PDA

צפייה בגרסה מלאה : (פוצל) היילקס 2015, ג'אנט 17 - מידות צמיג אפשריות



אורי.ר
30-07-25, 17:47
** כדי לא לפגוע בשרשור של רכב ספציפי ב Readers Ride - פוצל נושא זה שאינו קשור לרכב גיבור השרשור המקורי - https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/128684 **

הי, מתלבש על השרשור, בהיילקס חדש בשנים של 2015 ומעלה, שמגיע עם ג׳נט 17 , מהי המידה של צמיג שטח מלא הכי גדול שניתן לשים ללא שינוי ביחס העברה ( לאחר הגבהה ) והאם משנים לג׳נט 16 או שיש מספיק דגמים של שטח מלא בג׳נט 17

נמרוד
30-07-25, 20:08
הי, מתלבש על השרשור, בהיילקס חדש בשנים של 2015 ומעלה, שמגיע עם ג׳נט 17 , מהי המידה של צמיג שטח מלא הכי גדול שניתן לשים ללא שינוי ביחס העברה ( לאחר הגבהה ) והאם משנים לג׳נט 16 או שיש מספיק דגמים של שטח מלא בג׳נט 17אני על 32" בשבע שנים האחרונות. מתכנן לעבור ל33" בסט הבא.

הצמיג שיש לי היום 265/70R17, ואני מכיר חברים עם 255/75R17. אני מתכנן לעבור למידה 285/70R17. הכל על ג'אנט ברזל מקורי 17x7.5.

אלו מידות צמיגי שטח נפוצים של רנגלר וברונקו.

kobmyster
30-07-25, 20:17
אני על 32" בשבע שנים האחרונות. מתכנן לעבור ל33" בסט הבא.

הצמיג שיש לי היום 265/70R17, ואני מכיר חברים עם 255/75R17. אני מתכנן לעבור למידה 285/70R17. הכל על ג'אנט ברזל מקורי 17x7.5.

אלו מידות צמיגי שטח נפוצים של רנגלר וברונקו.

אלה מידות חוקיות בריבו?


Sent from my iPhone using Tapatalk

סולי
30-07-25, 20:59
אני על 32" בשבע שנים האחרונות. מתכנן לעבור ל33" בסט הבא.

הצמיג שיש לי היום 265/70R17, ואני מכיר חברים עם 255/75R17. אני מתכנן לעבור למידה 285/70R17. הכל על ג'אנט ברזל מקורי 17x7.5.

אלו מידות צמיגי שטח נפוצים של רנגלר וברונקו.שקלת 255/85r16?

Sent from my SM-S721B using Tapatalk

איל מ
31-07-25, 02:45
הי, מתלבש על השרשור, בהיילקס חדש בשנים של 2015 ומעלה, שמגיע עם ג׳נט 17 , מהי המידה של צמיג שטח מלא הכי גדול שניתן לשים ללא שינוי ביחס העברה ( לאחר הגבהה ) והאם משנים לג׳נט 16 או שיש מספיק דגמים של שטח מלא בג׳נט 17

אתה מדבר על מה נכנס פיזית? או מה המידות החוקיות?

נמרוד
31-07-25, 12:28
שקלת 255/85r16?

Sent from my SM-S721B using Tapatalkכן, בהחלט.
מעבר לזה שצריך לחפש ולקנות ג'אנטים מתאימים, זו מידה לא מאד נפוצה לעומת 285/70R17 סטנדרטית של דגמי רנגלר וברונקו.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250731/a305eddf10b4e0e9c4597aa88f2c45e1.jpg

אורי.ר
31-07-25, 18:33
לשאלתו של אייל, מה שנכנס פיזית וביחס ליחסי העברה הקיימים ברכב ללא שינוי

נמרוד
01-08-25, 10:33
לשאלתו של אייל, מה שנכנס פיזית וביחס ליחסי העברה הקיימים ברכב ללא שינוילגבי 32 כאמור אין שום בעייה הרכב נולד לזה, גם הגבהה לא צריך.

לגבי 33 זה שינוי של 7% גם לא סיפור. הרכב חזק והילוך ראשון קצר יחסית . עלול לגעת מאחורה תלוי במידה המדויקת, רוחב ג'אנט, אופסט ואם מגן הבוץ עדיין שם.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250801/e7b0e27bdd36728121a7b3f351b41909.jpg

סולי
01-08-25, 11:01
כן, בהחלט.
מעבר לזה שצריך לחפש ולקנות ג'אנטים מתאימים, זו מידה לא מאד נפוצה לעומת 285/70R17 סטנדרטית של דגמי רנגלר וברונקו.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250731/a305eddf10b4e0e9c4597aa88f2c45e1.jpgזו הדרך הארוכה והיקרה כן... אבל עם השיפור הכי משמעותי בכל פרמטר.
הקטנת הגנט במקביל לעליה בקוטר לדעתי תשפר משמעותית את הביצועים בשטח.. בכל שטח.
הנראות, צמיג צר יותר תמיד פחות ימשוך עיניים.
נראה שעם מידות אחרות השיפור הוא פחות משמעותי, לדעתי..

