PDA

צפייה בגרסה מלאה : האם יתכן Death Wobble בפרייבט הנעה קדמית ?



raanan
11-12-21, 18:58
שלום לכולם,

מדובר במאזדה 2 שנת 2008 ,
בקטע מסוים בעליה ארוכה במהירות כ 100 קמ"ש,
כל הרכב נכנס לרעידות משמעותיות שמורגשות בהגה.
מתחת ומעל למהירות 100 קמ"ש , הכל רגוע.
ללא הרמה עדיין על הליפט, לא מצאתי חופשים.

האם בכלל יתכן Death Wobble בפרייבט ללא סרן "חי" ? אם כן,
יש כיוונים היכן לחפש ?

נ.ב - כרגע שולל עניין של מנוע מכיוון שלא הרגשתי ירידה בכוח
ואפילו המשכתי להאיץ ולעבור את המהירות להפסקת הרעידות.

תודה מראש
רענן

asafk
11-12-21, 19:07
אלו מהירויות אופייניות לחופש במתלה, דגש על בולג'וינט..

לא לשלול גם גלגל לא מאוזן.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

איל מ
11-12-21, 19:07
איזון גלגלים?

raanan
11-12-21, 19:25
אלו מהירויות אופייניות לחופש במתלה, דגש על בולג'וינט..

לא לשלול גם גלגל לא מאוזן.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
תודה אסף !
אם זה זה, אז זה כנראה התוצאה של נסיעה מהירה של הגב' על הבאמפרים ביישוב

ד ו ר ו ן
11-12-21, 21:17
איזון גלגלים?
+
תופעה זהה בגלגל לא מאוזן לאחר תיקון פנצ'ר.
לא שמו משקולת מתאימה.
לאחר איזון חוזר נעלם.

תבדוק שלא נפלה משקולת.

raanan
11-12-21, 21:57
+
תופעה זהה בגלגל לא מאוזן לאחר תיקון פנצ'ר.
לא שמו משקולת מתאימה.
לאחר איזון חוזר נעלם.

תבדוק שלא נפלה משקולת.
יתכן שרק במהירות מדוייקת זה יהיה מורגש ?
בכל השאר חלק ורגיל

asafk
11-12-21, 23:03
כן. יכול להיות. אבל בד"כ במהירות מעט גבוהה יותר.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

ehudzeelim
11-12-21, 23:12
בגלגל לא מאוזן,
מדובר ברעידה שמקורה בתהודה פיזיקלית
לכן תורגש בתחום מהירות צר, עם פיק עוצמה מדויק
שתלוי בתדירות התהודה העצמית של הגלגל.
המהירות שבה תורגש הרעידה תלויה בתכונות הגלגל (שקובעות את התדירות העצמית)
ותהיה שונה במקרים שונים.

raanan
12-12-21, 10:39
אז כך,

גלגלים לא הבעיה .
בוצע איזון , היה גלגל אחד שהיה צריך משקולת 10 גרם.

אין חופשים בבולוג'ויניטים בנאבות , משולשים , מסרק תקין ,
ציריות נראות תקינות עם גומיות שלמות.
תושבת מנוע (משוככת) תקינה ויחסית לא מזמן הרכבתי.
תושבת גיר קצת שקועה, אבל לא קטסרופלי.

בבדיקה שוב,
במישור אין בעיה או שכמעט לא מורגשת כלל.
בעליה הארוכה (קציר) באזור ה 100 קמ"ש רעידות וויברציות קשות.

למעט ציריות (מניח שהימנית הארוכה), נגמרו לי הרעיונות :(

רעיונות ? יש עוד משהו שלא חשבתי עליו ?

רענן

bazz270
12-12-21, 16:04
לדעתי אחת הנאבות דפוקה.

חופש בנאבה הוא לא חובה (רלוונטי בנאבות לא פריקות).

על ליפט ללא קליפרים תסובב את כל הגלגלים ותקשיב לרעש.

עוד אופציות:

אם יש חישוקים דראק צ'יינזיים ללא ספייסר אמצעי center bore מתאים לקוטר הנאבה או אומי גלגל עם פאזה שחוקה (נדיר אבל אם אין קצה בודקים הכל)

חופשים בפעמונים פחות סבירים לדעתי במקרה זה.אבל גם זה פשוט לבדיקה.חופש רדיאלי מורגש בכוח היד לא אמור להיות שם.

gilur
12-12-21, 16:55
.....
בבדיקה שוב,
במישור אין בעיה או שכמעט לא מורגשת כלל.
בעליה הארוכה (קציר) באזור ה 100 קמ"ש רעידות וויברציות קשות.

רעיונות ? יש עוד משהו שלא חשבתי עליו ?

