PDA

צפייה בגרסה מלאה : ועכשיו מחליטה לעשות בעיות בסל"ד נמוך



שעיר בגב"ב
31-05-24, 11:37
אחרי תקופה נחמדה יחד, בלי יותר מדי עניינים
התחילה בעייה מעצבנת בסל"ד נמוך.
מורגש בעיקר בהילוכים הנמוכים:
במהירות נמוכה ממש הרכב מרגיש ממש חנוק.
כשמגיעים לסל"ד של כ2500 ברגע שהטורבו נכנס לעבודה
אז ממש מורגשת השפעת הטורבו. כמעט מצב של ON/OFF כזה.
צריך לציין שגם מורגש ריח חזק של דיזל שמגיע מאזור המנוע.

מה אומרים? ממה להתחיל?

מ ש ה
31-05-24, 17:39
ממיר קטליטי סתום אולי?

שעיר בגב"ב
31-05-24, 21:40
ולא ישפיע בסל"ד בינוני/גבוה?
הרכב מושך יפה מעל 2500 סל"ד.

asafk
01-06-24, 10:24
להתחיל מאיבחון מסודר. לעבור על נתוני ההזרקה והאוויר בזמן האצה.
יש כל כך הרבה דברים שיכולים לגרום למה שכתבת....

אסף.

שעיר בגב"ב
25-07-24, 12:47
אז סוף סוף היה לי זמן ללכת למוסך.
ו...
147226
147227

בקיצור הלך הטורבו.:(
לא יודע איך אבל כנפי המניפה עברו טראומה רצינית.

לקנות חדש או לשלוח לשיפוץ?

asafk
25-07-24, 19:26
דעתי הלא פופולרית - כשהולך הטורבו מחליפים. למשופר.
לא להגזים עם השיפור אבל כן - זו הזדמנות.

אסף.

yovavz
26-07-24, 09:38
לגבי טורבו משופר, לא נתקלתי במידע על כזה בקבוצות של בעלי דאסטרים. יצא לי לשמוע מאיזה מוסכניק על מישהו שהוא ביצע עבורו השתלה של טורבו גדול יותר, אבל הוא לא הצליח לתת לי יותר פרטים.
בכל מקרה אזור הטורבו בדאסטר 1.5 מאוווד צפוף...
לגבי שיפוץ, לפי מה שהבנתי, מי שנאלץ להחליף טורבו בדאסטר עשה זאת בשל בעיית שימון שפגע במיסבים ובאיטום, או כשל איטום ולא כתוצאה מפגיעה מכנית בלהבים.
כך שבמידה והנזק רק בלהבים של היניקה, אפשר אולי למצוא טורבו שמישהו שמר לאחר החלפה ולהוציא ממנו את המניפה לטובת הטורבו שלך ללא עלות מעבר לפירוק/הרכבה.
בכל מקרה, בהנחה שמה שפגע מכנית בלהבים לא הגיע דרך מסנן האוויר, זה כנראה שבר/כשל במערכת היניקה עד הלהבים, שצריך לוודא מן הסתם שלא יחזור שוב.

נתקלתי בעבר בהמלצה לקניה של טורבו סביב 2,500 מבחור בשם אבירן מחברת אינארטרק, סוביגל בחולון https://sovigal.co.il/
אישית, לא מכיר.

שעיר בגב"ב
26-07-24, 10:02
תודה אני אתלבט לי קצת במהלך השבת.
ראיתי שבאיביי המחיר לליבות טורבו ממש סביר.
נראה...

שעיר בגב"ב
26-07-24, 10:22
תודה רבה יובב על הכיוון עם סוביגל.
אכן זה המחיר אצלם לחדש לא סיני שזה מחיר פצצה!
אלך אליהם בשבוע הבא לקנות.

שעיר בגב"ב
30-07-24, 15:10
אז ככה:
אז מחירי הטורבו עצמו בכמה מקומות (לא רק בסוביגל) ממש סבירים.
אכן סביב ה2500 כולל מע"מ

הבעיה שהצעת המחיר לעבודה שקיבלתי מהמוסך בו אני מטפל נשמעת
לי ממש לא הגיונית.
מוסך שאני מעריך מאוד (וידוע כיקר) אבל במקרה הזה אשכרה
קיבלתי חום.
טוען שבגלל המיקום הבעייתי של הטורבו בדאסטר צריך להוריד מנוע
בשביל עבודה טובה?!

בקיצור מחפש מקום מומלץ להחלפת הטורבו, לקבל לפחות הצעת מחיר
להשוואה.
אזור ירושלים/בית שמש/שפלה

מ ש ה
30-07-24, 21:16
אני לא יודע מה אתה כזה מתפלא שצריכים להוריד מנוע. בדאצ'ה זה מקובל.

לדעתי גם מבחינתך זה הכי טוב כי האופציה האחרת זה לפרק המון חיבורי אוויר ומים וקונקטורים של חשמל בשביל להוציא אותו החוצה וזה פתח לבעיות.

