shmil
17-11-24, 17:52
שיפוץ מזרקים ופתרון תקלות (או להיפך)
רכב מתעתע, הרקסטון 4.
נוח בכביש ובשטח, עביר, חסכוני בדלק, תענוג.
אבל נרשמות אצלו תקלות שלא מדליקות נורת תקלות.
אני, כמו ייקה טוב, לא יכול לסבול את זה. יש לי סורק anyscan A30M, שיודע לקרוא את תקלות הרקסטונים כמו שצריך, וזה תקופה שהוא מראה לי תקלות P00879C ו- P000218.
שתי התקלות מדברות על בעייה בלחצי הסולר, הראשונה על לחץ חיובי במסילה, והשנייה על מתח נמוך מדי בחיישן לחץ הסולר בחליל.
שתי התקלות לא הדליקו נורת תקלות, אבל לא אהבתי איך שהרכב התנהג בעומס. הרגשתי שלא סוחב מספיק, וכל פעם שהתקלות נמחקו על ידי, הן חזרו תוך זמן מועט.
החשוד המיידי היה שסתום IMV (מק"ט 28233373). הוחלף, וללא שיפור.
החשוד הבא היה המזרקים. בוצעה מדידת עודפים, והתגלה כי מזרק 4 מוציא פי 20 עודפים מכל השאר, שמוציאים סביר יחסית.
בתמונה: כלים למדידת עודפים. רואים בתמונה את עודפי מזרק 4, הבעייתי בכלי הימני ביותר.
148033
בשלב הזה הוזמן אמבט אולרטאסוני מעלי אקספרס, כזה: https://www.aliexpress.com/item/1005006108754219.html?spm=a2g0o.order_li st.order_list_main.5.21ef586auuSHye
(https://www.aliexpress.com/item/1005006108754219.html?spm=a2g0o.order_li st.order_list_main.5.21ef586auuSHye)
כשהגיע - פורקו המזרקים מהרכב, פורקו לגורמים ונוקו באמבט, כשחומר הניקוי הוא סולר נקי..
3 סרטונים ביוטיוב מסבירים את אופן פירוק המזרק לגורמים:
https://www.youtube.com/watch?v=2V5NRGYUhhM
https://www.youtube.com/watch?v=3UXHAaq43mw
https://www.youtube.com/watch?v=OhrnSwHgM3g
פירוק המזרקים מהרכב עצמו - פשוט. פירוק צינורות הסולר עם מפתח 17, פירוק נועל המזרקים עם בוקסה 10. נידנוד עדין מאד של כל מזרק למעלה בעזרת מפתח 5/8, ימינה ושמאלה תוך כדי הרמה. שימו לב שהמזרק לא יכול לעלות לבד, שני המזרקים שעל הנועל חייבים לעלות בערך ביחד כדי הנועל ייצא.
המזרקים הורכבו מחדש, נרשמו המק"טים של הסולנואידים (28577599), וכמובן מק"ט המזרקים (Diesel injector 6720170021 ).
המזרקים הורכבו מחדש, אבל גם לאחר הניקוי – מזרק 4 עדיין השתין עודפים.
148034 148031148032
שימו לב לא לאבד חלקים. יש חלק קטן, בגודל 2*3 מ"מ אחרי הקפיץ החלק מובלט בסרטונים, ועדיף לראות פעמיים הסרטונים, מאשר לאבד ולהרוס מזרק!!!
בשלב הזה הוזמן סולנואיד חדש למזרק, מעליאקספרס, בעלות של 32$ מחנות בשם ORLTL, של יצרן באותו השם.
לינק לסולנואיד: https://www.aliexpress.com/item/1005006855438144.html?spm=a2g0o.order_li st.order_list_main.20.21ef586auuSHye
(https://www.aliexpress.com/item/1005006855438144.html?spm=a2g0o.order_li st.order_list_main.20.21ef586auuSHye)נא וודאו הזמנת המזרק עם הקוד הנכון (28577599) !!!!!!
כמו כן הוזמנו שימסים למזרקים, גודל כל שימס – 2*13*7. זה לא אותם שימסים כמו של דורות קודמים, וגם לא אותם מזרקים ולא אותם סולנואידים.
