חנן-ג'יפולוג
26-05-25, 17:15
משתף בפרויקט קטן. לא מרשים ברמתו ביחס לפרויקטים שכבר עלו בג'יפולוג, אבל אם זה יתן למישהו השראה, או יתן למישהו פיסת מידע נוספת בקבלת החלטה באירוע דומה, אז הרווחתי.
מכיוון שמראש לא היתה כוונה לשתף, רוב התמונות צולמו לצרכים עצמיים שלי. כדי לתעד מה פירקתי וכו' . מציע להנמיך ציפיות.
הרכב אתנו מרגע קריעת הניילונים. טופל לפי הספר במהלך תקופת האחריות ולאחר מכן בעצמי. זה אומר טיפולים כל 20000ק"מ, וכשאני התחלתי לטפל, החלפתי שמן פי 3. כל כ6700ק"מ. יתכן שהיתה חפיפה בין התקופות, כשכבר התחלתי להחליף שמן בין ההחלפות במוסך. לא זוכר.
התחיל לצרוך שמן בערך ב150000ק"מ. כרגע הוא עם 173000ק"מ. פחות או יותר כק"ג שמן ל1500ק"מ.
המנוע הזה לא נחשב מהמוצלחים של יונדאי. רעש משרשרת התזמון וצריכת שמן הן הבעיות הבולטות. ברכבים שבהם השמן ירד לרמה מזיקה, המנועים התפגרו מייד, מן הסתם. אצלנו רמת השמן לא היתה נמוכה מדי, בשום שלב.
התייעצתי עם חבר טוב, בעל מוסך שמתמחה בקיה/יונדאי שעבד בזמנו במוסך של כלמוביל בפתח תקווה, ושם הכרנו.
השאלה הראשונה שהוא שאל כשהוא הבין שהמנוע המקורי עם 173000ק"מ, היתה: "הצדעת לו"? :)
זה לא המצב השכיח. ברכב זהה שהיה לאחותי ורכב של חבר שלי, המנועים התפגרו באיזור ה100000ק"מ.
אז דיברנו על החלפת מנוע מפירוק. הוא אמר שבגלל הביקוש הגבוה, המנועים שיש בארץ לא טובים, וגם מה שמביאים מחו"ל קשים להשגה ולא תמיד טובים.
נתתי לו כמה חודשים להשיג משהו סביר, וראיתי שזה לא מתקדם.
הצעת מחיר ממוסך מורשה יונדאי להחלפת "שורט בלוק" חדש, שזה בלוק מנוע עם קרנק ובוכנות חדשים מקוריים, עמדה על כ22000ש"ח. בערך מחיר הרכב.
הבכורה שלי שהשתמשה ברכב הזה, קיבלה במקומו פיקנטו 2019 שעמד נטוש ומכוסה (אשתי קיבלה במקומו את האיוניק5) , והI10 נשאר אצלי לתיקון. עם מגבלת זמן די ארוכה, עד שהאמצעית שלי תשתחרר ותסיים טיול אחרי צבא, לקראת סוף 2025.
מתחילת הסיפור נקודת ההנחה שלי היתה שלא מדובר בשחיקה במנוע, אלא יותר בכיוון של טבעות בוכנה דבוקות מלכלוך. הכרתי את היסטוריית הטיפולים של הרכב ולכן חשבתי שאין סיבה שתיווצר שחיקה.
אז בתור התחלה, ניסיתי לנקות את המנוע עם פלאש לשמן, ועם מילוי של הצילינדרים בנוזל ניקוי מערכות דלק, למשך 24 שעות. באותו זמן גם שסתום הpcv עבר השרייה כזו.
זה לא עזר.
אז הוצאתי את המנוע מהרכב. זה לקח שלושה ערבים של עבודה באיזי. פתחתי לעצמי קבוצת וואטסאפ שבה רשמתי וצילמתי כל שלב, כדי שישמש אותי בהרכבה חזרה. כל בורג חזר למקומו במכלול מייד לאחר פירוק המכלול. כך לא נשארתי בסיום העבודה עם ברגים מיותרים, וכל בורג חזר למקומו הנכון. במקומות שזה לא ניתן לביצוע מדדתי עם קליבר אורך ועובי כל בורג וצילמתי/רשמתי לאן הוא שייך, והכנסתי אותו עם קבוצת הברגים שלו לשקית שקופה קטנה.
