k9.amit
06-10-24, 09:36
הפציינט: סובארו אימפרזה 2005.
הסימפטום: לחץ במערכת קירור. הלחץ מתבטא בזריקת מים למיכל העיבוי, שלא נשאבת חזרה למערכת.
הלחץ נשאר גם כמה שעות לאחר הנסיעה. כך למשל אחרי נסיעה ארוכה בערב, האוטו נח כל הלילה, ובבוקר עדיין יש לחץ.
בוצעה בדיקת לפריצת ראש מנוע ע"י שני מוסכים, אחד ע"י בדיקת קומפרסיה, והשני עם החומר הנוזלי ששמים על פתח הרדיאטור ואמור לשנות צבע אם יש גזים, שניהם יצאו שליליות - משמע, אין פריצת ראש.
כן אפשר לראות בועות אם פותחים את המכסה רדיאטור שהרכב חם ועובד.
לא עבר התחממות.
הוחלפו כבר שלושה פקקי רדיאטור, כולל ניסיון אחד לשים פקק בלחץ קצת נמוך יותר מהמקור. לא פתר את הבעיה.
החשוד הבא שלי הוא לסתימה כל שהיא במערכת, אבל אני לא מבין איך זה מסביר את הבועות, ואת זה שהרכב לא מתחמם.
אשמח לתובנות.
הסימפטום: לחץ במערכת קירור. הלחץ מתבטא בזריקת מים למיכל העיבוי, שלא נשאבת חזרה למערכת.
הלחץ נשאר גם כמה שעות לאחר הנסיעה. כך למשל אחרי נסיעה ארוכה בערב, האוטו נח כל הלילה, ובבוקר עדיין יש לחץ.
בוצעה בדיקת לפריצת ראש מנוע ע"י שני מוסכים, אחד ע"י בדיקת קומפרסיה, והשני עם החומר הנוזלי ששמים על פתח הרדיאטור ואמור לשנות צבע אם יש גזים, שניהם יצאו שליליות - משמע, אין פריצת ראש.
כן אפשר לראות בועות אם פותחים את המכסה רדיאטור שהרכב חם ועובד.
לא עבר התחממות.
הוחלפו כבר שלושה פקקי רדיאטור, כולל ניסיון אחד לשים פקק בלחץ קצת נמוך יותר מהמקור. לא פתר את הבעיה.
החשוד הבא שלי הוא לסתימה כל שהיא במערכת, אבל אני לא מבין איך זה מסביר את הבועות, ואת זה שהרכב לא מתחמם.
אשמח לתובנות.