התחברות

צפייה בגרסה מלאה : דיסקברי חוויות, הפעם ידני 2001



מוטי ג.
28-04-25, 16:26
אז הגענו הביתה,
Td5
ידני
שנת 2001
5 מושבים
320 אלף ק"מ.
קצת נוזל, מעטים שלא.
קצת בועט, צריך טיפול בכל הבוקסות בזרועות הסרנים, הכי דחוף זה הפנהארד החצוי מאחור,
צריך /מומלץ קלאץ, קשה, וחסר רגש
צריך 2 מפתחות /שלט חדשים, קידוד וכו
צריך לטפל בתמיכה בכסא נהג, את זה עשיתי גם בקודם שלי.
ואולי אולי גם החלפת בולמים, לא הבנתי אם הם קשים או תפוסים,יש קפיצי הגבהה לכן הוא קשה כשהוא ריק.
יש מגן ביצה קדמית
יש מגן מיכל דלק משולב טמבון אחורי וו גרירה, נראה לי של אספיר,בנוי טוב
נראה לי שזהו....
אה... ולבנות גגון. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250428/5787f406cd13c0e9e3275d5ec86da0f2.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20250428/81cd05a8fd2f01d03e139fdfc2e89f60.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20250428/b9559e3d27a02fbd5d982f2049ed81eb.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20250428/ba165c38c09d89813fda09c91a776554.jpg

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

ishc
28-04-25, 16:30
יאללה מגניב ותתחדש

Sent from my CPH2465 using Tapatalk

Juv
28-04-25, 16:35
מברוק, תתחדש

Sent from my SM-S921B using Tapatalk

erezgur
28-04-25, 16:48
תתחדש !

אמוץ נ.
28-04-25, 17:05
תתחדש!


Sent from my iPhone using Tapatalk

יונימוג אדום
28-04-25, 17:30
תתחדש ותהנה .
בדיוק כלי כזה היה לי - גם מאותה הסדרה .

אילן

מוטי ג.
28-04-25, 17:54
הבן שלי הוסיף לי משימה, לצבוע ג'אנטים (ברזל) בשחור כמו בקודם

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

מוטי ג.
28-04-25, 18:12
עוד משימה, לבנות מגירה או מערכת מידופים

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

שחר גרינברג
28-04-25, 18:15
הבן שלי הוסיף לי משימה, לצבוע ג'אנטים (ברזל) בשחור כמו בקודם

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

צודק לגמרי


Sent from my iPhone using Tapatalk

שחר גרינברג
28-04-25, 18:16
מוטי אני אציע לך הצעה חריגה
אולי תיתן לו גם איזה שטיפה
זאת הרי תהיה השטיפה היחידה שלו בשנים הקרובות


Sent from my iPhone using Tapatalk

מוטי ג.
28-04-25, 18:17
הוא דווקא נקי אפילו מעט מבריק, אבל תיכף הילדים ינקו בפנים וישאבו קצת.
אפילו יותר נקי מהפיגו שחונה מאחור, שטיפה לא מחזיק פה יותר מיום, מיד תופס אבקhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20250428/9ccdf6051ffd2a032ad837461e5cb218.jpg

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

Raccoon
28-04-25, 18:37
תתחדש

Sent from my Pixel 7 using Tapatalk

מוטי ג.
28-04-25, 19:25
הילדים שאבו ועברו עם מטלית ודלי סבון על כל הדלתות והמשטחים
תודה לכולם על הברכות

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

לביא
28-04-25, 19:31
תתחדשו ותיהנו ממנו כולכם

Sent from my SM-S921B using Tapatalk

נדב ש.
28-04-25, 19:39
בשעה טובה! בחירה מעולה לדעתי.
סעו בדרכים משובשות ותהנו מהדרך.

שגיא S
28-04-25, 19:57
עבודה יפה מאוד שלך!
אני ממליץ להשקיע בחלקים איכותיים, גם ברמת המתלים, גם ברמת שאר החלפים.
תשקיע בו מהתחלה ותראה שהשד לא כזה נורא.

נמרוד
28-04-25, 20:14
מברוק!

מוטי ג.
28-04-25, 20:31
בוקסות במתלה, מקורי או סופר פרו?

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

מוטי ג.
28-04-25, 21:12
התרשמות ראשונית בנסיעת כביש של כ100 ק"מ מדרום רמת הגולן הביתה ברכב עם 2 מוטות מייצבים מורכבים (בקודם לא היה אף אחד) הקדמי עם חופש במוטות חיבור, הסרן האחורי עם הפנהארד החצוי המצחיק הזה עם חופש מטורף עדיין הרכב מרגיש מהודק ויציב על הכביש, כמעט כמו פרייבט
מפתיע.
נראה לי שאפרק את הקדמי

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

מוטי ג.
28-04-25, 21:33
גגון...מצאתי כזה באתר של קמפינג לייף, עריסה יש לי :
https://www.campinglife.co.il/p/%D7%A8%D7%92%D7%9C%D7%99%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%94%D7%A8%D7%9B%D7%91%D7%AA-%D7%92%D7%92%D7%95%D7%9F-%D7%99%D7%A9%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%AA-%D7%9C%D7%9E%D7%A8%D7%96%D7%91-%D7%A7%D7%99%D7%98-6-%D7%A8%D7%92%D7%9C%D7%99%D7%99%D7%9D-BRACKETS-UNIVERSAL-RAIN-GUTTER-VEHICLE-KIT-305MM

מישהו מכיר משהו טוב יותר /אחר זמין בארץ?
זה מגיע 6 רגליים, אני צריך רק 4.
עריסה אלומיניום יש לי, לא בא לי כרגע לבנות הכל מאפס. מקסימום אצבע אותה בספריי שחור

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

מיכה100
28-04-25, 22:27
התרשמות ראשונית בנסיעת כביש של כ100 ק"מ מדרום רמת הגולן הביתה ברכב עם 2 מוטות מייצבים מורכבים (בקודם לא היה אף אחד) הקדמי עם חופש במוטות חיבור, הסרן האחורי עם הפנהארד החצוי המצחיק הזה עם חופש מטורף עדיין הרכב מרגיש מהודק ויציב על הכביש, כמעט כמו פרייבט
מפתיע.
נראה לי שאפרק את הקדמי

Sent from my SM-S928B using Tapatalkמברוק!
החזרת אותי 12 שנה אחורה כשעברתי מדיסקו 1 ל2, אכן הרגיש כמו מכונית ספורט מהודקת..
מצד שני בשטח הוא מטלטל אותך כדבעי, במקומות שה 1 פשוט יישר את השביל.

