Close
Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 20 of 44
  1. #1
    חבר רשום nirs's Avatar
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    מרכז
    Posts
    3,904

    Default בגי״ה - משיכת הנדברקס כאשר הגיר אוטומטי ב ניוטרל במקום ב פרקינג

    נתקלתי בסרטון הטוען שמשיכת הנדברקס בגיר במצב פרקינג מזיקה לגיר לאורך זמן. לא מצליח להבין את הטיעון הלוגי, האם לדעתכם יש דברים בגו?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    When your options low, I lift you from below
    תגלי איך האויר מחוץ לעיר מרגיש אחרת...

  2. #2
    חבר רשום איל מ's Avatar
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    כבר לא בסוף העולם שמאלה
    Posts
    13,070

    Default תגובה: בגי״ה - משיכת הנדברקס כאשר הגיר אוטומטי ב ניוטרל במקום ב פרקינג

    כי בהרבה מקרים האוטו נשען על הפין של הפרקינג, ולא על הבלם.
    האם אני מכיר מישהו שנגרם לו מזה נזק? לא.
    אני גם, מתוך הרגל, מושך בלם, רואה שהאוטו באמת עומד עליו, ורק אז משלב לP. אבל זה כדי להיות בטוח שהרכב ב"אבטחה כפולה" כי הבלם יד אצלי זקוק למשיכה הגונה כדי לתפוס. מאלו שאחר כך קשה לשחרר (לא עניין של כיוון, עניין של סנדלים/תוף).

  3. #3
    חבר רשום shmulikbg's Avatar
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    טוסקנה שבחבל לכיש
    Posts
    2,893

    Default תגובה: בגי״ה - משיכת הנדברקס כאשר הגיר אוטומטי ב ניוטרל במקום ב פרקינג

    אולי בהתייחס לסדר הפעולות...משיכת ההנדברקס לפני הפארקינג...או להפך..

  4. #4
    חבר רשום assafy's Avatar
    Join Date
    Jan 2016
    Location
    ראש העין
    Posts
    2,068

    Default תגובה: בגי״ה - משיכת הנדברקס כאשר הגיר אוטומטי ב ניוטרל במקום ב פרקינג

    כי השאלה מה תופס באמת את הרכב, הפין שעלול להשבר או בלם היד.
    אני תמיד במשטח שאינו ישר מעביר קודם לניוטראל, מוודא שבלם היד תופס את הרכב ואז מעביר לפארקינג.


    Sent from my Pixel 6 using Tapatalk

  5. #5
    חבר רשום nirs's Avatar
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    מרכז
    Posts
    3,904

    Default תגובה: בגי״ה - משיכת הנדברקס כאשר הגיר אוטומטי ב ניוטרל במקום ב פרקינג

    Quote Originally Posted by איל מ View Post
    כי בהרבה מקרים האוטו נשען על הפין של הפרקינג, ולא על הבלם.
    האם אני מכיר מישהו שנגרם לו מזה נזק? לא.
    אני גם, מתוך הרגל, מושך בלם, רואה שהאוטו באמת עומד עליו, ורק אז משלב לP. אבל זה כדי להיות בטוח שהרכב ב"אבטחה כפולה" כי הבלם יד אצלי זקוק למשיכה הגונה כדי לתפוס. מאלו שאחר כך קשה לשחרר (לא עניין של כיוון, עניין של סנדלים/תוף).
    זה ברור, אבל איך זה קשור לנזק לגיר?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    When your options low, I lift you from below
    תגלי איך האויר מחוץ לעיר מרגיש אחרת...

  6. #6
    חבר רשום sportage's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    שרון
    Posts
    574

    Default תגובה: בגי״ה - משיכת הנדברקס כאשר הגיר אוטומטי ב ניוטרל במקום ב פרקינג

    נהפוך הוא.

    בגיר מדובר בפין שיכול להגזר. הוא רק משמש כאבטחה נוספת למקרה שבלם היד לא מופעל או לא תקין.

    אגב, זה משהוא שאין ברכב חשמלי...

    מה שכן רלוונטי הוא סדר הפעולות. עדיף קודם בלם יד ואחר כך גיר.

