נורמלי לחלוטין , הפתרון סטרטר ארוך יותר בהנעה שאחרי תקופה ארוכה, או משאבת דלק חשמלית, ניתן להתקין משאבה חשמלית מקבילה למכנית הקיימת רק לצורך הנעה , זה מיותר לדעתי.
הרבה יותר פשוט זה קצת בנזין לקרב' ושלום על ישראל.
בהצלחה , שחר
חברים!
בבדיקת רכב CJ8 לפני קניה זיהיתי בעיה בהנעה לאחר מספר ימים שהרכב עמד. הבעיה נפתרה רק לאחר החדרה ישירה של מעט בנזין לקרבורטור. הנעה של יום למחרת התבצעה בצורה חלקה.
פרט לכך מכלולי הרכב נשמעים ונראים מצויין, קרי עברו את כל הבדיקות המכניות בהצלחה מרובה.
ראשית האם נושא זה מוכר לכם?
שנית האם נושא זה יכול לבא לידי פתרון?
נורמלי לחלוטין , הפתרון סטרטר ארוך יותר בהנעה שאחרי תקופה ארוכה, או משאבת דלק חשמלית, ניתן להתקין משאבה חשמלית מקבילה למכנית הקיימת רק לצורך הנעה , זה מיותר לדעתי.
הרבה יותר פשוט זה קצת בנזין לקרב' ושלום על ישראל.
בהצלחה , שחר
סיקס 89, ארוך,נעול כפול ,נועל mtr , סטנדרטי.
היילקס 97 , נעול אחורה ובקרוב קדימה , סט ראנצ'ו , סטנדרטי
היילקס 95 טוטאל לוס אחרי תאונה.
שחר שלום רב!
קרבורטור בכל רכב ובוודאי גם בגיפ, מכיל בתוכו מאגר דלק קבוע, ומשאבת תאוצה, ,גם עם הרכב עמד שנים , אין שום סיבה בעולם, שמשאבת התאוצה במידה והיא לא יבשה,(היא עשוייה מגומי שמתיבש במשך השנים מהדלק), לא תתיז קילוח דלק בסילון דק ומדוד, לשם התנעה ראשונית, ובעזרת צוק רגיל או אוטומטי הרכב אמור להתניע בפעם הראשונה, אלא אם ההקרבורטור זקוק לניקוי בגלל מעברי דלק בתוכו סתומים, בגלל דלק לא איכותי ומהול במים, משאבת תאוצה לקוייה או צוק לא תקין!
שנית החדרת דלק במינון לא מבוקר ישירות לסעפת היניקה דרך לוע הקרבורטור, מחדירה דלק בכמות רבה מאד החודרת לשמן המנוע ומדללת אותו, וגורמת לבלאי מנוע נואץ ולשחיקתו!
יש להמנע מהחדרת דלק ישירות לקרבורטור אלא כצעד חירום בלתי נמנע!
יש לציין שרכב גם עם עמד שנים, הדלק בקרבורטור לא חוזר חזרה לטנק!
בברכה
וציפיה לתגובה נגדית מחנן ידידי.
צביקה
צביקה קרבורטורים
נייד-054-4861318
אף פעם לא פתחתי את המאייד כדי להסתכל מה קורה בכוסית הדלק לאחר עמידה ממושכת, אבל הנסיון שלי מלמד אותי שלאחר עמידה ארוכה של שבוע-שבועיים, אכן יש צורך בסטרטר יותר ארוך עד שהמנוע מניע, ולעמות זאת בעמידה של עד שלושה ימים, המנוע מניע בנגיעה. כאמור, לא ביצעתי על זה מחקר, אבל הנסיון שלי עם הנושא הזה הוא רב, שכן החזקתי במשך כמה שנים CJ ששימש לטיולים בלבד. הרושם שקיבלתי הוא אכן שהדלק נעלם מהכוסית, אלא אם כן לצביקה יש תיאוריה אחרת. לכלוך במאייד, יובש, סתימות, צ'וק לא תקין וכו' , לדעתי, לא יכולים להסביר את התופעה הזו, שכן הם היו משפיעים גם על רכב שעמד יום או יומיים.
בטוח שהדלק לא חוזר לטנק, אבל יתכן שהוא מתאייד. אני כבר לא זוכר מה יש במאייד של הCJ אבל בחלק מהמאיידים יש שסתום שסוגר את האוורור של כוסית הדלק תחת תנאים מסוימים, ויתכן מצב שהמנגנון הזה לא מתפקד נכון והוא נשאר פתוח, ולכן הדלק מתאייד יותר בקלות.
