PDA

צפייה בגרסה מלאה : נגמלנו מהליסינג ושוקל לחזור לתחום אחרי קצת יותר מעשור בתקציב סביב 100K גמיש קלות



גלגו
23-05-22, 22:45
אז עשור וקצת אחרי שנאלצתי לנטוש (בדמעות) את הפג'רו דיזל הקצר הידני שלי (97') אני לגמרי שוקל לחזור לתחום ויש אפילו אישור עקרוני מהבוס(ית).

הרכב ישמש בתור הרכב היומי שלי לעבודה (60-70קמ"ש ליום בפקקים..רוב השבוע) + לטובת טיולים בעל יכולת שטח - המטרה היא לטייל ולראות את הטבע, המרחבים ופינות החן הנסתרות של ארצינו + קמפינג לילה מזדמן בשטח... ולאו דווקא לתקל אתגרי עבירות ומעלות מוצלבים (זה פחות הקטע שלנו).

התא המשפחתי הרלוונטי 2 מבוגרים + ילד קטן (8) .

אני נהג מנוסה יחסית - התחלתי עם סמוראי קשוח 87' שהשחיז את מיומנויות המכונאות שלי, ויטארה סייד קיק 91' לתקופה קצרה (שאותו לא נזכיר מפעת בושה) ולא מעט שנים עם הפג'רו דיזל הידני הקצר שהיה כל מה שאפשר לרצות מבחינת עבירות (בשבילי) וגם הדיזל היה מאד זול בזמנו.

מלבד רומן קצר ולא רלוונטי עם ספורטאז' 4WD בשנים האחרונות - שאר רכבי הליסינג היו משפחתיים חסרי כל עבירות.

אני מתלבט (במיוחד לאור השינויים במחירי המשומשים) האם ללכת לכיוון רכב שטח "אמיתי" על הצד הקטן זול (ג'ימיני\דאסטר) או כזה רכב כביש נוח שיש לו גם קצת יכולת שטח (סובארו פורסטר XV סטייל?)?

מה יכול להכנס לי בתקציב ומומלץ? (רצוי בן 3-4שנים אחרי ירידות ערך ושאר ירקות)

אני חושב שהדגש הוא בעיקר על רכב שישמש בנוחות כרכב יומיומי שלי, אמין , צריכת דלק סבירה ושבנוסף יאפשר יכולת טיולים טובה לסופ"ש...
אין לי כוונה להשתעבד לתחזוקה וטיפולים בו (למרות שזה אחלא תחביב) זמני הפנוי מוגבל מאד לצערי...
בתא המשפחתי יש רכב קטן נוסף שמשמש לנסיעות עירוניות וגיבוי בעת הצורך.

1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!
א. מה התקציב לרכישת הרכב?
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה?
100K גמיש (לשני הכיוונים)..אפשר אולי עד 150K בקושי כולל שדרוגים נדרשים ותחזוקה לשנה ראשונה נניח? ורצוי במקרה כזה שישמור על ערכו.

ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים?
כן

2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח?
2 מבוגרים + ילד בן 8. רוב הטיולים יומיים ומידי פעם אולי לילה בלינת שטח עם ציוד בכמות רגילה...אוהל\סק"ש וכו'...מניח שרכב קצר עשוי להספיק...


3. נסועה שנתית ותחזוקה:
א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול?
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)?
הרכב ישמש לנסועה יומית שלי למשרד - כ60ק"מ ליום לפחות חלק מהשבוע וצריך לתת נוחות נסיעה סבירה וצריכת דלק לא קטלנית גם בפקקים... פעם-פעמיים לחודש לפחות טיולי סופ"ש...ברחבי הארץ...כולל קטעי קישור בינעירוניים (אני גר במרכז הארץ ומגיע למשפחה בצפון ולטיולים לדרום)
יש עוד רכב קטן במשפחה ולכן אם יושבת ליום יומיים פעם ב...זה נסבל...רצוי לא יותר מידי ובהחלט יש חשיבות לרכב בעל אמינות גבוהה ולא כזה שיבלה הרבה במוסך (אני לא מתיימר להגיע לאמינות שהיו לסמוראי והפג'רו שלי..אבל אפשר משהו קרוב לפחות?)

ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)?
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים?
למרות שיש יכולת עצמאית (בוגר מספר רכבי שטח ואבא מורה למכונאות) - זמני הפנוי מוגבל ומעדיף לבלות אותו מאחורי ההגה או בטיול מאשר מתחת לרכב... אז יטופל בעיקר במוסכים מורשים ומקצועיים..אני גר במודיעין...כך שנראה לי שבמרחק סביר מאנשי מקצוע !? (המלצות?)


