צפייה בגרסה מלאה : GMC ג'ימי שקנה חבר - יומן מסע. ושאלוהים יעזור
חבר ראה מודעה לג'ימי שנת 87, מנוע סמול בלוק קלאסי בנפח 5,700, 8 בוכנות ב-V, כמו שמנוע אמור להיות.
האוטו הגיע לחצר, נסע כמה מאות מטרים ושבק. ניסיון להניע הוצי מין רעש קל של חצי תנועה של הסטארטר וזהו.
החלפנו מצבר, שיפצנו סטארטר והתוצאה אותה תוצאה. לא רעש של תקתוק "נגמר המצבר" אלא ניסיון התנעה שנעצר מהר מדי.
הדבר הבא שנעשה זה הוצאת הפלאגים וניסיון לסובב את המנוע ולקוות שהוא לא תפוס.
לאחר מכן יש כוונה להחליף את כל המוליכים בדרך לסטארטר למשהו בריא וחדש יותר.
יש עוד רעיונות איך להתקדם?
האופצייה של לצבוע בכחול ולזרוק לים מיותרת, הוא כבר צבוע כחול.
עוד סיפורי בדיות בלי תמונות?
149122
149121
זו הכלה. כבדה מאוד הכלה אבל זו.
אני בדיות???
הכל אמת לאמיתה!
תן לי דוגמא לפעם אחת שבדיתי משהו מליבי. פעם אחת!
ננסה לעשות איתור תקלה מסודר (זה מנוע פשוט מספיק ומוכר דיו)
המנוע מסתובב ואז מפסיק?
- האם מסתובב בקלות כשהפלאגים בחוץ?
- האם מסתובב יותר מהר עם מצבר עזר?
טיפשי לשאול.... החלפתם שמן?
אסף.
אם מסתובב
יש ניצוץ?
יש דלק?
Tbi או קרב'
יש לי בגדול את אותו מנוע בשבי שלי.
לזרוק לים בגלל מנוע??? עם קצת סבלנות מוצאים אוטו תורם עם אותו מנוע ומחליפים וזה בטוח יצא יותר זול מכל מיני דיזלים שמוחלפים כמו גרביים.
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
בשנים האלו זה כבר TBI. כנראה גם זה.
עדיין לא נשלפו הפלאגים, ייבדק השבוע.
לטענת המוכר נעשה טיפול לאחרונה, השמן נראה טוב.
טיפול מלא של החלפת כל השמנים יבוצע כשהרכב יגיע לליפט. השאלה אם ואיך יגיע...
זה בכלל לא עניין של דלק או ניצוץ, הוא פשוט לא מתחיל להסתובב, עושה רעש של התחלת סיבוב ונתקע. הוצאת הפלאגים תספר לנו אם זה מנוע תפוס או לא. אם יסתובב (בתקווה) אז נעבור הלאה לחפש ענייני חשמל.
חנן-ג'יפולוג
02-06-25, 23:03
זה מנוע שעבד. סטטיסטית, אין לך מה לחפש דברים רציניים מדי. זה לא שהגעת לרכב נטוש 20 שנה ביער.
שים מד מתח על המצבר בזמן התנעה. על הסטרטר בזמן התנעה, וכשתראה פער גדול בין שני המתחים, זוז עם הפרובים לאורך ההולכה עד שתמצא את מקור נפילת המתח.
תמיד יש את האופציה שמדובר במשהו כבד יותר, אבל מציע להתחיל מזה. לא פלאגים. לא ניצוץ. לא דלק. לא מחשב. אתה כרגע ממוקד בלעשות שהמנוע יסתובב במהירות נורמלית. פשוט.
ehudzeelim
02-06-25, 23:12
אם המנוע עבד, הרכב נסע כמה מאות מטרים ואז נכבה, למה שזה יהיה קשור להתנעה?
נשמע לי כמו משהו אחר.
אני הייתי מוותר על כל הבדיקות מתח, רק מוודא שהמצבר טוב ונותן פלוס ישיר לסטרטר.
אם עדיין קשה לו להסתובב, מתקדם לסובב אותו בלי הפלאגים..
אם המנוע עבד, הרכב נסע כמה מאות מטרים ואז נכבה, למה שזה יהיה קשור להתנעה?
נשמע לי כמו משהו אחר.
אני הייתי מוותר על כל הבדיקות מתח, רק מוודא שהמצבר טוב ונותן פלוס ישיר לסטרטר.
