צפייה בגרסה מלאה : חיבור מהיר למטען קבוע לרכב - סוגיית חיבור מהיר לתיבת פיוזים
נרכש מטען NOCO GENIUS10 + כבלים לחיבור מהיר
למצבר הרכב מחובר כבלים 8 ממר עם פיוז 80A ליד המצבר ואחרי כ 3 מטר מחובר לכבלים אלו תיבת פיוזים שמשם מתפצל לצרכנים...
,
האם אני יכול לחבר את הכבלים לחיבור מהיר ישירות ל + ו - לתיבת הפיוזים ? כמו המצב הקיים
ואם לא , מה נדרש לעשות ?
עדיפות שלי לחיבור מאחורה ישירות לתיבת פיוזים מאשר ליד המצבר ( עניין לוגיסטי לא פשוט)
תודה
אני בהתלבטות דומה..אבל לא זהה
בקח תן בשבת לקחתי מלביא (תודה!) מטען ctek, שמתחבר דרך קונקטור ותנינים למצבר הרייזר.
אבל הזמנתי חיבור קבוע למצבר עם קונקטור שמגיע עם כיסוי גומי, אני מתלבט האם נדרש גם פיוז? או שניתן לסמוך שמיותר כי כך מגיע מהיצרן.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221003/b3c8a7a3047168fbbe74d50c57d3dfc6.jpg
Asaf-a
אסף.א
אני מתחזק את מצבר הרכב בחניות ארוכות דרך בקר ופאנל סולרי שמתחברים לשקע אנדרסן שממוקם מאחורי הפגוש.
השקע מחובר עם חיווט עבה ישירות למצבר, עם פיוז מתאים על ה+.
הכי פשוט.
ומאפשר גם חיבור צרכנים חיצוניים מזדמנים ע״ב תקע אנדרסן.
למשל קומפרסור.
אתה רוצה להתחבר מאחורי התיבת פיוזים, כי אתה רוצה פיוז בין המטען למצבר.
מה אני עשיתי -
יש לי יציאה מלפנים ( ליד הפנס) עם שני חוטים ומחבר EC5.
למחבר מאחור, מחובל כבל פלדה 2מ"מ שמחובר לנקודה (חזקה מספיק) בתוך הרכב.
הכבל קצר יותר (3-5 ס"מ) מהחוטים.
בתוך החניה, על המדף ממול לאיפה שהרכב חונה, ישנו המטען, עם סידור דומה של מחבר EC5 וכבל פלדה.
בקיצור, אם אני שוכח שהרכב בטעינה, ומתחיל לנסוע, המחברים נשלפים ולא קורה כלום.
אם לא הולכים על סידור כזה, אז לא לעשות מחבר מבחוץ, ולהתעקש על להרים מכסה מנוע לצורך טעינה.
מבוסס על מספר מטענים שרצו אחרי החוצה מהחניה :-)
אתה רוצה להתחבר מאחורי התיבת פיוזים, כי אתה רוצה פיוז בין המטען למצבר.
מה אני עשיתי -
יש לי יציאה מלפנים ( ליד הפנס) עם שני חוטים ומחבר EC5.
למחבר מאחור, מחובל כבל פלדה 2מ"מ שמחובר לנקודה (חזקה מספיק) בתוך הרכב.
הכבל קצר יותר (3-5 ס"מ) מהחוטים.
בתוך החניה, על המדף ממול לאיפה שהרכב חונה, ישנו המטען, עם סידור דומה של מחבר EC5 וכבל פלדה.
בקיצור, אם אני שוכח שהרכב בטעינה, ומתחיל לנסוע, המחברים נשלפים ולא קורה כלום.
אם לא הולכים על סידור כזה, אז לא לעשות מחבר מבחוץ, ולהתעקש על להרים מכסה מנוע לצורך טעינה.
