PDA

צפייה בגרסה מלאה : דעתכם על ביטוח מקיף



asafk
16-02-24, 15:53
ביטוח מקיף.
בעקבות שיחה בעניין עם אחד החברים - מה הסכום שמתחתיו לא תעשו מקיף אלא רק חובה וג'?
במיוחד במחירי הביטוח הגבוהים היום שמגיעים ל10% ממחיר הרכב וההפרש בין המחירון הרשמי למחיר השוק של חלק מרכבי השטח - נראה שזו דילמה אמיתית.
אז... מה אומרים?

אסף.

יואב פולס
16-02-24, 15:58
בהינתן שצד ג' - עושים.
בהנחה שיש חברת ביטוח שמוכנה לבטח את הרכב במחיר שפוי.

עכשיו מה הפער מול ביטוח מקיף למעט גניבה?
מה הפער להוסיף ביטוח גניבה?

בעיקר - האם הנזק שייגרם לי מאבדן הרכב הוא כזה שיהיה לי קשה להתאושש ממנו או שאני 'אוכל' את הנזק בלי למצמץ.

כשהיה לי פאג'רו Q שעלה 30.0 אש"ח, הוא בוטח רק צד ג'.

דרור ברלי
16-02-24, 18:40
מה 10%?.................
הלוואי 10%.

קרוב משפחה התחדש היום בטויוטה יאריס יד שנייה. לא רכב שטח ולא רכב ספורטיבי.
סופרמיני הכי מהוגנת וסאחית שאפשר. אם לא ממש אוטו של זקנים.
הבחור בן 25 וקצת, זאת אומרת שכבר לא "נהג צעיר" - אבל הוא כן נהג חדש, עם רשיון טרי בן כמה חודשים.

הרכב עלה כ-40,000 שקלים
הצעה לביטוח חובה+מקיף = כ-10,000 שקלים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
הכל כי הוא נהג חדש.

מין הסתם נדרשת כאן קומבינה מהסוג המקובל כל כך בישראל.
בעלות משותפת על הרכב של אחד מההורים שלו, על מנת שהביטוח יהיה על שמם... זה יוריד כ-4,000 שקלים מההוצאה....

ואז שואלים למה ישראלים כל הזמן מקמבנים.
כי החזירות של חברות הביטוח שעברה כל גבול.
מה שנקרא - כי אפשר.

wonderd
16-02-24, 18:48
עד היום בעבורי ערך הרכב היה צריך להיות מעל 40,000, מכיוון שמעבר לזה שווי הרכב והסכום ממנו אצטרך להיפרד במקרה גניבה או פגיעה מתחיל להיות יותר משמעותי.
עכשיו עם מחירי הביטוח החדשים והאימפוטנציה של הממשלה בנושא נצטרך לשקול שוב.

boaz avrahami
16-02-24, 19:09
מה תגידו על ביטוחי חובה במחיר של 12000 שח לשנה לנהג בוגר?

המפקח על הביטוח ישן שנת ישרים.
כל נושא הדו גלגליים, טרקטורונים וציוד מכני הנדסי יצא לגמרי מפרופורציה.
לא יכול להיות שמצד אחד זה חובה ומצד שני המחירים משתוללים.

זה חייב להיות מפוקח.
יש לאחרונה עוד כמה תרגילים שהחברות ביטוח עושות למי שלא שמר בכלי רכב ספציפי על רצף ביטוחי.
אם הכלי חדש אצלך תקבל ביטוח. אם לא ישלחו אותך לפול לסדרת חינוך. ילמדו אותך לשלם בכח גם אם הרכב לא בשימוש…
גם כאן המפקח לא מפקח.

בימים ההם אין מלך בישראל ואיש הישר בעיניו יעשה. ( שופטים כא)…


שָׂרַ֣יִךְ סוֹרֲרִ֗ים וְחַבְרֵי֙ גַּנָּבִ֔ים כֻּלּוֹ֙ אֹהֵ֣ב שֹׁ֔חַד וְרֹדֵ֖ף שַׁלְמֹנִ֑ים יָתוֹם֙ לֹ֣א יִשְׁפֹּ֔טוּ וְרִ֥יב אַלְמָנָ֖ה לֹא־יָב֥וֹא אֲלֵיהֶֽם

לא למדנו כלום מהתנך ואפילו לא מיום כיפור… אפילו שכבר חצי מדינה מתפללת לחבר דמיוני

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

raanan
16-02-24, 20:00
יש לאחרונה עוד כמה תרגילים שהחברות ביטוח עושות למי שלא שמר בכלי רכב ספציפי על רצף ביטוחי.
אם הכלי חדש אצלך תקבל ביטוח. אם לא ישלחו אותך לפול לסדרת חינוך. ילמדו אותך לשלם בכח גם אם הרכב לא בשימוש…

צודק 100% !
בעבר "הקפאתי" רישיון וביטוח (לרכב שנשמר עבור הבת) מתוך מטרה להוזיל עלויות,
בחשבון הסופי לאחר "ההפשרה", עלה יותר מאשר להשאיר הרכב עם טסט וביטוח ללא כל נסועה.

