צפייה בגרסה מלאה : בעיית מזגן ומעקף מאוורר רכב קוליאוס 2011
שלום לכולם.
יש לי בעיית מזגן שלא נפתרת. המזגן מפסיק לעבוד בתדירות של פעם לשבוע. זה בדרך כלל קורה לאחר כיבוי של המנוע למספר דקות (למשל בתדלוק). המדחס עובד לשבריר שניה מדי כל 10-20 שניות.
התקלה נעלמת מעצמה לאחר פרקי זמן של כחצי עשה או יותר. לפעמים גם סתם אחרי כיבוי הרכב והדלקתו.
חשמלאי הרכב לא יכולים לאבחן את הבעיה כאשר היא לא קיימת ולא הצלחתי להגיע אל חשמלאי כאשר הבעיה פעילה.
השארתי גם את הרכב יומיים במוסך אבל העיה לא שוחזרה ולכן לא אובחנה.
אני אמשיך לנסות להגיע, אבל כעת אני מעוניין להזרים חשמל ישירות למצמד המדחס.
אני יודע שהמעקף הזה מעט בעייתי בגלל לחצי גז וקפיאת המאייד. אמצא פיתרון לכך שלא יעבוד רצוף.
במקביל,
אני צריך להפעיל את מאורר הרכב בזמן המעקף.
יש ברכב שני מאוררים. כל אחד מהם מחובר באמצעות 4 חוטים: אדום, שחור, כחול וצהוב.
(סקרנות: מה תפקיד כל אחד מהחוטים?)
לאיזה חוט אני צריך להביא מתח? אני מבין שלא אמורה להיות בעיה של זרם חוזר למחשב הרכב כי יש ממסר אלקטרומגנטי בין המחשב למאוורר.
תודה לעונים
149040
שקלת להחליף מוסך / טכנאי לפני שאתה מתעסק באילתורים ?
הי.
כן.
הייתי אצל 6 חשמלאי רכב. הבעיה נמשכת כבר שנה וללא פיתרון.
ליסוע חצי שעה בלי מזגן זה באמת לא תענוג כך שכנראה אין לי ברירה אלא לאלתר.
אתה צריך מזגניסט ולא חשמלאי.
שיתחבר עם סעפת וימדוד לחצים.
החשמל אולי תקין לחלוטין אבל חסר גז / עודף גז / מעבה סתום / מאייד סתום יגרמו למפסקי לחץ גבוה / לחץ נמוך להפסיק את פעולת המזגן לסירוגין בתנאים מסויימים. ..
אסף.
גם אצל מזגניסטים הייתי. כולל אחד שמגיע עד הבית, אבל מחייב 250 שח אם הבעיה נעלמת עד שהוא מגיע.
כולם בדקו גז דבר ראשון.
הבעייה מתרחשת כשהאוטו חם?
לפעמים אחרי שבודקים/ממלאים גז וכו, והמזגן תקין לחלוטין, הבעייה היא בכלל במערעת הקירור. מחשב רכב מנתק את המזגן בהתחממות קלה שאולי לא מתבטאת בשעון
בדיוק הפעם האחרונה היתה בהנעה קרה בבוקר.
בזמן תקלה, יש מתח לשבריר שניה וכל עשר שניות בערך יש מתח לשבריר שניה.
יכול להיות שחיישן חום תקול משגע את המחשב שחושב שהאוטו מתחמם
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
אם הבעיה היא לא אמיתית אלא רק בחיישן תקול אז יש עוד חשודים.
טמפרטורת המאייד, לחץ הגז ועוד.
לו הבעיה היתה קבועה, היא היתה מאובחנת כנראה במהירות.
באחת הפעמיםשהיתה תקלה נסעתי מייד למזגניסט. בכניסה למוסך המזגן התחיל לעבוד...
ehudzeelim
20-05-25, 22:15
שלום לכולם.
