התחברות

צפייה בגרסה מלאה : הנעת CJ8 - קרבורטור



טיבי קלוד
25-06-06, 22:09
חברים!
בבדיקת רכב CJ8 לפני קניה זיהיתי בעיה בהנעה לאחר מספר ימים שהרכב עמד. הבעיה נפתרה רק לאחר החדרה ישירה של מעט בנזין לקרבורטור. הנעה של יום למחרת התבצעה בצורה חלקה.
פרט לכך מכלולי הרכב נשמעים ונראים מצויין, קרי עברו את כל הבדיקות המכניות בהצלחה מרובה.
ראשית האם נושא זה מוכר לכם?
שנית האם נושא זה יכול לבא לידי פתרון?

שחר 9
25-06-06, 23:40
נורמלי לחלוטין , הפתרון סטרטר ארוך יותר בהנעה שאחרי תקופה ארוכה, או משאבת דלק חשמלית, ניתן להתקין משאבה חשמלית מקבילה למכנית הקיימת רק לצורך הנעה , זה מיותר לדעתי.
הרבה יותר פשוט זה קצת בנזין לקרב' ושלום על ישראל.

בהצלחה , שחר

צביקה קרבורטור
26-06-06, 08:30
שחר שלום רב!
קרבורטור בכל רכב ובוודאי גם בגיפ, מכיל בתוכו מאגר דלק קבוע, ומשאבת תאוצה, ,גם עם הרכב עמד שנים , אין שום סיבה בעולם, שמשאבת התאוצה במידה והיא לא יבשה,(היא עשוייה מגומי שמתיבש במשך השנים מהדלק), לא תתיז קילוח דלק בסילון דק ומדוד, לשם התנעה ראשונית, ובעזרת צוק רגיל או אוטומטי הרכב אמור להתניע בפעם הראשונה, אלא אם ההקרבורטור זקוק לניקוי בגלל מעברי דלק בתוכו סתומים, בגלל דלק לא איכותי ומהול במים, משאבת תאוצה לקוייה או צוק לא תקין!
שנית החדרת דלק במינון לא מבוקר ישירות לסעפת היניקה דרך לוע הקרבורטור, מחדירה דלק בכמות רבה מאד החודרת לשמן המנוע ומדללת אותו, וגורמת לבלאי מנוע נואץ ולשחיקתו!
יש להמנע מהחדרת דלק ישירות לקרבורטור אלא כצעד חירום בלתי נמנע!
יש לציין שרכב גם עם עמד שנים, הדלק בקרבורטור לא חוזר חזרה לטנק!
בברכה
וציפיה לתגובה נגדית מחנן ידידי.
צביקה

חנן-ג'יפולוג
26-06-06, 08:46
אף פעם לא פתחתי את המאייד כדי להסתכל מה קורה בכוסית הדלק לאחר עמידה ממושכת, אבל הנסיון שלי מלמד אותי שלאחר עמידה ארוכה של שבוע-שבועיים, אכן יש צורך בסטרטר יותר ארוך עד שהמנוע מניע, ולעמות זאת בעמידה של עד שלושה ימים, המנוע מניע בנגיעה. כאמור, לא ביצעתי על זה מחקר, אבל הנסיון שלי עם הנושא הזה הוא רב, שכן החזקתי במשך כמה שנים CJ ששימש לטיולים בלבד. הרושם שקיבלתי הוא אכן שהדלק נעלם מהכוסית, אלא אם כן לצביקה יש תיאוריה אחרת. לכלוך במאייד, יובש, סתימות, צ'וק לא תקין וכו' , לדעתי, לא יכולים להסביר את התופעה הזו, שכן הם היו משפיעים גם על רכב שעמד יום או יומיים.

בטוח שהדלק לא חוזר לטנק, אבל יתכן שהוא מתאייד. אני כבר לא זוכר מה יש במאייד של הCJ אבל בחלק מהמאיידים יש שסתום שסוגר את האוורור של כוסית הדלק תחת תנאים מסוימים, ויתכן מצב שהמנגנון הזה לא מתפקד נכון והוא נשאר פתוח, ולכן הדלק מתאייד יותר בקלות.

ניר ל
26-06-06, 09:13
כנ"ל
תא המצוף אינו אטום והדלק מתאדה ממנו במשך הזמן, למשאבה המכאנית לוקח די הרבה זמן להזרים אליו דלק, כשאני לא מתעצל גם אני שופך פקק של דלק דרך הלוע, אני לא רואה איך כמות כזאת של דלק יכולה לחלחל למנוע או לגרום לנזק כלשהו, לעומת זאת סטרטר ארוך מייבש את המצבר וגורם לבלאי של מכלול ההתנעה.

razst
26-06-06, 11:35
גם אצלי יש את אותה התופעה רק שלאחרונה היא מחמירה. עד לפני מספר חודשים כשהגיפ היה נח למספר ימים הוא עדיין היה מתניע ישר ללא בעיה. רק אם הייתי נותן לו לנוח יותר מדי (שבוע - שבועיים) אז היה צורך בסטרטר ארוך.

אבל לאחרונה מרווח הזמן שאפשר לתת לו לנוח התקצר משמעותית ואפילו אחרי יום אחד של מנוחה קשה לו להתניע.

מה ניתן לעשות בנידון?

tal_96
26-06-06, 12:29
אנשים צהרים טובים
יש אצל הרבה אנשים הרגל מוזר ( גם אני בתוכם) לפמפם עם הדוושה שלוש פעמים ואז המנוע מינע כמו גדול בלי בעיה למיטב הבנתי אין אם זה בעיה או נזק ככה שבמכה ראשונה הוא מניע

מומלץ אילה אם המומחים חושבים אחרת ?

חנן-ג'יפולוג
26-06-06, 13:04
אין עם זה בעיה, לדעתי.

AvigdorAharon
26-06-06, 13:26
גם אצלי יש את אותה התופעה רק שלאחרונה היא מחמירה. עד לפני מספר חודשים כשהגיפ היה נח למספר ימים הוא עדיין היה מתניע ישר ללא בעיה. רק אם הייתי נותן לו לנוח יותר מדי (שבוע - שבועיים) אז היה צורך בסטרטר ארוך.