Sent from my SM-S921B using Tapatalk

שגיא S
28-04-25, 22:35
לגבי גגון - אני הבאתי תושבות מעלי אקספרס. בנתיים בקושי חודש אבל אני מבסוט.
לגבי בושינגים - אני בעד גומי. הסופר פרו או פוליאוריתן למינהם אמנם יותר טובים כחדשים, אבל עם הזמן ככל שהאוטו גמיש יותר, הבלאי שלהם גבוה יותר, זה מהניסיון שלי.

לגבי המייצבים - תשאיר קדמי, תעשה אותו מתנתק עם קיט של רנגלר TJ (יש גם בעלי אקספרס), ואת האחורי אתה יכול להעיף.
לגבי הWATTS LINK - יש לזה יתרונות בעיקר בכביש. בשטח זה מגביל לעומת הדיסקו 1, אבל עדיין אפשר להוציא מהלכים יפים יחסית.

מוטי ג.
28-04-25, 22:41
הוואטס.... הוא הכרחי, אחרת אין תחליף לפנהארד

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

GodsFather
28-04-25, 22:53
מברוק!

Sent from my SM-F916B using Tapatalk

מוטי ג.
28-04-25, 23:00
לגבי גגון - אני הבאתי תושבות מעלי אקספרס. בנתיים בקושי חודש אבל אני מבסוט.
לגבי בושינגים - אני בעד גומי. הסופר פרו או פוליאוריתן למינהם אמנם יותר טובים כחדשים, אבל עם הזמן ככל שהאוטו גמיש יותר, הבלאי שלהם גבוה יותר, זה מהניסיון שלי.

לגבי המייצבים - תשאיר קדמי, תעשה אותו מתנתק עם קיט של רנגלר TJ (יש גם בעלי אקספרס), ואת האחורי אתה יכול להעיף.
לגבי הWATTS LINK - יש לזה יתרונות בעיקר בכביש. בשטח זה מגביל לעומת הדיסקו 1, אבל עדיין אפשר להוציא מהלכים יפים יחסית.אתה מחפף, ככה לזרוק סיסמאות, בלי לינקים לרכישה נוחה?
תעשה טובה, פנק אותי בלינק

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

מוטי ג.
28-04-25, 23:30
ראיתי ברשת ששמן הגיר (ידני) הוא 75w-80 בעוד שטרנספר +סרנים הם 75w-90
האם זה משנה מבחינת מזג אויר ישראלי /שימוש של רכב, טיולים ולא יום יומי שאשים את אותו השמן 75w-90 גם בגיר?

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

asafk
28-04-25, 23:45
תבדוק בספר אם לא צריך שמן gl-4 בגיר. זה חשוב.

אסף.

מוטי ג.
28-04-25, 23:53
אני בדיוק מנסה לתפוס לי ספר רכב.
מצאתי:
https://www.landy.ee/manuals/cars/disco-II/D2_Workshop_Manual.pdf
כתוב:
Gearbox oil
Manual Gearbox: Use Texaco MTF 94 oil
Automatic Gearbox: Use Texamatic 9226, ATF Dexron 11D or Dexron 111
Transfer box : Use Texaco Multi-Gear 75W/90R or oil meeting specification API GL5.
Front and rear axles : Use Texaco Multi-Gear 75W/90R.

כאן כתוב שזה לא אותו דבר וזו נוסחה מיוחדת, סינטטית.
https://www.lrukforums.com/threads/what-are-people-using-for-there-manual-gear-box-oil-discovery-2-td5.260942

איזה גיר יש בדיפנדרים ? גם R380 ?

asafk
29-04-25, 00:32
כן. אותה תיבת הילוכים.
השמן לפי הספר הוא mtf94 שזה שמן gl-4 ולא gl-5, ולחילופין הספר מצביע על דקסרון 2.
הדעות חלוקות מה טוב יותר - אני אישית לא ניסיתי את הדקסרון אז אין לי מה לומר בעניין - אבל מה שבטוח זה לא אותו שמן של הסרנים והתיבת העברה.

אסף.

מוטי ג.
29-04-25, 01:14
אז צריך שמן דלוקס מג'קי ושות

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

asafk
29-04-25, 11:23
או.. כאמור.. דקסרון 2.

אסף.

נדב ש.
29-04-25, 17:21
לגבי הבוקסות, בזמנו אצלי דווקא הגומי המקורי לא החזיק הרבה. הסופר פרו החזיק יופי יופי.
לגבי שיפורים ושידרוגים יש המון מידע ברשת, גם לגבי הווטס שידרוג קטן והמהלך מוגדל פלאים, מגדלי בולמים, בולמים ארוכים וכו' וכו'.
אבל כמו תמיד ממליץ ליישר קו מכני קודם כל, שמנים פילטרים וכו', יש 2 פילטרים לשמן במנוע הזה, אחד צנטרפוגלי. מנוע נהדר אני אהבתי אותו.

shmil
29-04-25, 17:24
עכשיו ברור למה התאורה הדחופה מלמעלה ולמה לא מלמטה.
סע בדרכים טובות, תתחדש ןאני בטוח שיהיה לנו עוד חומר קריאה!