יש לי בעיית מזגן שלא נפתרת. המזגן מפסיק לעבוד בתדירות של פעם לשבוע. זה בדרך כלל קורה לאחר כיבוי של המנוע למספר דקות (למשל בתדלוק). המדחס עובד לשבריר שניה מדי כל 10-20 שניות.
התקלה נעלמת מעצמה לאחר פרקי זמן של כחצי עשה או יותר. לפעמים גם סתם אחרי כיבוי הרכב והדלקתו.
חשמלאי הרכב לא יכולים לאבחן את הבעיה כאשר היא לא קיימת ולא הצלחתי להגיע אל חשמלאי כאשר הבעיה פעילה.
השארתי גם את הרכב יומיים במוסך אבל העיה לא שוחזרה ולכן לא אובחנה.
אני אמשיך לנסות להגיע, אבל כעת אני מעוניין להזרים חשמל ישירות למצמד המדחס.
אני יודע שהמעקף הזה מעט בעייתי בגלל לחצי גז וקפיאת המאייד. אמצא פיתרון לכך שלא יעבוד רצוף.
במקביל,
אני צריך להפעיל את מאורר הרכב בזמן המעקף.
יש ברכב שני מאוררים. כל אחד מהם מחובר באמצעות 4 חוטים: אדום, שחור, כחול וצהוב.
(סקרנות: מה תפקיד כל אחד מהחוטים?)
לאיזה חוט אני צריך להביא מתח? אני מבין שלא אמורה להיות בעיה של זרם חוזר למחשב הרכב כי יש ממסר אלקטרומגנטי בין המחשב למאוורר.
תודה לעונים
149040
אתה מתאר תקלה שמתרחשת באקראיות אם הבנתי נכון,
הייתה לי תקלה דומה שנגרמה ממגע לא תקין (הסיבים בחוט שמתחבר אל המדחס נגעו/לא נגעו) וזה היה בנקודה כלשהי בתוך הבידוד, לא בחיבורים.
תנסה ללכת לאורך החוט ולשחק איתו, אולי תעלה על משהו.
תבדוק אם המאוורר מנוע שלדעתי אצלך גם של המזגן מפסיק לעבוד - היה לי את זה בניסאן ג׳וק, הפחמים בפנים נשברו וזה תמיד חזר לעבוד אחרי מכה קלה (כמובן לא לנסוע ככה, יכול לחמם את הרכב למוות)
מחשב הרכב מכבה את המדחס במצב הזה כדי להוריד עומס.
תבדוק עם התקן OBD ואפליקציה כמו Torque מה טמפ׳ המנוע כשזה קורה, מד הטמפ׳ לרוב לא יישקף זאת.
Sent from my iPhone using Tapatalk
תודה לעונים.
לגבי חוטים רופפים -שווה בדיקה. חשפתי חצי מטר חוט והכל נראה תקין. בפעם הבאה שתהיה תקלה אנסה לנדנד מעט ובעדינות את המשך הצמה.
לגבי המאווררים -גם כשמופיעה התקלה הם עובדים.
התקלה הזו כל כך אקראית שזה מעצבן. נסעתי לצפון. אחרי שעה נסיעה עצרתי לתדלוק. דוממתי. כשהנעתי שוב אחרי מספר דקות המזגן לא עבד...
בכל מקרה, אשמח לקבל עזרה לגבי חיווט המאווררים המופיע בתמונה ששלחתי.
אני מתכוון לקטע הזה:
אני צריך להפעיל את מאורר הרכב בזמן המעקף.
יש ברכב שני מאוררים. כל אחד מהם מחובר באמצעות 4 חוטים: אדום, שחור, כחול וצהוב.
(סקרנות: מה תפקיד כל אחד מהחוטים?)
לאיזה חוט אני צריך להביא מתח? אני מבין שלא אמורה להיות בעיה של זרם חוזר למחשב הרכב כי יש ממסר אלקטרומגנטי בין המחשב למאוורר.
יש ברכב שני מאוררים. כל אחד מהם מחובר באמצעות 4 חוטים: אדום, שחור, כחול וצהוב.
(סקרנות: מה תפקיד כל אחד מהחוטים?)