אבל לאחרונה מרווח הזמן שאפשר לתת לו לנוח התקצר משמעותית ואפילו אחרי יום אחד של מנוחה קשה לו להתניע.

מה ניתן לעשות בנידון?

אולי זו בכלל בעית מצבר (לא "מחזיק" זרם)?

אביגדור

חנן-ג'יפולוג
26-06-06, 13:29
יכול להיות שרז מדבר על תקלה שהיא בעצם תקלת מצבר. אצלי זה לא היה המצב: מצבר חדש שמחובר למטען אוטומטי כל הזמן.

ניר ל
26-06-06, 13:44
razst אין לי בכלל ספק שמדובר בהתאיידות של הדלק, אני לא צריך לפרק את הקרבורטור כדי לדעת שהוא יבש. משום כך, כל מה שתעשה כדי להקטין את קצב ההתאדות יעזור. אטימה טובה של הקרבורטור, חסימה של צינורות שאינם בשימוש, בדיקה ששסתום הנשם סגור הייטב (השסתום הקפיצי עם הגומי).

זה לא ימנע לגמרי את התופעה כי יש מעבר פתוח ללוע הקרבורטור לצורך השוואת לחצים ודרכו ימשיך להתאדות דלק, אני מניח שפילטר פתוח אף הוא מאיץ את ההתאדות.

razst
26-06-06, 14:20
לא נראה לי שזה בעיה של מצבר בגלל שאחרי הפסקה קצרה (עד כמה שעות) הוא מתניע ללא כל בעיה. ובכל מקרה אם זה בעיה של מצבר אז כנראה הלכו לי שניים בגלל שיש לי שניים מחוברים קבוע.

אני אבדוק את העניין של צינורות לא אטומים. באמת היתה לי בעיה עם הנשם שהיה קופץ החוצה כל הזמן אבל לפני שבועיים סידרתי אותו.

ערן המסוקס
26-06-06, 14:44
אם הנשם קפץ לך החוצה אז יש סיכוי סביר שיש לך סתימה בקרבורטור. הניקוי פשוט מאוד ללא צורך בפירוק הקרבורטור.

לגבי המצבר זה פשוט לדעת, אם הסטרטר איטי מאוד אחרי זמן חנייה ממושך. אם הסטרטר בריא, אז זאת בעיית דלק.

צביקה קרבורטור
26-06-06, 17:33
חנן וניר שלום רב!
עם כל הכבוד שאני רוחש לכם, נושא ההתאיידות מהווה לגבי נושא לוויכוח, ואני עומד על דעתי
שההתאידות היא שולית שבשולית, ומפלס הדלק בקרבורטור תקין, לא מתאדה , ולא נעלם בצורה כלשהי, ואינו חוזר לטנק, משום שהוא לא יכול לעשות זאת!
כמו שטל 96 ציין בכל קרבורטור שהוא, עם צוק או בלעדיו, לחיצה על דוושת התאוצה, ברכב תקין גם אם הוא עמד חודשים ומעלה, מפעילה משאבת תאוצה בקרבורטור, אשר מתיזה קילוח של דלק המספיק
להתנעה ראשונה, לשם התנעה קלה ומידית ובסיבוב מתנע קצר יש להשתמש בצוק ידני עם קיים, או באם הרכב בעל קרבורטור עם צוק אוטומטי תקין, הרכב חיב להניע בקלות, ואין קשר להתאידות דלק, ואין צורך, ולא מומלץ לשפוך דלק ישירות לקרבורטור, גם בכמות של פקק של בקבוק שתיה, גורם לדילול השמן, ולבלאי למנוע!
לשם הוייכוח ניתן להחזיק דלק בבקבוק פלסטיק שקוף, בכמות שולית לסמן את גובה פני הדלק בבקסבוק בעזרת טוש, לחורר חור קטן בפקק לשם אוויר אטמוספרי בגודל חור נשם של קרבורטור, להחזיק במחסן במקום אפל, ובטוח ממגי וגישה של ילדים, ולבדוק אחרי חודשים מה קצב ההתאידות!
רכב שזקוק לשפיכת דלק לקרבורטור על מנת להניע , הקרבורטור לא תקין ומשאבת התאוצה בקרבורטור לא תקינה, ו/או צוק לא תקין או לא מתפקד!
וכל זאת מבלי להתיחס , להיבט החשמלי של זליגת זרם שנורמת להתרוקנות מצבר לאחר כחודשים ללא התנעה!
בברכה
צביקה
נ.ב ערן המסוקס,אבקשך לערוך שוב את הודעתך האחרונה, משום שהיא לא ברורה ומובנת.
תודה מראש
צביקה

ערן המסוקס
26-06-06, 18:05
לא נראה לי שזה בעיה של מצבר בגלל שאחרי הפסקה קצרה (עד כמה שעות) הוא מתניע ללא כל בעיה. ובכל מקרה אם זה בעיה של מצבר אז כנראה הלכו לי שניים בגלל שיש לי שניים מחוברים קבוע.

אני אבדוק את העניין של צינורות לא אטומים. באמת היתה לי בעיה עם הנשם שהיה קופץ החוצה כל הזמן אבל לפני שבועיים סידרתי אותו.

תגובתי התייחסה להודעה זו.

מערכת הנשמים של המנוע הנקראת PCV מחוברת בצד אחד לואקום של הסעפת ומצד שני לכניסה ללוע הקרבורטור. יש נטייה לצינור שמגיע ללוע הקרב לקפוץ החוצה ממקומו. זה גורם ליניקת אבק ולכלוך דרך צינור זה אל תוך הלוע, מה שמוביל לסתימה.

לגבי המצבר, אני מאמין שזה ברור אם זאת הבעייה או לא.


בנוגע להתרוקנות הדלק מהקרבורטור, אני מסכים עם חנן וניר, שזאת הבעייה ולא משאבת תאוצה/צ'וק לא תקין. כנראה שזה דפקט של הקרבורטורים מהסוג הזה, או גילם המופלג, או העדר מערכות שונות שהיו במקור מחוברות לקרבורטור (כמו הקניסטר למשל שהיה אחראי לכליאת אדי דלק בזמן שהמנוע מכובה).

