צפייה בגרסה מלאה : הורדת טרנספר + מחיר תיקון צלבים
1. האם צריך להוציא את השמן לפני שאני מוריד את הטרנספר מהשאסי?
2. יש טיפים מיוחדים שכדאי לדעת לפני שאני מוריד את הטרנספר?
3. יש למישהו הערכת מחיר על תיקון צלב (דרייבשפט)? ואם זה כולל הנקבה, כמה זה אמור לעלות?
תודה
בומס הקופץ
28-04-06, 18:41
1. אני לא כותב מנסיון אבל בהיינס כתוב: "3. drain the transfer case lubricant and the transmition lubricant" והפניה לפרק אחד בשביל להבין איך לעשות את זה בצורה האופטימלית.
אל תוריד את הטרנספר בלי לפחות ספר לידך.
2. אנשים שמנוסים ממני יענו לך :)
3. צלבים אתה מחליף, לא מתקן. צלב מקורי של koyo עולה כ 250 ש"ח במכשירי תנועה. אם התכוונת להחלפה מלאה של הדרייבשפט, אז לי הדרייבשפט הקדמי והאחורי הוחלפו בחדשים והוחלפו גם כל הצלבים בסך הכל עלה 2300 שקל כולל מע"מ.
לא הכרחי לרוקן את השמן לפני הורדת הטרנספר... זה פשוט יהיה יותר קל לרוקן כשהטרנספר על הרכב.. וכך לא ישפך עליך שמן בהורדה... בכל אופן.. אל תעשה זאת בלי ספר רכב..
צלב מקורי עולה 250 ש"ח... אבל יש גם צלבים תחליפיים שעולים 50 ש"ח והם לא רעים בכלל.. (מניסיון של כמה אנשים...) תעשה חיפוש על סוגי צלבים...
עידן
תודה!
כשאתם כותבים "צלב" אני מניח שאתם מתכוונים ל-"זכר" בלבד. יש לכם מוגש גם על מחיר "הנקבה" (החלק עם החור, שלתוכו נכנס הצלב)?
combina347
28-04-06, 23:36
מים אתה לא כל כך מובן נסה לצלם
בכל אופן יש זכר ונקבה על פי שיני ההזחה מבדילים בינהםויש יוקים אני חושב שאתה מתכוון ליוק
הצלב נכנס בין היוק לבין הזכר או הנקבה
אני קניתי צלבים של קויו ב80 ש"ח חזקים במיוחד עיצה שלי אל תתעסק עם תחליפים הם לא משהו
אבל גם אל תקנה ב250 פשוט תעשה חיפוש טוב ואני בטוח שאם לא ב80 אז תמצא ב100
קומבינה.. איזה צלבים של קויו מצאת ב 80 ש"ח???
אם אתה מדבר על צלב שנקרא KOYOLB עם פיטמת גירוז.. אז זה סוג של חיקויי...
גם אני משתמש בו.. ובנתיים הוא מצויין.. ומצאתי אותו ב 50 ש"ח...
תודה!
כשאתם כותבים "צלב" אני מניח שאתם מתכוונים ל-"זכר" בלבד. יש לכם מוגש גם על מחיר "הנקבה" (החלק עם החור, שלתוכו נכנס הצלב)?
כולם כאן מתכוונים במילה צלב לדבר אחד, ואתה לדבר אחר. ראה תמונה מהערך דרייב שאפט במילון המונחים: (http://www.jeepolog.com/86.html)
http://www.jeepolog.com/UserFiles/Image/without_watermark/glossary/drive_shaft_pict.jpg
ככה נראה צלב
http://www.jeep4x4center.com/cj5/Drives1.jpg
אולי מה שאתה מתכוון לזכר - הוא הקאפה של הצלב
שני הראשים שמנותקים מהצלב, אז אותם לא מחליפים !!!!
מחליפים את כל הצלב.
http://svt.stangnet.com/images/jeep_busted_ujoint.jpg
זאביק, נראה לי שאתה צודק, אני התכוונתי ל"כובעים" הללו (אני קראתי להם "נקבה", כי הם מתלבשים על הצלב "הזכר". והאסוציאציה ברורה, אני מאמין... 8-) ).
עכשיו, בהמשךL
1. איך לעזאזל אני מוריד/מוציא את הצלב מהיוק?? פירקתי הכל, כולל הציר-קליפס, דפקתי מכל הכיוונים ו-יוק! שום דבר לא זז!
2. כדי לפרק את הטרנספר (בסמוראי מודל 87'), אני צריך לפרק את הכבל של ההנברקס. איך אני מפרק אותו (בספר של היינס וגם ב- service manual של סוזוקי אין פירוט!
תודה ושנהיה בריאים ושלמים!
אהלן,
הכבל מחובר לידית אם פין שאותו מאבטח פין ביטחון, יש לפרק את הפין ביטחון ומומלץ להתיחס אליו כחד פעמי, עלות של פין כזה היא זניחה לחלוטין.
על קצה הכבל ישנו אום - הברג את האום החוצה ושים לב שהכבל לא מסתובב יחד אם האום,
אם כן תפוס את הכבל אם פלייר, ולא בצד שאתה מפרק את האום (הכוח הנדרש הוא אם רגש על מנת שהכבל לא יסתובב זה הכל, כוח מופרז ייפצע את ההברגה).
לאחר פרוק האום פשוט תשלוף את הכבל החוצה.
