צפייה בגרסה מלאה : קר לטרופר שלנו..
שבוע טוב כולם
חדש כאן בפורום.. פחות חדש עם טרופר, אבל עדיין.. לפני כחצי שנה ו12 k קמ קנינו טרופר כרכב שני/שלישי בבית ומאוד מרוצים הרכב טפו טפו (על כולם) עם 263000 על השעון כיום. מנוע מקורי, היה כמעט כל חייו אצל אדון מבוגר ונכבד. (מדובר ב דיזל שנת 2000 אוטומט)
אז מה העניין למעשה? בבוקר כשקר לו.. אבל רק בבוקר כשקר לו.. קשה לו במיוחד להתניע - יותר מכמה שניות (גג8) שלוקח לו בבוקר רגיל. מדליק המחממים.. נותן פעמיים סוויץ'.. מניע לשלוש ארבע שניות לבנות לחץ שמן.. ואז...... התנעה ארוכה כאורך הגלות!! פיזדייץ.. לפעמים גם 2 התנעות.. וכשממש ממש ממש קר בחוץ (ואני גר במקום של 0+- בלילה בעונה הזו..) הבחור יחייך אליי בבוקר טוב רק בנסיון שלישי.. ממזר! אוהבים אותו כמו שהוא.. אבל אם למישהו יש כיוון איך לחוס ולרחם על הרכב מקללות אשתי בבוקר, יבורך! אני מניח שזה מצתי חימום.. אך לפני שאץ רץ לחנות החלפים הקרובה, מוודא שזה לא חיישן מסילה בטעות או משהו שאינני בקי בו
נב- במידה וזה כן מצתים, אילו נכנסים שם? (את העבודה מבצע לבד) @
תודה מראש לכל המשיבים!
כן, תתחיל מלבדוק נרות חימום.
תפרק את מבודד הרעש מעל ראש המנוע ותראה את 4 הנרות.
פעם קראתי בספר של 3.0 שיש משאבת חימום לשמן בארצות מסוימות, בשלי שנת 99 ( היה אצלי ב2006) הייתי שומע זמזום בפתיחת סוויץ ולא של משאבת דלק בימים קרים ממש, אז אולי זה זה
למיטב זכרוני היה גם מתג מיוחד להפעלה +טמפרטורת סביבה נמוכה מספיק,לא זוכר פרטים.
בהצלחה.
אין טרופר ש"מניע בנגיעה"...
לכולם נדרשת התנעה ארוכה של 2-3 שניות ולעיתים יותר.
בימים קרים- התנעה יותר קשה.
היו כאן פעם ויכוחים קצרים לגבי השימוש בכפתור של חימום "נרות" החימום, כאשר הטענה הייתה שמכיוון שהרכבים כבר לא צעירים, עדיף לא להשתמש בהם כדי לא לתקוע את המערכת במצב שלא תוכל לבטל את החימום הזה, או משהו דומה.
אני פותח סוויץ', ממתין כמה שניות שיכבה אור המצתים, נותן סטרטר של 2 שניות, ממתין עוד שנייה שתיים ונותן סטרטר ארוך בהתאם לצורך.
נשלח מהנייד
אין טרופר ש"מניע בנגיעה"...
לכולם נדרשת התנעה ארוכה של 2-3 שניות ולעיתים יותר.
בימים קרים- התנעה יותר קשה.
היו כאן פעם ויכוחים קצרים לגבי השימוש בכפתור של חימום "נרות" החימום, כאשר הטענה הייתה שמכיוון שהערבים (ארז: תיקון טעות אוטומטי - היה אמור להיות "רכבים". תוקן במקור)כבר לא צעירים, עדיף לא להשתמש בהם כדי לא לתקוע את המערכת במצב שלא תוכל לבטל את החימום הזה, או משהו דומה.
אני פותח סוויץ', ממתין כמה שניות שיכבה אור המצתים, נותן סטרטר של 2 שניות, ממתין עוד שנייה שתיים ונותן סטרטר ארוך בהתאם לצורך.