מה שקורה בתכלס הוא שאחרי תקופה מסויימת הדלק מתרוקן חלקית מהקרבורטור והרכב מסרב להניע. לעיתים הוא מניע כתוצאה מזריקת דלק ממשאבת התאוצה, אבל בריכת הדלק נמוכה כך שהמנוע נכבה אחרי שנייה או שתיים, ושוב יש לתת סטרטר עד מילוי הבריכה.

נמרוד
26-06-06, 18:08
הדלק מתאדה בדיוק כמו מים ובטמפרטורה נמוכה יותר. לא מדובר על כמות גדולה, אלא כמה עשרות מילילטרים לכל היותר. שימו פקק של מים בתוך תא מנוע של ג'יפ עומד במשך כמה ימים וגם המים יעלמו.

RONI
26-06-06, 18:20
שלום לכולם.
מניסיון אישי,הדלק אכן מתאדה ולא משנה זמן עמידת הסיקס או הפייב או הטרי!
אולם מערכת הנעה תקינה ובריאה,
מצבר
סטרטר
משאבה מיכנית..
וקרבורטור תקינים.
מניע כמו פנתר ואם הרכב עמד זמן מה נאמר שבועיים ויותר ,אז עוד 10 שניות סטרטר עם חצי צוק וללא לחיצה על דוושת הגז ..אמור להניע.
ואם צריך לשפוך דלק . וכול מיני אמצעי עזר, אז בבקשה לנקות את מסנני הדלק, והקרבורטור.
דעה אישית.

חנן-ג'יפולוג
26-06-06, 19:23
צביקה, תראה, אתה מתווכח עם עובדות. אין כאן אפילו בעל CJ אחד בשרשור הזה שלא מכיר את התופעה הזו.כל מי שענה בשרשור הזה, ללא יוצא מהכלל הוא בעלים של CJ, עכשיו או בעבר.

six 4 life
26-06-06, 19:51
צביקה
אני מבין את הדיעה שלך ואתה צודק- אבל לא לגבי הקרב' הזה.

אין אטימה מוחלטת בתא המצוף. גם לאחר הידוק כל הברגים, גם לאחר שוידאת שכל האטמים שלמים, ולא משנה מה עשית-

בקרבורטור הBBD, קיימים 2 חרירים יעודיים במכסה הכי עליון של הקרב'.

החלק התחתון- גוף הפרפרים (מצערת)
החלק מעליו- אמבטית המצוף וגוף הקרב'
החלק שמעליו- ראש הקרב' שכולל את לוע היניקה, ומין חדרון קטן למכלול הסיכות וכיווני משאבת התאוצה.

האידוי נעשה בצורה הבאה. בין משאבת התאוצה- לחור שבוא היא עוברת- אין חפיפה. החור יותר גדול בכמה מונים והוא לא מהווה גורם לחיכוך כלל, משמע- ישנו שם מרווח מובנה אם תרצה ואם לא. אותו מרווח- הוא למעשה "שנורקל" לאידוי הדלק אל "חדרון" הסיכות וכיוון משאבת התאוצה.

אותו חדרון נסגר על ידי מכסה פח עם 3 ברגים ובעל שסתום כניסה חד כיווני.

באותו מכסה בדיוק, שסוגר סופית הכל (הנקודה הכי עליונה של תא המצוף)-
קיימים זוג חורים מקוריים, והם למעשה הגורם העיקרי לאידוי- כי עצם קיומם מהווה אי אטימה מוחלטת.

אז לסיכום- הם קיימים, כך תיכננו את הקרבורטור הזה, ודלק מתאדה ממנו. אין מה לעשות.

צביקה, אם תרצה אוכל לצרף לך לכאן תמונות מספר הטיפולים על הקרב', ושם אוכל להצביע לך ויזואלית על אותו זוג חורים.


בברכה.

צביקה קרבורטור
26-06-06, 20:46
סיקס פור לייב שלום רב!
ראשית אודה לך אם תצרף תמונות מספר הטיפולים וציין בעיקר את את החורים, שלןדעתך גורמים ,
להתאידות אובדן מאגר הדלק בקרבורטור.
שנית אני מכיר היטב את הדגם קרטר BBD, ובכל קרבורטור בסיסי, קיים פתח / נשם לאוויר אטמוספרי , לשם השוואת לחצים, וכדי למנוע הצפה,אינני מבין מדוע הקרבורטור הספציפי הזה שונה מכל קרבורטור אחר בנוגע להתאידות הדלק,ואשר לפי טענתך קימים חרירים מעל גובה פני הדלק בקרבורטור, כך שלא יתכן אובדן דלק דרך החרירים, ותפקידם לגרום לחדירת אוויר אטמוספרי בלבד, למנוע הצפה, וריח דלק, מה שעושה היום מסנן הקניסטר, ומסנן פחם, המורכב ליד פיית המלוי בטנק הדלק, ברכבים מודרנים, על מנת לספוח אדי דלק.
גם אם כל בעלי הCJ, טוענים שקיים אצלם בעיית התנעה של רכב שנח הרבה זמן, זו עדיין לא הוכחה, שבבעייה היא באובדן דלק בתא המצוף, בגלל התאידות, מה שגורם לכבוי הרכב מיד לאחר ההתנעה בגלל מפלס דלק נמוך.
אני עדיין טוען שאתם מחפשים את המטבע מתחת לפנס, ויש בידי הצעה של השקעה חד פעמית, של הרכבת משאבת דלק חשמלית, אשר עם פתיחת מתג ההצתה, גם לאחר מנוחה של הרכב במשך זמן ארוך, תמלא את הדלק החסר בתא המצוף ותפתור את ה"בעייה" אחת ולתמיד, ותמנע ממתן גושפנקא, ל"ריקול"} שלא קיים!
בברכה
ובהבנה
צביקה

six 4 life
26-06-06, 21:36
צביקה,
לצערי יש לי בעית תוכנה שלא מאפשרת לי לפתוח את ספר הטיפולים כרגע, עמך הסליחה.

רק להבהיר-
אין שום ויכוח לגבי זה שהחורים האלו נועדו לסיבות שאותן פירטת, הם שם ולשם זאת הם קיימים, כך אני ציינתי וכך גם אתה עם פירוט יותר מעמיק.