מבוסס על מספר מטענים שרצו אחרי החוצה מהחניה :-)
תודה על התגובה
אני חייב חיבור מאחורה - חונה ברוורס והחניה היא טורית , המצבר נמצא בצד נהג שגם זה משפיע לי על ההתקנה
בכל אופן , אחדד את השאלה
האם אפשר לחבר את המצבר לתיבת פיוזים על החיבורים המרכזיים ( מה שמסומן בצהוב) - מזכיר שוב יש פיוס 80A ליד המצבר
140420
או שאני צריך להשחיל כבלים נוספים מהמצבר עד לאחורה של האוטו?
לדעתי אין בעיה לחבר לאיזור הפיוזים, אבל אתה צריך לוודא שאין ריליי בדרך, ז.א שיש שם מתח גם כשהרכב נעול, ובנוסף לחבר על הקו שאתה רוצה לחבר פיוז בגובה המקסימלי שהמטען יכול לתת, 80 אמפר שיש לפני משמש כהגנה אחרונה והוא די גבוהה ויכול להכיל קצר בחוט דק, ולכן לא מומלץ להסתמך עליו בלבד.
נאמר רק מההגיון שלי ולא על סמך ידע מקצועי , אני לא חשמלאי רכב.
אתה רוצה להתחבר מאחורי התיבת פיוזים, כי אתה רוצה פיוז בין המטען למצבר.
לא רואה סיבה להתחבר דווקא לתיבת הפיוזים של הרכב או לחיווט אחריה.
המטרה היא טעינת המצבר בעמידה בלבד.
זוג חוטים עם פיוז מתאים ישירות מהמצבר לשקע ייעודי למטען שמקובע בפינה נסתרת ברכב.
לא מתערב בחוטים של הרכב.
הרעיון של אבטחת הניתוק יפה.
אשמח להמלצה איך לקבוע את גודל הפיוז לטעינת המצבר, על פי גודל המצבר? המטען?
Asaf-a
אסף.א
השאלה היתה אם אפשר להתחבר לתיבת פיוזים, ןמאחר שברור לי שחייבים פיוז, אז ניסיתי להגיד שלא רק שאפשר זה אפילו מבורך (יש כבר קו, למה לאלתר פיוז נפרד?). ברור שאפשר פיוז נפרד.
גודל הפיוז? זרם מכסימלי של המטען, כפול 1.5-2, לא יותר.
האם בתיבת פיוזים יש פיוז \ סלוט פנוי? חבר את המטען כמו אחד הצרכנים (כמו שנאמר, אני מניח שהקו הזה חי כל הזמן, מחובר ישירות למצבר).
אם אין, אז באמת תצא מהפיוז הראשי, ותוסיף פיוז חיצוני רק לטעינה (כמו שדורון הציע).
אין שום צורך לקו נפרד מאחור הרכב למצבר.
בהנחה שהטעינה שלך קטנה מ 10A, אתה נמוך מהיכולת של הקו שלך לצורך הצרכנים (וזה בכיוון הפוך, כלומר מקטין עומס על הקו).
יתרה מזאת, אני מניח שבזמן טעינה, אין צרכנים.
שאלה שלא קשורה לשאלה שלך - אתה מפעיל קומפרסור מהתיבת פיוזים?
אני בהתלבטות דומה..אבל לא זהה
בקח תן בשבת לקחתי מלביא (תודה!) מטען ctek, שמתחבר דרך קונקטור ותנינים למצבר הרייזר.
אבל הזמנתי חיבור קבוע למצבר עם קונקטור שמגיע עם כיסוי גומי, אני מתלבט האם נדרש גם פיוז? או שניתן לסמוך שמיותר כי כך מגיע מהיצרן.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221003/b3c8a7a3047168fbbe74d50c57d3dfc6.jpg
Asaf-a
אסף.אאצלי בnoco7200, ברתמה המקורית המיועדת לחיבור קבוע, יש פיוז. 10A.
Sent from my Pixel 5 using Tapatalk
boaz avrahami
03-10-22, 20:27
לא בטוח שצריך פיוז למטענים האלו מפני שיש להם הגנה מובנית נגד קצרים.
לסיטק יש מתאם מהיר גם עם פיוז ועם אינדיקטור לרמת הטעינה של המצבר- ירוק צהוב אדום.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221003/6e1ea4768751d8d9fb12d3dba4dd9dff.png
אחדד השאלה בועז: הפיוז לא עבור התרחיש בו מחובר למטען.