מכלולים כמו שסתומי vvt שיש שניים מהם והם טיפה שונים נכנסו לשקיות שונות, כשבתוך השקית פתק שעליו רשום מהיכן זה יצא.
יש גם שיטה של תקיעת ברגים בתוך קרטון שעליו משורטט המכלול. שיטה טובה שלא עשיתי בה שימוש.
שיטה שלא עשיתי בה שימוש, במכוון, זה להניח ברגים על משטח עבודה בצורה מסודרת. זה נחמד עד שעובר שם חתול ומעיף לך הכול.
גם לא בניתי על מיקום הברגים בהסתמכות על ראייה, כי חלק מהברגים באים עם הבדל קטן מאוד ביניהם, כמו בורג שהוא 50מ"מ ואחד לידו שהוא 52מ"מ. מצריחים ביניהם בטעות ודופקים הברגות. לא טוב.
הפירוק בוצע ללא שימוש בספרות אלא אינטואיטיבי, של פירוק מכלול שמפריע למכלול שאליו אני רוצה להגיע.
טעות. זה ידפוק אותי בהמשך.
המנוע יצא מהרכב לעגלת טמפו בעזרת כמה ראצ'טים מתקרת החנייה. הלך קל מאוד.
התמונה שבה אני מחזיק את המנוע היא רק לדאווין. לא מחויבת המציאות. בשום שלב אין צורך אמיתי לשאת במשקל המנוע, כ70ק"ג לפי הספרות.
לפני שהוצאתי את המנוע התעקשתי לשחרר את בורג הקרנק בעזרת מפתחות. מלחמה ארוכה ומיותרת שהסתיימה בשברי כלים וכשלון במשימה. ברגע שהמנוע היה בחוץ הבורג יצא בשנייה בעזרת אימפקט אוויר דרייב חצי.
הטעות שציינתי קודם בעבודת פירוק שלא לפי הספרות היתה שבלבלתי בסדר בין שתי פעולות. שחררתי את ברגי המנוע-גיר לאחר שפירקתי את תושבת המנוע האורכית האחורית.
זה איפשר למנוע להסתובב על צירו בזמן שפתחתי את הברגים, וזה מתח את כבלי ההפעלה של ההילוכים ושבר בהם פלסטיקה. לא טעות יקרה במיוחד אבל ההרכבה של הכבלים החדשים מאוחר יותר היתה גיהנום (שעוד לא לגמרי נגמר. אני הולך לייצר כלי מיוחד כדי להדק את אחד האומים שם. כרגע מהודק רק בכח קצות אצבעות) . החלק הכי מתסכל בכל התיקון הזה. חלק שבכלל לא הייתי צריך לעבור אותו אם לא הייתי אידיוט. יחידת המזגן מכסה את הגישה לחיבור של הכבלים לקיר האש.
המנוע גולגל אל הסדנה שלי. עלה לשולחן והניתוח התחיל.
פירקתי הכול. הזמנתי מבעוד מועד סט מיקרומטרים, סרגל מכונאים, בור גייג', דיאל אינדיקטור, פילר גייג' ופלסטיגייג'.
מדדתי את הצילינדרים, הבוכנות, טבעות הבוכנה, המרווחים של מיסבי הקרנק, העיוות של משטחי הראש והבלוק.
הכול נמצא ללא שחיקה ועיוות כלל. המקום היחיד שנמצאה חריגה קטנה, של כמאית מ"מ, היה במיסבי הקרנק. 3.8 מאיות במקום 2.5 שזו המידה של חדש. החלטתי לא לנגוע בזה. יותר מסביר ביחס לקילומטראז' וזה יהיה מספיק טוב גם לקילומטראז' כפול, להערכתי.
הצילינדרים נראים מושלם, עם כל סימני ההונינג מהיצור עדיין ברורים.
טבעות הבוכנה העליונות היו חופשיות במסילות שלהן.
טבעות השמן, פחות. לא תקועות, אבל דביקות. הבוכנות היו מכוסות מלמעלה ומהצדדים בטינופת.
הערכת מצב: מעט פחות נוח. יותר נחמד לקבל החלטות כשיש בלאי ברור. בכל מקרה, זה השלב לבחור דרך פעולה.
בחרתי להחליף טבעות בוכנה בלבד וכמובן אטמים ומחזירי שמן.
בלי הונינג. בלי עבודות כלשהן בחוץ.
הוזמנו טבעות בוכנה מקוריות מאיביי.
ברגי ראש מנוע של ויקטור ריינז מאיביי.
כבלי העברת הילוכים תחליפיים מcars245
סט אטמי מנוע מעליאקספרס.
אטם ראש מקורי מ"משה חלפים".
מחזירי שמן לשסתומים מקוריים מכלמוביל, דרך חנות חלפים מקומית בקריית גת.
סט טיימינג מעליאקספרס. פה התלבטתי קצת בין האופציות השונות, אבל כיוון שאלו לא מכלולים שמחייבים הורדת מנוע אם יתברר שצריך לטפל בהם, זו ההחלטה שהתקבלה.
בגדול, המחשבה היתה שאם בהמשך יתברר שמשהו בתיקון לא הצליח, כמה אני אאשים את עצמי בזה שחסכתי, וכמה יהיה קל לתקן את המעוות. וכמובן, מחיר הרכב הכללי גם נלקח בחשבון. לא ניתן לברוח מזה. הכי קל זה ללכת על כל הקופה, להזמין מנוע מקורי חדש ולסגור עניין בבטחון שהכול פיקס. זה כמובן לא הגיוני מבחינת עלויות.
הגיעו החלפים. הורכבו. כל צעד נעשה בעזרת צילומי ספרות מקורית שרכשתי ברשת. נעזרתי גם בתיעוד שיצרתי לעצמי בוואטסאפ במהלך הפירוק.
לפי הספרות, חובה גם להחליף ברגי גלגל תנופה וברגי מיסבי קרנק לחדשים.
החנויות האינטרנטיות מציגות, כמובן, את הברגים, אבל לאף אחת אין למכור.
הרוב המוחלט של הדעות ברשת אומרות שהנסיון מראה שכל עוד הברגים לא עברו חיזוק במומנט יתר, הם מחזיקים גם בשימוש חוזר.
החלטתי לוותר על ברגים חדשים.
בזמן שחיכיתי לחלפים יצרתי לעצמי טבלה של צעדים בהרכבה, ובעמודה ליד מקום לרישום "בוצע". סידרתי את הצעדים בסדר הנכון מבחינת הרכבה, ביחד עם תשומת לב לעבודות שנעשות מלמעלה, ולמעט העבודות שנעשות מלמטה. ריכזתי במקסימום האפשרי את העבודות שנעשות מלמטה, כדי לא לטרטר את עצמי בין שכיבה לעמידה.
הכול עבר חלק ומסודר, למעט מה שתיארתי על האומים המז...נים של כבלי ההילוכים.
בדיקות שמן נוזל קירור. סריקה במקומות שבהם הנחתי את המכלולים שפירקתי לראות שלא נשאר משהו ששכחתי. אין ברגים ושייבות מיותרים.
התנעה (מיידית, חצי שנייה), נורות השמן והטעינה כבו באותו חלקיק שנייה שהמנוע התניע.
בדיקה חיצונית שהכול נשמע/נראה טוב. שאין נזילות.
יצאתי לדרך, להרצה בסגנון איטלקי (תראה לו מהשנייה הראשונה מי הבוס), האצה עם דוושה עד הפח ועד לקו האדום, בלימה וחוזר חלילה. עשרה ק"מ וחזרה הביתה. בדיקת שמן ונוזל קירור.
בימים הבאים נסעתי לעבודה עם הרכב הזה, במקום עם החשמלי כדי להריץ ולוודא תקינות. 500ק"מ ראשונים כשאני מקפיד לשמור את המהירות הרצויה בעזרת האצה ושחרור דוושה (עומס משתנה) ובהמשך בנסיעה רגילה.
עלויות:
כ2000ש"ח לחלפים וחומרים.
כ1000ש"ח לכלים מאמזון ומעליאקספרס.