    לגבי נזק, ההסבר היחיד שעולה בדעתי זה אם עובדים בסדר הפוך, ובלם היד הוא מסוג תוף, אולי יש מצב שזה גורם לסבוב קטן של הגלגל ולחץ על הפין.

    נשמע די הזוי, אבל לך תדע...
    מה שלא נכנס בכוח נכנס עם יותר כוח..

  7. #7
    מנהל
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    לובאן
    Posts
    17,443

    Default תגובה: בגי״ה - משיכת הנדברקס כאשר הגיר אוטומטי ב ניוטרל במקום ב פרקינג

    זה משהו שאין בגילי גאומטרי, וגם אין בחלק מרכבי הבנזין והדיזל. לא קשור לחשמלי.


    וכן, לשאלה המקורית, אני מקפיד לשלב לp רק לאחר שהפעלתי בלם חניה, העברתי לניוטרל ושחררתי דוושת בלם. אחרת נוצר הלם מכני בשחרור מp , במיוחד אם החניה היא בשיפוע.

    חשבתי שרק מעטים מקפידים על זה, עד שברענון נהיגה מבצעית האחרון עם האמרים, המדריך הצעיר הנחה אותי לעשות את זה כשבאחת העצירות דילגתי על התהליך. אהבתי.
    4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031

  8. #8

    Default תגובה: בגי״ה - משיכת הנדברקס כאשר הגיר אוטומטי ב ניוטרל במקום ב פרקינג

    מאידך יש גישה שאומרת כי בשטח בשיפוע משלבים פארקינג ואז בלם חניה. כדי למנוע מצב שבו בלם החניה מחליק, ואז המשקל 'נופל' על השן בממסרת ועלול לשבור אותה (מי אמר רנגלר).
    מעדיפים שהכל יהיה מועמס יחד סטטית.


    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  9. #9
    חבר רשום יונתןמצפה's Avatar
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    5,142

    Default תגובה: בגי״ה - משיכת הנדברקס כאשר הגיר אוטומטי ב ניוטרל במקום ב פרקינג

    ההאמרים שלכם כנראה מהדור הצעיר. יש לו P.
    תתחדשו

    Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
    קח מקל קח תרמיל..., הי הג'יפ הי הג'יפ...

  10. #10
    מנהל
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    לובאן
    Posts
    17,443

    Default תגובה: בגי״ה - משיכת הנדברקס כאשר הגיר אוטומטי ב ניוטרל במקום ב פרקינג

    האמת שיצא לי באוגוסט וגם לפני שבועיים להנות מנהיגה על האמרים ללא P. אל תשאל, אבל באוגוסט המפגש בינינו היה כפסע מלהופיע בחדשות כאסון צבאי כבד. שילוב של נהג לא מספיק טוב, האמר נטול P עם עוקב מים מלא, בלם חנייה גבולי, שיפוע קל וחיילים ששגו בבחירת מקום שינה. נגמר בהרבה יותר מזל משכל. מאז, כמובן, אבנים בגלגלים וחניה בלי שיפוע.

    - - - Updated - - -

    Quote Originally Posted by asafk View Post
    מאידך יש גישה שאומרת כי בשטח בשיפוע משלבים פארקינג ואז בלם חניה. כדי למנוע מצב שבו בלם החניה מחליק, ואז המשקל 'נופל' על השן בממסרת ועלול לשבור אותה (מי אמר רנגלר).
    מעדיפים שהכל יהיה מועמס יחד סטטית.


    אסף.
    אני יכול להבין את זה כשבלם החנייה גבולי, אבל גם אז, הרכב מחליק לאט ונפגש עם השן, זה לא שבלם החנייה משתחרר. ברכבים שבהם למנוף בלם החניה יש נטייה לשחיקה ושחרור עצמוני, זה אירוע אחר.
    4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031

  11. #11

    Default תגובה: בגי״ה - משיכת הנדברקס כאשר הגיר אוטומטי ב ניוטרל במקום ב פרקינג

    Quote Originally Posted by asafk View Post
    מאידך יש גישה שאומרת כי בשטח בשיפוע משלבים פארקינג ואז בלם חניה. כדי למנוע מצב שבו בלם החניה מחליק, ואז המשקל 'נופל' על השן בממסרת ועלול לשבור אותה (מי אמר רנגלר).
    מעדיפים שהכל יהיה מועמס יחד סטטית.