4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'?
טיולים ברמת קושי קלה עד בינונית אני מניח...המטרה היא לטייל ולהגיע למקומות..ופחות לחפש בכוח את אתגרי המעלות ...

ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה?
בעבר טיילתי הרבה עם טיולי ה"גמדים" עם סמוראים ולאחר מכן הפג'רו הקצר..כולל מעלות לא טכניים מידי...
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול).

5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?

א. גיר אוטומטי/ידני
רצוי אוטומטי...מוכן להתפשר על ידני אם ממש יתן לי ערך מוסף באספקטים אחרים.

ב. מנוע דיזל/בנזין
לא קריטי - תלוי בצריכת הדלק...
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...)
לא טנדר. נראה לי אפשר קצר..

ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות?
משומש בן מספר שנים נראה לי סביר...בין 3-4 ל10שנים גג נראה לי סביר מבחינת מצבם ואיבוד הערך..אם בכלל

6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?
לא ממש..בשביל זה אני פה... כברירת מחדל חשבתי על הסובארו פורסטר או XV (מה ההבדל מבחינת יכולת שטח?) אבל לגמרי פתוח להצעות כאן... דגש על אמינות, ערך מוסף בכביש ותחזוקה לא היסטרית מידי מבחינת עלות החלפים.


תודה מראש לעונים והמייעצים :)

ishc
24-05-22, 07:57
גם ידני וגם טנדר אבל יתן לכם את כל מה שתצטרכו לטיולים, הטנדר שלי שעומד למכירה [emoji12]

https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?url=https%3A%2F%2Fwww%2Ejeepolog%2 Ecom%2Fforums%2Fshowthread%2Ephp%3Ft%3D1 24001&share_tid=124001&share_fid=22239&share_type=t&link_source=app

הנה הקישור ל RR: https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?url=https%3A%2F%2Fwww%2Ejeepolog%2 Ecom%2Fforums%2Fshowthread%2Ephp%3Ft%3D1 18978&share_tid=118978&share_fid=22239&share_type=t&link_source=app

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

GodsFather
24-05-22, 08:20
קצר אומר שהילד בן שמונה שלך ידחס מאחורה ותצטרך להזיז את הכסא של הנוסע הקדמי כל פעם שירצה להכנס/לצאת.



Sent from my HD1903 using Tapatalk

גלגו
24-05-22, 09:59
קצר אומר שהילד בן שמונה שלך ידחס מאחורה ותצטרך להזיז את הכסא של הנוסע הקדמי כל פעם שירצה להכנס/לצאת.



Sent from my HD1903 using Tapatalk

פחות אופטימאלי - אבל לא קריטי... הוא יתמודד ;)



גם ידני וגם טנדר אבל יתן לכם את כל מה שתצטרכו לטיולים, הטנדר שלי שעומד למכירה [emoji12]

https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?url=https%3A%2F%2Fwww%2Ejeepolog%2 Ecom%2Fforums%2Fshowthread%2Ephp%3Ft%3D1 24001&share_tid=124001&share_fid=22239&share_type=t&link_source=app

הנה הקישור ל RR: https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?url=https%3A%2F%2Fwww%2Ejeepolog%2 Ecom%2Fforums%2Fshowthread%2Ephp%3Ft%3D1 18978&share_tid=118978&share_fid=22239&share_type=t&link_source=app

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

תודה - נראה קונספט מדליק - אבל טנדר פחות מתאים... לא יעבור את האישה (שאמורה לנהוג עליו מידי פעם).. וגם עדיין אמור לשמש כרכב יומיומי שלי פחות או יותר..

erezgur
24-05-22, 10:02
אם פורסטר/xv עונה על הדרישות מבחינת יכולות השטח, אז תבדוק גם דאסטר שכנראה ייתן קצת יותר בשטח והתקציב יאפשר כנראה שנתון חדש יותר.
הייתי מוסיף גם גרנד ויטרה דור קודם (עם יכולות שטח).

נשלח מהנייד

Galaye
24-05-22, 10:43
גראנד ויטרה 2014 או 2015
לדעתי אידיאלי ועדיף על סובארו


Sent from my iPhone using Tapatalk

R9D9
24-05-22, 21:14
גרנד ויטרה (שהיה הבחירה הנוכחית שלי) באמת עונה ומעבר על הדרישות שלך, למעט צריכת דלק.
הברקס-גז של הפקקים זה גם המתאר הכי בזבזני של הויטרה וקח בחשבון בסביבות 6-7 ק"מ לליטר בנסיעות כאלה.

