PDA

צפייה בגרסה מלאה : נמצא מקור נזילה מהטרנספר



אמנון
03-05-06, 22:35
אחרי שגיליתי מפלס שמן טרנספר נמוך וביליתי זמן מתחת לרכב, מצאתי את המקור לנזילה מהטרנספר.
השילוב של גשר גיר עקום וויברציות טבעיות של הטרנספר יצרו שחיקה בין הקרטר וגוף הטרנספר.
במצב טבעי אין מגע בין גשר הגיר לטרנספר אבל כמובן שהיה מגע שיצר את השחיקה.
השחיקה עמוקה כנראה, ויצרה מקור לנזילה.

אני מצרף תמונות להבהרת המצב.
מה ניתן לעשות?
רק עוד חודשיים יתפנה לי זמן, אני מתכוון לייצר גשר גיר חדש, לייצר טווין-סטיק ואז גם אוריד את הטרנספר,
עד אז אשמור על המפלס ואדאג למנוע מפגש בין הגשר לטרנספר.
בכל זאת מה האפשרויות לטיפול?
אני חשבתי על החלפת אטם ושימוש ב-RTV, אבל ממש לא בטוח אם יספיק.

עירא
03-05-06, 22:45
לדעתי העובי דופן של הטרנספר בנקודה הזו מספיק עבה בשביל שאטם חדש יעצור את הנזילה, אבל דעתי לא ממש משנה פה.
אם לא תנסה לא תדע.
בכל מקרה תדאג טוב שהגשר גיר יפסיק לגעת בזה.
ד.א. אטם לבד אמור להספיק, ובכל מקרה, RTV לבד לא עובד (מניסיון של לפני חודש :mad: )

עירא

נמרוד
03-05-06, 23:25
http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=1051

אתה רוצה להגיד לי שגשר הגיר חפר את הבור הזה בפלדה??? או שאני רואה לא נכון, או שיש לך תזוזה גדולה מאד של כל העסק, כבר הרבה זמן! ספציפית לגבי הנזילה - תראה מה הקצב, אם זה לא משמעותי אז עזוב אותה בשקט עד שיהיה לך זמן, אבל כן תיישר עם קצת אלימות את גשר הגיר בשביל להפסיק את הכרסום הזה, ותבדוק את תושבות המנוע והגיר היטב!

asafk
03-05-06, 23:47
את הגשר אתה יכול ליישר עם מפתח צינורות (אבל צריך ליפט או בור בשביל זה). אח"כ ריתוך של פלח ארוך על השפה של הגשר (לעבות אותו) יימנע ממנו להתעקם שוב.

אסף.

אמנון
03-05-06, 23:59
כן, הפח הדק החרא הזה שנקרא גשר גיר כרסם את הטרנספר לאט לאט, ויצר שם מגרעת מכובדת מאוד.
תושבות מנוע בסדר, כנראה שתושבת גיר-טרנספר גמורה כבר. אבל למרות זאת לא מצאתי חופש רב שם.
מצד שני אולי לא חיפשתי כמו שצריך. איך מוודאים שהלכה התושבת לעולמה?

ניתן לראות בבירור שזה תהליך שנמשך הרבה מאוד זמן, למרות שזה מוזר לי כי במצב נייח אין מפגש, ובנסיעה\כשהמנוע מונע אף פעם לא שמתי לב למפגש. ברור לי שתהליך הכרסום הזה התחיל עוד הרבה לפני שהרכב הגיע אליי.

עוד דעות לפתירת בעיית הנזילה? החלפת אטם תספיק?


הגשר יעבור אונס פטיש בקרוב. ממש לא איכפת לי להרוס לו את הצורה רק שיתפקד, אני מייצר גשר גיר מייד אחרי שהבגרויות יסתיימו, עוד חודשיים. אז הג'יפ יתחיל לשנות צורה.

אמנון
10-09-06, 20:39
החלפת אטם בלבד לא הספיקה.

רכשתי אטם שעם והחלפתי את הישן, אחרי ניקוי המשטחים שבאים איתו במגע (הקרטר וההוזינג של הטרנספר). מילאתי שמן, עבר יום, חזרה הנזילה. אומנם לא באותה התדירות, אבל אין שם אטימה ראויה כלל. הג'יפ לא זז בין יום ההחלפה לבין היום בו איתרתי את חזרתה של הנזילה.
המקור המדוייק של הנזילה הוא הין החלק התחתון של הקרטר לבין ההוזינג (סביב הבורג התחתון ביותר. כן, הוא היה מהודק כהלכה).


באשר לקרטר השחוק ע"י גשר הגיר;

זו תמונת הלפני.

http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=2108&stc=1

זו תמונת האחרי.
http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=2109

בניתי את הדופן מחדש.
אבל כנראה ששטח הפנים שבא במגע עם ההוזינג לא ישר מספיק, לפחות בחלק התחתון.
אני אנסה לפלס את השטח כמה שיותר.

חשבתי על פתרון פשוט של RTV, בתקווה שיתן מענה לבעיה (נראה לי הכי הגיוני, מאחר ואני צריך מילוי טוב בין החלק התחתון של הקרטר עם ההוזינג).
מה אתם אומרים?
ובעניין ה-RTV, איזה צבע, כתום או שחור? מה ההבדל?

ניר ל
10-09-06, 21:16
תשים איזה סיליקון שבא לך.

-->