נשלח מהנייד
וואלה לא הבנתי את המודגש .
בכל מקרה,
מזכיר את הברכה בהתאמה , ברוך שלא קניתי דיזל (3.0) ...
אחח, איפה האקשן "והמלחמות" של פעם בנושא בקבוצות הטרופרים ...
וואלה לא הבנתי את המודגש .
בכל מקרה,
מזכיר את הברכה בהתאמה , ברוך שלא קניתי דיזל (3.0) ...
אחח, איפה האקשן "והמלחמות" של פעם בנושא בקבוצות הטרופרים ...
צודק, עדיף מנוע בנזין, אז יש מתחת לידיים אקזמפלר שאפשר לעשות עליו דוקטורט בנושא קירור גיר :-)
ביקשת קיבלת :-)
ולהיות רצינים, הבעיה של האטמים במזרקים, שריסקה את המחיר של הדיזל, נפתרה מזמן. זה לא יהפוך את את זה למנוע מדהים, אבל מי שמטפל סביר, זו מכונית אמינה להפליא (בניגוד לבעיות הגירים בבנזין, שלא נפתרו לעולם).
וללא שום קשר בנזיו או סולר, כל הדור של המכוניות האלו, בסביבות גיל 20, ומרגישים את זה.
הבעיה, שאין יורשים (במחיר סביר).
רענן יש לך געגועים חזקים אני רואה... 🤣
לפות"ה, בשלב הזה אל תיגע ב"נרות" חימום, זה לא פשוט לפרק אותם וסביר להניח שישברו לך בתוך הראש.
הם לא כאלה תורמים להתנעה, הוא יניע גם בלעדיהם כי המזרקים בכלל הידראוליים, אם הנרות לא עובדים הוא פשוט לא ישרוף טוב את הסולר עד שיתחמם.
לגבי המתג בדשבורד, זה מיועד למקומות קרים/קפואים, רק לאחר התנעה ולא לפני, המתג סוגר פרפרית באגזוז וגורם למנוע להיתאמץ יותר כדי שיגיע לטמפ' עבודה בזמן קצר יותר.
הסטרטר שלך חזק? חלש? תבדוק מצברים ואת הקטבים שמחוזקים טוב.
כמו שארז רשם, כשקר(ואצלך כבר קפוא) קשה לו, המלצתי לתת סטרטרים קצרים של 3-4 שניות כל פעם.
במקביל לאתר למי יש סורק tech 2 מתאים ולנטר את החיישנים, מאוד כדאי שזה יהיה בבוקר ככה הסריקה תהיה יותר מדוייקת, הכיוון שלך אכן נכון לגבי חיישן מסילה, אבל כאמור אם המנוע יהיה חם לא תראה זיופים בקריאה, אם החיישן מזייף- ניחוש שלי אתה תראה בטק2 קריאה של 0.2- לפני ההתנעה או אפילו בדימום לאחר מיכן, שזה לא תקין כי לחץ שמן לא יכול להיות במינוס פה.
כמובן יש עוד סימפטומים לתופעה, זה על קצה המזלג.
..."רכבים"...
בדיוק.
אוף העיניים הזקנות מחד והתיקון האוטומטי מהנייד מאידך :(
תיקנתי את המקור...
אין טרופר ש"מניע בנגיעה"...
לכולם נדרשת התנעה ארוכה של 2-3 שניות ולעיתים יותר.
בימים קרים- התנעה יותר קשה.
היו כאן פעם ויכוחים קצרים לגבי השימוש בכפתור של חימום "נרות" החימום, כאשר הטענה הייתה שמכיוון שהרכבים כבר לא צעירים, עדיף לא להשתמש בהם כדי לא לתקוע את המערכת במצב שלא תוכל לבטל את החימום הזה, או משהו דומה.
אני פותח סוויץ', ממתין כמה שניות שיכבה אור המצתים, נותן סטרטר של 2 שניות, ממתין עוד שנייה שתיים ונותן סטרטר ארוך בהתאם לצורך.
נשלח מהנייד
אחלה ארז!
