PDA

צפייה בגרסה מלאה : קפיצת מדרגה בטיולים למתחיל



Anarchy
17-09-21, 04:42
היי,
מחזיק גרנד ויטרה 2005 קצרה ממוגנת, מוגבהת ונועלת אחלה של צמיגים
קניתי גיפ בגלל אהבה לשטח ולטבע, ברגל ועם הפרייבט ואפילו בטרמפים חרשתי את מדינת ישראל, דרום וצפון.
בעיקר כבישים סלולים והליכה רגלית בשבילים מוכרים או מעיינות נידחים.
לפני שנתיים קניתי ג'יפ ולא מרגיש שעליתי מדרגה בטיולים.

אני אוהב להשתעשע מדי פעם בנקודות עבירות באיזור בנ''ש, תל חדיד וחורשן.
מחפש הכוונה לטיול שיתאים לנתונים האלו,
עבירות סבירה (לא לסכן את האוטו לבדי באמצע המדבר אבל אולי קצת יותר משביל לבן) וקרבה לכבישים אבל ''בתוך הטבע'' - מטייל ג'יפ יחיד (אך לא אדם יחיד), ידע במכונאות וציוד חילוץ ומחנאות קיימם.

לגבי טיול לבד, מכיר את הסיכונים ואת החששות, מעדיף את הפרטיות והשקט והביטחון שהיו לי עם הפרייבט אבל עם הקפיצה קדימה שהרכב הנוכחי יכול לספק (והוא יכול..)

אין איזור ספציפי, טיולים של יום-יומיים-שלוש יתקבלו בברכה :)

ishc
17-09-21, 07:32
תתחדש,
יש פה באתר וברשת המון מסלולים אבל אם בכל זאת לא מצאת/הסתדרת צור קשר בפרטי ואתן לך קצת רעיונות.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

erezgur
17-09-21, 08:00
אך תרגיש שלא בנוח, רבים כאן בדיוק כמוך - אוהבים את הטבע, אוהבים לטייל, למצוא ולהגיע למקומות יפים ומבודדים וגם לפעמים נהנים פה ושם ממעט אתגרי עבירות.

או הבנתי נכון את בקשתך הייתי פועל כך:
1. עובר על המסלולים כאן בפורום כפי שכתב צחי מעלי.
2. פותח אתר מפות כמו עמוד ענן, ישראל הייקינג או אופרוד.
2 א - מנסה לראות את המסלולים על גבי המפות שבאתר בודק את נקודות העניין הרלוונטיות. בוחר מסלול קיים או"מאלתר" מסלול חדש על בסיס המידע המוצג.
2.ב - מתייעץ כאן לגבי המסלול שהחלטתי לבצע, הרבה פעמים אפשר לשדרג אותו בעקבות ההערות ממי שמכיר את האזור.
3. למרות מה שרשמת, לא הייתי פוסל לעבור מדי פעם לרכב נוסף שיוצא לטייל - תמיד לומדים עוד משהו ותחושת הביטחון של רכב נוסף הוא חשובה (וגם השקט הנפשי).
4. יש רעיון או הזדמנות לטיול במקום שאינו מוכר לך? פתח שרשור ספציפי יתקבל מידע טוב ולפעמים גם הצעה להתלוות לרכב מהאזור.

בנוסף, ממליץ על שני צעדים שיסייעו לשיפור היכולות בשטח ו/ תחושת הביטחון:
-- קורס נהיגת שטח - היכרות עם הרכב ויכולותיו והתמודדות ויציאה ממצבי חירום.
- אם טרם עשית זאת - הרשמה לפחות לאחת מקבוצות החילוץ שלנו (הקבוצה השקטה של חילוץ גיפולוג או הקבוצה החופשית יותר של דרור).

נשלח מהנייד

Anarchy
17-09-21, 10:16
תודה חברים,
לצערי ברוב הטיולים המוכנים האלו אין התייחסות להאם מתאים לרכב בודד, מרחק מהכביש למען עזרה.
ומשום מה חלק גדול מהדברים מתחלק לג'יפון וסופה, אני אי שם באמצע, בא לי על גינת סלעים קטנה ונחמדה, לא בא לי לעשות משלט 21 באמצע טיול של שלושה ימים.


אשמח לדעת על קבוצות החילוץ האלו פרטים :)

לגבי הצטרפות לרכב נוסף, לרוב הקבוצות מגובשות וחזקות מאוד יחדיו, אני רק אאט\אקשה ברוב המקרים.

erezgur
17-09-21, 10:56
כאן אתה טועה.

רוב המסלולים מדורגים קל-בינוני-קשה. אין כל סיבה שלא תוכל לעשות כל מסלול קל-בינוני (ובהמשך תוכל כבר להבין לבד מהן היכולות האמיתיות).