לינק לשימסים: https://www.aliexpress.com/item/1005005553871483.html?spm=a2g0o.order_li st.order_list_main.229.21ef586auuSHye
(https://www.aliexpress.com/item/1005005553871483.html?spm=a2g0o.order_li st.order_list_main.229.21ef586auuSHye)שי מו לב לגודל השימס שאתם מזמינים!!!!!!!
מזרק חדש בארץ, לצורך הייחוס – כ-2000 ש"ח, לא כולל עבודה. בחו"ל כ-1000 ₪ לפני מיסים. אין לקנות בארץ שסתום (סולנואיד) למזרק. אולי יש במכוני שיפוץ המזקים. לא בטוח.
הגיעו השימסים והסולנואיד. אמנם הזמנתי את המק"ט של הסולנואיד במדויק, אבל הגיע לי מק"ט תחליפי בעל אותם ביצועים - 28397897. פורקו שובה מזרק 3 ו-4 והוחלף הסולנואיד במזרק 4. כדי לחסוך פירוק נוסף, הוחלפו כבר מזרק 3 במזרק 4, כדי שאם הבעייה לא במזרק, אלא בצמה, זה יהיה לי ברור.
מזרקים, חייבים להיות מפורקים בזוגות. 1 עם 2, ו-3 עם 4. אי אפ/שר להוציא אחד ללא השני, וגם אי אפשר להכניס אחחד לבד, הנועל מחיב הוצאה יחדיו, והכנסה יחדיו.
סגירת מכסה המזרק בחוזק של 58nm עם מד מומנט, סגירת הבורג 10 של הנועל מזרקים עם מד מומנט קטן בעוצמה של 5nm ועוד 160 מעלות לאחר מכן.
הורכב חזרה.
בשלב הזה, הרקסטון מבין שהוחלו מזרקים ומבצע לימוד עצמי של המזרקים וכיוון המחשב. נסיעה של בערך 15 ק"מ מסדרת את זה, ולא להבהל מכל מיני "תקלות" שנרשמות באמצע, או מעליות סל"ד עצמוניות. זה במסגרת הלימוד.
50 ק"מ חלפו, בינתיים לא חזרו התקלות, וגם ההתנהגות טובה כמצופה.
רכב מתעתע, הרקסטון 4.
נוח בכביש ובשטח, עביר, חסכוני בדלק, תענוג.
אבל נרשמות אצלו תקלות שלא מדליקות נורת תקלות.
אני, כמו ייקה טוב, לא יכול לסבול את זה. יש לי סורק anyscan A30M, שיודע לקרוא את תקלות הרקסטונים כמו שצריך, וזה תקופה שהוא מראה לי תקלות P00879C ו- P000218.
שתי התקלות מדברות על בעייה בלחצי הסולר, הראשונה על לחץ חיובי במסילה, והשנייה על מתח נמוך מדי בחיישן לחץ הסולר בחליל.
שתי התקלות לא הדליקו נורת תקלות, אבל לא אהבתי איך שהרכב התנהג בעומס. הרגשתי שלא סוחב מספיק, וכל פעם שהתקלות נמחקו על ידי, הן חזרו תוך זמן מועט.
החשוד המיידי היה שסתום IMV (מק"ט 28233373). הוחלף, וללא שיפור.
החשוד הבא היה המזרקים. בוצעה מדידת עודפים, והתגלה כי מזרק 4 מוציא פי 20 עודפים מכל השאר, שמוציאים סביר יחסית.
בתמונה: כלים למדידת עודפים. רואים בתמונה את עודפי מזרק 4, הבעייתי בכלי הימני ביותר.
148033
בשלב הזה הוזמן אמבט אולרטאסוני מעלי אקספרס, כזה: https://www.aliexpress.com/item/1005006108754219.html?spm=a2g0o.order_li st.order_list_main.5.21ef586auuSHye
(https://www.aliexpress.com/item/1005006108754219.html?spm=a2g0o.order_li st.order_list_main.5.21ef586auuSHye)
כשהגיע - פורקו המזרקים מהרכב, פורקו לגורמים ונוקו באמבט, כשחומר הניקוי הוא סולר נקי..