מוטי ג.
29-04-25, 18:09
חבר שאל אותי.... תגיד החנייה הגג והתאורה... הכל היה מתוכנן?
אז התשובה היא: לא מתוכנן, אבל הכוכבים הסתדרו לי כמו שרציתי, פשוט פרויקט שהסתיים פינה לי מקום בראש לפרויקט הבא

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

nickya
29-04-25, 19:48
תתחדש ותיהנה! רכב מגניב לאללה :cool:

סולי
29-04-25, 20:03
מברוק!
חתיכה מיוחדת מצאת.. סקרן לראות מה תעשה ממנה.

אני אגב גם בעד גומי איכותי בחלקי מתלה כמו זרועות רדיוס ופנהרדים, תנועת המתלה מתאפשרת בזכות הגמישות בבושינגים האלו.
וחומר קשיח אומר שיותר עובר לקבינה גם חריץ בכביש או סתם שביל משובש.

לא הייתי ממליץ להיפרד ממוטות מייצבים כל כך מהר. לכל הפחות לדאוג לניתוק בשטח.
במיוחד לאור התכנון בגגון ומשקל גבוה.

בכל שינוי מהמקור הייתי חושב פעמיים לפני שמתרחק משם.

Sent from my SM-S721B using Tapatalk

מוטי ג.
29-04-25, 20:10
הפעם לא מתכנן לפרק מוטות מייצבים
אפילו הולך להזמין מוטות קישור חדשים כי הנוכחיים בלויים ויש טסט חצי שנתי ביולי

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

asafk
29-04-25, 20:12
אז צריך שמן דלוקס מג'קי ושות

Sent from my SM-S928B using Tapatalkשאלו אותי מה הבעיה עם 'סתם' שמן של הסרנים.
מעבר לעניין התאימות למתכות צהובות שgl-5 לא לגמרי מתאים (בואו נגיד שיש החולקים על כך שזו בעיה)
בתיבה הזו השימון הוא על ידי משאבה. כלומר לא על ידי גלגלשים טבולים בשמן. משאבה לא שואבת טוב שמן סמיך יחסית כמו 90, ולכן השמן המתאים הוא 75w80 או דקסרון. על פי המלצת היצרן.

אסף.

מוטי ג.
29-04-25, 20:14
ומה ההבדל בין דקסרון 3 (מקווה שאיני טועה במספר כמו גירים אוטומטיים) לבין 2?

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

מוטי ג.
29-04-25, 20:15
ויותר חשוב,
מי /איזה ציר מפעיל את המשאבה?
צריך לנתק טרנספר לניוטרל בגרירה? (כמו מגחים שאין שימון לממסרה כשמנוע לא עובד)


Sent from my SM-S928B using Tapatalk

asafk
29-04-25, 20:22
חלק 19 בדיאגרמה.

אסף. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250429/e38f888d73c5bc0ec3a36f7ff2cee347.jpg

ד ו ר ו ן
29-04-25, 21:49
ויותר חשוב,
מי /איזה ציר מפעיל את המשאבה?
צריך לנתק טרנספר לניוטרל בגרירה? (כמו מגחים שאין שימון לממסרה כשמנוע לא עובד)
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
אסף,
מאיזה ציר מקבלת המשאבה כוח?
בניוטרל יש שימון?
כי גם בניוטרל חלק מהגיר מסתובב מצד הגלגלים.
ואם אין שימון..

asafk
29-04-25, 21:51
צא ולמד - מה הוראות היצרן לגרירה? תיבת העברה בניוטרל?

ושאר השאלות - התשובה בתגובה הקודמת.

אסף.

מוטי ג.
29-04-25, 21:56
"Select neutral in main gearbox and transfer gearbox."
או לנתק גלי הינע למחמירים שבינינו.


אבל ברור שצריך להפריד בין חילוץ נקודתי, לגרירה על 4 גלגלים לטווח קצר ובמהירות איטי עד הכביש הקרוב, לבין גרירה על גרר (גרר, לא מובילית) בהנפת גלגלים קדמיים (בד"כ)
אני חושב שבאחרון כדאי מאוד לנתק גל הינע אחורי


Sent from my SM-S928B using Tapatalk

Gilad
01-05-25, 07:51
לא גוררים רכב 4X4 קבוע עם שני גלגלים באוויר, כמו שלא עושים איתו מבחן בלימה על גלילים בטסט.

אם אין ברירה - אכן יש לפרק גל הינע אחורי (בהנחה שהקדמיים באוויר)



תתחדש ותהנה, הדיסקו 2 הוא אוטו מדהים בשטח ונח ומרווח מאד בכביש (לפחות כשהיה יחסית חדש)
מערכת ה TC עושה פלאים בעבירות בלי הרבה מאמצים ועם נעילת הדיפרנציאל היא גם עובדת הרבה פחות קשה.

שים לב שהיא מועדת לשבר בדיפרנציאל עם עובדת לאורך זמן בפרפור מתמשך

ד ו ר ו ן
01-05-25, 10:54
לא גוררים רכב 4X4 קבוע עם שני גלגלים באוויר, כמו שלא עושים איתו מבחן בלימה על גלילים בטסט.
אם אין ברירה - אכן יש לפרק גל הינע אחורי (בהנחה שהקדמיים באוויר)

גם לא בכל רכב עם תיבה part-time.
יש תיבות העברה שגריפת השמן בתוך התיבה מגיע מהגלגש שמקבל הנעה מהחלק הקדמי בתיבה.
ובמצב ניוטרל אין שימון לציר יציאה האחורי.
צריך לוודא הוראות גרירה של היצרן.

נדב ש.
01-05-25, 11:33
לא גוררים רכב 4X4 קבוע עם שני גלגלים באוויר, כמו שלא עושים איתו מבחן בלימה על גלילים בטסט.

אם אין ברירה - אכן יש לפרק גל הינע אחורי (בהנחה שהקדמיים באוויר)



תתחדש ותהנה, הדיסקו 2 הוא אוטו מדהים בשטח ונח ומרווח מאד בכביש (לפחות כשהיה יחסית חדש)
מערכת ה TC עושה פלאים בעבירות בלי הרבה מאמצים ועם נעילת הדיפרנציאל היא גם עובדת הרבה פחות קשה.