הנושא של מרחק מהכביש פחות רלוונטי. אם יש במסלול נקודה שנמצאת 100 מ' מהכביש ונקודה אחרת שנמצאת 10 קמ מהכביש - כיצד זה יעזור לחך אם תיתקע בנקודה הרחוקה יותר? אם המסלול כולו רחוק מהכביש אבל קרוב לשביל נח שמאפשר לכמעט כל רכב להגיע אליו? אם כבר אתה צריך חשוב על קליטה סלולרית כן או לא ...

אל תחשוב על כך שאתה עלול להאט קבוצה אם אתה מצטרף אליה - זה כבר צריך להיות שיקול של הקבוצה אליה אתה מצטרף ואופי המסלול. בדרך כלל תוכל להצטרף לטיולים המתאימים לרמת העבירות של הרכב ויכולותיך כנהג. לרכב שלך הילוך כח ובכך יש לך יתרונות על כל הג'יפונים.

לגבי קבוצות החילוץ - http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/96980 (אתה יכול לשלוח הודעה פרטית לבועז אברהמי, לביא או אלי. תקבל את תקנון הקבוצה לאישור ולאחר מכן תצורף לקבוצה), הקבוצה החופשית יותר - פנה לדרור ברלי בה"פ.

hadtomer
17-09-21, 11:19
אהלן. תתחדש על הרכב ותעשה חיים. כל אחד מאיתנו מטייל בדרך שלו- יש מי שמטייל בקבוצה ויש מי שמטייל לבד למטרת התבודדות. ככלל- כולנו מתחילים ללא קבוצה, כי חברים שמטיילים איתך בדרך כלל מתגבשים עם השנים ועונים על סטנדרטים מאוד מוגדרים של "חבר מביא חבר שאוהב בירה ויש לו רכב במפרט מתאים לקבוצה". כלל האצבע שלי הוא לצאת לרוב עם הקבוצה שלי- ויציאה לבד למטרת התבודדות תיעשה רק במסלולים שאני מכיר מאוד היטב -וגם עדיף בטווח קליטה סלולארית. נתקעתי בעבר לא מעט ואני לא מקגייוור. מסלולים שקרובים לכביש וכיו"ב...לא יודע...מבחינתי 5 ק"מ מהכביש בקיץ זה כבר מסוכן. אבל יש הרבה מסלולים כאלה. ככלל- בגליל אתה לרוב ליד איזה כביש ויש קליטה. בדרום פחות.

לגבי מסלולים- יש לא מעט אתרים עם שפע של מסלולים, החל כמובן בג'יפולוג וכלה ב"שבילים" של יואב קווה, אתר השטח הישראלי של עופר אוגש וכיו"ב. בשני האחרונים יש הוראות מאוד מפורטות עד לרמת הניווט למי שמעולם לא ניווט. שניהם מאוד טובים למתחילים. לגבי הקושי-באתרים האלה יש פירוט מצוין של מה ניתן לעשות עם איזה רכב- כלומר רכב שטח, רכב שטח עם נעילה, ג'יפון וכיוצא בזאת.

תהנה וסע בדרכים טובות.

raanan
17-09-21, 12:50
היי,
מחזיק גרנד ויטרה 2005 קצרה ממוגנת, מוגבהת ונועלת אחלה של צמיגים

מטייל ג'יפ יחיד (אך לא אדם יחיד), ידע במכונאות וציוד חילוץ ומחנאות קיימם.

לגבי טיול לבד, מכיר את הסיכונים ואת החששות, מעדיף את הפרטיות והשקט והביטחון שהיו לי עם הפרייבט אבל עם הקפיצה קדימה שהרכב הנוכחי יכול לספק (והוא יכול..)



לגראנד ויטארה יש עקב אכילס רציני , פרונט אקס פריך מאלומניום.
אם אתה לוקח מסלולים שאתה יודע שתוכל לעבור בהנעה אחורית בלבד, אז דיינו !
אחרת אתה מסתכן לבד ובצורך בחילוץ מהשטח.

כותב זאת מתוך הכרות והובלת קבוצות לילה שכמעט תמיד היה צריך
לסייע ולהוציא ויטארה/גראנד ויטארה לכביש לאחר שבירת פרונט אקס.

רענן

omri_t
17-09-21, 12:52
תתחיל להצטרף לקבוצות שמטיילות.
לאט לאט תלך איתם לטיולים ברמת העבירות שתתאים לך.

