PDA

צפייה בגרסה מלאה : מחשבות על כרכרה דור 1



GodsFather
09-02-25, 21:13
יש כמה בלוחות ומידי פעם נוחת אצל חבר כזה או אחר. תוהה אם להכנס להרפתקה הזו ואין כמו נבלות הפורום והחברים הטובים שיחדירו מוטיבציה.

נתחיל מהבסיס - מה בודקים שיגרום מיד לעבור לרכב הבא? (חוץ מרישוי ובעלים מפוקפק )

מבין שבנזין עדיף על הדיזל העייף מאד, מעבר לחיבתי לבנזין בין כה.

גיר רגיל זה נדיר ומחירו בהתאם.

נעילות, ציריות מחוזקות, הגבהה - איך בודקים שתקין? אין לי בעיה לרכב מקורי עד העצם, אבל קשה יותר למצוא ואת של רמי גלבוע פספסתי בכמה שנים.

לא היה מדריך פעם? יש לדיפנדר.


שיהיה בהצלחה


Sent from my SM-F916B using Tapatalk

asafk
09-02-25, 21:22
אותו דבר כמו דיפנדר, בתוספת כל החרא החשמלי והפלסטיקים.

תקרא מה שכתב מוטי על החוויות שלו, לא משקפיים ורודים אלא מציאות.

אסף.

GodsFather
09-02-25, 22:25
מוטי? שלח לינק

Sent from my SM-F916B using Tapatalk

מוטי ג.
09-02-25, 22:27
מישהו קרא לי?
בבקשה
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/117837-%D7%97%D7%95%D7%95%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%9C%D7%90%D7%97%D7%A8-%D7%A8%D7%9B%D7%99%D7%A9%D7%AA-%D7%93%D7%99%D7%A1%D7%A7%D7%91%D7%A8%D7% 99-98


Sent from my SM-S928B using Tapatalk

Raccoon
09-02-25, 22:31
לא מבין למה הבנזין עדיף על הדיזל... עם הדיזל מגיעים רחוק יותר. אם בכל זאת דיזל אני חושב שכדאי להיזהר מ edc כי קשה להשיג להם מזרק רביעי.
לגבי ידניים, אם זאת הסבה כדאי לראות מי עשה, איך עשה.
תקרא גם את זה
https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?url=https%3A%2F%2Fwww%2Ejeepolog%2 Ecom%2Fforums%2Fshowthread%2Ephp%3Ft%3D1 10507&share_tid=110507&share_fid=22239&share_type=t&link_source=app

מפגר אבל אופטימי, דיסקו 98 tdi300


Sent from my Pixel 7 using Tapatalk

מוטי ג.
09-02-25, 22:36
ושמעו קטע, יציאה של הגברת לפני חודש בערך: תגיד? למה מכרנו את הדיסקו?
נו שויין, מחפש את ההרפתקה הבאה, אבל הפעם אני בררן (עוד) יותר

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

אוהב נגב
09-02-25, 22:51
אני 30 שנה עם הרכב . יד 1 ציריות מקוריות. עברתי איתו בכל המעלות ולא עשיתי לו הנחות, אבל בזהירות המתבקשת. והקפדה על טיפולים.
רכב מאוד מהנה עם סמני טיפטוף בחניה.

מוטי ג.
09-02-25, 22:53
וגם מידת צמיגים מקורית אצלך אם אני זוכר נכון

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

אוהב נגב
10-02-25, 01:41
וגם מידת צמיגים מקורית אצלך אם אני זוכר נכון

Sent from my SM-S928B using Tapatalk
נכון

איל מ
10-02-25, 08:49
לגבי הבנזין.
מערכת ההצתה/הזרקה לא מהאמינות שיש, והמנוע עובד יותר חם. וזה לא שזה איזה מפעל כוח מטורף כמקובל בבנזין.
דווקא הדיזל ב 1 הוא מהדור הישן והעמיד יותר, אם כי נוטה להתחמם יותר מאשר בדיפנדר (מניח שזה בגלל הגיר האוטומט). אישית כל מי שאני מכיר, שהתחמם לו דיסקברי 1 דיזל זה היה בגלל תקלה (צינור שנפרץ וכו.. ולא מערכת קירור גבולית), אבל התחממות במנוע הזה לא עוברת בשלום.
לטענת גורו מוערך בתחום, דווקא בנזין עם מערכת גז, עוקפת חלק מהכשלים שבבנזין הרגיל.

