PDA

צפייה בגרסה מלאה : מחפש מידע לעלות אחזקה ל"ק ארוך 2008



שלוימלה
31-05-22, 20:54
אל תכעסו עלי כי אני ס"ה על דאסטר וחושב להתקדם,
ואני רוצה לדעת סדר גודל של עלויות,
אז ככה אני יודע שכל ירידה לשטח עולה כסף זה ברור,
אבל נעזוב את זה לרגע,
כמה עולה טיפול נורמאלי בהנחה שמצאתי אוטו שמור עם 300 אלק"מ
כמה הצריכת דלק הממוצעת (רוב הנסיעה שלי בין עירונית)
איזה דברים פתאום אתם מכירים שעולים עלות משמעותית ולא צפויה,
אשמח לעזרתכם
תודה רבה

איל מ
31-05-22, 21:45
אז ככה אני יודע שכל ירידה לשטח עולה כסף זה ברור,


בס"ד
תרשה שניה לצאת מכליי ולהגיד- קשקוש מקושקש!
כשאתה נוסע לטייל, ונוהג כמו בנאדם, ברכב שמיועד לנסיעת שטח, אתה לא עושה נזקים כל טיול.
כן, כנראה שרכב שנוסע בשטח יהיה בעל בלאי גבוה מזה שלא, אבל הצגת את זה בצורה קיצונית לחלוטין.

רוב הבלאי שאני חווה ברכב, נובע מרכב ישן ולא מנסיעה בשטח. (בעיקר פלסטיק וגומי ישנים ויבשים).

assafy
31-05-22, 22:19
תגדיר טיפול נורמאלי.
אם אתה מדבר על טיפול קטן בלבד, זה באיזור עד 1500 שקלים. אפשר להוזיל במקצת אם אתה מייבא את החלפים ומביא למוסך בעצמך.
לפי הוראות יצרן צריך לעשות טיפול גדול של החלפת שמנים ונוזלים כל 40 אלף ק"מ.
אך הרבה פעמים יש דברים נוספים לטפל בהם כגון החלפת בושינגים במיתלים, מסרק ההגה רגיש ויכול להיות שיצטרך שיפוץ מידי מספר שנים, מיסבים מתיישנים וכדומה.
נושא המזרקים כבר ניטחן כאן לעייפה וייתכן וזה ייפול במשמרת שלך. החלפה של חדשים אפשר למצוא בהחל מאיזור ה8000 שקלים (לא כולל הצינוריות). שיפוץ יעלה הרבה פחות אך גם יחזיק הרבה פחות. כדי להאריך את חיי המזרקים תדלק בתחנות אמינות והחלף מסנן סולר מקורי בכל טיפול.
לא נדיר שעשוי להיות כשל בדיפרנציאל האחורי.
בגדול אין מחלות מוזרות והרכב אם שומרים עליו מזדקן יפה אך בגיל כזה גם טויוטה יכולה להתקלקל...

צריכת דלק ממוצעת אצלי באיזור ה8.5 ק"מ לליטר. בנסיעה בין עירונית ממושכת ורגועה ללא פקקים גם יכול להגיע למעל 10. בתנאים אחרים (למשל הרבה נסיעות עירוניות בפקקים) יכול להיות גם מתחת ל8.

asafk
31-05-22, 23:36
אני מציע לחשב על סדר גודל של 7000-8000 בשנה עלויות אחזקה הכל כולל הכל - טיפולים תיקונים צמיגים מצבר.... הכל. יש שנה שתוציא 5000 ויש שנה של 10000.
לפני עלויות קבועות וסולר כמובן.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

שלוימלה
01-06-22, 20:00
אני אחד שוסע הרבה 35-40 אלק"מ בשנה,
ככה שכפי הנראה שעלות הטיפולים גבוהה קצת ממה שאסף אמר,
עדין אשמח לשמוע עוד מבעלי ל"ק צריכת דלק משוערת,
בנסועה כמו שלי בסוף זה אחד המרכיבים הגדולים,
כיום אני מתדלק סיבות 240 ליטר בחודש,
ככה שפער זה דבר משמועתי,
תודה רבה.

erezgur
01-06-22, 20:32
מה מתווה הנסועה שלך?
עירוני / בינעירוני?

מהי רמת ההוצאה השנתית שלך על תחזוקה של הדאסטר (ןמאיזו שנה הוא)?