כן את זה אני יודע ומכיר.. את הכפתור אני מדליק לפעמים לפני ולפעמים אחרי ככה בשביל לראות השפעות.. את ההתנעה אני מבצע בדיוק כמוך שאתה מתאר
רענן יש לך געגועים חזקים אני רואה... 🤣
לפות"ה, בשלב הזה אל תיגע ב"נרות" חימום, זה לא פשוט לפרק אותם וסביר להניח שישברו לך בתוך הראש.
הם לא כאלה תורמים להתנעה, הוא יניע גם בלעדיהם כי המזרקים בכלל הידראוליים, אם הנרות לא עובדים הוא פשוט לא ישרוף טוב את הסולר עד שיתחמם.
לגבי המתג בדשבורד, זה מיועד למקומות קרים/קפואים, רק לאחר התנעה ולא לפני, המתג סוגר פרפרית באגזוז וגורם למנוע להיתאמץ יותר כדי שיגיע לטמפ' עבודה בזמן קצר יותר.
הסטרטר שלך חזק? חלש? תבדוק מצברים ואת הקטבים שמחוזקים טוב.
כמו שארז רשם, כשקר(ואצלך כבר קפוא) קשה לו, המלצתי לתת סטרטרים קצרים של 3-4 שניות כל פעם.
במקביל לאתר למי יש סורק tech 2 מתאים ולנטר את החיישנים, מאוד כדאי שזה יהיה בבוקר ככה הסריקה תהיה יותר מדוייקת, הכיוון שלך אכן נכון לגבי חיישן מסילה, אבל כאמור אם המנוע יהיה חם לא תראה זיופים בקריאה, אם החיישן מזייף- ניחוש שלי אתה תראה בטק2 קריאה של 0.2- לפני ההתנעה או אפילו בדימום לאחר מיכן, שזה לא תקין כי לחץ שמן לא יכול להיות במינוס פה.
כמובן יש עוד סימפטומים לתופעה, זה על קצה המזלג.
אהלן רענן!
הסטרטר אימתני.. מאוד! לגבי המתג בדשבורד.. אפסיק לשחק בו אלא אדליק רק לאחר התנעה, אגב שמתי לב שבזמן שאני מניע ללא המתג בדר''כ קל לו יותר.
המצבר מוחבר היטב ונקי, ואם אני זוכר נכון כשחיברתי לטק 2 כשקניתי הערך לא היה תקין בחיישן לא הבנתי אז מה זה אומר אך הבחור שחיבר אמר שזה ממש ממש ממש זניח.. החלפתי אותו מזמן בנועם רובין ממוסך יוסה בפ''ת 0כאן המקום להוריד בפניו את הכובע) ובגלל זה אני מניח כעת שאם זה לא נרות אזי מדובר בחיישן..
חוץ מזה הרכב עובד מצויין וצריכת הדלק אפילו יפה 1ל/8.5-9 בממוצע.
אחבר אותו בקרוב לטק2 אצל נועם ואעדכן
אגב נדב ש. החיישן הנוכחי (שמורכב מאז שנקנה הרכב ואין לי מושג מתי באמת שמו אותו) הותקן בצורה מזעזעת שזה אומר שיד זדונית חתכה את הקונקטור (האפור?) וחיברה את כל החוטים אחד לאחד בעבודת חשמלאות רשלנית עם לא מעט איזולירבנד.. ככה שלהחליף חיישן עכשיו יהיה סרט כי להבנתי כל החוטים באותו צבע ולך תנסה לחבר קונקטור תקני עכשיו
אם אתה לקוח של נועם רובין, אז אתה יכול להיות רגוע.
נשלח מהנייד
אם אתה לקוח של נועם רובין, אז אתה יכול להיות רגוע.
