוגל נראה כי ע"פ החוק היבש אם נעשה שימוש אי אפשר לקבל זיכוי מלא . באחד המקומות מצוין שהרכבת המוצר נחשבת שימוש.

צודק? כל הנראה כן. חכם? בטוח שלא.

lizard
15-06-21, 06:25
תנסה למכור אותו ב10 אחוז פחות בלוחות פייסבוק.
שמע, זו בעיה שבאמת לא הגיונית, הרי אתה חייב לפתוח כדי לבדוק. בכנות? הטעות היא שלך. אתה -חייב- לנסות לפני שאתה קונה, בטח כשיש לך סט דרישות מאוד מאוד ספציפי ומהותי.

בהצלחה. מעצבן אבל לפעמים אנחנו עושים טעויות שעולות לנו כסף...

נמרוד
15-06-21, 09:33
החוק מדבר על החזרה ללא תנאי תוך 14 יום. בלי הסברים ובלי תרוצים. זו בדיוק הפואנטה שלו.

אחרי 14 יום מתחיל משא ומתן, היה שימוש, לא היה שימוש, תקין, לא תקין, זיכוי חלקי, מלא, בכלל לא.

לכן המוכר מנסה למרוח את השבועיים האלו - ולכן חשוב לעמוד על שלך.

אני יכול לספר מנסיוני על כסא משרדי יקר שאשתי רכשה לכבוד המעבר לעבודה מהבית. היה איזה פגם, אבל שיחקו איתנו משחקים, טכנאי יבוא, לא יבוא - ביום ה13 תפסתי את הטלפון, הרמתי טיפה את הטון, וגיביתי באימייל ברור עם תאריך שבו כתוב שאני דורש שיבואו לקחת את הכסא ויחזירו את הכסף. וכך היה (לקח עוד חודשיים לראות את הזיכוי המלא בכרטיס אשראי).

סיפור אחר עם מקרר שחמותי קנתה תחת לחץ של זמן כי הקודם התקלקל, ולא בדיוק התאים - הקטע החשוב הוא להפעיל את הלחץ ב14 יום כי החוק לטובתך. החליפו לה בסוף בדגם אחר.

אני הייתי במקומך מפרק את האופניים, אורז הכי מסודר שאני יכול, מגיע אליהם לחנות החלטי, משאיר שם את האופניים ודורש זיכוי מלא לפי החוק.

כאמור, כל עוד לא עברו שבועיים מיום העסקה.

OFF-RoaD
15-06-21, 10:01
אם היית מגיע לחנות, כלקוח חדש, והיו אומרים לך "יש לנו פה אופניים שמישהו קנה, הרכיב, פירק, והחזיר. השתמש ממש דקה. לא ראו שטח".

היית לוקח? משלם עליהם את המחיר המלא?

Sent from my SM-N960F using Tapatalk

tomer s
15-06-21, 10:07
הם צודקים
ואתה צודק.
המטרה שלך למצוא את הפשרה הכי טובה לך שתתאים גם להם.

זה שהם ימכרו את זה כחדש ללקוח לא אמור לעניין אותך.


או שתפרסם ביד במחיר שמתאים לך ותחסל את הסיפור.
לגביי החוק אל תבנה על ישועות מהכיוון חבל על האנרגיה שלך.

נמרוד
15-06-21, 10:15
אם היית מגיע לחנות, כלקוח חדש, והיו אומרים לך "יש לנו פה אופניים שמישהו קנה, הרכיב, פירק, והחזיר. השתמש ממש דקה. לא ראו שטח".

היית לוקח? משלם עליהם את המחיר המלא?


השאלה לא רלוונטית.

תקנות ביטול עסקה צרכנית מאפשרות לקונה לבטל את העסקה חד צדדית וללא צורך במתן סיבה. כן, "כמו באמריקה". וזה עובד - בתנאי שעוד לא עברו 14 יום. קפל את האופניים יפה, תעמיס באוטו, תניח אותם על הרצפה בחנות, ותדרוש את הכסף בחזרה. אין פה שטיקים ואין טריקים.

https://www.nevo.co.il/law_html/law01/500_377.htm

andy.shaked
15-06-21, 10:29
היות וקנית בבית עסק, הנה תקציר התקנה ממשרד הכלכלה .
תקנות ביטול עסקה

בהוראה זו "טובין" - מוצרים שהמחיר ששולם בעדם עולה על 50 ש"ח.

ביטל הצרכן את הסכם הרכישה, כאמור לעיל, רשאי העוסק לגבות מהצרכן דמי ביטול בשיעור של 5% ממחיר הטובין או מערך השירות או 100 שקלים חדשים - לפי הנמוך מביניהם.

