PDA

צפייה בגרסה מלאה : שיפוץ מזרקים יורו5/6, רקסטון דור 4



shmil
17-11-24, 17:52
שיפוץ מזרקים ופתרון תקלות (או להיפך)
רכב מתעתע, הרקסטון 4.
נוח בכביש ובשטח, עביר, חסכוני בדלק, תענוג.
אבל נרשמות אצלו תקלות שלא מדליקות נורת תקלות.
אני, כמו ייקה טוב, לא יכול לסבול את זה. יש לי סורק anyscan A30M, שיודע לקרוא את תקלות הרקסטונים כמו שצריך, וזה תקופה שהוא מראה לי תקלות P00879C ו- P000218.
שתי התקלות מדברות על בעייה בלחצי הסולר, הראשונה על לחץ חיובי במסילה, והשנייה על מתח נמוך מדי בחיישן לחץ הסולר בחליל.
שתי התקלות לא הדליקו נורת תקלות, אבל לא אהבתי איך שהרכב התנהג בעומס. הרגשתי שלא סוחב מספיק, וכל פעם שהתקלות נמחקו על ידי, הן חזרו תוך זמן מועט.
החשוד המיידי היה שסתום IMV (מק"ט 28233373). הוחלף, וללא שיפור.
החשוד הבא היה המזרקים. בוצעה מדידת עודפים, והתגלה כי מזרק 4 מוציא פי 20 עודפים מכל השאר, שמוציאים סביר יחסית.
בתמונה: כלים למדידת עודפים. רואים בתמונה את עודפי מזרק 4, הבעייתי בכלי הימני ביותר.

148033
בשלב הזה הוזמן אמבט אולרטאסוני מעלי אקספרס, כזה: https://www.aliexpress.com/item/1005006108754219.html?spm=a2g0o.order_li st.order_list_main.5.21ef586auuSHye
(https://www.aliexpress.com/item/1005006108754219.html?spm=a2g0o.order_li st.order_list_main.5.21ef586auuSHye)
כשהגיע - פורקו המזרקים מהרכב, פורקו לגורמים ונוקו באמבט, כשחומר הניקוי הוא סולר נקי..

3 סרטונים ביוטיוב מסבירים את אופן פירוק המזרק לגורמים:
https://www.youtube.com/watch?v=2V5NRGYUhhM


https://www.youtube.com/watch?v=3UXHAaq43mw


https://www.youtube.com/watch?v=OhrnSwHgM3g


פירוק המזרקים מהרכב עצמו - פשוט. פירוק צינורות הסולר עם מפתח 17, פירוק נועל המזרקים עם בוקסה 10. נידנוד עדין מאד של כל מזרק למעלה בעזרת מפתח 5/8, ימינה ושמאלה תוך כדי הרמה. שימו לב שהמזרק לא יכול לעלות לבד, שני המזרקים שעל הנועל חייבים לעלות בערך ביחד כדי הנועל ייצא.


המזרקים הורכבו מחדש, נרשמו המק"טים של הסולנואידים (28577599), וכמובן מק"ט המזרקים (Diesel injector 6720170021 ).
המזרקים הורכבו מחדש, אבל גם לאחר הניקוי – מזרק 4 עדיין השתין עודפים.
148034 148031148032

שימו לב לא לאבד חלקים. יש חלק קטן, בגודל 2*3 מ"מ אחרי הקפיץ החלק מובלט בסרטונים, ועדיף לראות פעמיים הסרטונים, מאשר לאבד ולהרוס מזרק!!!



בשלב הזה הוזמן סולנואיד חדש למזרק, מעליאקספרס, בעלות של 32$ מחנות בשם ORLTL, של יצרן באותו השם.
לינק לסולנואיד: https://www.aliexpress.com/item/1005006855438144.html?spm=a2g0o.order_li st.order_list_main.20.21ef586auuSHye
(https://www.aliexpress.com/item/1005006855438144.html?spm=a2g0o.order_li st.order_list_main.20.21ef586auuSHye)נא וודאו הזמנת המזרק עם הקוד הנכון (28577599) !!!!!!

כמו כן הוזמנו שימסים למזרקים, גודל כל שימס – 2*13*7. זה לא אותם שימסים כמו של דורות קודמים, וגם לא אותם מזרקים ולא אותם סולנואידים.
לינק לשימסים: https://www.aliexpress.com/item/1005005553871483.html?spm=a2g0o.order_li st.order_list_main.229.21ef586auuSHye
(https://www.aliexpress.com/item/1005005553871483.html?spm=a2g0o.order_li st.order_list_main.229.21ef586auuSHye)שי מו לב לגודל השימס שאתם מזמינים!!!!!!!

