PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה לגבי סוגי צמיגי שטח



Avi222
30-05-24, 09:35
כשאני מסתכל על צמיגי שטח אני מזהה 2 *סוגים* של צמיגים (ראו בתמונה).
סוג אחד זה הסוג של ה "שוקולד" המסורתי (מימין) והסוג השני משמאל נראה קצת יותר "מודרני".

אשמח לקבל הסבר מה ההבדל בין הצמיגים, האם אחד מהם מותאם יותר לנסיעה על אבנים והשני יותר מותאם לבוץ? מה הסיפור?
146922

הדסופה
30-05-24, 09:47
הצמיג השמאלי הוא צמיג 50/50 ואינו צמיג שטח מלא
שים לב להבדל בגודל המרווחים בין ״הקוביות ״

assafy
30-05-24, 10:07
מדויק. הצמיג הימני הינו MT והצמיג השמאלי הוא AT (באופן ספציפי השמאלי הוא BFG KO2).
גם בתוך המשפחות יש שונות לא קטנה. יש צמיגי AT עם פרופיל פחות אגרסיבי שיראו קרובים יותר לצמיגי כביש. לko2 יש פרופיל אגרסיבי שמתקרב כבר לתחום הMT (אך עדיין לא שם).


Sent from my Pixel 6 using Tapatalk

שלמי
30-05-24, 11:46
אם אתה כבר בעניין, תעבור על
https://www.jeepolog.com/forums/content.php/1403
המדריך של ג'יפולוג לצמיגי שטח.

יעשה לך סדר, ישן אבל רלוונטי (מחולק לכמה חלקים, הלינק לראשון)

נמרוד
31-05-24, 08:59
כשאני מסתכל על צמיגי שטח אני מזהה 2 *סוגים* של צמיגים (ראו בתמונה).
סוג אחד זה הסוג של ה "שוקולד" המסורתי (מימין) והסוג השני משמאל נראה קצת יותר "מודרני".

אשמח לקבל הסבר מה ההבדל בין הצמיגים, האם אחד מהם מותאם יותר לנסיעה על אבנים והשני יותר מותאם לבוץ? מה הסיפור?
146922

הצמיג הימני, ודומיו, המכונים MT, טוב יותר בכל סוג של שטח. השמאלי, ה"חצי שטח", AT, הוא פשרה לטובת אורך חיים ואיכות נסיעה טובה יותר במהירויות כביש (שקט ורעידות).

הבחירה בינהם היא השאלה הבאה: האם הג'יפ שלי הוא רכב שטח, שגם משמש כמכונית. או שהוא קודם כל מכונית גדולה שמאפשרת מדי פעם לטייל? או במילים אחרות, תפיסת העצמי שלך - האם אתה ג'יפאי?

ehudzeelim
31-05-24, 10:07
ה"חצי שטח", AT, הוא פשרה לטובת אורך חיים ואיכות נסיעה טובה יותר במהירויות כביש (שקט ורעידות).



ואפשר להוסיף גם בטיחות

ד ו ר ו ן
31-05-24, 10:10
ואפשר להוסיף גם בטיחות

יש לך הוכחות?
דיון ברמת מומיה עם זקן.

asafk
31-05-24, 10:12
נושא ההבדל בבטיחות הוא די מיתוס ככל שזה נוגע לצמיגים מודרניים טריים ואיכותיים בתנאי נהיגה רגילים.

אסף.

ehudzeelim
31-05-24, 10:48
לא יודע לגבי מומיה עם זקן, או מהם תנאי נהיגה רגילים (כביש רטוב זה נחשב רגיל?)
מסכים שהכי חשוב טריות הצמיג ומידת השחיקה,
אבל הפתעתם אותי, למישהו יש ספק שצמיגי mt מתנהגים פחות טוב מצמיגי at בכביש?
אתם אמורים לדעת אתם נוסעים על כאלה :D
לגבי הוכחות יש הרבה, למשל זו:

https://www.leisurewheels.co.za/roadtests-vehicle-guide/tyre-test-highway-terrain-vs-all-terrain-vs-mud-terrain/

מוזמנים לקפוץ היישר לטבלה המסכמת בסוף.

