צפייה בגרסה מלאה : בגי״ה - משיכת הנדברקס כאשר הגיר אוטומטי ב ניוטרל במקום ב פרקינג
נתקלתי בסרטון הטוען שמשיכת הנדברקס בגיר במצב פרקינג מזיקה לגיר לאורך זמן. לא מצליח להבין את הטיעון הלוגי, האם לדעתכם יש דברים בגו?
Sent from my iPhone using Tapatalk
כי בהרבה מקרים האוטו נשען על הפין של הפרקינג, ולא על הבלם.
האם אני מכיר מישהו שנגרם לו מזה נזק? לא.
אני גם, מתוך הרגל, מושך בלם, רואה שהאוטו באמת עומד עליו, ורק אז משלב לP. אבל זה כדי להיות בטוח שהרכב ב"אבטחה כפולה" כי הבלם יד אצלי זקוק למשיכה הגונה כדי לתפוס. מאלו שאחר כך קשה לשחרר (לא עניין של כיוון, עניין של סנדלים/תוף).
אולי בהתייחס לסדר הפעולות...משיכת ההנדברקס לפני הפארקינג...או להפך..
כי השאלה מה תופס באמת את הרכב, הפין שעלול להשבר או בלם היד.
אני תמיד במשטח שאינו ישר מעביר קודם לניוטראל, מוודא שבלם היד תופס את הרכב ואז מעביר לפארקינג.
Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
כי בהרבה מקרים האוטו נשען על הפין של הפרקינג, ולא על הבלם.
האם אני מכיר מישהו שנגרם לו מזה נזק? לא.
אני גם, מתוך הרגל, מושך בלם, רואה שהאוטו באמת עומד עליו, ורק אז משלב לP. אבל זה כדי להיות בטוח שהרכב ב"אבטחה כפולה" כי הבלם יד אצלי זקוק למשיכה הגונה כדי לתפוס. מאלו שאחר כך קשה לשחרר (לא עניין של כיוון, עניין של סנדלים/תוף).
זה ברור, אבל איך זה קשור לנזק לגיר?
Sent from my iPhone using Tapatalk
נהפוך הוא.
בגיר מדובר בפין שיכול להגזר. הוא רק משמש כאבטחה נוספת למקרה שבלם היד לא מופעל או לא תקין.
אגב, זה משהוא שאין ברכב חשמלי...
מה שכן רלוונטי הוא סדר הפעולות. עדיף קודם בלם יד ואחר כך גיר.
לגבי נזק, ההסבר היחיד שעולה בדעתי זה אם עובדים בסדר הפוך, ובלם היד הוא מסוג תוף, אולי יש מצב שזה גורם לסבוב קטן של הגלגל ולחץ על הפין.
נשמע די הזוי, אבל לך תדע...
חנן-ג'יפולוג
04-05-23, 06:15
זה משהו שאין בגילי גאומטרי, וגם אין בחלק מרכבי הבנזין והדיזל. לא קשור לחשמלי.
וכן, לשאלה המקורית, אני מקפיד לשלב לp רק לאחר שהפעלתי בלם חניה, העברתי לניוטרל ושחררתי דוושת בלם. אחרת נוצר הלם מכני בשחרור מp , במיוחד אם החניה היא בשיפוע.
חשבתי שרק מעטים מקפידים על זה, עד שברענון נהיגה מבצעית האחרון עם האמרים, המדריך הצעיר הנחה אותי לעשות את זה כשבאחת העצירות דילגתי על התהליך. אהבתי.
מאידך יש גישה שאומרת כי בשטח בשיפוע משלבים פארקינג ואז בלם חניה. כדי למנוע מצב שבו בלם החניה מחליק, ואז המשקל 'נופל' על השן בממסרת ועלול לשבור אותה (מי אמר רנגלר).
מעדיפים שהכל יהיה מועמס יחד סטטית.
אסף.
ההאמרים שלכם כנראה מהדור הצעיר. יש לו P.
תתחדשו [emoji28]
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
04-05-23, 07:35
האמת שיצא לי באוגוסט וגם לפני שבועיים להנות מנהיגה על האמרים ללא P. אל תשאל, אבל באוגוסט המפגש בינינו היה כפסע מלהופיע בחדשות כאסון צבאי כבד. שילוב של נהג לא מספיק טוב, האמר נטול P עם עוקב מים מלא, בלם חנייה גבולי, שיפוע קל וחיילים ששגו בבחירת מקום שינה. נגמר בהרבה יותר מזל משכל. מאז, כמובן, אבנים בגלגלים וחניה בלי שיפוע.