שים לב שהיא מועדת לשבר בדיפרנציאל עם עובדת לאורך זמן בפרפור מתמשך

+1
כשמתחילים לשמוע את ה"טק" בשילוב הילוך לתחילת נסיעה זה הסימן להיפטר מהדיפ'(לפני שנישבר הקרוספין) שהולך להתפוצץ ולשתול נעילה של אשקרופט. ועדיף כבר שתיים.

asafk
01-05-25, 11:40
"Select neutral in main gearbox and transfer gearbox."
או לנתק גלי הינע למחמירים שבינינו.


אבל ברור שצריך להפריד בין חילוץ נקודתי, לגרירה על 4 גלגלים לטווח קצר ובמהירות איטי עד הכביש הקרוב, לבין גרירה על גרר (גרר, לא מובילית) בהנפת גלגלים קדמיים (בד"כ)
אני חושב שבאחרון כדאי מאוד לנתק גל הינע אחורי


Sent from my SM-S928B using Tapatalkאין שום סיבה שרכב ייגרר ממקום למקום לא בהרמה מלאה.

אסף.

מוטי ג.
01-05-25, 17:25
פירקתי כסא נהג.
כל מנגנון התמיכה בגב היה מרוסק לגמרי, ולא מחובר בכלל למסגרת הכסא,
עם קצת חוט ברזל החזרתי הכל למקום, מנגנון הכיוון מבוטל אבל יש אחלה תמיכה בגב,וזה מה שחשוב.
לא צילמתי כי זו עבודה סופר מגעילה ולא שווה תיעוד ברחבי הרשת, נא סלחו לי תיקון עם חוט ברזל? איכסה פיכסה.


Sent from my SM-S928B using Tapatalk

מיכה100
01-05-25, 18:26
אני עם משענת של ד"ר גב, גם בדיסקו 2 וגם ב4.
משהו בתכנון המלכותי של המושבים שלהם לא עובד לגב התחתון שלי.

Sent from my SM-S921B using Tapatalk

boaz avrahami
02-05-25, 05:53
פירקתי כסא נהג.
כל מנגנון התמיכה בגב היה מרוסק לגמרי, ולא מחובר בכלל למסגרת הכסא,
עם קצת חוט ברזל החזרתי הכל למקום, מנגנון הכיוון מבוטל אבל יש אחלה תמיכה בגב,וזה מה שחשוב.
לא צילמתי כי זו עבודה סופר מגעילה ולא שווה תיעוד ברחבי הרשת, נא סלחו לי תיקון עם חוט ברזל? איכסה פיכסה.


Sent from my SM-S928B using Tapatalk

פלאייר חוט ברזל וערימת גרוטאות בחצר.
אלו כל כלי העבודה שצריך מושבניק. זה לא סוד


Sent from my iPhone using Tapatalk

נדב42
02-05-25, 07:56
אז צריך שמן דלוקס מג'קי ושות

Sent from my SM-S928B using Tapatalkלקסטרול יש שמן 75W-90 בתקן GL4.

אבל חשוב לשים לב, כי יש להם גם שמן באותה דרגה, שהוא גם GL4 וגם GL5, זה לא אותו מוצר.

עריכה: לאור ההערה של אסף, זה בכל מקרה לא רלוונטי לרכב הזה.

מוטי ג.
02-05-25, 11:24
תודה נדב.
יש מניעה להשתמש בזה גם בסרנים?

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

asafk
02-05-25, 12:24
הסרנים אוכלים מה שנותנים להם. לא בררנים.

אסף.

מוטי ג.
02-05-25, 12:25
שותים, זה לנד רובר.

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

asafk
02-05-25, 12:28
חכה שיתחילו ללעוס שיניים.

אסף.

מוטי ג.
02-05-25, 12:32
איף, כבר היה לי

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

מוטי ג.
03-05-25, 14:53
קבלתי 2 כאלה, פלסטיקה שבורה עם לחצנים חצי חצי עובדים, אחד ואלקטרוניקה שלא עובדת בכלל בשני https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250503/029b4c3a04e2c1e80ff0ebc31cb93ca1.jpg

100 ש"ח אחרי, יש לי מפתח חדש עם פלסטיקה חדשה
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250503/528d245657be55f3f8435f4d5faa5a71.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20250503/c7341b173476b3f4fbe0cc0c8317f672.jpg

ובעוד 30 ש"ח גם החליפו את 2 לחצנים ב PCB ויש לי שלט אחד מושלם כמו חדש, גם נועל וגם פתוח מהשלט, וגם מניע! מטורף.
הPCB השני נשאר במעבדה לבדיקה מעמיקה, הוא בכלל לא משדר

איל מ
03-05-25, 15:43
יש בחור בטירה שמוכר את המוח של השלט. יש שני דגמים, אלד אמריקאי, ןאחד אירופאי. בארץ בד"כ אירופאים.
גלמים קונים בעלי או באמאזון.
לקודד מפתח לאוטו אני יכול לקודד לך עם המחשב שלי, אבל זאת תהיה פעם ראשונה שלי, והסיכוי להפוך את האוטו לבריק קיים.

מוטי ג.
03-05-25, 15:45
תודה, לא מנסה לקחת סיכונים איפה שלא צריך.

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

מוטי ג.
03-05-25, 20:45
הוחלפו שמנים 75w-90 GL4 בסרנים + גיר +טרנספר,
השמן יצא מלוכלך טבעי אבל ללא שבבים, עכשיו אני רגוע.
קניתי משאבה 12וולט טבולה במיכל השמן איזה כיף, שנים אני עושה קומבינות עם בקבוקי מים פית ספורט ומזרקים וכו. משאבה זה לגמרי איכות חיים.
בורג המילוי של הגיר היה טחון, פתחתי אותו עם חולץ ברגים (הברגה הפוכה), ולפני הסגירה ריתכתי עליו ראש בורג אלן.

