PDA

צפייה בגרסה מלאה : תקלת CAN בלוח שעונים פורד פוקוס דור 2 (U1900)



מוטי ג.
28-12-23, 21:06
לא יודע כמה זה רלוונטי לפורום ומי מחזיק פה פוקוס דור 2, לא יודע לגבי דורות אחרים, בכל מקרה אני אשתף מי שצריך שיזכור שזה פה.
מנהלים תוסיפו בכותרת מספר תקלה U1900( תודה ארז)

לענייננו, לפני 3 שבועות הגברת התלוננה שיש תקלת מנוע בזמן נסיעה, ככה כתוב בלוח שעונים + צפצוף, בפעם הראשונה שזה קרה היא מיד עצרה בצד כבתה מנוע והתקשרה לשאול מה לעשות, לאחר תחקור קצר הבנתי שחוץ מהודעה בלוח שעונים זה לא באמת הורגש כתקלה במנוע(כן היא יודעת לשים לב, באמת) , בקשתי ממנה להניע שוב, לא הופיעה תקלה, המנוע עובד כרגיל והיא נסעה לדרכה, בערב בדקתי דו"ח תקלות מצאתי משהו שתפס את עיני לגבי חיישני חמצן וננעלתי על בעיה בחיישני חמצן.

טוב. עובר יום שוב תקלה, היא מכבה מנוע ברמזור מניעה שוב עד הפעם הבאה, בערב אני בודק דו"ח תקלות, שוב ננעל על חיישני חמצן, אומר לה תתעלמי יטופל...

ככה אני מתחמק איזה שבוע שכל נסיעה של שעה מלווה בכמה פעמים של תקלה, בסוף היא התייאשה והפסיקה לכבות מנוע אין שום תקלה אמיתית למעט לוח שעונים שמציג "תקלת מנוע".

בסוף השבוע , נסעתי עם obd מחובר מקליט נתונים, שולח תמונת מסך של נתוני אמת ומציק לחנן (זה הזמן להגיד תודה חנן על הסבלנות!) וחנן אומר חיישני החמצן שלך תקינים ואני כנראה מתמקד במקום הלא נכון, ואני בנסיעה לא מצליח לשחזר את זה.

ככה עובר עוד שבוע שאני מנסה לארגן חיבור של הטלפון שלה בבוקר לרכב לראות מה התקלה בזמן אמת, לא הצלחנו עקב לחץ וחוסר זמן בבוקר.

עבר עוד שבוע....

הגענו לשישי של יום המפגש (כאמור לא הגענו בגלל מזא ובאסה כללית) החלטתי לצאת לנסיעת מבחן עם האוטו כשאני שוב מקליט נתוני חיישני חמצן, אחרי חצי שעה פתאום מופיעה לי התקלה, בצג כתוב engine malfunction acceleration reduced טוב, בודק את הגרפים בהקלטה כלום, הכל נראה תקין.
בודק תקלות, ובום רק תקלה אחת:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20231228/033ed421b03d4fdff3a7b0cfe19829cf.jpg

טוב.... מוזר. מאפס תקלות, ממשיך לנסוע.
אחרי 5 דקות שוב, אותה תופעה בלוח שעונים ואני שם לב שלרגע גם נופלים המחוגים, אין מהירות אין סל"ד אין דלק אין חום מנוע.
הופה!
הדברים מסתדרים לי.
בודק תקלה ב odb שוב תקלה Can דשבורד.
מאפס ממשיך לנסוע וככה בערך כל דקה כבה לי הלוח שעונים לרגע עד שהוא מתחיל להבהב ויש לי רק קתלה אחת חוזרת כל הזמן.


נסענו הביתה, גוגל יו טיוב ומסתבר שזו תופעה מוכרת, סדקים בהלחמות של הקונקטור בלוח שעונים.
פירוק הלוח מהאוטו לוקח 2 דקות:
מורידים הגה כמה שניתן למטה ולכיוון הכסא נהג
מוסכים את הפלסטיק שסוגר את הרווח בין ההגה והלוש, 2 ברגי טורקס בצדדים למטה של הלוש מברג בחלק העליון להרחיק את המצחייה והלוש בחוץ, יש מלא ביו טיוב איך לעשות את זה. ממש קל.
https://youtu.be/fIFJiMpyBno?si=G-s9hByBV34z7CGl

אח"כ שוב עפ"י יוטיוב, ועוד 5 דקות והכל מפורק לחלקים
זה הסרטון שממנו הבנתי מה לעשות, אפילו שזה לא הדגם שלי
https://youtu.be/js12PzixU10?si=FvMH6TjUIb9U9cne

אני לא סמנתי את מיקום המחוגים פשוט הוצאתי במיקום דיפולט שלהם

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20231228/a9295c6d75c78b0386e770295cb8a34f.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20231228/56b90e4b6ccf9e27c566d7dcf9ca9eb5.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20231228/99db92125ff353e6d011f68298fe4553.jpg


עם זכוכית מגדלת לא מצאתי סדקים, אבל אם גוגל אומר אז לא מתווכחים, ועברתי עם מלחם על המגעים, סגירה של הכל, בדיקה שהוא עובד ולא הרסתי כלום.
מאז שבוע, כל בוקר וצהריים כשעה נסיעה לכל הכיוון לא חזרה התקלה.