רענן

asafk
16-02-24, 20:24
זה לא דיון קיטורים אלא באמת מעניין אותי מי כן או לא עושה מקיף ולפי איזה ערך.

אסף.

geva dover
16-02-24, 20:42
אצלנו השנה באופן מפתיע ירד המחיר למקיף
ב2023 שילמנו 5200 לחובה+ מקיף לנהגים עד גיל 30
השנה שילמנו 3700 באותה חברה באותה עסקה לנהגים בגיל 30.
האמת,הייתי ממש מופתע
פורד פוקוס סטיישן 2018

Sent from my SM-G988B using Tapatalk

דרור ברלי
16-02-24, 21:10
[QUOTE=boaz avrahami;1044254]מה תגידו על ביטוחי חובה במחיר של 12000 שח לשנה לנהג בוגר?

המפקח על הביטוח ישן שנת ישרים.
כל נושא הדו גלגליים, טרקטורונים וציוד מכני הנדסי יצא לגמרי מפרופורציה.
לא יכול להיות שמצד אחד זה חובה ומצד שני המחירים משתוללים.

זה חייב להיות מפוקח.
יש לאחרונה עוד כמה תרגילים שהחברות ביטוח עושות למי שלא שמר בכלי רכב ספציפי על רצף ביטוחי.
אם הכלי חדש אצלך תקבל ביטוח. אם לא ישלחו אותך לפול לסדרת חינוך. ילמדו אותך לשלם בכח גם אם הרכב לא בשימוש…
גם כאן המפקח לא מפקח.

בימים ההם אין מלך בישראל ואיש הישר בעיניו יעשה. ( שופטים כא)…


שָׂרַײיִךְ סוֹרֲרִײם וְחַבְרֵי גַּנָּבִים כֻּלּוֹ אֹהֵב שֹׁחַד וְרֹדֵף שַׁלְמֹנִם יָתוֹם לֹא יִשְׁפֹּטוּ וְרִיב אַלְמָנָה לֹא־יָבוֹא אֲלֵיהֶֽם

לא למדנו כלום מהתנך ואפילו לא מיום כיפור… אפילו שכבר חצי מדינה מתפללת לחבר דמיוני





בחיאת.
אתה יודע טוב מאוד שהמפקח על הביטוח זה תפקיד-קצה. סוג של תקרת זכוכית.
מתקדמים ממנו רק החוצה מהמערכת, לג'וב ניהולי בכיר, מרופד ומפנק בשוק הפרטי, כלומר באחת מחברות הביטוח.
לכן באופן מסורתי וסיסטמטי, הדבר שהכי חשוב למפקחים על הביטוח, זה לדאוג לאינטרסים של חברות הביטוח.

שולץ האיום
16-02-24, 21:26
ביטוח מקיף.
בעקבות שיחה בעניין עם אחד החברים - מה הסכום שמתחתיו לא תעשו מקיף אלא רק חובה וג'?
במיוחד במחירי הביטוח הגבוהים היום שמגיעים ל10% ממחיר הרכב וההפרש בין המחירון הרשמי למחיר השוק של חלק מרכבי השטח - נראה שזו דילמה אמיתית.
אז... מה אומרים?

אסף.

חסר נתון מרכזי בשאלה
מה שווי הרכב?
זה ישליך על הסיכון שאתה מוכן לקחת, וזה עניין מאוד אינדיבידואלי כמה סיכון כל אחד מוכן לקחת.
עניין של אופי.

אחוז התעריף משווי הרכב לא מספר את התמונה.
האם רכב של 300 אלף, עם תעריף של 5% כן טוב לך?
האם תעריף הרבה יותר גבוה לא תהיה מוכן לשלם כאשר הסיכון הוא 300 בחנייה?

כל מקרה לגופו.
אבל זאת בהחלט אופציה לפעמים לא רעה פשוט לא לבטח מקיף.
בסהכ ריזיקה כלכלית.
התרגלנו אבל אפשר אחרת, עם תעריפי הביטוח היום זאת בהחלט אופציה, בתוספת מיגון אקסטרה.

רוב מבטחי המקיף לא עושים את החישוב של כמה יקבלו במקרה של גניבה (לא יקבלו מחירון) בהפחתת המקיף שכבר שולם השנה, שנה שעברה…🤣, ובזה שערך הרכב גם ככה יורד. קיבלתם עסקה לא הכי אטרקטיבית.

בהחלט נושא מעניין היום, עם הטירוף המוחלט הזה של חברות הביטוח בעקבות ההפסדים שלהם.
אמרתי לכם, זה מגיע לכווווולם 🤣
לא מהדלת? מהחלון.

למה אנחנו לא מתאגדים ומנסים לעשות משהו בעניין?

ובאופן כללי, משהו שקראתי אצל רוני אהרונוביץ פעם -
ציבור הנהגים הוא הציבור היחיד יחסית לגודלו שמעולם לא התאגד.
אז נמשיך לשלם.
המדינה, חברות הביטוח, רואות בנו פרה חולבת.