רענן

סתם יריה באפילה (אבל מרגיש שאתה כבר שם....),
אתה מסוגל לשחזר את זה בעליה אחרת? לא בדרך לקציר.
שלא יתברר שזה משהו בכביש... (בהקצנה, כביש 3 אצלנו במרכז הוא בטון, שורק ומתקתק... כי ככה הכביש)

גיל

raanan
12-12-21, 17:35
סתם יריה באפילה (אבל מרגיש שאתה כבר שם....),
אתה מסוגל לשחזר את זה בעליה אחרת? לא בדרך לקציר.
שלא יתברר שזה משהו בכביש... (בהקצנה, כביש 3 אצלנו במרכז הוא בטון, שורק ומתקתק... כי ככה הכביש)

גיל
לא בעיית כביש ...

- - - Updated - - -


לדעתי אחת הנאבות דפוקה.

חופש בנאבה הוא לא חובה (רלוונטי בנאבות לא פריקות).

על ליפט ללא קליפרים תסובב את כל הגלגלים ותקשיב לרעש.

עוד אופציות:

אם יש חישוקים דראק צ'יינזיים ללא ספייסר אמצעי center bore מתאים לקוטר הנאבה או אומי גלגל עם פאזה שחוקה (נדיר אבל אם אין קצה בודקים הכל)

חופשים בפעמונים פחות סבירים לדעתי במקרה זה.אבל גם זה פשוט לבדיקה.חופש רדיאלי מורגש בכוח היד לא אמור להיות שם.
אין רעש בסיבוב גלגלים לא על הליפט ולא בנסיעה.
כמו כן לא הרגשתי כל חופש בכל כיוון בניענוע הגלגלים על הליפט.

לגבי חישוקים בג'אנטים , זה כיוון מעניין לאור זה שהם ג'אנטים סגסוגת מתוצרת עלומה.

תודה

talw
12-12-21, 19:22
רענן, ניסית לעלות באותו מקום ובאותה מהירות בהילוך אחר ? או שכל פעם באותו הילוך/סל"ד ?

raanan
12-12-21, 19:41
רענן, ניסית לעלות באותו מקום ובאותה מהירות בהילוך אחר ? או שכל פעם באותו הילוך/סל"ד ?
אי אפשר
רביעי גבוה מידיי , הגיר מושך את השלישי
שני, המנוע יטוס לאדום ומנתק ההצתה

אני חושב שאני מבין לאן אתה חותר,
אני הצלחתי לזהות שזה רק במהירות הספציפית ותחת עומס.
במישור באותה מהירות, אין את התופעה.
כך שקשה לי להאמין שזה שייך לנאבות.

האם ייתכן שבגלל תושבת הגיר שמעט שקועה + פיתול (עומס בעליה על מערכת ההינע)
גורם לציריה הארוכה להיות בזווית שגורמת לה "לזרוק" ולווברץ ?

רענן

talw
12-12-21, 19:57
אי אפשר
רביעי גבוה מידיי , הגיר מושך את השלישי
שני, המנוע יטוס לאדום ומנתק ההצתה

אני חושב שאני מבין לאן אתה חותר,
אני הצלחתי לזהות שזה רק במהירות הספציפית ותחת עומס.
במישור באותה מהירות, אין את התופעה.
כך שקשה לי להאמין שזה שייך לנאבות.

האם ייתכן שבגלל תושבת הגיר שמעט שקועה + פיתול (עומס בעליה על מערכת ההינע)
גורם לציריה הארוכה להיות בזווית שגורמת לה "לזרוק" ולווברץ ?

רענן

הבנת לאן אני חותר,אם התושבת לא נראית לך,תחליף אותה ותמשיך משם. קשה מאוד דרך האינטרנט לזהות תופעות הרמוניות כאלה.

asafk
12-12-21, 20:14
הגיע אלי פעם מקרה דומה. אבל ב130.
היה ברור שזה מגיע מגלגל ימין קדמי.
הורדנו אותו ומצאנו שהרכיבו אותו על לכלוך ממש קטן שלא נתן לגלגל לשבת ישר.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

raanan
12-12-21, 23:41
הגיע אלי פעם מקרה דומה. אבל ב130.
היה ברור שזה מגיע מגלגל ימין קדמי.
הורדנו אותו ומצאנו שהרכיבו אותו על לכלוך ממש קטן שלא נתן לגלגל לשבת ישר.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
קשה לי להאמין שזה הבעיה אצלי ,
הגלגלים לא פורקו ולכלוך לא יכול להיכנס כשהגלגלים מהודקים.
התופעה התחילה פתאום והגב' לא זוכרת טראומה של כניסה לבור או פגיעה במדרכה.