אם עדיין קשה לו להסתובב, מתקדם לסובב אותו בלי הפלאגים..
בשנים האלו זה כבר TBI. כנראה גם זה.
עדיין לא נשלפו הפלאגים, ייבדק השבוע.
לטענת המוכר נעשה טיפול לאחרונה, השמן נראה טוב.
טיפול מלא של החלפת כל השמנים יבוצע כשהרכב יגיע לליפט. השאלה אם ואיך יגיע...
זה בכלל לא עניין של דלק או ניצוץ, הוא פשוט לא מתחיל להסתובב, עושה רעש של התחלת סיבוב ונתקע. הוצאת הפלאגים תספר לנו אם זה מנוע תפוס או לא. אם יסתובב (בתקווה) אז נעבור הלאה לחפש ענייני חשמל.87-88 אלו שנות המעבר מקרב להזרקה.
אני עם חנן, תתחילו מהפשוט לפני שאתם צוללים לרציני ותבדקו בכלל את הסופיות של הכבלים הראשיים, אצלי הם התפוררו ביד
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
המשך הסיפור...
סטארטר נשלח לשיפוץ, הוחלפו כל המוליכים בדרך, חיובי ושלישי לכבלים של 35 ממ"ר כגולל נעלי כבל תואמות לחוצות בשני הצדדים.
התופעה נשארה. המנוע מסתובב חצי סיבוב, הסטארטר נשמע מתאמץ ונחנק והסיבוב נעצר.
כל הרצועות נותקו מהמנוע (אלטרנטור, מזגן, משאבת הגה וכו').
כנראה שאין מנוס מלפתוח מנוע...
אייל יקירי
כבר כתבו לך לנסות עם פלאגים בחוץ, וגם אמרת שתעשה.
רק לא כתבת שעשית ומה קרה אז.
NBNP
כן... אתם עושים ההיפך מאיתור תקלות...
אסף.
סליחה... התקדמתי הלאה מדי בכתיבה...
כל הפלאגים בחוץ. הרבע סיבוב והשתנקות קורה ללא פלאגים.
גם כל רצועות המנוע משוחררות כדי להוריד עומס או חשד לאביזר תקוע.
כל הפלאגים בחוץ. הרבע סיבוב והשתנקות קורה ללא פלאגים.
מנוע משתנק בלי פלגים?
יש מצב שיש חסימה במעברי השמן שאחרי רבע סיבוב יוצרת נעילה הידרוסטטית.
חנן-ג'יפולוג
17-06-25, 14:22
אייל פירט כאן מאוד בקצרה, אבל אני חושב שכן נעשה תהליך הגיוני במידה סבירה, ולקחתי בו חלק צנוע כחבר טלפוני.
מכיוון שאייל לא מצליח לסובב את המנוע ביד כשהמצתים בחוץ, וגם הסטרטר המשופץ שמקבל מתח סביר לא מצליח לסובב את המנוע, ההצעה הבאה שלי היתה לפתוח קרטר ומכסה שסתומים, לבחון ולהתקדם בהתאם לממצאים עד כדי פירוק מלא.
יש מצב שיש חסימה במעברי השמן שאחרי רבע סיבוב יוצרת נעילה הידרוסטטית.כשהפלאגים בחוץ לא יכולה להיות נעילה הידרוסטטית.
אסף.
לפני ריקון שמן והורדת קרטר - הסרת מכסה טיימינג. במנוע הזה העניין די קל ונותן הרבה אינפורמציה.
אסף.
כשהפלאגים בחוץ לא יכולה להיות נעילה הידרוסטטית.
אסף.
ברור שלא התכוונתי לנעילה ההידרוסטטית בצילינדר.
הסבר למה שהתכוונתי.
כיון שסיבוב המנוע מפעיל את משאבת השמן ואם יש חסימה במעברי השמן המנוע יסתובב קצת ויתקע.
הגעתי למסקנה האפשרית הזו משום שנכתב שהמנוע כן עושה רבע סיבוב בכל ניסיון הנעה.
וזאת משום שכשאשר הופסק ניסיון ההנעה, יש לשמן טווח זמן להתנקז מהמעברים עד ניסיון ההנעה הבא.
לעומת מקרה של תקיעת מנוע ע''י משהו קשיח כדוגמת בורג משוחרר, הסטרטר לא יזיז כלל את המנוע.
עדכון...
אחד החבר'ה במושב ברח באמצע קולונוסקופייה והבריח את המצלמה.
