PDA

צפייה בגרסה מלאה : בגי"ה, מחפש מטען מצברים שיודע לשמש גם כבוסטר התנעה, יש דבר כזה? מה מומלץ?



שמוליקו
16-09-25, 11:00
כמו בכותרת.

מטען המצברים הישן והטוב החזיר נשמתו לבורא המטענים (כנראה שחיברתי אותו לחשמל כשהתנינים של הפלוס והמינוס היו שלובי ידיים).

נתקלתי בשני מצבים (עם כלים של הבן הגדול שלי) שאני צריך להתניע או להטעין מצבר שהתרוקן חזק.
דוגמה אחת עם יונדאי קונה שישבה אצלו ארבעה חודשים ללא התנעה, המצבר היה ריק לגמרי.
חיברתי את המטען הישן והטוב, בהתחלה לא זז ורק אחרי כמה שעות טובות התחיל להראות סמני הטענה, אחרי שלושה ימי הטענה המצבר היה טעון ועבד עוד חודשיים ואז שוב הרכב עמד חודשיים וכבר אמרתי לו שיקנה מצבר חדש והוספתי לו מנתק למינוס.

הטוסטוס שלו עמר שלוש שנים, סוף סוף כנראה נמכר, אז אתמול ניסיתי להתניע כדי שהקונה יראה שהכלי מניע ונוסע.
כמובן שלמצבר אין זכר מזמן.
ניסיתי להתניע רק עם בוסטר כמובן שלא הצלחתי, רק אחרי שחיברתי מצבר חלש מאוד של רכב, אליו חיברתי את הבוסטר ואת שניהם לטוסטוס הצלחתי להתניע.

כל הסיפור הארוך הזה הוא כדי לשאול אם יש ומה מומלץ, היות והמטען שלי התקולקל, שהוא גם מטען מצברים טוב (שניתן להטעין איתו גם מצבר ריק) וגם יכול לשמש כבוסטר התנעה, לא אכפת לי שלא יהיה נייד, כנראה שיצטרך להיות מחובר ל 220V וכזה שאוכל גם להתניע איתו בלי קשר ממש לאם הוא טעון או לא, כי הוא יחובר לחשמל.

אגב לא רק לבן שלי אני עוזר בדברים האלה אבל איתו המקרים היו קיצוניים.

yovavz
16-09-25, 12:33
לא יצא לי לקנות או להשתמש, אבל המותג סביר
UTRAI All-in-One 7000A Car Jump Starter with Air Compressor & OBD Diagnosis & Outdoor Camping Lights
Emergency Boosters
בקישור יש את המוצר עצמו בעלי וקופונים להוזלה
https://zuzu.deals/295975/utrai-js-30/#top_ankorhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20250916/d2511fac4366e0bc2fa23ef046a905d9.jpg

שמוליקו
16-09-25, 12:39
נראה באמת לא רע, אבל עדיין אני תלוי בסוללה הפנימית שלו.
אני רוצה משהו שניתן לחבר לחשמל ולהתניע..
או שפיספסתי שם משהו

yovavz
16-09-25, 13:31
צודק שזה לא מטען מצברים - שכחתי לציין.
בכל מקרה, מטען מצברים (של מצברים קנוונציונאליים, לא ליטיומים למיניהם) צריך הרבה זמן לטעינה של מצבר והרבה חשמל - מה שבוסטר נייד לא לא יכול לספק, כי הבטרייה שלו לא גדולה מספיק בשביל זה.
אין הרבה מטענים שיש להם פונקציית בוסטר - כיוון שיותר פשוט וזול להפריד לשני מכשירים שונים
יש את Jump N Start שאמור לדעת לעשות את שניהם כי יש לו גם חיבור חשמל וגם בטרייה פנימית להתנעה.
https://www.batterytender.com/pages/chargenstart?srsltid=AfmBOooXqkR-UO9STJYDtR997fS_OZumBKYqhqej1i6pFxxrPORi v8be

שמוליקו
16-09-25, 14:38
חשבתי על משהו בסזגנון https://www.brandtools.co.il/Product...7032&catId=193

קצת יקר, הייתי שמח שייצא אולי קצת יותר זול, אבל ברמת העקרון, הוא יכול לענות לי ל כל הדרישות להבנתי, גם מחובר לחשמל מה שאומר שאני יכול לנסות להתניע כל כלי כמה פעמים שארצה, הוא לא תלוי סוללה, גם מטען חכם, איטי מהיר.
אני רק לא משוכנע שאת זה אני רוצה ולא מצאתי משהו בסגנון זול יותר

erezgur
16-09-25, 17:45
לא הצלחתי להבין למה אתה צריך מכשיר אחד לשתי מטרות שונות.
מטען מצברים אמור לטעון באיטיות את המצבר במשך כמה שעות.
בוסטר התנעה אתה רוצה לחבר, להניע, לנתק ולנסוע. זרם התנעה גבוה...

