התחברות

צפייה בגרסה מלאה : Article: סיכום שנה ו80000 ק"מ עם יונדאי איוניק 5, (פלוס עדכונים שוטפים עד 240000ק"מ)



עמודים : 1 [2]

מיכה100
20-01-25, 11:17
בלי קשר לדגם הרכב שנבחר, הרגשנו שאנחנו מחזיקים בצי רכבים מתיישן, שחייב להתעדכן, אם אני לא רוצה למצוא את עצמי עוסק בתיקונים במקום לרכוב.
חנן מצא פיתרון מחוץ לקופסא למטלה המאוסה של מכירת רכב לטובת אחד חדש: פשוט לא למכור.

נמרוד
20-01-25, 15:11
מי שרוצה לרשת את חנן צריך לפעול - יש לו שלוש בנות לחתן.

סיכוי של שליש לקבל היילקס אספנות. השניים האחרים יסתפקו בקאיה פיקנטו ויונדאי i10 :rolleyes:

zivo
20-01-25, 18:03
מי שרוצה לרשת את חנן צריך לפעול - יש לו שלוש בנות לחתן.

סיכוי של שליש לקבל היילקס אספנות. השניים האחרים יסתפקו בקאיה פיקנטו ויונדאי i10 :rolleyes:

לא נראה שקראת את השרשור....

חנן-ג'יפולוג
20-03-25, 23:27
https://imageshack.com/i/pmDwODaDj

האיוניק שלי תינוק.

222000ק"מ.

96.7% SOH.

מיכה100
23-03-25, 16:23
הבנאדם נוסע בקירוב 200 אלף ק"מ בשנה.. אפילו למונית זה הרבה.
ממוצע 550 ק"מ ליום, בהנחה שהאוטו עובד 7 ימים בשבוע 52 שבועות בשנה.
שתי טעינות ביום.
פסיכי.

מיכה100
06-05-25, 10:18
אני כבר לא מופתע מהביצועים החריגים לטובה של הסוללה ברכב הזה. לפני שקניתי את הרכב ראיתי מה קורה ברכבים מקבילים אחרים והתמונה שם היתה פחות מרשימה. עדיין לא מדאיגה עם נתון אופייני של כחמישה אחוז ירידה לאחר 50000ק"מ וכעשרה אחוז ירידה ברכבים עם 300000ק"מ אבל אצלי התמונה טובה בהרבה, ואני רואה שגם אצלך, מיכה. נהדר. אשמח לעוד עדכונים בהמשך.

ראיתי דיווח ברשת על בעל איוניק 5 עם 270000ק"מ ותשעה אחוז ירידה בקיבול. אין לי מושג איך הוא מתנהל עם הסוללה ויעדי הטעינה.

עדכון לכבוד יום הולדת 90,000 ק"מ ו40 חודשי שימוש:
ה SOH עדיין 100%.
ראוי לציין שהורדתי את הטעינות הרגילות ל70%, טוען יותר מזה רק כשצריך.
סוללת ה12V עדיין המקורית, ללא בעיות כלשהן.
ה ICCU (עדיין??) מקורי.
צמיגים עדיין מקוריים.
לראשונה שילמתי על טיפול, לקחו 1500 ש"ח מוגזמים בעליל על החלפת נוזל בלם, פילטר מזגן ועדכוני תוכנה (ריקולים אני מניח), הכל ביחד שעה וחצי עבודה.
רשמתי לפני לחפש מוסך מתחרה באיזור רחובות לטיפול הבא שיכלול את החלפת נוזל הקרור של הסוללה.


Sent from my SM-S921B using Tapatalk

ehudzeelim
06-05-25, 10:29
https://imageshack.com/i/pmDwODaDj

האיוניק שלי תינוק.

222000ק"מ.

96.7% SOH.

מרשים מאד, מסתמן כאחלה רכב.
מה העלות של החלפת בטריה כזו?

חנן-ג'יפולוג
06-05-25, 13:09
145000ש"ח לפני עבודה, וכולל מע"מ.

לא רואה הגיון בהחלפה כזו, אלא אם יונדאי לקחה את זה על עצמה, כמחווה לחבר מועדון ישבני הפלדה.

יותר זול לקנות איוניק5 אחר, טרי יותר, ולמכור את שלך לברזל.

YoavR
06-05-25, 14:25
אחרי שמוציאים את הבטריה זה הולך לפח הכתום, לא?

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

ד ו ר ו ן
06-05-25, 15:27
אחרי שמוציאים את הבטריה זה הולך לפח הכתום, לא?

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

צובעים בכחול ומשקיעים ליד היתוש.
שונית חדשה.
זה אקולוגי, לא?

