שעיר בגב"ב
17-05-25, 11:49
אז אחרי כמעט שנתיים ו20,000 ק"מ הגיע הזמן לשתף במסקנות.
נתחיל מההתחלה:
קניתי רכב מזונח שלא טופל כראוי.
את רוב הבעיות זיהיתי מראש וקניתי כי המחיר קרץ לי. אני יודע
שזאת טעות אבל היה הגיון כלשהו במחשבה הזאת.
היה לי תקציב של 65,000 ש"ח ביד והתלבטתי מאוד אם לקנות רכב
בכל הסכום הזה. או לרדת בשנתון ולהשאיר לי ביד סכום להפתעות.
קצת חששתי כי מנועי דיזל מגיעים עם יותר סימני שאלה מבחינתי, יותר מורכבים
ועם יותר רגישויות אז רציתי את הביטחון של 20,000 בצד לתיקונים.
האם זה היה חכם? לא יודע. בואו נראה.
אז ככה, קניתי דיזל 2016 עם ק"מ נמוך יחסית-150,000
התחלתי ביישור קו "רגיל", שמן ופילטרים ושמן גיר ועוד כמה דברים קטנים.
ועבתי לבעיות האמיתיות:
בעיקר הפריע לי בעיית חוסר סחיבה במאמץ שהיה קשה לפתור.
הוחלף אינטרקולר שהתברר שכנראה בוצע לחינם.
הוחלף חיישן חום ממיר שעזר.
והוחלף צינור מהאינטרקולר לסעפת (יקר)
בהמשך התגלה גם שסתום EGR סדוק. נמצא בערך באמצע האגזוז ופותח וסוגר פרפר
שדואג להעלות את הלחץ באגזוז ולמעשה שולח את הגזים לEGR עצמו.
הוחלף והעניין השתפר פלאים.
בהמשך התגלתה בעיה הפוכה: בעיית גמגומים מעצבנים בשיוט=
החלפת טורבו וממיר/מסנן חלקיקים (המסנן יושב בתוך הממיר הקטליטי).
בהמשך הגענו לחמסינים של אפריל והרכב התחמם בעליות.
התגלה שהרדיאטור סתום כולו בכמות אדירה של בוץ! היו סימנים קודמים לכך
שהבעלים הקודם ככל הנראה טבל בצורה מוגזמת בשלולית עמוקה.
אז הוחלף הרדיאטור ונפתרה בעיית ההתחממות.
כל הדברים האלה דרשו לא מעט ניסוי וטעייה ככה שבשנה הראשונה הרכב בילה בתדירות גבוהה יחסית במוסך.
מאז החלפת הטורבו ומסנן החלקיקים באוגוסט שעבר הרכב לא ביקר כלל במוסך! טפו טפו טפו
אני יודע שאני מזמין צרות. בינואר עבר טסט בקלות בלי קומבינות.
ולדברים הטובים:
למדתי לאהוב אותו ואני נהנה ממנו.
כיף בשטח, ממש מפתיע לטובה.
לא, זה לא ג'יפ! אבל ברגע שמבינים את זה אז מגלים מה הוא כן.
והוא כן לוקח אותנו לרוב המקומות. למשל עין עקב בלי דרמות מיותרות ולא במהירות אפס.
למשל בשבילים שליד הבית בהרי ירושלים. מי שמכיר את השבילים באיזור חורבת בית עיתאב למשל
או שביל הנוף השחור שמתחת לבר בהר שהם הרבה מעבר לסתם שבילי קק"ל.
אז השורה התחתונה:
לא לנסות לחסוך כמוני.
מי שמחפש רכב טיולים סביר שישקיע ויחפש אחד שמור
ויהנה ממנו מאוד.
מוסיף פה מחירים לדברים הכבדים וטיפים מאיפה לקנות:
צינור אינטרקולר לסעפת היניקה 1100 ש"ח
אינטרקולר 900 ש"ח
חיישן חום אינטרקולר אם זוכר נכון כ-800 ש"ח.
טורבו: השקעתי לא מעט בחיפושים והכי מומלץ לקנות אצל שלמה נאור שיושב באזור תעשיה הר-טוב
לא רחוק מאיקאה.
2000 ש"ח לחדש סיני. סיני שאת האיזון שלו מבצעים באנגליה.
ממיר+מסנן חלקיקים: קניתי משופץ ב3500 ש"ח
עבודה על הטורבו והממיר יחד (פירוק והרכבה+שמן ופילטר שמן) במוסך טופ-סרויס בבית שמש (ממליץ עליהם) כ-3500 ש"ח.
פרפר אגזוז EGR עלה 1100 כולל משלוח דרך EBAY הרכבה עצמית (פשוט).