    אסף.
    זה מה שאני עושה, בהתחלה בדקתי את ההשענות על הפארקינג בשיפועים הכי קיצוניים שיכולתי, וווידאתי שהוא מחזיק את הרכב בכל שיפוע אפשרי.
    מקפיד להישען על השן בעדינות ולא במכה. הבלם יד בתור בונוס

    Sent from my SM-J710F using Tapatalk

  12. #12
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    בבית
    Posts
    25,092

    Default תגובה: בגי״ה - משיכת הנדברקס כאשר הגיר אוטומטי ב ניוטרל במקום ב פרקינג

    בשיטה הזו, יוצא שבפעם הבאה שמוציאים ממצב P לקראת נסיעה, יש הרגשה שממש מפעילים כוח כדי לשחרר את השן.
    לבלם החנייה יש משחק קטנטן, מספיק כדי להעביר עומס לשן בגיר.
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  13. #13
    חבר רשום נדב42's Avatar
    Join Date
    Feb 2009
    Location
    בסוף מערב
    Posts
    11,134

    Default תגובה: בגי״ה - משיכת הנדברקס כאשר הגיר אוטומטי ב ניוטרל במקום ב פרקינג

    אין לי רכב אוטומטי.
    כשיוצא לי לנהוג בכזה, סדר הפעולות:

    לחיצה על הבלם
    העברת הבורר ל- P
    שחרור עדין של הבלם עד ה"קליק" (מצב חנייה משולב אבל בלי שמשקל הרכב נשען על הפין)
    משיכת בלם חנייה
    וְנִגְלָה בְאָזְנָי יהוה צְבָאוֹת; אִם־יְכֻפַּר הֶעָוֹן הַזֶּה לָכֶם עַד־תְּמֻתוּן

  14. #14
    חבר רשום מיכה100's Avatar
    Join Date
    Jun 2009
    Location
    שפלה
    Posts
    2,008

    Default תגובה: בגי״ה - משיכת הנדברקס כאשר הגיר אוטומטי ב ניוטרל במקום ב פרקינג

    בקיצור חצי מהחברים פה מושכים בלם יד, משחררים דוושת בלם ואז משלבים לפרקינג, והחצי האחר בסדר ההפוך.
    פעם התלוננתי לאימי שקיבלתי שתי עצות סותרות בסוגיה מסויימת.
    היא אמרה לי "זה דווקא מצויין, אתה יכול לבחור את העצה שהכי מוצאת חן בעניך".
    It is amazing what you can accomplish if you do not care who gets the credit (Harry Truman)

  15. #15
    חבר רשום איל מ's Avatar
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    כבר לא בסוף העולם שמאלה
    Posts
    13,070

    Default תגובה: בגי״ה - משיכת הנדברקס כאשר הגיר אוטומטי ב ניוטרל במקום ב פרקינג

    חשוב לציין שברכבים בהם הבלם יד יושב על הטרנספר, ויש חופש ברכבת ההינע (לנדרוברים של "פעם"), שילוב לp בלי השענות לפני כן על הבלם, גורמת לכך שבלם היד לא נושא שום עומס ולא עוזר. למעשה הוא יתחיל להשתתף בבלימה הרבה אחרי שהפין ישבר.
    מכיוון שבהרבה רכבים הוא גם לא עוצר מי יודע כמה, אני מקפיד לוודא שהוא אכן בולם את האוטו לפני שאני שם בp.
    מניח שברכב "נורמלי" זה פחות קריטי.
    (ברכבים מודרניים, לפחות בחלקם, במילא יש בלם חשמלי שמשתלב אוטומטית כששמים בp, שם אני לא מתעסק בזה).

  16. #16
    מנהל
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    לובאן
    Posts
    17,443

    Default תגובה: בגי״ה - משיכת הנדברקס כאשר הגיר אוטומטי ב ניוטרל במקום ב פרקינג

    הנושא חי גם ברכבים מודרניים כמו אלו שתיארת.

    כנראה שמיכה חי במקום עם מעט שיפועים.