דמי סליקה- נעשתה העסקה בכרטיס אשראי והוכיח העוסק לצרכן, כי חברת כרטיסי האשראי או גוף אחר שעמו התקשר העוסק לביצוע סליקת כרטיסי אשראי, גבו ממנו תשלום בעד סליקת כרטיס האשראי בעסקה שבוטלה, רשאי העוסק לחייב את הצרכן גם בתשלום שנגבה ממנו.

צרכן רשאי לבטל הסכם לרכישת טובין, בתנאי שהוא יחזירם לעוסק והטובין לא נפגמו ולא נעשה בהם שימוש בידי הצרכן הרוכש. החזרת הטובין באריזה מקורית תהיה הוכחה מספקת לכך שלא היה בשימוש.

כל הכללים לביטול עסקה נמצאים באתר : https://www.gov.il/he/Departments/General/cpfta_cancellation_frontal_transactions

בהתייחס לפסקה האחרונה, פתחת את המוצר וגם עשית שימוש, החזר מלא אתה לא יכול לקבל .

אני מציע לך מנסיון לפנות לרשות להגנת הצרכן או לארגון אמון הציבור, הם מגיבים מאוד מהר ובדרך כלל מצליחים להגיע לפשרה הוגנת מול בתי העסק

המדען המטורף

OFF-RoaD
15-06-21, 10:31
השאלה לא רלוונטית.

תקנות ביטול עסקה צרכנית מאפשרות לקונה לבטל את העסקה חד צדדית וללא צורך במתן סיבה. כן, "כמו באמריקה". וזה עובד - בתנאי שעוד לא עברו 14 יום. קפל את האופניים יפה, תעמיס באוטו, תניח אותם על הרצפה בחנות, ותדרוש את הכסף בחזרה. אין פה שטיקים ואין טריקים.

https://www.nevo.co.il/law_html/law01/500_377.htmרק כאשר "המוצר לא נפגם ולא נעשה בו כל שימוש".

בעיני, הרכבה של המוצר ושימוש בו, גם אם רק לדקה, לא עומדים בקריטריון השני, ואני לא הייתי מוכן לקנות מוצר כזה כחדש.

מעניין מה יגיד בית המשפט, האם לאחר פתיחה של האריזה, הרכבה ובדיקה - המוצר עדיין נחשב כזה שלא נעשה בו כל שימוש.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk

נמרוד
15-06-21, 10:40
רק כאשר "המוצר לא נפגם ולא נעשה בו כל שימוש".

בעיני, הרכבה של המוצר ושימוש בו, גם אם רק לדקה, לא עומדים בקריטריון השני, ואני לא הייתי מוכן לקנות מוצר כזה כחדש.

מעניין מה יגיד בית המשפט, האם לאחר פתיחה של האריזה, הרכבה ובדיקה - המוצר עדיין נחשב כזה שלא נעשה בו כל שימוש.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk


אתה בעצם אומר לKD2: חכה בכיף עוד כמה ימים, יגמרו השבועיים שהמחוקק נתן לך כדי לצאת מהעסקה חד צדדית ובלי תירוצים, ואז כל ההתפלפלויות יהיו רלוונטיות כי החנות באמת לא תהיה חייבת לך כלום.

boaz avrahami
15-06-21, 10:59
נמרוד, אם תשקיע חצי מהזמן שהשקעת בתגובתך לקרוא את הודעת הפתיחה ואת סעיף 2 בחוק תגלה לטעמי שאתה שוגה.

העסק לטעמי נוהג בסבירות.
האופניים האלו יצטרכו להימכר במחיר מופחת על ידי החנות.
ניתנה ללקוח אפשרות מוקדמת לבחינת המוצר.
אין אריזה מקורית.

גם בעלי עסקים צריכים להתפרנס ולטעמי לא נפל פגם בהתנהלות של העסק.

נמרוד
15-06-21, 11:47
אם עברו 14 יום, הדיון האקדמי-משפטי שמתנהל פה על מהות המילה "שימוש" בהחלט במקום.

אם עדיין לא עברו, KD2: אתה אורז את המוצר בחזרה, הכי מסודר שאפשר, ומניח אותו יפה על הרצפה מול הקופה בחנות. החזרת אותו. חד צדדית. אתה לא חייב לתת סיבה או הסבר. ואין להם בעצם ברירה אלא להחזיר לך את הכסף.

תקראו לזה "שיטת מצליח" - מותר גם לנו הצרכנים לנקוט בה. החוק לצידנו.

OFF-RoaD
15-06-21, 11:51
אם עברו 14 יום, הדיון האקדמי-משפטי שמתנהל פה על מהות המילה "שימוש" בהחלט במקום.

אם עדיין לא עברו, KD2: אתה אורז את המוצר בחזרה, הכי מסודר שאפשר, ומניח אותו יפה על הרצפה מול הקופה בחנות. החזרת אותו. חד צדדית. אתה לא חייב לתת סיבה או הסבר. ואין להם בעצם ברירה אלא להחזיר לך את הכסף.

תקראו לזה "שיטת מצליח" - מותר גם לנו הצרכנים לנקוט בה. החוק לצידנו.אתה יכול לצטט בבקשה מהחוק את הסעיף שאתה מסתמך עליו? שמאפשר "כמו באמריקה" לפתוח מוצר ולהחזירו?

זה ממש לא מה שאני מבין מהקריאה. בכל מקום מופיעה ההסתייגות "באריזה המקורית ובלא שנעשה בו שימוש". מה אני מפספס?

Sent from my SM-N960F using Tapatalk

boaz avrahami
15-06-21, 11:57
נמרוד, לא פספסת במקרה שים זרק את האריזה, הרכיב את האופניים והשתמש בהם ממש טיפה?

אתה עדיין חושב שזה הוגן כלפי העסק?

אי אפשר לדרוש הגינות מעסקים ולהתנהג אליהם בחוסר הגינות.
השוק הישראלי לא גדול כמו האמריקאי שיכול לסבול טיפה שטויות.
גם ההגינות הישראלית מעט שונה מהישראלית וכולנו מכירים את הישראלים שדפקו את חברות הקרדיט בארהב.

אני אמנם שכיר אבל מוחה על ההתנהגות הזו.

Juv
15-06-21, 12:08
אם עברו 14 יום, הדיון האקדמי-משפטי שמתנהל פה על מהות המילה "שימוש" בהחלט במקום.

אם עדיין לא עברו, KD2: אתה אורז את המוצר בחזרה, הכי מסודר שאפשר, ומניח אותו יפה על הרצפה מול הקופה בחנות. החזרת אותו. חד צדדית. אתה לא חייב לתת סיבה או הסבר. ואין להם בעצם ברירה אלא להחזיר לך את הכסף.

תקראו לזה "שיטת מצליח" - מותר גם לנו הצרכנים לנקוט בה. החוק לצידנו.

אתה יכול לנסות מה שנמרוד מציע אבל החוק לא לצידך. ה-14 יום הם בתנאי שלא הרכבת ולא עשית שימוש.

תנסה להוציא מהם כמה שיותר, בסוף הכל פתוח למו"מ.

kd2
15-06-21, 13:57
נמרוד, הלוואי ויכולתי ללכת עם הדעה שלך, "כמו באמריקה".
אבל החוק מדבר על תנאים מסויימים, כמו שכתבתי, בקטגורית המוצר הזה (ציוד לבית ?) כתוב מה שכתבתי על פתיחת האריזה.
השאלה מה הפרשנות של זה בשטח.
לכן פניתי לחוכמת ההמונים פה.
אם נראה שיש קייס אז אפנה לאחד הגופים הצרכניים (שוב, זה לא רק הכסף, זה שירות שלדעתי צריך להעלם מהמפה בארץ).

המוצר בכל אופן כבר אצל היבואן.
הוא הגיע מורכב בשביל הסיכוי שמדובר בתקלה טכנית שאפשר לסדר (רציתי למנוע את כל הסחבת של ביקורי טכנאים, גם כדי לא להגיע ל14 יום).
הצעתי לפרק ולארוז אותו, הם אמרו שמבחינתם זה פשוט חסר משמעות. אז כמובן שלא עשיתי זאת בהתנדבות.

אחדד משהו שקשה אולי להפנים לגמרי, כי אתם לא פה ולא ראיתם את המוצר.
באמת לא היה שום שימוש וניתן לראות זאת בבירור.
הוא הוחזר אחרי 5 ימים בצירוף כל מסמך ופיציפקעס שהגיע איתו, החזרה מושלמת בהיבט הזה (כותב זאת גם בתגובה לדברי בועז, אין פה שום עניין לקבל משהו בצורה לא ישרה).
אם הייתי אורז את המוצר בחזרה לקרטון זה היה משנה את רמת השימוש ( או האי שימוש במקרה הזה) ?
אז הייתם מוכנים לקבלו מחדש כמוצר חדש שאף אחד לא טרח לספר לכם שנפתח בעבר ?
נראה לי כמו התקטננות בתמונה הגדולה.
בסוף צריך לקחת את זה גם בקונטקסט של שידרוג במקום.

אין ספק שלמדתי לקח בהיבט של חומרי האריזה.

boaz avrahami
15-06-21, 14:09
ים, אתה אולי חסר נסיון בלמכור מוצר חדש ללקוח קמעונעי סופי.
מדובר בחקוחות מאוד תובעניים.
חלקם אף חושב שלגיטימי לקחת מוצר הביתה ולהתנסות בו ואם לא מוצא חן אז להחזיר כאילו דבר לא קרה.

