התחברות

צפייה בגרסה מלאה : הגעתי לשלב "המפלצת המוצצת" (?)- מה עושים הלאה?



אורי ק.
11-01-25, 20:35
אהלן חברים,

זהו לא שרשור מכירה או התייעצות לפני קניה, בעיקר הוצאת מירמור ונסיון להבין מה האופציות העומדות לפני.
גרנד צירוקי 2013 בנזין, 250,000 ק"מ, אצלי קצת מעל 3 שנים ו 30,000 ק"מ. רכב שטח ראשון שאני מחזיק בעצמי. לפני עוד תיקון גדול בעלות של כ 6500 כולל הכל.

ככלל, אני משתדל להקפיד להגיע למוסך על כל רעש קטן, לתת את תשומת הלב ולהשקיע בחלקים מקוריים או כאלה באיכות גבוהה ככל הניתן ובגבולות ההיגיון, מתוך מחשבה שזה ייתן לי עוד שקט לטווח הארוך. באקסל מסודר שאני מנהל על הרכב, יוצא שההוצאה החודשית של כלל הטיפולים/תיקונים/שיפצורים וכו' (החל מהחלפת משאבת מים ועד קידוד מחדש של מפתחות הרכב) עומדת על כ 1,400 שח בחודש (ההוצאה איננה כוללת הוצאות דלק, טסט, ביטוח וחישוב ירידת ערך) כולל ההוצאה הצפויה הקרובה. לטעמי זוהי הוצאה חודשית גבוהה מדי באופן אובייקטיבי גם ללא קשר ליכולות הכלכליות, או כמו שאוהבים להגדיר את זה כאן- "מפלצת מוצצת".


על פניו, הרכב נותן לי מענה לצרכים- באמצע השבוע הוא משמש לנסיעות מנהלתיות בתוך הישוב או מקסימום בסביבה הקרובה, ובעיקרו משמש אותנו לטיולים- בתדירות של כ-2 פעמים בחודש בממוצע שנתי (בחורף- אביב גם יכול להיות בכל שבת יפה, בקיץ פחות) כולל 2-3 טיולים ארוכים בנגב בשנה. מבחינת עבירות, לעיתים מגרד את המקסימום שהוא יודע לתת (מוגבה, ממוגן, צמיגים 50/50), הייתי רוצה לפעמים קצת יותר גובה אבל ברוב המכריע של הטיולים אני לא באמת מאתגר אותו, לטעמי ולצרכי הוא נוסע יפה מאוד בשטח ואני לא מרגיש מוגבל מדי. היתרונות שהוא נותן בכביש- מעט פחות רלוונטיים עבורי על אף שאין ספק שקיימים אל מול המתחרים.


להערכתי את מצב השוק, אם אני מקבל עליו היום 70,000 שח אני אומר תודה.


ואז נשאלת השאלה מה הלאה- וזאת כהנחת עבודה מוגמרת שאנחנו רוצים להמשיך לטייל באותו אופי טיולים.
בהינתן תקציב רכישה של כ 150,000 (כרגע קשיח) שח האופציות המיידיות על פי המודעות ביד 2;
1. לנד קרוזר 2011+-
2. דיסקברי 2012 +-
3. פאג'רו 2015 +-
4. גרנד צירוקי 2019 +-

ההתלבטוית הן כאלה-


האם להמשיך ולהאכיל את המפלצת בכ-1400 שח לחודש עלויות אחזקה עד שתתפגר (וכמובן לחסוך את עלויות רכישת רכב אחר)?

האם לנד קרוזר ודיסקברי ישנים יותר ובעלי קמ גבוה יותר עולים פחות לאחזקה בחודש?

האם פאג'רו בן 10 שאני צריך להשכיב עליו סכום כפול לא ימצוץ לי את הדם באחזקה, ואז גם שונמכתי ביכולות הכביש ולא בטוח שהשתדרגתי ביכולות השטח?


או בקיצור, כמה עולה התענוג לטייל בשטח וגם להתרחק ממפלצות? האם ריאלי בסכום הקניה שציינתי?