- - - Updated - - -
מאידך יש גישה שאומרת כי בשטח בשיפוע משלבים פארקינג ואז בלם חניה. כדי למנוע מצב שבו בלם החניה מחליק, ואז המשקל 'נופל' על השן בממסרת ועלול לשבור אותה (מי אמר רנגלר).
מעדיפים שהכל יהיה מועמס יחד סטטית.
אסף.
אני יכול להבין את זה כשבלם החנייה גבולי, אבל גם אז, הרכב מחליק לאט ונפגש עם השן, זה לא שבלם החנייה משתחרר. ברכבים שבהם למנוף בלם החניה יש נטייה לשחיקה ושחרור עצמוני, זה אירוע אחר.
ehudzeelim
04-05-23, 07:58
מאידך יש גישה שאומרת כי בשטח בשיפוע משלבים פארקינג ואז בלם חניה. כדי למנוע מצב שבו בלם החניה מחליק, ואז המשקל 'נופל' על השן בממסרת ועלול לשבור אותה (מי אמר רנגלר).
מעדיפים שהכל יהיה מועמס יחד סטטית.
אסף.
זה מה שאני עושה, בהתחלה בדקתי את ההשענות על הפארקינג בשיפועים הכי קיצוניים שיכולתי, וווידאתי שהוא מחזיק את הרכב בכל שיפוע אפשרי.
מקפיד להישען על השן בעדינות ולא במכה. הבלם יד בתור בונוס
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
בשיטה הזו, יוצא שבפעם הבאה שמוציאים ממצב P לקראת נסיעה, יש הרגשה שממש מפעילים כוח כדי לשחרר את השן.
לבלם החנייה יש משחק קטנטן, מספיק כדי להעביר עומס לשן בגיר.
אין לי רכב אוטומטי.
כשיוצא לי לנהוג בכזה, סדר הפעולות:
לחיצה על הבלם
העברת הבורר ל- P
שחרור עדין של הבלם עד ה"קליק" (מצב חנייה משולב אבל בלי שמשקל הרכב נשען על הפין)
משיכת בלם חנייה
בקיצור חצי מהחברים פה מושכים בלם יד, משחררים דוושת בלם ואז משלבים לפרקינג, והחצי האחר בסדר ההפוך.
פעם התלוננתי לאימי שקיבלתי שתי עצות סותרות בסוגיה מסויימת.
היא אמרה לי "זה דווקא מצויין, אתה יכול לבחור את העצה שהכי מוצאת חן בעניך".
:)
חשוב לציין שברכבים בהם הבלם יד יושב על הטרנספר, ויש חופש ברכבת ההינע (לנדרוברים של "פעם"), שילוב לp בלי השענות לפני כן על הבלם, גורמת לכך שבלם היד לא נושא שום עומס ולא עוזר. למעשה הוא יתחיל להשתתף בבלימה הרבה אחרי שהפין ישבר.
מכיוון שבהרבה רכבים הוא גם לא עוצר מי יודע כמה, אני מקפיד לוודא שהוא אכן בולם את האוטו לפני שאני שם בp.
מניח שברכב "נורמלי" זה פחות קריטי.
(ברכבים מודרניים, לפחות בחלקם, במילא יש בלם חשמלי שמשתלב אוטומטית כששמים בp, שם אני לא מתעסק בזה).
חנן-ג'יפולוג
04-05-23, 10:44
הנושא חי גם ברכבים מודרניים כמו אלו שתיארת.
כנראה שמיכה חי במקום עם מעט שיפועים.
באיוניק5 חווים הלם משמעותי בשחרור הp אם לא נוהגים כפי שתיארתי ומחנים בשיפוע, אפילו קל.
אפילו אשתי, שהיא מאוד לא רגישה מכנית שאלה אותי מה הסיפור עם זה. לא שזה יגרום לה לתפעל כמוני, כי זה מעניין לה את הביצית, אבל לפחות היא עכשיו יודעת למה יש בום.
- - - Updated - - -
במקרה שלי אין לי מה לדאוג משחרור עצמוני של בלם החנייה. לא יקרה. מדובר במנועים שיושבים על הקליפרים עצמם. אין כאן מנגנון ראצ'ט בידית או כבל שיקרסו מתישהו. צריך להגיע מתח dc הפוך למנועים כדי שבלם החנייה ישתחרר.
מי שכן צריך לחשוש מאירוע כזה, או שבלם החניה שלו גבולי, אני מצליח להבין למה ירצה לתפעל אחרת.