פרטים לשימור: תיעוד מדוקדק של כל צעד וכל פרט. לצלם מהיכן כל בוכנה יצאה. מה האוריינטציה שלה. כל שסתום. כל שים (יחיד של שימס), כל בורג וכל צינור. החזרת ברגים למקומם במכלול, או לחילופין שמירה ותיעוד מדויק של כל בורג לכל תבריג. טבלת תכנון ומעקב אחר פעולות.
פרטים לשינוי: מעקב גם בזמן הפירוק על הנחיות היצרן.
תודות: לניר שבא להביא לי כלי מיוחד, ולייעץ באבחון. למתן, שחר, ומארק שנתנו והציעו כלים מיוחדים.
כל האירוע נמשך כחודש וחצי. שבוע להוצאת מנוע. שבוע לפירוק מנוע. שלושה שבועות להזמנת והגעת חלפים, שבוע להרכבת מנוע ושבוע להרכבה על הרכב.
זמן הגג שהגדרתי לעצמי היה חצי שנה. עד שהבת האמצעית תשחרר מהצבא ותסיים טיול אחרי צבא. זה איפשר לי לעבוד באיזי בערבים בלי לשחוק את עצמי בשעות ארוכות לתוך הלילה, להזמין דברים ממקומות מרוחקים בעולם בלי לחץ, ולעשות עבודה יסודית. ללטף כל בורג, לנגב, לבדוק, לסגור עם מומנט וזווית נכונים, ובלי לעגל פינות.
אף תבריג לא נשחק בתהליך, לא נשארו חלקים "מיותרים", לא אבד שום פריט, והכול נסגר לפי הספרות של יונדאי.
https://imageshack.com/i/pmiGW2Yzj
https://imageshack.com/i/pniTTLiYj
https://imageshack.com/i/poAY2Dn5j
תיעוד מיקום לכל בורג:
https://imageshack.com/i/pooz1R6Uj
https://imageshack.com/i/powyrG8Pj
https://imageshack.com/i/porABMVuj
https://imageshack.com/i/pmbO0tppj
https://imageshack.com/i/pnXA8bGEj
https://imageshack.com/i/pncy0reDj
https://imageshack.com/i/poug3uPBj
https://imageshack.com/i/pn4KUqs6j
מכיוון שמראש לא היתה כוונה לשתף, רוב התמונות צולמו לצרכים עצמיים שלי. כדי לתעד מה פירקתי וכו' . מציע להנמיך ציפיות.
הרכב אתנו מרגע קריעת הניילונים. טופל לפי הספר במהלך תקופת האחריות ולאחר מכן בעצמי. זה אומר טיפולים כל 20000ק"מ, וכשאני התחלתי לטפל, החלפתי שמן פי 3. כל כ6700ק"מ. יתכן שהיתה חפיפה בין התקופות, כשכבר התחלתי להחליף שמן בין ההחלפות במוסך. לא זוכר.
התחיל לצרוך שמן בערך ב150000ק"מ. כרגע הוא עם 173000ק"מ. פחות או יותר כק"ג שמן ל1500ק"מ.
המנוע הזה לא נחשב מהמוצלחים של יונדאי. רעש משרשרת התזמון וצריכת שמן הן הבעיות הבולטות. ברכבים שבהם השמן ירד לרמה מזיקה, המנועים התפגרו מייד, מן הסתם. אצלנו רמת השמן לא היתה נמוכה מדי, בשום שלב.
התייעצתי עם חבר טוב, בעל מוסך שמתמחה בקיה/יונדאי שעבד בזמנו במוסך של כלמוביל בפתח תקווה, ושם הכרנו.
השאלה הראשונה שהוא שאל כשהוא הבין שהמנוע המקורי עם 173000ק"מ, היתה: "הצדעת לו"? :)
זה לא המצב השכיח. ברכב זהה שהיה לאחותי ורכב של חבר שלי, המנועים התפגרו באיזור ה100000ק"מ.
אז דיברנו על החלפת מנוע מפירוק. הוא אמר שבגלל הביקוש הגבוה, המנועים שיש בארץ לא טובים, וגם מה שמביאים מחו"ל קשים להשגה ולא תמיד טובים.