בכניסה של המצלמה לתוך חלל הצילינדרים (חלקם, הם לא בדקו את כולם) התגלתה חלודה בפנים (לפי דברי הצלם, אני לא הייתי בזמן האירוע המכונן). קצת שמן חלודה והסטארטר מסובב את המנוע.
בנוסף, הוציאו שמן מהקרטר שיצא דליל ממים.
המסקנה המתבקשת היא חדירת מים לחלל הצילינדר.
קיט שיפוץ ראש עולה באמזון 70 דולר רק שקצת קשה לנסוע להביא.
איפה קונים קיט כזה בארץ הקודש המופצצת?
https://www.amazon.com/Cylinder-Gasket-Roadmaster-1987-1995-Engine/dp/B0C857TMZG/ref=sr_1_5?af=eyJ2ZWhpY2xlTmFtZSI6IjE5OD cgR01DIEppbW15IiwidmVoaWNsZSI6IjE5ODctND gtNTI5LS0tLS0tLS0tLS0tNiJ9&dib=eyJ2IjoiMSJ9.BovrTjI_jWImkRy7vkosVGT-9MCidBhB47E84cBw7acJKRy9yCUNrXCZkLlA5IRQ eYGM-Dw2sY77iOgrSNlbDPDI77HB7EHJVPvRUi2EZ9wtl 74b-cBGofAYGMTKLlNx7hWVdjaTqyFnszr1I90DtreV6 qlHSf8baLYkkeg5wZFHwV-p06TefUZLeg4r5nXd3YUmgQoDx18JcmbWzUpWqoG x89Edj6-slE7dC64-XmqLiFWhatz9oVDGHaZU8vbKl8I6L2VL5K08kpP5 Mqy3f7YWfuon5b6onK44h-bQt2Q.2fvDd_V284A1SEzq1bLym4cFzi2D4JjEJM YRJsr0Noc&dib_tag=se&qid=1750184811&s=automotive&sr=1-5&vehicle=1987-48-529------------6&vehicleName=1987+GMC+Jimmy
יונימוג אדום
18-06-25, 16:41
עדכון...
אחד החבר'ה במושב ברח באמצע קולונוסקופייה והבריח את המצלמה.
בכניסה של המצלמה לתוך חלל הצילינדרים (חלקם, הם לא בדקו את כולם) התגלתה חלודה בפנים (לפי דברי הצלם, אני לא הייתי בזמן האירוע המכונן). קצת שמן חלודה והסטארטר מסובב את המנוע.
בנוסף, הוציאו שמן מהקרטר שיצא דליל ממים.
המסקנה המתבקשת היא חדירת מים לחלל הצילינדר.
קיט שיפוץ ראש עולה באמזון 70 דולר רק שקצת קשה לנסוע להביא.
איפה קונים קיט כזה בארץ הקודש המופצצת?
https://www.amazon.com/Cylinder-Gasket-Roadmaster-1987-1995-Engine/dp/B0C857TMZG/ref=sr_1_5?af=eyJ2ZWhpY2xlTmFtZSI6IjE5OD cgR01DIEppbW15IiwidmVoaWNsZSI6IjE5ODctND gtNTI5LS0tLS0tLS0tLS0tNiJ9&dib=eyJ2IjoiMSJ9.BovrTjI_jWImkRy7vkosVGT-9MCidBhB47E84cBw7acJKRy9yCUNrXCZkLlA5IRQ eYGM-Dw2sY77iOgrSNlbDPDI77HB7EHJVPvRUi2EZ9wtl 74b-cBGofAYGMTKLlNx7hWVdjaTqyFnszr1I90DtreV6 qlHSf8baLYkkeg5wZFHwV-p06TefUZLeg4r5nXd3YUmgQoDx18JcmbWzUpWqoG x89Edj6-slE7dC64-XmqLiFWhatz9oVDGHaZU8vbKl8I6L2VL5K08kpP5 Mqy3f7YWfuon5b6onK44h-
bQt2Q.2fvDd_V284A1SEzq1bLym4cFzi2D4JjEJM YRJsr0Noc&dib_tag=se&qid=1750184811&s=automotive&sr=1-5&vehicle=1987-48-529------------6&vehicleName=1987+GMC+Jimmy (https://www.amazon.com/Cylinder-Gasket-Roadmaster-1987-1995-Engine/dp/B0C857TMZG/ref=sr_1_5?af=eyJ2ZWhpY2xlTmFtZSI6IjE5OD cgR01DIEppbW15IiwidmVoaWNsZSI6IjE5ODctND gtNTI5LS0tLS0tLS0tLS0tNiJ9&dib=eyJ2IjoiMSJ9.BovrTjI_jWImkRy7vkosVGT-9MCidBhB47E84cBw7acJKRy9yCUNrXCZkLlA5IRQ eYGM-Dw2sY77iOgrSNlbDPDI77HB7EHJVPvRUi2EZ9wtl 74b-cBGofAYGMTKLlNx7hWVdjaTqyFnszr1I90DtreV6 qlHSf8baLYkkeg5wZFHwV-p06TefUZLeg4r5nXd3YUmgQoDx18JcmbWzUpWqoG x89Edj6-slE7dC64-XmqLiFWhatz9oVDGHaZU8vbKl8I6L2VL5K08kpP5 Mqy3f7YWfuon5b6onK44h-bQt2Q.2fvDd_V284A1SEzq1bLym4cFzi2D4JjEJM YRJsr0Noc&dib_tag=se&qid=1750184811&s=automotive&sr=1-5&vehicle=1987-48-529------------6&vehicleName=1987+GMC+Jimmy)
תנסה אצל - אוטוליין , מורד חלפים , יודן חלפים , רונית חלפים .
מאמין שתמצא .
אילן
אם זה לא לחוץ שיחכה.
המחירים בארץ יקרים פי מלא.
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
אם זה לא לחוץ שיחכה.
המחירים בארץ יקרים פי מלא.
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
בנוהל הרגיל... מוסיפים אפס מימין וממירים לשקל. 600 ש"ח.
אם התגלתה חלודה על קירות הצילנדר לא מדובר פה במשהו קצת יותר רציני מקיט שיפוץ ראש?
אם התגלתה חלודה על קירות הצילנדר לא מדובר פה במשהו קצת יותר רציני מקיט שיפוץ ראש?למה את מריץ את הסרט קדימה? תן להם להנות מכל השלבים.
https://www.jeepolog.com/forums/content.php/3644-%D7%90%D7%95%D7%91%D7%A8%D7%95%D7%9C-%D7%A4%D7%9C%D7%95%D7%A1-%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%94-%D7%9E%D7%97%D7%93%D7%A9-%D7%A9%D7%9C-%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%A2-%D7%A9%D7%91%D7%A8%D7%95%D7%9C%D7%98-V8-%D7%97%D7%9C%D7%A7-%D7%90
אסף.
ומצד שני.... זה מנוע אמריקאי של פעם. מניסיוני המועט עם כאלה - מפרקים מנקים זורקים פנימה חלקים באופן אקראי סוגרים וזה יעבוד עוד 50 שנה.
אסף.
https://he.aliexpress.com/item/1005005189724014.html?spm=a2g0o.productl ist.main.7.27b9oHjcoHjcVp&algo_pvid=4a6fb320-c575-40f1-9b32-abef8fa57310&algo_exp_id=4a6fb320-c575-40f1-9b32-abef8fa57310-6&pdp_ext_f=%7B%22order%22%3A%22173%22%2C% 22eval%22%3A%221%22%7D&pdp_npi=4%40dis%21ILS%2127.03%2121.93%21 %21%2154.53%2144.24%21%402151e6dc1750348 3013062888e4044%2112000032037484371%21se a%21IL%21176983939%21X&curPageLogUid=XkeY11xRC3M0&utparam-url=scene%3Asearch%7Cquery_from%3A
149181
בטח לא צריך יותר מזה...
בשלב הבא מכניסים את הדבר הזה לסככה כדי לעבוד בתנאים סבירים.
מתחילים לפתוח, מצלמים, מעלים כאן ושואלים לאן פנינו מועדות.
פרטים בהמשך...
**** המינוח שאלוהים יעזור מתעה כיוון שאנחנו מכירים את אלוהי הג'יפ, כאן זה אלוהים אחר לחלוטין. צריך ללמוד משניות אחרות, גמרא שונה. מזל שהמידות גם כאן באינטש ימ"ש ****
עדכון:
השמן הוצא מהקרטר, הצבע סבבה המרקם מים. הצעתי להעמיד אותם כמה ימים ולהפריד וככה נוכל שוב להשתמש בשמן (סתם!).
הרדיאטור פורק, נראה רע כמו רדיאטור שהיה מלא במי ברז. ילך לשיפוץ או החלפה.
מתקדמים לפירוק המסכה והאביזרים סביב המנוע.
אייל, מה יהיה? קצת תמונות? משהו? או שהכל בדמיונך?
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
צודק...
אבל הידיים מלוכלכות תוך כדי עבודה אז יש בעיה לצלם.
יטופל בהמשך.
עדכון:
השמן הוצא מהקרטר, הצבע סבבה המרקם מים. הצעתי להעמיד אותם כמה ימים ולהפריד וככה נוכל שוב להשתמש בשמן (סתם!).
הרדיאטור פורק, נראה רע כמו רדיאטור שהיה מלא במי ברז. ילך לשיפוץ או החלפה.
מתקדמים לפירוק המסכה והאביזרים סביב המנוע.
אני מוכרח להגיד ששם השרשור "...ושאלוהים יעזור" מרגיש לי בדיוק מה שהולך להיות כאן.
הוא, ולא אחר.
אם.
149265
עדכון:
התחלנו לפרק...
הורדנו את המסיכה הקדמית - כמה ברגים האמריקאים האלו שמו, ימ"ש.
הורדנו את כל האביזרים - אלטרנטור, מזגן ומשאבל הגה.
ניסינו שוב לסובב - "לא זזה רברס".
ניתקנו את כל הכבלים - או לפחות אנחנו חושבים שניתקנו.
עכשיו נשאר לנתק את הגיר ולשלוף החוצה את הכלה.
בנוסף קנינו ספר של היינס. ויותר חשוב, יש אפילו פרפקציוניסט אחד שאשכרה יקרא אותו ולא כמו רוב האנשים כאן, יסתכל בתמונות ויעשה מה שהוא חושב שצריך.
מעניין כמה צבעים שונים הרכב הזה היה במהלך החיים שלו. אני מנחש 4.
יש לי באיחסון את הספרות יצרן המקורית של הדגם.
אני אגיע לשם בספטמבר או אוקטובר, אם תזכיר לי בתחילת ספטמבר אני אולי אזכור להוציא את הספרים.
אתה תצטרך בתמורה לסרוק אותם ולהעלות לספריית האתר.
אסף.
המנוע בחוץ (שימות האמריקאי שתקע את הברגים למעלה בין המנוע לגיר).
עומד על סטנד מסתובב (שנקנה בכסף של מושבניק. כן!).
מתחילים לפרק לפי הספר של היינס.
כל הברגים מוכנסים לתוך שקית זיפ-לוק עם כיתוב על השקית.
יש טיפים לעשה ואל תעשה?
מבטיח תמונות בהמשך.
יש טיפים לעשה ואל תעשה?
אל תאבד את השקיות [emoji23]
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
כל הברגים מוכנסים לתוך שקית זיפ-לוק עם כיתוב על השקית.
יש טיפים לעשה ואל תעשה?
למספר את השקיות לפי סדר הפרוק.
לכתוב על דף מפתח של תוכן השקית לפי המספור.
כל הברגים מוכנסים לתוך שקית זיפ-לוק עם כיתוב על השקית.
יש טיפים לעשה ואל תעשה?
כן.
לצלם. כל שקית - שתהיינה לה תמונות של האזור לפני פירוק, ואחרי פירוק עם מספר השקית.
מהכרות עם הנפשות (אם ניתן להגדירן כך) - הסדר שיהיה שם מוגבל.
וחייב להיות סדר.
מהכרות עם הנפשות (אם ניתן להגדירן כך) - הסדר שיהיה שם מוגבל.
וחייב להיות סדר.
בשביל הפרוטוקול אכתוב שוב... השותף שלי לעניין הוא פרפקטיוניסט מסודר ומאורגן.
ועוד בשביל הפרוטוקול. האמריקאים שמו מלא ברגים מיותרים שאני לא הייתי מחזיר אבל הוא מתעקש.
יש לכם זמן עד דצמבר
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
יש לכם זמן עד דצמבר
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
למה?
מפגש ג׳יפולג
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
AvigdorAharon
01-08-25, 00:28
המנוע בחוץ (שימות האמריקאי שתקע את הברגים למעלה בין המנוע לגיר).
עומד על סטנד מסתובב (שנקנה בכסף של מושבניק. כן!).
מתחילים לפרק לפי הספר של היינס.
כל הברגים מוכנסים לתוך שקית זיפ-לוק עם כיתוב על השקית.