אני יכול להמליץ על בוסטר מבוסס קבלים חזקים (ללא סוללה) - מחברים למצבר (גם אם הוא כמעט ריק, הוא מספיק לטעון במשך דקה או שתיים את הבוסטר ואז מתניעים (הקבלים שנטענו מהמצבר מסוגלים לתת לזמן קצר זרם חזק שמספיק להניע את הרכב.
קניתי לפני כמה חודשים אחד כזה במבצע מתחת לרף המכס ופרסמתי קישור אליו בפורום...

יונימוג אדום
16-09-25, 18:07
יש לי כבר כמה שנים טובות מטען של DEKA , 30A 12/24V שהוא גם בוסטר התנעה מעולה .
יש פונקציה לטעינה איטית או מהירה .
אצלי הוא משמש בעסק - טרקטורים , מכונות קידוח אדמה ומשאיות ללא תלונות .
רכשתי אותו סביב 1000ש''ח נדמה לי אצל ל.כ. .

אילן

שמוליקו
17-09-25, 07:20
לא הצלחתי להבין למה אתה צריך מכשיר אחד לשתי מטרות שונות.
מטען מצברים אמור לטעון באיטיות את המצבר במשך כמה שעות.
בוסטר התנעה אתה רוצה לחבר, להניע, לנתק ולנסוע. זרם התנעה גבוה...

אני יכול להמליץ על בוסטר מבוסס קבלים חזקים (ללא סוללה) - מחברים למצבר (גם אם הוא כמעט ריק, הוא מספיק לטעון במשך דקה או שתיים את הבוסטר ואז מתניעים (הקבלים שנטענו מהמצבר מסוגלים לתת לזמן קצר זרם חזק שמספיק להניע את הרכב.
קניתי לפני כמה חודשים אחד כזה במבצע מתחת לרף המכס ופרסמתי קישור אליו בפורום...

אסביר למה אני צריך,
יש לי בוסטר התנעה מעולה של noco 75,
בוסטר מעולה לרכב.
יש לי בוסטר נוסף, לא זוכר את שמו לאופנוע.
הבוסטרים האלה מתפקדים מצויין כל עוד הם טעונים.

יצא לי לא מעט להתעסק עם כלים מאותגרים חשמלית, בעיקר כלים שעמדו לא מעט מכל מיני סיבות.
כשכלי רכב עומד הרבה, ההתנעה יכולה להיות ארוכה מאוד ומייגעת.

דוגמאות, הרכב של ההורים שהייתה תקופה שעמד כי מבחינה בריאותית לא נסעו בו, חבר שמשפץ הונדה CB350 מודל 69 (יכול להיות גם שעות של נסיונות התנעה), רכב של אחי שעמד קרוב 4 - 5 חודשים ויש כל מיני זוללי חשמל בפנים, רכב של הבן שעמד לא מעט זמן, הטוסטוס שלו שעמד אצלי בחצר שלוש שנים, הארלי 1200 שהיה לי שלא זז הרבה והיה זקוק להתנעות לא פשוטות ועוד כאלה לא מעט.

בוסטר עם סוללה, יכול להחזיק מספר נסיונות התנעה וגם לא ארוכות מידי בסוף מתחממים ומתרוקנים.
אצל אחד מהשכנים שלי על ברונקו אספנות שעמדה לא מעט זמן, בוסטר חדש לגמרי (רכשתי מענק המצברים, לא משהו סיני) בשימוש הראשון בו, היה נסיון אחד יותר מידי והוא נפח את נשמתו...

לכן אני מעדיף בוסטר התנעה שמחובר לחשמל ולא תלוי סוללה פנימית.
למה אני צריך שהוא יהיה גם מטען? אז זהו שאני לא צריך, אני רוצה.
המטען הישן שלי הלך ואם אני קונה מכשיר בוסטר שעובד על חשמל, אני כבר מעדיף לשלב כוחות.
עניין של נוחות.

שמוליקו
17-09-25, 07:28
יש לי כבר כמה שנים טובות מטען של DEKA , 30A 12/24V שהוא גם בוסטר התנעה מעולה .
יש פונקציה לטעינה איטית או מהירה .
אצלי הוא משמש בעסק - טרקטורים , מכונות קידוח אדמה ומשאיות ללא תלונות .
רכשתי אותו סביב 1000ש''ח נדמה לי אצל ל.כ. .

אילן

ה DECA היה אחד הקנדידטים, אבל קצת יותר יקר מה 12V/24V SPRINT341 ) HELVI ) שעכשיו גם במבצע (לכן יותר זול, במקור הם בער אותו מחיר) ונראה שעושה בגדול אותה עבודה.
הזמנתי את ה helvi נקווה לטוב, אעדכן.

erezgur
17-09-25, 12:25
הבוסטרים האלה מתפקדים מצויין כל עוד הם טעונים.

לכן הצעתי לך לשקול בוסטר מבוסס קבלים , ללא סוללות.
מחברים למצבר (גם אם הוא "גמור"), הקבלים נטענים במשך כדקה או שתיים ואז אפשר להניע בעזרתו את הרכב.

וכמובן, רכב שעומד חודשים ללא הנעה - זה מאד לא בריא למצבר. מצבר שנפרק כל כך - לא יחזור להיות מצבר בריא גם אם תצליח להניע את הרכב, אבל זה לא עוזר לך בשלב זה

-->