מזרק חדש בארץ, לצורך הייחוס – כ-2000 ש"ח, לא כולל עבודה. בחו"ל כ-1000 ₪ לפני מיסים. אין לקנות בארץ שסתום (סולנואיד) למזרק. אולי יש במכוני שיפוץ המזקים. לא בטוח.
הגיעו השימסים והסולנואיד. אמנם הזמנתי את המק"ט של הסולנואיד במדויק, אבל הגיע לי מק"ט תחליפי בעל אותם ביצועים - 28397897. פורקו שובה מזרק 3 ו-4 והוחלף הסולנואיד במזרק 4. כדי לחסוך פירוק נוסף, הוחלפו כבר מזרק 3 במזרק 4, כדי שאם הבעייה לא במזרק, אלא בצמה, זה יהיה לי ברור.

מזרקים, חייבים להיות מפורקים בזוגות. 1 עם 2, ו-3 עם 4. אי אפ/שר להוציא אחד ללא השני, וגם אי אפשר להכניס אחחד לבד, הנועל מחיב הוצאה יחדיו, והכנסה יחדיו.
סגירת מכסה המזרק בחוזק של 58nm עם מד מומנט, סגירת הבורג 10 של הנועל מזרקים עם מד מומנט קטן בעוצמה של 5nm ועוד 160 מעלות לאחר מכן.
הורכב חזרה.
בשלב הזה, הרקסטון מבין שהוחלו מזרקים ומבצע לימוד עצמי של המזרקים וכיוון המחשב. נסיעה של בערך 15 ק"מ מסדרת את זה, ולא להבהל מכל מיני "תקלות" שנרשמות באמצע, או מעליות סל"ד עצמוניות. זה במסגרת הלימוד.

50 ק"מ חלפו, בינתיים לא חזרו התקלות, וגם ההתנהגות טובה כמצופה.

asafk
17-11-24, 18:11
עבודה יפה. טוב שטיפלת בתקלה כי זה עלול לגרום לנזק בבוכנות האחרות.
ויפה לראות שהסרת המזרקים קלה מאוד ולא כמו במותגים אחרים בהם זה חתיכת ניתוח.
חשוב לומר ולהזכיר למי שקורא בהזדמנות הזו שמזרקים מהסוג הזה (מסילה משותפת) עובדים על פתיחת וסגירת קו העודפים ושסתום פיילוט שנפתח מהלחץ מעליו, ולא כמו במערכות הזרקה ישנות על פתיחת המזרק עצמו, כך שעודף העודפים אומר בדרך כלל שהמזרק לא מזריק או תקוע במצב סגור.

אסף.

ehudzeelim
17-11-24, 20:53
משמח לראות שגם בדגמים החדשים של סאנגיונג ניתן לטפל עצמאית ובמחירים סבירים (32$ לסולנואיד נשמע אחלה).
דרך אגב לא מזמן ראיתי רקסטון כזה על ליפט באיזה מוסך ונכנסתי מתחתיו לראות מה השתנה ב-30 שנה, ולהפתעתי לא הרבה, השלדה דומה מאוד, המתלה האחורי, החיזוקים, אפילו המסלול של האגזוז כו' מי שלא מכיר ממש יכול להתבלבל בין המוסו הישן לרקסטון החדש.

shmil
17-11-24, 22:35
לא מכיר את המוסו, מכיר קצת את הדורות הישנים של הרקסטונים ואכן לא השתנה המון ויש לא מעט חלקים שנותרו אותו דבר, או בשינוי קטנטן.
אגב, היצרן, כיצרן, לפעמים נבלה שחבל על הזמן, עם חלקים שאין להם מק"ט כדי להכריח לקנות את החלק הראשי. כך למשל, בין המסרק לתפוח יש זרוע הגה, שגם בה תפוח אופקי, ואין לזרוע הזו מק"ט. אין מק"ט, כדי שבמקום לקנות זרוע ב100 ש"ח, תקנה מסרק ב-5000. ולא, אין מק"ט גם בחו"ל. אין חלק כזה.
מאחר ואני לא מוכן לקבל את זה כעובדה - מצאתי לבסוף שזרוע הגה של אאודי A8 מתאימה באורך ובהברגות לגמרי. לצערי הצלחתי לפענח רק אחרי שכבר נאלצתי לקנות מסרק חדש.
לא נורא, תמיד צריך להיות נחשון שהולך לפני המחנה, ואני שמח להגיד שבעזרת בוזי מכאן, אני מקבל עזרה וסיוע גם מפארוק, שנמצא קרוב מאד אלי גיאוגרפית הוא אחד הגורואים (לטובה) של אנשי הרקסטונים, בעיקר דורות 1-3, ויחד איתו ובעזרתו - מפצחים את "מסתרי" דור 4 ו-5.

