צפייה בגרסה מלאה : אחרי פג'ארו ז"ל, מתלבט מה הלאה
sorotzkin.eli
15-03-22, 14:48
שלום לכולם.
אחרי שאתמול הפג'ארו (דיזל ארוך) ששירת אותנו נאמנה כמה וכמה שנים טובות מת ללא יכולת החייאה, מחפש מה הלאה.
התקציב הוא עד 150 (לקניה, לפני שיפורים ותחזוקה שנלקחים בחשבון שוטף, מה גם שיש מלא דברים שנשארו מהפג'ארו)
גודל - משפחה של 3 פלוס כלב, עם מקרר מאחור ונוחות בטיולים ארוכים (מיטות שטח, אוהלים, כיסאות, שולחנות וכו').
נסועה שנתית - טיולים בכל הארץ, פעם בחודש לפחות, אבל במהלך השבוע כמעט ולא יזוז (גם אם נחזור למשרד מדובר בפחות מ-10K ק"מ לשנה). התחזוקה היא במוסך, אך רצוי עם חלפים שאני מביא בעצמי מחו"ל (או שיש אפשרות להביא מכמה מקומות, לכן לא רוצה משהו שכמעט ולא קיים בארץ כדוגמת FJ). לא מפריע לי להשאיר את הרכב לכמה ימים לטיפול/תיקון
אופי הטיולים - ללא משפחה הכל מהכל (בוץ, מעלות, סכינים, מדרגות, בניית מע"צ וכד'), עם המשפחה כמובן רגוע יותר המינימום הילוך כוח ונעילת דיפרנציאל מרכזית + נעילות רוחביות/טרקשן יעיל.
העדפות ותנאי סף:
גיר אוטומטי בלבד
בנזין/דיזל לא משנה לי בכלל, גם לא אופי השתייה של המנוע
רצוי ארוך, אלא אם אצליח לדחוס את הכל לקצר
גיל הרכב - נגיד 2007 וחדש יותר
מה רואה כרגע כמשהו אפשרי: רנגלר קצר/ארוך 2007-2009, קומנדר 2008 (איך הוא? לא ממש ראיתי בפורום דיונים עליו), עוד משהו שהוא לא פג'ארו (היה, מכיר את המגבלות)/לנד קרוזר (בגלל עלות קניה ראשונית ותחזוקה יקרה להחריד)?
היי חבר, משתתף בצערך על הפאג'רו.
לא ברור לי איך אתה שוקל רנגלר קצר לטיול משפחתי...
אני הייתי מעיף מבט על גרנד צ'ירוקי (במיוחד עד 2010) ועל ניסאן פאתפיינדר.
היה ניסאן כזה במחיר טוב ובקילומטראז' מעולה, לדעתי שנתון 2014, למכירה לא מזמן. תעיף מבט ביד 2 ובפייבסוק.
דור
אני עם קומנדר 2007, מנוע המי ומערכת QD2.
פרופיל השימוש אצלי מאוד דומה למה שתיארת ואני מאוד מרוצה ממנו.
כל עוד אתה מוצא אחד שטופל כמו שצריך ובמצב טוב, לדעתי זו כיום קניה מעולה .
קח בחשבון שחלק גדול מהם כבר שופרו לצורך טיולים, חלקם במינימום הנדרש (כמו אצלי - הגבהה, מיגונים, גגון וכו') וחלקם נהפכו לתפלצות עבירות. תוודא שהשיפורים נעשו במקצועיות.
שלח לי הפ אם אתה צריך עוד מידע.
Sent from my Pixel 5 using Tapatalk
sorotzkin.eli
15-03-22, 15:22
dorbh - תודה רבה דור, לא ברור גם לי איך להכניס משפחה לרנגלר קצר, במיוחד כשאני כמעט 2מ' :) הקצר היתה הצעה של אישתי, אבל אתה צודק, צריך מינימום של נוחות, וזה אומר ארוך.
פאתפיינדר יש לחבר טוב, החיסרון זה חלקים מתאימים (אין הרבה) ומרווח גחון בעייתי (הוא גירד הרבה בטיולים משותפים). הגרנד צ'ירוקי זה בעצם אותו קומנדר רק טיפה קטן יותר, לא? נבדוק את הנושא, היה לי לתקופה בארה"ב, זכור לי כאחלה רכב.
Juv - תודה רבה, עובר לפרטי :)
מסקרנות, מה הרג אותו?
Sent from my iPhone using Tapatalk
שאלה טובה
היחיד שנכנס במחיר ויחסית לא מבוגר מגיל 10 ועומד בדרישות זה גראנד צארוקי wk2 …
למה לא?