שכחתי, קצת W.D.40 לא יזיק.
בהצלחה, וחג שמח
בני.
תודה יקירי!
הטרנספר בחוץ! נהדר, נראה שהבעיה (הכל התחיל כשגיליתי שהוא מתנדנד על התושבות, כמו שיכור) היתה סה"כ בורג שנפל. יטופל עד שבת.
עכשיו נשאר לי להוציא את הצלבים מהמקום שלהם... יש עצה? איך זה יוצא??
שיהיה לנו חג עצמאות שמח.
מניחים צד אחד של היוק על בוקסה בגודל מתאים, דופקים בצד השני על הצלב עם בוקסה בגודל מתאים. לדפוק בכח, אין כאן מקום לעדינות.
אחרי שהקאפה כמעט בחוץ - היא לא תצא לגמרי רק מהדפיקות - תופסים אותה עם ג'בקה ומוציאים אותה החוצה (זה כבר קל). אז הופכים את היוק, דופקים על הצד השני של הצלב (שעכשיו לא מכוסה בקאפה) והופ! צלב ביד.
מניחים צד אחד של היוק על בוקסה בגודל מתאים, דופקים בצד השני על הצלב עם בוקסה בגודל מתאים. לדפוק בכח, אין כאן מקום לעדינות.
אחרי שהקאפה כמעט בחוץ - היא לא תצא לגמרי רק מהדפיקות - תופסים אותה עם ג'בקה ומוציאים אותה החוצה (זה כבר קל). אז הופכים את היוק, דופקים על הצד השני של הצלב (שעכשיו לא מכוסה בקאפה) והופ! צלב ביד.
רק לא לשכוח להוציא טבעות אבטחה לפני שדופקים על הצלב.
הרבה יותר קל לעבוד עם מלחציים. עוד יותר קל לעבוד עם פרס הידראולי.
אסף.
חבר'ה, תודה לכולכם!!
ועכשיו עוד שאלה ברשותכם: ראיתי שחלק מהצלבים שיש לי הם עם פיטמות גירוז וחלק לא. מה שמעניין שדווקא אלה עם פיטמות הגירוז הם הדפוקים! עכשיו: נאמר לי שדווקא המקוריים של סוזוקי הם בלי פיטמות גירוז והם מחזיקים הרבה יותר זמן. אז? עדיף לקנות את אלו (המקוריים) או שלחפש עם פיטמות ורק לדאוג לגרז ולשמור על אחזקה שוטפת?
בומס הקופץ
05-05-06, 01:02
אם לסכם את כל החיפושים שלי בנושא צלבים אז ככה: לדרייב שפט האחורי מומלץ להשתמש רק בצלבים המקוריים של koyo בלי הפטמת גירוז. היות ויש עליו עומסים כבדים מאוד. לגבי הקדמי והאמצעי זה קצת פחות קריטי למרות שאם יש לך את האפשרות אז למה לא לפנק את הרכב שלך?.
אגב חברת koyo התאחדה עם חברת toyoda machine works וקוראים להם עכשיו jtekt ובעקבות האיחוד הזה הם עשו הורדת מחירים גדולה מאוד. אני עושה הזמנה גדולה של צלבים דרך חבר יפני, ככה שמי שמועניין בצלב קויו (ג'טקט) מקורי בסביבות 90 ש"ח מוזמן לפנות אליי בה"פ. ההזמנה תגיע בערך פלוס מינוס עוד חודש.
אם לסכם את כל החיפושים שלי בנושא צלבים אז ככה: לדרייב שפט האחורי מומלץ להשתמש רק בצלבים המקוריים של koyo בלי הפטמת גירוז. היות ויש עליו עומסים כבדים מאוד. לגבי הקדמי והאמצעי זה קצת פחות קריטי למרות שאם יש לך את האפשרות אז למה לא לפנק את הרכב שלך?.
אגב חברת koyo התאחדה עם חברת toyoda machine works וקוראים להם עכשיו jtekt ובעקבות האיחוד הזה הם עשו הורדת מחירים גדולה מאוד. אני עושה הזמנה גדולה של צלבים דרך חבר יפני, ככה שמי שמועניין בצלב קויו (ג'טקט) מקורי בסביבות 90 ש"ח מוזמן לפנות אליי בה"פ. ההזמנה תגיע בערך פלוס מינוס עוד חודש.
היי עמיר
בוקר טוב
אז ככה אני מחפש צלב אחורי
איך הצלב שאתה קנית ?
אתה ממליץ עליו ?
מאיפה אני יכול להשיג כזה ?
בומס הקופץ
19-09-06, 12:39
היי עמיר אמיר :)
בוקר טוב בוקר אור
אז ככה אני מחפש צלב אחורי למען ההבהרה הצלבים האלה מתאימים לכל גלי ההינע
איך הצלב שאתה קנית ? יש לי אי אלו השגות, אבל אתה לא תמצא משהו טוב יותר בארץ
אתה ממליץ עליו ? כנ"ל
מאיפה אני יכול להשיג כזה ? אצל מי שמתעסק בגלי הינע (גלמט בצפון, גרינגראס במרכז ואני מניח שיש עוד), במכשירי תנועה, ואצל מומחי סמוראים, אני מניח שיש גם בחנויות חלפים מובחרות.
שלום
לדעתי כדאי להשתמש בצלבים ללא גירוז גם בלינק בין הטרנספר לגיר. לא נוח לעבוד שם עם מגרזת.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.