חנן-ג'יפולוג
03-07-25, 00:26
230000ק"מ. הסוללה על 96.8 אחוז בריאות. מתחיל עכשיו סט שלישי של צמיגים. בתור התחלה שניים אחוריים. הבלמים המקוריים עדיין חדשים.

הרכב עדיין מגיע לאילת עם כל המשפחה ללא טעינה בדרך, אבל במקום שיישאר עם ספייר של 25 אחוז כמו ביום הראשון, נשארים 20 וקצת. בכל מקרה מצב עמדות הטעינה בדרך לאילת מצוין נכון להיום עם 30-40 עמדות בכל דרך שבוחרים, אז תמיד אפשר לחבר את הרכב באחת מעצירות הפיפי לכמה דקות לעמדה.

בנסיעה האחרונה מאילת יצאנו מהעיר עם פחות מ90 אחוז, אז כדי לא להגיע גבוליים התחברנו לעמדה 360kw בבית קמה לשלוש דקות בלבד והמשכנו.

- - - Updated - - -

https://imageshack.com/i/pmXUqm6qj

מיכה100
30-07-25, 16:58
לידיעת בעלי האיוניק 5 כאן, יש גרסת אינפוטיינמנט אירופאית חדשה ומספרה NE_E.EUR.S5W_L.001.001.250226
להבנתי אין בה פיצ'רים שרלוונטיים לשוק הישראלי.
המוטיבציה שלי להתקין אותה היתה נטו צורך כפייתי בשמירה על הסדר.

חנן-ג'יפולוג
01-11-25, 08:45
240000ק"מ.
SOH 97.5%
הבלמים עדיין חדשים.
הוחלפו עד היום 6 צמיגים.
אין תלונות. אין אירועים ראויים לציון.
בטיפול הקרוב אני מחליף לראשונה בנוסף לנוזל קירור סוללה (שזה כל 60000ק"מ) גם נוזל קירור מנוע/בקר/OBC אז הוא יצא קצת יותר יקר. מניח שזה יסגר בכ3400ש"ח.

erezgur
01-11-25, 10:16
רבע מיליון .... שאפו!

6 צמיגים?

חנן-ג'יפולוג
01-11-25, 12:37
ככה יצא, כן. אני מעריך שעוד כ40000ק"מ אגיע להחלפה של עוד שני צמיגים.

לביא
03-11-25, 06:21
יכול להיות שבריאות הסוללה משתפרת? או שזו בעיית דיוק של הקריאה…..

חנן-ג'יפולוג
03-11-25, 07:08
אני לא מכיר מצב שבריאות סוללה משתפרת. אולי נלמד משהו חדש?

מאמין שזה נגרם מהקושי הטכני להעריך קיבול סוללה כשאתה לא באמת יכול להשתמש לטובת הבדיקה בהליך של פריקה ממאה אחוז לאפס אחוז וספירת האנרגיה שהתקבלה.

מה שיש זה סוג של שערוך שכנראה לא מדויק באופן מוחלט.

sus
14-11-25, 09:21
עשיתי השבוע טיפול 150000 לאיוניק (בציר 23).
הטיפול נעשה במוסך סבבה פה באזור ולא במוסך של יונדאי.
בטיפול הוחלפן פילטר מזגן ונוזל בלמים.
בעקבות הטיפול החלפה ראשונה של ארבעת הצמיגים (אחד היה נראה כבר כמו צמיג של local bus בניקרגואה [emoji2960]) אבל בתכלס שרדו יפה.
החלפתי לרביעית קונטיננטל בעלות של 880 שח לצמיג.
מצב בריאות סוללה 95.8% שזה קצת מפתיע לרעה אחרי שבטיפולים הקודמים במוסך יונדאי הם אמרו לי שה-SOH 100%. להערכתי הם פשוט לא בדקו..


Sent from my 24090RA29G using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
14-11-25, 09:59
לאורך השנים עם הרכב הזה יצא לי/לנו לישון בו עשרות לילות.
זה טוב, די נוח, אבל לא מושלם. יש זווית קטנה בין המושבים לרצפה האחורית.
אני עכשיו בתקופה של שלושה וחצי חודשים מילואים שבהם אני ישן ברכב והחלטתי לשפר את הנושא.
פלטת דיקט חתוכה עם תמיכה מעובה באמצע כדי ליישר לגמרי את המשטח ועכשיו זה מושלם. משטח שינה של 188x103ס"מ. מזרון עבה מעליו. המקרר ליד המזרון. חיים דבש.