ככה לא תהיה לבד ותקבל ביטחון.

wonderd
17-09-21, 12:59
.....כלל האצבע שלי הוא לצאת לרוב עם הקבוצה שלי- ויציאה לבד למטרת התבודדות תיעשה רק במסלולים שאני מכיר מאוד היטב -וגם עדיף בטווח קליטה סלולארית. נתקעתי בעבר לא מעט ואני לא מקגייוור. מסלולים שקרובים לכביש וכיו"ב...לא יודע...מבחינתי 5 ק"מ מהכביש בקיץ זה כבר מסוכן. אבל יש הרבה מסלולים כאלה. ככלל- בגליל אתה לרוב ליד איזה כביש ויש קליטה. בדרום פחות......
תהנה וסע בדרכים טובות.

מסכים עם זה.
אני הרפתקן ואוהב לטייל גם לבד, יודע להתגבר על תקלות ולתקן לעצמי כמעט כל מה שצריך.
לפעמים יוצא לבד לשטח אבל תמיד באיזור שיש קליטה סלולרית, לא מתרחק הרבה ק"מ מכביש ועם חבר טלפוני או שניים בהיכון.
זה החלק הכי חשוב לטעמי, מיד אחרי כמות מים מוגזמת.

לגבי משל"ט 21 - פעם ראשונה שלי שם היתה בטעות ותוך כדי העלייה הבנתי את הטעות, מזל שהיה איתי רכב נוסף כי שברתי מוט הגה על אחד הסלעים שם. רוצה לומר - שגם במסלול שנראה פשוט בהתחלה, לא תמיד אתה יודע מראש במה תיתקל ולכן לדעתי חייבים להיות מוכנים מבחינת יכולת החילוץ מראש לכל מצב ועדיף לא לטייל עם רכב בודד.

raanan
17-09-21, 13:01
לגבי משל"ט 21 - פעם ראשונה שלי שם היתה בטעות ותוך כדי העלייה הבנתי את הטעות, מזל שהיה איתי רכב נוסף כי שברתי מוט הגה על אחד הסלעים שם.
זה המסלול שפירק הכי הרבה פרונט אקס לויטארות / גראנד ויטארות

sgill
17-09-21, 13:10
ראשית: המשל"ט סגור באיזו טענה לא רלוונטית של הרט"ג.
שנית: עדיף לא לצאת לבד ולפחות עד שתבין את יכולות הרכב בצרוף הנהג (אתה).
שלישית: אם כבר לבד אז :
א. תיידע מישהו בדיוק לאן אתה יוצא ותסכמו שעות שבהם אתה יוצר קשר. פעמיים פקששת ליצור קשר - הוא יוצא אלייך או מזעיק עזרה.
ב. לבד, רק באזור שיש קליטה סלולרית או שתשכיר טלפון לווייני, זה לא יקר כל כך בארץ ומכסה כל מקום (למעט מקרה שאתה לא יכול להגיע לטלפון כי התהפכת, נפצעת או משהו דומה)

בקיצור, אולי אחרי שתטייל בקבוצה תוותר על הצורך לטייל לבד.

asafk
17-09-21, 13:38
ואני אומר.....
אל תיתן לפחד להפחיד אותך.
צא. טייל. פשוט בחר מסלול מה'נדושים' והמרכזיים. רוב המסלולים הם כאלה שאם הגעת למעבר שגדול עליך - אפשר להסתובב ולחזור.
אז אל תהיה גיבור מדי. אבל סע אם זה מה שמתאים לך - גם ברכב בודד. תרדו אתה והנוסע(ת) שלך לפני כל מעבר להעריך אותו ולחשוב איפה שמים את הגלגלים. תנסה. לא מצליח? רוורס. נתקעת? ואיך אתה חושב כולם כאן למדו לחלץ את עצמם?
אמרת שאתה טייל מנוסה. אז לא משנה איפה אתה בישראל- אם יש לך תרמיל עם 3 ליטר מים - אתה בטווח קליטה סלולרית.

ומשזה נאמר - ברור שעדיף לטייל בשני ג'יפים.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

hadtomer
17-09-21, 13:40
אגב, לפעמים אפשר לאכול זין גם קרוב לבית במסלול הכי מוכר. בחורף האחרון יצאתי מהכירופרקט שלי בהוד השרון - מה שהיה מותר במסגרת טיפול רפואי- ר הנחיות קורונה (וגם יש לי תעודת חיוני וכו)- ואמרתי "טוב נו, קפיצה קטנטנה לירקון, אני לא אכנס לבוץ, קפה והביתה". אני נכנס לירקון במשתלה של הוד השרון ומרביץ כניסה פנימה, בכיוון נחל הדר איפה שאה"ת נווה נאמן. עכשיו - כל ילד יודע שלבוץ של הירקון לא נכנסים אם יש לך סיבה לחיות. ואני כולה חציתי קטע בוץ של 20 מטרים כדי להגיע לנקודה של הקפה. כמו שאני נכנס, הג'יפ מתיישב. אבל מתיישב על הדיפרנציאלים - בוץ גובה מעל חצי גלגל. סחבק רגוע, חצי קילומטר מהכביש, אין בעיות. יש זמן. מפה לשם- ג'יפאים מתחילים להגיע וכולם לחוצים פחד, מדברים על מבצע אכיפה בירקון. אני מתקשר לחברים להתייעץ - וכולם אומרים לי להירגע, לחלץ את הג'יפ ולשבת לעשות קפה, אף אחד לא יבוא להתחיל להטריד אותי בכוונה בבוץ של הירקון.

