צפייה בגרסה מלאה : דיון מעשי על הרעידות בעקבות ההגבהה של צ'רוקי
התקנתי בשעה טובה את קיט רוביקון 4.5" על הצ'רוקי (XJ 94). תמונות בהמשך, וכתבה מסודרת כמובן. בסך הכל ההתקנה עברה בשלום, והתוצאה נראית טוב מאד (יותר נכון מצחיק מאד כי הג'יפ עדיין על צמיגי הקורקינט, אל תבקשו תמונות כי לא יהיו בלי הנעליים החדשות...).
---- יש רעידות driveline vibes כצפוי. רעידות מכובדות.
הפתרון הסופי הוא SYE ודרישפט חדש, ואני בהחלט מתכוון ליישם אותו - אבל לא עכשיו, אלא בשלב מאוחר יותר יחד עם החלפת הסרן האחורי. כרגע צריך לפתור את הרעידות, ובשביל זה מגיע עם הקיט קיט הנמכת טרנספר שזה בסך הכל 4 בוקסות וברגים ארוכים להנמכה של גשר הטרנספר. מאד פשוט לכאורה, אבל... ראו תמונה:
http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=2219&stc=1
בשני הצדדים המצב נראה ככה - בורג אחד שהולך לתוך אום מרותך בתוך השלדה, ועם זה אין בעייה, אבל השני הוא אום שסוגר בורג שמרותך לשלדה.
האם זה מקורי? נראה לי שכן, ויש בזה גם הגיון, הברגים המרותכים הם מובילים להרכבת הגשר בקלות. אבל אני לא בטוח, כי כל שאר הקיט הוא אשכרה bolt-on וההוראות אמנם קצרות אבל מדויקות. לא נאמר מילה על האפשרות הזאת. אני מחפש תשובה גם בפורומים הזרים, אבל אשמח לדעת מה המצב בצ'רוקים שלכם ואם יש לכם רעיונות להתמודדות פשוטה אם הבעייה.
איציק - 4X6ZH
27-09-06, 21:55
זה המצב גם בצד השני של הגשר?
***
איציק
יש פיתרון, דבר עם עמי, הוא נתקל באותה בעיה ופתר אותה.
בכל מקרה, אתה לא חייב את הברגים שהם סיפקו, מספיק להנמיך מעט ( פחות מ 1 ס"מ) בשימוש עם שייבות על הברגים הקיימים, נסה 3-4 שייבות דקות בכל פינה, סיכוי טוב שהרעידות חולפות.
חיובי איציק, אבל בהצלבה. בצד אחד הקדמי כזה והאחורי כזה, ובצד שני להיפך.
בשיחה עם ניר עכשיו קפץ הרעיון שאולי הבורג לא מרותך לשלדה אלא זה סוג של בורג עיוור stud, לא חשבנו על זה כשהאוטו היה על הליפט, היה כבר די מאוחר ביום והמוח עייף. אני אבדוק את זה, למרות שברגים עיוורים בדרך כלל יש להם קטע חלק באמצע, לא?
זה לא מרותך לשילדה.אתה יכול להשתמש במפתח צינורות.
אם זה לא מרותך- שני אומים על קצה הבורג יוציאו אותו. למה להרוס אותו עם מפתח צינורות...?
אסף.
תודה לכולם, אם ככה מחר אני מנמיך את הטרנספר ואני מקווה שזה יספיק בלי קלינים.
הי נמרוד
נו מה יצא ?
לדעתי אתה צריך הנמכה של לפחות 3 ס"מ וקלינים של 4 מעלות
הנמכה של 2 לא תספיק לבד .
מה גם שהבעיה בעקבות ההגבהה הביא לא רק הזוית של הדריב שאפט
אלה היתרחקותו ועבודה בנקודה אחרת מן המקורית.
Nimrod,
There is another option
And its a good one
Instead of using the cross member drop kit, you can use a motor mount lift kit
it will raise the front of the engine to get a better output shaft angle
without sacreficing ground clearance.
lets see some pics!