מוכרח גם לציין שלך ולמוטי היה אחוזים רבים בהחלטה שלי ללכת על רקסטון דווקא, ולא לפחד כלל.

ehudzeelim
18-11-24, 08:38
לא מכיר את המוסו, מכיר קצת את הדורות הישנים של הרקסטונים ואכן לא השתנה המון ויש לא מעט חלקים שנותרו אותו דבר, או בשינוי קטנטן.
אגב, היצרן, כיצרן, לפעמים נבלה שחבל על הזמן, עם חלקים שאין ל להם מק"ט כדי להכריח לקנות את החלק הראשי. כך למשל, בין המסרק לתפוח יש זרוע הגה, שגם בה תפוח אופקי, ואין לזרוע הזו מק"ט. אין מק"ט, כדי שבמקום לקנות זרוע ב100 ש"ח, תקנה מסרק ב-5000. ולא, אין מק"ט גם בחו"ל. אין חלק כזה.
מאחר ואני לא מוכן לקבל את זה כעובדה - מצאתי לבסוף שזרוע הגה של אאודי A8 מתאימה באורך ובהברגות לגמרי. לצערי הצלחתי לפענח רק אחרי שכבר נאלצתי לקנות מסרק חדש.
לא נורא, תמיד צריך להיות נחשון שהולך לפני המחנה, ואני שמח להגיד שבעזרת בוזי מכאן, אני מקבל עזרה וסיוע גם מפארוק, שנמצא קרוב מאד אלי גיאוגרפית הוא אחד הגורואים (לטובה) של אנשי הרקסטונים, בעיקר דורות 1-3, ויחד איתו ובעזרתו - מפצחים את "מסתרי" דור 4 ו-5.

מוכרח גם לציין שלך ולמוטי היה אחוזים רבים בהחלטה שלי ללכת על רקסטון דווקא, ולא לפחד כלל.

אתה לא מתכוון לזרוע הזו במקרה?:

https://www.ebay.com/itm/176274144238

shmil
18-11-24, 08:56
זו לא זרוע, זה תפוח.
זו זרוע, והיא מתאימה והוזמנה.
https://www.amazon.com/dp/B06VTN46YT?ref=ppx_yo2ov_dt_b_fed_asin_t itle

ehudzeelim
18-11-24, 09:26
כתבת זרוע עם תפוח בקצה, אז חשבתי שאולי אתה מתכוון לתפוח עם זרוע ארוכה,
הזרוע שצירפת זו זרוע רגילה עם מפרק כדורי, במשך השנים מצאתי שיש הרבה חלקים זהים מחברות אחרות למשל צלב דרייבשאפט זהה לוולוו 940,
מיסבים גלגל אחורי סטנדרטיים של דנה 44, זהים גם למיסבים אחוריים בטרופר למשל, תיבת העברה כמעט זהה לbw1354, ועוד.
צריך רק לחפש..

shmil
18-11-24, 21:52
הזרוע שצירפת זו זרוע רגילה עם מפרק כדורי, במשך השנים מצאתי שיש הרבה חלקים זהים מחברות אחרות....
צריך רק לחפש..

כמעט נכון.
יש לזרוע שצירפתי 3 קריטריונים: קוטר הברגת חיבור למסרק, קוטר הברגת חיבור לתפוח, אורך כולל.
בקוטר 18 שבשני הצדדים, כמות הזרועות הרלבנטיות יורדת דרסטית.
תתפלא, אבל אורך מדוייק זהה יש רק לאאודי. אורך בהפרש של עד 5 מ"מ יש רק ליונדאי ולעוד חברה, ואורך בהפרש של עד 8 מ"מ יש רק לעוד שתי חברות. מעך 8 מ"מ הפרש כבר לא קביל בעינינ כחלק חילוף.
גם בין הקרובים באורך, אין דין העומסים שפועלים על הזרוע הזו ברכב כביש, לבין העומס שמופעל על הזרוע הזו ברכב שטח שגם נוסע בשטח. מה שקנה אותי וגרם לי להסכים לזו של האאודי הוא שהיא משמשת בל האאודי בעלי ההנעה 4X4, ולכןם כנראה מתוכננת לעומסים גבוהים.

כן, מי שמחפש יש לו סיכוי גבוה למצוא, גם אם זה ייקח זמן,ולפעמים יותר מניסוי אחד להתאמה..

ehudzeelim
19-11-24, 21:34
מסכים, בעצמי נתקלתי בבעיה דומה כשחיפשתי זרוע כזו לוולוו 245 בזמנו,
התכוונתי שהזרועה סטנדרטית מבחינת המבנה שלה, אך בהחלט יכולה להיות נדירה במידות הרלוונטיות.
מה שעדיין נשמע לי מוזר זה שאין בנמצא מקט של סאנגיונג לזרוע הנ"ל.

-->