Sent from my iPhone using Tapatalk
טנדרים? בתקציב הזה אפשר גם היילקס ממש לא רע.
sorotzkin.eli
15-03-22, 16:18
מה שהרג זה שילוב של מנוע שמת, טרנספר שנטחן וחשמל שהחליט שלא בא לו לעבוד.
לאור המחיר של החלפה לעומת מחיר הרכב החלטתי שהגיע הזמן להיפרד ולהתקדם.
גרנד צ'ירוקי בהחלט אופציה, לדעתי הם גם חולקים לא מעט חלקים עם הקומנדר.
טנדר זה פחות אופציה, איכשהו לא הצלחתי להתחבר אליהם :)
מדובר בפאג'רו Q (עד שנת 1999 ) ?
sorotzkin.eli
15-03-22, 16:27
מדובר בפאג'רו Q (עד שנת 1999 ) ?
לא, 2003 קינג דיזל ארוך.
גראנד wk וקומנדר עד 2010 זה בגדול אותו רכב. מכל הבחינות.
אחלה אוטו.
זה לא האמינות של רכב יפני.
חלקים בשפע ובזול.
קח בחשבון כמובן עלויות שיפורים.
ב 150 אפשר לקנות ולשפר ולהשאיר עודף .
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
sorotzkin.eli
15-03-22, 17:03
גראנד wk וקומנדר עד 2010 זה בגדול אותו רכב. מכל הבחינות.
אחלה אוטו.
זה לא האמינות של רכב יפני.
חלקים בשפע ובזול.
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
תודה, זה מה שרציתי להבין. ההנהלה בבית לא התלהבה שזה לא רכב פופולרי. גרנד 2008 היה לנו בארה"ב, אז קל להשוות.
לגבי אמינות - היו לי כבר כמה רכבים יפנים, עם המזל שלי אף אחד מהם לא היה אמין כמו פורד שאצלי כמעט 10 שנים, או ההארלי :)
יונימוג אדום
15-03-22, 19:08
אתמול פורסם כאן ניסן פטרול 2006 מעניין ומוכן לשטח .
נדמה לי של דניאל מאירי .
רכב מעניין ומתאים לדרישות שלך .
אילן
אתמול פורסם כאן ניסן פטרול 2006 מעניין ומוכן לשטח .
נדמה לי של דניאל מאירי .
רכב מעניין ומתאים לדרישות שלך .
אילןאני חושב שהפטרול של ג'וי למכירה (אם עדיין לא נמכר)..
מטופל היטב ומצוייד חלום.
Sent from my IN2013 using Tapatalk
של אלון ק.
אני יכול להעיד שאני רואה אותו כל יום והוא מאוד מרשים, אבל לא עונה על הדרישה של רכב בן פחות מ10.
ב150 אתה יכול לקנות יופי של היילקס. ויגו יורו 5, ולהוסיף כל מה שצריך.
או את הפטרול של אלון שבאמת לא חסר לו כלום.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
בתקציב של 150,000 ש"ח לפני שיפורים ניתן למצוא עם קצת סבלנות רנגלר שנתון 2010-2011 ספורט ועם קצת מתיחה בתקציב ניתן למצוא גם רנגלר רוביקון לא משופר או משופר קלות (תכלס פרט להגבהה ומיגוני סף אין יותר מדי צורך לשפר רוביקון לעבירות שפוייה ולא אקסטרימית.
אני כמובן מדבר על ארוך (קצר לא בא בחשבון בכלל בהרכב המשפחה ) - גם הארוך יהיה צפוף לארבע + כלב + מקרר וציוד קמפינג (יחייב גגון + תיק גג לציוד השינה אוהלים שקשי"ם וכו')
סוג של בעיה נוספת היא שרוב הרנגלרים מהשנתונים האלו עבר מסכת שיפורים דיי מסיבית ולא תמיד בצורה נכונה ומקצועית.
אני באותה התלבטות בזמן האחרון
בהנחה שנשארים עם suv, אתה במדרגת תקציב בעייתית היום מבחינת ההיצע.
רנגלר ארוך - קצת קשה למצוא כלי שמור במחיר הזה, ומדובר במנוע הישן 3.8, מבאס לדעתי, לעומת ה 3.6.
לאנדקרוזר - מחירון מנותק מהמציאות עבורי.
גם ב 200k שח, אנחנו באותה בעיה.
פאגרו BK חדש יותר, זאת הבחירה ההגיונית, אבל זה קצת ישעמם אותי מאחר ואני כבר מכיר את הרכב ממש טוב, וחלק מהתחביב זה התעסקות…
אני החלטתי להמתין, להתחזק בתקציב, ולכוון לרנגלר 3.6. עם כל החסרונות (בכביש) והיתרונות (בשטח).