על הדרך חיזקתי כל מיני מגני חום שהתעייפו עם השנים וקבלו סדקים באזור בורג הריתום, הכנסתי להם שייבה גדולה מלמעלה+ שייבה גדולה מלמטה עכשיו הם כלואים בסנדביץ והם לא מרעישים יותר.

שמן מנוע יחכה לסט מסננים שמן +סולר +אויר מאנגליה.

אתגר הבא, לפרק בולמים לבחינה ידנית, חלק צריכים גומיות חדשות, השאלה אם רק גומי והם תקינים או צריך קומפלטה סט חדש

אה... ושטיפה מלמטה חייב חייב שטיפה.

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

asafk
03-05-25, 22:39
מעלה כאן צמיגויות להשוואה.
הראשון שמן 75w80 של מוביל. שמן מהטוב של הטוב.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250503/d6e9a2abdfb3f5370e58ddbe4f5d13f1.jpg

השני שמן 75w90 גם של מוביל, גם מהטוב של הטוב.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250503/9361bc5171dc90a094133d2f7a926b83.jpg

השלישי דקסרון 2 של יצרן כלשהו, לא משהו מיוחד - אבל אופייני בהחלט.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250503/6d38e4d7bb854b5a0dbae2b12c209c6e.jpg

תיכף הסבר.

אסף.

asafk
03-05-25, 22:48
מה רואים כאן? או - על מה אני מסתכל?
יש צמיגות ב40 מעלות וצמיגות ב 100 מעלות. יחידת המידה היא סנטיסטוק (זו מידה לצמיגות קינמטית של שמן וזה הסטנדרט - למשל בשמנים תעשייתיים המספר של השמן הוא הצמיגות בסנטיסטוק ב40 מעלות).
בדקסרון הצמיגות ב40 מעלות היא 35 סנטיסטוק והיא יורדת ל 7.5 ב100 מעלות. כדי שיהיה לכם מושג - 7.5 זה כמו מים. צמיגות מאוד נמוכה.
בשמן 75w80 הצמיגות ב40 מעלות היא 55 סנטיסטוק יורדת ל9.5 ב100 מעלות. זה קצת יותר צמיגי, עדיין שמן דליל למדי.
בשמן 75w90 ההבדל ב40 מעלות משמעותי - צמיגות 115 סנטיסטוק וגם ב100 מעלות הצמיגות גדולה יותר 15.7.

אם היצרן אומר להשתמש בשניים הראשונים הוא לוקח בחשבון שמשאבת השמן יכולה לשאוב שמן שזו הצמיגות שלו ב 40 מעלות - גם כשהוא בטמפרטורה נמוכה יותר, נגיד 0 מעלות או מינוס 20. לא יודע כמה. אבל באותה טמפרטורה נמוכה היא תתקשה לשאוב שמן צמיגי יותר. אפשר להניח (בעזרת קו ישר שמעבירים על גרף צמיגויות.....) שהצמיגות של השמן דקסרון למשל סביב 0 מעלות היא מעט יותר משל השמן הצמיגי בהשוואה הזו כשהוא ב40 מעלות.. כלומר שהמשאבה תסתדר טוב עם 75w90 כשהוא חם יחסית. אבל האם היא תסתדר איתו בטמפרטורה נמוכה? לא יודע. מניח שהדיסקברי הזה לא יעמוד בלילה בקור כזה.

אסף.

מוטי ג.
03-05-25, 23:16
תודה על ההסבר.
בשלב ראשון היה לי חשוב להוריד שמנים לראות שאין לי איזה פלופ מסתתר בפנים, אם היה יוצא שמן נקי הייתי מבין שמישהו החליף שמן כדי להשתיק רעשים או משהו כזה. אם היה יוצא שמן עם מים "קרם מוקה" הייתי מבין שחייו קצרים, כך או כך התקציב היה משתנה מייד בהתאם.
אבל יצא שמן שעבד לא נקי ולא מים, אז אני רגוע, יש לי זמן להתעסק בדברים מסביב.
דחפתי כרגע מה שמצאתי בשלוף, עכשיו יש לי זמן לחפש את השמן שהגיר הזה אוהב במיוחד, השמן דלוקס.
ההחלפה עצמה לא סיפור גדול, והאוטו בינתיים לא נוסע לשום מקום.

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

מוטי ג.
04-05-25, 21:29
הכנסתי שמן של הביוקר בגיר המפונק הזה.
וגם GL5 בטרנספר כמו שכתוב בספר.

פירקתי בולם אחד, מאחור, משהו מוזר מאוד, במרכז הבושינג בבולמים יש שרוול מתכת, הגיוני עד כאן, הבורג שמחזיק את הבולם, שעובר בתוך השרוול הוא בורג עם תבריג all the way, מפתיע אותי מאוד, למה לא בורג עם צוואר חלק? באחד הבולמים השרוול הגנה היה קצת חופשי כמו פעמון, חשדתי בבושינג גמור, אבל לא, התבריג בבורג נאכל והשרוול שיחק סביב הבורג.
וככה מגיע גם בורג מקורי, ראו:


https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250504/f438e401c300d247cf598503b42d3a15.jpg

מוזר.
הצלבתי עליון ותחתון, ישרוד עוד קצת עד החלפת בולמים, הם קשים אבל תקינים. הקפיצים אגב רכים ללא בולם.
מניח שבשנה הקרובה אחליף את הבולמים לקוני, אהבתי אותם ברכב הקודם.

אשרתי לעצמי שכל הרעש הוא אכן מהזרוע וואטס כשאוחזים בוו הגרירה ומנדנדים את השלדה ימינה ומשמאלה רואים בבירור שיש שם חופש אדיר,מניח שזה משפיע גם על הניהוג כי הסרן האחורי משחק ימינה ושמאלה.
בושינגים לכל האוטו כבר בדרך, נראה אח"כ מה ואיך....