בעיית ההנעה בCJ קיימת, ותהיה קיימת לעד (או עד הרכבת משאבה חשמלית).
עובדה בשטח היא, שהדלק מתאדה. אולי לא לגמרי, אבל הכמות בתא המצוף יורדת לאחר זמן עמידה ממושך של הרכב, לפחות בקרב' הBBD.
אני בדיעה שהדלק שם מתאדה ברמה מסויימת. היות ואתה לא מסכים עם זה, הנה עוד אפשרות-
יכול להיות שהמבנה שלו הוא כזה שכח הגרביטציה (כח משיכה), גורם לדלק בתא המצוף לחלחל בין הדיזות למחטים שלהן, ולצאת את לוע הקרב' ומשם אין דרך חזרה לדלק. כמות מזערית אמנם- אבל כאשר מדובר בשבוע- שבועיים, זה מצטבר.

בכל אופן אני חושב שעל דבר אחד אפשר להסכים-
הדלק- לא נשאר שם. ותהיה הסיבה אשר תהיה.

מה שחזיר אותנו לסיבה שלשמה השירשור נפתח:
ההנעה עם קרטר BBD על סיקס שעמד שבוע- תיקח יותר סטרטרים, ולדעתי כי-
תא המצוף כמעט ריק או ריק לגמרי (תהיה הסיבה אשר תהיה), ומשאבת הדלק המכנית- עובדת על תפוקה נמוכה מאוד בעת מתן סטרטרים, מה שגורם לתא המצוף להתמלא אבל לאט (הרבה סטרטרים) וכאשר הוא מתמלא- הרכב מניע. מה יצא? הנעה לאחר הרבה סטרטרים אחרי שבוע שבועיים ויותר שהרכב עמד.

יש פיתרון והוא כמו שאמרת - משאבת דלק חשמלית, סוויץ' פתוח לכמה שניות, פימפום אחד בדוושה, והג'יפ יניע גם אחרי חודש עמידה.
אבל אני לא יודע כמה זה משמעותי למי שמניע את הג'יפ שלו פעם בשבוע שבועיים. אז יחכה עוד כמה סטרטרים- לא נורא. גלגל התנופה או הבנדיקס לא עשויים מסוכר.

בברכה.

טיבי קלוד
26-06-06, 21:47
חברי המלומדים יודעי הדבר!!!
המון תודה. כחדש בתחום, וכחדש באתר ובפורום בפרט, נהנתי מכל משפט שקראתי כאן. אני מאמץ בחום את כל ההמלצות שקיבלתי מכם. תודה לממליץ על האתר (שעיה) אני נהנה מכל רגע. אני יודע שלאחר הרכישה הטריה - CJ8 אמשיך לשמוע מכם והרבה.
שוב תודה
טיבי קלוד

צביקה קרבורטור
26-06-06, 22:08
.



מה שחזיר אותנו לסיבה שלשמה השירשור נפתח:
ההנעה עם קרטר BBD על סיקס שעמד שבוע- תיקח יותר סטרטרים, ולדעתי כי-
תא המצוף כמעט ריק או ריק לגמרי (תהיה הסיבה אשר תהיה), ומשאבת הדלק המכנית- עובדת על תפוקה נמוכה מאוד בעת מתן סטרטרים, מה שגורם לתא המצוף להתמלא אבל לאט (הרבה סטרטרים) וכאשר הוא מתמלא- הרכב מניע. מה יצא? הנעה לאחר הרבה סטרטרים אחרי שבוע שבועיים ויותר שהרכב עמד.

יש פיתרון והוא כמו שאמרת - משאבת דלק חשמלית, סוויץ' פתוח לכמה שניות, פימפום אחד בדוושה, והג'יפ יניע גם אחרי חודש עמידה.
אבל אני לא יודע כמה זה משמעותי למי שמניע את הג'יפ שלו פעם בשבוע שבועיים. אז יחכה עוד כמה סטרטרים- לא נורא. גלגל התנופה או הבנדיקס לא עשויים מסוכר.

בברכה.
סיקס פור לייב שוב שלום רב!
קראתי את דבריך בעיון רב, ואני מגיע למסקנה שיתכן וקיימת אפשרות של התאידות דלק מתא המצוף,
דרך, משאבת התאוצה בגלל הפתח הגדול לאוויר אטמוספרי, ואי לכך אני חוזר בי מקביעתי הנחרצת, שלא יתכן אפשרות של התאיידות כלל מקרבורטורים הולי וקרטר, שהיו נפוצים בגיפים ובדודגים, ובעייה זאת כנראה לא הפריעה לפני כחמישים שנה, משום שגיפ לא היה משמש לטיולים חד שבועיים או דו שבועיים כמו היום, והיו משמשים כרכב יום יומי ויחידי, בעידן של היום, שלכל בעייה מחפשים פתרון,
גם בדרך של ניסוי ותיהיה, כמו למשל עם סוגי הקרבורטורים שמנסים לשדרג לגיפ, כמו למשל וויבר דו לועי וסולקס, ובעעית ההצפה בעת עליית מדרון שבזווית ישרה וכבוי המנוע בעת העצירה, גם לכך יש פתרון ושנינו הזכרנו זאת , משאבת דלק חשמלית, אם ההעשרת התערובת , והסחד הגבוה
בעת ההתנעה יפצה על המחסור דלק בתא המצוף, ימנע כבוי הרכב בעת ההתנעה, ומשאבת הדלק למרות ספיקתה הנמוכה, תמלא בינתים את המאגר של הדלק בקרבורטור!
לסיום אודה לך אם תצליח לפתור את בעיית התוכנה , ותעלה את התמונות שהזכרת!
בברכה
צביקה

שחר 9
27-06-06, 00:01
צביקה שלום ,

בדר"כ אני לא נוהג להתרגז מקריאה בפורומים כאן למרות שכמות השטויות שנכתבות כאן לפעמים לא מעטה , הפעם הצלחת לעצבנני ..

כותבים לך כאן כמה בעלי סיקס ותיקים מאד שנסיונם עם הכלי הזה הוא עשיר ביותר שהבעיה באופן עובדתי קיימת ואתה נצמד לתורה והתאוריות שזה לא יכול להיות .