נשלח מהנייד
בהחלט אני רגוע
אגב נדב ש. החיישן הנוכחי (שמורכב מאז שנקנה הרכב ואין לי מושג מתי באמת שמו אותו) הותקן בצורה מזעזעת שזה אומר שיד זדונית חתכה את הקונקטור (האפור?) וחיברה את כל החוטים אחד לאחד בעבודת חשמלאות רשלנית עם לא מעט איזולירבנד.. ככה שלהחליף חיישן עכשיו יהיה סרט כי להבנתי כל החוטים באותו צבע ולך תנסה לחבר קונקטור תקני עכשיו
אין קשר, החיישן נמצא תחת מכסה השסתומים והקונקטור שלו מחובר ישירות על החישן, לא צריך לגעת בחוטים של הקונקטור האפור הגדול, אצלך מישהו עשה עבודה של קמצנים בני קמצנים, יגיע הרגע בו תצטרך לפתוח מכסה שסתומים (חיישן/גומיות מזרקים/מזרקים וכו'..) - אז כבר תבקש שיחליפו לך את הצמה בחדשה.
לגבי ההתנעה הקשה כשקר - שמן לא מתאים, פילטר קטן לא מקורי/לא הוחלף מזמן, חוסר לחץ מספק ממשאבת הלחץ הגבוה, חיישן מסילה לא תקין, סטרטר חלש, מצברים חלשים - אלה הסיבות העיקריות. כמו שנדב כתב לך - אל תנסו לפרק את נרות החימום ואל תיתן לאף אחד אחר לגעת אלא אם הם לוקחים אחריות מלאה על פירוק והרכבת הראש במקרה של שבר באחד הנרות. אפשר לבדוק התנגדות אם רוצים וזאת הדרך היחידה, אבל גם אם אחד לא תקין - לא הייתי מנסה לפרק.
לא רואה שום סיבה להנעה כפולה או ארוכה מעל 4 שניות אם הכל תקין.
דבר ראשון שהייתי עושה אצלך זה לבדוק מצב מצברים, מצב סטרטר ולחבר למחשב לבדוק מצב חיישן מסילה.
זאת דעתי...
בהצלחה.
אין קשר, החיישן נמצא תחת מכסה השסתומים והקונקטור שלו מחובר ישירות על החישן, לא צריך לגעת בחוטים של הקונקטור האפור הגדול, אצלך מישהו עשה עבודה של קמצנים בני קמצנים, יגיע הרגע בו תצטרך לפתוח מכסה שסתומים (חיישן/גומיות מזרקים/מזרקים וכו'..) - אז כבר תבקש שיחליפו לך את הצמה בחדשה.
לגבי ההתנעה הקשה כשקר - שמן לא מתאים, פילטר קטן לא מקורי/לא הוחלף מזמן, חוסר לחץ מספק ממשאבת הלחץ הגבוה, חיישן מסילה לא תקין, סטרטר חלש, מצברים חלשים - אלה הסיבות העיקריות. כמו שנדב כתב לך - אל תנסו לפרק את נרות החימום ואל תיתן לאף אחד אחר לגעת אלא אם הם לוקחים אחריות מלאה על פירוק והרכבת הראש במקרה של שבר באחד הנרות. אפשר לבדוק התנגדות אם רוצים וזאת הדרך היחידה, אבל גם אם אחד לא תקין - לא הייתי מנסה לפרק.
לא רואה שום סיבה להנעה כפולה או ארוכה מעל 4 שניות אם הכל תקין.
דבר ראשון שהייתי עושה אצלך זה לבדוק מצב מצברים, מצב סטרטר ולחבר למחשב לבדוק מצב חיישן מסילה.
זאת דעתי...
בהצלחה.
++1
אין קשר, החיישן נמצא תחת מכסה השסתומים והקונקטור שלו מחובר ישירות על החישן, לא צריך לגעת בחוטים של הקונקטור האפור הגדול, אצלך מישהו עשה עבודה של קמצנים בני קמצנים, יגיע הרגע בו תצטרך לפתוח מכסה שסתומים (חיישן/גומיות מזרקים/מזרקים וכו'..) - אז כבר תבקש שיחליפו לך את הצמה בחדשה.