שבת "אתעסק" עם הרכב

רענן

bazz270
13-12-21, 18:54
שמע אני לא יודע איך התושבת גיר שלך נראת אבל אם היא הרוסה לרמה של רעידות בנסיעה יהיו מכות בין הילוכים ורעידות מפחידות בעמידה.

אם אתה כבר בודק ג'אנטות תראה גם את הפאזה שבתוך החישוק לא רק את השחיקה שם האום/בורג.אם אנסו אותה עם אימפקט של משאיות בפנצ'יריה וכו'.אם אני זוכר נכון האיזון גלגלים במכשיר מתבצע דרך הקדח האמצעי ולא דרך הקדחים עבור הנאבה עם הפאזות אז אם הן הרוסות אז מכשיר איזון לא יראה את זה.

הם מהודקים טוב הגלגלים?

מ ש ה
13-12-21, 19:41
אם באותה מהירות נסיעה שאתה חווה את הרעידות תעזוב את דוושת הדלק והרעידות יפסקו זה צירייה.
אין אפשרות לראות את זה בעיניים, אבל זאת דרך בדיקה קלאסית שכל מוסך עושה.

כשזה איזון גלגלים אמורים להרגיש בין כשאתה לוחץ על דוושת הדלק בין שלא

ehudzeelim
13-12-21, 19:46
אם באותה מהירות נסיעה שאתה חווה את הרעידות תעזוב את דוושת הדלק והרעידות יפסקו זה צירייה.
אין אפשרות לראות את זה בעיניים, אבל זאת דרך בדיקה קלאסית שכל מוסך עושה.

כשזה איזון גלגלים אמורים להרגיש בין כשאתה לוחץ על דוושת הדלק בין שלא

1+.

יואב פולס
14-12-21, 09:55
היה לי בעבר מקרה של רכב חדש יחסית עם רעידות מוזרות שלא הפסיקו אחרי איזון צמיג.
בסוף התברר שהיה צריך לסובב את הצמיג על הג'אנט עד להתאמה מסויימת במיקום הצמיג שהעלימה את הרעידות.
היה לתהליך שם שאני לא זוכר, על שם המכונה הגרמנית שיודעת לבצע את ההתאמה המדוייקת הזו.
היה מאוד מתסכל עד שעלינו על התופעה.

איל מ
14-12-21, 10:16
יש על הצמיג סימון של נקודה שאם אני זוכר נכון, קראתי איפשהו שאמורה לסמן מיקום מול הונטיל.
כל פעם, בחמש עשרה שנה האחרונות כשהרכבתי צמיגים, על מספר כלי רכב, שאלתי את הפאנצ'רמעכאר לגביה, ותמיד התשובה שלהם היתה "זה לא משנה". לא בא להכנס איתם לתקלים, אבל כששמים לך ערימה של משקולות על הצמיג (לא צמיג mt, וגם לא גדול מדי), אתה מרים גבה.

אבל לגבי איזון, נראה לי שהוא שלל את זה כבר.

boaz avrahami
14-12-21, 11:39
רענן,

100 זה מעל המהירות החוקית וגם הסבירה לעליה הזו

erby
15-12-21, 07:31
קשה לי להאמין שזה הבעיה אצלי ,
הגלגלים לא פורקו ולכלוך לא יכול להיכנס כשהגלגלים מהודקים.
התופעה התחילה פתאום והגב' לא זוכרת טראומה של כניסה לבור או פגיעה במדרכה.

שבת "אתעסק" עם הרכב

רענן

לגבי לא זוכרת, אשתי חזרה יום אחד מהעבודה עם לוחית רישוי קדמית תלויה לאורך על בורג אחד.
שאלתי מה קרה, לא הבינה מה אני רוצה ממנה. בפעם השלישית ששאלתי במהלך היומיים העוקבים (כן. אני חובב פעילות אקסטרים) נזכרה שרכב אחר עשה עליה רוורס במגרש חנייה. במהירות אפס אבל מעך את הטמבון שחזר לעצמו, מינוס הלוחית שנפלה על העוקם.
לא בטוח שמה שלך נראה אירוע נכנס אצלה בכלל לסקלה.

Sent from my Pixel 5 using Tapatalk

raanan
18-12-21, 17:50
רענן,

100 זה מעל המהירות החוקית וגם הסבירה לעליה הזו
מסתבר שזה קורה ב 110 ...
עכשיו אתה מבין למה היא ביקשה גלאי רדאר ...

היום שוב חיפשתי ולא מצאתי שום דבר חריג
(ג'אנטים, צמיגים, נאבות, בולג'וינטים, תושבות, ציריות),
בכל מקרה החלפתי זוג ציריות , בינתיים עושה רושם שהבעיה נפתרה.

תודה לכל המייעצים
רענן

-->