גלגו
22-08-22, 18:20
אז שלום שוב לכולם - מאז הפוסט המקורי עשיתי לא מעט שיעורי בית, עבודת הכנה של הבוסית והתאוששתי מההלם ממחיר רכבי השטח המשומשים פוסט קורונה... ועליית מחירי הדלק :mad:

למרות שהבחירה ה"בוגרת והאחראית" הייתה כנראה בחירה באחד מרכבי "השבילים" כגון XV..לאור מתאר הנסיעה בעיקר בכבישים שלי... לא בשביל בחירות כאלו אנחנו פה ;)
ולאור העובדה שבעברי נהניתי מאד מתחושת והנסיעה על סמוראי\פג'רו - החלטתי לנסות ללכת "עד הסוף" ולרכוש רכב שטח אמיתי..כזה עם הילוך כוח, אופציה לנעילות ושדרוגים, עביר וממוגן מספיק בכדי לפצות על טכניקת הנהיגה הרחוקה ממושלמת שלי מבלי לבלות ימים במוסך לאחר מכן...
ומצד שני..יש עדיין קצת מגבלות -
1) עדיף אמין ולא יקר מאד בטיפולים שגרתיים.
2) לא שתיין דלק מטורף
3) נוחות סבירה בנסיעה בכביש - גם אצל האישה שתנהג בו חלק מהזמן בעיר (כשאני אצא עם המשפחתית השניה לבינעירוני בכדי לחסוך קצת נסועה).
4) שעדיין יכנס בתקציב. שיכול להכיל מתיחה קלה לשני הכיוונים...
5) בעדיפות לא ישן מידי, או אם כן- שיהיה במצב מעולה עם ק"מ נמוך.. (סביב 100K לכל היותר נגיד..).

הקלות קצת לעומת הפוסט המקורי:
1) יכול ורצוי שיהיה קצר - רוב הזמן אני נוסע לבד..חלק מהזמן עם זאטוט מאחורה שלא נורא אם יצטרך להזיז כסא ליציאה. ולקמפינג לכל הותר שני מבוגרים מקדימה וקטנצ'יק מאחורה - בלי המון ציוד ואפשר גם על גגון.
2) אני יכול להגביל את הנסועה לסביבות 10-15K לשנה.

לאור הנ"ל - התכנסתי למועמד אחד מוביל..ושניים אפשריים משני צדדים שונים:

1) ג'ימיני דגם חדש - שנתוני 2019-2020 ראיתי סביב 120K + טיפה אקסטרא לשדרוגים\מיגונים ותוספות...יכולת שטח מצוינת במיוחד בשדרוגים קלים. נראה שהתחזוקה וצריכת הדלק סבירות מאד. החשש העיקרי שלי הוא עד כמה סביר בכביש (נראה שהדגם החדש סביר בהחלט) . ואגב - למתאר הנהיגה שלי נראה שאוטומט עם עדיפות קלה אך השאלה אם ידני לא עדיף גם לשטח וגם לשיוט כביש 6 שכזה למשל?

2) Grand Vitara שנתון 2014 קצר - יש מספר אופציות סביב ה80-85K נניח בהתאם למצב - נראה סביר בהחלט ונוח לכביש. בשטח להבנתי הרבה פחות הסמוראי - אם כי ניתן אולי לשדרג (הגבהה\מיגונים\נעילות?) לעבירות סבירה פלוס. החשש העיקרי שלי הוא מצריכת הדלק ועלות התחזוקה ברכב בן כמעט 10שכזה עם מנוע בנזין. ועד כמה יהיה אמין (מניח שמאד תלוי ברכב הספציפי וההיסטוריה שלו...). וגם ביצוע השטח שלו (איזה שדרוגים באים בחשבון?).

3) לפג'רו קינג דיזל קצר (DAKAR) - 2014-2015 - מועמד קצת מפתיע אבל אני שוקל בזהירות למתוח את התקציב (עד כמעט קריעה) ..ראיתי מספר אופציות שנראות במצב שמור יחסית ובתקציב סביב ה160K פלוס קצת. נראה שהוא יתן התנהגות כביש הטובה מבין ה3 ונוחות נסיעה טובה + ביצועים בשטח (לאור הנעילות המקוריות וכו') טובה - אם כי גם יהנה ממיגון והגבהה קלה בכדי להתקרב לסמוראי..סליחה-ג'ימיני... אני קצת חושש מצריכת הדלק ועלות התחזוקה השוטפת..יותר מהויטרה... מצד שני זה עדיין רכב מליגה אחרת ביחס לשני הגמדים לפחות על הנייר ולפי המחיר המקורי. השאלה האם באמת יתן ערך מוסף ביחס לשתי האופציות האחרות שיצדיקו את מתיחת התקציב ברכישה וגם בעלות התחזוקה (אני זוכר היטב מימי הפג'רו הקודם שלי למה הסמל של מיצובישי הוא 3 יהלומים..ואני נוטה לטפל בדקדקנות במוסך מסודר ולא בקומבינות או בעצמי מחוסר זמן ומיקום..).