זהו, אם יקרה לכם, זה ממש תיקון קל ופשוט.
תהנו

מוטי ג.
28-12-23, 21:27
הנקודה הבעייתית כביכול הן ההלחמות של החלק הנגדי למחבר של הלוש לבורד, נמצא כאן:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20231228/0558a9964586fc5785de1f15bccb74c5.jpg

אני אוסיף שיכול להיות שזה היה סתם לכלוך במגעים בין השקע והתקע, אבל בגלל שלא ניקיתי שם אפילו לא ספריי מגעים אני מניח שהסיכוי שהתקלה דווקא שם היא נמוכה מאוד.

פורד פוקוס 2010, מנוע 1.6, האוטו עם 208 אלף ק"מ, בערך 60 אלף אחרונים אצלנו,
למיטב ידיעתי, לא הוחלף ממיר קטליטי,
טיימינג עשיתי לא מזמן ב200 אקמ עגול

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

ד ו ר ו ן
28-12-23, 23:40
כן.. מוכר לאחרונה.
לא מרגיש בנוח להתעסק עם הלחמות.

מוטי ג.
29-12-23, 06:18
לא בטוח שהבנתי אותך, יש לך ברכב תקלה כזו לאחרונה?
ההלחמות זה מה שמפריע לך? שניה נגיעה עם מלחם, אפילו לא הסרתי את הבדיל הישן, רק חימום רענון וזהו.

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

דרור ברלי
29-12-23, 08:35
עדיין לא נתקלתי אצלי (2010 דור 2.5, 345,000 ק"מ, את ה-70,000 האחרונים אני עשיתי) להבנתי, נחשבת כמחלה הכרונית היחידה בדגם הזה.
בדקתי בהסטורית הטיפולים של האוטו (יש קלסר מהבעלים הקודמים) וזה עדיין לא קרה....

בפוקוס זהה אחרת במשפחה אבל דור 2 (שנת 2007, לוח המחוונים נראה קצת שונה, אני מניח שהלוח עם המעגל המודפס דומה/זהה) זה קרה. בדיוק אותו דבר. הלך לבעל מקצוע שמומלץ בקבוצת הפוקוס בפרצופספר. 250 שקל וזהו.

מוטי ג.
29-12-23, 08:47
אז שלי דור 2.5 מסתבר (סומך עלייך).
פה גיפולוג, לא הולכים לבעלי מקצוע, לומדים דרך הרגליים

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

ד ו ר ו ן
29-12-23, 08:54
לא בטוח שהבנתי אותך, יש לך ברכב תקלה כזו לאחרונה?
ההלחמות זה מה שמפריע לך? שניה נגיעה עם מלחם, אפילו לא הסרתי את הבדיל הישן, רק חימום רענון וזהו.

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

כן.
קרה כמה פעמים ברצף ובדיוק איתרתי את הוידאו שקישרת.
להבדיל, לא היה קוד תקלה.
גם לא בקורא תקלות במוסך.
המוסכניק ישר הצביע על לוח השעונים, אבל לא ידע להגיד ״למה״ אלא רק ״זה מוכר, וכנראה שם״.

הלוח שעונים יצא/חזר בקלות?
יש לי רתיעה מפרוק לוחות שעונים כאלו..

ד ו ר ו ן
29-12-23, 08:55
ל. הלך לבעל מקצוע שמומלץ בקבוצת הפוקוס בפרצופספר. 250 שקל וזהו.
הפנייה?
לא יכול להסתכן כרגע בהשבתה ממושכת בגלל טעות עבודה שלי.

מוטי ג.
29-12-23, 08:55
מאוד בקלות, הכנסה והוצאה, כלום לא נשבר.
מוזמן ליצירת קשר תו"כ, אבל זה באמת בדיחה.

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

ד ו ר ו ן
05-05-24, 19:04
מאוד בקלות, הכנסה והוצאה, כלום לא נשבר.
מוזמן ליצירת קשר תו"כ, אבל זה באמת בדיחה.

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

הפרוק אכן פשוט.
הפלסטיק הישן אתגר, 2 קליפסים נכנעו.. אבל זה חזר למקום.
ההלחמות בכלל לא פשוטות.
זה מגעים קטנטנים על PCB צפוף.
השתמשתי במשקפי שענים כדי לראות במה אני נוגע.
הוחזר למקום והרכב מניע.. זה כבר סימן טוב.

מוטי ג.
05-05-24, 19:31
אני עבדתי עם זכוכית מגדלת של הילדים

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

-->