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
כנ"ל
תא המצוף אינו אטום והדלק מתאדה ממנו במשך הזמן, למשאבה המכאנית לוקח די הרבה זמן להזרים אליו דלק, כשאני לא מתעצל גם אני שופך פקק של דלק דרך הלוע, אני לא רואה איך כמות כזאת של דלק יכולה לחלחל למנוע או לגרום לנזק כלשהו, לעומת זאת סטרטר ארוך מייבש את המצבר וגורם לבלאי של מכלול ההתנעה.
גם אצלי יש את אותה התופעה רק שלאחרונה היא מחמירה. עד לפני מספר חודשים כשהגיפ היה נח למספר ימים הוא עדיין היה מתניע ישר ללא בעיה. רק אם הייתי נותן לו לנוח יותר מדי (שבוע - שבועיים) אז היה צורך בסטרטר ארוך.
אבל לאחרונה מרווח הזמן שאפשר לתת לו לנוח התקצר משמעותית ואפילו אחרי יום אחד של מנוחה קשה לו להתניע.
מה ניתן לעשות בנידון?
אנשים צהרים טובים
יש אצל הרבה אנשים הרגל מוזר ( גם אני בתוכם) לפמפם עם הדוושה שלוש פעמים ואז המנוע מינע כמו גדול בלי בעיה למיטב הבנתי אין אם זה בעיה או נזק ככה שבמכה ראשונה הוא מניע
מומלץ אילה אם המומחים חושבים אחרת ?
זהו הגיע חמור חדש וגיזעי שלא מפחד
................0524575260.............. .....
אין עם זה בעיה, לדעתי.
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
אולי זו בכלל בעית מצבר (לא "מחזיק" זרם)?נכתב במקור על ידי razst
אביגדור
יכול להיות שרז מדבר על תקלה שהיא בעצם תקלת מצבר. אצלי זה לא היה המצב: מצבר חדש שמחובר למטען אוטומטי כל הזמן.
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
razst אין לי בכלל ספק שמדובר בהתאיידות של הדלק, אני לא צריך לפרק את הקרבורטור כדי לדעת שהוא יבש. משום כך, כל מה שתעשה כדי להקטין את קצב ההתאדות יעזור. אטימה טובה של הקרבורטור, חסימה של צינורות שאינם בשימוש, בדיקה ששסתום הנשם סגור הייטב (השסתום הקפיצי עם הגומי).
זה לא ימנע לגמרי את התופעה כי יש מעבר פתוח ללוע הקרבורטור לצורך השוואת לחצים ודרכו ימשיך להתאדות דלק, אני מניח שפילטר פתוח אף הוא מאיץ את ההתאדות.
לא נראה לי שזה בעיה של מצבר בגלל שאחרי הפסקה קצרה (עד כמה שעות) הוא מתניע ללא כל בעיה. ובכל מקרה אם זה בעיה של מצבר אז כנראה הלכו לי שניים בגלל שיש לי שניים מחוברים קבוע.
אני אבדוק את העניין של צינורות לא אטומים. באמת היתה לי בעיה עם הנשם שהיה קופץ החוצה כל הזמן אבל לפני שבועיים סידרתי אותו.
אם הנשם קפץ לך החוצה אז יש סיכוי סביר שיש לך סתימה בקרבורטור. הניקוי פשוט מאוד ללא צורך בפירוק הקרבורטור.
לגבי המצבר זה פשוט לדעת, אם הסטרטר איטי מאוד אחרי זמן חנייה ממושך. אם הסטרטר בריא, אז זאת בעיית דלק.
מוסך מרכבת המשנה - הסבת רכבים להנעה בגפ"מ
מוזמנים ליצור איתי קשר דרך המוסך.
חנן וניר שלום רב!
עם כל הכבוד שאני רוחש לכם, נושא ההתאיידות מהווה לגבי נושא לוויכוח, ואני עומד על דעתי
שההתאידות היא שולית שבשולית, ומפלס הדלק בקרבורטור תקין, לא מתאדה , ולא נעלם בצורה כלשהי, ואינו חוזר לטנק, משום שהוא לא יכול לעשות זאת!