חנן, האם בחשמליות מקצרים פאזות אחת לשנייה (ולשלישית אם יש) על מנת לקבל בלימת חנייה?
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
04-05-23, 11:17
למיטב ידיעתי, לא.
גם בתיאוריה, ויתכן שאלמד משהו חדש, זה נשמע לי מתאים לבלימה דינמית. לא סטטית.
במנוע תלת פאזי "רגיל" זה עובד נהדר, תנסה,ניוטון עושה שם אחלה עבודה, כמה כוח שתייצר המנוע יחזיר לך בחזרה
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
04-05-23, 12:06
להחזיר מומנט אני מבין. להחזיר הספק ללא הפסדים? לא ברור לי. בשביל שהמנוע בכלל ידע שיש חוטים שמקצרים אותו הוא צריך להזרים בהם זרם. ברגע שזרם זורם יש הפסד של הספק. ההספק הזה בהכרח מגיע מהפסד אנרגיה פוטנציאלית, כלומר: הרכב התקרב למרכז כדור הארץ - התדרדר בלשון עממית.
כנראה שמיכה חי במקום עם מעט שיפועים.
באיוניק5 חווים הלם משמעותי בשחרור הp אם לא נוהגים כפי שתיארתי ומחנים בשיפוע, אפילו קל.
מודה באשמה. אצלנו בלם היד זה הפיצ'ר הזה שנזכרים בו כשנוסעים רחוק מהבית.
ולא רק באיוניק: בדיסקו 4 יש המלצה עממית להשתמש בEPB אך ורק כשבאמת צריך אותו, כי המנגנון שלו מתבלה ויקר לשיפוץ או החלפה.
אגב לאחרונה דיברתי עם קרוב שקנה איוניק 5, וגיליתי לחרדתי שלא היה לו מושג איפה בלם היד באוטו.
אגב לאחרונה דיברתי עם קרוב שקנה איוניק 5, וגליתי לחרדתי שלא היה לו מושג איפה בלם היד באוטו.
למה צריך לדעת איפה הכפתור של בלם החניה? גם כה כמעבירים ל-p או "מדוממים" את הרכב בלם החניה מופעל אוטומטית, לא?
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
04-05-23, 21:54
בשוטף, כן.
יש איזה עניין של תפעול הניוטרל ובלם החניה בכניסה למכונת שטיפה שמסיעה את האוטו. מודה שלא התנסיתי.
זה משהו שאין בגילי גאומטרי, וגם אין בחלק מרכבי הבנזין והדיזל. לא קשור לחשמלי.
אותי מטריד הנושא הזה - רכב ללא נעילת P, עם בלם עזר חשמלי.
במיקרה הנדיר של עצירת הרכב במורד, עם תקלת סוללה או בבלמים החשמליים, בעצם אין דבר העוצר את הרכב בחניה...
בשבוע החולף הקפדתי לעבוד בגיר האוטומטי לפי הפרקטיקה של ניוטרל, בלם יד, ואז מעבר ל-P.
הבומים במעבר ל-D שהיו מתרחשים מידי פעם בתחילת הנסיעה הבאה, נעלמו.
חנן-ג'יפולוג
06-05-23, 17:01
אותי מטריד הנושא הזה - רכב ללא נעילת P, עם בלם עזר חשמלי.
במיקרה הנדיר של עצירת הרכב במורד, עם תקלת סוללה או בבלמים החשמליים, בעצם אין דבר העוצר את הרכב בחניה...
בהנחה שאתה נהג/אדם סביר, שקיבל רשיון נהיגה, ואתה מקבל התראות אורקוליות על אירוע כזה. למה שתתעלם מזה ופשוט תעזוב את הרכב להתדרדר? מה ההבדל בין זה ובין התעלמות מכך שידית בלם החניה רצה לך ביד עד הסוף בלי התנגדות כי הכבל נקרע? אם נהג הוא מספיק אידיוט כדי להתעלם מזה אז הוא יתעלם מעוד 999 דרכים אחרות למות ולהרוג.
המערכת הזו יודעת לזהות תקלה. היא ממתינה לעליית זרם למנועי הבלמים כדי לדעת שנוצרו מגע ולחיצה מספקת בין הדיסק לרפידות. באיוניק, למשל, כשהזרם לכל מנוע עולה ל16 אמפר המערכת מפסיקה אותו ומדליקה נורת חיווי שבלם החנייה הופעל. במידה וזה לא קורה- יש מופע אורקולי.