מיכה100
10-02-25, 10:35
לגבי הבנזין.
מערכת ההצתה/הזרקה לא מהאמינות שיש, והמנוע עובד יותר חם. וזה לא שזה איזה מפעל כוח מטורף כמקובל בבנזין.

+1
חיישן זרימת אויר הוא נקודת כשל ידועה.
והאוטו פשוט עגלה, וי 8 עאלכ.
דוושת הגז בעיקר שולטת על צריכת (צריחת) הדלק, ולא ממש מייצרת תאוצה - לפחות ה97' שלי היה כזה.
המתלים אבל חלום.

שגיא S
10-02-25, 14:26
אני היום לא הייתי הולך על דיסקברי 1, אלא אם אני מכיר אישית את הרכב ויודע את מצבו.
אני מאוד נהנה מהדיסקברי 2, הוא מרגיש לי יותר טוב מה-1 בכמעט כל אספקט ולא רחוק במחירים.

nirs
10-02-25, 15:02
אוי ואבוי.

תעבור על השרשורים ולכל מה שתקרא תוסיף יותר ישן ורעועה.

תן לעצמך סטירה עם הרגל או בקש מאחד החברים לסייע, שתתעורר תקווה שהרעיון המטופש הזה חלף…


Sent from my iPhone using Tapatalk

סקרמבלר5
10-02-25, 15:48
ואם העדיפות היא לכירכרה עם מנוע בנזין
אפשר לחפש דיסקברי 2 עם מנוע בנזין
מודל קצת יותר חדש ותא נוסעים קצת יותר נעים
אמנם אין הרבה עם מנוע בנזין
אבל אפשר למצוא אם מחפשים בסבלנות.

בהצלחה.

איל מ
10-02-25, 16:03
נמנעתי מלדחוף לבחור את הדיסקו 2, שהרי ביקש 1.
אבל אחרי מעל עשור עם ה2 אני בהחלט לא מצטער שקניתי אותו על פני ה1 שעמד על הפרק באותה תקופה. רק מצטער שלא קניתי את אחד מהמעטים שהגיעו עם גיר ידני. זה מאוד חסר לי. הרכב אמנם לא מבייש את הפירמה, והחניה לא יבשה (עדיין, לא צריך להוסיף שמן בין טיפולים), אבל סה"כ מגלה אמינות טובה עד טובה מאוד,
מחלות החשמל נפתרו מזמן, ועל אף החששות והאגדות, מערכת החשמל מזדקנת יפה מאוד. הרוב המוחלט של התקלות נופלות תחת הקטגוריה של "דברים שצריך לסדר בטיפול הבא, או בזה שאחריו". הרכב חזק ומרווח מה1. זה בא לידי ביטוי בעיקר בנסיעה אל ומ- השטח, וכשצריך להעמיס הרבה ציוד (אני משתמש בגגון רק בשביל קרשים למדורה או מזרנים של משפחות שאין להן מקום באוטו שלהן).

עם זאת, זה לא רכב חדש! מי שיקנה יצטרך לעשות יישור קו יזום, או לקנות אחד שעשה כזה (ומשיטוטי ביד 2 אנשים לא מתביישים לבקש הרבה כסף. גם על רכבים לא וואו).
כן הייתי ממליץ למי שרוכש דיסקו 2 להמנע מאלו עם הace ו-sls, והמלצה שתופסת בעיני לכל רכב- להמנע מחלון גג.

נ.ב.
דיברת על רכב ללא שיפורים. הדיסקו 2 מצויד בtc די יעיל שמביא אותו לרמת עבירות טובה מאוד גם כסטוק. הרבה מעבר למה שנדרש לטיול משפחות. כן חובה (בעיני) לוודא שיש לו נעילת דיפרנציאל מרכזי. רוב הרכבים בשוק כבר עם כזה, גם אם הגיעו במקור עם אחד פתוח.