דעתכם? רעיונות? המלצות?
ואגב, אני גר במודיעין ומתנייד - ככה שאם מישהו במקרה מכיר\ראה\שמע על אחד מהנ"ל במחר מעולה..תנו קריאה... ;)

אבי ביטר
24-08-22, 11:59
לא חושב שסעיף 2 עונה להגדרה רכב שטח קשוח.

גלגו
24-08-22, 13:06
לא חושב שסעיף 2 עונה להגדרה רכב שטח קשוח.

אתה מתכוון לגראנד ויטרה? קשוח בהחלט הוא לא נראה...

אבל בכל זאת עם הילוך כוח ומנוע סביר ונראה שבשדרוגים קלים (מיגון, הגבהה ואולי נעילה) הוא יתן ביצועים סבירים - לא? (לא מחפש זחלן סלעים מדופלם..יותר משהו שיאפשר לי לטייל בלי המון מגבלות בצירים הפופולאריים בקבוצה ולחזור הבית ולא למוסך..)
הוא גם יעלה חצי מהפג'רו לשנתון הזה...
יותר מטרידה אותי צריכת הדלק ועלויות האחזקה... וכן, קצת הביצועים בשטח - השאלה אם מצדיק 50% תוספת למחיר (לג'ימיני) או הכפלה (לפג'רו) ?
דעות נוספות?

כרגע הג'ימיני היא האופציה המובילה אצלי.. אם כי ממש מגרד לי ללכת על הויטארה (תקציב ונוחות כביש) או הפג'רו (נוחות בכביש ומרווח)...
רק ממש מטרידה אותי צריכת הדלק ועלויות התחזוקה של שני המנועים הגדולים..

- - - Updated - - -

אגב - המלצות למוסך מתמחה שיוכל לבדוק לי את הפג'רו או הסוזוקים באזור מודיעין?
(יש כאן אוטוויק למיצובישי..אבל לא יודע כמה רלוונט לג'יפים ואת הסוכנות סוזוקי כאן לא מכיר).
וגם אם יש סדנאת שיפורים\שדרוגים מומלצת באזור?

שמוליקו
24-08-22, 13:45
אתה מתכוון לגראנד ויטרה? קשוח בהחלט הוא לא נראה...

יותר מטרידה אותי צריכת הדלק ועלויות האחזקה... וכן, קצת הביצועים בשטח - השאלה אם מצדיק 50% תוספת למחיר (לג'ימיני) או הכפלה (לפג'רו) ?
דעות נוספות?


לתצרוכת דלק אתה יכול לצפות מהויטרה ל 1:8 +- -תלוי במשקל כף הרגל שלך (שלי הייתה עמוסה ציוד בשוטף).
מבחינת ביצועים בשטח, היא לא ממש רעה, אבל ביחס למתחרות שציינת היא נמוכה, כמה נמוכה? מאוד נמוכה.
מה שאומר שצריך לשמור טוב טוב על הגחון (ישיבה בשיא העדינות על מדף סלע עם מיגון הגחון - של אספיר, באמת בעדינות כי תארתי לעצמי שזה מה שיקרה, עלתה לי 5000 שקל על הממיר הקטליטי - מורכב משני ממירים ויושב אנך למיגון הגחון.)

קיצר זהירות בגובה.
מעבר לזה רכב עם תחזוקה מאוד זולה בשוטף (שוב למעט ממירים ודברים שגם בפרייבטים עולים לא מעט).

פאג'רו חד משמעית בכמה רמות יותר טוב - גם בשטח גם בכביש, עלויות אחזקה יקרות משמעותית.
ג'ימיני - לא היה לי. - יכול לחוות דעה מרכבים של חברים, אבל מעדיף שמישהו עם נסיון עצמי יענה לך.

erezgur
24-08-22, 13:58
לטייל בלי המון מגבלות בצירים הפופולאריים בקבוצה ולחזור הבית ולא למוסך..)


בד"כ אנחנו מבקשים לענות על השאלון בשרשור הנעוץ בראש הפורום כדי לנסות להבין טוב יותר מה הדרישות ואז קל יותר להמליץ / לייעץ.
כדי לנסות להבין את רמת הקשיחות הנדרשת יש שם מספר שאלות כמו מהם הרכבים האחרים בקבוצה שעימה אתה נוסע, מהם המסלולים הקשים יחסית שעשית / תרצה לעשות עם הרכב וכו'. בקטע המצוטט יש רמז לאחת השאלות הללו אבל אולי אם תיתן יותר מידע יהיה קל יותר לעזור לך להחליט בין הויטרה לגימני ולפאגרו (או להציע אחרים):
1. כמה אנשים צריך להסיע?
2. אילו רכבים אחרים בקבוצה?
3. דוגמאות למסלולים / צירים קשים שתרצה לעשות עם הרכב?