אשמח לחכמת ההמונים וייעוץ הג'יפולוגים.

אורי

נמרוד
11-01-25, 21:09
בקרב הג'יפולוגים היותר רציונליים (יש יאמרו מהנדסים חסרי רגשות) יש טרנד לבחור בטנדר - ספציפית, היילקס. בתקציב שלך, נכנס היילקס 2016-2017 להערכתי, עם קילומטראז' מספרי נמוך יותר ממה שיש בג'יפ שאתה מוכר (וכן, אתה אופטימי לגבי המחיר...) וזה לפני שאמרנו שכל קילומטר באמריקאי זה שניים ביפאני, מבחינת אמינות.

אז בוודאי שיש להיילקס חסרונות, תשכח מהסלון המפנק שהתרגלת אליו, והנסיעה יותר נוקשה. אבל ההוצאות יהיו ללא ספק נמוכות והרבה יותר בשליטה, יכולת השטח גבוהה יותר פר רמת השקעה, וארגז זה דבר נהדר לטיולים. יש פה לא אחד ולא שניים ולא שלושה שאימצו את הקונצפט בשנים האחרונות.

יש כאלו שפוסלים טנדר על הסף ממגוון סיבות, אם אתה אחד מהם תגיד ונעצור כאן.

מוטי ג.
11-01-25, 21:17
אני חושב שחסר בחישוב הממוצע שלך, ואם קיים ופספסתי מתנצל, מה בעלויות הוא חלק מיישור קו שאולי אתה עדיין מבצע ומה באמת אחזקה חודשית.
אם הרכב ביום יום מתאים ונחמד לך איתו, אין בעיות טסטים ובוחני תנועה בדרכים, אני חושב שפעם ב הוצאה גדולה יותר היא לא נוראית
רכב חדש יותר יעלה לך יותר בביטוח, כל תקלה מפתיעה תעלה יותר (ראה תקלת סולר בהיילקס של אסף) אבל, כן הוא יהיה חדש, וטנדר שכל הבית עליו זה בהחלט ייתרון


תעשה טובה פנק אותנו בתמונה של הרכב

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

asafk
11-01-25, 21:26
מבחינתי, הוצאה שנתית על תיקונים וטיפולים היא בין 7000 ל10000 שח בממוצע שנתי. כל מספר גבוה מזה כבר יותר מדי.
איפה אתה נמצא בממוצע של 3 שנים אחרונות?

אסף.

אמוץ נ.
11-01-25, 21:31
חסר לדעתי קצת מידע:

מה התיקון הגדול הצפוי?
מה היה עד עכשיו?
מה מזה קשור בבלאי של טיולים ומה לדעתך כי האוטו ישן ואמריקאי?


Sent from my iPhone using Tapatalk

ehudzeelim
11-01-25, 22:00
מבחינתי, הוצאה שנתית על תיקונים וטיפולים היא בין 7000 ל10000 שח בממוצע שנתי. כל מספר גבוה מזה כבר יותר מדי.
איפה אתה נמצא בממוצע של 3 שנים אחרונות?

אסף.

1400 שקל לחודש, רק תיקונים, על פחות מ-1000 ק"מ בחודש?.
בעיניי זאת בהחלט מפלצת מוצצת.
אבל אם זה כולל יישור קו אז כמו שמוטי כתב השאלה מה החלק היחסי שלו מהסכום. וגם כתבת (הכוונה לפות"ש) שיפצורים, מה הכוונה?.

אורי ק.
12-01-25, 08:32
יש כאלו שפוסלים טנדר על הסף ממגוון סיבות, אם אתה אחד מהם תגיד ונעצור כאן.

לא פוסל על הסף, על אף שאכן יש רתיעה. אם רציונלית זה הדרך הכי כלכלית לטייל לפי היכולות והצרכים שלי, זה אופציה שצריך להעלות לדיון בקבינט.