יש טיפים לעשה ואל תעשה?
מבטיח תמונות בהמשך.
הברגים בין המנוע לגיר מאתגרים, מורדים את הגיר מהתושבות שלו,
תומכים עם ג'ק, טען שני מאריכים בוקסה מתאימה מגיעים להרדים הללו.
כן, מאתגר.....
אביגדור
149274149273149275149276149277
המנוע ירד מהאוטו ומצא את ביתו החדש על תושבת המנוע.
הראשים הורדו ואנחנו ממשיכים לפרק.
https://www.google.com/search?hl=en-IL&hl=en-il&client=safari&sca_esv=36d67373c37c5fec&q=cylinder+ridge+remover&docid=uw-x30b-8Ki9hM&ibp=video&shndl=41&shmd=H4sIAAAAAAAA_-Naz8glFp6RWKKQWayQqFCUmZKeqlCUmpibWiSVkV FSUlBspa-fmpdcVFlQkpqiW5KUZ6CXXlySWJKZrJecn6ufmZu YnlpsX2gLlLFy9EuxdE8O0S33yAkIdqnyz_AwDgz 0iDTzN80viy-wDPDyCErKy7XIDkl1qvCI9E30cPa0DExXK9ZSca0 oyMkvysxLVyjNyywsTVVIzEsBMoE25ObnKZTk5-cU61WsYWpgXMEIAAaRqyyyAAAA&shmds=v1_AdeF8KhtvB0UVGngWhZlwJiF90lHK_7 7GygWHsEUiiZttR6Arw&source=sh/x/vid/m1/3&kgs=a103fabf53280226#fpstate=ive&vld=cid:31dd85da,vid:tyUotkfRQDo,st:0
ridge reamer (https://www.youtube.com/watch?v=tyUotkfRQDo)מישהו מכיר? למישהו יש להשאלה?
הבוכנות לא יוצאות מלמעלה בגלל טבעת שעוטפת את הצילינדר. העדיפות לחפש כזה לפני שמתחילים עם נייר לטש או אילתורים אחרים.
כמובן שרעיונות מדויקים אחרים יתקבלו בברכה לטובת שליפת הבוכנה החוצה.
תודה רבה.
תורידו קראנק, ייצאו מלמטה.
נראה שהבלוק הולך לישור וחריטה בכל מקרה....
חנן-ג'יפולוג
08-08-25, 10:34
אם השחיקה גדולה עד כדי כך, ממילא אתם נותנים את הבלוק לבית מלאכה לחריטה. וגם הקרנק שלך דורש חריטה.
אז שהם יוציאו.
מחר יוצאים למסע חרטות...
איפה מוצאים חרט טוב וקופרטיבי? כזה שיסכים לסבול שני נודניקים עם מלא שאלות.
גבולות גזרה בין חדרה לחיפה עם אפשרות זליגה לא מוגזמת.
תודה רבה.
לא מסתדר בגיאוגרפיה.
מעדיף מישהו יותר קרוב שאפשר לסמוך עליו...
ehudzeelim
13-08-25, 09:48
"סמוך".
תל אביב
אניי מכיר "סמוך" בראשל"צ,
ממליץ בחום
שחר גרינברג
13-08-25, 17:52
מחר יוצאים למסע חרטות...
איפה מוצאים חרט טוב וקופרטיבי? כזה שיסכים לסבול שני נודניקים עם מלא שאלות.
גבולות גזרה בין חדרה לחיפה עם אפשרות זליגה לא מוגזמת.
תודה רבה.
גם אני ממליץ על סמוך
הוא מתמודד טוב עם נודניקים כמונו עונה על שאלות ומשקיע בהסברים
אפילו השאיל לי אבן לישור הבלוק אחרי שעשיתי ראש מנוע אצלו
Sent from my iPhone using Tapatalk
המנוע הופקד ב"משפץ" במפרץ חיפה.
בינתיים הוכרז על מותו בטרם עת של הקראנק.
מחפשים קראנק למנוע 350.
מי מוכר חלפים למפלצות כאלו?
גם משומש במצב טוב בא בחשבון.
פיני ברחובות
אולדסקול גראג ברמת גן
בטח גם יש צפוניים שאני לא מכיר
בדקת אמאזון?
יש חדשים ברוק אוטו, יצא בארץ בטח סביב 700 דולר או חצי אם תביאו ביבוא מזוודה.
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
נזכרתי שיש גם את אורון אהרונוב ברמת גן.