עוד דוגמה:

https://www.whichcar.com.au/gear/wheels-tyres/4x4-mud-terrain-tyre-test-2020

מוזמנים לקפוץ לפיסקה עם הכותרת:
Standard fare

raanan
31-05-24, 12:35
הצמיג הימני, ודומיו, המכונים MT, טוב יותר בכל סוג של שטח.
כמעט בכל סוג שטח...
מהנסיון שלי , פחות טובים בדיונות

- - - Updated - - -


נושא ההבדל בבטיחות הוא די מיתוס ככל שזה נוגע לצמיגים מודרניים טריים ואיכותיים בתנאי נהיגה רגילים.

אסף.
למה ?
ככל שיש יותר שטח מגע, אחיזה טובה יותר ביבש (ראה צמיגי סליקס במסלול).
ברטוב צריך גם חריצי ניקוז כדי לא "לגלוש ולתפוס גל".

רענן

asafk
31-05-24, 12:45
התקנים מגדירים ביצועים נדרשים מרכב מסויים.
ככל שצמיג מסויים מקבל תקינה - הוא יעמוד בביצועים הנדרשים.
ונכון שיש הבדלים בין צמיגים - וטוב שלקחת את הדוגמה של צמיגים ספורטיביים. כי לא עליהם דיברתי ולא עליהם הדיון. כי תמיד בהשוואות של הצמיגים השונים אנחנו מגלים שצמיגי כביש מציגים ביצועים טובים יותר מצמיגי בוץ בכביש. וזה מאוד מרשים אבל לא על זה הדיון. הדיון הוא על ההבדל בין צמיגי שטח אגרסיביים יחסית לבין צמיגים 'לכל שטח'. וההבדלים ביניהם בכביש קטנים יותר מההבדל בין צמיגי כביש לבין אותם צמיגי AT.
ואם מישהו משחיז פניות בכביש רטוב ברכב שטח ומגיע לקצה ברמה שהוא מרגיש את ההבדל בין AT. לבין MT הוא צריך צמיגי כביש - ואולי זה הרכב הלא נכון עבורו.

אסף.

raanan
31-05-24, 13:00
התקנים מגדירים ביצועים נדרשים מרכב מסויים.
ככל שצמיג מסויים מקבל תקינה - הוא יעמוד בביצועים הנדרשים.
ונכון שיש הבדלים בין צמיגים - וטוב שלקחת את הדוגמה של צמיגים ספורטיביים. כי לא עליהם דיברתי ולא עליהם הדיון. כי תמיד בהשוואות של הצמיגים השונים אנחנו מגלים שצמיגי כביש מציגים ביצועים טובים יותר מצמיגי בוץ בכביש. וזה מאוד מרשים אבל לא על זה הדיון. הדיון הוא על ההבדל בין צמיגי שטח אגרסיביים יחסית לבין צמיגים 'לכל שטח'. וההבדלים ביניהם בכביש קטנים יותר מההבדל בין צמיגי כביש לבין אותם צמיגי AT.
ואם מישהו משחיז פניות בכביש רטוב ברכב שטח ומגיע לקצה ברמה שהוא מרגיש את ההבדל בין AT. לבין MT הוא צריך צמיגי כביש - ואולי זה הרכב הלא נכון עבורו.

אסף.
בעיקרון מסכים עם כל מה שכתבת (נהג, פלטפורמה, תנאים וכו' ). אבל,
אותו רכב, אותו נהג, אותה תוצרת וצמיגים חדשים,
שים AT תגיע לזמן הקפה הכי טוב על מסלול (דואגים לבטיחות),
נסה לשחזר את הזמנים עם MT , מבטיח לך שתהיה במקרה הטוב באזור RUN OUT .
וזה על יבש , ברטוב הדרמה גדולה יותר.