שגיא S
10-02-25, 17:22
נמנעתי מלדחוף לבחור את הדיסקו 2, שהרי ביקש 1.
אבל אחרי מעל עשור עם ה2 אני בהחלט לא מצטער שקניתי אותו על פני ה1 שעמד על הפרק באותה תקופה. רק מצטער שלא קניתי את אחד מהמעטים שהגיעו עם גיר ידני. זה מאוד חסר לי. הרכב אמנם לא מבייש את הפירמה, והחניה לא יבשה (עדיין, לא צריך להוסיף שמן בין טיפולים), אבל סה"כ מגלה אמינות טובה עד טובה מאוד,
מחלות החשמל נפתרו מזמן, ועל אף החששות והאגדות, מערכת החשמל מזדקנת יפה מאוד. הרוב המוחלט של התקלות נופלות תחת הקטגוריה של "דברים שצריך לסדר בטיפול הבא, או בזה שאחריו". הרכב חזק ומרווח מה1. זה בא לידי ביטוי בעיקר בנסיעה אל ומ- השטח, וכשצריך להעמיס הרבה ציוד (אני משתמש בגגון רק בשביל קרשים למדורה או מזרנים של משפחות שאין להן מקום באוטו שלהן).

עם זאת, זה לא רכב חדש! מי שיקנה יצטרך לעשות יישור קו יזום, או לקנות אחד שעשה כזה (ומשיטוטי ביד 2 אנשים לא מתביישים לבקש הרבה כסף. גם על רכבים לא וואו).
כן הייתי ממליץ למי שרוכש דיסקו 2 להמנע מאלו עם הace ו-sls, והמלצה שתופסת בעיני לכל רכב- להמנע מחלון גג.

נ.ב.
דיברת על רכב ללא שיפורים. הדיסקו 2 מצויד בtc די יעיל שמביא אותו לרמת עבירות טובה מאוד גם כסטוק. הרבה מעבר למה שנדרש לטיול משפחות. כן חובה (בעיני) לוודא שיש לו נעילת דיפרנציאל מרכזי. רוב הרכבים בשוק כבר עם כזה, גם אם הגיעו במקור עם אחד פתוח.

מסכים ומחזק כמעט כל משפט פה.
דיסקו 2 מוגבה עם נעילת טרנספר מרכזית יכול בכיף לטייל עם כל חבורה שלא מחפשת מעלות וטכני.

GodsFather
10-02-25, 23:15
קראתי את השרשור של מוטי, פעמיים...

1. היו שם יחסי אהבה שנאה די מהיום הראשון
2. תחזוקת כמעט שבר
3. לא מעט תקלות שאפשר היה להמנע כי גלגלים גדולים בלי שאר המכלולים
4. הרכב היה די נבלה במקור
5.מוריד את הכובע על הסבלנות והעבודה העצמית
6. 2 טסטים זה אסון, אפילו שעבר מכה ראשונה תמיד

-------

אני מחפש דור1 כי אספנות. דור2 עדיין לא שם בפער.
כמעט שכנעתם לגבי המעבר לדיזל. אשמח לפירוט נוסף. הייתי תחת הרושם שהבנזין זהה גם בריינג' קלאסיק ושם הוא סוס עבודה.
לא קראתי כאן עדיין על תקלות חשמל אקוטיות, נהפוכו. לא שצריך לזלזל אבל אפילו מוטי זיהה שדשבורד מנותק לא מצדיק עצירה בצד הדרך, כי יש מחוונים אחרים... מה פספסתי?
אני מייעד את הרכב לשטח רך עם קצת יכולות מעבר. כמובן שההנאה של יתרונות מערכת המתלים ויכולות השיפורים בשוק לרכב מהווים פקטור בפני עצמו אבל גם בסטנדרט ועם צמיגי שטח זה יספיק טוב.



Sent from my SM-F916B using Tapatalk

מוטי ג.
10-02-25, 23:18
שטח רך וקצת מעבר בדיוק חשבתי על פורסטר מהדור הראשון או השני בארץ,רק אומר

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

GodsFather
10-02-25, 23:27
הרגע מכרתי אאוטבק נעול... בצער רב.

אני רוצה 2 סרנים חיים או לפחות 1. ושיהיה low.