אני באותה התלבטות בזמן האחרון
בהנחה שנשארים עם suv, אתה במדרגת תקציב בעייתית היום מבחינת ההיצע.
רנגלר ארוך - קצת קשה למצוא כלי שמור במחיר הזה, ומדובר במנוע הישן 3.8, מבאס לדעתי, לעומת ה 3.6.
לאנדקרוזר - מחירון מנותק מהמציאות עבורי.
גם ב 200k שח, אנחנו באותה בעיה.
פאגרו BK חדש יותר, זאת הבחירה ההגיונית, אבל זה קצת ישעמם אותי מאחר ואני כבר מכיר את הרכב ממש טוב, וחלק מהתחביב זה התעסקות…
אני החלטתי להמתין, להתחזק בתקציב, ולכוון לרנגלר 3.6. עם כל החסרונות (בכביש) והיתרונות (בשטח).
מבאס כמה שאתה צודק .
יש לי כבר תקציב של 200 וגם אני ממתין ומקווה שהליברטי יאפשר לי להתחזק לקנות רנגלר/ברונקו צעיר כמה שאפשר .
לחשוב שאמריקה היו לנו את שניהם בחניה לבחור עם מה לצאת לטיול בתקציב הזה רק מבאס
Sent from my iPhone using Tapatalk
הפטרול של אלון - רכב מאוד יפה וטוב, משופר נכון בטוב טעם, ק"מ לא בשמיים.
הפטרול של ג'וי - מצוייד חלום למסעות ארוכים, ק"מ גבוה מאוד והסטוריה עשירה, אבל מטופל היטב וברוחב לב. שימש כרכב לעבודה ומסעות ארוכים במקומות נידחים, ולכן ג'וי ממש לא התקמצן בטיפול בו.
מכיוון שחשוב גם ממי קונים - שניהם כנראה היותר טובים ומומלצים למי שרוצה דווקא פטרול.
לפטרולים בעיית מנוע (ZD30) ידועה, וצריך להתכונן להחלפת מנוע אחת לכמה שנים, למרות שטוענים שבדגמים האלה (2006 ומעלה) הבעיה נפתרה. מעבר לזה - זה רכב מהסוג שקוראים לו "אגדה". זה לא סוד שאני לא מהמאמינים באגדות מוטוריות, אבל פטרול הוא אולי רכב הטיולים שמשלב הכי טוב קשיחות לשטח (שילדה מסיבית, סרנים חיים חזקים), מרווח ונוחות.
אלו פשוט רכבים ישנים מדי
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
היום פורסם באחד הפורומים WK 2009 QD2 עם מנוע המי.
על הנייר מגניב ++
אל תגלה לדרור - הוא לבן...
לפי התמונות מוגבה עם טמבונים ממתכת, כולל וו נשלף ונקודות משיכה מאחור.
לא ראיתי כננת (אולי מוסלקת) אבל יש לד בר על הטמבון.
144K ק"מ
130K ש"ח
0528550000
sorotzkin.eli
16-03-22, 15:50
תודה ולא מספר לדרור :)
אבדוק גם את האפשרות הזו!
יש לי כרגע רכב בכוונת (קומנדר 2008) שאנח הולך לראות השבוע, דרך חבר שמכיר חבר שמכיר חבר (ואו, אני נשמע סיני לגמרי).
לאחי היה בדיוק כזה (קומנדר 2008)
2008, 4.7 מוסב לגז.
אני אהבתי את הרכב, נוח מאוד, חזק.
כיסא 6+7 קצת צפופים ולא משאירים מקום למטען (כמעט)
מסוג הרכבים שחיצונית או שאתה אוהב או שלא...
אחי קיטר על משטחי הפלסטיק הענקיים באוטו וטען שהמון מקום הולך לאיבוד בגללם (דלת נורא רחבה/עבה, דשבורד באורך ק"מ.
תקלה אחת זכורה לי - סתימה בניקוז המזגן הביאה לנזילה לתוך הרכב.
הדרך היחידה לפתור אותה היתה קידוח חור חדש והתקנת צינור חליפי
תחושתית, מעט נמוך יותר מהWK (אולי אני טועה)
מפנק יותר
sorotzkin.eli
16-03-22, 16:34
כן, יופי של רכב זה דבר סובייקטיבי לגמרי, אישית אני אוהב גם האמר אבל ההנהלה בבית הטילה וטו :)
את השורה השלישית אנחנו לא צריכים, שם ישכון קבוע מקרר על מסילות ואולי קומפרסור/הכלבה. אנשים בטוח לא יהיו שם :)
קומנדר או wk לצורך העניין אלו רכבים בעלי תת דגמים שההבדל בין הגרסאות השונות שיוצרו תהומי בנושא השטח, לכן כל ההתיחסות חייבת להיות לגופו של רכב מסויים, קומנדר עם המי ונעילות qd2 שונה מהותית מאשר אחד עם מנוע 3.7 וללא הילוך כח.