בינתיים עומד בצפי בתקציב התיקונים "יישור קו"
שטיפה מלמטה גם נעשתה ויש קצת פחות שמן ישן ומסריח ודביק.

talw
04-05-25, 21:59
בורג עם תבריג לכל אורכו יש בעוד רכבים.
בורג שמהודק כמו שצריך לא מאפשר לבוקסה מתכת תנועה בתוך התושבת שלה,
כנראה שהיה חופש כלשהו בפציינט.

מוני אורבך
05-05-25, 07:56
אתה צודק לחלוטין.
בורג עם תבריג לאורכו יותר חלש מבורג עם תבריג רק בקצה.
ולכן יותר הגיוני בורג ללא תבריג לכל אורכו.
עם זאת הבורג צריך להיות סגור כל שהבוקסה לא תסתובב סביבו.
הבושינג הוא זה שמסתובב (ולכן צריך למרוח גריז סיליקון עליו)
לכן לא צריך להיות חופש והבוקסה לא אמורה להעכל על ידי הבורג.
כל זה בעולם אידאלי, באופן מעשי נוצר חופש, לא סוגרים בזמן והבוקסה נאכלת ע"יי התבריג..

מוטי ג.
05-05-25, 08:09
רק שבמקרה הנ"ל הבורג, בערך שליש מהיקף של 3 כריכות

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

מוטי ג.
05-05-25, 22:57
שאלה למי מכם שמעורה באח החורג עם אותו המנוע td5.
האם ניתן לחרוט גלגל תנופה? (אוסף מלמ לקלאץ)

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

מוטי ג.
06-05-25, 09:46
לגבי גלגל תנופה, הבנתי שהמקורי הגיע דו רכיבי (כמו טרופר) אבל בשאיפה שאם השנים הוא כבר הוחלף.
אדחה את זה ליולי- אוגוסט ואשבית את הרכב לכמה ימים

בינתיים, פירקתי את מכלול מתגי המזגן האחורי, הבורר מהירות מאורר לא ככ זז, והמתג הפעלה לא נתפס במצב ON
הרבה WD 40 , קצת ללחץ אוויר , ובסוף קצת ספריי WD40 PTFE והכל חזר לתפקוד (לפחות כרגע)
תאורת הפנים הוחלפה לפנל לד במקום הנורה להט המקורית

זהו, מחכים לבושינגים מחו"ל....

מוטי ג.
13-05-25, 21:50
נחתו לי קרטונים במרפסת, כמו קסם
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250513/099b505abef7840318382e7efae116c5.jpg

וגם גגון (הפוך על הגגון של הפיגו)

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250513/50f0e6a1cf88091834ad08bbc9a2ded1.jpg


צריך לפנות עכשיו זמן, ניקח קצת חופש

מיכה100
14-05-25, 11:00
כשאתה אומר גלגל תנופה, אני מניח שאתה מתכוון לקרנק פולי. הוא אכן עשוי משני חלקים עם גמישות מובנית לשיכוך זעזועים בכל הרכיבים שמונעים ע"י הרצועה.
זה חלק מתבלה שהחלפתי יותר מפעם אחת. כשהוא בלוי שומעים דפיקות כאלה בכיבוי, ברזל נוגע בברזל.
אפשר להחליף אותו ללא פירוק רדיאטור, אבל זה כלבת. תתיעץ עם רמי.
הוא סיפר לי בזמנו שיש שמרתכים את שני החלקים, כדי להשקיט את הרעש לפני מכירה.

Sent from my SM-S921B using Tapatalk

מוטי ג.
14-05-25, 11:14
גלגל תנופה כי גיר ידני, קלאץ וכאלה.

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

ehudzeelim
14-05-25, 14:18
כשאתה אומר גלגל תנופה, אני מניח שאתה מתכוון לקרנק פולי. הוא אכן עשוי משני חלקים עם גמישות מובנית לשיכוך זעזועים בכל הרכיבים שמונעים ע"י הרצועה.
זה חלק מתבלה שהחלפתי יותר מפעם אחת. כשהוא בלוי שומעים דפיקות כאלה בכיבוי, ברזל נוגע בברזל.
אפשר להחליף אותו ללא פירוק רדיאטור, אבל זה כלבת. תתיעץ עם רמי.
הוא סיפר לי בזמנו שיש שמרתכים את שני החלקים, כדי להשקיט את הרעש לפני מכירה.

Sent from my SM-S921B using Tapatalk

אתה מסתכל מקדימה, תסתכל מאחורה :)

מוטי ג.
14-05-25, 14:21
כשהוא בלוי שומעים דפיקות כאלה בכיבוי, ברזל נוגע בברזל.


Sent from my SM-S921B using Tapatalk

הופה, אכן זה זה גם סימפטומים שיש לי.
נגיע גם לזה.

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

איל מ
14-05-25, 15:53
פולי מנוע

תחליף מהר כי בשלב מסוים זה עושה נזק ושובר דברים.
כשלי זה קרה המכונאי שלי לא הרשה לי להמשיך לנסוע ככה גם עוד שבוע וביקש שאגיע מיד.
הרכיב לי אחד מפירוק

מוטי ג.
14-05-25, 16:28
בתוכנית הפירוק הקרובה.

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

נדב ש.
15-05-25, 19:42
גלגל תנופה כי גיר ידני, קלאץ וכאלה.

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

בגדול אפשרי.
אבל תלוי במספר פרמטרים.

מוטי ג.
16-05-25, 21:05
הוחלפו בושינגים בזרועות ובחוליה המרכזית של ה watslink.
ההוצאה של הישן הלך בקלות, פרס 80 טון עם הפעלה ידנית (כמו ג'ק) הוצאה של 5 בוקסות לקח חצי שעה.
הכנסה של בושינגים פוליאוריטן בזרועות ובחורים הקטנים של חוליית וואטס לקח עוד חצי שעה,המרכזית בוואטס הטריפה אותי, אחרי שעתיים הבנתי שאני חייב לעצור אחרת אני הורס משהו.
אז חתכתי להכנת שניצ-דג לארוחת ערב, ולאחר המצלת אסף קציר בשימוש בבורג מרכזי זה באמת הלך פחות מ5 דקות.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250516/453f60fef91669ebd0c63cabd4abeba4.jpg
הרכבה על האוטו מחר או בראשון והמשך החלפות בזרועות רדיוס אחורה, ואח"כ קדימה.ואחכ הפוקוס יעבור למנוע (שמנים, פילטרים שמן x2, סולר) ופולי מנוע.
מבט מלמטה על הפולי אומר שצריך לפרק צנרת מים כדי להגיע אליו מלמטה, מבלי לפרק רדיאטור, נראה....