אז שתדע- ראשית, החוק מחייב את המוכר לציין האם המוצר חדש או לא.
אסור לקרוא למוצר כמו שהחזרת חדש גם אם ממש לא השתמשת בו. לדעתך.
עלול להיות מצב שהלקוח הבא יעלה על זה שהוא קיבל מוצר שכבר היה אצל מישהו ויתבע את המוכר.
זה גם חוסר אמון בין מוכרים לקונים. תחשוב שהיית צריך לחשוד בכל מוצר שהוא היה אצל מישהו והוחזר מסיבות כאלו או אחרות.
לקוח לא מעוניין לשלם על חדש ולקבל מוצר שמישהו ניסה.
אתה אולי היית נחמד למוצר אבל מר ישראל ישראלי מחזיר עם קצת אבק וקצת סימנים על הגומיות ועד ממש פגמים ומצפה שהמוכר יבין ויספוג על חשבונו את הנזק.

הקרטון מעיד על רמת השימוש במוצר.
עם קרטון יכולת לטעון שפתחת ולא הרכבת והמוכר היה צריך לבחון את המוצר לעומק ולמכור אותו כפתוח או לבלף ולמכור כחדש.

בלי קרטון אין דילמה מבחינתו.
זה הולך כמציאה למחפשי מציאות.

חנן-ג'יפולוג
15-06-21, 14:44
מכיוון אחר לגמרי: זה מוצר שלא עומד בתנאי בסיסי: שימוש סביר.
נכתב בהודעת הפתיחה: המכשיר לא מסוגל לייצר מומנט נגדי לזה שהשואל יכול לפתח. נצא מתוך הנחה שהשואל לא חורג ביכולותיו מגבולות היכולת האנושית. מרגע שזה הובהר המכשיר שווה ערך למשקולת. למעבד מזון שלא מסוגל לקצוץ גזר. אפילו למכור אותו כיד שנייה זה על סף הונאה או מעבר לסף.

אני לא מודע להיבט המשפטי, אבל התכונה הזו לבדה מצדיקה מבחינתי החזר כספי מלא.

andy.shaked
15-06-21, 14:54
אולי המכשיר באמת לא מייצר את ההתנגדות הרצויה עבור הלקוח, אבל בדיוק בשביל זה היה עליו לבדוק את זה בתצוגה, הרי הרגיש אחרי דקה של שימוש שזה לא מתאים לו .
כולם צודקים, הוא צודק למרות שלא בדק, ובעל העסק צודק שהמוצר כבר אינו "חדש" .
לגבי ההתנהגות של הספק וההתנערות זה כבר נושא הרבה יותר רחב לדיון
לצערנו בארץ תרבות של החזרת מוצר ושל מכירת מוצרים "מחודשים" ברמה של ארצות הברית שנתלו בה בשרשור

המדען המטורף

adiavisar
15-06-21, 14:59
קצת אוף טופיק, אבל גם באמריקה אין "חוק הגנת הצרכן" ומדיניות החזרות והחלפות הן שונות מאוד בין חנויות ורשתות החל מ "תחזיר אחרי 3 חודשים חודשים משומש וקרוע עם חלקים חסרים ובלי אריזה וניתן לך החזר כספי מלא", עבור ב "restocking fees" למינהם (שיכולים להיות גם 20% מהערך), ועד "all sales are final". בכל מקרה, פתחת את המוצר, זרקת את האריזה, הרכבת, ניסית, הייתה לך הזדמנות לבדוק אותו...בלי קשר לאיזשהו חוק, נראה לי לא הגון כלפי בעל העסק לצפות להחזר מלא.

חנן-ג'יפולוג
15-06-21, 15:01
לא כל דבר אפשרי או סביר לבדוק טרם הקניה. ברוב הקניות אתה חייב להניח שהמוצר מבצע את התפקיד שלו באופן סביר, אחרת תהליכי קניה/מכירה לא יכולים להתקיים.

boaz avrahami
15-06-21, 15:28
מכיוון אחר לגמרי: זה מוצר שלא עומד בתנאי בסיסי: שימוש סביר.
נכתב בהודעת הפתיחה: המכשיר לא מסוגל לייצר מומנט נגדי לזה שהשואל יכול לפתח. נצא מתוך הנחה שהשואל לא חורג ביכולותיו מגבולות היכולת האנושית. מרגע שזה הובהר המכשיר שווה ערך למשקולת. למעבד מזון שלא מסוגל לקצוץ גזר. אפילו למכור אותו כיד שנייה זה על סף הונאה או מעבר לסף.