בינינו, כרגע לא חברות הביטוח אשמות, למרות שאין מה לרחם עליהם.
האשמה על המדינה והמשטרה על חוסר המשילות ועל גבול פרוץ מול השטחים.
הם מזיקים לנו כלכלית, מהשטחים.
חברות הביטוח כמו כל עסק, לא יפסידו. והם הפסידו בשנתיים האחרונות עם פרסומים בתקשורת רק בתחום הרכב.

- - - Updated - - -


צודק 100% !
בעבר "הקפאתי" רישיון וביטוח (לרכב שנשמר עבור הבת) מתוך מטרה להוזיל עלויות,
בחשבון הסופי לאחר "ההפשרה", עלה יותר מאשר להשאיר הרכב עם טסט וביטוח ללא כל נסועה.

רענן

הקפאת ביטוח זה אקט שיעלה לך את התעריף בחידוש הבא.
הם מעוניינים ב״רצף ביטוחי״.

אי אפשר עליהם.

דרור ברלי
16-02-24, 22:00
היעדר המשילות זו מדיניות שמוכתבת מלמעלה.
המדיניות הזו משרתת אינטרסים מסויימים. גניבות רכב הן אינטרס של היבואנים ושל המדינה כדי להגדיל את מכירות הרכב ואת ההכנסות ממיסים. אז אל תצפו ל"משילות" מאף ממשלה - השלטון לא ינסר את הענף עליו הוא יושב.

וחברות הביטוח לא מפסידות. אל תאמינו לנהי וליבבה שלהן.

כי אי אפשר בלי ביטוח לרכוש. אנשים יקללו וישלמו כל סכום, כי מכוניות חדשות הולכות והופכות ליקרות ביותר.
לדעתי נשארה בשוק רק מכונית מיני חדשה אחת שעולה פחות מ-100,000 שקל (יונדאי i10 ידנית). כל היתר כבר הרבה יותר יקרות.
משפחתית הכי גנרית כמו קורולה או אלנטרה, עולה כבר 170,000.
ג'יפונים משפחתיים המקובלים כבר באיזור ה-200,000 ויותר

מי משאיר ככה 200-300-400 אלפי שקלים ברחוב בלילה בלי לבטח אותם?
צריך להיות באמת עשיר, אדיש ומנותק לחלוטין כדי לקחת את הסיכון.
אז חברות הביטוח לא מפסידות. זה רק הציבור שמפסיד.
הוא כבר רגיל להפסיד, כי ב-DNA שלנו נשארנו עם של עבדים מרכיני ראש.
במקום להתקומם ולקחת בחזרה בכוח את מה ששלנו. מה זה קשור לביטוח? קשור, קשור. הכל קשור להכל.

ומה לעשות, רוני אהרנוביץ ז"ל היה נביא זעם ובאופן כללי איש מעצבן כאשר התכונה הכי מעצבנת שלו היתה שבסוף התברר שהוא תמיד צדק - גם ובעיקר בעניין הזה.

asafk
16-02-24, 22:07
חסר נתון מרכזי בשאלה
מה שווי הרכב?
זה ישליך על הסיכון שאתה מוכן לקחת, וזה עניין מאוד אינדיבידואלי כמה סיכון כל אחד מוכן לקחת.
עניין של אופי.

אחוז התעריף משווי הרכב לא מספר את התמונה.
האם רכב של 300 אלף, עם תעריף של 5% כן טוב לך?
האם תעריף הרבה יותר גבוה לא תהיה מוכן לשלם כאשר הסיכון הוא 300 בחנייה?

כל מקרה לגופו.
אבל זאת בהחלט אופציה לפעמים לא רעה פשוט לא לבטח מקיף.
בסהכ ריזיקה כלכלית.
התרגלנו אבל אפשר אחרת, עם תעריפי הביטוח היום זאת בהחלט אופציה, בתוספת מיגון אקסטרה.

רוב מבטחי המקיף לא עושים את החישוב של כמה יקבלו במקרה של גניבה (לא יקבלו מחירון) בהפחתת המקיף שכבר שולם השנה, שנה שעברה…[emoji1787], ובזה שערך הרכב גם ככה יורד. קיבלתם עסקה לא הכי אטרקטיבית.

בהחלט נושא מעניין היום, עם הטירוף המוחלט הזה של חברות הביטוח בעקבות ההפסדים שלהם.
אמרתי לכם, זה מגיע לכווווולם [emoji1787]
לא מהדלת? מהחלון.

למה אנחנו לא מתאגדים ומנסים לעשות משהו בעניין?

ובאופן כללי, משהו שקראתי אצל רוני אהרונוביץ פעם -
ציבור הנהגים הוא הציבור היחיד יחסית לגודלו שמעולם לא התאגד.
אז נמשיך לשלם.
המדינה, חברות הביטוח, רואות בנו פרה חולבת.

בינינו, כרגע לא חברות הביטוח אשמות, למרות שאין מה לרחם עליהם.
האשמה על המדינה והמשטרה על חוסר המשילות ועל גבול פרוץ מול השטחים.
הם מזיקים לנו כלכלית, מהשטחים.
חברות הביטוח כמו כל עסק, לא יפסידו. והם הפסידו בשנתיים האחרונות עם פרסומים בתקשורת רק בתחום הרכב.