הוא בדרכ כזה יקרן שעדיף להזמין מחול חדש
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
עדכון: אתמול הייתי אצל הרופא, דיברתי אל ליבו שאולי נתאמץ להציל את הפציאנט.
הוא פנה לפרופסור (בעל הבית) והם התחילו למדוד (ככה הבנתי איך משתמשים בכל מכשירי האינקוויזיציה האלו).
מחכה לדיאגנוזה שתצא אחרי ביקור רופאים...
איציק - 4X6ZH
15-08-25, 22:42
אתה צריך לדעת מה המידות של גל הארכובה בפרוק .
איזה מיסבים באיזה מידה היו מורכבים ( זה כתוב על כל מיסב בחלקו האחורי.)
אתה צריך לדעת מה המידה האמיתית של גל הארכובה ( כמה הוא נאכל / כמה הוא ביצה / כמה הוא אובאלי )
ואז ללכת לספר לראות מה מידות היצרן
מה מידת המקסימום שהיצרן מספק חלקים.
ולבדוק אולי יש מידות בשוק החלפים שהם מעבר למקבימום של היצרן .
בתי המלאכה שמלטשים / חורטים הרבה פעמים עושים לעצמם חיים קלים ואומרים לך מידות/ נותנים לך תשובות
מה שעושה להם חיים קלים .
תכלס הם צודקים כי הלקוח לא יודע
הם צריכים לתת אחריות ולספק מוצר עובד
שיהיה לכם בהצלחה
עדכון מהרופא:
הקראנק יחרט ל-0.2 ויינצל ולהפוך להיות מנורה (כבר התחלתי לחשוב איך אני עושה את זה).
המנוע ייחרט, כרגע מחפשים בוכנות Oversize.
כדי לא להגיע לרגע האחרון עם הקניות מארה"ב...
מה עוד צריך אחרי החריטה?
פקקים? שגמים מסויימים שאמורים להחליף?
שרשרת טיימינג צריך להחליף?
סט אטמים לטיפול בראש כבר יש לנו. יש עוד משהו שצריך?
אטם לקרטר יש או ששמים סיליקון?
איזה סיליקון לקנות לטובת איטומים?
יש עוד מומרים "מתכלים" שצריך?
איזה שמן שמים בסרטונים של הגרמנים שעושים מנוע בחדר יותר נקי מחדר ניתוח בזמן הרכבת המנוע?
תודה רבה!
פקקי מים לבלוק אפשר כבר להחליף, אני הייתי מחליף שרשרת הרי המנוע כבר בחוץ ופיתוח וכנל מובילים.
זה מנוע כמו אצלי ובאופן מפתיע מקבל 5-30
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
איל,
חפש באתר את הכתבות שיפוץ של ערן.
חנן-ג'יפולוג
19-08-25, 21:25
הרבה ממליצים על סיליקון של ויקטור ריינז. השתמשתי בו עד היום פעמיים לסגירת מכלולים ואין תלונות.
לבדוק את הקאמשאפט ומידותיו.
להחליף טיימינג וגלגלש שלו!
פקקים עדיף מנחושת, ויקטור ריינס זה מצויין.
תמיד עדיף אטם על אלתור.
מוני אורבך
21-08-25, 07:48
אם המכסה תחתון של המנוע במצב טוב כלומר לא עקום או מעוות, אטם איכותי טוב בהרכבה מסיליקון.
הוא מאפשר לך להוריד בקלות את הכיסוי במידת הצורך.
אם הוא מעוות לא יהיה לך ברירה אלא להשתמש בסיליקון.
זה יעבוד בערך אם תשתמש הסיליקון איכותי סגור יפה יפה את כל הפינות.
אני ירשתי את הגיפ שלי עם סיליקון שכל הזמן נזל קצת.
עיצבן אותי בטירוף ןניסיתי להתקין סיליקון מחדש. ולהחליף אטמים קדמים. עזר קצת.יותר, ועדיין..
בסוף נפל האימון המכסה כולו מעוות ויוצר פערים גדולים מדי אפילו בשביל סיליקון.
קניתי מכסה חדש.
, הרכבתי אותו עם אטם ומעט מאוד סיליקון בפינות, לפי הספר.
עובד מעולה, הכל יבש
אם המכסה תחתון של המנוע במצב טוב כלומר לא עקום או מעוות, אטם איכותי טוב בהרכבה מסיליקון.