ו... צריכת סולר די קבועה אצלי אחד ל12.5 ק"מ
נתחיל מההתחלה:
קניתי רכב מזונח שלא טופל כראוי.
את רוב הבעיות זיהיתי מראש וקניתי כי המחיר קרץ לי. אני יודע
שזאת טעות אבל היה הגיון כלשהו במחשבה הזאת.
היה לי תקציב של 65,000 ש"ח ביד והתלבטתי מאוד אם לקנות רכב
בכל הסכום הזה. או לרדת בשנתון ולהשאיר לי ביד סכום להפתעות.
קצת חששתי כי מנועי דיזל מגיעים עם יותר סימני שאלה מבחינתי, יותר מורכבים
ועם יותר רגישויות אז רציתי את הביטחון של 20,000 בצד לתיקונים.
האם זה היה חכם? לא יודע. בואו נראה.
אז ככה, קניתי דיזל 2016 עם ק"מ נמוך יחסית-150,000
התחלתי ביישור קו "רגיל", שמן ופילטרים ושמן גיר ועוד כמה דברים קטנים.
ועבתי לבעיות האמיתיות:
בעיקר הפריע לי בעיית חוסר סחיבה במאמץ שהיה קשה לפתור.
הוחלף אינטרקולר שהתברר שכנראה בוצע לחינם.
הוחלף חיישן חום ממיר שעזר.
והוחלף צינור מהאינטרקולר לסעפת (יקר)
בהמשך התגלה גם שסתום EGR סדוק. נמצא בערך באמצע האגזוז ופותח וסוגר פרפר
שדואג להעלות את הלחץ באגזוז ולמעשה שולח את הגזים לEGR עצמו.
הוחלף והעניין השתפר פלאים.
בהמשך התגלתה בעיה הפוכה: בעיית גמגומים מעצבנים בשיוט=
החלפת טורבו וממיר/מסנן חלקיקים (המסנן יושב בתוך הממיר הקטליטי).
בהמשך הגענו לחמסינים של אפריל והרכב התחמם בעליות.
התגלה שהרדיאטור סתום כולו בכמות אדירה של בוץ! היו סימנים קודמים לכך
שהבעלים הקודם ככל הנראה טבל בצורה מוגזמת בשלולית עמוקה.
אז הוחלף הרדיאטור ונפתרה בעיית ההתחממות.
כל הדברים האלה דרשו לא מעט ניסוי וטעייה ככה שבשנה הראשונה הרכב בילה בתדירות גבוהה יחסית במוסך.
מאז החלפת הטורבו ומסנן החלקיקים באוגוסט שעבר הרכב לא ביקר כלל במוסך! טפו טפו טפו
אני יודע שאני מזמין צרות. בינואר עבר טסט בקלות בלי קומבינות.
ולדברים הטובים:
למדתי לאהוב אותו ואני נהנה ממנו.
כיף בשטח, ממש מפתיע לטובה.
לא, זה לא ג'יפ! אבל ברגע שמבינים את זה אז מגלים מה הוא כן.
והוא כן לוקח אותנו לרוב המקומות. למשל עין עקב בלי דרמות מיותרות ולא במהירות אפס.
למשל בשבילים שליד הבית בהרי ירושלים. מי שמכיר את השבילים באיזור חורבת בית עיתאב למשל
או שביל הנוף השחור שמתחת לבר בהר שהם הרבה מעבר לסתם שבילי קק"ל.
אז השורה התחתונה:
לא לנסות לחסוך כמוני.
מי שמחפש רכב טיולים סביר שישקיע ויחפש אחד שמור
ויהנה ממנו מאוד.
מוסיף פה מחירים לדברים הכבדים וטיפים מאיפה לקנות:
צינור אינטרקולר לסעפת היניקה 1100 ש"ח
אינטרקולר 900 ש"ח
חיישן חום אינטרקולר אם זוכר נכון כ-800 ש"ח.
טורבו: השקעתי לא מעט בחיפושים והכי מומלץ לקנות אצל שלמה נאור שיושב באזור תעשיה הר-טוב
לא רחוק מאיקאה.
2000 ש"ח לחדש סיני. סיני שאת האיזון שלו מבצעים באנגליה.
ממיר+מסנן חלקיקים: קניתי משופץ ב3500 ש"ח
עבודה על הטורבו והממיר יחד (פירוק והרכבה+שמן ופילטר שמן) במוסך טופ-סרויס בבית שמש (ממליץ עליהם) כ-3500 ש"ח.
פרפר אגזוז EGR עלה 1100 כולל משלוח דרך EBAY הרכבה עצמית (פשוט).
ו... צריכת סולר די קבועה אצלי אחד ל12.5 ק"מ