לגבי ההתנעה הקשה כשקר - שמן לא מתאים, פילטר קטן לא מקורי/לא הוחלף מזמן, חוסר לחץ מספק ממשאבת הלחץ הגבוה, חיישן מסילה לא תקין, סטרטר חלש, מצברים חלשים - אלה הסיבות העיקריות. כמו שנדב כתב לך - אל תנסו לפרק את נרות החימום ואל תיתן לאף אחד אחר לגעת אלא אם הם לוקחים אחריות מלאה על פירוק והרכבת הראש במקרה של שבר באחד הנרות. אפשר לבדוק התנגדות אם רוצים וזאת הדרך היחידה, אבל גם אם אחד לא תקין - לא הייתי מנסה לפרק.
לא רואה שום סיבה להנעה כפולה או ארוכה מעל 4 שניות אם הכל תקין.
דבר ראשון שהייתי עושה אצלך זה לבדוק מצב מצברים, מצב סטרטר ולחבר למחשב לבדוק מצב חיישן מסילה.
זאת דעתי...
בהצלחה.
מה שיגיד נועם רובין:)
קודם כל אפתח בהתנצלות קלילה על היעדרות ממושכת למדי.. האקזמפלר הנ''ל הוכנס לאשפוז יזום אצל נועם ליישור קו (פעם ראשונה מאז שקנינו!!!) ולטסט, מאז מניע טיל! 1-2 שניות בבוקר רגיל ו2-4 שניות בבוקר קר.. הקריאות במחשב תקינות, נרות לא נבדקו, וללא קשר - בין יתר הדברים שבוצעו נאמר לי שמפלס השמן היה נמוך מעט מהאמצע והוסיפו את החסר... ואני שואל: ייתכן קשר?? בין מפלס השמן לקושי בהתנעה? (חשבתי על זה היום לאחר התנעה קלילה במיוחד וקר בחוץ 12 מעלות)
(אוסיף שאת טיפול הפילטרים והשמנים אני מבצע לבד בבית - כולל שמן גיר, ברקסים, ושאר ירקות)
- - - Updated - - -
וכמובן - לארז גור, תודה על המדבקה שמחתי לפגוש אותך
קשר ישיר להתנעה ששכחכנו ממנו בכלל... זה בגלל הגיל... 🤣
אם המפלס שמן נמוך יהיה קשה למשאבת לחץ שמן הגבוה(לחץ שמן של המזרקים) לשאוב שמן מאגן השמן, חוסר שמן אפילו של חצי ליטר, מה שאומר שיקח יותר זמן לשמן לעלות למסילת המזרקים ולמלא אותה ולייצר לחץ מספיק כדי שהחיישן ירגיש אותו ויעביר את המזרקים למצב "מאופשר" (enabled) והם יפתחו את מעבר הסולר.
באגן שמן מנוע יש 2 צינוריות יניקה(המסננות הקטנות), אחד של המזרקים, אחד של המנוע, מעגלי שמן ניפרדים,היה פעם גם ריקול עליהם, הם היו נישברים מהתושבת ונופלים לאגן שמן.
קודם כל אפתח בהתנצלות קלילה על היעדרות ממושכת למדי.. האקזמפלר הנ''ל הוכנס לאשפוז יזום אצל נועם ליישור קו (פעם ראשונה מאז שקנינו!!!) ולטסט, מאז מניע טיל! 1-2 שניות בבוקר רגיל ו2-4 שניות בבוקר קר.. הקריאות במחשב תקינות, נרות לא נבדקו, וללא קשר - בין יתר הדברים שבוצעו נאמר לי שמפלס השמן היה נמוך מעט מהאמצע והוסיפו את החסר... ואני שואל: ייתכן קשר?? בין מפלס השמן לקושי בהתנעה? (חשבתי על זה היום לאחר התנעה קלילה במיוחד וקר בחוץ 12 מעלות)
(אוסיף שאת טיפול הפילטרים והשמנים אני מבצע לבד בבית - כולל שמן גיר, ברקסים, ושאר ירקות)
- - - Updated - - -
וכמובן - לארז גור, תודה על המדבקה שמחתי לפגוש אותך
מה בוצע שהשפיע על ההנעה (מלבד הוספת שמן מנוע)? אתה לא יודע?