אני חושב שחסר בחישוב הממוצע שלך, ואם קיים ופספסתי מתנצל, מה בעלויות הוא חלק מיישור קו שאולי אתה עדיין מבצע ומה באמת אחזקה חודשית.
אם הרכב ביום יום מתאים ונחמד לך איתו, אין בעיות טסטים ובוחני תנועה בדרכים, אני חושב שפעם ב הוצאה גדולה יותר היא לא נוראית
רכב חדש יותר יעלה לך יותר בביטוח, כל תקלה מפתיעה תעלה יותר (ראה תקלת סולר בהיילקס של אסף) אבל, כן הוא יהיה חדש, וטנדר שכל הבית עליו זה בהחלט ייתרון


תעשה טובה פנק אותנו בתמונה של הרכב



תגדיר יישור קו? הרכב נקנה ב 220,000 קמ אבל היה מטופל כראוי ותוחזק על ידי ג'יפאי משלנו, במוסכים מומחים לרכב (בועז באשקלון לצורך העניין). כשקניתי אותו, למעט החלפת חיישן חמצן לא היה משהו מיידי שדרש טיפול.



חסר לדעתי קצת מידע:

מה התיקון הגדול הצפוי?
מה היה עד עכשיו?
מה מזה קשור בבלאי של טיולים ומה לדעתך כי האוטו ישן ואמריקאי?


Sent from my iPhone using Tapatalk


1400 שקל לחודש, רק תיקונים, על פחות מ-1000 ק"מ בחודש?.
בעיניי זאת בהחלט מפלצת מוצצת.
אבל אם זה כולל יישור קו אז כמו שמוטי כתב השאלה מה החלק היחסי שלו מהסכום. וגם כתבת (הכוונה לפות"ש) שיפצורים, מה הכוונה?.

התיקון הצפוי- החלפת דיפרנציאל אחורי שטחן איזשהו מיסב. אין קיט שיפוץ לרכב הזה, זה החלפה של כל הביצה קומפלט. חלק מפירוק עולה סביב 4500. עם עבודה ומעמ סביב 6500.
עד עכשיו ולאורך השנים הוצאות גדולות: חצי שנה אחרי שקניתי אותו הגיעה תקלה "גדולה" ראשונה, תיקון הנדנדים של הקאמשאפט למנוע את התיקתוקים הידועים במנועי פנטסטאר, שבוע אחר כך רדיאטור המזגן הלך לעולמו, אחרי 3 חודשים משאבת מים, רק אלה ביחד עם טיפול הגיעו לכמעט עשיריה. כמה חודשים אחרי הגיע זמנם של הצמיגים (3600), פה יישור מיגון, שם תיקון למכה שהאגזוז חטף, גומיה לציריה שנזלה, כיווני פרונט למיניהם, ציריה, החלפת קפיצי אולדמן ששקעו לחדשים (6000), הוחלפו נאבות קדמיות שעשו רעש, לינקים, תפוחי פרונט, תושבות מנוע, זרועות מתלה אחורי, מצבר, ועד הוצאות קטנות יחסית כמו תיקון צופר, מחשב טרנספר, קידוד מפתחות מחדש וזהו בגדול.
ברור שי כאן שילוב של בלאי של טיולים ורכב (כל רכב.. לא?) עם רבע מיליון קמ.
התחשיב של 1400 שח לחודש כולל את כל אלה, פלוס התיקון הגדול הצפוי וגם החלפת שני צמיגים (פוצצתי אחד ביום שישי האחרון (: )

אמוץ נ.
12-01-25, 09:15
על פניו, אני לא רואה דרמה גדולה במה שכתבת, למרות הכאב הכלכלי.
יש שתי מחלות שסידרת: נדנדים ומחשב טרנספר.
כנראה שלא תתקל שוב בעניין.
השאר בלאי שטח, חלקו סביר וחלקו לדעתי כי ייתכן ואתה מפעיל את הרכב על גבול השימוש הסביר שלו בשטח.
אני לא חושב ש SUV משפחתי אחר מאותן שנים, בשימוש דומה, יהיה זול משמעותית לאחזקה, גם אם יש לו סמל יפני.