- - - Updated - - -



הקפאת ביטוח זה אקט שיעלה לך את התעריף בחידוש הבא.
הם מעוניינים ב״רצף ביטוחי״.

אי אפשר עליהם.זו היתה השאלה. מה שווי הרכב תחתיו לא תעשה מקיף?

אסף.

boaz avrahami
16-02-24, 22:24
אסף אתה מנסה לעשות סקר או לפצח את הנוסחה?

סקר אני מצליח להבין. תהיה לך נקודת ייחוס.

לגבי נוסחה- היא שונה מאדם לאדם.

אגב, המגזר שהכי פחות מבטח במקיף הם בעלי מכוניות העל. מכוניות של מאות אלפים. מחירי הביטוח כל כך יקרים שהם מסתכנים…


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

ishc
16-02-24, 22:33
אצלנו הרכבים ישנים זולים אז לכולם יש חובה ווג.
שההאנטר היה עשיתי מקיף כי המחירון שלו היה מעל 90 אלף ותכלס שמכרתי אותו בזמנו היה יותר משתלם שיגנבו אותו.
בגדול, אם היה לי אוטו ששווה 60 כנראה שכבר הייתי חושב על מקיף

Sent from my CPH2465 using Tapatalk

שולץ האיום
16-02-24, 22:35
אוקי
עכשיו תוסיף את ההצעה שקיבלת.
ועדיין זה יהיה מאוד אינדיבידואלי.
לא בטוח שהסכום שאני מוכן לסכן (אופי, מצב כלכלי) הוא הסכום שאתה מוכן.

אין פה תשובת בית ספר.

כל אחד יזרוק משהו?
אוקיי.
אני לא הייתי מבטח היום רכב של 50 אלף ומטה, במקיף של 4 ומעלה.
כבר לא הגיוני לי, לא מסתדר, במיוחד שאני כבר לאט לאט מכיר את הטריקים שלהם.
לא תקבלו מחירון, יורידו לכם כל מיני סעיפים שאין לנו מושג לגביהם.

אבל גם לא הייתי מבטח מקיף רכב של 80,000 ב 8 ומעלה.
הייתי עושה צד ג׳ ומשקיע חזק מאוד במיגונים כולל אלקטרונים והפתעות.

שלשום לא הייתי כותב את זה, רגיל לעשות מקיף על אוטומט כמו כולם, אבל שימו לה מה קרה פה.

בכל מקרה, החלטה כזאת לדעתי תהיה מאוד משתלמת אם תיישם אותה לטווח ארוך, לא לשנתיים.

assafy
16-02-24, 22:42
רכב בבית בשווי 20000 ש"ח אני לא מבטח.
אבל את הג'יפ ששוה יותר מפי עשר אני חייב לבטח וכרגע זה לא ניתן. אני אמנם מבוטח ויש לי עדיין כמה חודשים עד החידוש אך אני ממש מפחד להגיע למצב שתלוי באויר ללא פיתרון.
למי שלא שמע, כלל חברות הביטוח חסמו אפשרות לבטח רנגלרים jl.


Sent from my Pixel 6 using Tapatalk

שולץ האיום
16-02-24, 23:21
זה לא מדויק אסף.
יש חברות שהפסיקו, עדיין ניתן לבטח.
יש בלאגן אני יודע.

תכף ג׳ימיני, זה בדיליי עד שהם מסכמים את הנתונים, ומקיימים דיוני הנהלה 🤣🤦*♂️
מחר זה ברונקו, מחרתיים לא יודע מה.

יקר פה במדינת היהודים.
תחביב יקר.
מצד שני הכל התייקר, כמה יעלה היום לבטח ל.ק או היילקס די חדישים?
מי שלא חידש החודש, עוד בראש של אתמול, צפויה לו הפתעה.
אז ב JL כמו ב JL עוד יותר יקר.
חובבי המותג…מותג יקר.

שולץ האיום
17-02-24, 00:00
כן הביטוח הולך להיות ממש יקר, שנה אולי שנתיים, עד יעבור זעם.
והוא יעבור, למעשה יש כבר שיפור אתה מכיר את זה מהקבוצות.

זאת לא תקופה למכור, שום רכב, בוודאי לא כזה.
תחזיק מעמד, עוד תחזור התקופה.
אם זה מנחם אותך, הרנגלר התייקר מאוד בארהב, והיבואן נאלץ לעלות מחירים.
הביקוש כרגע לרוביקון חדש נמוך מאוד, מה שיצמצם את ההיצע ביד 2.
נגמרה החגיגה.
ההיצע יקטן
ובסוף, הרבה חברה מחפשים את הדבר האמיתי…Jeep.
סבלנות, עוד יחזרו הביקושים ומחיר מעל המחירון.

Dozer
17-02-24, 08:00
כן הביטוח הולך להיות ממש יקר, שנה אולי שנתיים, עד יעבור זעם.
.