אם מתקינים את הכבל המקורי שכבר הזמנתי (ראה תמונה, לא זה שאתה צרפת) בנסיעה יהיה מצב בו הכבל עם הקונקטור מחובר ישירות למצבר וישאר חי (מאידך הקונקטור יהיה סגור עם מכסה גומי), האם תקין שלא יהיה פיוז?
יתכן שהיה נכון לרכוש שצרפת, לא רציתי אותו בעיקר כי כולל נוריות ולא רציתי שום גנב זרם קבוע.
Asaf-a
אסף.א
לא בטוח שצריך פיוז למטענים האלו מפני שיש להם הגנה מובנית נגד קצרים.
בסוף יש חוטים חיים מהמצבר/תיבת פיוזים ועד וקונקטור למטען.
זה חוט חי נוסף שבמצב שאינו מחובר למטען, יכול לקצר.
כדאי שיהיה עליו פיוז.
boaz avrahami
03-10-22, 21:02
במקרה קיצון, החוט עצמו הוא הפיוז.
על הפלוס לסטרטר או על מה שיוצא מהאלטרנטור יש פיוז?
לא זוכר כזה
השאלה היתה אם אפשר להתחבר לתיבת פיוזים, ןמאחר שברור לי שחייבים פיוז, אז ניסיתי להגיד שלא רק שאפשר זה אפילו מבורך (יש כבר קו, למה לאלתר פיוז נפרד?). ברור שאפשר פיוז נפרד.
גודל הפיוז? זרם מכסימלי של המטען, כפול 1.5-2, לא יותר.
האם בתיבת פיוזים יש פיוז \ סלוט פנוי? חבר את המטען כמו אחד הצרכנים (כמו שנאמר, אני מניח שהקו הזה חי כל הזמן, מחובר ישירות למצבר).
אם אין, אז באמת תצא מהפיוז הראשי, ותוסיף פיוז חיצוני רק לטעינה (כמו שדורון הציע).
אין שום צורך לקו נפרד מאחור הרכב למצבר.
בהנחה שהטעינה שלך קטנה מ 10A, אתה נמוך מהיכולת של הקו שלך לצורך הצרכנים (וזה בכיוון הפוך, כלומר מקטין עומס על הקו).
יתרה מזאת, אני מניח שבזמן טעינה, אין צרכנים.
פוס
שאלה שלא קשורה לשאלה שלך - אתה מפעיל קומפרסור מהתיבת פיוזים?
זיו תודה על התשובה
אלו המוצרים שקניתי
NOCO GC002 X-Connect M6 (https://www.amazon.com/dp/B004LWQ35Y?psc=1&ref=ppx_yo2ov_dt_b_product_details)
כמו שאת רואה הוא מגיע עם פיוז 20A
וזה המטען
NOCO GENIUS10, 10A Automatic Smart Charger (https://www.amazon.com/dp/B07W3QT226?psc=1&ref=ppx_yo2ov_dt_b_product_details)
זאת אומרת החיבור יהיה כך ( סרטוט במלל מקווה שמובן)
מהסוף להתחלה : מטען >כבל עם פיוז 20A > תיבת פיוזים לחיבורים הראשים (כמו שציינתי בפוסט מס' 5) >ומשם לפיוז 80A שקרוב למצבר.
לשאלתך,
אני מחבר את הקמפרסור ישירות למצבר עם קטבים ( לא מחובר קבוע)
לתיבת הפיוזים מחובר מקרר+תאורה + משאבת מים (https://www.aliexpress.com/item/1005003200969695.html?spm=a2g0o.order_li st.0.0.5cc31802x5plPO) (Working voltage: DC12V, working current: 0.5-0.7A (power must reach above 6W))
מטען 10A ופיוז 20A תואם בדיוק את הכלל של 1.5-2 :-)
הציור הוורבלי שלך בסדר גמור.
אם אתה לא מחבר קומפרסור, למה פיוז של 80A? אני, עם קומפרסור, עם פיוז 40A. דרך אגב, אוטמטי (כמו ביתי). זה לא קריטי, אבל זה יקטין את הנזק במקרה תקלה, והאוטמטי.... חוסך פיוז רזרבי.