למה צריך לדעת איפה הכפתור של בלם החניה? גם כה כמעבירים ל-p או "מדוממים" את הרכב בלם החניה מופעל אוטומטית, לא?
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
אצלי בלם החניה לא מופעל אוטומטית כשאני מדומם את הרכב, לא יודע למה אצל חנן כן..
אני לא מפעיל AUTOHOLD אף פעם, אולי זה ההבדל.
להבנתי יש באוטו מצב פארקינג שבולם את האוטו ללא קשר לברקסים. לפני שנה היה ריקול בהקשר הזה:
A software error in the Shifter Control Unit (SCU) may disengage the parking mechanism, which can allow the vehicle to rollaway
אם נחזור רגע לנושא המקורי, אני לא מצליח להבין את הנרטיב מאחורי זה.
אם אני עוצר (עם רגל על הברקס) מעביר ל P, מושך את ההנדברקס ואז משחרר את דוושת הבלם.
אם בלם היד תקין שום דבר לא יזוז, אם הוא לא תקין (כמו שקורה לא מעט למשל בפראדו) אז המערכת תייצר לחץ על הפין שנכנס לפעולה ב P.
אבל אני לא רואה הבדל אם אני עושה את הפעולה השניה שהיא
עוצר, מושך בלם יד, מעביר לניוטרל, משחרר דוושה ומעביר ל P. במערכת תקינה אין תזוזה באף שלב ואז אין ממש הבדל. במערכת לא תקינה
שאני משחרר דוושת בלם הרכב ידרדר, ואז אני אלחץ שוב על הדוושה ו? אני עדיין צריך לחנות.
אולי אני מפספס משהו. אבל כל עוד המערכת תקינה אין באמת הבדל, ובמערכת לא תקינה/חלשה עדיין בשתי התצורות בסוף הרכב ישען על הפין המדובר.
חנן-ג'יפולוג
07-05-23, 13:05
כשבלם החניה לא תקין (חלש במיוחד) : לא התעמקתי בתיאור אבל אתה כנראה צודק. אין הבדל.
כשהוא כן תקין, אבל כמו ברכבים רבים נשען על מערכת רפידות שונה, מאשר למשל בלם הדיסק הקדמי, או שהוא עובר דרך קו הינע, כמו למשל ההאמר, הדיפנדר/דיסקו והסמוראי, יש במערכת, למרות שהיא תקינה, חופש די גדול שמאפשר לרכב לזוז מספר ס"מ מהמקום שבו שוחררה דוושת הבלם עד למקום שבו הוא נשען על בלם החניה (בלם החיכוך, לא הבלם בגיר) .
גם כשלמשל בלם הדיסק הקדמי נותן טולרנס קטן מאוד, ובלם החניה פועל על תוף אחורי, בתוף יש חופש מובנה , תקין, לא מבוטל שמיועד לביצוע פעולת הרגולאז' האוטומטי. לא בכל הרכבים. בחלק. תלוי במבנה המדויק. גם במקרה כזה הרכב יתדרדר ס"מ בודדים עד שהוא ישען על בלם החניה.
בסנטימטרים האלה יש אפשרות שמנוף החניה בגיר ישתלב במקומו ויהיה תחת עומס. עומס שיגרום ליציאה מהמצב להיות לא נעימה.
ואם הנהג משחרר את דוושת הבלם לאחר ההעברה למצב חניה בידית ההילוכים, ורק אז מפעיל בלם חניה? אז בוודאות הרכב ישב על השן הנועלת בגיר.
אז כן, בסיטואציות מסוימות תוכל להימנע מהבום באמצעות תפעול כזה או אחר, כמו שתיארת, אבל הדרך הוודאית, הגנרית, שבה תימנע מהבום, בכל רכב תקין, היא להשעין את משקל הרכב על בלם החניה, לפני העברת ידית ההילוכים למצב חניה (בהינתן שבלם החניה תקין ומספיק חזק) .
בנוסף, תלוי במבנה המתלה, כשבלם החנייה מופעל כאשר המתלה מכווץ(משקל נהג/נוסעים/ציוד), גם במעט, ביציאה מהרכב התנועה קצרצרה של המתלה בפתיחה גורמת לרכבת הכוח לנוע את המעט כדי להעביר עומס לפין בגיר.
בנוסף, תלוי במבנה המתלה, כשבלם החנייה מופעל כאשר המתלה מכווץ(משקל נהג/נוסעים/ציוד), גם במעט, ביציאה מהרכב התנועה קצרצרה של המתלה בפתיחה גורמת לרכבת הכוח לנוע את המעט כדי להעביר עומס לפין בגיר.