Sent from my SM-S928B using Tapatalk

shachar
17-05-25, 08:52
Fish and chips....זה כל מה שהיית צריך!

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

מוטי ג.
17-05-25, 08:52
צ'יפס לא היה [emoji1787]

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

מיכה100
17-05-25, 13:06
לגבי החלפת הפולי, לזכרוני זה נעשה מלמעלה וללא פירוק צינורות נוזל קירור.
להלן לינק רלוונטי לסוגיה, רואים שם איך הוא מגן על הרדיאטור עם לוח דיקט, והכלים שהוא משתמש (בוקסה מקוצרת למשל בדקה 6:30).
כאמור זה אפשרי לחלוטין אבל מומלץ ללמוד את הנושא לפני שמתחילים..
https://youtu.be/1sAyudeUh68?si=nV315KT1fovWQNof

Sent from my SM-S921B using Tapatalk

asafk
17-05-25, 13:13
היה לי מפתח מושחז בדיוק לעבודה הזו. אבל נראה שמה שהברנש עושה כאן - בוקסה וידית כוח - עדיף.
במאמר מוסגר אני מעדיף בעבודה כזו כבר לפרק רדיאטור ולשטוף אותו. אם כבר אז כבר. גם יותר קל כמובן לעבוד מסביב.

אסף.

מוטי ג.
17-05-25, 13:16
מושחז למאוורר אולי? יש לי כזה מהקודם, מקווה שלא נתתי אותו עם האוטו

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

מוטי ג.
17-05-25, 13:22
כנגד ראשון low עם מעצור בגלגל?

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
17-05-25, 14:25
חמישי high.

ehudzeelim
17-05-25, 20:55
אפשר גם
סטרטר קטן..

https://youtu.be/ele_vxIB6m8?si=tOzW9P8-evoxcl_f

מוטי ג.
17-05-25, 20:56
לא לא, יש גבול לכמות הטמטום שאני יכול לעשות

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

מוטי ג.
18-05-25, 20:41
הרכבתי את כל מכלול הוואטס:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250518/6dabe2f29ad83cfd1a3bcd5fba102ce0.jpg

פירקתי את כל המוט מייצב האחורי וגיליתי שיש הבדל בקוטר המייצב, שלי דק, ולהבנתי מבדיקה חפיף המייצב של ace עבה יותר.
אבל הגומיות במצב טוב והמוטות המקשרים שהגיעו ארוכים מידי ולא אהבתי את הזוית התפוח אז הורכב כמו שפורק.
בושינגים רדיוס אחורי נראים טוב, לא הוחלפו כרגע, נראה אחרי שאסיים מה שצריך כמה כוח וחשק נשאר לי.


קדמי פורק הוחלפו גומיות שלדה וגם מוטות מקשרים
וגם רדיוס קדמי שמאל הוחלף:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250518/ee6282bded82c5e3543a3cc656e231ec.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250518/cd68d5c513bb683e1008346e74b8148e.jpg


למחר, פנהארד ורדיוס קדמי ימין,הבוקסות כבר בחוץ נשאר להרכיב פוליאוריטן ולסגור.

אני חושב, שגם המקשר הקדמי ארוך מידי, או שהקפיצים עייפים או שמקשר ארוך מידי, כי בסגירת מהלך הזוית בתפוח רק תחמיר ואולי בגלל זה הקודם היה עם המון חופש בתפוח העליון
כל העבודה מתחת לאוטו היא תחליף לפילטיס, ממליץ

מוטי ג.
18-05-25, 20:57
אני חושב שגם המקשר הקדמי ארוך מידי, או שהקפיצים עייפים או שמקשר ארוך מידי, כי בסגירת מהלך הזוית בתפוח רק תחמיר ואולי בגלל זה הקודם היה עם המון חופש בתפוח העליון,
גם נראה לי שמנח המוט מייצר לא במצב טבעי מאוזן, אבל היי אין לי שמץ של מושג איך זה היה פעם כחדש.

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

מוטי ג.
19-05-25, 14:51
בושינגים קדמי ברדיוסים, בפנהארד, מוטות מקשרים חדשים, גומיות מייצב חדשות
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250519/dfec88ebbd3e9811a8ec80fdd24f1b58.jpg
וגגון
ויש גם כיסוי גלגל, איך לא?!

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250519/56129f53b96890dd167af95235794749.jpg

מוטי ג.
19-05-25, 15:03
ותמו כוחותיי לבינתיים

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

לביא
19-05-25, 16:06
יש לך אנרגיות של בן 22 [emoji1]

Sent from my SM-S921B using Tapatalk

boaz avrahami
19-05-25, 17:16
אתה מתיחס לחלק קטן…
הוא עבד בצל של הפרגולה שרואים בתמונה וגם אותה הוא בנה לבד שבוע שבועיים קודם לכן


Sent from my iPhone using Tapatalk

לביא
19-05-25, 18:49
וכל זה ליד המיטה שבתקרה...