בועז - (תראה גם את התשובה של דורון) , הפיוז הזה עולה גרוש ורבע, ומקסימום 10 דקות התקנה, לא משאירים קצה חי בלי הגנה. ודרך אגב, דווקא האלקטרוניקה של המטען זה מה שמדאיג. שאלקטרוניקה מתחרפנת, קשה לנחש אם זה מתנתק או דווקא מקצר.
ע"מ שחוט 2.5 - 3.5 ממ"ר ישרף (כפיוז), צריך זרמים שאתה לא רוצה להגיע (וזו גם הסיבה שאני לא אוהב את הפיוז 80A).
אני פחות מפחד משימוש, אני יותר מפחד מהמשחקי התקנה שלנו, בסוף עושים קצר :-(
התשובה ... בקצרה...
כן.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
עוד נקודה למחשבה לטובת הוספת פלאג חיבור כמו של זיו-
מת אצלי מצבר לחלוטין. ברמה כזאת שאפילו הדלתות לא נפתחו.
אצלי זה אומר שהן לא נפתחות גם עם מפתח. עכשיו לך תפתח מכסה מנוע.....
קיצור, מי שלא רוצה לזחול תחת הרכב כדי לתת פלוס לסטארטר (ולא! פלוס לחוטים דקים כמו של נורת המספר האחורי, שהיא הפלוס הכי זמין שקופץ לך לראש באותו רגע, כשהמצבר פרוק לגמרי זה לא רעיון טוב! אסק מי האו איי קנואו... שורה תחתונה, צמה משנית שרופה מהזרמים הגבוהים....), מוטב לו לדאוג לפלאג חירום כזה או לפחות למנגנון חיצוני נסתר לפתיחת מכסה מנוע...
אני מתכנן לבנות צמה שכזו בדיפנדר. השאלה שלי היא כמה אורך הארכה לחוט הטעינה נחשב סביר. המטען ישב בארון מוגן מים. מהמצבר לקדמת הרכב יש משהו כמו 1.5 של סלילת כבל (המצבר מתחת לכיסא) ומקדמת הרכב יהיה משהו כמו 2-3 מטר כבל עד למטען. קביל?
מטען סטייל
https://he.aliexpress.com/item/1005001566464981.html?spm=a2g0o.productl ist.0.0.71bb4345TYLmJt&algo_pvid=3fb4e7c5-438e-41a2-b972-1c27254d86cf&algo_exp_id=3fb4e7c5-438e-41a2-b972-1c27254d86cf-20&pdp_ext_f=%7B%22sku_id%22%3A%22120000214 06750113%22%7D&pdp_npi=2%40dis%21USD%2132.41%2122.04%21 %21%21%21%21%402100bb4a16648591976305278 ea53c%2112000021406750113%21sea&curPageLogUid=nL7jaSDkQaBD
אני מבין שזה גם דיון על מחברים.
מה שאתם מנסים להמציא נקרא
Hella magcode
https://www.ebay.com/itm/Hella-HMPS12VKIT-Magcode-Power-Outlet-Systems-Kit-12V-port-and-clip-/373389197568?mkcid=16&mkevt=1&_trksid=p2349624.m46890.l49286&mkrid=710-127635-2958-0
השתמשתי בזה לחיבור מטענים לרכבי חירום. כאלה שמניעיןם נוסעים גם אם מחובר מטען.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
מטען 10A ופיוז 20A תואם בדיוק את הכלל של 1.5-2 :-)
הציור הוורבלי שלך בסדר גמור.
אם אתה לא מחבר קומפרסור, למה פיוז של 80A? אני, עם קומפרסור, עם פיוז 40A. דרך אגב, אוטמטי (כמו ביתי). זה לא קריטי, אבל זה יקטין את הנזק במקרה תקלה, והאוטמטי.... חוסך פיוז רזרבי.
צודק לגמרי - החכמתי , אני אחליף ל 30A / 40A , דרך אגב גם שלי אוטומטי .
התשובה ... בקצרה...
כן.
אסף.