לאיזה חוט אני צריך להביא מתח? אני מבין שלא אמורה להיות בעיה של זרם חוזר למחשב הרכב כי יש ממסר אלקטרומגנטי בין המחשב למאוורר.
עם 3 חוטים הייתי דיי בטוח שיש 2 סלילים ל 2 מהירויות למאורר.
ייתכן שלא חסכו ולכל סליל הוציאו זוג חוטים.
עדיף להשיג סכמה חשמלית. אם לא, עם מד מתח ניתן להבין מה כל חוט. אבל,
זה צריך להעשות במשנה זהירות כשהמנוע פועל ומגיע לחום עבודה נורמלי ואחר כך מעט יותר (זה ממש לא נעים לחטוף את האוויר החם מהמאוררים שעובדים במלוא העוצמה).
רענן
תודה לעונים.
לגבי חוטים רופפים -שווה בדיקה. חשפתי חצי מטר חוט והכל נראה תקין. בפעם הבאה שתהיה תקלה אנסה לנדנד מעט ובעדינות את המשך הצמה.
לגבי המאווררים -גם כשמופיעה התקלה הם עובדים.
התקלה הזו כל כך אקראית שזה מעצבן. נסעתי לצפון. אחרי שעה נסיעה עצרתי לתדלוק. דוממתי. כשהנעתי שוב אחרי מספר דקות המזגן לא עבד...
בכל מקרה, אשמח לקבל עזרה לגבי חיווט המאווררים המופיע בתמונה ששלחתי.
אני מתכוון לקטע הזה:
אני צריך להפעיל את מאורר הרכב בזמן המעקף.
יש ברכב שני מאוררים. כל אחד מהם מחובר באמצעות 4 חוטים: אדום, שחור, כחול וצהוב.
(סקרנות: מה תפקיד כל אחד מהחוטים?)
לאיזה חוט אני צריך להביא מתח? אני מבין שלא אמורה להיות בעיה של זרם חוזר למחשב הרכב כי יש ממסר אלקטרומגנטי בין המחשב למאוורר.
אם המאווררים עובדים גם כשמופיעה התקלה, למה בכלל להתעסק איתם?
תן מתח רק למצמד המדחס, כמו שרשמת.
תודה. הם עובדים, אבל לא במהירות מלאה. כאשר הבקרה מפעילה את המדחס היא גם אוטומטית מעבירה את שני המאוררים למקסימום. אני רוצה לחקות את המצב הזה כדי לא ליצור לחץ גז חם במזגן. הרי במעקף שלי אני מדלג על חיישן לחץ הגז (וגם על חיישן טמפרטורת המאייד)
רני לוקח סיכון במעקף כל החיישנים, אבל אני רוצה להוריד אותו למינימום ולכן אני רוצה להפעיל את המאווררים על מקסימום.
בהצלחה. תמשיך לעדכן. יש לי עניין אישי כאן כי גם אצלנו במשפחה יש קוליאוס 2011.
כיוון אחר,
הייתה לי פעם רנו מגאן שגם שם המזגן עבד / לא עבד לסירוגין.
מסתבר שהבעיה נבעה מקורוזיה בחיווט הספידומטר שלא תפקד. חשבתי שזו בעיה נפרדת אך רק אחרי שתיקנתי את הספידומטר המזגן חזר לעבודה תקינה.
התקדמות מסוימת.
הצלחתי להגיע למזגניסט כשהמזגן לא עובד.
תוך עשר דקות הוא חזר לעבוד המלעון, אבל בינתיים המזגניסט שלל לחצי גז גבוהים, תקלת מצמד וחוסר גז. צריך להגיע לחשמלאי.
איך הצלחתי? קמתי בשבע בבוקר, נסעתי עם הרכב חצי שעה. כיביתי מנוע והדלקתי אחרי חמש דקות. המזגן עבד. ירדתי בתשע שוב לאוטו והמזגן לא עבד. ככה הצלחתי להגיע למוסך עם התקלה...
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.