עבודה כזאת חופשי עולה באזור 8500 ש"ח

yovavz
30-07-24, 21:35
האופציה האחרת זה לפרק המון חיבורי אוויר ומים וקונקטורים של חשמל בשביל להוציא אותו החוצה וזה פתח לבעיות
אם מפרקים מנוע גם מפרקים את כל אלה - זה לא השיקול.
לגבי פירוק המנוע, יש בהחלט אפשרות לפרק את הטורבו ללא פירוק המנוע, כפי שמודגם בסרטון (דורש קצת לולינות וגמישות)
https://youtu.be/MRM0TAAIb7E?si=a4TUfk-Xs9xC3Brp

מ ש ה
30-07-24, 23:44
אני לא ממש מתווכח איתך כי אני לא יודע איך זה בדאסטר ספציפית.

בדאצ'ה לודג'י עשיתי וזה יותר קל בחוץ

geva dover
31-07-24, 10:52
לא יודע איך זה בדאציה אבל בפורד f350 מנתקים את הבודי מהשלדה בשביל לגשת למנוע..

Sent from my SM-G988B using Tapatalk

שעיר בגב"ב
31-07-24, 18:26
למקרה שמישהו יחפש טורבו מתישהו מעדכן
שבסוף קניתי חדש חליפי אצ שלמה נאור באזור התעשיה הרטוב
ליד בית שמש.
עלה 2000 ש"ח

בינתיים אחשוב קצת איך מתקדם מכאן,
בכל מקרה זה לא יגמר רק בטורבו.
אם הטורבו יוצא אז גם ה DPF יילך לניקוי.
ואם המנוע יורד אז הגיוני גם להחליף קלאץ'.
אפילו עובאת המחשבה שאם המנוע יורד אז אולי
ללכת ממש בגדול...
יאללה יש לי את הסופש לחשוב.

מ ש ה
01-08-24, 00:40
יש כאלה שכבר מחליפים שרשרת טיימינג

שעיר בגב"ב
01-08-24, 07:21
פה זה רצועה לא שרשרת
ועשיתי טיימינג ומשאבת מים לפני 3 חודשים.

חנן-ג'יפולוג
01-08-24, 08:41
לא מכיר את הרכב ואת האירוע, אבל בגדול, מנסיוני שכולל עשרות רבות של טורבויים הרוסים, הם תמיד היו התוצאה ולא הגורם.

שעיר בגב"ב
01-08-24, 10:45
מה שאתה אומר בעצם חנן שלא לפתח תקוות
בהחלפת הטורבו בלבד?
כי אתה לא היחיד שאומר את זה.
לדברי המכונאי שאני מטפל אצלו המינימום זה גם שליחת הDPF לניקוי.
ולכן אני שוקל במידה ואכן
המנוע ייאלץ לרדת עבור זה אז לקחת נשימה עמוקה
וללכת בגדול.
עם זה שהרכב לא היה בידיים אוהבות לפניי כבר השלמתי והבנתי.

חנן-ג'יפולוג
01-08-24, 11:14
דגם רכב אחר, טורבו אחר, אבל כמעט בכל המקרים שנתקלתי היה מדובר בבלאי מיסבים במנוע שהוביל ללחץ שמן נמוך כשהמנוע חם, ולעתים יותר נדירות גורם זר שחדר ליניקה.

האינדיקציה הראשונה והקלה מאוד לאבחון לחץ שמן נמוך במנוע היא שחיקה של מיסבי גל הזיזים. קל מאוד להגיע אליהם ולבחון לאחר הרמת מכסה שסתומים. אם אתה רואה שם שריטות שמורגשות באצבע/ציפורן המצב רע.

גיא
02-08-24, 17:47
דגם רכב אחר, טורבו אחר, אבל כמעט בכל המקרים שנתקלתי היה מדובר בבלאי מיסבים במנוע שהוביל ללחץ שמן נמוך כשהמנוע חם, ולעתים יותר נדירות גורם זר שחדר ליניקה.

האינדיקציה הראשונה והקלה מאוד לאבחון לחץ שמן נמוך במנוע היא שחיקה של מיסבי גל הזיזים. קל מאוד להגיע אליהם ולבחון לאחר הרמת מכסה שסתומים. אם אתה רואה שם שריטות שמורגשות באצבע/ציפורן המצב רע.זה יכול להיות גם הפוך מהנסיון שלי .. שמן מנוע שלא הוחלף שנים .. ונהיה דליל מאד .. מידי .. ואז מערכת שסתומים הידראוליים הפסיקה לעבוד טוב. כי לחץ שמן היה נמוך מידי. מיד עם החלפת שמן צנוע הכל חזר לעבוד תקין.

מנוע אטמוספרי ללא טורבו ..

מניח שזה לא המקרה אצל השעיר.

Sent from my CPH2493 using Tapatalk

שעיר בגב"ב
20-08-24, 20:40
לא עדכנתי מה ואיך נעשה.
היום בדיוק שבועיים שהוא במוסך, מחר מוציא אותו
ואראה איך נוסע.
בנוסף לטורבו הוחלף הממיר הקטליטי (ה DPF עם הממיר קומפלט).
כנראה שממיר גמור+DPF סתום הם שדפקו את הטורבו.
ים כסף החרא הזה!
כאמור מחר נדע מה המצב.

חנן-ג'יפולוג
20-08-24, 21:02
חוזר על עצמי: אם לא עשו את זה במוסך אני ממליץ לך בחום לבדוק מיסבי גל זיזים בעצמך.



אני לא אישרתי החלפות טורבו בלי לקבל דיווח על מצב המיסבים האלה, לטובת כל המעורבים בעניין.


חבל לשלם פעמיים, ושלוש.

-->