אכן הבנתי מזיו , תודה רבה
אז כמעט 11 חודשים שאני משתשמש בטעינה דרך חיבור תיבת הפיוזים
ואין בעיות כלל.
המצבר נטען והכל טוב.
בבדיקה שעשיתי לאחרונה, הפעלתי את המקרר במקביל לטעינת המצבר
הרגשתי שהכבלים של המטען וגם החיבור עצמו חם מאוד (מקוריים)
עשיתי סרטוט פשוט (מקווה) להראות מה מחובר למה...
האם יש אפשרות לדעת מה לא תקין ?
אשמח לכיוון
145129
אז כמעט 11 חודשים שאני משתשמש בטעינה דרך חיבור תיבת הפיוזים
ואין בעיות כלל.
המצבר נטען והכל טוב.
בבדיקה שעשיתי לאחרונה, הפעלתי את המקרר במקביל לטעינת המצבר
הרגשתי שהכבלים של המטען וגם החיבור עצמו חם מאוד (מקוריים)
עשיתי סרטוט פשוט (מקווה) להראות מה מחובר למה...
האם יש אפשרות לדעת מה לא תקין ?
אשמח לכיוון
145129
סביר שהשילוב של טעינה ומקרר מוציא מהמטען את המכסימום שלו.
אין ספק שהחימום הז לא בריא ולא תקין.
בהחלט יכול להיות "שחסכו" והמחבר גבולי, אבל בכל מקרה שווה לבדוק שהכל שם תקין ויש מגע טוב.
אם ההתחממות ממשיכה, לא הייתי מפחד להחליף את המחבר למשהו טוב יותר.
סביר שהשילוב של טעינה ומקרר מוציא מהמטען את המכסימום שלו.
אין ספק שהחימום הז לא בריא ולא תקין.
בהחלט יכול להיות "שחסכו" והמחבר גבולי, אבל בכל מקרה שווה לבדוק שהכל שם תקין ויש מגע טוב.
אם ההתחממות ממשיכה, לא הייתי מפחד להחליף את המחבר למשהו טוב יותר.
היי תודה על התגובה
מבחינת חיבורים , הכל תקין ונבדק
בכל מקרה החיבור יוחלף ל XT90
אם אני לוקח את המטען ומחבר אותו עם הדקים ישירות למצבר (שיב לב , הוא גם מחובר ישירות למצבר )
אני מניח שלא תהיה התחחמות... אבדוק מחר בבוקר
בנוסף הסתכלתי שוב על הסרטוט, ואמרתי לעצמי
ברגע שהמקרר עובד , המקרר "רוצה" מתח / זרם איך שלא תקרא לזה...
הדרך הקרובה שלו ל"קבל" מתח, היא הדרך המטען - האם זה נכון ?
אם כן , אם אני שם דיודה באותו הקו שהמטען מחובר - האם זה יכול למנוע את ה "קו החוזר לבקשת מתח " ?
סליחה מראש מראש על התאוריה שלי
תודה
היי תודה על התגובה
מבחינת חיבורים , הכל תקין ונבדק
בכל מקרה החיבור יוחלף ל XT90
אם אני לוקח את המטען ומחבר אותו עם הדקים ישירות למצבר (שיב לב , הוא גם מחובר ישירות למצבר )
אני מניח שלא תהיה התחחמות... אבדוק מחר בבוקר
בנוסף הסתכלתי שוב על הסרטוט, ואמרתי לעצמי
ברגע שהמקרר עובד , המקרר "רוצה" מתח / זרם איך שלא תקרא לזה...
הדרך הקרובה שלו ל"קבל" מתח, היא הדרך המטען - האם זה נכון ?
אם כן , אם אני שם דיודה באותו הקו שהמטען מחובר - האם זה יכול למנוע את ה "קו החוזר לבקשת מתח " ?
סליחה מראש מראש על התאוריה שלי
תודה
תאוריה משעשעת, אבל לא מחוברת למציאות.
אם המטען מיועד לספק 10A , זה מה שהוא יתן, לא משנה אם הכל הולך למצבר ( ריק) או חלק למקרר וחלק ומצבר.