אבל במקרה הזה, זה לא ממש משנה, כי הקפיץ מכווץ בשני המצבים ולכן בכל דרך שתבחר תייצר את העומס על הפין.
במקרה שלך צריך לצאת מהרכב ורק אז לשלב ל P.
חנן, כשאתה מדבר על מערכת שיש בה טולרנס, כמו מערכת עם תוף אחורי או בלם על הטרנספר יש בזה הגיון.
כלומר במערכת שיש בה את אותה תנועה קטנה יש הגיון בתפעול כזה אבל, לדעתי במרבית הרכבים אין בזה צורך.
אני פחות מאמין בתנהגות גנרית ויותר בהכר את רכבך.
ברכבים עם בלם על ציר היציאה מהטרנספר, התנועה המורגשת היא מהחופשים במערכת ההינע אבל כל עוד הבלם תקין התנועה הנ"ל לא עוברת לטרנספר ולכן לא אמורה לעבור לגיר
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
07-05-23, 13:29
המשפט האחרון (של PAGEUP) לגיטימי ויעבוד מצוין, אבל מצד שני, למה?
רבים מאיתנו משתמשים ברכבים רבים ושונים עם מבנים שונים, ורבים גם רוצים להנחות אחרים (בני זוג, ילדים) בביצוע התהליך נטול הבום. עדיף לטעמי ללכת על הליך סטנדרטי גנרי ולא תלוי מבנה ספציפי.
כך או כך, לא באמת קריטי בעיני. כתבנו הרבה אבל בפועל המקרים של שן שבורה/שחוקה בגיר בתפעול סטנדרטי הם חריגים ביותר עד כמעט לא קיימים. עם או בלי בום.
- - - Updated - - -
ברכבים עם בלם על ציר היציאה מהטרנספר, התנועה המורגשת היא מהחופשים במערכת ההינע אבל כל עוד הבלם תקין התנועה הנ"ל לא עוברת לטרנספר ולכן לא אמורה לעבור לגיר
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
אבל יש בחלקם (האמר, דיפנדר/דיסקו) עוד סרן שתנועה שלו כן מזיזה את הטרנספר והגיר, וגם, בבלם תוף יש במקרים רבים חופש מובנה ולא מבוטל.
חנן, כמה רכבים עם בלם תוף אחורי אתה מכיר ? ואני לא סופר רכבים במילואים שאתה נוהג בהם פעם בשנתיים, במקרה הטוב, או רכבי אספנות.
מי שיש לו רכב אספנות עושה מספיק פעולות שונות מהרכב דיילי שלו בכל פעם שהוא עולה על ההגה. במילואים אתה אמור לעשות רענון ביום הראשון (ולכל סוגי הרכבים בנפרד).
חנן, אתה צודק...
נראה לי שאם ננעל דיפ מרכזי זה ישפר את אחיזת בלם החנייה ויקטין את החופש תנועה בסרן הקדמי, לא?
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
חנן, כמה רכבים עם בלם תוף אחורי אתה מכיר ? ואני לא סופר רכבים במילואים שאתה נוהג בהם פעם בשנתיים, במקרה הטוב, או רכבי אספנות.
מי שיש לו רכב אספנות עושה מספיק פעולות שונות מהרכב דיילי שלו בכל פעם שהוא עולה על ההגה. במילואים אתה אמור לעשות רענון ביום הראשון (ולכל סוגי הרכבים בנפרד).בכל המכוניות שהיו לי, בלם היד היה מבוסס תוף. אל תתבלבל מהבלם הרגיל שהוא מבוסס דיסק. יש מערכת כפולה בגלגלים האחוריים.
Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
07-05-23, 15:49
בהחלט, אבל אתם יורדים לרזולציה שלדעתי אין טעם להגיע אליה. יותר קל לבסס סדר פעולות שעובד תמיד מאשר לייצר תהליך ייעודי לכל וואריאציה מכנית.
בכל מקרה, תעשו מה שעובד לכם, זה לא כזה חשוב.
אז הנה סדר פעולות שעובד תמיד:
בלם חניה, עזיבת דוושה, וידוא שהאוטו עומד, p.
ברכבים בהם אין p, מוותרים על p.
חנן-ג'יפולוג
09-05-23, 12:35
אצלי בלם החניה לא מופעל אוטומטית כשאני מדומם את הרכב, לא יודע למה אצל חנן כן..