על פניו, אם הגימני בא בחשבון, אני מבין שמדובר בטיול של אדם בודד או זוג - במקרה כזה כנראה זה אכן הרכב עם היכולות הטובות ביותר בשטח.



וגם אם יש סדנאת שיפורים\שדרוגים מומלצת באזור?
רדימו (רדיאטור מודיעין)
אבל כאשר תרכוש את הרכב המתאים, לא רואה בעיה גם לבצע נסיעה של עוד כמה עשרות ק"מ, אם צריך, לסדנא החביבה עליך.

אבי ביטר
24-08-22, 16:08
האם הפאגרו מצדיק 50% יותר ברכישה, ואחזקה יותר יקרה?

זאת שאלה שרק אתה תוכל לענות עליה מצטער.

הפאגרו רכב מרווח הרבה הרבה יותר,גם בסלון וגם ביכולות אחסון, מרגיש אחרת, מרגיש SUV ולא פרייבט, והרבה יותר טוב בשטח.
טיילתי עם אחד כזה מספר טיולים, הוא תמיד עיכב אותנו, גם בקטעים שלא הבנתי על מה, ולפעמים חזר עם נזקים כי נאלץ לנהוג באגרסיביות. (ואני לא עושה שטח קשה, מקסימום בינוני)
והקטע הכי הזוי ברכב הזה, שהוא שתיין אולי יותר מהפאגרו 🤣🤣🤣🤦*♂️
לא ברור למה.
ועדיין, יש לו את קהל היעד שלו, מועדון אם אני לא טועה, ורואים אותם בשטח.

גלגו
24-08-22, 17:46
תודה לכל העונים - בהחלט מידע חשוב לי..

לתצרוכת דלק אתה יכול לצפות מהויטרה ל 1:8 +- -תלוי במשקל כף הרגל שלך (שלי הייתה עמוסה ציוד בשוטף).
מבחינת ביצועים בשטח, היא לא ממש רעה, אבל ביחס למתחרות שציינת היא נמוכה, כמה נמוכה? מאוד נמוכה.
מה שאומר שצריך לשמור טוב טוב על הגחון (ישיבה בשיא העדינות על מדף סלע עם מיגון הגחון - של אספיר, באמת בעדינות כי תארתי לעצמי שזה מה שיקרה, עלתה לי 5000 שקל על הממיר הקטליטי - מורכב משני ממירים ויושב אנך למיגון הגחון.)

קיצר זהירות בגובה.
מעבר לזה רכב עם תחזוקה מאוד זולה בשוטף (שוב למעט ממירים ודברים שגם בפרייבטים עולים לא מעט).

פאג'רו חד משמעית בכמה רמות יותר טוב - גם בשטח גם בכביש, עלויות אחזקה יקרות משמעותית.
ג'ימיני - לא היה לי. - יכול לחוות דעה מרכבים של חברים, אבל מעדיף שמישהו עם נסיון עצמי יענה לך.

תודה ...נשמע קצת אאוצ' - האם הייתה מוגבהת? הרבה מאלו שמוצעות למכירה עם הגבהת "דובינסון" ובהחלט אחד השדרוגים שהתכוונתי לעשות זה מיגון והגבהה..להערכתך ישפר? מעבר לכך הצליחה לעבור שטח קל-בינוני?


האם הפאגרו מצדיק 50% יותר ברכישה, ואחזקה יותר יקרה?

זאת שאלה שרק אתה תוכל לענות עליה מצטער.

הפאגרו רכב מרווח הרבה הרבה יותר,גם בסלון וגם ביכולות אחסון, מרגיש אחרת, מרגיש SUV ולא פרייבט, והרבה יותר טוב בשטח.
טיילתי עם אחד כזה מספר טיולים, הוא תמיד עיכב אותנו, גם בקטעים שלא הבנתי על מה, ולפעמים חזר עם נזקים כי נאלץ לנהוג באגרסיביות. (ואני לא עושה שטח קשה, מקסימום בינוני)
והקטע הכי הזוי ברכב הזה, שהוא שתיין אולי יותר מהפאגרו 🤣🤣🤣🤦*♂️
לא ברור למה.
ועדיין, יש לו את קהל היעד שלו, מועדון אם אני לא טועה, ורואים אותם בשטח.

