PDA

צפייה בגרסה מלאה : הגבההת טנדר



orikan
19-01-25, 15:28
שלום,
אצל אחד המשפרים הגדולים הציעו לי ערכת הגבהה לטנדר (במקרה שלי מיצובישי אבל כך זה לכל הטנדרים אצלם) שכוללת 4 בולמים ו2 קפיצי סליל קדמיים.
כששאלתי מה לגבי הגבהת החלק האחורי נאמר לי שאם הטנדר לא מועמס מדי אז אין צורך להגביהה את החלק האחורי ומכיוון שהוא גבוה יותר הטנדר יתאזן.
נראית לכם הגיונית התאוריה הזו?

asafk
19-01-25, 15:42
יש בשוק ערכות הגבהה שבהן גם קפיצים אחוריים. השיפור הכי משמעותי בנוחות הנסיעה בהגבהה הוא מהחלפת המפיצים האחוריים מהמקוריים שמיועדעם לעבוד קשה במטען מלא לקפיצים המכוונים גם לנוחות נסיעה לטנדרנשלא נוסע עמוס כל החיים
תבין לבד למה מציעים לך ערכה עם חוסר בקפיצים. והתרוץ הוא שהקפיצים המקוריים נותנים גובה כי הם מיועדים לעומס מלא ואתה לא נוסע עמוס ....

אסף.

נמרוד
20-01-25, 14:09
שלום,
אצל אחד המשפרים הגדולים הציעו לי ערכת הגבהה לטנדר (במקרה שלי מיצובישי אבל כך זה לכל הטנדרים אצלם) שכוללת 4 בולמים ו2 קפיצי סליל קדמיים.
כששאלתי מה לגבי הגבהת החלק האחורי נאמר לי שאם הטנדר לא מועמס מדי אז אין צורך להגביהה את החלק האחורי ומכיוון שהוא גבוה יותר הטנדר יתאזן.
נראית לכם הגיונית התאוריה הזו?

זה תיאוריה נכונה, כמו שאסף כתב, אם כל מה שאתה רוצה זה גובה במינימום כסף. אם אתה נוסע בשטח, כדאי מאד להחליף את העלים האחוריים, זה תוספת של 3000-4000 שקלים.

ishc
20-01-25, 22:00
אני אתן את השנקל שלי לסיפור.
החזקתי לא מזמן טנדר מיצובישי האנטר 2014.
שקניתי אותו הוא היה... מונמך או יותר נכון שקוע היטב.
הרבה זמן עשיתי מחקר לגבי איזה קיט כדאי ומה עדיף וכו' וכו.
בסוף קנית קיט הגבהה של efs למשקל גבוה (האוטו שלי היה עמוס קבוע ב-500 ק''ג), קפיצים קדמיים, אחוריים, 4 בולמים ונדנדות מתגרזות.
העלות בזמנו סביב 10k כולל התקנה.
האוטו בגדול חזר לגובהו המקורי פלוס פיפס.
אם תחפור במפרט של יצרני קיטים נורמליים תגלה שבמיצובישי לא תקבל יותר מ-30ממ מקדימה. זה נכון בוודאות להאנטר ואני כמעט בטח שזה אותו סיפור לדגמים אחרי זה.
לסיכום, לדעתי אם האוטו שלך לא ישן מדי, והקפיצים במצב סביר, קיט שכולל עלה עומס אחורי נוסף + קפיצי סליל בולמים יעשה עבודה לא רעה. זה לא אידאלי ולא מושלם אבל זה יעבוד ויחסוך לך סביב 4000 שח.
ועוד נק' לגבי efs ספציפית והיבואן, אאוטבק טכנולוגיות. הקיט היה מדהים אבל שנזקקתי לשירות של היבואן במסגרת האחריות הוא זרק עלי זין ולכן הייתי מתרחק מהם.
בהצלחה

Sent from my CPH2465 using Tapatalk

orikan
20-01-25, 22:54
תודה לעונים, ושאלה גסה:
הבנתי מקריאה פה ושלא כדאי לנסות להגביה את ההנטר יותר מדי מקדימה בגלל שמראש מהלך המתלה הוא לא משהו והגבהה מקדימה לא תשאיר לו כמעט מהלך. ראיתי טריטון שהחליפו לו קפיצים מקדימה שהמתלה הקדמי שלו במצב סטטי דבוק לגובל העליון. אם אני הולך על הגבהה של 20 מ"מ בלבד וחי בסדר עם השיכוך הקיים, הקיט הבא הוא אופציה שבאה בחשבון?