אני לא מודע להיבט המשפטי, אבל התכונה הזו לבדה מצדיקה מבחינתי החזר כספי מלא.

אני לא סבור שהטענה הזו מחזיקה מים כל אימת שעמדה לרשות הרוכש יחידת הדגמה זהה למקור ותנאים מלאים לבדיקה.
נראה שחלק מהמגיבים לא התעמקו בפרטים עד הסוף. אלוהים נמצא בפרטים הקטנים

Juv
15-06-21, 15:49
סתם שאלה - מה זה התנגדות לא מספיקה?
בדכ מודדים הספק רכיבה בוואטים, כמה וואטים של התנגדות האופניים האלה מסוגלים לייצר?

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
15-06-21, 15:57
אני לא סבור שהטענה הזו מחזיקה מים כל אימת שעמדה לרשות הרוכש יחידת הדגמה זהה למקור ותנאים מלאים לבדיקה.

החזקת פלאייר ביד בטמבוריה. רכשת אותו. בבית גילית שהידיות מתעקמות לך ביד כשאתה מנסה לחתוך חוט ברזל 1מ"מ, או לחילופין, שהפלאייר פשוט לא חד מספיק כדי לעשות את זה. בקשת החזר מחזיקה מים?

אני חוזר על מה שכתבתי: לא כל דבר אפשר או סביר או מצופה מרוכש לבדוק מראש. ללא הנחות מוקדמות על מאפיינים סבירים של מוצרים כל קונספט המסחר בין אנשים בטל.

moutzi
15-06-21, 16:32
לפני כמה חודשים הגעתי לחנות ספורט בכדי לרכוש אופני כושר. המוכר אמר שנגמר לו, אבל יש אחד מורכב מתצוגה.
שאלתי כמה הנחה הוא יכול לתת...
התשובה היתה שאני צריך להוסיף 150 ש"ח דמי הרכבה מכיוון שהאופניים מורכבות....

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

דרור ברלי
15-06-21, 18:04
לפני כמה חודשים הגעתי לחנות ספורט בכדי לרכוש אופני כושר. המוכר אמר שנגמר לו, אבל יש אחד מורכב מתצוגה.
שאלתי כמה הנחה הוא יכול לתת...
התשובה היתה שאני צריך להוסיף 150 ש"ח דמי הרכבה מכיוון שהאופניים מורכבות....

Sent from my SM-G998B using Tapatalk


ובטח גם על הובלה (כי הן כבר מורכבות ולא נכנסות בבגאז')..................

kd2
15-06-21, 18:19
אני שמח שחנן החזיר את השפיות לדיון בהיבט של האפשרות לנסות את המוצר בחנות.
בואו, הייתי באמצע סיבוב פגישות, הייתי קרוב אז נכנסתי, באמת אתם מצפים שאתחיל לתת אימון אינטרוולים על האופניים ?
הן צריכות ליפול לתוך טווח סביר של ביצועים.
מי מצליח לרדת לרמת הפרטים האלו בכל מוצר ומוצר שהוא קונה ?

ולשאלה כמה בדיוק ההתנגדות נמוכה ? בהגזמה טוטאלית.
ניתן לסובב את הקראנק ביד בדרגת ההתנגדות המירבית. פשוט לא סביר. גם לחברה שלי (60 ק"ג) זה היה נראה הזוי (יש סירטון).
שוב, איך לא שמתי לב?
מהסיבות הבאות :
1. מעולם לא נתקלתי בתופעה כזאת (אני 10 שנים מדריך חד"כ מוסמך, עברתי כמה אופני כושר בחיי).
2. בדקתי תנוחה, נוחות, פיצ'רים שהיו חשובים לי, לא עלה בדעתי לעלות לדרגה מעל 50% מהעוצמה.
3. לראייה, כשחזרתי ובחנתי דגמים אחרים ועוצמה מירבית, ניהלתי את כל המו"מ המדובר פה בהתנשפויות שלא הולמות קנייה בחנות כזאת, ולכן זה לא סביר. או במינימום שבמינימום צריך להסביר את זה לפני שרוכשים ואז אני אעשה שיקול יותר נכון ואגיע לבחור עם לבוש ספורט מלא.