מעניין לשמוע ולדעת לגבי הויטרה שנסעה איתכם - יודע אם הייתה מוגבהת ומשודרגת?
ברור לי שהפג'רו טוב יותר..השאלה עד כמה.... הפג'רו עולה כפול..לא עוד 50% - אלא כפול :( וזה עוד לפני עלויות תחזוקה וכו'...
אז כמובן אני צריך להחליט כמה "שווה" לי...ועוד יש לי סנטימנטים מהפג'רו ההיסטורי שלי.. אבל החלטה קשה :confused:



בד"כ אנחנו מבקשים לענות על השאלון בשרשור הנעוץ בראש הפורום כדי לנסות להבין טוב יותר מה הדרישות ואז קל יותר להמליץ / לייעץ.
כדי לנסות להבין את רמת הקשיחות הנדרשת יש שם מספר שאלות כמו מהם הרכבים האחרים בקבוצה שעימה אתה נוסע, מהם המסלולים הקשים יחסית שעשית / תרצה לעשות עם הרכב וכו'. בקטע המצוטט יש רמז לאחת השאלות הללו אבל אולי אם תיתן יותר מידע יהיה קל יותר לעזור לך להחליט בין הויטרה לגימני ולפאגרו (או להציע אחרים):
1. כמה אנשים צריך להסיע?
2. אילו רכבים אחרים בקבוצה?
3. דוגמאות למסלולים / צירים קשים שתרצה לעשות עם הרכב?

על פניו, אם הגימני בא בחשבון, אני מבין שמדובר בטיול של אדם בודד או זוג - במקרה כזה כנראה זה אכן הרכב עם היכולות הטובות ביותר בשטח.


רדימו (רדיאטור מודיעין)
אבל כאשר תרכוש את הרכב המתאים, לא רואה בעיה גם לבצע נסיעה של עוד כמה עשרות ק"מ, אם צריך, לסדנא החביבה עליך.

דווקא ניסיתי לענות בראש השרשור על השאלון.. אבל הנה:
עם מי אסע בשיירה? עדיין לא יודע..עשור לא הייתי בתחביב אז אצטרך למצוא לי חברים חדשים ;) אבל לפחות מקווה לא להיות מוגבל מידי בבחירה...
צריך להסיע בטיולים זוג מבוגרים ואולי עוד ילד קטן (בנסיעת מבחן בג'ימיני נכנסנו בנוחות יחסית..אז מבחינת הגודל זה סביר). בשאר הזמן אנהג בו לבד או לכל היותר אני וילד בהסעות..
דוגמאות למסלולים\צירים? אין משהו ספציפי - אבל בגדול מה שמוגדר שטח קל עד בינוני. לא מחפש לעבור בכוח שטח טכני או זחילת סלעים (זכור לי ציר המשלטים שעולה מאזור לטרון לירושלים - שבזמנו עברתי עם פג'רו על מדרגות הסלע ... לדעתי זה גבול רמת הקושי שאני מכוון אליה פחות או יותר).
אין לי ספק שהג'ימיני (בשדרוג ומיגון קל) יספק את מלוא יכולת השטח שאני מחפש וכנראה גם מעבר. החיסרון העקרוני הוא נוחות..ומהירות.. הנהיגה בכביש (כולל נסיעות ארוכות לצפון אחת ל...)

עד כמה משופרת התנהגות הכביש ואיכות הנסיעה בגראנד ויטרה 2014 (נניח מוגבהת) לעומת ג'ימיני חדש? (שעולה 50% יותר בקירוב אך זול יותר בדלק\אחזקה) ? אם בכלל? כי זה + המחיר ברכישה הן הסיבות היחידות בעצם להעדיף את האופציה הזו על ג'ימיני..

ושוב תודה לכל העונים - זה בהחלט עוזר!
גל

שמוליקו
24-08-22, 17:58
תודה לכל העונים - בהחלט מידע חשוב לי..


תודה ...נשמע קצת אאוצ' - האם הייתה מוגבהת? הרבה מאלו שמוצעות למכירה עם הגבהת "דובינסון" ובהחלט אחד השדרוגים שהתכוונתי לעשות זה מיגון והגבהה..להערכתך ישפר? מעבר לכך הצליחה לעבור שטח קל-בינוני?

גל
כן, הייתה מוגבהת וממוגנת...
היו קטעים לא קצרים בדרום באזור מעלה נוח רבתי, שהבן שלי נהג לאט לאט ואני הלכתי לפניו כשאני ממש מכוון אותו שלא יגרום נזק.
עיכבנו שיירה של כלים (מזל שאני הייתי המוביל :) ושהם היו חברים )

אגב הבן שלי נוהג מעולה, בד"כ הוא ממש לא צריך כוון (כבר מעל שש שנים שהוא נוהג בשטח ).

erezgur
24-08-22, 18:00
דווקא ניסיתי לענות בראש השרשור על השאלון

אתה בהחלט צודק ואני מתנצל - לא התעמקתי ומשום מה פספסתי שהתייחסת בשרשור הזה (התבלבלתי כנראה עם שרשור אחר).