בוא נשאיר את הדיון הזה על כרכרה דור 1

את השרשור על סיירה פתחתי לפני כך וכך זמן אבל זה כרגע בהולד כי אני צריך רכב שיכול להסיע 4 נפשות לפחות.

טנדרים אחרים בשרשור אחר.

אגב, למעט תוספת 2 דלתות קריטיות, יש הבדל כלשהו בין הדגם של ה5 לדגם של ה3?

Sent from my SM-F916B using Tapatalk

asafk
10-02-25, 23:34
שום הבדל.

אסף.

יונימוג אדום
11-02-25, 06:59
ביד 2 מפורסמים מספר כלים גם 1 וגם 2 מאוד יפים חלקם עם מנועי בנזין ומוסבים גם לגז .
גם אלו שלא כתבו הסבה לגז ניתן לראות את פיית המילוי .
לי היה דיסקו 2 ידני - רכב מפנק מאוד ונעים לנסיעה .
מבחינת עבירות - מתאים גם לעבירות קשה - זה אמנם לא סיקס אבל לא נופל ממנו בהרבה .
לדעתי - כיום יותר זול (בקילומטראג' של רכב טיולים ) ויותר מהנה מנוע בנזין - גם אחזקת מנוע בנזין זולה יותר .
נדמה לי שראיתי בלוחות גם אחד בנזין ידני .

אילן

שמוליקו
11-02-25, 07:34
לא לאורך זמן וגם די מזמן היה לי בנזין דור ראשון (94).
מעבר לשתי תקלות, הרכב עשה הכל באלגנטיות בלי מאמץ וחזר בשלום הביתה.

אני לא מדבר על פנצרים במהלך טיול כשאתה הדיסקו היחיד בשיירה ויש רק ספייר אחד.
לטובת התקלה הראשונה - משאבת דלק שהפסיקה לעבוד, מתחתי חוט מהריליי ישירות למשאבה וכך אחרי לא מעט זמן הרכב גם נמכר.
לטובת התקלה השניה, גם הייתי מוכן מבעוד מועד והחלפתי דיסטרביוטר שהיה לי ספייר בבגאז.

מעבר לשתי התקלות האלה הרכב היה תענוג.

חייב לציין שזה היה מזמן (כמעט 15 שנה) והסקלורוזה שלי במצב מתפתח, אז יכול להיות שאני לא זוכר הכל :)

מוטי ג.
11-02-25, 07:41
חייב לציין שזה היה מזמן (כמעט 15 שנה) והסקלורוזה שלי במצב מתפתח, אז יכול להיות שאני לא זוכר הכל :)

זה לא שאתה לא זוכר, אתה פשוט מדחיק, כמו שנשים לא זוכרות כאבי לידה והריון [emoji23]

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

שמוליקו
11-02-25, 07:47
זה לא שאתה לא זוכר, אתה פשוט מדחיק, כמו שנשים לא זוכרות כאבי לידה והריון [emoji23]

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

לא מאשר ולא מכחיש.
;);)

אגב זה כמעט 20 שנה, לא כמעט 15... הזמן טס כשנהנים

GodsFather
21-04-25, 23:03
ממשיך בלבטים,
יש בלוחות 2 מועמדים שונים -

דיסקו1 בנזין, נראה שמור, כולל הסלון, מזווד. כמדומני כבר אספנות.

לעומתו

Zj96 מוגבה במתינות, נראה סביר אם כי מעט צבע מתקלף ורואים שעבר כמה מאמצים בסיבוב הנוכחי.

המחירים די זהים



Sent from my SM-F916B using Tapatalk

ishc
22-04-25, 00:10
לאמריקאים תהיה זמינות חלפים עדיפה? שואל מבורות לגבי באנגליה.
אני חושב שהייתי מעדיף את הבריטי כנראה יותר קרוב במצבו לרכב סטוק כי אינדיאנים במצבם המקורי זה גיפ מדרכות

Sent from my CPH2465 using Tapatalk

נדב42
22-04-25, 06:29
השאלה אם אתה רוצה סטיישן או משאית קטנה, עם מי מהם יהיה לך יותר כיף ...

