צפייה בגרסה מלאה : בעיה עם מערכת המיזוג בWJ מודל 2000 - שגיאה 16
שלום לכולם.
יש לי בעיה שהצד הימני של המערכת קירור מוציא חום וצד שמאלי קור. כמובן שאני מנסה לקרר.
ההודעת שגיאה שאני מקבל היא 16 שזה אומר
Right temperature door not responding.
הוצאתי את תא הכפפות, ראיתי את המנוע, בדקתי שעובד (חיבור ל12 וולט חיצוני) וחיברתי חזרה למערכת וראיתי שגם עם הדלת מחוברת זה עובד.
אני לא יודע איפה יכולה להיות הבעיה. אם במנוע עצמו או במחשב.
אם למישהו פה יש נסיון, אשמח לקבל קצת עזרה, אני לא בטוח שבדקתי את החלק הנכון.
תודה.
מיכה
boaz avrahami
16-08-24, 08:37
מיכה שלום
יש כאןמכתבה ממזמן של רמי גראנד על הציקון.
יש מאחורי הדשבורד מין דלת כזו שהציר שלה קורס.
יש אפשרות לפרק את כל הדש ( קטן עליך, כבר פירקת פעם) או לעשות חלון ולהגיע דרכו ואז לאטום.
יש קיט תיקון לדלת ולציר באיביי ואולי גם באמזון.
תתחיל מהכתבה . היא הייתה מאוד מוצלחת.
זה נקרא bland door
חפש גם עוד כאלו
https://youtu.be/iWRYNtowoD4?si=vbk6G4O8wiIsH7My
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
זה לא בעיה בתריס. בדקתי. הוא תקין וזז. הבעיה היא חשמלית ואני לא יודע אם זאת בעיה במנוע או בצמה או במחשב.
המערכת מיזוג (לא חום) לא עבדה כמה שנים כי המדחס נהרס. אחרי שהחלפתי גילינו שחצי דשבורד מוציא חום וחצי קור.
boaz avrahami
16-08-24, 11:47
מיכה, למיטב זכרוני יש שם שתיים. אחת לכל צד.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
הבעיה בצד ימין/צד נוסע.
פירקתי שוב, ראיתי את המנוע זז בין חום לקור.
אני לא יודע למה זה קורה, נראה תקין.
יכול להיות שאמור להיות לו דיווח על המצב והדיווח לא תואם מה שאמור להיות?
אסף.
מיכה, יש לך בעיה של תריס ימיני שבור, המנוע עובד התריס השמאלי מתפקד הימיני שבור בציר לכן הוא נשאר תמיד באותו מצב ולא עולה, לפעמים חוסר בגז יתן קירור בצד השמאלי ופחות בימני.
אבל אבל הוא עובד. הוצאתי את המנוע, סיבבתי את התריס ביד. זה לא פלסטיק אלא החלפתי לאלומיניום. אני רואה גם את המנוע מסובב אותו.
יכול להיות שאמור להיות לו דיווח על המצב והדיווח לא תואם מה שאמור להיות?
אסף.אולי. לא יודע למה זה ישנה אם אני רואה את התריס זז.
תריס במצב למטה יוצא קירור, תריס למעלה - חימום.
אז או שהתריס הימני שלך עובד הפוך, או שיד נסתרת מתעללת בך.
הצעתי לך גם לבדוק גז, חוסר בגז יקרר טוב יותר את צד שמאל.
אוקי אחרי עוד בדיקות.
אולי באמת המנוע של צד נוסע לא תקין אבל! גם אם אני מסיר את המנוע ומחזיק ידנית את הדלת במצב קירור, עדיין יוצא אוויר חם, לא כמו במצב חימום (שגם מחמם את הצד הנהג) אבל יוצא משמעותית חום.
חשבתי אולי אין אטימה אבל זה מרגיש (עד כמה שאפשר) תנועה חלקה. השלב הבא יהיה באמת לבדוק שיש מספיק גז (אבל אם אין מספיק זה בכלל לא אמור לעבוד אם אני מבין נכון) ואם מבחינת גז הכול בסדר אז לקדוח חור בדופן ולהכניס מצלמה לראות מה קורה שם.
boaz avrahami
20-08-24, 19:53
אני מעריך שאנדוסקופ יגיע לדלת גם מהפתח אוורור בלי קדח.
הרעיון של המחסור בקרר (גז) הוא שבגלל המחסור המעט שנשאר מתאדה מיד בהתחלת הסוללה והופך לגז ולא נשאר מספיק קרר במצב נוזלי שיתאדה לאורך כל הסוללה.
וכידוע הקירור מתבצע בזמן שהגז הופך מצב צבירה.
אני חושב שהאבחון אמור להיות די קל.
אם מרגישים שהאוויר הוא ממש אוויר מחומם ולא רק לא מספיק קר אז יש לך בעיה בדלת.
תנסה למצוא את האיור של כל הקופסא ולהיזכר איך היא בנויה.
אם אני זוכר נכון פירקת כשהאוטו היה חדש את כל הדש בשביל לתקן אותה. זה אמור להיות לך קל יחסית להבין איך העסק עובד
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
אני אלך למוסך מיזוג אבל הקטע הוא שהחליפו לי את המדחס ואז שמו גז, שמן וכל מה שצריך. אולי לא שמו מספיק, לא יודע.
תנסה לשלוח הודעה פרטית ל ILAN HADAR, הוא כבר פחות פעיל כאן בפורום מאז שמכר את הגראנד אבל יש לו ידע ואם אני זוכר נכון אפילו מצא פתרון בהדפסת החלק התקול.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.