לא מדמיין שמחירי הביטוח ירדו. לא ראיתי מעולם חברת ביטוח שמתנדבת לוותר על כסף


Sent from my SM-S908E using Tapatalk

edish
17-02-24, 08:36
לא מדמיין שמחירי הביטוח ירדו. לא ראיתי מעולם חברת ביטוח שמתנדבת לוותר על כסף


Sent from my SM-S908E using Tapatalk


עד יעבור זעם = שנתרגל :p
לא נכון לדבר על מחירי המקיף, רק על הדלתא בין ג׳ למקיף, הרי אין בר דעת ש… נכון?

מיכה100
17-02-24, 08:40
כשהדיסקו יגיע ל70 אלף אפסיק לבטח מקיף.

Sent from my HD1903 using Tapatalk

מיכה100
17-02-24, 08:48
כשהדיסקו יגיע ל70 אלף אפסיק לבטח מקיף.

Sent from my HD1903 using Tapatalk

נמרוד
17-02-24, 09:26
כשסך הפרמיה עוברת את 10% משווי הרכב, זה המחסום הפסיכולוגי שמתחילים לעשות חישובים. ב20% נראה לי שאף אחד לא מבטח. וההחלטה של כל אחד היא איפשהו באמצע.

איל מ
17-02-24, 11:53
כשקניתי את הדיסקו 2 באיזור 2012, שילמתי עליו 45. בביטוח רצו 11.
מאז אני לא מטריד את עצמי בשאלת המקיף. פשוט קונה רכבים שאני יכול לעמוד באבדן גמור שלהם. גם אם זה קצת כואב.

חנן-ג'יפולוג
17-02-24, 12:07
יש המון פרמטרים ספציפים למקרה, שלדעתי לא עלו כאן.

יש לך ילדים מרסקים סדרתיים? או אולי אתה/אשתך כאלה? לי יש.

יש גניבות רכב בישוב שלך? בלי לפתוח עין רעה, אצלנו אין אפילו נסיונות.

כמה אתה מוכן להשקיע במיגון הרכב, ובנטרול של המיגון לפני נסיעה?

קילומטראז שנתי?

ועוד ועוד.

talw
17-02-24, 16:39
כשסך הפרמיה עוברת את 10% משווי הרכב, זה המחסום הפסיכולוגי שמתחילים לעשות חישובים. ב20% נראה לי שאף אחד לא מבטח. וההחלטה של כל אחד היא איפשהו באמצע.

נראה לי טירלול לבטח רכב של 200K ש"ח בפרמיה שנתית כוללת של בין 20K ל 40K ש"ח, עם 10K עוד אפשר לחיות אם הרכב היה גומע מעל 20K ק"מ בשנה.
במקרה הפרטי שלי רכב שטח שאני מאמין ששווה משהו כמו 250K-200K ש"ח -לא עושה מקיף ,חובה וג' כן ,כי קודם כל אני מנטרל את הפחדים , שנית כל, בצעתי כמה וכמה קונצים פטנט שיהיה מאוד קשה לגנב המתוחכם לשדוד אותו בקלות.
ללא קשר לתאונות עצמיות ונזקי רכוש באשמת הנהג, שכל אחד יחשב את רמת הסיכון שהוא מוכן לקחת בהתאם לכמות הביטוחים המקיפים שהוא משלם, כמה רכבים נגנבו לו בחיים לעומת תשלום סכומי פרמיה מקיפים הזויים. ממש אונס, אין היגיון, ועוד חובת תוספת התשלום הנוסף לבצע איתור ע"י אחת החברות.

שולץ האיום
17-02-24, 17:08
אהבתי!

גיא
17-02-24, 17:40
דרור. אני לא בטוח שאתה צודק.

חידשתי עכשיו ביטוח לדאסטר. בגלל הנער עלה 10.

הוא לא הבעלים של האוטו.

לכולם יש העדר תביעות.


Sent from my iPad using Tapatalk

talw
17-02-24, 19:01
.

חידשתי עכשיו ביטוח לדאסטר. בגלל הנער עלה 10.

הוא לא הבעלים של האוטו.

לכולם יש העדר תביעות.


Sent from my iPad using Tapatalk

אין לי שום דבר נגד דאסטר, להיפך, אהבתי את הרכב הזה.
לשלם 10אלף על ביטוח לדאסטר 2014-2015 , זה מטורף, כמה זה ? 20 או שלושים אחוז מערך הרכב ?

הדסופה
17-02-24, 19:44
נחזור לשאלה המקורית

מוסטנג שווי 180 פגמיה 11 , לא עשיתי מקיף
רוביקון שווי 170 פרחיה 5.5 , עשיתי מקיף
ג’ימני שווי 120-140 , פרמיה 5.5 , ללא מקיף ( למרות ה״גניב״)
ניסאן גוק של הילדה פרמיה לנהג חדש 8-9-10 . נרכש מראש במחשבה שלא יקבל מקיף

הדסופה
17-02-24, 19:51
שווי של הניסאן ג׳וק 30 .