3 סרטונים ביוטיוב מסבירים את אופן פירוק המזרק לגורמים:
https://www.youtube.com/watch?v=2V5NRGYUhhM
https://www.youtube.com/watch?v=3UXHAaq43mw
https://www.youtube.com/watch?v=OhrnSwHgM3g
פירוק המזרקים מהרכב עצמו - פשוט. פירוק צינורות הסולר עם מפתח 17, פירוק נועל המזרקים עם בוקסה 10. נידנוד עדין מאד של כל מזרק למעלה בעזרת מפתח 5/8, ימינה ושמאלה תוך כדי הרמה. שימו לב שהמזרק לא יכול לעלות לבד, שני המזרקים שעל הנועל חייבים לעלות בערך ביחד כדי הנועל ייצא.
המזרקים הורכבו מחדש, נרשמו המק"טים של הסולנואידים (28577599), וכמובן מק"ט המזרקים (Diesel injector 6720170021 ).
המזרקים הורכבו מחדש, אבל גם לאחר הניקוי – מזרק 4 עדיין השתין עודפים.
148034 148031148032
שימו לב לא לאבד חלקים. יש חלק קטן, בגודל 2*3 מ"מ אחרי הקפיץ החלק מובלט בסרטונים, ועדיף לראות פעמיים הסרטונים, מאשר לאבד ולהרוס מזרק!!!
בשלב הזה הוזמן סולנואיד חדש למזרק, מעליאקספרס, בעלות של 32$ מחנות בשם ORLTL, של יצרן באותו השם.
לינק לסולנואיד: https://www.aliexpress.com/item/1005006855438144.html?spm=a2g0o.order_li st.order_list_main.20.21ef586auuSHye
(https://www.aliexpress.com/item/1005006855438144.html?spm=a2g0o.order_li st.order_list_main.20.21ef586auuSHye)נא וודאו הזמנת המזרק עם הקוד הנכון (28577599) !!!!!!
כמו כן הוזמנו שימסים למזרקים, גודל כל שימס – 2*13*7. זה לא אותם שימסים כמו של דורות קודמים, וגם לא אותם מזרקים ולא אותם סולנואידים.
לינק לשימסים: https://www.aliexpress.com/item/1005005553871483.html?spm=a2g0o.order_li st.order_list_main.229.21ef586auuSHye
(https://www.aliexpress.com/item/1005005553871483.html?spm=a2g0o.order_li st.order_list_main.229.21ef586auuSHye)שי מו לב לגודל השימס שאתם מזמינים!!!!!!!
מזרק חדש בארץ, לצורך הייחוס – כ-2000 ש"ח, לא כולל עבודה. בחו"ל כ-1000 ₪ לפני מיסים. אין לקנות בארץ שסתום (סולנואיד) למזרק. אולי יש במכוני שיפוץ המזקים. לא בטוח.
הגיעו השימסים והסולנואיד. אמנם הזמנתי את המק"ט של הסולנואיד במדויק, אבל הגיע לי מק"ט תחליפי בעל אותם ביצועים - 28397897. פורקו שובה מזרק 3 ו-4 והוחלף הסולנואיד במזרק 4. כדי לחסוך פירוק נוסף, הוחלפו כבר מזרק 3 במזרק 4, כדי שאם הבעייה לא במזרק, אלא בצמה, זה יהיה לי ברור.
מזרקים, חייבים להיות מפורקים בזוגות. 1 עם 2, ו-3 עם 4. אי אפ/שר להוציא אחד ללא השני, וגם אי אפשר להכניס אחחד לבד, הנועל מחיב הוצאה יחדיו, והכנסה יחדיו.
סגירת מכסה המזרק בחוזק של 58nm עם מד מומנט, סגירת הבורג 10 של הנועל מזרקים עם מד מומנט קטן בעוצמה של 5nm ועוד 160 מעלות לאחר מכן.
הורכב חזרה.
בשלב הזה, הרקסטון מבין שהוחלו מזרקים ומבצע לימוד עצמי של המזרקים וכיוון המחשב. נסיעה של בערך 15 ק"מ מסדרת את זה, ולא להבהל מכל מיני "תקלות" שנרשמות באמצע, או מעליות סל"ד עצמוניות. זה במסגרת הלימוד.
50 ק"מ חלפו, בינתיים לא חזרו התקלות, וגם ההתנהגות טובה כמצופה.