אני ראיתי שקיבלת למעלה תשובה לגבי צריכת הדלק.

קשה מאד לתת לך הערכת מחיר לתחזוקה, אבל אם זה שיקול משמעותי בקבלת ההחלטה על הרכישה, אז אם אתה מטפל במוסכים כנראה ריאלי להיות מוכן להוצאה של מעל 10,000 שח בשנה על מוסכים בלבד (אם הבנתי נכון בין השורות - אתה מחפש רכב עם עלות רכישה נמוכה יחסית ולכן אני מניח שתצטרך לשריין סכום משמעותי יותר לשלבי יישור הקו בשנה-שנתיים הראשונות).

שלוימלה
03-06-22, 11:34
א. רוב הנסועה שלי היא בין עירונית
ב. ההוצאות על הדאסטר 2017 הם די הוצאות שוטפות (חוץ מקלאץ, וצינור טורבו שנסדק),
ג. לא מפחיד אותי לעלות בהוצאות השוטפות, רק להיות מוכן לזה,
ד. אני יודע שאטרך לשים עוד סכום לישור קו,
ה. אני יודע לטפל חלקית בעצמי (הגבבה לדאסטר ביצעתי כמעט עצמאי, החלפת תפוח הגה, ומוט מיצב בוצע עצמאי), ככה שיש לי ידע שצובר לאט לאט עוד ידע, (בסיריון של אשתי את כל הטיפולים אני מבצע לבד)

ו. אני עדיין מחפש לשמוע עוד כמה העלות המשוערת של הדלק, בסוף זה עיקר ההפרש בהוצאה,
ברגע שאני ישמע מכמה אותו סכום פלוס מינוס אני יוכל לבנות לעצמי תחשיב,

תודה רבה רבה

asafk
03-06-22, 12:10
דלק קח בחשבון ממוצע של 9 קמ לליטר משולב.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

eyalski
03-06-22, 15:17
יש תחזוקה שוטפת (פילטרים, שמנים, בלמים, תותבים, צמיגים, רצועות וכו') ויש תקלות שלא רשומות בספר אבל קורות לרכב בן 15, אצלי לדוגמה, הרכב היה כבר אחרי החלפת מנוע ב 250000 אצל הבעלים הקודם, ואצלי היו מספר תקלות שלא שייכות לפרוטוקול כמו פלקס-פלייט, פלטה שנמצאת על הגלגל תנופה שנסדקה, מחייבת פירוק גיר וטרנספר, לא מעט כסף, מוט הגה שהתחיל לטרטר בגלל חופשים, מנוע שילוב נעילת דיפרנציאל בטרנספר, סוויץ בורר הילוכים, שסתום EGR, רדיאטור,משאבת מים, צמת חשמל, משולשים קדמיים, מוטות רדיוס ועוד זוטות כאלה ואחרות במהלך שנתיים.
קח בחשבון שקניית רכב בן 15, גם אם בדקת וגם אם הבעלים הקודמים טיפל ושמר, כרוכה בהרבה מזל.
מכיר כמה מקרים של חברים שלא מפסיקים להוציא כסף ובסכומים גדולים כדי להנשים את המפלצת הקשישה שממשיכה ללעוס להם את הארנק.

ליאור מ
20-06-22, 19:55
ההבדל העיקרי שישפיע על סוג התחזוקה ועלות התחזוקה היא- כמה שטח אתה עושה ואיזה סוג שטח.
כל זמן שהרכב נוסע בכבישים- הבלאי רגיל וסביר, גם בנסועה גבוהה.
אבל
בנסיעה בשטח הבלאי גבוה.
נוסע מהר בשטח- הבלאי עוד יותר גבוה.
ככה פשוט.
הבלאי מתייחס בעיקר למרכיבי הסרן הקדמי ומערכת ההגה, מיגונים, בולמים, צמיגים.
בנוסף שטח = אבק שחודר לכל מיני פינות.
שטח = פילטר אוויר שצריך לנקות ולשמור עליו נקי (רצוי שנורקל).
בוץ = אפשרות לסתימת הרדיאטור בבוץ , בלאי באלטרנטור ועוד כמה צרות.
זה לא אומר לא לנסוע בשטח כמובן. ההיפך. אבל להבין שיש לזה משמעות בעלות התחזוקה ובתדירות הטיפולים.

-->