Sent from my SM-A528B using Tapatalk
sorotzkin.eli
16-03-22, 18:43
ידוע, גם יודע לבדוק לפי VIN באתר (מה גם שאפשר לראות 12 ברגים לעומת 10, ידית T וכו'), המי פחות נדרש למה שאני צריך, לפי הבנתי 4.7 עם QD2 יהיה מציאה, QT2 יצריך קצת יותר חשיבה שלי במעברים טכנים :)
דניאל מאירי
17-03-22, 09:26
תנסה לעשות סיבוב על היילקס מודרני,
אולי דעתך תשתנה........
ממליץ בחום.
עוד כיוון קטן,
היילקס חדש במימון חודשי התקציב שלך יספיק לבערך 4 שנים של תשלומים מתוך 5.
לאחר 5 שנים הרכב יהיה בשווי כפול בערך מיתרת ההלוואה שעליך להחזיר.
תיסע על רכב חדש - באחריות, ועם ראש שקט,
מוגש כחומר למחשבה.
דניאל מאירי
17-03-22, 09:29
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220317/9040c2ef6287be4a4512fbc2add7fdf2.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
sorotzkin.eli
17-03-22, 10:39
דניאל, תודה, זאת היתה יכולה להיות אופציה אם ההנהלה הבכירה היתה מוכנה ללכת לכיוון טנדר בכלל ולכיוון הלוואה ולא "זה התקציב, שלא תעז לעבור אותו!" בפרט :)
ראיתי את היכולות של היילקס חדש בשטח, זה לגמרי רמה אחרת, אבל זה מה שיש :)
אני החלטתי להמתין, להתחזק בתקציב, ולכוון לרנגלר 3.6. עם כל החסרונות (בכביש) והיתרונות (בשטח).
לא סגור לאיזה חסרונות אתה מתכוון.
מאוד נהנה לנהוג בשלי (jk) גם בכביש.
לצאת/לחזור ל/מטיול בכביש 6, קרוז קונטרול, 120קמ״ש (בקלות), מזגן מצויין, מערכת שמע איכותית.
Sent from my iPhone using Tapatalk
sorotzkin.eli
17-03-22, 17:36
החסרונות (יצא לי לנסוע על כמה רנגלרים משנתונים שבתקציב שלי) מבחינתי - נוקשות של מתלים מצד אחד ו-וובלינג וחוסר היזון חוזר מצד שני. יכול להיות שזה מה שאני ראיתי, אבל זאת ההרגשה שלי. בנוסף לרעש של רוח וצמיגים שמקשה על שיחה.
שוב, עניין סובייקטיבי בנושא המתלים וההיגוי, וכנראה שאין בעיה למצוא סט שיענה על הצרכים שלי, אבל זה די יגמור את התקציב ששמתי לעצמי.
נוקשות מתלים - תלוי לחלוטין בכיול שבוצע.
וובלינג היא תופעה בלתי קבילה ומחייבת טיפול.
רעש - זה כבר סובייקטיבי. נכון שהרעשים יותר מורגשים (בהשוואה לאקספלורר כדוגמא) אך עדין ניתן לנהל שיחה נעימה ללא קושי.
כמו שכבר רשמתי, הנסיעה בכביש בהחלט נעימה ולא גורמת לעיפות / סבל.
Sent from my iPhone using Tapatalk
לא סגור לאיזה חסרונות אתה מתכוון.
מאוד נהנה לנהוג בשלי (jk) גם בכביש.
לצאת/לחזור ל/מטיול בכביש 6, קרוז קונטרול, 120קמ״ש (בקלות), מזגן מצויין, מערכת שמע איכותית.
Sent from my iPhone using Tapatalk
כבר ענו לפניי, גם בהשוואה ל BK, נהיגה בכביש ברנגלר היא ירידה בכמה תחומים :
הרנגלר קטן יותר בפנים משמעותית, ומרגיש פחות מחובר לכביש.
גם ה BK זה משאית קטנה ורועשת, אבל התחושה מפנקת יותר בכביש לטעמי.
הרנגלר בסטאפ נכון הוא רכב נוח, התנהגות הכביש היא טעם נרכש, אם נוהגים בו פעם בשבוע ורוב הזמן ברכב כביש אחר, אז עלולים להרגיש אי נוחות, כאשר הוא רכב דיילי מקבלים ביטחון ומתרגלים אליו ואז כל עוד שלא מחפשים להשחיז עיקולים על 130 קמש הוא סבבה לגמרי.
Sent from my SM-A528B using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.