זה ממש פשוט, המחבר לא אמור להתחמם בשום מקרה.
מקור הזרם נקבע לפי ההתנגדויות לאורך החוטים והמחברים שלהם.
המקרר הוא צרכן של כ 50 וואט, לא מעט זרם על 12 וולט. לכן ההתחממות.
נראה לי שהקופסא תתחמם גם ללא המטען שלך כאשר המקרר עובד, תבדוק.
מטען חכם מודד את המצבר ופורק אותו לעיתים, לכן החיבור שלו צריך להיות ישיר ללא דיודות. אבל הזרם דרכו משמעותית קטן מצריכת המקרר
המטען יטעין הרבה בהתחלה, בהספק המקסימלי שלו ואז הזרם יקטן. המקרר יצרוך לפי הטרמוסטט שלו , כלומר לפעמים כמעט אפס צריכה ולעיתים צריכה מקסימלית, זה בהנחה שהוא הגיע לטמפרטורה שכיוונתה אותו אליו
מקור הזרם נקבע לפי ההתנגדויות לאורך החוטים והמחברים שלהם.
המקרר הוא צרכן של כ 50 וואט, לא מעט זרם על 12 וולט. לכן ההתחממות.
נראה לי שהקופסא תתחמם גם ללא המטען שלך כאשר המקרר עובד, תבדוק.
מטען חכם מודד את המצבר ופורק אותו לעיתים, לכן החיבור שלו צריך להיות ישיר ללא דיודות. אבל הזרם דרכו משמעותית קטן מצריכת המקרר
המטען יטעין הרבה בהתחלה, בהספק המקסימלי שלו ואז הזרם יקטן. המקרר יצרוך לפי הטרמוסטט שלו , כלומר לפעמים כמעט אפס צריכה ולעיתים צריכה מקסימלית, זה בהנחה שהוא הגיע לטמפרטורה שכיוונתה אותו אליו
אני אנסה לדייק קצת את העובדות.
1- מדובר במטען אלקטרוני ( מודרני) של 10A.
החיבורים שלו צריכים להחזיק את הזרמים שתוכננו מבלי להתחמם!
יתרה מזאת, ללא שום קשר לחוטים, אורך, וכו', המטען לא אמור לעבור 10 אמפר ( שהוא תוכנן).
מקרר של 50 וואט , 12V , זה 4.2A, עבור מטען של 10A זה פחות מ 50%.
בקיצור בלי תרוצים, יש בעיה במחבר ו\ או בחוטים.
היי תודה על העזרה
קצת נתונים....
מקרר 31W על 12V כמובן
מטען, 150W
לי יש מטען 0.8 אמפר ומקרר 50 וואט.
אני בספק שמטען יכול\רוצה לעבוד ב 10 אמפר על סוללה של רכב לאורך זמן. הסוללה תנזק...
אבל עם הזרם שלך מגיע ל סביבות ה 10 אמפר לאורך זמן מה, אתה חייב חיבורים וכבלים יחסית עבים
כן הבנתי,
כמו שכתבתי, כנראה החיבורים של המטען (מקורי) בגלל הדרישה שלי זה לא מתאים
הזמנתי XT90 זכר ונקבה... ממתין שיגיע מאמזון
אני כמובן אעדכן כאן לאחר השינוי
בהמשך להודעה 22.
טוב, הבטחתי עדכון...
היו קצת עיכובים אמזון וזה...
* הוחלפו הכבלים ל XT 90 וחובר הכל בדיוק כמו בשרטוט
כשהכל היה מורכב , שמתי לב שמטען ה"חכם" שרכשתי ( ומשתמש בו כשנה ) יכול לתת DC ללא טעינה למצבר.
וזה בעצם מה שרציתי - יום לפני טיול כשיוצאים מוקדם להפעיל את המקרר ולשים את מה שאני רוצה ואז בבוקר הטיול רק ניתוק מצבר וזהו!
אז כמובן הבדיקה הזו נעשתה כמה פעמים למשך זמן של עד כ 12 שעות כשהמקרר עובד , לא היה חום בחוטים.
תודה לכולם על העזרה
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.