    באיוניק5 חווים הלם משמעותי בשחרור הp אם לא נוהגים כפי שתיארתי ומחנים בשיפוע, אפילו קל.

    אפילו אשתי, שהיא מאוד לא רגישה מכנית שאלה אותי מה הסיפור עם זה. לא שזה יגרום לה לתפעל כמוני, כי זה מעניין לה את הביצית, אבל לפחות היא עכשיו יודעת למה יש בום.

    - - - Updated - - -

    במקרה שלי אין לי מה לדאוג משחרור עצמוני של בלם החנייה. לא יקרה. מדובר במנועים שיושבים על הקליפרים עצמם. אין כאן מנגנון ראצ'ט בידית או כבל שיקרסו מתישהו. צריך להגיע מתח dc הפוך למנועים כדי שבלם החנייה ישתחרר.

    מי שכן צריך לחשוש מאירוע כזה, או שבלם החניה שלו גבולי, אני מצליח להבין למה ירצה לתפעל אחרת.
    4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031

  17. #17
    חבר רשום מוטי ג.'s Avatar
    Join Date
    Jul 2003
    Location
    רגבים
    Posts
    6,846

    Default תגובה: בגי״ה - משיכת הנדברקס כאשר הגיר אוטומטי ב ניוטרל במקום ב פרקינג

    חנן, האם בחשמליות מקצרים פאזות אחת לשנייה (ולשלישית אם יש) על מנת לקבל בלימת חנייה?

    Sent from my SM-N986B using Tapatalk

  18. #18
    מנהל
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    לובאן
    Posts
    17,443

    Default תגובה: בגי״ה - משיכת הנדברקס כאשר הגיר אוטומטי ב ניוטרל במקום ב פרקינג

    למיטב ידיעתי, לא.

    גם בתיאוריה, ויתכן שאלמד משהו חדש, זה נשמע לי מתאים לבלימה דינמית. לא סטטית.
    4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031

  19. #19
    חבר רשום מוטי ג.'s Avatar
    Join Date
    Jul 2003
    Location
    רגבים
    Posts
    6,846

    Default תגובה: בגי״ה - משיכת הנדברקס כאשר הגיר אוטומטי ב ניוטרל במקום ב פרקינג

    במנוע תלת פאזי "רגיל" זה עובד נהדר, תנסה,ניוטון עושה שם אחלה עבודה, כמה כוח שתייצר המנוע יחזיר לך בחזרה

    Sent from my SM-N986B using Tapatalk

  20. #20
    מנהל
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    לובאן
    Posts
    17,443

    Default תגובה: בגי״ה - משיכת הנדברקס כאשר הגיר אוטומטי ב ניוטרל במקום ב פרקינג

    להחזיר מומנט אני מבין. להחזיר הספק ללא הפסדים? לא ברור לי. בשביל שהמנוע בכלל ידע שיש חוטים שמקצרים אותו הוא צריך להזרים בהם זרם. ברגע שזרם זורם יש הפסד של הספק. ההספק הזה בהכרח מגיע מהפסד אנרגיה פוטנציאלית, כלומר: הרכב התקרב למרכז כדור הארץ - התדרדר בלשון עממית.
    4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031

Page 1 of 3 123 LastLast

Similar Threads

  1. בגי״ה - מזגן ביתי מרעיש גם כאשר כבוי
    By הדסופה in forum אוף-טופיק
    Replies: 11
    Last Post: 16-12-19, 16:06
  2. לא מצליח לשחרר את ה4X4... רוורסים, ניוטרל.. כלום לא עוזר.
    By דניאל69 in forum פורום רכב שטח 4X4 כללי
    Replies: 2
    Last Post: 12-11-17, 21:07
  3. סרק נמוך וקצת לא יציב כאשר הגיר ב D/R בגראנד צרוקי WJ 4.7
    By BUx2 in forum פורום ג'יפי צ'רוקי ואינדיאנים XJ/ZJ/WJ/WK/KJ
    Replies: 6
    Last Post: 22-09-16, 13:16
  4. האוטו רועד במצב ניוטרל
    By lior3011 in forum פורום מיצובישי Mitsubishi
    Replies: 3
    Last Post: 26-01-11, 10:56
  5. Replies: 4
    Last Post: 28-06-06, 09:12

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •