Close
מציג תוצאות 1 עד 11 מתוך 11
  1. #1
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Dec 2005
    מיקום
    צפון
    הודעות
    24

    ברירת מחדל הגבההת טנדר

    שלום,
    אצל אחד המשפרים הגדולים הציעו לי ערכת הגבהה לטנדר (במקרה שלי מיצובישי אבל כך זה לכל הטנדרים אצלם) שכוללת 4 בולמים ו2 קפיצי סליל קדמיים.
    כששאלתי מה לגבי הגבהת החלק האחורי נאמר לי שאם הטנדר לא מועמס מדי אז אין צורך להגביהה את החלק האחורי ומכיוון שהוא גבוה יותר הטנדר יתאזן.
    נראית לכם הגיונית התאוריה הזו?

  2. #2

    ברירת מחדל תגובה: הגבההת טנדר

    יש בשוק ערכות הגבהה שבהן גם קפיצים אחוריים. השיפור הכי משמעותי בנוחות הנסיעה בהגבהה הוא מהחלפת המפיצים האחוריים מהמקוריים שמיועדעם לעבוד קשה במטען מלא לקפיצים המכוונים גם לנוחות נסיעה לטנדרנשלא נוסע עמוס כל החיים
    תבין לבד למה מציעים לך ערכה עם חוסר בקפיצים. והתרוץ הוא שהקפיצים המקוריים נותנים גובה כי הם מיועדים לעומס מלא ואתה לא נוסע עמוס ....

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  3. #3

    ברירת מחדל תגובה: הגבההת טנדר

    ציטוט נכתב במקור על ידי orikan צפיה בהודעה
    שלום,
    אצל אחד המשפרים הגדולים הציעו לי ערכת הגבהה לטנדר (במקרה שלי מיצובישי אבל כך זה לכל הטנדרים אצלם) שכוללת 4 בולמים ו2 קפיצי סליל קדמיים.
    כששאלתי מה לגבי הגבהת החלק האחורי נאמר לי שאם הטנדר לא מועמס מדי אז אין צורך להגביהה את החלק האחורי ומכיוון שהוא גבוה יותר הטנדר יתאזן.
    נראית לכם הגיונית התאוריה הזו?
    זה תיאוריה נכונה, כמו שאסף כתב, אם כל מה שאתה רוצה זה גובה במינימום כסף. אם אתה נוסע בשטח, כדאי מאד להחליף את העלים האחוריים, זה תוספת של 3000-4000 שקלים.
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  4. #4
    חבר רשום ishc's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    מיקום
    באיזור חיוג תפוס
    הודעות
    9,943

    ברירת מחדל תגובה: הגבההת טנדר

    אני אתן את השנקל שלי לסיפור.
    החזקתי לא מזמן טנדר מיצובישי האנטר 2014.
    שקניתי אותו הוא היה... מונמך או יותר נכון שקוע היטב.
    הרבה זמן עשיתי מחקר לגבי איזה קיט כדאי ומה עדיף וכו' וכו.
    בסוף קנית קיט הגבהה של efs למשקל גבוה (האוטו שלי היה עמוס קבוע ב-500 ק''ג), קפיצים קדמיים, אחוריים, 4 בולמים ונדנדות מתגרזות.
    העלות בזמנו סביב 10k כולל התקנה.
    האוטו בגדול חזר לגובהו המקורי פלוס פיפס.
    אם תחפור במפרט של יצרני קיטים נורמליים תגלה שבמיצובישי לא תקבל יותר מ-30ממ מקדימה. זה נכון בוודאות להאנטר ואני כמעט בטח שזה אותו סיפור לדגמים אחרי זה.
    לסיכום, לדעתי אם האוטו שלך לא ישן מדי, והקפיצים במצב סביר, קיט שכולל עלה עומס אחורי נוסף + קפיצי סליל בולמים יעשה עבודה לא רעה. זה לא אידאלי ולא מושלם אבל זה יעבוד ויחסוך לך סביב 4000 שח.
    ועוד נק' לגבי efs ספציפית והיבואן, אאוטבק טכנולוגיות. הקיט היה מדהים אבל שנזקקתי לשירות של היבואן במסגרת האחריות הוא זרק עלי זין ולכן הייתי מתרחק מהם.
    בהצלחה

    Sent from my CPH2465 using Tapatalk
    סמוראי->סמוראי ארוך->גראנד ויטרה->פאג'רו Q->האנטר->Quigley 4x4 Chevy Van

  5. #5
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Dec 2005
    מיקום
    צפון
    הודעות
    24

    ברירת מחדל תגובה: הגבההת טנדר

    תודה לעונים, ושאלה גסה:
    הבנתי מקריאה פה ושלא כדאי לנסות להגביה את ההנטר יותר מדי מקדימה בגלל שמראש מהלך המתלה הוא לא משהו והגבהה מקדימה לא תשאיר לו כמעט מהלך. ראיתי טריטון שהחליפו לו קפיצים מקדימה שהמתלה הקדמי שלו במצב סטטי דבוק לגובל העליון. אם אני הולך על הגבהה של 20 מ"מ בלבד וחי בסדר עם השיכוך הקיים, הקיט הבא הוא אופציה שבאה בחשבון?

    https://fulcrumsuspensions.com.au/20...9E2grLxBYwreH1

  6. #6
    חבר רשום איל מ's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Feb 2007
    מיקום
    כבר לא בסוף העולם שמאלה
    הודעות
    13,048

    ברירת מחדל תגובה: הגבההת טנדר

    מה שקישרת זה קיט ספייסרים (אם אני מבין נכון). בגדול זאת ההגבהה הכי גרועה שיש (למעט מקרים בודדים של קפיץ-בולם בהם הספייסר משנה גם את מיקום הבולם), והיא גם לא חוקית בארץ.

  7. #7
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Dec 2005
    מיקום
    צפון
    הודעות
    24

    ברירת מחדל תגובה: הגבהת טנדר

    אם תסתכל בוידאו ב 1:50 בערך תראה שלפחות מקדימה הספייסרים משנים גם את מיקום הקפיץ וגם את מיקום הבולם.

  8. #8

    ברירת מחדל תגובה: הגבההת טנדר

    ציטוט נכתב במקור על ידי orikan צפיה בהודעה
    תודה לעונים, ושאלה גסה:
    הבנתי מקריאה פה ושלא כדאי לנסות להגביה את ההנטר יותר מדי מקדימה בגלל שמראש מהלך המתלה הוא לא משהו והגבהה מקדימה לא תשאיר לו כמעט מהלך. ראיתי טריטון שהחליפו לו קפיצים מקדימה שהמתלה הקדמי שלו במצב סטטי דבוק לגובל העליון. אם אני הולך על הגבהה של 20 מ"מ בלבד וחי בסדר עם השיכוך הקיים, הקיט הבא הוא אופציה שבאה בחשבון?

    https://fulcrumsuspensions.com.au/20...9E2grLxBYwreH1
    הקיט הזה לא ישנה את מגבלת פתיחת המתלה, ואת הקטנת מהלך הפתיחה שלו ביחס למצב במנוחה.
    המגבלה היא לא הבולם אלא המשולש העליון שמוגבל בתנועתו מטה.
    אני אגב לא חושב שספייסרים הם ההגבהה הגרועה ביותר, אך היא גם לא המיטבית כמובן.
    אם אתה רוצה להגדיל את מהלך המתלה בפתיחה, תצטרך לשנות את הגאומטריה של המתלה, או אם להיות יותר ברורים, להוסיף ספיייסר בתפוח של המשולש העליון (ראה בקישור שצירפתי). היה על זה דיון כאן לא מזמן, על היתרונות והחסרונות כתוצאה משינוי כזה.

    https://www.amazon.com/Tema4x4-space.../dp/B07PY1QVYQ

  9. #9

    ברירת מחדל תגובה: הגבהת טנדר

    ציטוט נכתב במקור על ידי orikan צפיה בהודעה
    אם תסתכל בוידאו ב 1:50 בערך תראה שלפחות מקדימה הספייסרים משנים גם את מיקום הקפיץ וגם את מיקום הבולם.
    בוידאו שבקישור שלך מופיע היילקס דור שמיני,
    בהיילקס ספציפית זו שיטת הגבהה אפילו מסוכנת שגורמת לשבירה של צוואר הבולם הקדמי המקורי כי היא מנטרלת את הבאמפסטופ. אני לא בטוח איך זה בהנטר כי זה מתלה קדמי שונה מהיילקס. אבל אני חושב שעקרונית יש אותה בעייה.

    אם הרכב שלך אמור לשמש כרכב שטח וטיולים כמו שמקובל בפורום הזה, אני ממליץ בחום לא להתקין ספייסרים כאלו. עדיף לא להגביה.
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  10. #10

    ברירת מחדל תגובה: הגבההת טנדר

    בנושא למה הגבההת ספייסרים זה רע נפלתי במקרה על ההסבר הזה, החל בדקה 05:30
    (ערוץ יוטיוב אגב מומלץ מאד)

    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  11. #11

    ברירת מחדל תגובה: הגבההת טנדר

    ציטוט נכתב במקור על ידי נמרוד צפיה בהודעה
    בנושא למה הגבההת ספייסרים זה רע נפלתי במקרה על ההסבר הזה, החל בדקה 05:30
    (ערוץ יוטיוב אגב מומלץ מאד)

    לא כל ה-ifs בנויים אותו דבר, למשל כל העניין עם פתיחת המתלה לא קיים בטריטון כי המשולש העליון מוגבל בתנועה מטה, לא על ידי הבולם.
    כדאי לבדוק כל מקרה לגופו.

נושאים דומים

  1. הגבההת אוטבאק
    על ידי גיא בפורום פורום סובארו 4X4
    תגובות: 19
    עדכון אחרון: 25-06-17, 14:39
  2. הגבההת WK Grand Cherokee
    על ידי lironbike בפורום פורום רכב שטח 4X4 כללי
    תגובות: 6
    עדכון אחרון: 23-10-12, 21:19
  3. הגבההת ויגו
    על ידי toy4FUN בפורום פורום טויטה Toyota
    תגובות: 5
    עדכון אחרון: 09-04-10, 20:31
  4. הגבההת פגרו 95
    על ידי UNIX בפורום פורום מיצובישי Mitsubishi
    תגובות: 0
    עדכון אחרון: 11-10-08, 22:04
  5. הגבההת טרופר ב - ''2
    על ידי Flying_Dragon בפורום פורום איסוזו Isuzu
    תגובות: 1
    עדכון אחרון: 30-11-06, 16:13

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •