התחברות

צפייה בגרסה מלאה : למה לא רואים טנדרים עם מתלה אחורי כמו של הCOUNTY?



אלון_ק
31-10-06, 22:30
לדיפנדר קאונטי יש בוכנה במרכז הסרן שמתפקדת כקפיץ, עם עוד שני קפיצים כרגיל. חוץ מזה, מתלה ל"ר רגיל לגמרי. הרעיון הכללי, למיטב הבנתי, הוא לאפשר העמסה גדולה ללא שינוי בגובה הרכב ויחד עם זאת לפגוע מינימלית בתנהגות הרכב כשהוא לא עמוס. לא מצאתי תמונות באינטרנט, עמכם הסליחה.

אני מבין איך זה עובד. מה שאני לא מבין זה למה לא רואים את זה על כל טנדר?

asafk
31-10-06, 22:36
כי זה יקר.
כמה טנדרים ראית עם קפיצי סליל?

אסף.

tzagi
01-11-06, 02:38
Do a search on "air springs"

They been around for a while and they work great

I have a pair on the wifes Dodge Durango (they go inside the factory coils)
when I use it to tow, I pump them up, The total cost was less then $70 and well worth it(for towing or wight)
There are kits out there for almost any car and truck (US models) that you can think of, the 2 largest makers are air lift and firestone

http://www.airliftcompany.com/

http://www.fsip.com/riderite/


Another veriation is "air shocks"
common on lets say, Chevy El Caminos from the 80's
The rear shocks had an air chamber in them that one could pump up to compensate for load
They are also sold aftermarket today, do a search on "air shocks"

נמרוד
01-11-06, 14:35
אז כמו שג'ו כתב אתה כן רואה את זה על טנדרים גדולים באמריקה, וגם בארץ ראיתי פה ושם.

אבל אני חשבתי שאתה מתכוון לשאול על התצורה המעניינת של שלושה קפיצים... לא רואים כזה דבר הרבה?

סוזי המשתוללת
01-11-06, 18:34
דוקא היה לי סט אפ כזה עם כריות אויר בתוך ספירלות על gmc vandura
הכריות היו של פיירסטון והיו מתפוצצות כל הזמן מכיוון שהקפיץ שנסגר היה צובט אותן
מצד שני היה סט אפ כזה בסרן האחורי בשילוב עם העלים וזה הקנה לאוטו ביצועים טובים עם משקל כולל שהתקרב ל4.5 טון (רישוי מיוחד - סינגל ג'נט)

אלון_ק
01-11-06, 22:13
אסף דווקא ענה על השאלה, אבל נמרוד אכן העלה את השאלה המעניינת יותר: מה רע בזה?

נמרוד
01-11-06, 22:18
קודם תסביר לי מה טוב בזה.

אני מודה מראש, בגלל שזה לנדרובר אני חשדן יותר מהרגיל...

asafk
01-11-06, 22:19
הפטנט, למי שלא מכיר, נקרא "Leveller" ומטרתו לשמור על נוחות נסיעה זהה במצב ריק ועמוס, שתיהן מאוד נוחות. העקרון הוא שיש מערכת נוספת לשני קפיצי הסליל, אשר שומרת על הרכב בגובה אחיד. כשמעמיסים, והרכב יורד, הבוכנה מתחילה להיסגר, ויוצרת פיצוי שמגביה את הרכב חזרה (= מגדיל את קבוע הקפיץ).
מאותה סיבה שברוב הטנדרים יש קפיצי עלים, לא תראו פטנט כזה בטנדרים- קפיצי עלים זה זול ופשוט. סלילים יותר יקר. סלילים וleveller כבר יקר מאוד. וכשמוכרים טנדרים לאינסטלטורים וגננים, המחיר חשוב. (חוץ מהטנדר של האינסטלטור שבקישור הבא (http://www.jeepolog.com/284.html) שדווקא יש לו מערכת מתלים יפה )

אסף.

אלון_ק
01-11-06, 22:30
אסף הסביר, אני אקצר את זה לשורה אחת: אתה יכול לנסוע באותה נוחות בהעמסה משתנה. אתה לא חייב לסבול מקפיץ קשיח להחריד כדי לסחוב משקל.

תאמר מה שתרצה על ל"ר (עם הרוב אני אסכים ממילא), דווקא במערכות מתלים הם מפצים על כל שאר הפאשלות שלהם.

נמרוד
01-11-06, 22:44
אז למה רק אחד באמצע ולא, כמקובל, קפיץ אויר נוסף בכל פינה, במקביל לקפיצי הפלדה?

אלון_ק
01-11-06, 22:52
לא יודע. אמינות מערכת (בטח, ל"ר חשבו על זה... נכון...)?

asafk
01-11-06, 23:48
כי למתלי אוויר יש מערכת בקרה עם הרבה חלקים. המנגנון של הקאונטי הוא כולו בתוך הבוכנה, וכל הפעולה היא של המכניזם שממילא הוא חלק מהמתלה (זרוע הA )

אסף.

-->