לא ברור רק אם קבעת שהדבר לא הגיוני,איך אתה מעלה את נושא המשאבת עזר החשמלית , בעל מקצוע לא פותר את התקלות ע"י פתרון התופעה אלא ע"י תיקון התקלה , משאבת עזר היא פתרון מאד דומה להתזת דלת ללוע הקרב' זה לא פותר את התקלה אבל פותר את הבעיה.
ושוב לא מדובר בשפיכת ליטרים אלא בכמה פקקים שלדעתי לא מגיעים לאגן השמן

אני לא מכיר אותך אבל לפי הכינוי שלך אני מקיש שהידע שלך בקרבורטורים הוא לא דל .
אני מוכן להעמיד לך את הקרבורטור שלי לשיפוץ ובגמר השיפוץ נבצע נסיון של העמדת הגיפ שבוע , הניע הרווחת שיפוץ קרבורטור בתשלום מלא שלי , לא הניע כל משתתפי השרשור מקבלים ממך שיפוץ קרב' ע"ח הבית.

בקיצור יש פה כמה אדיוטים שהם לא מכונאים ולא קרבורטריסטים אבל יש להם ניסיון של שנים עם הנבלה הזאת שנקראת סיקס ושעות השכיבה שלהם תחתיו היו יכולות למלא זמן של כתיבת דוקורט לפחות,אז נכון תואר דוקטור אין פה לאף אחד אבל
הנסיון שלהם הוא רק עם הסיקס כך שלהתווכח עם שכאלה על עובדה קיימת נראה לי קצת לענין .

כנראה לא סתם ציפית לפאנצ' מחנן.


פשששששששששש , לא מאמין שכתבתי כזאת הודעה ארוכה , כנראה שבאמת התרגזתי .

חנן-ג'יפולוג
27-06-06, 07:56
שחר, מרוב עצבים פספסת חלק ממה שצביקה כתב:




קראתי את דבריך בעיון רב, ואני מגיע למסקנה שיתכן וקיימת אפשרות של התאידות דלק מתא המצוף,
דרך, משאבת התאוצה בגלל הפתח הגדול לאוויר אטמוספרי, ואי לכך אני חוזר בי מקביעתי הנחרצת, שלא יתכן אפשרות של התאיידות כלל מקרבורטורים הולי וקרטר, שהיו נפוצים בגיפים ובדודגים, ובעייה זאת כנראה לא הפריעה לפני כחמישים שנה, משום שגיפ לא היה משמש לטיולים חד שבועיים או דו שבועיים כמו היום, והיו משמשים כרכב יום יומי ויחידי

ניר ל
27-06-06, 11:48
בנוגע להתאדות - אפשר לבצע ניסוי פשוט ע"י השארת כמות דלק דומה לזו שיש בתא, בתוך מיכל עם מימדים דומים ופתח אידוי דומה וע"י כך לבדוק אמפירית את קצב האידוי. אם אין דלק בתא גם משאבת התאוצה לא תעבוד כי משם היא שואבת את הדלק, תיתכן גם אפשרות של זליגת דלק דרך נחירים או מעברים בתוך הקרבורטור, אני לא זוכר מספיק טוב את המבנה שלו כדי להתחייב, אבל יש לי קרבורטור מפורק זמין לניסוי.

שחר 9
27-06-06, 14:06
חנן , ככה זה שהמרוקאי הקטן שלי יוצא החוצה ,
מתנצל, ועדין חושב שבעלי מקצוע יכולים ללמוד משהו מהאדיוטים שבפורום הזה.

צביקה קרבורטור
27-06-06, 18:24
ניר שלום רב!
אודה לך מאוד אם תבצע ניסוי , בתנאים דומים לזה הקיימים בגיפ CJ קרבורטור קרטר BBD,
מ מכיוון שיש ברשותך קרבורטור כזה אנא מלא אותו בדלק, עד לכמות מדודה ומסומנת, בתוך
תא המצוף, סגור את מכסה הקרבורטור חזרה, והניח את הקרבורטור במקום מוצל, רצוי ומומלץ קרוב לחניית הגיפ שלך, על מנת לשוות תנאים דומים, ובדוק שוב בעוד כשבועיים, האם מפלס הדלק ירד בצורה משמעותית, ותא המשאבת תאוצה בקרבורטור התרוקן לגמרי, וחזור לדווח בפורום, אנא הגש לי את החשבון של העלות הניסוי והדלק והזמן שהקדשת לכך, אנא הגש לי לפרעון,ובכך תתרום להעשרת הידע , וחומר למחשבה לחברי הפורום החכמים מאוד, ובעלי ניסיון אדיר, בניגוד לדעתו המלגלגת של חברנו שחר 9.
ניר תודתי נתונה לך מראש!
ומצפה לתשובה בנושא בעוד שבועים!
***** ניתן למלאות דלק בקרבורטור בכלי מדוד, בדיוק של מילי ליטר, ולשפוך שוב את הדלק שבקרבורטור חזרה חזרה לכל המדוד( לדוגמא בקבוק חלב לתינוקות).
בברכה
צביקה

asafk
27-06-06, 18:27
צביקה, שחר, וכולם- בבקשה... התפתח כאן דיון מעניין. אני מבקש בכל לשון של בקשה להמנע מהתייחסויות אישיות בהמשך הדיון.

אסף.

צביקה קרבורטור
27-06-06, 18:36
אסף התכוונתי לכל מילה לגבי דעתי על הידע שמפגינים חברי הפורום, ולא כתבתי זאת בציניות, ואין לי שום בעייה אישית עם שחר , ואם הובנתי כך אני מתנצל!
ולגבי הניסוי שביקשתי מניר לבצע, זהו לדעתי יתרום לכל חברי הפורום, וירחיב את השכלתו של כולם ואני בינהם, ואני תמיד מוכן ללמוד מניסיונם של אחרים ולהעשיר את הידע שלי, ומניסיון של מעל 30
שנה בענף הרכב, למדתי שתמיד יש מה ללמוד מאחרים ולהתעדכן.
לכן חשוב לי אישית שהניסוי יבוצע כאמור קרוב ביותר למציאות שבה הקרבורטור של הגיפ נמצא, כדי
לחקור את נושא ההתאידות, שלמען האמת שמעתי אותו פה בפורום לראשונה, וזאת משום שביום יום, אינני מטפל בגיפים, ולכן אני מעוניין לחקור את הבעייה , ולנסות לפותרה.
בברכה
צביקה

ניר ל
27-06-06, 20:43
להלן הקרבורטור :

http://img273.imageshack.us/img273/5164/p72702690no.jpg (http://imageshack.us/)

הקרבורטור פורק :
http://img275.imageshack.us/img275/7826/p72702749yt.jpg (http://imageshack.us/)

אח"כ מולא ב 45 סמ"ק נוזל על לסגירת המחט:

http://img275.imageshack.us/img275/3579/p72702732of.jpg (http://imageshack.us)

http://img162.imageshack.us/img162/5258/p72702757at.jpg (http://imageshack.us)

כאן ניתן לראות את הפתחים במכסה התא שנועדו להשוואת לחצים, בתמונה הראשונה ניתן לראות את הפתחים במכסה העליון של בית המנופים - אלו פתוחים ללוע הקרבורטור.

http://img179.imageshack.us/img179/9001/p72702775kb.jpg (http://imageshack.us)

הקרבורטור יסגר, יונח על דף עיתון בתוך סיר פתוח, ימולא 45 סמ"ק דלק דרך צינור ההזנה (כדי להבטיח שלא נשפך כלום בזמן ההרכבה. לאחר מכן יונח על רצפת החנייה של הג'יפ שלי.

במקביל אני אניע את הג'יפ המצוייד כרגע בקרבורטור דומה, אדומם את הג'יפ ואחכה שבוע, בתום שבוע אסתכל לתוך הלוע ואפעיל את משאבת התאוצה (בג'יפ)- אם יש דלק נחכה שבוע נוסף, אם אין דלק אפרק את קרבורטור הניסוי ונראה מה השתנה. הניסוי מקובל ?

נמרוד
27-06-06, 20:58
הניסוי מקובל, לך על זה אולי תקבל פרס נובל :lol:

אם יורשה לי להציע שכלול לשיטת המדידה - בניסוי מסוג זה, רק משקל. לשקול את הקרבורטור כולו. אתה צריך משקל אנליטי של 2 קילו עם רזולוציה של גרם - יש כאלו, כמה מאות דולרים למיטב זכרוני.

צביקה קרבורטור
27-06-06, 21:07
ניר הרשה לי לומר לך שאני מצדיע לך!
על היוזמה, על הצילומים, ועל הניסוי המדויק והחשוב שאתה עושה!
לא משנה מה יעלה מהניסוי, הוא חשוב!
תודה
צביקה

ניר ל
27-06-06, 21:21
נ.ב.

עלות 45 סמ"ק דלק הינה 27 אגורות לערך,
הזמן הכולל לניסוי מוערך על ידי בכשעה, עלות שכר שעת עבודה שלי היא כ 440 ש"ח, נטו זה יוצא בערך 200 ש"ח.

אני דווקא לא חושב שהניסוי כ"כ חשוב, הקרבורטור הזה הוא חרא ללא שום קשר, פתרון כבר יש - לזרוק אותו. אבל זה משעשע אותי ועל כן לא אדרוש ממך לממש את הבטחת כיסוי העלויות...

צביקה קרבורטור
27-06-06, 21:29
ניר שלום רב
בתור מומחה לשוק ההון, השקעת הון תועפות בניסוי המבורך, ועל כך הערכתי נתונה לך.
אם הצלחתי לשעשע אותך, אני שמח מאד.
לא הייתי מסכים איתך בנוגע לאיכות הקרבורטור.
בברכה
צביקה

ערן המסוקס
27-06-06, 22:14
ניר, פתח את הפקקים על הנשמים של הקרבורטור. בג'יפ הם אמורים להיות פתוחים למיטב ידיעתי.

ניר ל
27-06-06, 22:33
ערן, זה לא משנה, שניהם סגורים ממילא במצב עמידה, גם אם אין פקקים.

ערן המסוקס
27-06-06, 22:45
אז תוריד אותם בכל מקרה... אולי האטימה המקורית לא משהו.. שיהיה זהה ככל האפשר..

צביקה קרבורטור
05-07-06, 22:45
שלום רב ניר ל.
בשישי הקרוב ימלאו 10 ימים מתחילת הניסוי לגבי התאידות הדלק בקרבורטור, אני ממתין בקוצר רוח לתוצאות הניסו, על מנת לדעת כמה גרם דלק התאדה בשבוא האחרון והחם שעבר עלינו!
יש לציין שמכיוון דלק לא אמור לחזור בחזרה לטנק מהצינור מלוי אחר משאבת הדלק, סיבוב אחד שלם המנוע, ימלא את המינימום החסר, ומעשית ברכב בעל קרבורטור תקין לחיצה אחת בלבד, על דוושת
התאוצה , בתוספת משיכת צוק ידני, או אוטומטי, אמורה תוך מספר שניות , להניע את הרכב ללא קושי, ללא צורך לשפוך דלק לקרבורטור, ובכך לדלל את השמן.
בברכה
צביקה

חנן-ג'יפולוג
05-07-06, 22:48
אמורה תוך מספר שניות



על מספר שניות הרי כל הדיון הזה. במצב רגיל הCJ מניע ברבע שנייה, ולאחר עמידה ממושכת צריך סטרטר של כמה שניות כדי להניע.

צביקה קרבורטור
06-07-06, 08:34
על מספר שניות הרי כל הדיון הזה. במצב רגיל הCJ מניע ברבע שנייה, ולאחר עמידה ממושכת צריך סטרטר של כמה שניות כדי להניע.

חנן ידידי שלום רב!
ראשית אבהיר לך שאין לי וויכוח מקצועי איתך אלא וויכוח עקרוני.
אנא קרא בעיון את שתי התגובות הראשונות בתחילת השרשור: הראשונה כותב קלוד טיבי , שהוא
בהליך של קניית גיפ , ובניסיון ההתנעה הראשוני של הגיפ שעמד תקופת מה, התקשה הגיפ להתניע מיידית, אלא לאחר שפיכה ישירה של דלק לקרבורטור!
התגובה לאחר מכן הובהר לבחור שהתנעה ארוכה היא טבעית , ועל מנת למנוע אותה רצוי ומוממלץ להרכיב משאבת דלק חשמלית, כדי למנוע מצב שבעת ניסיון התנעה ראשון לאחר תקופה ארוכה, מאגר הדלק בקרבורטור יהיה מרוקן בגלל התאידות משמעותית של הדלק, ו/ או חזרה של הדלק לטנק,
וכאן אני התערבתי, ודחיתי על הסף את העובדות, שדלק מתאדה מהקרבורטור, ו/או חוזר לטנק, ומשאבת דלק חשמלית למקרים כאלה מיותרת, ושפיכת דלק לקרבורטור מיותרת וגורמת נזק,
לדעתי לאחר שבוע, פימפום אחד בדוושת התאוצה בשילוב משיכת צוק, מספיקה לגרום להתנעה מיידית של הגיפ לאחר שניה , שניה וחצי, לא נתעקש על הדקויות, מדובר בגיפ ישן עם קרבורטור ולא ברכב מוזרק, והדקויות פה מיותרות.
ברכב תקין, ומטופל , עם קרבורטור משופף, חוטי הצתה תקינים , מצתים חדשים, מכש=סה מפלג לא שחוק, ורוטור תקין, אין שום מניעה לכך,
ועכשוו בוא נתמקד בנושא ההתאיידות, משום שזה הנושא שעומד על הפרק, עד כמה ההתאיידות אם בכלל, משפיעה על ההתנעה לאחר כשבוע@
בברכה
ולהתראות בשמחות
ידידך
צביקה

חנן-ג'יפולוג
06-07-06, 10:06
שוב אני אומר, צביקה, שעל השניות האלה כל הדיון. גם שחר, גם ניר, גם אני וגם עוד אנשים כאן, דיברנו על סטרטר יותר ארוך. זה הכול. לדעתנו הוא נועד לפצות על התאיידות דלק מהמיכל, לדעתך הראשונית לא, ואח"כ חזרת בך.
בתגובה הראשונה נכתב שאפשר לשים משאבה חשמלית כדי למנוע את זה, אבל נכתב גם שזה מיותר. לא נכתב שזה "מומלץ" , כדבריך.
אתה אומר ש"לא נתעקש על הדקויות" אבל הדקויות כאן הן כל הסיפור. אם לא מתווכחים על השניות, אז אין כאן דיון בכלל. כולם מסכימים שהכול בסדר. העובדות פשוטות: הדלק מתאדה, צריך סטרטר קצת יותר ארוך והג'יפ מתניע. סה טו.

אם אתה שואל אותי, אז אני לא חושב שיש כאן בעייה בכלל, אבל מכיוון שאתה לא קיבלת את דעת בעלי הCJ, שמדובר בהתאדות, אז נוצר בכלל המקום לדיון.

תראה: אנשים נורמליים היו מקבלים את זה כעובדה, ופשוט נותנים סטרטר ארוך יותר. הבעייה מתחילה ונגמרת בכך שמדובר באנשיים עם רמה טכנית גבוהה, שמחפשים לכל דבר את הסיבה והפתרון, ואז זה כבר מתחיל להתפתח לכיוון של שפיכת דלק, משאבות חשמליות וכו' .

אם אתה בקי בהסטוריה של הפורום אז אתה תגלה שיש עוד נושאים כאלה, שאנשים נוטים לחפור בהם, ולטעמי בלי סיבה טובה, כמו למשל גולשים שהתקינו שעוני חום עם מספרים, ועכשיו המספרים שהם רואים מתחילים להטריד אותם. לפני זה הכול היה בסדר. הכול תקין, רק בגלל שהיו צבעים ולא מספרים...




לדעתי, הנושא הזה כבר סגור. כולם מסכימים. אני לא רואה סיבה להמשך הדיון, לפחות לא עד שניר יבוא ויאמר שכלום לא התאדה, ויפתיע את כולנו. אז יהיה אפשר להתחיל מחדש.

ניר ל
06-07-06, 10:26
טוב, האמת היא שזה יקח קצת יותר זמן, כי אני עצלן, אמנם פירקתי וצילמתי הכל מאד יפה, אבל לא טרחתי לרדת לחנייה ולבצע...
כמו שניתן להבין, הרצון להוכיח את הטענה לא ממש מדיר שינה מעיניי, הניסוי יתחיל באחד הערבים שבהם ארד לטפל ברכ (אני צריך עדיין לכוון זווית פיניון אחורי בגראנד), על הדרך אני אשפוך דלק לקרבורטור ואודיע שהשעון החל לתקתק. על עניין אחד אני יכול כבר לענות - אכן אין לדלק דרך אחרת להעלם מלבד התאיידות.
לעניין הכמה שניות - אצלי לפחות מדובר בהרבה מאד שניות של סטרטר.

צביקה קרבורטור
06-07-06, 21:43
ניר רק לצורך הסקרנות המקצועית, ולשם הוויכוח, ועל מנת להסיר ללילות חסרי שינה של חברי הפורום,
אנא בצע את הניסוי הקשור בהתאידות הדלק, וכדי למצוא פתרון לזמן הארוך יותר משניות של התנעת הרכב, לאחר חנייה ממושכת, למען הוויכוח, ולמען הנוק אאוט לחנן!!!
בבקשה... בצע את הניסוי וחזור לדווח!
תודה מראש
צביקה

שחר 9
07-07-06, 18:19
אצלי לפחות המצב מזכיר את מה שתיאר ניר בכמה שניות ארוכות ,
הבעיה של האידוי היא עובדה קיימת למרות שמר קרבורטור לא מקבל אותה .
משך הזמן יכול להשתנות בין אחד לשני וזה כבר קשור לאיכות ומצב המשאבת דלק ,
אצלך חנן כנראה המשאבה היתה במצב טוב יותר ולכן לקח לך כמה שניות אצלי לוקח שלוש סטרטרים של 7-8 שניות או אחד ארוך של 20-25 שניות .

ועכשיו אני מעיר עוד דוב ישן אחד :
מהי ספיקת משאבת דלק תקינה בסיקס ואיך בודקים אותה ???

ניר ל
08-07-06, 17:44
הניסוי החל.

הג'יפ הונע, לאחר הדימום נותק צינור משאבת הדלק.
הקרבורטור הנפרד מולא ב 45 סמ"ק דלק והונח ליד הג'יפ.
בעוד כשבועיים נבדוק ונראה מה נשתנה...