https://fulcrumsuspensions.com.au/20mm-front-rear-easy-lift-kit-to-suit-mitsubishi-triton-ml-mn-9995-trc143lk.html?srsltid=AfmBOopvanBLUWdeyS aUhMHrGtH7XSxZX1CQTmxa4y9E2grLxBYwreH1

איל מ
20-01-25, 23:25
מה שקישרת זה קיט ספייסרים (אם אני מבין נכון). בגדול זאת ההגבהה הכי גרועה שיש (למעט מקרים בודדים של קפיץ-בולם בהם הספייסר משנה גם את מיקום הבולם), והיא גם לא חוקית בארץ.

orikan
21-01-25, 08:28
אם תסתכל בוידאו ב 1:50 בערך תראה שלפחות מקדימה הספייסרים משנים גם את מיקום הקפיץ וגם את מיקום הבולם.

ehudzeelim
21-01-25, 09:19
תודה לעונים, ושאלה גסה:
הבנתי מקריאה פה ושלא כדאי לנסות להגביה את ההנטר יותר מדי מקדימה בגלל שמראש מהלך המתלה הוא לא משהו והגבהה מקדימה לא תשאיר לו כמעט מהלך. ראיתי טריטון שהחליפו לו קפיצים מקדימה שהמתלה הקדמי שלו במצב סטטי דבוק לגובל העליון. אם אני הולך על הגבהה של 20 מ"מ בלבד וחי בסדר עם השיכוך הקיים, הקיט הבא הוא אופציה שבאה בחשבון?

https://fulcrumsuspensions.com.au/20mm-front-rear-easy-lift-kit-to-suit-mitsubishi-triton-ml-mn-9995-trc143lk.html?srsltid=AfmBOopvanBLUWdeyS aUhMHrGtH7XSxZX1CQTmxa4y9E2grLxBYwreH1

הקיט הזה לא ישנה את מגבלת פתיחת המתלה, ואת הקטנת מהלך הפתיחה שלו ביחס למצב במנוחה.
המגבלה היא לא הבולם אלא המשולש העליון שמוגבל בתנועתו מטה.
אני אגב לא חושב שספייסרים הם ההגבהה הגרועה ביותר, אך היא גם לא המיטבית כמובן.
אם אתה רוצה להגדיל את מהלך המתלה בפתיחה, תצטרך לשנות את הגאומטריה של המתלה, או אם להיות יותר ברורים, להוסיף ספיייסר בתפוח של המשולש העליון (ראה בקישור שצירפתי). היה על זה דיון כאן לא מזמן, על היתרונות והחסרונות כתוצאה משינוי כזה.

https://www.amazon.com/Tema4x4-spacers-Mitsubishi-Triton-Montero/dp/B07PY1QVYQ

נמרוד
21-01-25, 10:50
אם תסתכל בוידאו ב 1:50 בערך תראה שלפחות מקדימה הספייסרים משנים גם את מיקום הקפיץ וגם את מיקום הבולם.

בוידאו שבקישור שלך מופיע היילקס דור שמיני,
בהיילקס ספציפית זו שיטת הגבהה אפילו מסוכנת שגורמת לשבירה של צוואר הבולם הקדמי המקורי כי היא מנטרלת את הבאמפסטופ. אני לא בטוח איך זה בהנטר כי זה מתלה קדמי שונה מהיילקס. אבל אני חושב שעקרונית יש אותה בעייה.

אם הרכב שלך אמור לשמש כרכב שטח וטיולים כמו שמקובל בפורום הזה, אני ממליץ בחום לא להתקין ספייסרים כאלו. עדיף לא להגביה.

נמרוד
26-01-25, 10:07
בנושא למה הגבההת ספייסרים זה רע נפלתי במקרה על ההסבר הזה, החל בדקה 05:30
(ערוץ יוטיוב אגב מומלץ מאד)


https://youtu.be/ihErEq6SRrk?si=ksC1A7ZOmq1N5DiB&t=331

ehudzeelim
26-01-25, 14:51
בנושא למה הגבההת ספייסרים זה רע נפלתי במקרה על ההסבר הזה, החל בדקה 05:30
(ערוץ יוטיוב אגב מומלץ מאד)


https://youtu.be/ihErEq6SRrk?si=ksC1A7ZOmq1N5DiB&t=331

לא כל ה-ifs בנויים אותו דבר, למשל כל העניין עם פתיחת המתלה לא קיים בטריטון כי המשולש העליון מוגבל בתנועה מטה, לא על ידי הבולם.
כדאי לבדוק כל מקרה לגופו.

-->