אם בכל זאת להחליף -
בגלל שאתה עושה שטח לא מבוטל, יש לך סכום נאה והרכב משתמש למנהלות קצרות, היית בודק רנגלר JK צעיר בכמה שנים.

חבר קנה עכשיו ספורט מדוגם, משופר חוקית ושמור מאד, 2017 עם 100,000 ק״מ בתקציב די דומה לשלך.
(עשרה אחוז מעל…).

שים צמיגי שטח טובים ולא תיתקל בפיצוץ צמיג כנראה לעולם.
תוכל לתקצב לך החלפה יזומה כל 3 שנים כשמתייבש.

מכנית, הוא בנוי יותר מתאים לשימוש שלך.
תאתגר אותו פחות, יהיו פחות נזקים.
יהיה בלאי שטח אבל סביר יותר.
את המנוע אתה מכיר, יש מצב שהדגמים המאוחרים אף אמינים יותר ממה שהכרת.
מחשב טרנספר אין, יש ידית מברזל [emoji3]





Sent from my iPhone using Tapatalk

יונתןמצפה
12-01-25, 18:57
על פניו, הרכב נותן לי מענה לצרכים- באמצע השבוע הוא משמש לנסיעות מנהלתיות בתוך הישוב או מקסימום בסביבה הקרובה, ובעיקרו משמש אותנו לטיולים- בתדירות של כ-2 פעמים בחודש בממוצע שנתי (בחורף- אביב גם יכול להיות בכל שבת יפה, בקיץ פחות) כולל 2-3 טיולים ארוכים בנגב בשנה. מבחינת עבירות, לעיתים מגרד את המקסימום שהוא יודע לתת (מוגבה, ממוגן, צמיגים 50/50), הייתי רוצה לפעמים קצת יותר גובה אבל ברוב המכריע של הטיולים אני לא באמת מאתגר אותו, לטעמי ולצרכי הוא נוסע יפה מאוד בשטח ואני לא מרגיש מוגבל מדי. היתרונות שהוא נותן בכביש- מעט פחות רלוונטיים עבורי על אף שאין ספק שקיימים אל מול המתחרים.


להערכתי את מצב השוק, אם אני מקבל עליו היום 70,000 שח אני אומר תודה.


ואז נשאלת השאלה מה הלאה- וזאת כהנחת עבודה מוגמרת שאנחנו רוצים להמשיך לטייל באותו אופי טיולים.
בהינתן תקציב רכישה של כ 150,000 (כרגע קשיח) שח



אורי, ידידי היקר מזה כמעט 40 שנה...
קראתי בעיון ואני רוצה להציע לך קו חשיבה מעט שונה, בהתייחס לדברים המצוטטים.

בגדול, אתה מחפש רכב לטיולים בלבד. (שנסיעה איתו בישוב פה ושם לא מהווה בעיה)
זה יתרון, לא חסרון.
יתרון שכשאין אותו לאנשים הם מתפשרים על כל מיני רכבי אמצע משעממים, שלא עושים כ"כ טוב לא את זה ולא את זה.
רכב טיולים זה רכב שלא קרה כלום אם יישב כמה ימים במוסך, ואין בעיה לתקן בו כל מיני דברים לבד כי מקסימום..., וזה רכב שלא חייב להיות סופר נוח ובטיחותית בכביש כי הוא בקושי נמצא עליו.

אני מציע- חשב מסלול מחדש. ואני ארחיב-

הרכב שלך שווה 70?
יש לך תקציב של 150?

תמכור, תקנה משהו בעלות דומה למה שיש לך היום אבל כרכב טיולים, וזה ישאיר לך 80~ להגשמת חלומות ואחזקה מושלמת.
וזה חבר יקר, כבר פותח לך עולם שלם של אפשרויות:
מדיסקברי 2 במצב מעולה ומשופר קצה (שזה רכב עם המון אופי, יתרונות, ונסיעת כביש ושטח מהנוחות שיש (הכל יחסי).
דרך כל מיני מוזרים וטובים כמו קומנדר (מהסוג הנכון), האמר וכד'.
עובר דרך היילקסים ישנים ומשופרים מאוד אחרי יישור קו חלומי

ועד... איך לא... סופה או סיקס ארוכים.