אז אני מתחיל קדימה אחורה, נדנודים, אוויר, עיניינים. אחרי 20 דקות אני מחוץ לבוץ, הג'יפ נראה כמו גוש חרא. אני מוציא את הקפה - ואז 20 מטרים מעלי מגיחים חברים במסוק כחול. ברמה שאני מסתכל למעלה ורואה את הברגים בתחתית של המסוק ואת הסוליות של הנעליים של השוטר שיושבה בקוקפיט. הם לא יכולים לנחות בשיחים, והם לא יכולים לכוון אף אחד לאיפה שאני בלי להסתכן בחילוץ של הסורנטו המשטרתי או ההיילקס הסטנדרטי שיש להם. מפה לשם- ישבתי 3 שעות ושתיתי קפה וחירבנתי במכנסיים מפחד- וכל 20 דקות בא מסוק לרחף מעלי 10 דקות. ואני יושב עם אוטו מכוסה בוץ, מספרי רישוי בוץ....הכל בוץ...ומחכה שיגיעו לקחת אותי מינימום לכלא....

ובאותו ירקון היה לי סיפור עם הספורטאז'- נסעתי בקיץ מהעבודה ברמת החיל למשרד של אשתי שהיה בקיריית אריה בפתח תקווה. באחת מנקודות החציה נכנסתי עם גלגל קדמי בסלע ופוצצתי צמיג - קרע בדופן. זה כבר זין כי כל האוויר ירד בקטע הכי עמוק- ומדובר במים כל כך מסריחים שחצי מהחרא של תושבי יו"ש עשה בהם סיבוב. יצאתי בתחתונים לאמוד נזק כי לא ידעתי מה נהיה שם- תלשתי את הזרוע מהשלדה. היה סרט קשה מאוד ולמזלי החבר'ה שלי באו לעזור.

כל זה קרה ממש קרוב לבית- ובנסיעות שאני היתי לבד. בלי להישמע יותר מדי קלישאה- אבל השטח טומן המון הפתעות וצריך ניסיון כדי לדעת תרתי משמע איך לצאת מחרא.

GodsFather
17-09-21, 16:04
הלקח מהסיפורים של תומר - תתרחק מהירקון בשלב זה של החיים

Sent from my HD1903 using Tapatalk

שגיא S
17-09-21, 16:16
אני מאוד אוהב "לחנוך" את הרכבים שלי באחד המסלולים הקלאסיים: נקרות, נחל צין, מעלה אברהם.
כנראה שבמקרה שלך הייתי הולך על מסלול של חניון חולות צבעוניים->מעלה אברהם->שדה בוקר/עין עקב וכו'...

hadtomer
17-09-21, 16:25
מסלול של חניון חולות צבעוניים->מעלה אברהם->שדה בוקר/עין עקב וכו'...
אחלה מסלול להתחיל. אפשר לעשות קניות בירוחם, זול וטעים. נוף מדהים, קטעים עם הצלבות טובות - וטבילה ראויה בסוף. תהנה

assafy
17-09-21, 17:41
לא הייתי עושה את מעלה אברהם לבד ובלי ניסיון בנהיגת שטח. גם היום לא הייתי עושה את זה לבד.
יש צירים לא מסומנים לאורך הרי חתירה שאפשר לנוע ולתצפת על המכתש ובהמשך להתחבר לציר האדום שמגיע ממדרגת מעלה אברהם.
באופן כללי לבד הייתי נמנע ממקומות שכתוב עליהם במפה "עבירות קשה".

איל מ
17-09-21, 17:59
עשה את מסלול מעלה אברהם בירידה.
עשה את בקעת הורקניה בואך מצוקי דרגות, עם או בלי עליה למרסבה.
נקרות לכיוון המכתש אבל עליה ל40 מהחדב.
בחוהמ המקומות הללו יהיה מלאים במטיילים. גם אם תיתקע, יהיה מי שיעזור.

נדב42
17-09-21, 18:00
אמירה יותר כללית: אם אתה רוצה להעלות את הרמה, כלומר לקחת יותר סיכונים, עדיף לא לעשות את זה ברכב בודד.

כשמטיילים לבד חשוב לשמור הרבה רזרבות של יכולת ולא לקחת את עצמך למגבלות.

-->