בועז, אני לא אומר שבישראל יש תרבות החזרה מדהימה, אבל כמו כל דבר בחיים אני תמיד חושב שצריך לראות מי הבן אדם שעומד מולך
ולבחון שנייה את הסיטואציה לפני שיורים תשובות אוטומטיות של תאגיד.
הקטגוריה בה המוצר הזה נמצא היא כזאת עם כל מיני משתנים, ויש קודם כל לנסות במעמד המכירה להתאים את המוצר הנכון ביותר (לא נעשה)
וגם לדעת אחת ל...נגיד 1000 עסקאות... לספוג שינויים.
לדעתי המחשבה שהמוצר לא נארז ונמכר כחדש היא תמימה, אבל אולי זה רק אני.

boaz avrahami
15-06-21, 19:38
אני לא מכיר אופני כודר ולא יודע אם ההשוואה של חנן נכונה שפויה וסבירה או לא.
ההתרשמות שלי כמי שאינו מהתחום שלא דומה מקרה קאטר שאינו גוזר למקרה אופניים שעמדו לרשותך ורק לא בחנת אותם בכל הסיטואציות.
אני גם לא יודע ( ואולי גם אתה) עד כמה האופניים האלו חריגות מהממוצע של ההתנגדות בקטגוריה.

אני רק יכול לספר לך סיפור קטן.
כשדל ( Dell) הכניסו לישראל שירות משלהם זכורות לי ישיבות עם מנהל השרות של אזור ארופה מזרח תיכון ואפריקה.
הטענה שלהם הייתה שהלקוח הישראלי על כך תובעני עד כדי שמחצית מהקריאות בכל הריג׳ין הן מישראל.
וישראל ממש לא הייתה קרובה למחצית מהמכירות של הריג׳ין.

אני יכול לומר לך שאני מכיר את הלקוחות מהצד של זה שצריך לתת פתרון והשתדלתי לשקול ולטפל בכל מקרה כפי שאני כלקוח הייתי מצפה שיטפלו בי.
אני חושב שגם חנן מכיר מקרוב את הנושא מזווית מעט שונה.

אין לי יותר מה לתרום לדיון מעבר לכך שלדעתי הספק לטעמי צודק ברמת העיקרון ויכול להתגמש מאחוזים ולבוא לקראתך. במיוחד לאור העניין ברכישה חוזרת.
אם הוא לא מתגמש באחוזים לא בטוח שהייתי רוכש ממנו שוב.
יש גם את העניין של בכמה כסף מדובר בסופו של יום.

שיהיה בהצלחה

איל מ
15-06-21, 20:37
באת. שאלת את דעת החברים.
הרבה חברים (הרוב?)אמרו לך את דעתם שלא מתיישבת עם דעתך.
לא מקובל עליך. סבבה. רק אל תגיד ש"x החזיר את השפיות לדיון" בגלל שהוא במקרה חושב כמוך. כי אז אתה אומר שהשאר לא שפוים. אמור, "או! יש עוד מישהו שחושב כמוני, אולי אני לא משוגע אחרי הכל".
(וכדי לשים דברים בפרופורציה, קרא את מה שכתבתי ב90% הומור, אבל גם 10% רצינות).

חנן-ג'יפולוג
15-06-21, 20:51
kd, אתה איש טכני וככזה השאלה שלי עלולה להיתפס כמעליבה, אז אני מתנצל מראש. זו נראית לי שאלה חשובה:

אתה מתאר מאפיין שלוקה באי סבירות קיצונית, אז אולי מדובר בכלל בתקלה? כבל שמי שהרכיב לא תפס במקום הנכון, כיוון לא נכון, רפידה שהורכבה הפוך או כל דבר דומה?

andy.shaked
15-06-21, 21:37
ציטוט מההודעה הראשונה
הגעתי לחנות היבואן פחות משבוע אחרי הקנייה עם האופניים שלא שומשו מאז הניסיון הראשון, בדקנו... ולא מדובר בתקלה, אלא פשוט בדגם עם התנגדות מירבית מאוד מאוד נמוכה שלא מתאים.

המדען המטורף

חנן-ג'יפולוג
15-06-21, 21:41
פספסתי את זה. מתנצל.

andy.shaked
15-06-21, 21:51
ג׳יפאי הולך לחנות וקונה מפתח מומנט , לא בודק אותו מבחינת הצרכים והיכולת, נגיד וקנה מפתח 3/8 עד 30 ניוטון מטר .
מגיע הביתה, זורק את האריזה מנסה את המפתח ומגלה שהוא צריך מפתח 1/2 עם כושר סגירה של 100 ניוטון מטר .
האם הוא יכול להחזיר לחנות ולדרוש החזר מלא?
מי "אשם" ? המוכר שלא שאל מה הצרכים או הג'יפאי שלא טרח לבדוק? מי אמור להינזק מההפסד הכלכלי ?

המדען המטורף

חנן-ג'יפולוג
15-06-21, 22:02
אלו נתונים שרשומים במיפרט. הקונה אמור לוודא שהם מתאימים לו, ובדוגמא של ידית מומנט, הבדיקה קלה.