ניסיתי על הבוקר, לא הצלחתי לחלוץ את הברגים העוורים האלו. שמתי כמה שיבות כעצת רמי, בערך 6 מ"מ סך הכל, זה השפיע והקטין את הרעידות בצורה מורגשת אבל לא מספיק. צריך להוציא את הברגים האלו, מחר אני שולף עליהם את הרתכת.
לגבי העצה של ג'ו - לא חשבתי על זה, נסתכל גם על תושבות המנוע.
לפני שאתה הורס אותם- ניסית חימום של הבורג (אולי הוא סגור עם לוקטייט) ופתיחה עם שני אומים?
אסף.
ניסיתי עם שני אומים, הבעייה היא שהוא מאד קצר. השחזתי שני אומים דקים במיוחד לצורך העניין. לא הלך. לא נאבקתי יותר מדי בדיוק בשביל לא להרוס אותם.
החימום, לשבירת הלוקטייט, הוא העניין. יש לך ספר חלקים של XJ עם שרטוט פיצוץ? אולי תראה אם באמת מדובר בגוז'ון או שזה בורג מרותך...
אסף.
למה לא להשתמש במפתח צינורות?אתה מחליף את הברגים בכל מקרה לברגים יותר ארוכים אז למה אתה מסתבך עם השחזה של אומים וכל הבלאגן הזה.
עוד דבר שאני מציע לך והוא אל תחליף צמיגים עד שאתה לא פותר את בעיית הרעידות והגרגורים באוטו.
זה יקשה עליך באיבחון הבעיה .
הדיון הזה האיץ בי לסגור את הפינה הזאת אצלי בג'יפ,
ללא הנמכה קיבלתי רעד בהאצה (פיניון גבוה מדי), להנמיך פיניון משמע להקצין את זווית גל ההינע,
אחרי הנמכה של הטרנספר קיבלתי רעד בהאטה (פיניון נמוך מדי), הרמתי את הפיניון ונראה מה יקרה עכשיו...
אצלי המשחק עם זווית הסרן מאד פשוט - מנתק רדיוסים תחתונים, מגביה את הפיניון עם ג'ק, מקצר רדיוסים (מתכווננים) ומחבר אותם שוב. הדרך הנכונה היא כמובן לבצע את התהליך באמצעות פלס ומד זווית.
ד"א גל ההינע הקדמי שלי הוא TYPE3 כלומר קרדן כפול בצד הטרנספר ופעמון בירפילד בצד הסרן - הוא מסוגל לעבוד בכל זווית של הפיניון יחסית לטרנספר. מה עושים בנוגע לזוויות הקמבר והקסטר אחרי הגבהה כאשר יש גל הינע עם CV יחיד ? הרי כאשר מתאימים את זווית הפיניון למצב החדש, פוגעים בהכרח בזוויות הללו.
הי נמרוד
תלמד מעמי
ליפני שהוא פותח בורג כזה הוא מרסס אותו 3 ימים ב WD-40
אח"כ מכה אכזרית עם פטיש מלמטה על שני אומים
ואז לוקח מפתח צינורות
למזלו אצלו נפתח ולא נשבר וזה אמור להפתח
רק אצלך רכב יותר ישן ויתכן שהבורג חלוד יותר אז תוסיף עוד יום לריסוס
ותקח בחשבון שזה עלול גם להשבר .
את החימום תשאיר אולי לשלב האחרון.
ד"א גל ההינע הקדמי שלי הוא TYPE3 כלומר קרדן כפול בצד הטרנספר ופעמון בירפילד בצד הסרן - הוא מסוגל לעבוד בכל זווית של הפיניון יחסית לטרנספר. מה עושים בנוגע לזוויות הקמבר והקסטר אחרי הגבהה כאשר יש גל הינע עם CV יחיד ? הרי כאשר מתאימים את זווית הפיניון למצב החדש, פוגעים בהכרח בזוויות הללו.
בשביל זה יש 2X4 בידית הקטנה.
איציק - 4X6ZH
29-09-06, 09:13
ואז נזכרתי שפעם פעם בסוף אחרי שהרכב ממשיך לרעוד
לבדוק את תושבות המנוע והגיר
:smile: :smile:
****
איציק
איציק בלי צחוק, אבל אחד מהדברים הנחמדים ביותר ברכבים האלו זה שכל הבעיות, אבל כל הבעיות, כבר צפויות, ופתורות במידה זאת או אחרת - יש פורומים רק על XJ שמגמדים את אתרי החדשות הישראלים הגדולים ביותר.
הבעייה היתה צפויה, הפתרון הזמני יהיה הנמכה עם הספייסרים של הקיט + הרמה של הפיניון על ידי קלינים של כמה מעלות כנראה, ואני אגיע אליו תוך ימים ספורים.
בעתיד נדרש SYE ודרישפט חדש, שוב, הכל ידוע, יש מבחר של קיטים ולא צריך להמציא כלום.
אגב קלינים לסרן האחורי - יש למישהו מושג איפה קונים אולי באזור הצפון? או שרק ינוביץ' מחזיק דברים כאלו?
גם אני נוסע ב 2X4 ,
וויברציות מתרחשות רק אם הגל מניע ? או שמספיק שהוא מסתובב באופן פאסיבי ? ואם כן אז מה ההסבר לזה ?
רעידה = תדר + אמפליטודה. הרעידות הן כוחות. מן הסתם יש רעידות אבל הן יהיו בלתי מורגשות בלי שמומנט משמעותי עובר בגל ההינע, האמפליטודה שלהן אפסית.
נמרוד .
בקשר לברגים למה שלא תיצר בוקסה עם הברגה פנימת שתוברג על הבורג "העיוור" ובצד השני שתיהיה יצאה של בורג רגיל (באותו קוטר של הישן כמובן),
דבר שיחסוך ממך הרבה כאבי ראש אני חושב .
אלה אם כן זה מאוחר מדיי.
נמרוד .
בקשר לברגים למה שלא תיצר בוקסה עם הברגה פנימת שתוברג על הבורג "העיוור" ובצד השני שתיהיה יצאה של בורג רגיל (באותו קוטר של הישן כמובן),
דבר שיחסוך ממך הרבה כאבי ראש אני חושב .
אלה אם כן זה מאוחר מדיי.
זה הרבה יות מסובך
מאחר ואתה צריך להחליט קודם כמה בדיוק להנמיך ורק אח"כ אפשר ליצר מה שאתה מתכוון.
נמרוד לשאלתך
בטוח שתמצא כאלו קלינים אצל המשפרים הידועים כמו אלו בחיפה או באיזור פרדס חנה
או כל מי שמתקן קפיצי עלים גם לגיפים
סוזי המשתוללת
30-09-06, 22:02
מספיק שהוא מסתובב באופן פסיבי על מנת לייצר רעידות אבל כמו שנמרוד כתב כשיש עומס אז המשרעת גדולה יותר ואז הרעידות גדולות יותר
בסוזוקי יש לי מעט חופש בסליפ יוק מאז שקניתי את האוטו :mrgreen: וככה כשאני שוכח את הלוקרים במצב נעול יש מי שמזכיר לי לשחרר אותם
אגב עוצמת הרעידות היא פונקציה של מהירות
לי לא היו רעידות ולא הייתה הנמכת גשר, גם אחרי שהוספתי את הזחל.
מכיוון שהרכב שלי היה גבוה הרבה יותר, אני מציע שתחפש את השקל במקום אחר...
סוזי המשתוללת
30-09-06, 23:01
אמיר
אם אני זוכר נכון היו לך קלינים לא<?
לי לא היו רעידות ולא הייתה הנמכת גשר, גם אחרי שהוספתי את הזחל.
מכיוון שהרכב שלי היה גבוה הרבה יותר, אני מציע שתחפש את השקל במקום אחר...
איזה דרישפט היה לך? איזה טרנספר?
דרייבשפט גל-מט
טרנספר 231HD
גל הינע סטנדרטי? סליפ-יוק בתוך הטרנספר? בלי קרדן כפול? עם זחל??