המסקנה שלי (אתה לא חייב לקבל), בכביש צמיגי AT בטוחים יותר.
ובפרקטיקה שלי, רכב טיולי שטח בלבד (רכב שני/שלישי) , צמיגי MT .
רכב שעיקרו יום יומי לכביש, בפרט אם יש מספר נהגים, צמיגי AT .

רענן

רני דקל
31-05-24, 13:18
התקנים מגדירים ביצועים נדרשים מרכב מסויים.
ככל שצמיג מסויים מקבל תקינה - הוא יעמוד בביצועים הנדרשים.
ונכון שיש הבדלים בין צמיגים - וטוב שלקחת את הדוגמה של צמיגים ספורטיביים. כי לא עליהם דיברתי ולא עליהם הדיון. כי תמיד בהשוואות של הצמיגים השונים אנחנו מגלים שצמיגי כביש מציגים ביצועים טובים יותר מצמיגי בוץ בכביש. וזה מאוד מרשים אבל לא על זה הדיון. הדיון הוא על ההבדל בין צמיגי שטח אגרסיביים יחסית לבין צמיגים 'לכל שטח'. וההבדלים ביניהם בכביש קטנים יותר מההבדל בין צמיגי כביש לבין אותם צמיגי AT.
ואם מישהו משחיז פניות בכביש רטוב ברכב שטח ומגיע לקצה ברמה שהוא מרגיש את ההבדל בין AT. לבין MT הוא צריך צמיגי כביש - ואולי זה הרכב הלא נכון עבורו.

אסף.
אתה אומר את זה כאילו מגבלות הצמיג נבדקות רק על ידי נהגים ספורטיביים בנהיגה קרבית, כשהאמת היא שהן נבדקות בכל בלימת חירום, בכל התחמקות ממכשול ואפילו ביציאה מהמקום ביום גשום. היתרון של צמיג א על פני צמיג ב במתארים האלה הוא לא אקדמי ולא טריוויאלי. מקווה שאני לא מחדש פה לאף אחד.

ד ו ר ו ן
31-05-24, 13:39
כמעט בכל סוג שטח...
מהנסיון שלי , פחות טובים בדיונות

זה מגובה בניסויים. הבדל לא היסטרי אבל קיים.
על החול אתה רוצה ציפה, וצמיגי שטח מלא נוטים לחפור פנימה.
בקרקע וסלע זה מעולה, בחומר לא מלוכד כמו חול שפיך זה פחות טוב.
וכמו בכל כלל, יש יוצא מהכלל, ע״ע צמיגי כפות.

asafk
31-05-24, 13:48
רני, אתה צודק לחלוטין אבל ההבדל בין AT באופן כללי ל MT באופן כללי לא כזה גדול.
שניהם באופן כללי מחורבנים יחסית לצמיגי כביש.
ולכן מי שנוסע ברכב שטח על צמיגים כאלו או כאלו - שיאמץ הרגלי נהיגה מתאימים כדי לא להגיע למצב הקיצון שבו יש לזה משמעות.
כיוון שזה הדיילי שלי במשך שנים אני 'זכיתי' לבצע בלימות חירום עם רכב שטח מוגבה, על צמיגי שטח, לא חדשים בכלל - כמה פעמים. גם ברטוב. לא כיף.

ובתוך המגוון העצום של צמיגי AT יש ממש גרועים ובתוך המגוון העצום של צמיגי MT יש ממש מוצלחים - בהיבט ביצועי הכביש.
ההיקש שנעשה מתוך כתבה אינטרנטית על מוצג מסויים אחד בודד על כלל צמיגי השטח - שגויה מיסודה. מישהו יכול לחשוב שכדאי לו לקנות צמיג AT סיני עלום שם על פני צמיג MT איכותי מיצרן מערבי כי הוא 'יותר בטוח' בכביש רטוב.

