התחברות

צפייה בגרסה מלאה : 3" Body Lift



khalilj
13-04-06, 12:19
שלום,

האם התקנה של ערכת ה Body Lift "3 Vitara של Calmini דורשת בולמים/קפיצים יותר ארוכים?
http://www.puresuzuki.com/3_body_lift.htm

האם מישהוא התקין את הערכה הזו?
איזו שינויים נדרשים למוט הגה?

אלון_ק
13-04-06, 12:58
בודי ליפט מרים רק את המרכב, לכן לא תצטרך לשנות קפיצים/בולמים/היגוי/כל דבר אחר שלא מחובר למרכב.

הפגושים יראו מוזר, אתה תצטרך לעשות בהם שינויים מינוריים כדי להתאים אותם לגובה המרכב החדש אם תרצה שזה יראה נורמלי. ביום ראשון אני אעלה לך תמונות מהרכבת בודי ליפט לויטארה.

khalilj
16-04-06, 13:03
מה עם צינורות בלמים?

האם הגבהה זו מומלצת? ממה צריך להזהר?

אלון_ק
16-04-06, 20:43
לדעתי - ואתה צריך לבדוק את זה - צינורות הבלם מחוברים לשלדה, כך שבהם אין שינוי.

מומלץ? ממש לא. זה יגרום לקריעת הבודי עם הזמן, זה מעלה לך את מרכז הכובד ללא צורך ולא מרים לך את החלקים הכי נמוכים ברכב גבוה יותר. זה טוב רק לדבר אחד - הכנסת צמיג גדול בזול, בלי להתעסק עם מערכת המתלים. אם זו לא כוונתך, אני הייתי ממליץ להמנע.

khalilj
16-04-06, 21:00
תודה.

תוכל להעלות את התמונות של ההתקנה?

אלון_ק
16-04-06, 21:07
מחר... חשבתי שאהיה בבית היום, לא יצא. מחר אני כנראה אהיה, אם לא אז ביום שלישי לכל המאוחר.

אלון_ק
23-04-06, 17:42
אחרי שהעפתי מבט בתמונות, אולי צריך לנתק את זה (רק מהתושבת, לא ממש לפתוח ברקס):
http://img100.imageshack.us/img100/7997/pc0400132xe.th.jpg (http://img100.imageshack.us/my.php?image=pc0400132xe.jpg)
אני לא בטוח, אני זוכר שניתקנו משהו והתברר שזה היה לחינם, אני רק לא זוכר בדיוק מה...

ככה הרמנו:
http://img100.imageshack.us/img100/3873/pc0400172uy.th.jpg (http://img100.imageshack.us/my.php?image=pc0400172uy.jpg)
וזו התוצאה הסופית. לרכב יש הגבהה של 2' במערכת המתלים, צמיגי 29', בודי ליפט של 2', סה"כ הגבהה של 6 אינץ' בערך. שים לב לגובה השלדה ולא רק לגובה הפח:
http://img103.imageshack.us/img103/8166/pc0400267ob.th.jpg (http://img103.imageshack.us/my.php?image=pc0400267ob.jpg)

yoav
23-04-06, 21:51
במה בודי ליפט שונה מלשים אוקולונים בראש הסליל?

אלון_ק
24-04-06, 00:01
מבחינת תועלת? לא בהרבה... :twisted:

ספייסר ממקם לך את כל המתלה מחדש. זה אומר שהשלדה כן מורמת מהקרקע על כל הנלווה לכך - שינוי זויות היגוי, צירי היגוי וכו' וכו'. בודי ליפט מרים רק את הבודי.
אפשר להסתכל על בודי ליפט כהארכה למוטות עליהן יושב הבודי, לכן מפתח זוויתי מסויים על המוטות (שיתקבל מעיוות שלדה, נניח בהצלבה) יתן יותר תנועה עם הבודי ליפט ויגרום להתעייפות מוקדמת בבודי (קרעים, סדקים). מאותה הסיבה הברגים המחזיקים את הבודי ליפט יותר חלשים (יותר ארוך, יותר מומנט) ואלו הברגים שבסופו של דבר מחזיקים את הבודי על השאסי במקרה תאונה (לא מדאיג ב2', אבל למה לא לציין עוד חסרון תיאורטי).

יש עוד המון דוגמאות קטנות, אבל במשפט אחד: בודי ליפט מרים רק את הבודי, ספייסר ממקם מחדש את מערכת המתלים.

itaizvi
24-04-06, 07:56
אהלן אלון!

שאלה 1:

יש לי ויטרה 94 ואני מעוניין להגביה את הרכב ולפני הבנתי השיטה הזולה ביותר להגביה את השלדה ולא את הבודי היא ע"י ספייסרים כפי שכתבת תקן אותי אם אני טועה...?


שאלה 2 :
כמה אמור לעלות כל הסיפור של הספייסרים והאם ניתן לעשות את זה לבד במידה ויש קצת חוש טכני וזוג ידיים טובות

שאלה 3:

האם צריך לבצע שינויים במתלים\קפיצים לאחר הוספת הספייסרים או בכל חלק אחר ברכב ?


יום טוב איתי

אלון_ק
24-04-06, 20:38
1. זו אכן השיטה הזולה ביותר, אבל אתה חייב לשאול את עצמך מה בדיוק אתה מרוויח ומה אתה מפסיד. שורה תחתונה? ספייסר זה לא טוב, אתה לא משיג שום מטרה אמיתית איתו אלא אם אתה מנסה להכניס צמיג גדול בזול וגם אז, זו פשרה מחוייבת מציאות ולא פתרון טוב.

2. אפשר לעשות לבד, זה לא ממש קשה. אתה יכול להעתיק מידות מהחבר'ה בג'יפטריפ, אם אתה רוצה, או שאתה יכול לעשות לבד. אני בעד האופציה השניה, ככה תהיה מוכרח להבין מה זה עושה ולמה זה עושה את זה ואני רואה את זה כתהליך לימודי חשוב, בלי קשר לפשטות התוצאה (אתה תגיע לאותה תוצאה כמו בג'פטריפ (כמעט), רק שאתה תבין למה דברים קורים ומה ההשפעה שלהם). בנושא הזה - שרשור חדש, חבל שזה יעלם כאן.

3. כן. יש צורך בשינוי הבולמים בכל המתלים - מיקום מחדש או קניית חדשים שיתאימו למיקום המהלך השונה שיתקבל. אם אתה רוצה מידות ושרטוטים ממש ממני, תצטרך להתאמץ - שרשור חדש ותהליך לימודי קצר (זה באמת לא מסובך) שיעשיר את כל הפורום. אם כל מה שאתה רוצה זה מידות סופיות, יש כאלו בג'יפטריפ...

קח בחשבון שאתה תפגע בזויות ההיגוי (לא רק בקמבר כפי שנהוג לחשוב ולתקן בהתאם, גם בקסטר - אותו לא נוהגים לתקן, לדעתי בעיקר כי אנשים לא יודעים שהם פוגעים בו) וכתוצאה ביכולת הרכב לקחת סיבוב. שני אלו ניתנים לפתרון. הרמת מרכז הכובד לא.

אלון_ק
24-04-06, 23:06
אופסי, הפגיעה בקסטר רלוונטית לסמוראי - לא לויטארה.

חגי
26-04-06, 17:32
אופסי, הפגיעה בקסטר רלוונטית לסמוראי - לא לויטארה.

בודי ליפט מקצר את ידית ההילוכים ואת ידית הטראנספר.

-->