איל מ
24-08-22, 18:08
אני לא חושב שהשאלון קריטי.
הבהרת שאתה יכול לקנות xv כבחירה הגיונית, אבל אתה רוצה מעבר.
לכן הויטארה עלולה להספיק לך, אבל זה לא מה שאתה מחפש. היא לא תחייך אליך בבוקר מהחניה.
אם הטיולים יהיו בזוג, או זוג וילד או כלב (לא פעוט), ג'ימני הוא הבחירה שלך.*
אם מעבר- פאג'רו או שווה ערך.

*ראיתי שערכו את ההודעה והיא כוללת שאלון. אתה מציין הרבה נסיעות כביש ארוכות. פחות טוב ג'ימני.
אגב,
אם אתה יודע למצוא את המכונאי הנכון, דיסקברי 3 שמור מהשנתונים האחרונים יכול גם להכנס בתקציב. (יש גם 4 אבל במצב לא מזמין). ההוצאות עליו לא צריכות להיות שונות בהרבה מפאג'רו, אבל תצטרך לעשות הרבה יותר שיעורי בית כדי לדעת איזה דגם לקנות, ומה לבדוק.

Asaf-a
24-08-22, 22:04
יש לאבי ויטארה קצרה 2008 יד ראשונה, ממוגנת מוגבהת, נוסעת בשטח קל כי רוב הפרטנרים הם בסובארו למיניהם.

מבחינת המרווח הפנימי ההבדל בינה לגימיני כבר אינו משמעותי, שניהם ל4 בלבד.

היות שהגימיני החדש כבר נסבל בכביש אז בין שניהם כבר עדיף להוסיף ולרכוש הגימיני ולהינות מיכולת שטח עדיפה משמעותית ורכב חדש יותר, בויטארה גם קיים הסימן שאלה האם תחטוף את הסדק בבלוק מנוע ו/או יחידת מוח abs


Asaf-a
אסף.א

גלגו
24-08-22, 23:10
כן, הייתה מוגבהת וממוגנת...
היו קטעים לא קצרים בדרום באזור מעלה נוח רבתי, שהבן שלי נהג לאט לאט ואני הלכתי לפניו כשאני ממש מכוון אותו שלא יגרום נזק.
עיכבנו שיירה של כלים (מזל שאני הייתי המוביל :) ושהם היו חברים )

אגב הבן שלי נוהג מעולה, בד"כ הוא ממש לא צריך כוון (כבר מעל שש שנים שהוא נוהג בשטח ).

אוף נו...באסה... חששתי שזו תהיה התשובה והניסיון שלכם..

אז חזרנו לג'ימיני חדש או פג'רו קצר (ולא כל כך חדש)... שניהם פוטנציאל מצוין בשטח... הפג'רו מרווח ונעים יותר גם בכביש- אבל כל העלויות משמעותית גבוהות יותר...
מכאן והלאה נראה לי בעיקר עניין של תקציב ואיזה רכב אמצא (ומה מצבו)...
תודה למייעצים עד כה - אמשיך לעדכן ולשאול כשיהיה רלוונטי...

גלגו
27-08-22, 21:58
אני בודק מחר פג'רו דיזל קצר 2015 100k km.
מחבר פורום פעיל ;) טופח בשנים האחרונות בסחנין אך אין תעוד מסודר ממוסך יבואן מאז 2018.
טייל לא מעט בשנים האחרונות אך לא נראה שעבר שטח קשה או פגיעות מרכב ומיגונים בבחינה מהירה של התחתית.
נראה סבבה לגמרי, שמור בלי נזילות חופשים או בעיות מיוחדות...(חיישן לחץ אויר תקול של אחד הגלגלים כנראה).
לדעתי ידרוש הגבה /החלפת קפיצים/בולמים לפני ירידה לשטח. וסט צממגים חדשים בזמן הקרוב.
את חצי חייו הראשונים בילה כנראה בלי ירידה לשטח או הפעלת מכלולי 4×4 בכלל מה שגרם לתקלה בהפעלתם שתוקנה אצל הבעלים הנוכחי.
אלטרנטור הוחלף גם לא מזמן.

מה כדאי עוד לבדוק במיוחד? (במכון בדיקות קניה מחר...)
בעיות מיוחדות ששווה לבדוק לדגם הזה?
תודה לעוזרים,
גל



Sent from my SM-N975F using Tapatalk

erezgur
27-08-22, 22:53
למה מכון בדיקה?
עדיף מוסך המכיר את סוג הרכב...

מכון בדיקה יתן לך גיליון מלא ליקויים אם לא תיבהל מהם תצטרך לגשת למוסך טוב כדי ולהבין מה המשמעויות האמיתיות של מה שרשום שם.