וכאן חוזרים לבסיס. רכב שטח צריך צמיגי שטח. גם אם כל יום הוא בתפקידו המשני רכב יומיומי. כי ההבדל בשטח הוא כן משמעותי. מאוד.
ועל זה משלמים. בעיקר בבלאי וברעש.

אסף.

ehudzeelim
31-05-24, 15:00
ההיקש שנעשה מתוך כתבה אינטרנטית על מוצג מסויים אחד בודד על כלל צמיגי השטח - שגויה מיסודה. מישהו יכול לחשוב שכדאי לו לקנות צמיג AT סיני עלום שם על פני צמיג MT איכותי מיצרן מערבי כי הוא 'יותר בטוח' בכביש רטוב.


אסף.

אבל ההיקש נעשה מתוך השוואה של צמיג דאנלופ A/T לחמישה צמיגי M/T: בי אף גודריץ', מקסיס, ברידג'סטון, קומהו, וסאנווייד.
מרחק בלימה בכביש רטוב שהשיג הטוב ביותר מביניהם, גדול ביותר מחמישה מטרים לעומת הדאנלופ. הגרוע ביותר, כמעט 10 מטרים הפרש.
אף אחד לא משווה סיני עלום שם לבריד'סטון, משווים צמיגים ברמה דומה, ובמצב דומה (חדשים).
והתוצאות ברורות.

asafk
31-05-24, 17:54
דנלופ. מותג ספציפי שהוא יותר צמיג כביש מצמיג שטח. האם הייתה תוצאה דומה עם צמיג AT אגרסיבי יותר? עם צמיג AT סיני?
ומה ההפרש בביצועים בינו לבין צמיג הכביש? עדיין יותר משמעותי מההבדל בין הat לmt.
והאם שווה לך ההבדל הקטן בביצועי הכביש בין at ל mt כדי לשלם עליו בהבדל גדול אפילו מאוד ביניהם בשטח? עניין אינדיבידואלי של סדרי עדיפויות. אין כאן נכון ולא נכון. אבל מה שלא נכון הוא שאלו צמיגים שאינם בטוחים בכביש.

אסף.

ehudzeelim
06-06-24, 21:20
לא יודע אם כאן המקום, אבל בכל זאת כמה תובנות מהניסיון שלי:
את ה-115k קמ האחרונים עשיתי על צמיגי m/t, סט של מקסיס 8060 (החזיק 65k קמ) וסט נוסף של Sailun terramax ( צמיג סיני שהפתיע לטובה והוחלף היום אחרי 58k קמ)
לפני כן היו כמה סטים של צמיגי a/t, שעליהם צברתי כ-280k ק"מ.
כל זה על אותו רכב ובמידת צמיגים זהה המקורית.
היום, חזרתי ל-a/t
המסקנות שלי:
1) קודם כל המובן מאליו, צמיגי שטח מלא מתאימים לרכב טיולים, פחות לרכב יומיומי. החסרונות לדעתי גדולים מדי, במיוחד ברכב שעושה קילומטראז גבוה יחסית. וכן, גם מבחינת אחיזה ובטיחות, צמיגי שטח מלא נחותים בכביש בבירור.
2) במקרה שלי הטיולים והנסיעות הן לא בדרגת קושי גבוהה, אבל הרכב נעול כפול, ובתנאים כאלה אין כמעט יתרונות *גם בשטח* לצמיגי שטח מלא. במיוחד כשניתן להשיג צמיגים אגרסיביים יחסית לעומס גבוה/פליי גבוה גם בתצורת a/t, שיהיו עמידים למדי גם בשטח.
3) היתרון הגדול של צמיגי m/t הוא בבוץ. מבחינתי זה פחות רלוונטי ובדרכים יבשות היתרון מצטמצם באופן משמעותי.
4) לדעתי הצמיג שהכי מתאים לשימוש יומיומי וגם לשטח ולטיולים עד רמת קושי בינונית, זה צמיג a/t אגרסיבי, דוגמת המקסיס 980 או ה-bf שמופיע בתחילת השרשור, ומקביליהם, שנותנים פשרה מעולה בין כל העולמות. כיום יש כמעט לכל החברות דגמים כאלה.