כל ההחלטות והמספרים מלפני עליית מחירים וגניבות הגימני אבל בינתיים נשאר ככה


Sent from my iPhone using Tapatalk

יניב עמית
17-02-24, 21:36
היילקס 2020,
מקיף 6,500
חובה 1320.
מקיף עלה משנה שעברה בכ-1000 ש"ח.
חובה דווקא ירד.
רכב בשווי כזה וגניב, מבטח.
המחשבה שלי היא איזה סכום אוכל לשלם ואיזה רכב אוכל לקנות בסכום הזה
וזה מוביל אותי ל12-14 שנה אחורה מה שלגביי מכיוון שהאוטו משמש בעיקר לעבודה,
לא ישים.
מהסיבה הזאת בעיקר ממשיך לבטח במקיף גם כשהרכב מזדקן

שולץ האיום
18-02-24, 04:37
לגבי ההיילקס
חכה לחידוש הבא, מצפה לך הפתעה לדעתי.

הם השתגעו לגמרי בינואר מה 10 לחודש.
למרות העליות שכבר חווינו.

ד ו ר ו ן
18-02-24, 07:15
כמה קשה כלכלית להוציא את הסכום כדי לחזור לאותה הנקודה, וכמה יהיה מאתגר למצוא רכב זהה/מקביל במצב המכני/דיגום.

גיא
18-02-24, 07:50
אין לי שום דבר נגד דאסטר, להיפך, אהבתי את הרכב הזה.
לשלם 10אלף על ביטוח לדאסטר 2014-2015 , זה מטורף, כמה זה ? 20 או שלושים אחוז מערך הרכב ?אולי אתה צודק. .. לא יודע. עשיתי ..
נראה לי העניין הוא יותר לשמור על רצף העדר תביעות
Sent from my DN2103 using Tapatalk

שגיא S
18-02-24, 09:08
אני בחיים* לא עשיתי ביטוח מקיף לרכבים שלי.
הפרייבטים שלי תמיד היו זולים (עד 30 אלף ש"ח)
וברכבי השטח - אני נוסע על רכבים ישנים, הפער בין מה שהרכב שווה *לי* וכמה השקעתי בו לבין כמה שהמחירון של הביטוח ייתן לי, לא שווה לי לעשות מקיף גם כן.

ברוך השם נוסע ברכבים "מיוחדים" (שם קוד לזה שאף אחד לא מעוניין בהם ולכן לא גניבים).

* הפעם היחידה שבה אשתי הכריחה אותי לעשות ביטוח מקיף - עשיתי טוטאל לוסט לאוטו בשבוע אחרי, קיבלנו את הכסף וזה היה נהדר, אבל החלטתי שהביטוח הביא את המנחוס ומאז לא עושים יותר - לא תאונות ולא ביטוח (סיאט איביזה שהייתה שווה 27 אלף שקל).

erezgur
18-02-24, 09:51
אני כנראה לא מחדש הרבה לרוב החברים כאן, אבל צריך להסתכל על ביטוח (כל ביטוח) במשקפיים של סטטיסטיקה.

אם ננסה לפשט - חברת הביטוח מעסיקה סטטיסטיקאים שכל מטרתם לחשב מהי ההסתברות שיקרה אירוע ביטוחי מסויים ולפי זה מחשבת את עלות הפרמיה שיש לגבות מכל לקוחותיה, כך שדמי הביטוח מכלל הלקוחות יהיו גדולים מהתשלום אותו תצטרך לשלם אם יתרחש אירוע ביטוחי לחלק מלקוחותיה (לפי ההסתברות הנ"ל).

בנושא הביטוח המקיף, כל אחד מאיתנו יכול להחליט שהוא משמש כ"חברת הביטוח" של עצמו - שם בצד סכום כסף קטן ואחת לכמה שנים, אם צריך, משלם מהקרן הזו את הנזקים של האירוע הביטוחי.

רובנו עושים זאת במקרים "הפשוטים" יותר, אני מניח שאף אחד לא משלם 300 שח לביטוח על הטלוויזיה, או 500 שח לביטוח המקרר וכו' - אלו מקרים שאם יתרחש אירוע ביטוחי רלוונטי, נוכל להשתמש בכספים הזמינים / חסכונות כדי לתקן את המקולקל / לקנות מכשיר חדש במקומו ואם מביאים בחשבון את כל השנים שבהן לא היה אירוע ביטוחי ואת התשלום השנתי הנדרש עבור ביטוח של כל אחד ממוצרים אלו - כנראה שמבחינה כלכלית הרווחנו.

מכאן אפשר להשליך על ביטוח מקיף לרכב. מכיון שגם מי שאינו מבטח מקיף עושה ביטוח צד ג', הסכום המדובר הינו באמת רק ההפרש בין "צד ג'" ל-"מקיף" (לא נכון להתייחס לסכום המלא של הביטוח המקיף). אם השווי המבוטח של הרכב הוא כזה שיהיה קשה להתאושש מההוצאה במקרה של אירוע ביטוחי, יש סיכוי גבוה יותר שנהיה מוכנים לעשות "מקיף" (ולא להסתפק ב- "צד ג"), אם השווי המבוטח נמוך יחסית, כנראה שאין הצדקה לעשות מקיף ואפשר להסתפק בצד ג'. הסכומים הללו הם כמובן תלויים במצב הכלכלי של כל האדם ולא נכון להשליך מתשובתו של א' על המקרה של ב'.