GodsFather
22-04-25, 08:07
לנדב - אין העדפות. זה רכב טיולים. אגב סטיישן, את הרזרבי באינדיאני אני צריך להוציא החוצה וזה כבר מגרעה

צחי - שניהם לא סטוק, שניהם עם שוק ידע וחלפים נפוץ

Sent from my SM-F916B using Tapatalk

geva dover
22-04-25, 09:00
קפץ לי הבוקר. נשמע טוב סהכ, אולי חלק מבעלי דיסקו מכירים את הרכב. במקומך הייתי בודק

https://www.facebook.com/share/p/1a3hGTiGCQ/?mibextid=oFDknkhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20250422/714f0cf148ec4025c0d4f388d564e628.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20250422/8873af0d5cb2a9841b6cd212f18b93c6.jpg

Sent from my SM-G988B using Tapatalk

נדב42
22-04-25, 14:22
סע בשניהם, תראה מי גורם לך לחייך יותר.
אין הגיון...

ariel-ro
22-04-25, 15:41
2 הסנט שלי:

החזקתי XJ ודיסקו 1, אשווה ביניהם.

זמינות חלקים לשניהם בארץ ובחו"ל (עם העדפה קלה למותג ג'יפ בגלל האפשרות להזמין מאמזון), שניהם פשוטים לעבודה עצמית.

מוסכים - העדפה לטובת החבר'ה של לנדרובר, באופן פרטני אלי שחר, אבל גם השאר. התרשמתי מהם לטובה (מאוד) לעומת ה'גורואים' של ג'יפ.

אמינות - ברמה המכאנית די דומה, תלוי מאוד באקזמפלר הספציפי. ברמת השלדה - כל המרכב אחוד למיניהם - XJ/ZJ/WJ זו די כלבת, אלא אם
מצאת אקזמפלר שלא ראה שטח בכלל, ואז יש לך כמה שנים להנות משקט.

נוחות ומרווח - הדיסקו משמעותית נוח בכביש מה-XJ, מרווח משמעותית וכו'. (ממה שניסיתי, גם ביחס לZJ ולא רק ל-XJ)

מנוע - החסרון הגדול של הדיסקו 1. ה-TDI300 עגלה אמיתית, אמנם חסכוני בדלק ביחס ל4.0 של הג'יפים, אבל העגלתיות שלו די מבאסת. הבנזין לא הרבה יותר מוצלח אבל עם צריכת דלק של מנועי ה-4.0 של ג'יפ (עם הרבה פחות הנאה)

בשטח - בלי ספק, הXJ (וגם הZJ/WJ) עדיפים משמעותית.
זה לא שעם דיסקו 1 נעול כפול וצמיגי 31-32' לא תוכל לעשות את רוב המסלולים המוכרים (כולל זיק, עשוש, ורדית וכו'), אבל עם אינידיאני זה הרבה יותר פשוט, קל ולא מורגש.

העלאת חיוך שרואים ונכנסים לרכב - משניהם נהנתי, כל אחד עם אופי אחר אבל באמת רכבים מגניבים.
עבורי ה-XJ יותר מגניב, אבל זה עניין של טעם אישי.

אם הייתי קונה היום רכב מהשנתונים האלה - XJ אספנות ביבוא אישי מארה"ב. משנתונים 93-95 (לפני מתיחות הפנים, עם מערכת הזרקה נורמלית), שלא ראה שטח בכלל (יש כאלה) ומשפר אותו.

בכל מקרה - ZJ (אלא אם זה ה-5.9L שאין לי מושג אם יש בארץ) לא הייתי לוקח רק בגלל השלדה שלו. אם חשבתי שה-XJ בעייתי, אחרי שראיתי ושמעתי איך נראים שלדות של ZJ שראו שטח, אני לא מתקרב.

grand
22-04-25, 19:48
לגבי zj היתרון שלו זה מנוע מהנה החיסרון זה הגיל שלא עושה טוב לרכבים האלה, ומה שטוב ויש כאלה.. כנראה יהיו בתקציב שונה, הייתי מחפש wj שמור, ואפילו wk עם הילוך כח, אלו רכבים כבר חדישים יותר ולא פחות טובים לשטח.