בכללי, אנלוגיות הן כלי מתועב ומסוכן. גם אני חטאתי והשתמשתי בו בשרשור הזה, אבל באמת שניסיתי לפני כן לחשוב בצורה מעמיקה אם הן אכן נדרשות ואם הן תואמות במדויק את המקרה.

מה שיקרה עכשיו זה שבמקום לדון בעניין המקורי, נדון באנלוגיה כשלעצמה, וגם אם היא בכלל תואמת למקרה המקורי, שהרי אם היא לא תואמת אז גם המסקנה לא רלוונטית.

andy.shaked
15-06-21, 22:18
היית מוחק את האנלוגיה, אך איני יכול לערוך את ההודעה. אני מסכים שהוא צריך לקבל את היכולת להחזיר את המוצר, השאלה היא האם הוא עומד בתנאי החוק להחזרת המוצר ( בפרשנות שלי כנראה שלא ).
עדיין ממליץ לו לפנות לארגון אמון הציבור או הרשות להגנת הצרכן, ולקבל מהם את העזרה אם הוא עומד בתנאי החוק

המדען המטורף

חנן-ג'יפולוג
15-06-21, 22:24
אני לא משפטן, ויתכן שעילת ההחזרה לא מתאימה לחוק שהועלה כאן.
עם זאת, אני טוען שיתכן שמגיע לו לקבל החזר מכיוון אחר. המוצר לא נותן מענה סביר לייעוד שלו.

andy.shaked
15-06-21, 22:33
זה הקאץ' פה, ההתאמה היא שונה מאדם לאדם , נושא ההתנגדות של האופנים תלוי במשתמש כמו כל דבר שקשור לספורט
זה לא שהמוצר לא תקין, הוא עונה לדרישות האישיות של הקונה

המדען המטורף

חנן-ג'יפולוג
15-06-21, 22:49
"
ולשאלה כמה בדיוק ההתנגדות נמוכה ? בהגזמה טוטאלית.
ניתן לסובב את הקראנק ביד בדרגת ההתנגדות המירבית. פשוט לא סביר.
"

יש לי נסיון עם לפחות 3 אופני כושר ודווקא לא מהיקרים שיש, ובכולם אם אתה על רמת ההתנגדות המקסימלית אתה לא תוריד את הפדל גם עם הפעלת כח אנכי של 100 ק"ג.

סיבוב ידני במצב הזה הוא לא סביר, לאף אדם, לאף אופניים.

kd2
16-06-21, 01:00
לא מקובל עליך. סבבה. רק אל תגיד ש"x החזיר את השפיות לדיון".

זה קורה כשאני מרגיש שיש פער בין התשובה במקלדת לבין התשובה התאכלסית של האנשים.
לא היית מגיב במציאות בצורה דומה למצב שבו אתה מנסה להחזיר מוצר בגלל שהוא פשוט לא מתקבל על הדעת בביצועים ?

חנן,
אני גם חושב כך ויש לי גם סרטון שיגבה את זה.
זאת נקודת המוצא של הדיון מול היבואן, לא החזרתי את המוצר סתם מתוך התחרטות שלי.
החזרתי אותו כי בפרמטר הזה הוא גרוע ביחס לכל אמת מידה ואני פשוט לא תפסתי את זה ברכישה.

ד ו ר ו ן
16-06-21, 08:56
זה קורה כשאני מרגיש שיש פער בין התשובה במקלדת לבין התשובה התאכלסית של האנשים.
לא היית מגיב במציאות בצורה דומה למצב שבו אתה מנסה להחזיר מוצר בגלל שהוא פשוט לא מתקבל על הדעת בביצועים ?

חנן,
אני גם חושב כך ויש לי גם סרטון שיגבה את זה.
זאת נקודת המוצא של הדיון מול היבואן, לא החזרתי את המוצר סתם מתוך התחרטות שלי.
החזרתי אותו כי בפרמטר הזה הוא גרוע ביחס לכל אמת מידה ואני פשוט לא תפסתי את זה ברכישה.
יכול להיות שפספסתי את זה איפושהו בנבכי הויכוח, ומתנצל מראש אם היה.

בהמשך לסימן השאלה של חנן לגבי סבירות רמת התנגדות במכשיר,
בדקת דגם זהה אחר לוודא שזה לא תקלה טכנית/הרכבה לא נכונה של המוצר שהגיע אליך?

kd2
16-06-21, 10:09
בדקתי...זאת לא תקלה

איל מ
16-06-21, 14:22
זה קורה כשאני מרגיש שיש פער בין התשובה במקלדת לבין התשובה התאכלסית של האנשים.
לא היית מגיב במציאות בצורה דומה למצב שבו אתה מנסה להחזיר מוצר בגלל שהוא פשוט לא מתקבל על הדעת בביצועים ?