כמו שטל 96 ציין בכל קרבורטור שהוא, עם צוק או בלעדיו, לחיצה על דוושת התאוצה, ברכב תקין גם אם הוא עמד חודשים ומעלה, מפעילה משאבת תאוצה בקרבורטור, אשר מתיזה קילוח של דלק המספיק
להתנעה ראשונה, לשם התנעה קלה ומידית ובסיבוב מתנע קצר יש להשתמש בצוק ידני עם קיים, או באם הרכב בעל קרבורטור עם צוק אוטומטי תקין, הרכב חיב להניע בקלות, ואין קשר להתאידות דלק, ואין צורך, ולא מומלץ לשפוך דלק ישירות לקרבורטור, גם בכמות של פקק של בקבוק שתיה, גורם לדילול השמן, ולבלאי למנוע!
לשם הוייכוח ניתן להחזיק דלק בבקבוק פלסטיק שקוף, בכמות שולית לסמן את גובה פני הדלק בבקסבוק בעזרת טוש, לחורר חור קטן בפקק לשם אוויר אטמוספרי בגודל חור נשם של קרבורטור, להחזיק במחסן במקום אפל, ובטוח ממגי וגישה של ילדים, ולבדוק אחרי חודשים מה קצב ההתאידות!
רכב שזקוק לשפיכת דלק לקרבורטור על מנת להניע , הקרבורטור לא תקין ומשאבת התאוצה בקרבורטור לא תקינה, ו/או צוק לא תקין או לא מתפקד!
וכל זאת מבלי להתיחס , להיבט החשמלי של זליגת זרם שנורמת להתרוקנות מצבר לאחר כחודשים ללא התנעה!
בברכה
צביקה
נ.ב ערן המסוקס,אבקשך לערוך שוב את הודעתך האחרונה, משום שהיא לא ברורה ומובנת.
תודה מראש
צביקה
צביקה קרבורטורים
נייד-054-4861318
תגובתי התייחסה להודעה זו.נכתב במקור על ידי razst
מערכת הנשמים של המנוע הנקראת PCV מחוברת בצד אחד לואקום של הסעפת ומצד שני לכניסה ללוע הקרבורטור. יש נטייה לצינור שמגיע ללוע הקרב לקפוץ החוצה ממקומו. זה גורם ליניקת אבק ולכלוך דרך צינור זה אל תוך הלוע, מה שמוביל לסתימה.
לגבי המצבר, אני מאמין שזה ברור אם זאת הבעייה או לא.
בנוגע להתרוקנות הדלק מהקרבורטור, אני מסכים עם חנן וניר, שזאת הבעייה ולא משאבת תאוצה/צ'וק לא תקין. כנראה שזה דפקט של הקרבורטורים מהסוג הזה, או גילם המופלג, או העדר מערכות שונות שהיו במקור מחוברות לקרבורטור (כמו הקניסטר למשל שהיה אחראי לכליאת אדי דלק בזמן שהמנוע מכובה).
מה שקורה בתכלס הוא שאחרי תקופה מסויימת הדלק מתרוקן חלקית מהקרבורטור והרכב מסרב להניע. לעיתים הוא מניע כתוצאה מזריקת דלק ממשאבת התאוצה, אבל בריכת הדלק נמוכה כך שהמנוע נכבה אחרי שנייה או שתיים, ושוב יש לתת סטרטר עד מילוי הבריכה.
מוסך מרכבת המשנה - הסבת רכבים להנעה בגפ"מ
מוזמנים ליצור איתי קשר דרך המוסך.
הדלק מתאדה בדיוק כמו מים ובטמפרטורה נמוכה יותר. לא מדובר על כמות גדולה, אלא כמה עשרות מילילטרים לכל היותר. שימו פקק של מים בתוך תא מנוע של ג'יפ עומד במשך כמה ימים וגם המים יעלמו.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
שלום לכולם.
מניסיון אישי,הדלק אכן מתאדה ולא משנה זמן עמידת הסיקס או הפייב או הטרי!
אולם מערכת הנעה תקינה ובריאה,
מצבר
סטרטר
משאבה מיכנית..
וקרבורטור תקינים.
מניע כמו פנתר ואם הרכב עמד זמן מה נאמר שבועיים ויותר ,אז עוד 10 שניות סטרטר עם חצי צוק וללא לחיצה על דוושת הגז ..אמור להניע.