נשלח מהנייד

גלגו
28-08-22, 07:25
כי המוסך המרכזי המכיר את סוג הרכב במודיעין (אוטוויק).שלח אותי למכון בדיקה ואמר שאחזור אליו עם התוצאות והוא יעזור לי לתמכר ולהבין מה רלוונטי ומה לא... כנראה מכסתחים...
ןלא רוצה להסתובב יותר מידי...


Sent from my SM-N975F using Tapatalk

אבי ביטר
28-08-22, 09:59
אתה עושה טעות
תקשיב למה שכתבו לך.

אחרת - אתה הולך לבזבז זמן וכסף ולקבל דף עם שטויות בלי שום מסקנות ברורות.

לך למקום מתמחה שמכיר את הרכב.

אבי ביטר
28-08-22, 10:05
באחת ההודעות הקודמות רשמת כמה מילים על מועמד פוטנציאלי שמצאת

לכאורה זה נשמע מצויין
גם ק״מ נמוך וגם חבר פורום - זה לדעתי יתרון חזק. בדכ נמצאים פה אנשים ישרים שאוהבים לתחזק את הרכב ביד נדיבה ובחוכמה.

המוסך בסכנין שהזכרת הוא אחד הגורואים בפאגרו, לידיעתך.

בהצלחה

erezgur
28-08-22, 12:17
אני מבין שרכשת את הרכב (ראיתי שאתה מוכר את הגאנטים הנוכחיים) - אז מברוק .

גלגו
28-08-22, 13:59
אני מבין שרכשת את הרכב (ראיתי שאתה מוכר את הגאנטים הנוכחיים) - אז מברוק .

נכון..ותודה :)


באחת ההודעות הקודמות רשמת כמה מילים על מועמד פוטנציאלי שמצאת

לכאורה זה נשמע מצויין
גם ק״מ נמוך וגם חבר פורום - זה לדעתי יתרון חזק. בדכ נמצאים פה אנשים ישרים שאוהבים לתחזק את הרכב ביד נדיבה ובחוכמה.

המוסך בסכנין שהזכרת הוא אחד הגורואים בפאגרו, לידיעתך.

בהצלחה

אכן נראה היה ככה ובהחלט חשבתי שחבר פורום נותן המון נקודות זכות...

אז התחדשתי..בקרוב אתחיל לחפור לכם על שדרוגים ושיפצורים ועניינים ;)
הרכב מקורי מידי ;)
מיגון מלא + וו גרירה...
מתוכנן בשלב ראשון הגבה\שדרוג קפיצים\בולמים..זה פשוט מתבקש והם ממילא קצת עייפים.
וצמיגים חדשים - בשאיפה החלפה לג'אנטים 17"

בהמשך אולי משהו עם מדרגות הצד שיש לי הרגשה שפשוט אשאיר אותם בשטח בטיול ראשון...
ושאר הדברים שיפצורים שיאפשרו לינת שטח (אולי גגון, תאורה נוספת, ארגון תא המטען וכו'..).

ותודה ממש לעוזרים ולעופר שטיפח את הרכב כל כך יפה ;)
גל

איל מ
28-08-22, 14:14
. בדכ נמצאים פה אנשים ישרים שאוהבים לתחזק את הרכב ביד נדיבה ובחוכמה.

למה אתה חושב ככה?
אנשים ישרים בסדר. אבל תחזוקה ביד נדיבה ובחוכמה? ממש לא בהכרח.

אבי ביטר
28-08-22, 20:13
אולי לא בהכרח נדיבה, אבל לפחות הגיונית, חכמה.

הנה קצת יותר מחודד.

asafk
30-08-22, 20:58
מציע לך לגבי הג'נטים - אם עוד לא מצאת את הסט 17 שאתה מחפש - חפש סוחר שמפרסם את הדגם עם ה 17 למכירה ותצייע לו החלפה ראש בראש. זו סיטואציה שבה כולם מרוויחים.
מכיר מישהו שזה עבד לו. הסוחרים תמיד שמחים 'לשדרג'.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

גלגו
31-08-22, 08:40
מציע לך לגבי הג'נטים - אם עוד לא מצאת את הסט 17 שאתה מחפש - חפש סוחר שמפרסם את הדגם עם ה 17 למכירה ותצייע לו החלפה ראש בראש. זו סיטואציה שבה כולם מרוויחים.
מכיר מישהו שזה עבד לו. הסוחרים תמיד שמחים 'לשדרג'.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalkמצאתי את הסט- של דגם הdakar pro שבדיוק מתאים לרכב...
מקווה להתקין היום מחר..אך לא בטרייד אין..את הגאנטים 18" אצטרך למכור לבד... לצרות שלא בא לי חהסחב איתם...
מה אמור להיות מחיר מכירה סביר לסט כזה במצב מעולה ותקין לחלוטין?

Sent from my SM-N975F using Tapatalk

-->