למה אתה נותן לתקציב (הגבוה יחסית) להכתיב לך את סוג הרכב?
תחשוב הפוך. תעצום עיניים, תדמיין בדיוק איך בא לך לטייל, בלי פשרות, תפקח את העיניים, ותגיד אם יש סיבה אמיתי בנתונים שציינת לא להגשים את זה.

בהצלחה :)

דניאל מאירי
13-01-25, 08:06
היי אורי,
יכול מאוד להתחבר למה שרשמת, יש לי בבית גראנד 2017 טריילהוק, והיילקס.
את הגראנד רכשתי עם 70 אלף ק"מ לפני שנתיים וחצי מיד ראשונה בדיקה סבבה לגמרי במחיר 210 אז.
לא מטייל איתו בכלל, האישה נוסעת לעבודה ונסיעות של המשפחה פעם ב.... רחוקות יותר.
שמתי מערכת גז שזו נקודת האור היחידה, כיום עם 108 אלף ק"מ.
לסיכום, רכב זבל עופות בעיני, המחירון מתרסק מעצמו, מכלולים הולכים ללא התראה, מנורות נדלקות ועלויות פסיכיות של אלפי שקלים
כל פעם, עכשיו גם לא יודע אם כדאי להיפטר ממנו (הוא כמה חודשים בסדר למרבה ההפתעה אחרי סכום של חמש ספרות שהושאר במוסך),
ואני אחד שלא מזניח כלום, מסדר הכל ובמקומות מסודרים.
אז נכון שהוא נוח, חזק ומרשים אך לא אמליץ אפילו לשונאים שלי לרכוש רכב כזה, כך שממליץ להוריד מהרשימה אחד כזה חדש יותר כי הוא לא יגלה
אמינות רבה יותר.
לעומת ההיילקס מדהים, המחירון כמעט לא זז, תקלות אין, כן מטייל איתו, פרטנר מדהים (הוא ה-10 שלי),
אז אם אתה לא מתפדח כמו שכתבו קודמיי חפש לך היילקס איכותי (אתמול היה מכרז של חברת חשמל היו שם עשרות היילקסים),
ואם אתה כן חפש לנד קרוזר, מה שיוריד אותך בכמה שנים טובות.
לפחות משהו ישמור על הערך, ולא כמו שקניתי רכב ב-210 ואחרי שנתיים וחצי אם אקבל 100 אני אמור להגיד תודה.
לשם ההשוואה ב-2021 קניתי היילקס ידני חדש מהחברה ב-220 אלף, היה אצלי שנתיים וחצי ונמכר ב-220 אלף.
שיהיה בהצלחה,
ורק לסיכום - משאבת מים שהלכה בגראנד ב-80 אלף ? למה מה ? ובמוסך אומרים לך כן, זה הק"מ שהן הולכות בדרך כלל ?????
בהיילקס אם ב-300 אלף זה יקרה אני ממש אכעס,
דניאל

IlanHadar
13-01-25, 09:29
כל רכב יוקרתי לשעבר שעובד קשה בן 10 שנים יהיה יקר להחזקה.
מי שלא יודע להביא מחו"ל חלקים, וגם לעשות לבד, זה יעלה לו והרבה.
אני מצליח להחזיק את הכי ביוקר שהיו, מרצדס, ב.מ.וו בעלויות סבירות, רק בגלל שאני מביא מחו"ל.

לביא
13-01-25, 14:22
מנסיוני...
דודג' דוראנגו שהחלפתי לו ברצף משאבת מים משאבת שמן ומשאבת דלק, תוקן ונמכר.
אני קניתי היילקס חדשה, אבל לפניה החזקתי לנדקרוזר 98 עם יחסית מעט "הפתעות".
היפנים פשוט שורדים יותר שנים ובמהלכן גם יותר אמינים....