ואם צריך לשפוך דלק . וכול מיני אמצעי עזר, אז בבקשה לנקות את מסנני הדלק, והקרבורטור.
דעה אישית.
צביקה, תראה, אתה מתווכח עם עובדות. אין כאן אפילו בעל CJ אחד בשרשור הזה שלא מכיר את התופעה הזו.כל מי שענה בשרשור הזה, ללא יוצא מהכלל הוא בעלים של CJ, עכשיו או בעבר.
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
צביקה
אני מבין את הדיעה שלך ואתה צודק- אבל לא לגבי הקרב' הזה.
אין אטימה מוחלטת בתא המצוף. גם לאחר הידוק כל הברגים, גם לאחר שוידאת שכל האטמים שלמים, ולא משנה מה עשית-
בקרבורטור הBBD, קיימים 2 חרירים יעודיים במכסה הכי עליון של הקרב'.
החלק התחתון- גוף הפרפרים (מצערת)
החלק מעליו- אמבטית המצוף וגוף הקרב'
החלק שמעליו- ראש הקרב' שכולל את לוע היניקה, ומין חדרון קטן למכלול הסיכות וכיווני משאבת התאוצה.
האידוי נעשה בצורה הבאה. בין משאבת התאוצה- לחור שבוא היא עוברת- אין חפיפה. החור יותר גדול בכמה מונים והוא לא מהווה גורם לחיכוך כלל, משמע- ישנו שם מרווח מובנה אם תרצה ואם לא. אותו מרווח- הוא למעשה "שנורקל" לאידוי הדלק אל "חדרון" הסיכות וכיוון משאבת התאוצה.
אותו חדרון נסגר על ידי מכסה פח עם 3 ברגים ובעל שסתום כניסה חד כיווני.
באותו מכסה בדיוק, שסוגר סופית הכל (הנקודה הכי עליונה של תא המצוף)-
קיימים זוג חורים מקוריים, והם למעשה הגורם העיקרי לאידוי- כי עצם קיומם מהווה אי אטימה מוחלטת.
אז לסיכום- הם קיימים, כך תיכננו את הקרבורטור הזה, ודלק מתאדה ממנו. אין מה לעשות.
צביקה, אם תרצה אוכל לצרף לך לכאן תמונות מספר הטיפולים על הקרב', ושם אוכל להצביע לך ויזואלית על אותו זוג חורים.
בברכה.
סיקס פור לייב שלום רב!
ראשית אודה לך אם תצרף תמונות מספר הטיפולים וציין בעיקר את את החורים, שלןדעתך גורמים ,
להתאידות אובדן מאגר הדלק בקרבורטור.
שנית אני מכיר היטב את הדגם קרטר BBD, ובכל קרבורטור בסיסי, קיים פתח / נשם לאוויר אטמוספרי , לשם השוואת לחצים, וכדי למנוע הצפה,אינני מבין מדוע הקרבורטור הספציפי הזה שונה מכל קרבורטור אחר בנוגע להתאידות הדלק,ואשר לפי טענתך קימים חרירים מעל גובה פני הדלק בקרבורטור, כך שלא יתכן אובדן דלק דרך החרירים, ותפקידם לגרום לחדירת אוויר אטמוספרי בלבד, למנוע הצפה, וריח דלק, מה שעושה היום מסנן הקניסטר, ומסנן פחם, המורכב ליד פיית המלוי בטנק הדלק, ברכבים מודרנים, על מנת לספוח אדי דלק.
גם אם כל בעלי הCJ, טוענים שקיים אצלם בעיית התנעה של רכב שנח הרבה זמן, זו עדיין לא הוכחה, שבבעייה היא באובדן דלק בתא המצוף, בגלל התאידות, מה שגורם לכבוי הרכב מיד לאחר ההתנעה בגלל מפלס דלק נמוך.
אני עדיין טוען שאתם מחפשים את המטבע מתחת לפנס, ויש בידי הצעה של השקעה חד פעמית, של הרכבת משאבת דלק חשמלית, אשר עם פתיחת מתג ההצתה, גם לאחר מנוחה של הרכב במשך זמן ארוך, תמלא את הדלק החסר בתא המצוף ותפתור את ה"בעייה" אחת ולתמיד, ותמנע ממתן גושפנקא, ל"ריקול"} שלא קיים!
בברכה
ובהבנה
צביקה
צביקה קרבורטורים
נייד-054-4861318
שמרו על קשר