שום דבר שקשור להתנעה לא בוצע למעט ההוספה הנ''ל, הרכב הפך לרכב שלישי בבית לאחרונה אז בעקבות חוסר הלחץ על כשירותו אני אכן שוקל פירוק והחלפת הנרות באופן ביתי, (יש לי חבר שהחליף לבד לפני מס' שבועות בעקבות התנעות ארוכות... ולא הסתבך כלל ומאז הטרופר שלו מניע פלאים. יותר מזל משכל?) אגב אחרי כמה ימים ללא נסיעה ההתנעה חוזרת להיות קשה אך עדיין פחות מהמצב שתואר לעיל בפתיחת השרשור
קשר ישיר להתנעה ששכחכנו ממנו בכלל... זה בגלל הגיל... 🤣
אם המפלס שמן נמוך יהיה קשה למשאבת לחץ שמן הגבוה(לחץ שמן של המזרקים) לשאוב שמן מאגן השמן, חוסר שמן אפילו של חצי ליטר, מה שאומר שיקח יותר זמן לשמן לעלות למסילת המזרקים ולמלא אותה ולייצר לחץ מספיק כדי שהחיישן ירגיש אותו ויעביר את המזרקים למצב "מאופשר" (enabled) והם יפתחו את מעבר הסולר.
באגן שמן מנוע יש 2 צינוריות יניקה(המסננות הקטנות), אחד של המזרקים, אחד של המנוע, מעגלי שמן ניפרדים,היה פעם גם ריקול עליהם, הם היו נישברים מהתושבת ונופלים לאגן שמן.
אפרופו אגן שמן, בקרוב אעשה לו (בפעם השנייה) טיפול שמנים ופילטרים, מתכנן לפרק את אגן השמן פעם אחת לניקוי(מה שהוצאתי מהאגן של הגיר בטיפול הקודם-אללה יוסטור.....) ופעם שנייה לנקות את זוועות הסיליקון שאמורות לאטום שם אבל דולפות כמו משתנה ציבורית ולמרוח RTV חדש כמו ששמתי בגיר ואוטם נהדר, אחפש את המסננות הללו:)
עדכון לכולם: מרגיש מטומטם... אך כמו שאמרתי הרכב שלישי בבית אז מנעים אותו פעם ב.. ולכמה דקות.. סיפור ההנעה הקשה חזר ביג טיים! מחקתי מראש הקש שלי את כל מה שחפרתי עליו כאן ולשכניי החביבים והתחלתי מההתחלה(מה שלא עשיתי בחורף:)), בדיקת מצברים פשוטה באמצעות רב מודד הצביעה על טעינה בטווח התקין אך מעט נמוך, אך כאמור - לאחר יום/מיים שלושה שהבחור עומד בין התנעות העסק נחלש.. בוקר בהיר וחמים עם התנעה מחורבנת במיוחד - דפיקה על המצח! גרביל מטומטם שכמוני! מה לא עשיתי??? החלפת ק ט ב י ם!!!! (כן כן, הם היו במצב סביר מינוס רק שלא טרחתי לבדוק את זה מעולם מעבר למבט חטוף) מפה לשם הוחלפו כל הארבעה והוסרו משחקי חשמל ישנים שרק ברוך הוא יודע מי שם ולמה (אני מנחש כריזה) וראו זה פלא- טעינה טובה יותר, והתנעה קצרצרה כמו שלא הניע מעולם גם לאחר שבוע שעומד מבוייש ודומם בצד
חזל''ש החלפת נרות וברכות מהרבנית
יפה ותודה על העדכון.
בזמנו נועם (מהמוסך) לקח צינור נחושת כמו של גז וייצר עבורי בכמה דקות הדקים לקטבי המצבר. שיפור עצום לעומת ההדקים הקודמים...
נשלח מהנייד
חשבתי על האופציה הזאת ואפילו הבאתי צינור שיהיה מתאים למשימה, אבל השגתי משכן מכונאי צמ"ה 4 חדשים יצוקים..