בנוסף, לא צריך לשכוח שהשווי המבוטח הוא לא תמיד הסכום שעולה לקנות רכב זהה לרכב המבוטח (כל התופעות של מחיר מעל המחירון, תוספות ושדרוגים שלא מבוטחים, מצבו המצויין של הרכב שניזוק לעומת המצאי בשוק המשומשים וכו'). דבר נוסף שצריך לזכור - ביטוח מקיף הוא לא רק למקרה של גניבה אלא גם למקרים שבהם הרכב ניזוק משמעותית בתאונה , שריפה טביעה וכו'.

ולטובת הסקר שבשרשור - אני נוטה שלא לבטח בביטוח מקיף רכב ששוויו פחות מ-40 אש"ח כאשר זה מייקר את הוצאות הביטוח ביותר מכ-2000 שח בשנה (ההפרש בין צד-ג למקיף).

דרור ברלי
18-02-24, 10:25
יש גניבות רכב בישוב שלך? בלי לפתוח עין רעה, אצלנו אין אפילו נסיונות.


נראה לך שזה הולך לפי יישובים?

לי נראה שעל דגמים שמבוקשים בקרב הגנבים, יש מעקב ואם זה לא יישוב עם שער סגור ושמירה מסודרת זה רק עניין של זמן עד שהמקצוענים יגיעו מוכנים בהתאם עם כל מה שצריך כדי להניע ולנסוע. ממש לא גניבה מזדמנת.

חנן-ג'יפולוג
18-02-24, 10:53
זה ישוב עם גדר אלקטרונית, שער סגור, שמירה מסודרת ורבש"צית עצבנית.

ברור שניתן לחדור וגם לצאת אם יש יעד שווה, אבל בהתאם למשל האריה ונעלי הספורט, מסתבר שהגנבים מעדיפים להגיע לישובים הסמוכים.

לא שאלתי אם מדובר ברכב בישוב שאין סיכוי שיהיו בו גניבות, אלא שאלתי אם מדובר בישוב שהסיכוי לגניבות בו הוא נמוך. עניין סטטיסטי וכן, סטטיסטיקה מורכבת גם מחריגים.

בינתיים אני ביישוב הזה עשר שנים, ולא היה אף נסיון גניבת רכב. בכל הישוב. זוג אופניים נעלם לפני כמה שנים והיתה על זה מהומה גדולה. בסוף נמצאו בתוך שיחים שאיזה פרחח כנראה מצא לנכון לזרוק אליהם את האופניים.


בשורה התחתונה ובנושא השרשור: זה עוד שיקול שצריך להכניס למאזן כששוקלים אם לבטח או לא.

דרור ברלי
18-02-24, 11:06
גיא, רכישת הרכב המדובר התבצעה תחת עיני הבוחנות.
הרקע - אוטו מיצרן ודגם שאני אישית לא סובל, אבל לכל אחד אחר שמכוניות לא מעניינות אותו, אמליץ עליו בחום. בטיחותי (לקטגוריה), אמין, סחיר ומבוקש.
אז מצאנו חד קרן. רכב בן 9 עם ק"מ נמוך במצב חדש ללא רבב כפי שיצא מטויוטה וזו לא הגזמה. מטופל במורשה-טויוטה מיום רכישתו עם תיעוד מסודר ורציף של כל בורג שסובבו בו. בדיקה מסודרת אישרה את הממצאים שלי - לחטוף. חטפנו ושולם ברצון ובאהבה מחיר מחירון מלא. כי באמת אין מכוניות כאלה במצב כזה.

הילד (בן יותר מ- 25, כן? זה ילד זה?...) עם רשיון טרי. רכב ראשון שלו, אין לו מושג ועניין במכוניות ובהתנהלות איתן, אבל כסף יש לו (בטח שיש לו כסף. עד היום לא היה לו רכב... נסע באוטובוסים, אז הצליח לחסוך הרבה כסף...) היום כבר אין לו ברירה והוא צריך רכב והוא יודע טוב מאוד במה זה כרוך, להחזיק מכונית - פראייר הוא ממש לא.

עלויות הביטוחים עבור הנהג החדש הזה שגם אין לו וותק ביטוחי בכלל, שמגיעות לכ-25% משווי הרכב, נראו לנו פשוט הזויות.
יש לזה בהחלט קשר ישיר למי בעל האוטו הרשום ומה גילו והוותק שלו בנהיגה וכמבוטח בכלל. אם בנוסף גם היה מוגדר "צעיר", זה היה עולה אפילו יותר.

היום כבר אי אפשר לעשות קומבינות כמו שעשיתי בזמנו עם הפוקוס הישן (בעלות של אמא שלי שלא נוהגת בכלל וגם את הרשיון כבר החזירה מזמן, אני הנהג העיקרי, עידו שלי היה אז נהג חדש+צעיר, היה הנהג המזדמן, רכב ישן וזול כמובן ללא ביטוח מקיף. רק חובה וצד ג'). כבר אז התחילו להקפיץ פרמיות לשמיים רק לכבוד החייל שלכאורה נוהג באוטו בסופ"ש אחת לשבוע-שבועיים. זה עלה הרבה, הרבה יותר משווי האוטו הזניח לחלוטין (כבר אז לא היה שווה יותר מ-5,000 שקל). אבל היה עולה לי הרבה יותר אם הוא היה הבעלים והנהג העיקרי.