צביקה קרבורטור
08-07-06, 22:08
ניר השק בדרך, הפרעון הסוגייה בנוגע להתאיידות הדלק.,בעוד שבועיים. בוא נמתין בסבלנות,
תודה מראש
צביקה

nazircrm
08-07-06, 23:00
קראתי פעם שצינור הדלק שחוזר למיכל מהפילטר חייב להיות העליון ..הרי יש שתי יציאות מהפילטר ומשום מה אומרים שכדאי שהצינור המחזיר למיכל יהיה מעל לצינור הנכנס למאייד ...אולי :smile:

צביקה קרבורטור
08-07-06, 23:44
קראתי פעם שצינור הדלק שחוזר למיכל מהפילטר חייב להיות העליון ..הרי יש שתי יציאות מהפילטר ומשום מה אומרים שכדאי שהצינור המחזיר למיכל יהיה מעל לצינור הנכנס למאייד ...אולי :smile:

תמונה של המסנן והיציאות כולל הצינורות המחוברים אליו, מאין, ולאן בתא המנוע, יעזור מאד, למי שיוכל להמציא תמונה כזאת.
בתודה מראש
צביקה

six 4 life
08-07-06, 23:58
http://i2.ebayimg.com/03/i/07/86/b9/fe_1_b.JPG


יושב 10-20-30 ס"מ לפני הכניסה לקרב' כששני היציאות לכיוונו- אחת להזנה ואחת לעודפים.

צביקה קרבורטור
09-07-06, 00:27
***אין שום טעם לצטט תגובה ותמונה שנמצאים ישר מעליך. זה מעצבן את העיניים, ומיותר-הערת המערכת***

סיקס פור ליין תודה על התמונה,יש להרכיב את המסנן, כשהיציאה הבודדת לכוון הקרבורטור, ושני היציאות אחת לכניסת דלק ואחת לחזרה לטנק לעודפים, או במקרה של הצפה.
בברכה
צביקה

צביקה קרבורטור
20-07-06, 22:41
הניסוי החל.

הג'יפ הונע, לאחר הדימום נותק צינור משאבת הדלק.
הקרבורטור הנפרד מולא ב 45 סמ"ק דלק והונח ליד הג'יפ.
בעוד כשבועיים נבדוק ונראה מה נשתנה...
ניר שלום רב!
שעת השין הגיעה, מחר יום שישי ימלאו שבועיים לניסוי שהתחלת בו , בקשר לכמות התאיידות הדל במנוחה ארוכה, כולם נשמח לשמוע עדכון ופרוט על קצב ההתאיידות, והאם אכן יש קשיים ווהתנעה ארוכה מהרגיל.
בתודה מראש
צביקה

AvigdorAharon
23-07-06, 07:43
סיקס פור ליין תודה על התמונה,יש להרכיב את המסנן, כשהיציאה הבודדת לכוון הקרבורטור, ושני היציאות אחת לכניסת דלק ואחת לחזרה לטנק לעודפים, או במקרה של הצפה.
בברכה
צביקה

אולי הפוך?
הצינור הבודד ממשאבת הדלק, הצימור הגדול יותר לכיוון הקרבורטור והצינור השלישי לכיוון המיכל חזרה.

אביגדור

צביקה קרבורטור
23-07-06, 08:10
אולי הפוך?
הצינור הבודד ממשאבת הדלק, הצימור הגדול יותר לכיוון הקרבורטור והצינור השלישי לכיוון המיכל חזרה.

אביגדוראכן אביגדור אתה צודק טעות שלי, היציאה הבודדת מטנק הדלק, ומולה בקוטר עבה לקרבורטור, ושברור היציאה השלישית לחזרה לטנק!
אני עדיין ממתין לניר, לתוצאות הניסוי בהתאיידות דלק בקרבורטור, לאחר מנוחה ארוכה.
בברכה
צביקה

ניר ל
25-07-06, 02:26
השעה עכשיו 02:25 התאריך 24/7, חזרתי רק אתמול לפנות בוקר מחו"ל כך שיש לי תירוץ טוב, אבל לא הצלחתי להירדם עם המחשבה שאלפי אנשים כוססים ציפרניים וממתינים...

העליתי את הקרב' הבייתה לפני כחצי שעה, בתוך מגש אלומיניום, נזהר לא לטלטל אותו, פירקתי בזהירות את המכסה ו...



























































צטער'ת צביקה, נשארה טיפה אחת של דלק בקרב', 3 סמ"ק ליתר דיוק, אפילו צילמתי, רק שלא ניתן להבחין בשאריות הדלק בתמונה, משאבת התאוצה ריקה. על הנסיון להניע את הג'יפ וויתרתי בשעה זו, אחרי 12 שנות סיקסים לא כולל שירות צבאי, סמוך על המילה שלי - הוא לא יניע.

six 4 life
25-07-06, 03:18
או אה
הרגת אותו עכשיו.

צביקה קרבורטור
25-07-06, 08:24
ניר שלום רב וברוך בואך לארץ!
האם אתה בטוח שהחתול שלך לא שתה את הדלק, בזמן שהותך בחול?
אם כך אני מרים ידים, ומקבל את תוצאות הניסוי, הדלק מתאדה בתקופה של שבועיים, ולכן הפיתרון האידאלי משאבת דלק חשמלית!
" מודה ועוזב ירוחם!"
ניר תודה על הניסוי, תמונות יתקבלו ברצון, הצק בדרך.
בברכה
צביקה

מוני אורבך
25-07-06, 08:58
סוף סוף נפתרה התעלומה.
עכשיו יוכלו בעלי הסיקסים לישון בשקט...
ובלב שלם לתת כמה סטרטרים אחרי שבועים.

שחר 9
26-07-06, 22:07
כמה מפתיע !!!
הדלק התאדה ?
צביקה , תחזור לתחילת השרשור הזה שם כבר אמרו משאבה חשמלית .

אני מקווה לפחות שהשכלת להבין שלפעמים כשחבורה של אדיוטים (אנחנו) צועקת שיורד גשם אז אולי שווה לבדוק אם החורף הגיע,

כתבת : "מודה ועוזב ירוחם" - אז אל תעזוב , תישאר, תקשיב, ותלמד גם אם מדובר בחובבנים שהשם שלהם הוא לא קרבורטור.

בהצלחה .

-->