חנן-ג'יפולוג
03-05-22, 22:03
נעלי כבל למצבר או טרמינלים לכבלים שמתחברים לנעלי כבל?
איך עושים את הראשונים מצינור מזגן? עוטפים עם אחד מעוך כזה את ההדק של המצבר?
נעלי כבל למצבר או טרמינלים לכבלים שמתחברים לנעלי כבל?
איך עושים את הראשונים מצינור מזגן? עוטפים עם אחד מעוך כזה את ההדק של המצבר?
מה זה טרמינלים? ב3 קטבים חתכתי את מה שעוטף את הכבל והשארתי את הקצה, הברגתי את ה"טבעות" החדשות.
בקוטב האחרון חתכתי את הכבל כי החיבור שלו ל"טבעת" היה מחורבן ומעכתי עם חיבור חדש מתאים.
איך מעלים לפה תמונה??
טרמינלים=סופיות כבל, אני משער.
איך מעלים תמונה, זו אילת השאלות המפוצות עם הרבה תגובות ופירוט...
בקצרה:
מהמחשב - בעת כתיבת הודעה לחץ על הפתור עם ציור תמונה, עבור ללשונית "מהמחשב", כפתור "בחר קובץ" ואז בחר קובץ תמונה מהמחשב (תקטין אותו, נניח עד 250קב) ו-העלאת תמונות.
מהסלולר, יישום טאפאטולק, צירוף תמונה כמו בכל יישום אחר.
נשלח מהנייד
חנן-ג'יפולוג
24-05-22, 18:08
מה שעשית זה טרמינלים-סופיות לכבלים. עכשיו זה ברור וגם יצא לי לעשות את זה בעבר.
הדקי מצבר אלו החיבורים הקוניים הזכרים שבאים עם המצבר. לא ניתנים להפרדה ממנו. בגדול גם לא ניתנים לתיקון, אבל יש כאלה שיודעים לצקת אותם מעופרת (או בדיל?) על גבי המצבר בתוך תבנית ייעודית.
בנוסף, יש נעלי כבל למצבר שהם חיבורי נקבה קוניים שמתחברים להדקי המצבר. חלקם מתחבר באופן ישיר לכבל- הם עצמם הטרמינל של הכבל, ובחלקם יש הברגה נקבה ובורג והטרמינל של הכבל מתחבר אליהם בעזרת הבורג.
מה שעשית זה טרמינלים-סופיות לכבלים. עכשיו זה ברור וגם יצא לי לעשות את זה בעבר.
הדקי מצבר אלו החיבורים הקוניים הזכרים שבאים עם המצבר. לא ניתנים להפרדה ממנו. בגדול גם לא ניתנים לתיקון, אבל יש כאלה שיודעים לצקת אותם מעופרת (או בדיל?) על גבי המצבר בתוך תבנית ייעודית.
בנוסף, יש נעלי כבל למצבר שהם חיבורי נקבה קוניים שמתחברים להדקי המצבר. חלקם מתחבר באופן ישיר לכבל- הם עצמם הטרמינל של הכבל, ובחלקם יש הברגה נקבה ובורג והטרמינל של הכבל מתחבר אליהם בעזרת הבורג.
הבנתי.. עכשיו אני יודע איך קוראים לילד;)
תודה!!
- - - Updated - - -
טרמינלים=סופיות כבל, אני משער.
איך מעלים תמונה, זו אילת השאלות המפוצות עם הרבה תגובות ופירוט...
בקצרה:
מהמחשב - בעת כתיבת הודעה לחץ על הפתור עם ציור תמונה, עבור ללשונית "מהמחשב", כפתור "בחר קובץ" ואז בחר קובץ תמונה מהמחשב (תקטין אותו, נניח עד 250קב) ו-העלאת תמונות.
מהסלולר, יישום טאפאטולק, צירוף תמונה כמו בכל יישום אחר.
נשלח מהנייד
תודה רבה!
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.