Sent from my SM-S921B using Tapatalk

מוטי ג.
19-05-25, 19:17
ובסוף נרדמתי על מזרון טיולים בסלון, אחח איזה שנצ

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

ishc
19-05-25, 21:29
שאגדל אני רוצה להיות מוטי

Sent from my CPH2465 using Tapatalk

מוטי ג.
23-05-25, 13:25
גם הסרן האחורי התחדש בסט בושינגים חדש,
מה שיצא אמנם נראה חדש, אבל מרגיש צקמוק, המעטפת פלסטיק ולא מתכת כמו בושינג אמיתי, יצא בקלות בשלמות בגלל הפלסטיק

זהו למטה בינתיים, עוברים לטפל במנוע שמנים, פילטרים פולי.
אומרים שיש לו עדיין שסתום EGR, חושב לסגור אותו https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250523/ce08864607c7333be80a7bed8acd0e30.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20250523/68e5848ebd44b28c9a6bd72c0810cd12.jpg

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
23-05-25, 14:52
מציע לקרוא על ההשלכות של פליטת תחמוצות חנקן ולאחר מכן לקבל החלטה מושכלת.

מוטי ג.
23-05-25, 14:55
אז אתה בעצם אומר להשאיר, כל עוד זה עובד. [emoji848]

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
23-05-25, 15:07
אני לא רוצה להביע דעה, או להטיף, או כל דבר מעין אלה.
אבל כן מציע כמינימום להבין את ההשלכות של מה שעושים.

נמרוד
23-05-25, 15:21
חנן, כמות הNOx שרכב פולט צריכה להיות מנורמלת לנסועה בפועל. במקרה של לנדרוברים זה בדרך כלל לא הרבה.

מוטי ג.
23-05-25, 15:27
[emoji1787][emoji1787][emoji1787]

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

שחר גרינברג
23-05-25, 18:21
חנן בתור בעלים של רכב בלי egr קל לתמוך בהשארת המערכת

יצא לי בחצי שנה לעשות ניקוי מצערת ומניפולד בכמה דיזלים והנזקים שהegr עושה למנועים גדולים מאוד
ההמלצה הלא חוקית שלי היא לבטל במיוחד ברכב טיולים


Sent from my iPhone using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
23-05-25, 20:01
רגע לפני שמתנפלים-

לא הבעתי דעה. הצעתי להכיר את ההשלכות לפני שעושים מעשה.
אם יש בעייה ספציפית בדגם שגורמת לegr לעשות נזק, אז זה משפיע על תהליך קבלת ההחלטה. אני מבין את זה.
בגדול, ולאחר שנגעתי איזה יום יומיים בתחום הרכב, egr תקין בהכללה לא גורם לנזק. יתכן שיש חריגים, לא פוסל את האפשרות.
באופן אישי- הרכבתי לפני שבוע (מייד לאחר טסט מוצלח. לא כי מישהו הכריח אותי, אלא כי זיהיתי בבדיקה יזומה בסורק ערכים בעייתיים. אף פעם לא נכשלתי על זיהום ברכב הזה) ממיר שלישי כמעט ברציפות מדי שנה בI10. אני משלם בשביל לא לזהם לנו את האוויר. במזומן, והרבה.

לא כתבתי כלום על השלכות חוקיות. זה עניינכם בלבד.

מעריך שאם לnox היה צבע, הלך הרוח באשר לביטול egr היה אחר. זה מטומטם.

מוטי ג.
31-05-25, 12:25
לפני ואחרי,
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250531/46bef3b7a8a4c3ae8bd86e14ea045134.jpg

וכנהוג, כל פרויקט מוביל לאחר, מתקן גלגל ספייר חייב חיזוק והחלפת גוגונים

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250531/9a8b5ff38dd7cd32890ac5b91ccbb87d.jpg

מוטי ג.
01-06-25, 10:23
התחלתי בסימון מיקום הברגים על קרטון,
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250601/d08c5bddaa89cf08bc5e4a4a5f226812.jpg
המשכתי ל"קלף" שכבות, מסתבר שבורג אחד בכלל לא היה שלם, הוא היה מרותך בהיקף.


https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250601/53dc206905c1f9466541abb9e3e1c5f4.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20250601/8251494ee901abfb8329552c55308977.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20250601/170254fb2155a34a33a5478a62ecdb89.jpg
ואז ראיתי שהקצוות מתים לגמרי, אז הורדתי את כל הברזל המת ונקיתי הכל חלודה וצבע.

השלב הבא השלמה עם 2 "שטוחים" ואח"כ חירור וריתוך גוגונים חדשיםhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20250601/051d382f8c4c1da3e76f59e92abdcbfa.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20250601/b18a95d11009484263b92b9005a61981.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20250601/a2593c210573cfc6b0baf508b67eb0e6.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20250601/153f806de2397b55f1bf16c43126fffa.jpg

נמרוד
01-06-25, 10:52
אתה מתרגל פחחות איפה שאין צורך. תרתך מלבן מפלאח שלוש או ארבע מ"מ על כל הדבר הזה, ברגים דרך הישן והחדש מרותכים מקדימה ואחורה וזה יחזיק לנצח.

מוטי ג.
01-06-25, 11:17
אה... ברור שלא תכננתי לחתוך צורתי.
אבל ניקיתי כדי לקבל יותר נקודות חיבור גם במרכז ולא רק בהיקף.

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

מוטי ג.
01-06-25, 14:48
חתכתי את כל החרא הרקוב /אכול מריתוכים והטלאתי שטוח מגולוון 5 מ"מ מרותך בכל ההיקף +בפנים +גוגונים שנתרמו מד1

כן כן.הבורג בקוטר גדול יותר, אבל זה נכנס לגאנט ד2, מידת בוקסה לאום זהה לאוטו
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250601/26b1bf8f701f381f0050a0631c453fb1.jpg

מוטי ג.
01-06-25, 18:19
מורכב.
ההמשך ליום שישי: פולי קרנק בורג ומחזש הגיעו בשישי בבוקר תוך יומיים מאנגליה
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250601/9b054164aeb7ae1addf1ef4005fe550f.jpg

והאמת יש עדיין אחלה מזג אוויר, אסיים את הנ"ל +שמן מנוע + פילטרים (2 שמן +סולר) שמחכים ויאללה טיול.

אח"כ, שולחן בדלת אחורית ואולי גם קצת נגרות

-->