אני לא מפעיל AUTOHOLD אף פעם, אולי זה ההבדל.
להבנתי יש באוטו מצב פארקינג שבולם את האוטו ללא קשר לברקסים. לפני שנה היה ריקול בהקשר הזה:
A software error in the Shifter Control Unit (SCU) may disengage the parking mechanism, which can allow the vehicle to rollaway
נראה שהנושא ננטש אז אפשר לקשקש על האיוניק5:
את הAUTO HOLD אני לא ממש מכיר. לא משתמש שכן אני תמיד בIPEDAL. בתכל'ס אני חושב שהם דומים במידת מה.
אז אצלי בלם החניה מופעל אוטומטית כשאני מכבה את הרכב או פותח דלת נהג. גם הלשונית בגיר ננעלת. לכן, כדי למנוע את הבום המדובר, אני קודם כל מושך בלם חניה, מעביר גיר לניוטרל, ואז מכבה את הרכב ו/או פותח דלת - זה גורם ללשונית בגיר להידרך.
הבוקר בדקתי מצב לא מוכר לי: מצב 3 בבלימה רגנרטיבית ואז אכן פתיחת דלת נהג או כיבוי הרכב לא מפעילה את בלם החניה. לא יודע מה ההגיון בזה.
אתה באמת משאיר את האוטו בניוטרל (מצב אמצעי של בורר ההילוכים) ולא בפארק (לחיצה על הכפתור בצד של הבורר)??
כמו כן מה האינדיקציה שלך שבלם היד הופעל לאחר כיבוי האוטו, כשאתה 'מדליק' את האוטו האייקון האדום של בלם היד מופיע?
אני בסיום הנהיגה לוחץ פארק, מדמים ויוצא - ביי ביי.
מקסימום אם מדובר בירידה או עליה אז מושך בלם יד לפני היציאה.
אגב הנהגת העיקרית נוסעת על AUTO, ואני ב I-PEDAL (הטלפון הקבוע ממנה שתי דקות אחרי שיצאה לדרך: "איך אני מחזירה לAUTO?")
אני "מודאג" שאף אחד מכם לא ציין שהוא מפנה את הגלגלים למדרכה לעצירה בתקלה קריטית, פעם לימדו לעשות את זה בטסט/תאוריה
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
09-05-23, 13:48
אתה באמת משאיר את האוטו בניוטרל (מצב אמצעי של בורר ההילוכים) ולא בפארק (לחיצה על הכפתור בצד של הבורר)??
אני לא עקבי. לפעמים לוחץ על כפתור הP בידית, ולפעמים, כן, פשוט מכבה את הרכב, פותח את הדלת ויוצא, לאוו דווקא בסדר הזה, ומעיף מבט על לוח השעונים לראות שהגיר עבר לP.
כמו כן מה האינדיקציה שלך שבלם היד הופעל לאחר כיבוי האוטו, כשאתה 'מדליק' את האוטו. האייקון האדום של בלם היד מופיע? כן. אני מוודא שהוא נדלק כבר כשאני מפעיל אותו, מה גם שאני שומע מצוין את ההפעלה של המנועים, את המאמץ המכני שלהם לקראת סוף המהלך ואת הכיבוי שלהם כשהזרם עובר את הסף המוגדר. מכיוון שתכננתי ובניתי מערכת כזו התהליך הזה מאוד מוחשי עבורי.
12345
- - - Updated - - -
אני "מודאג" שאף אחד מכם לא ציין שהוא מפנה את הגלגלים למדרכה לעצירה בתקלה קריטית, פעם לימדו לעשות את זה בטסט/תאוריה
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
קיבוצניק. מה זו מדרכה? בוא נתחיל מזה שיהיה לי אספלט :(
12345
- - - Updated - - -
קיבוצניק. מה זו מדרכה? בוא נתחיל מזה שיהיה לי אספלט :(
על אותו משקל, תל אביב, מקסימום אתה נכנס בזה שלפניך או אחריך (ובכלל אין פה עליות/ירידות) ואם אתה כבר משאיר את הגלגלים בולטים מהמרכב מישהו כבר יפגע בהם (רחובות צרים וזה).
וברצינות, בעליות רציניות נותן זווית לכוון המדרכה.
שאלה: ההגיוני ההנדסי ברור לי מדוע רצוי לפעול כפי שממליצים.
האם מישהו פה נתקל בפועל בפין פארקינג בגיר שכשל?
Sent from my iPhone using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.