Sent from my SM-S921B using Tapatalk

oferaz
13-01-25, 14:35
אורי אהלן..
אני מתחבר לקו החשיבה שמציע יונתן..
ורוצה להציע עוד נקודת מבט.
תפסיק למלא באקסל. ממש ככה.
אם למשל הייתי מחזיק טבלת אקסל דומה על הילד שלי, כבר מזמן הייתי מחליף אותו!
אם אתה ממש אוהב את הרכב - עזוב את האקסל.
אם לא ממש - חפש לך רכב שאתה אוהב.. יישר קו ב 20-30 אש"ח ותהנה ממנו...
אמנם יש הנאה בלהישאר עם רכב מעל 10 שנים... אבל אולי 3 שנים הן זמן טוב להיפרד וללכת להרפתקה חדשה.
בהצלחה..
עפר

nirs
13-01-25, 16:59
אורי אהלן..
אני מתחבר לקו החשיבה שמציע יונתן..
ורוצה להציע עוד נקודת מבט.
תפסיק למלא באקסל. ממש ככה.
אם למשל הייתי מחזיק טבלת אקסל דומה על הילד שלי, כבר מזמן הייתי מחליף אותו!
אם אתה ממש אוהב את הרכב - עזוב את האקסל.
אם לא ממש - חפש לך רכב שאתה אוהב.. יישר קו ב 20-30 אש"ח ותהנה ממנו...
אמנם יש הנאה בלהישאר עם רכב מעל 10 שנים... אבל אולי 3 שנים הן זמן טוב להיפרד וללכת להרפתקה חדשה.
בהצלחה..
עפר

בסופו של יום זה ״ברזלים״ ואני אישית משתדל לא להתחבר אליהם רגשית (קשה, אך אפשרי).
לא מתאים לך יותר, תעיף קיבנימט…


Sent from my iPhone using Tapatalk

אורי ק.
16-01-25, 09:28
תודה חברים

הערתם והארתם רעיונות מעניינים.
כאמור עוד לא התקבלה ההחלטה למכור, אבל זה בהחלט משהו שמתחיל להתבשל.

אורי

ehudzeelim
16-01-25, 11:18
היי אורי,
יכול מאוד להתחבר למה שרשמת, יש לי בבית גראנד 2017 טריילהוק, והיילקס.
את הגראנד רכשתי עם 70 אלף ק"מ לפני שנתיים וחצי מיד ראשונה בדיקה סבבה לגמרי במחיר 210 אז.
לא מטייל איתו בכלל, האישה נוסעת לעבודה ונסיעות של המשפחה פעם ב.... רחוקות יותר.
שמתי מערכת גז שזו נקודת האור היחידה, כיום עם 108 אלף ק"מ.
לסיכום, רכב זבל עופות בעיני, המחירון מתרסק מעצמו, מכלולים הולכים ללא התראה, מנורות נדלקות ועלויות פסיכיות של אלפי שקלים
כל פעם, עכשיו גם לא יודע אם כדאי להיפטר ממנו (הוא כמה חודשים בסדר למרבה ההפתעה אחרי סכום של חמש ספרות שהושאר במוסך),
ואני אחד שלא מזניח כלום, מסדר הכל ובמקומות מסודרים.
אז נכון שהוא נוח, חזק ומרשים אך לא אמליץ אפילו לשונאים שלי לרכוש רכב כזה, כך שממליץ להוריד מהרשימה אחד כזה חדש יותר כי הוא לא יגלה
אמינות רבה יותר.
לעומת ההיילקס מדהים, המחירון כמעט לא זז, תקלות אין, כן מטייל איתו, פרטנר מדהים (הוא ה-10 שלי),
אז אם אתה לא מתפדח כמו שכתבו קודמיי חפש לך היילקס איכותי (אתמול היה מכרז של חברת חשמל היו שם עשרות היילקסים),
ואם אתה כן חפש לנד קרוזר, מה שיוריד אותך בכמה שנים טובות.
לפחות משהו ישמור על הערך, ולא כמו שקניתי רכב ב-210 ואחרי שנתיים וחצי אם אקבל 100 אני אמור להגיד תודה.
לשם ההשוואה ב-2021 קניתי היילקס ידני חדש מהחברה ב-220 אלף, היה אצלי שנתיים וחצי ונמכר ב-220 אלף.
שיהיה בהצלחה,
ורק לסיכום - משאבת מים שהלכה בגראנד ב-80 אלף ? למה מה ? ובמוסך אומרים לך כן, זה הק"מ שהן הולכות בדרך כלל ?????
בהיילקס אם ב-300 אלף זה יקרה אני ממש אכעס,
דניאל