נתתי לו כמה חודשים להשיג משהו סביר, וראיתי שזה לא מתקדם.
הצעת מחיר ממוסך מורשה יונדאי להחלפת "שורט בלוק" חדש, שזה בלוק מנוע עם קרנק ובוכנות חדשים מקוריים, עמדה על כ22000ש"ח. בערך מחיר הרכב.
הבכורה שלי שהשתמשה ברכב הזה, קיבלה במקומו פיקנטו 2019 שעמד נטוש ומכוסה (אשתי קיבלה במקומו את האיוניק5) , והI10 נשאר אצלי לתיקון. עם מגבלת זמן די ארוכה, עד שהאמצעית שלי תשתחרר ותסיים טיול אחרי צבא, לקראת סוף 2025.
מתחילת הסיפור נקודת ההנחה שלי היתה שלא מדובר בשחיקה במנוע, אלא יותר בכיוון של טבעות בוכנה דבוקות מלכלוך. הכרתי את היסטוריית הטיפולים של הרכב ולכן חשבתי שאין סיבה שתיווצר שחיקה.
אז בתור התחלה, ניסיתי לנקות את המנוע עם פלאש לשמן, ועם מילוי של הצילינדרים בנוזל ניקוי מערכות דלק, למשך 24 שעות. באותו זמן גם שסתום הpcv עבר השרייה כזו.
זה לא עזר.
אז הוצאתי את המנוע מהרכב. זה לקח שלושה ערבים של עבודה באיזי. פתחתי לעצמי קבוצת וואטסאפ שבה רשמתי וצילמתי כל שלב, כדי שישמש אותי בהרכבה חזרה. כל בורג חזר למקומו במכלול מייד לאחר פירוק המכלול. כך לא נשארתי בסיום העבודה עם ברגים מיותרים, וכל בורג חזר למקומו הנכון. במקומות שזה לא ניתן לביצוע מדדתי עם קליבר אורך ועובי כל בורג וצילמתי/רשמתי לאן הוא שייך, והכנסתי אותו עם קבוצת הברגים שלו לשקית שקופה קטנה.
מכלולים כמו שסתומי vvt שיש שניים מהם והם טיפה שונים נכנסו לשקיות שונות, כשבתוך השקית פתק שעליו רשום מהיכן זה יצא.
יש גם שיטה של תקיעת ברגים בתוך קרטון שעליו משורטט המכלול. שיטה טובה שלא עשיתי בה שימוש.
שיטה שלא עשיתי בה שימוש, במכוון, זה להניח ברגים על משטח עבודה בצורה מסודרת. זה נחמד עד שעובר שם חתול ומעיף לך הכול.
גם לא בניתי על מיקום הברגים בהסתמכות על ראייה, כי חלק מהברגים באים עם הבדל קטן מאוד ביניהם, כמו בורג שהוא 50מ"מ ואחד לידו שהוא 52מ"מ. מצריחים ביניהם בטעות ודופקים הברגות. לא טוב.
הפירוק בוצע ללא שימוש בספרות אלא אינטואיטיבי, של פירוק מכלול שמפריע למכלול שאליו אני רוצה להגיע.
טעות. זה ידפוק אותי בהמשך.
המנוע יצא מהרכב לעגלת טמפו בעזרת כמה ראצ'טים מתקרת החנייה. הלך קל מאוד.
התמונה שבה אני מחזיק את המנוע היא רק לדאווין. לא מחויבת המציאות. בשום שלב אין צורך אמיתי לשאת במשקל המנוע, כ70ק"ג לפי הספרות.
לפני שהוצאתי את המנוע התעקשתי לשחרר את בורג הקרנק בעזרת מפתחות. מלחמה ארוכה ומיותרת שהסתיימה בשברי כלים וכשלון במשימה. ברגע שהמנוע היה בחוץ הבורג יצא בשנייה בעזרת אימפקט אוויר דרייב חצי.
הטעות שציינתי קודם בעבודת פירוק שלא לפי הספרות היתה שבלבלתי בסדר בין שתי פעולות. שחררתי את ברגי המנוע-גיר לאחר שפירקתי את תושבת המנוע האורכית האחורית.