לכן, כאמור, חזרתי לצמיגי a/t, פשוטים, ואפילו לא אגרסיביים.
הנסיעה מהפנצרייה היתה חוויה חיובית מאד אחרי הצמיגים שטח מלא הגמורים..
אז בינתיים אני מבסוט..

נמרוד
09-06-24, 16:55
אהוד אתה גר אאל"ט בערבה. בסך הכל אני מקנא בך, לא על על הקילומטראז' כביש הגדול שמחייבים החיים באזור הזה וכן על הגישה המיידית היומיומית למדבר. בשבילך בדיוק אלוהים המציא את צמיגי הAT. ובוץ אין אצלך כמעט בכלל.

אני לעומת זאת גר בעמק יזרעאל, הטנדר הוא לגמרי רכב טיולים עם שימוש משני כקלנועית הסעות בסביבה הקרובה, ובחורף אנחנו כלואים בביצה. בשבילי אלוהים פיסל צמיגי MT.

איפה פות"ש בהקשר הזה, הוא אמור להגדיר לעצמו.

ד ו ר ו ן
09-06-24, 17:11
בשבילך בדיוק אלוהים המציא את צמיגי הAT. ובוץ אין אצלך כמעט בכלל.

אני לעומת זאת גר בעמק יזרעאל, הטנדר הוא לגמרי רכב טיולים עם שימוש משני כקלנועית הסעות בסביבה הקרובה, ובחורף אנחנו כלואים בביצה. בשבילי אלוהים פיסל צמיגי MT.
.
אלא אם אתה גר במלזיה/יער גשם/אנגליה..לצמיגי ״בוץ״ יש יתרון מובהק גם בסלעים.
בעצם בכל שטח למעט חול.

וכשיש כבר בוץ בערבה.. הוא חרסיתי כבד וזה כלבת לא פחות מהבוץ בעמק.

ehudzeelim
09-06-24, 21:09
אני לא גר בערבה, לא יודע למה נוצר הרושם הזה 😁
בשאר אני מסכים איתך נמרוד, הכל עניין של התאמה לשימוש ספציפי.
לגבי השאלה איזה בוץ גרוע יותר, זה של הערבה או זה של העמק?
התשובה היא זה של ים המלח..

146960

oferc
10-06-24, 10:19
הצמיג השמאלי הוא צמיג 50/50 ואינו צמיג שטח מלא
שים לב להבדל בגודל המרווחים בין ״הקוביות ״


ממך לא ציפיתי לקבל הגדרה 50/50 ,הBF הוא צמיג 100% שטח , רק שהוא מסוג A\T והצמיג מימין הוא מסוג M\T .

יש מספר סוגים של צמיגים לשטח :

All-terrain (AT) : צמיג שנותן מענה לכל סוגי השטח אבל לא מצטיין בשום סוג שטח

Mud-terrain (MT) : צמיג שנותן מענה טוב יותר בבוץ, כדי לתת מענה בבוץ המבנה של הקוביות מרווח יותר והוא מרעיש יותר

Snow/Winter : צמיג חורף עם חריצים שמותאמים לשלג , הוא מצטיין בשלג ובחורף בעייתי בקיץ

Sand. מבנה מיוחד של כפות , לא מתאים לכביש בכלל

בכל קטגוריה יש עוד קטגוריות רבות :
חוזק בPLY שמתחלק ל2 ,לפני הצמיג ולצדדים.
מבנים שונים , יש AT יותר מרווחים בחריצים ויש פחות מרווחים, גם ב MT יש הבדלים בין החברות השונות .