תודה על גילוי הלב,
היתה לי איזה מחשבה אבל כנראה שאשתי תמשיך לנסוע במוסו 😂
המשאבת מים שלי כמו גם המנוע, הגיר, הטרנספר, הסרנים...כולם בני 520k ק"מ והמוסו שלה רק עם 260k אז אני רגוע..

JohnnyEnglish
16-01-25, 13:09
משאבת מים זה רכיב מתבלה ומחזיק x ק"מ ו/או זמן כחלק משגרת טיפולים בהוראת היצרן.
הרכב האחרון בו החלפתי משאבת מים היה סיטרואן c4 עם רצועת טיימינג הוחלף ביחד איתה כחלק מתחזוקה מונעת לאחר 120 אלף ק"מ.
לא להחליף אותה לאורך כ"כ הרבה ק"מ זה לדעתי ללכת על חבל דק ובסיכון שיכשל ולא יובחן בכך (במיוחד ברכב של אשה) ויכול לגרום לה חממות וכו'

ehudzeelim
16-01-25, 13:25
משאבת מים זה רכיב מתבלה ומחזיק x ק"מ ו/או זמן כחלק משגרת טיפולים בהוראת היצרן.
הרכב האחרון בו החלפתי משאבת מים היה סיטרואן c4 עם רצועת טיימינג הוחלף ביחד איתה כחלק מתחזוקה מונעת לאחר 120 אלף ק"מ.
לא להחליף אותה לאורך כ"כ הרבה ק"מ זה לדעתי ללכת על חבל דק ובסיכון שיכשל ולא יובחן בכך (במיוחד ברכב של אשה) ויכול לגרום לה חממות וכו'

תלוי במשאבה, וברכב.
במוסו אין רצועת טיימינג, יש שרשרת, ואין שגרת החלפת משאבה, האימפלר שלה עשוי מפלדה ואינו מתבלה.
ההחלפה מתבצעת כשהיא מתחילה לנזול.
יש לי כמה מוסו, 2 מהם עם מעל 400k, אחד עם 520k ולא הוחלפה בהם משאבת מים, למעט באחד (עם 450k קמ) שבו שופץ ראש מנוע ב-300k, ועל הדרך החלפתי משאבה, אבל לא בגלל שהיא הלכה.
ברכבים עם רצועת טיימינג נהוג להחליף משאבת מים בזמן החלפת הרצועה כי הכל כבר מפורק ורק כדי לחסוך את עניין ההחלפה שלה בהמשך.

shmil
17-01-25, 09:38
משאבת מים זה רכיב מתבלה ומחזיק x ק"מ ו/או זמן כחלק משגרת טיפולים בהוראת היצרן.
הרכב האחרון בו החלפתי משאבת מים היה סיטרואן c4 עם רצועת טיימינג הוחלף ביחד איתה כחלק מתחזוקה מונעת לאחר 120 אלף ק"מ.
לא להחליף אותה לאורך כ"כ הרבה ק"מ זה לדעתי ללכת על חבל דק ובסיכון שיכשל ולא יובחן בכך (במיוחד ברכב של אשה) ויכול לגרום לה חממות וכו'
משאבת מים כל 120KKM?
אולי בצרפתיות. לא בכלי רכב.

-->