ד ו ר ו ן
23-04-25, 09:54
הוזכר כאן בחטף עניין המרכב האחוד (אין שלדה) של האמריקאים.
המרכב הזה מזדקן רע ברכבים שרואים שטח, ועוד יותר רע ברכבים מוגבהים.

GodsFather
23-04-25, 18:17
קפץ לי הבוקר. נשמע טוב סהכ, אולי חלק מבעלי דיסקו מכירים את הרכב. במקומך הייתי בודק

https://www.facebook.com/share/p/1a3hGTiGCQ/?mibextid=oFDknkhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20250422/714f0cf148ec4025c0d4f388d564e628.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20250422/8873af0d5cb2a9841b6cd212f18b93c6.jpg

Sent from my SM-G988B using Tapatalk2003, זה 7 שנים לאספנות ומחיר קניה כפול ממה שאנחנו מדברים עליו האלטרנטיבה.
נכון שמדובר בפנינה נדירה על פניו אבל אני לצערי לא שם כרגע.

Sent from my SM-F916B using Tapatalk

GodsFather
23-04-25, 18:17
הוזכר כאן בחטף עניין המרכב האחוד (אין שלדה) של האמריקאים.
המרכב הזה מזדקן רע ברכבים שרואים שטח, ועוד יותר רע ברכבים מוגבהים.איך בודקים?



Sent from my SM-F916B using Tapatalk

ishc
23-04-25, 21:26
נשכבים מתחת לאוטו ןמחפשים כמה הוא מעוך ושבור.
אני היום מחזיק בהמה יוני בודי.
זה די דרעק

Sent from my CPH2465 using Tapatalk

נדב42
24-04-25, 03:00
ובאופן יותר ספציפי לאינדיאנים הוותיקים:

חפש סדקים באזורי התושבות השונות (מנוע, זרועות מתלים והיגוי), תיבת הגה, פינות הרצפה, מסגרות הדלתות (הצד של הבודי, לא הדלת עצמה)

אם אתה מרגיש בנוח, בקש להוריד את הפלסטיקה (שאולי עשוייה בכלל מפח) העליונה שמעל הדלתות, בדוק סדקים שם.

דרך נוספת: קח את הרכב לשביל עם בורות, סע בהם לאט ותקשיב אם הרכב גונח או מצייץ כשמופעלים עליו כוחות פיתול. לאט הכוונה ראשון בסרק.

GodsFather
24-04-25, 20:38
מה עדיף? ציוץ או גניחה?



Sent from my SM-F916B using Tapatalk

נדב42
25-04-25, 07:35
עדיף לדעת לעצור בזמן.

elephant man
29-04-25, 14:01
אני חושב שדיסקו 2 יהיה הרבה יותר טוב בכל מובן אפשרי - למעט 2 טסטים בשנה
ובניגוד לרבים פה, אני חושב שאחד כזה עם מערכת ACE תקינה עדיף. השיפור בהתנהגות מורגש מאוד.

GodsFather
01-05-25, 02:05
חברים תודה אבל חוזר ואומר -

1. רוצה רכב קרוב לאספנות כמה שיותר, אם לא אספנות
2. לא רוצה 2 טסטים
3. עלות רכישה נמוכה יחסית.

לאור זאת - דיסקו2, היילקס ifs, רוביקון ושאר רכבים בסגנון, לא נכנסים לקטגוריה. תודה!

**חריגים לכך כשמם כן הם, חריגים. וכרגע אין בשוק משהו חריג.

Sent from my SM-F916B using Tapatalk

asafk
01-05-25, 09:03
דיסקברי דור ראשון בנזין, כבר רכב קלאסי, כבר אספנות בשנים הראשונות - ולא פחות טוב מכל רכב שטח אחר מאותן שנים.
יש כאלה במצב פנטסטי (היה לי שכן שעזב בקורונה, היה לו כזה 94 יד שניה בתור רכב שלישי בבית שחיכה לאספנות).
גם דיזלים יש כאלה אבל סטטיסטית הם פחות שמורים ועם יותר קילומטרים.
תהיה סבלני.. תמצא כזה זו תהיה קניה טובה.

אסף.

-->