זה איפשר למנוע להסתובב על צירו בזמן שפתחתי את הברגים, וזה מתח את כבלי ההפעלה של ההילוכים ושבר בהם פלסטיקה. לא טעות יקרה במיוחד אבל ההרכבה של הכבלים החדשים מאוחר יותר היתה גיהנום (שעוד לא לגמרי נגמר. אני הולך לייצר כלי מיוחד כדי להדק את אחד האומים שם. כרגע מהודק רק בכח קצות אצבעות) . החלק הכי מתסכל בכל התיקון הזה. חלק שבכלל לא הייתי צריך לעבור אותו אם לא הייתי אידיוט. יחידת המזגן מכסה את הגישה לחיבור של הכבלים לקיר האש.
המנוע גולגל אל הסדנה שלי. עלה לשולחן והניתוח התחיל.
פירקתי הכול. הזמנתי מבעוד מועד סט מיקרומטרים, סרגל מכונאים, בור גייג', דיאל אינדיקטור, פילר גייג' ופלסטיגייג'.
מדדתי את הצילינדרים, הבוכנות, טבעות הבוכנה, המרווחים של מיסבי הקרנק, העיוות של משטחי הראש והבלוק.
הכול נמצא ללא שחיקה ועיוות כלל. המקום היחיד שנמצאה חריגה קטנה, של כמאית מ"מ, היה במיסבי הקרנק. 3.8 מאיות במקום 2.5 שזו המידה של חדש. החלטתי לא לנגוע בזה. יותר מסביר ביחס לקילומטראז' וזה יהיה מספיק טוב גם לקילומטראז' כפול, להערכתי.
הצילינדרים נראים מושלם, עם כל סימני ההונינג מהיצור עדיין ברורים.
טבעות הבוכנה העליונות היו חופשיות במסילות שלהן.
טבעות השמן, פחות. לא תקועות, אבל דביקות. הבוכנות היו מכוסות מלמעלה ומהצדדים בטינופת.
הערכת מצב: מעט פחות נוח. יותר נחמד לקבל החלטות כשיש בלאי ברור. בכל מקרה, זה השלב לבחור דרך פעולה.
בחרתי להחליף טבעות בוכנה בלבד וכמובן אטמים ומחזירי שמן.
בלי הונינג. בלי עבודות כלשהן בחוץ.
הוזמנו טבעות בוכנה מקוריות מאיביי.
ברגי ראש מנוע של ויקטור ריינז מאיביי.
כבלי העברת הילוכים תחליפיים מcars245
סט אטמי מנוע מעליאקספרס.
אטם ראש מקורי מ"משה חלפים".
מחזירי שמן לשסתומים מקוריים מכלמוביל, דרך חנות חלפים מקומית בקריית גת.
סט טיימינג מעליאקספרס. פה התלבטתי קצת בין האופציות השונות, אבל כיוון שאלו לא מכלולים שמחייבים הורדת מנוע אם יתברר שצריך לטפל בהם, זו ההחלטה שהתקבלה.
בגדול, המחשבה היתה שאם בהמשך יתברר שמשהו בתיקון לא הצליח, כמה אני אאשים את עצמי בזה שחסכתי, וכמה יהיה קל לתקן את המעוות. וכמובן, מחיר הרכב הכללי גם נלקח בחשבון. לא ניתן לברוח מזה. הכי קל זה ללכת על כל הקופה, להזמין מנוע מקורי חדש ולסגור עניין בבטחון שהכול פיקס. זה כמובן לא הגיוני מבחינת עלויות.
הגיעו החלפים. הורכבו. כל צעד נעשה בעזרת צילומי ספרות מקורית שרכשתי ברשת. נעזרתי גם בתיעוד שיצרתי לעצמי בוואטסאפ במהלך הפירוק.
לפי הספרות, חובה גם להחליף ברגי גלגל תנופה וברגי מיסבי קרנק לחדשים.
החנויות האינטרנטיות מציגות, כמובן, את הברגים, אבל לאף אחת אין למכור.
הרוב המוחלט של הדעות ברשת אומרות שהנסיון מראה שכל עוד הברגים לא עברו חיזוק במומנט יתר, הם מחזיקים גם בשימוש חוזר.