יש גם יתרונות, בלרכוש סט גנטים נוסף. נשמרת לך האופציה להחזיק סט חוקי לטסט/למקרה של מפגש בבוחן.

גנט ברזל מקורי של ויגו נגיד.. לא מתאים?

ואני כן מסכים שהמידה כנראה יותר נדירה..
אבל צמיגים זה רכיב מתכלה.. יש לפחות שנתיים של כיף עם מידה שבחרת ותמיד אפשר לשנות מסלול, אפילו לשם ההתנסות לתקופה.

בדקת מה האופציות?

Sent from my SM-S721B using Tapatalk

נמרוד
01-08-25, 11:56
אתה לא טועה סולי.
אני מדי פעם דוגם גם את שוק הג'אנטים המשומשים וגם מצאי הצמיגים.

ד ו ר ו ן
01-08-25, 16:21
זו הדרך הארוכה והיקרה כן... אבל עם השיפור הכי משמעותי בכל פרמטר.
הקטנת הגנט במקביל לעליה בקוטר לדעתי תשפר משמעותית את הביצועים בשטח.. בכל שטח.

לדעתי ומנסיוני בהתייחס למספרים הנדונים ההערכה הזו מוגזמת.

ממבחנים מסודרים ומקיפים, ההבדל המשמעותי בניידות ועבירות היה במעבר מ-31 ל-33.

אם המשמעות לעלייה מ-32 ל-33 היא החלפת ג׳אנטים, זה מיותר אלא אם יש חתיכת הזדמנות.

במידות האלו, החצי אינצ לגובה הדופן לא תעשה כזה הבדל (שים לב לחתך הצד, הוא לא נמוך במיוחד).

סולי
02-08-25, 07:43
אם להיות קטנוני אז ה 255 על גנט 16 הוא באמת 33" בעוד שה285 מגרד את ה33" מלמטה..

גובה דופן הצמיג לדעתי חשוב מאוד, בוודאי למי שאוהב לנסוע מהר, שפה פחות פגיעה, יותר גומי לספוג מהמורות.

ופה ההבדלים משמעותיים יותר:
6.78" => 7.85" => 8.53"

חוץ מזה זה בסדר להחזיק דעה אחרת.

Sent from my SM-S721B using Tapatalk

ד ו ר ו ן
02-08-25, 08:31
חוץ מזה זה בסדר להחזיק דעה אחרת.
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
כאן ההבדל.. אני מתאר לך תוצאות ניסוי.
הדיעה שלך מתבססת על תחושה.

מזכיר לך שהמספר המתאר את גובה הדופן הוא יחסי.
יכול להיות צמיג עם יחס נמוך ביחס לאחר שגובה הדופן הכולל גדול יותר.

נמרוד
02-08-25, 11:03
כאן ההבדל.. אני מתאר לך תוצאות ניסוי.
הדיעה שלך מתבססת על תחושה.



אתה יכול לתת קישור לניסוי שאתה מזכיר? נשמע מעניין מעבר לסוגייה הספציפית.

ד ו ר ו ן
02-08-25, 14:25
התייחסתי לזה בעבר בהרחבה, וגם אסף.
ניסוי נרחב ומסודר עם עיבוד תוצאות.

על קצה המקל, השיפור הכי גדול בלי לשנות כלום ברכב היה במעבר מ-31 ל-33.

מעבר לזה, רכב שנבנה סביב 31 הצריך שינויים משמעותיים חיזוקים ויחסי העברה והדלתא לא הייתה כזו גדולה ששווה את השינויים.

בדגש על ניידות.

סולי
02-08-25, 22:16
כאן ההבדל.. אני מתאר לך תוצאות ניסוי.
הדיעה שלך מתבססת על תחושה.

מזכיר לך שהמספר המתאר את גובה הדופן הוא יחסי.
יכול להיות צמיג עם יחס נמוך ביחס לאחר שגובה הדופן הכולל גדול יותר.המספרים שכתבתי הם לא יחסיים, הם גובה הדופן באינץ.

Sent from my SM-S721B using Tapatalk

ד ו ר ו ן
03-08-25, 00:31
המספרים שכתבתי הם לא יחסיים, הם גובה הדופן באינץ.

Sent from my SM-S721B using Tapatalk

והם יחסיים לגודל הצמיג וכמות האויר הכוללת..

סולי
03-08-25, 01:37
יחסיים לאבנים שאיתן הדופן צריכה להתמודד.

Sent from my SM-S721B using Tapatalk

-->