אם נחזור לבחור עם היאריס, בעלות של אבא שלו על הרכב (עם גליון תביעות נקי לאורך כמה שנים) כנראה תשנה את הכל והעלויות יתקצצו. בכמה? אני לא יודע, זה כבר עניין שלו ושל ההורים שלו, אבל זה יהיה חסכון במספר דו ספרתי של אחוזים. גם זה סכום לא מבוטל.
כרגע האוטו חונה ולא נוסע. ביום-יומיים הקרובים אדע מה נסגר ואשתף.

דרור ברלי
18-02-24, 11:22
זה ישוב עם גדר אלקטרונית, שער סגור, שמירה מסודרת ורבש"צית עצבנית.

ברור שניתן לחדור וגם לצאת אם יש יעד שווה, אבל בהתאם למשל האריה ונעלי הספורט, מסתבר שהגנבים מעדיפים להגיע לישובים הסמוכים.

לא שאלתי אם מדובר ברכב בישוב שאין סיכוי שיהיו בו גניבות, אלא שאלתי אם מדובר בישוב שהסיכוי לגניבות בו הוא נמוך. עניין סטטיסטי וכן, סטטיסטיקה מורכבת גם מחריגים.

בינתיים אני ביישוב הזה עשר שנים, ולא היה אף נסיון גניבת רכב. בכל הישוב. זוג אופניים נעלם לפני כמה שנים והיתה על זה מהומה גדולה. בסוף נמצאו בתוך שיחים שאיזה פרחח כנראה מצא לנכון לזרוק אליהם את האופניים.


בשורה התחתונה ובנושא השרשור: זה עוד שיקול שצריך להכניס למאזן כששוקלים אם לבטח או לא.



כן, ברור שהם יעדיפו למצוא איוניק 5 או ג'ימני או רוביקון אחרים ביישוב שלא מאובטח כמו אצלכם.
אבל זה לא אומר שכאשר בדגמים מבוקשים עסקינן, הם לא שמו עין ולא ממתינים לשעת הכושר.
ויש עוד משתנים במשוואה. עוד נהגים/נהגות בבית, נטיה למעורבות בתאונות (ולו קלות) וכו' והנה - אתה מבטח את האוטו.

בסוף זה רק כמה שווה לך לשלם והאם תוכל לספוג את אובדן האוטו אם חס וחלילה יקרה לו משהו....


כל סיפור רכבי היוקרה זו אחלה דוגמה.
לכו רחוק, לאלפיון העליון. מכוניות שעולות מיליונים.
גם אם הפרמיה היא רק 5%, עדיין יהיה מדובר בסכומים הזויים שיכולים להגיע ל-100,000 שקל ואולי הרבה יותר.
ואלה מכוניות שכאשר מעורבות בתאונות, זה במהירויות שגם אם הנהג יצא מהן חי ואפילו על הרגליים, עדיין לא משאירות שום סיכוי לתקן אותן.
ובכל זאת לא תאמינו כמה פרארים ופורשות כאלה לא מבוטחים במקיף כלל.

כנראה הבעלים שלהן יכולים לספוג מכה כזו של אבדן פרארי ב-2.5 מיליון, ולהישאר על הרגליים, אבל לא מוכנים לזרוק כל שנה 150,000 שקל על ביטוח.

ד ו ר ו ן
18-02-24, 12:08
נראה לך שזה הולך לפי יישובים?

מכיר בדרום ישובים סמוכים שלאחד נכנסים בלי סוף ובשני לא נועלים דלתות.

שולץ האיום
18-02-24, 12:20
כנראה הבעלים שלהן יכולים לספוג מכה כזו של אבדן פרארי ב-2.5 מיליון, ולהישאר על הרגליים, אבל לא מוכנים לזרוק כל שנה 150,000 שקל על ביטוח.

זה לא רק עניין של יכולת ספיגה
זה עניין של אופי ולקיחת סיכונים כלכליים.
מי שיש לו פרארי ב 2.5 מיליון, זה טיפוס שאוהב סיכונים ורגיל לקחת אותם.
ככה הוא הגיע לפרארי שלו.

tallevi
18-02-24, 13:26
המצב שלך טוב. אני כבר מזמן ויתרתי על ביטוח צד ג'.


טל.

ehudzeelim
18-02-24, 14:59
מכיר בדרום ישובים סמוכים שלאחד נכנסים בלי סוף ובשני לא נועלים דלתות.

לפנתיאון הציטוטים הציניים

amitaikl
20-02-24, 17:39
אני רק מזכיר למי ששכח ומספר למי שלא ידע:
הביטוח מחזיר את השווי לפי לוי יצחק.
הטויוטה שלך במחירון 120 אבל בשוק 160? הביטוח יתחיל ב120 והם עוד יתקשרו לברר איזה יד הרכב וכמה היה הק"מ כדי לדעת לשקלל (סיפור אמיתי שקרה לחבר)

-->