הוא מאפשר לך להוריד בקלות את הכיסוי במידת הצורך.
אם הוא מעוות לא יהיה לך ברירה אלא להשתמש בסיליקון.
מתנצל על החידוד אבל בשביל מי שלא מכיר ויקרא בעתיד, לא ״סיליקון״ אלא RTV ייעודי שאינו סיליקון.
״סיליקון״ גנרי זה עולם שלם של חומרים שונים, בד״כ חומצי ולא מתאים לשימוש על מתכת ברכב.
גם לא עמיד לשמנים ברכב.
ממשיך לעדכן.
לאחר בדיקה התברר שגם השסתומים לא אוטמים לכן צריכים השחזה והחלפה.
החרט מבצע גם את זה.
את המנוע צובעים לפני שמחזירים? אם כן, באיזה צבע?
תבקשו ורוד
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
מנוע v8 אמריקאי דורש עיצוב באדום
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250825/aac9335d735d1941a36320ef51ca710d.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
תתיעץ עם גלי כי בסוף זה יקבל פלטת זכוכית ויהיה בסלון
בניתי פעם מנוע כזה... אם עדיין צריך עזרה/ייעוץ אז בשמחה
149346
149347
149348
המנוע בשלבי סיום. כמו כל פרויקט כזה מציאת חלקים הייתה מאתגרת.
תודה לצחי על ההפנייה לאוטו ליין, אחלה שירות (אם אתה מתקשר בשעה 12:15 עונה תקליט שהם בהפסקת צהריים עד 12:30 - כל כך הגיוני).
שבוע הבא נחזיר את המנוע הביתה ותהיה פגישה כמו אמא ומרקו.
אייל, זה ממש אוברול מלא לפי מה שאני רואה פה.
תוכלו לחלוק קצת עלויות אם זה בסדר מצידכם?
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
אני לא שילמתי אז אני לא יודע את הסכום הסופי אבל הדברים הבאים:
חריטה, ניקיון (זה לבד שווה את כל הכסף), השחזה של הראשים (אני חושב שבוצעה), בדיקת אטימות שסתומים, החלפת חלק מהשסתומים, בוכנות, מיסבי טלטל, רינגים, הרכבה של הקראנק ועוד כמה דברים שאני בטח שכחתי עלה סביב 10.
בוקסות קאמפשאפט עלו לנו 400 ש"ח (יקר כי זה פירוק של שני סטים של מנוע 4.3)
המנוע חזר, נח קצת בבית ולפני כיפור עלה חזרה על המתקן.
חיברנו את בית מחזיר השמן האחורי והתחדשנו בגומייה חדשה.
ביצענו מדידות לרינג לפי הספר.
הבוכנות לבשו רינגים וכוונו.
פקקי מים הוכנסו לביתם החדש.
הבוכנות שומנו, הקסבות שומנו, מכווץ הרינגים גוייס והצילינדרים התמלאו אחד אחד בבוכנות חדשות.
בשלב הבא משאבת שמן חדשה, קארטר ולהפוך לראשים.
תודה רבה (כרגיל) לכל מי שאני מציק לו טלפונית.
גמר חתימה טובה.
ממשיכים את ההרכבה.
במסגרת הצרות הצפויות נתקלנו בחוסר של שני ברגים שמחזיקים את הקסבה של הקראנק ומרים שסתומים אחד שהתעוות.
אם למישהו יש במקרה כאלו או יודעים איפה אפשר להשיג נשמח לשמוע.
מתנצל על הקמצנות בתמונות. פשוט כשמחתחילים לעבוד הידיים מתלכלכות בשמן ואי אפשר לגעת בטלפון (וזה שגייסנו לצלם לא ממש מועיל)..
149770
149771
149772
149773
149774
149775
149776
איפה ששיפצו את המנוע אין ברגים?
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
שם ננמצא אחד דומה.
את השני לא מצאנו.
וגם אצלנו בשקיות ובקופסאות לא נמצא הבורג המיוחל.
כזה: https://a.co/d/8MVe0Gl
או כזה: https://a.co/d/iFJ8qpG
יש עוד וגם ברוקאוטו.
חפש cranckshaft main bearing cap bolt
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
איפה ששיפצו את המנוע אין ברגים?
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
נמצאה האבידה. הברגים החסרים נמצאו אצל משפץ המנועים.
עכשיו חסר לנו מוט מרים שסתומים. כנראה יגיע מארצות הברית.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.