חד משמעית הייתי פונה לחנות בבקשה להחליף לדגם אחר או לקבל החזר חלקי.
אבל אם היו אומרים לי שהמוצר מבחינתם משומש ואפשר לקבל רק החזר חלקי, הייתי מתבאס רצח אבל מקבל את הדין.
מקסימום פותח שרשור "יצאתי פיתה" (שאגב, בצורה קצת מצחיקה, דווקא בשרשור "ההוא" הבנאדם לא יצא פיתה).

tallevi
17-06-21, 15:48
אני דווקא הייתי מנסה להגיש ת"ק נגד בעל העסק ודורש לקבל את כספי בחזרה.

אני כן מסתמך על ההגיון הבריא והפשוט של השופטים בישראל.

נכון, קראתי את החוק היטב ונושא השימוש מוזכר בו במפורש כתנאי להחזרת המוצר, ואולם יחד עם זאת אין הגדרה בחוק למונח "שימוש" וכל אלא כאן שפירשו את הרכבת המוצר כשימוש, עשו זאת על דעתם בלבד...

אני גם לא מוצא התאמה בין המוצר הנ"ל למוצרים המוחרגים בחוק (וכמובן שאין לצפות לפירוט פרטני בחוק של כל המוצרים באשר הם...), אבל אם לא הוא נכנס תחת ההגדרה של המוצרים המוחרגים (המפורשים)בחוק, אזי לא חלים עליו תנאים מיוחדים.

נקודה מאוד משמעותית בדיון היא עצם העובדה שהמוצר הנ"ל מחייב פעולת הרכבה כלשהי לצורך שימוש כלשהו...ז"א ההגיון הפשוט שלא ניתן לבצע כל שימוש במוצר ללא ההרכבה אינו מאפשר להגדיר את פעולת ההרכבה שלעצמה כשימוש במוצר. כמו כן מלבד המוצרים המוחרגים בחוק, לא ראיתי שישנה התייחסות מפורשת בחוק למוצרים שמחייבים הרכבה לצורך שימוש.

במידה והולכים לפי ההגיון פשוט (שבמקרה זה אין בלשון החוק מניעה מפורשת שכזו...), הרי שלא נעשה שימוש במוצר, ומכיוון שכך, זכות הלקוח להחזיר את המוצר בתקופה המצויינת בחוק עומדת ויכולה להתקיים.

במידה והטיעון שהצגתי מתקבל, הרי שהזכות להחזיר את המוצר לא מותנית אם הלקוח בדק את המוצר לפני או אם השמיט פרט טכני כזה או אחר מהמפרט של המוצר, כי בשביל זה בדיוק נוצר החוק...לאפשר לצרכן להתחרט על הרכישה ולהחזיר את המוצר גם אם הכל תקין וידוע.


טל.

נ.ב. אני לא משפטן ואין במה שכתבתי משום המלצה משפטית כלשהי...

boaz avrahami
18-06-21, 02:06
לאלו שעדין מפקפקים, נסו לעיין בעמוד הבא של המועצה לצרכנות.
לדעתי זה יסגור את הפינה לרובכם.
שימו לב, ישנו גם סימולטור.

https://www.consumers.org.il/category/deal-annulment-regulations

polar bear
18-06-21, 09:50
אתה קורא לזה ריהוט שהורכב בבית הלקוח ? כי לא ראיתי שם אופני כושר....

kd2
18-06-21, 16:48
אותו מחשבון של המועצה לצרכנות לא ברור במקרה הזה.

בהמשך להודעות אחרות של אנשים, לא אתבע אף אחד בשביל איזה 450 שקל. וזה גם בטח לא סכום שיגרום לי להתבאס.
פתחתי את הדיון כדי ללמוד מהניסיון שלכם אם זה בכלל שווה מייל או מכתב לאיזה גורם.

ועם זאת, לתפיסתי כן צריך להתריע לציבור על הדגם הגרוע הספציפי הזה ועל כך שאני לא ממליץ להם להשקיע את כספם אצל אותו היבואן.
אם כולנו נעשה זאת מידי פעם נרוויח אווירה עסקית וחווית קניה הרבה יותר טובה בישראל.

shachar
18-06-21, 18:09
.

ועם זאת, לתפיסתי כן צריך להתריע לציבור על הדגם הגרוע הספציפי הזה ועל כך שאני לא ממליץ להם להשקיע את כספם אצל אותו היבואן.
.

לא ראיתי התרעה על הדגם הגרוע הספציפי ...

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

kd2
20-06-21, 17:27
היבואן הוא אנרג'ים (Energym).
המוצר הוא- אופני כושר max210.

-->