שים לב:
שהחריצים לא רק לבוץ, הם גם לסילוק של המים בגשם , מבנה טוב ייתן אחיזה טובה יותר בגשם שוטף.
כמות הצמיג שנוגע בכביש יקבע בעצם את האחיזה + תרכובת הצמיג. זו הסיבה שבמרוצי כביש אין בכלל חריצים בצמיג אלא אם כן יורד גשם(צמיגי סליק) , והתרכובת מאד רכה , צמיג מרוצים מחזיק כמה מאות של ק"מ , לפעמים אפילו פחות ממרוץ אחד.


בחירת צמיג היא הרבה מעבר לסוג השטח , גם החוזק קובע , התרכובת , בסופו של דבר הצמיג הוא גם סוג של בולם זעזועים ברכב , אז צמיג קשיח יותר יקשיח את הנסיעה , צמיג רך יהווה בעיה בשטח קשה .


All-terrain (AT)
Mud-terrain (MT)
Snow/Winter.
San

הדסופה
10-06-24, 10:59
פשוט לוגית תוסיף כביש לרשימת סוגי הקרקע ש a/t נבנה עבורם ( ועוד אחד שהוא לא יצטיין בהם ) ואז אתה כבר תתקרב ל 50% [emoji23]

אני מקבל את האבחנה בכללי ועדיין לא רואה ב a/t צמיג שטח


Sent from my iPhone using Tapatalk

ehudzeelim
10-06-24, 13:32
חברות הצמיגים נוהגות להגדיר את צמיגי ה-A/T באחוזים (כביש:שטח)
60:40
50:50
80:20
וכן הלאה
כך שההגדרה 50:50 היא מקובלת באופן כללי וכמובן שצמיגי A/T לא מוגדרים 100% שטח.

oferc
10-06-24, 14:33
חברות הצמיגים נוהגות להגדיר את צמיגי ה-A/T באחוזים (כביש:שטח)
60:40
50:50
80:20
וכן הלאה
כך שההגדרה 50:50 היא מקובלת באופן כללי וכמובן שצמיגי A/T לא מוגדרים 100% שטח.


נכנסתי לאתרים של BF GOODRICH , COOPER , GENERAL , לא מצאתי הגדרה של אחוזים. אם ראית דבר כזה אשמח לקבל קישור.
צמיגי AT הם 100% שטח אלא אם כן רשום אחרת, יש להם הגדרות של שטח קשה , שטח קל , סוג רכב , עונות
אבל בשום אתר של היצרן לא ראיתי את האחוזים שאתה מדבר עליהם.

All-Terrain T/A KO2 4WD Tires | BFGoodrich MENA (https://mena.bfgoodrich.com/auto/tyres/all-terrain-t-a-ko2)

Cooper Discoverer® AT3 XLT™ Tire | Cooper Tire (https://www.coopertire.com/en_US/tires/discoverer-at3-xlt/24486-17002300200000.html)

GRABBER AT3 - The Offroad SUV & 4x4 Tyre with Strong Grip in Mud | General Tire (generaltire-tyres.com) (https://www.generaltire-tyres.com/car/tyres/grabber-at3/#tabs-9e1dddea6c-item-891aeb0905-tab)

הדסופה
10-06-24, 15:49
לא ראיתי כזה אצל היצרנים , חושב שכבר היה פה דיון על זה , זה סלנג


Sent from my iPhone using Tapatalk

ehudzeelim
10-06-24, 16:43
הגדרה של אחוזים זה כמובן שטויות, זה לא אומר הרבה.
רק נותן כיוון כללי.
אבל לדוגמה מהאתר של מקסיס אוסטרליה לצמיג די נפוץ,
ועוד אחת כללית מהאתר של טויו אוסטרליה:

146970

146971

ehudzeelim
10-06-24, 19:17
עוד שתי דוגמאות, bf goodrich שפות"ש העלה,
ומיקי תומפסון שעל כל הצמיגים נותנים את היחס road/off road, צילומי המסך מהאתרים הרשמיים של החברות.