אני עושה שינוי קטן עם אחסון התמונות. מקווה שיעלה תקין.

https://drive.google.com/file/d/1bGg-tTMbMXmmbdbih7Vkasi5WkcdNrWn/view?usp=drivesdk

https://drive.google.com/file/d/1jhzAHE3Qq6IcMdBEh5tlWBIpe4vhiNsF/view?usp=drivesdk


https://drive.google.com/file/d/1oDN5petpbWDV9WxYI4wGKo8DPyLQSVn_/view?usp=drivesdk


https://drive.google.com/file/d/1W3kEnp6rdGMOgRTD1hIlvAIpGwOn0r6H/view?usp=drivesdk


https://drive.google.com/file/d/1jhzAHE3Qq6IcMdBEh5tlWBIpe4vhiNsF/view?usp=drivesdk


https://drive.google.com/file/d/1oDN5petpbWDV9WxYI4wGKo8DPyLQSVn_/view?usp=drivesdk


https://drive.google.com/file/d/1bGg-tTMbMXmmbdbih7Vkasi5WkcdNrWn/view?usp=drivesdk



https://drive.google.com/file/d/1W3kEnp6rdGMOgRTD1hIlvAIpGwOn0r6H/view?usp=drivesdkhttps://drive.google.com/file/d/1oDN5petpbWDV9WxYI4wGKo8DPyLQSVn_/view?usp=drivesdk149894


149895


149896149897

ד ו ר ו ן
14-11-25, 09:59
[QUOTE=sus;1070448]בעקבות הטיפול החלפה ראשונה של ארבעת הצמיגים (אחד היה נראה כבר כמו צמיג של local bus בניקרגואה [emoji2960])
אם אחד במצב בלאי חריג ביחס לאחרים תבדוק מה לא בסדר באזור שלו.
דפוס הבלאי יכול לכוון לבעיה.
במקרה צמיג ימני קדמי?

לביא
14-11-25, 10:28
לאורך השנים עם הרכב הזה יצא לי/לנו לישון בו עשרות לילות.
זה טוב, די נוח, אבל לא מושלם. יש זווית קטנה בין המושבים לרצפה האחורית.
אני עכשיו בתקופה של שלושה וחצי חודשים מילואים שבהם אני ישן ברכב והחלטתי לשפר את הנושא.
פלטת דיקט חתוכה עם תמיכה מעובה באמצע כדי ליישר לגמרי את המשטח ועכשיו זה מושלם. משטח שינה של 188x103ס"מ. מזרון עבה מעליו. המקרר ליד המזרון. חיים דבש.

אני עושה שינוי קטן עם אחסון התמונות. מקווה שיעלה תקין.

https://drive.google.com/file/d/1bGg-tTMbMXmmbdbih7Vkasi5WkcdNrWn/view?usp=drivesdk

https://drive.google.com/file/d/1jhzAHE3Qq6IcMdBEh5tlWBIpe4vhiNsF/view?usp=drivesdk


https://drive.google.com/file/d/1oDN5petpbWDV9WxYI4wGKo8DPyLQSVn_/view?usp=drivesdk


https://drive.google.com/file/d/1W3kEnp6rdGMOgRTD1hIlvAIpGwOn0r6H/view?usp=drivesdk


https://drive.google.com/file/d/1jhzAHE3Qq6IcMdBEh5tlWBIpe4vhiNsF/view?usp=drivesdk


https://drive.google.com/file/d/1oDN5petpbWDV9WxYI4wGKo8DPyLQSVn_/view?usp=drivesdk


https://drive.google.com/file/d/1bGg-tTMbMXmmbdbih7Vkasi5WkcdNrWn/view?usp=drivesdk



https://drive.google.com/file/d/1W3kEnp6rdGMOgRTD1hIlvAIpGwOn0r6H/view?usp=drivesdkלא רואים את התמונות חנן. לפחות לא בטאפאטוק.

Sent from my SM-S921B using Tapatalk

איל מ
14-11-25, 10:48
בתצורת מובייל רגילה רואים

sus
14-11-25, 11:52
[QUOTE=sus;1070448]בעקבות הטיפול החלפה ראשונה של ארבעת הצמיגים (אחד היה נראה כבר כמו צמיג של local bus בניקרגואה [emoji2960])
אם אחד במצב בלאי חריג ביחס לאחרים תבדוק מה לא בסדר באזור שלו.
דפוס הבלאי יכול לכוון לבעיה.
במקרה צמיג ימני קדמי?צמיג אחורי שמאל. נראה לי שעיקר הבעיה שלו היא זה שהוא עבר 150000 קמ.
השאר פשוט היו יותר גיבורים ממנו.

Sent from my 24090RA29G using Tapatalk

ד ו ר ו ן
14-11-25, 13:11
אתה מהנדס.. היית קונה את התירוץ הזה?

אם אחד בבלאי משמעותי מהאחרים באותם תנאי הנסיעה, משהו אחר מפריע לו.
איזון גלגל/איזון ברכב.
אם זה משהו ברכב, החדש יסבול.

-->