אם זה היה כל אחד אחר הייתי אומר שאתה מז***ן את השכל, אבל יש כמה אנשים כאן שאני לוקח את מה שהם אומרים ברצינות, ואתה אחד מהם ;-)
ועדיין - NFW . בעברית נו-פאקינג-ווי. צריך לראות כדי להאמין, אבל אם אתה אומר אז תסביר לי איך הצלחת. משהו עשית שונה מהמקובל.
שלום נימרוד
אם זכור לי נכון אתה אמור להגיע ולהתרשם קצת-אבל לא חשוב.
אצלי הרכב עם 6" הגבהה +קיצור של ציר הטרנספר ודרייבשפט עם צלב כפול
אין לי קלינים מתחת לקפיצים אבל התושבות של הקפיצים כבר הולחמו בזוית הדרושה(על סרן דנה 44)
ואין שום רעידות ברכב מאחור!(גשר הטרנפר יושב במקומו המכובד)הגוז'ונים הוצאו בעזרת שני אומים!
ישנם רעידות ברכב ב120 קמ"ש בערך, אך הם באות מכיוון הסרן הקד'.
משום מה איזה גאון החליט שמשנת 2000 הרכב צריך להגיע עם פיניון נמוך-אך זה כבר לדיון אחר
אשמח לעזור
אסף
אסף מצטער, לפעמים יותר קל למצוא את הזמן לעשות מאשר להגיע לפתח תקווה... אנחנו כבר נתראה בשטח.
מה שאתה עשית זה בדיוק מה שאני מתכנן לעשות בשלב השני - סרן דנה 44, SYE בטרנספר, דרישפט חדש עם קרדן כפול. הנמכת הטרנספר היא זמנית, לעונת הטיולים הנוכחית.
אצלי יש הגבהה של 4.25 אינצ מאחור ו4 אינצ קדימה.היו לי קלינים מאחור והרדתי אותם.
כרגע האוטו עם 4 שייבות בטרנספר ואין שום רעידה בכל המהירויות.
חלצתי את הברגים היום עם הרתכת, הרכבתי את הספייסרים שהגיעו עם קיט המתלים. בנסיעת מבחן קצרצרה נראה שהרעידות אכן פסקו.
נשאר לי עוד להחליף לזרוע הפיטמן המונמכת ולכוון את ההגה והשפור סופית, והאוטו מוכן לנגב בסוכות :grin:
גם אני חזרתי עכשיו מנסיעת מבחן אחרי כיוון זווית הפיניון, תענוג !
החלפתי פיטמן, כיוונתי הגה, היו עוד רעידות מוזרות שבאו והלכו שבסופו של דבר התברר שנגרמו בגלל מגע של הטרנספר (המונמך) במגן שלו (האלכסוני). המגן הוסר, והאוטו שקט ונעים לגמרי, ואחרי שלושה ימי טיול במדבר, עם עבירויות הצלבות והמון שבילי נחלים מהירים, אני מסכם את השלב הראשון בבניית הצ'רוקי שלי כהצלחה :D
סוזי המשתוללת
15-10-06, 12:06
אתה מסכם כהצלחה ?
וולאק דרך המוצץ רואים את החיוך של עדי :-D שלא לדבר על זה שבתוך תוכה היא אומרת "ברוך שפטרנו מעונשו של זה " (הסיקס המוחרבן של אבא :mrgreen: )
מאד פשוט לכאורה, אבל... בשני הצדדים המצב נראה ככה - בורג אחד שהולך לתוך אום מרותך בתוך השלדה, ועם זה אין בעייה, אבל השני הוא אום שסוגר בורג שמרותך לשלדה...
הי נמרוד,
אני מחזיר אותך (וכל מי שיודע את התשובה...) לעבר כי אני שנייה לפני ביצוע הנמכה,
והשאלה היא פשוטה - אם היית משתמש במפתח צינורות היית בדיעבד יכול פשוט להבריג את ברגים המקוריים 'ההפוכים' החוצה ?
אודה לתשובה מהירה, אני מתחת האוטו מחכה ;)
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.