146972146973

ehudzeelim
10-06-24, 19:24
ואחרון להיום מאתר של קופר ניו זילנד:

146974

הדסופה
10-06-24, 20:05
כל הכבוד
אשתדל להיות פחות החלטי בפעם הבאה


Sent from my iPhone using Tapatalk

נמרוד
10-06-24, 20:21
אז זה כנראה עניין של גיאוגרפיה...

asafk
10-06-24, 22:57
או של שיווק.

אסף.

oferc
13-06-24, 00:02
עוד שתי דוגמאות, bf goodrich שפות"ש העלה,
ומיקי תומפסון שעל כל הצמיגים נותנים את היחס road/off road, צילומי המסך מהאתרים הרשמיים של החברות.

146972146973

שים לב להגדרות BAHA BOSS M\T הוא 90/10 אצלנו יוגדר 100% שטח.

ו BAHA BOSS A\T הוא 50/50 , באמת ? זה אחד הצמיגים AT הטובים בעולם , הלוואי שהייתי יכול להחליף את הצמיגים ברוביקון לצמיגים האלו , אי אפשר להשיג אותם בארץ, אין שטח בארץ שהייתי חושש לעשות עם צמיגים ברמה הזאת , לקרוא להם חצי חצי זה פשוט לא רציני.

asafk
13-06-24, 00:40
בסוף המספרים האלה זה שיט שיווקי.
קנית צמיגים שהפנצ'רמעכר קורא להם מאה אחוז שטח - לא תיסע איתם בכביש?
הצמיג שקוראים לו 50-50 - זה לפי קילומטרז' או לפי שעות מנוע?
ואם אני מדריך טיולי שטח שגר צמוד לשטח מותר לי להשתמש בצמיג 70-30 אפילו שאני לא נוסע בכביש?

בשורה התחתונה יש נתונים אמיתיים כמו עומק החריצים ורכות הגומי. כל השאר - כאמור - של אנשי השיווק שמחפשים לתת לכל דבר מסגרת שאפשר למכור אותו בתוכה.

אסף.

ehudzeelim
13-06-24, 08:18
שים לב להגדרות BAHA BOSS M\T הוא 90/10 אצלנו יוגדר 100% שטח.

ו BAHA BOSS A\T הוא 50/50 , באמת ? זה אחד הצמיגים AT הטובים בעולם , הלוואי שהייתי יכול להחליף את הצמיגים ברוביקון לצמיגים האלו , אי אפשר להשיג אותם בארץ, אין שטח בארץ שהייתי חושש לעשות עם צמיגים ברמה הזאת , לקרוא להם חצי חצי זה פשוט לא רציני.

בתגובה 25 אמרת שאתה לא מכיר התייחסות לאחוזים וביקשת דוגמאות,
סה"כ נתתי כמה דוגמאות, מהיצרנים עצמם.
בכל מקרה ברור שמטרת תכנון צמיג פחות אגרסיבי היא גם כדי שיתאים לנסיעה בכביש. גם צמיגי M/T ברובם מיועדים גם לנסיעה בכביש.
לכן לא ברור לי למה אתה מתעקש לקרוא לצמיג A/T מאה אחוז שטח, כשהוא בכוונה מיוצר עם פשרות לשטח כדי להתאים גם לכביש.
יש צמיגים מאד אגרסיביים שלא בנויים לנסיעה בכביש בכלל. להם אפשר לקרוא 100% שטח. כל השאר הם על הסקאלה בין שטח לכביש.
ובאופן כללי אני מסכים עם אסף, אבל אם תיקח כדוגמא את המיתוג/שיווק של מיקי תומפסון תגלה שהנתונים האמיתיים כן מסתדרים בדירוג דומה לדירוג באחוזים אז זו סהכ דרך להציג עומק חריצים ונתונים נוספים בדרך פשוטה לצרכן שלא מתעניין בהנדסת צמיגים.
בכל מקרה זה לא הופך את צמיגי ה-A/T למה שהם לא.