החלטתי לוותר על ברגים חדשים.
בזמן שחיכיתי לחלפים יצרתי לעצמי טבלה של צעדים בהרכבה, ובעמודה ליד מקום לרישום "בוצע". סידרתי את הצעדים בסדר הנכון מבחינת הרכבה, ביחד עם תשומת לב לעבודות שנעשות מלמעלה, ולמעט העבודות שנעשות מלמטה. ריכזתי במקסימום האפשרי את העבודות שנעשות מלמטה, כדי לא לטרטר את עצמי בין שכיבה לעמידה.
הכול עבר חלק ומסודר, למעט מה שתיארתי על האומים המז...נים של כבלי ההילוכים.
בדיקות שמן נוזל קירור. סריקה במקומות שבהם הנחתי את המכלולים שפירקתי לראות שלא נשאר משהו ששכחתי. אין ברגים ושייבות מיותרים.
התנעה (מיידית, חצי שנייה), נורות השמן והטעינה כבו באותו חלקיק שנייה שהמנוע התניע.
בדיקה חיצונית שהכול נשמע/נראה טוב. שאין נזילות.
יצאתי לדרך, להרצה בסגנון איטלקי (תראה לו מהשנייה הראשונה מי הבוס), האצה עם דוושה עד הפח ועד לקו האדום, בלימה וחוזר חלילה. עשרה ק"מ וחזרה הביתה. בדיקת שמן ונוזל קירור.
בימים הבאים נסעתי לעבודה עם הרכב הזה, במקום עם החשמלי כדי להריץ ולוודא תקינות. 500ק"מ ראשונים כשאני מקפיד לשמור את המהירות הרצויה בעזרת האצה ושחרור דוושה (עומס משתנה) ובהמשך בנסיעה רגילה.
עלויות:
כ2000ש"ח לחלפים וחומרים.
כ1000ש"ח לכלים מאמזון ומעליאקספרס.
פרטים לשימור: תיעוד מדוקדק של כל צעד וכל פרט. לצלם מהיכן כל בוכנה יצאה. מה האוריינטציה שלה. כל שסתום. כל שים (יחיד של שימס), כל בורג וכל צינור. החזרת ברגים למקומם במכלול, או לחילופין שמירה ותיעוד מדויק של כל בורג לכל תבריג. טבלת תכנון ומעקב אחר פעולות.
פרטים לשינוי: מעקב גם בזמן הפירוק על הנחיות היצרן.
תודות: לניר שבא להביא לי כלי מיוחד, ולייעץ באבחון. למתן, שחר, ומארק שנתנו והציעו כלים מיוחדים.
כל האירוע נמשך כחודש וחצי. שבוע להוצאת מנוע. שבוע לפירוק מנוע. שלושה שבועות להזמנת והגעת חלפים, שבוע להרכבת מנוע ושבוע להרכבה על הרכב.
זמן הגג שהגדרתי לעצמי היה חצי שנה. עד שהבת האמצעית תשחרר מהצבא ותסיים טיול אחרי צבא. זה איפשר לי לעבוד באיזי בערבים בלי לשחוק את עצמי בשעות ארוכות לתוך הלילה, להזמין דברים ממקומות מרוחקים בעולם בלי לחץ, ולעשות עבודה יסודית. ללטף כל בורג, לנגב, לבדוק, לסגור עם מומנט וזווית נכונים, ובלי לעגל פינות.
אף תבריג לא נשחק בתהליך, לא נשארו חלקים "מיותרים", לא אבד שום פריט, והכול נסגר לפי הספרות של יונדאי.
https://imageshack.com/i/pmiGW2Yzj
https://imageshack.com/i/pniTTLiYj
https://imageshack.com/i/poAY2Dn5j
תיעוד מיקום לכל בורג:
https://imageshack.com/i/pooz1R6Uj
https://imageshack.com/i/powyrG8Pj
https://imageshack.com/i/porABMVuj
https://imageshack.com/i/pmbO0tppj
https://imageshack.com/i/pnXA8bGEj
https://imageshack.com/i/pncy0reDj
https://imageshack.com/i/poug3uPBj
https://imageshack.com/i/pn4KUqs6j