oferc
14-06-24, 14:15
בתגובה 25 אמרת שאתה לא מכיר התייחסות לאחוזים וביקשת דוגמאות,
סה"כ נתתי כמה דוגמאות, מהיצרנים עצמם.
בכל מקרה ברור שמטרת תכנון צמיג פחות אגרסיבי היא גם כדי שיתאים לנסיעה בכביש. גם צמיגי M/T ברובם מיועדים גם לנסיעה בכביש.
לכן לא ברור לי למה אתה מתעקש לקרוא לצמיג A/T מאה אחוז שטח, כשהוא בכוונה מיוצר עם פשרות לשטח כדי להתאים גם לכביש.
יש צמיגים מאד אגרסיביים שלא בנויים לנסיעה בכביש בכלל. להם אפשר לקרוא 100% שטח. כל השאר הם על הסקאלה בין שטח לכביש.
ובאופן כללי אני מסכים עם אסף, אבל אם תיקח כדוגמא את המיתוג/שיווק של מיקי תומפסון תגלה שהנתונים האמיתיים כן מסתדרים בדירוג דומה לדירוג באחוזים אז זו סהכ דרך להציג עומק חריצים ונתונים נוספים בדרך פשוטה לצרכן שלא מתעניין בהנדסת צמיגים.
בכל מקרה זה לא הופך את צמיגי ה-A/T למה שהם לא.

לפי מה שאתה רושם אין כמעט צמיגי 100%, כי כל צמיג שמתאים גם לכביש הוא לא 100%, ועכשיו נתחיל להתווכח על האחוזים , למה 80/20 או 50/50 או 90/10, לא סתם ההגדרה הזאת היא לא רלוונטית כי היא לא שימושית , צמיגי AT הוא יכול להיות 100% שטח כי אפשר להגיע איתו לכל טוואי שטח בביטחון מלא ואפשר להשתמש בו רק לשטח(100%), הBF KO2 הוא כזה גם הBAHA BOSS AT , יש לך איזה מגבלות עם הצמיגים האלו ? חוזק, אחיזה, חול, בוץ, סלעים, שלג, גשם, נסיעה מהירה בשטח (באחה). הוא מתאים לכל ועושה את זה בגבורה , אז מה בעצם הופך אותו ל50/50 , כי יש לו פחות קוביות ויותר גומי, כי הוא פחות מתאים לבוץ מצמיגי MT , ומה אם אין בוץ ? אולי כי הוא יותר נוח בכביש מצמיג MT עם קוביות ? אני מצטער לא מבין את ההיגיון מאחורי ההגדרה .

לא לכל צמיגי AT אותם הגדרות , יש סוגים שונים בתוך קבוצת AT , האחוזים ממש לא ממחישים את עומק החריץ או PLY חוזק או עובי הדופן של הצמיג , זה סתם הגדרה אבל ממש סתם.

וביקרתי באתר הרשמי של מיקי טומפסון ארה"ב , אין הגדרת אחוזים, זה שמצאת את האחוזים באתר של מדינה אחרת ולא באתר הרשמי של היצרן בארה"ב לא הופך את זה להגדרה אמיתית , אולי שיווקית אבל לא יותר מזה, בדיוק כמו בארץ שהחליטו לחלק את הצמיגים לאחוזים, אנחנו כאן בפורום ג'יפים , בואו נתכתב בהגדרות מקצועיות ולא בהגדרות מוזרות שלא נותנו כלום.

raanan
14-06-24, 19:28
שווה להוסיף פורום להתפלספויות וטרחנות :)

-->