צפייה בגרסה מלאה : צלבים
שלום
קראתי במספר מקומות שיש יחס בהרכבה בין שני הצלבים.
כלומר הם צריכים להיות מורכבים באופן יחסי אחד לשני כדי לבטל "בעית אליפטיות"
אשמח לכל מידע בנושא.
עודד
הצלבים צריכים להיות באותה פאזה. תמונה שווה יותר מאלף מילים - הדרישפט התחתון הוא מה שיש לנו בדרך כלל, שים לב לשני הצלבים המסומנים בחצים כחולים. הם מורכבים באותו מישור:
http://www.pirate4x4.com/tech/billavista/PR-shaft/phase.jpg
אם הם לא באותה פאזה כמו בתמונה, זה בגלל שמישהו פרק את הדרישפט והרכיב בחזרה כמה כמה שיניים ימינה או שמאלה (בחיבור הזכר-נקבה שבאמצע). פרק ותרכיב שוב, הפעם כמו שצריך.
תלוי באיזה רכב מדובר...
תפרט יותר בבקשה.
AvigdorAharon
30-11-03, 12:11
נמרוד,
למה אני לא רואה את התמונה? האם הבעיה היא אצלי?
אביגדור
הבעייה לא רק אצלך.
"הבעייה" היא באתר של השודדים (פיירטס).
הם לא מראים תמונות, אלא אם הגעת ישירות לאתר.
תלחץ על הלינק
http://www.pirate4x4.com/tech/billavista/PR-shaft/phase.jpg
ואז תראה את התמונה
ואחרי זה תראה אותה גם במודעה (אתה חייב קודם לראות את התמונה באתר שלהם).
תלוי באיזה רכב מדובר...
תפרט יותר בבקשה.
חשבתי שתבין לבד במה מדובר :D
בדיפנדרים יש פאזה של 45 מעלות בין הצלבים. וככה זה. אני מניח שגם בדיסקואים המצב זהה.
לנדי, אם אני מבין נכון אז יש לכם איזה סידור עם גומי קופלונג, אז מה העניין עם הזווית של הצלבים?
http://www.roversnorth.com/dent/FRC8641U.JPG
AvigdorAharon
30-11-03, 13:32
זאביק,
האתר לא מאפשר לי כניסה.
האם זו התמונה שחנן צרף?
אביגדור
לא, התמונה שחנן פרסם היא דרישפט של לנדרובר דיסקברי אם אני לא טועה שם יש קופלונג גומי בקצה אחד של הדרישפט ולא צלב. זה מה שאני חשבתי ולכן ביקשתי מיניב לפרט - אני לא בטוח מה יש מתחת לדיפנדר, תצטרך להפוך אחד על הצד בשביל שאני אראה את הדרישפט שלו - אני לא זוחל מתחת לנבלות. אם יש שם דרישפט רגיל עם שני צלבים שנמצאים לא בפאזה במקור - זה מעניין. יש תמונה?
ככה, נמרוד :roll: :roll:
http://imgsrv.pic4u.co.il/41e218e8a494b39ad84f6d897b56af80020000.a spx
עודד שלום, :)
בקישור הבא תמצא הסבר, ותוכל לראות היטב את האליפסה המדוברת
http://www.4xshaft.com/techinfo.html
אני אנסה להסביר למרות שאינני בטוח שאהיה ברור כי מדובר כאן על תנועות במרחב שקשה לי לתאר.
נניח שיש 2 צירים מחוברים בינהם בצלב אחד,
החלק הראשון של הציר הוא החלק המניע בקצה אחד שלו מורכב צלב ונמצא בזווית ביחס לציר המונע
כאשר נסובב את הציר המניע במהירות שווה, הציר המונע יסתובב במהירות לא שווה.כשאני כותב "לא שווה" אני לא מתכוון לכך שהוא לא משלים סיבוב בכל סיבוב של הצלב המניע אלא שיש חלק של המעגל שבו הוא מסתובב מהר יותר והבחלק אחר של הסיבוב הוא
מסתובב יותר לאט, בסך הכל כמובן שהוא משלים סיבוב יחד עם הציר המניע.
ככל שהזווית בין הציר המניע לציר המונע גדלה גדלים הפרשי המהירויות.
ניתן להגיד שהציר שמסתובב סיבוב אחד בדקה עושה גם 360 מעלות בדקה
אפשר לקרוא לזה מהירות סיבוב זוויתית.
אם נחלק את המעגל ל 4 חלקים שווים נראה שהמהירות הזוויתית של רבע הסיבוב הראשון
והשלישי זהים ושל השני והרבעי גם כמו בסמל של BMW
מהירות הסיבוב הזוויתית נובעת מהמסלול שעושים 2 הקצוות של הצלב שמחוברים לציר המונע הם אלו שנעים במסלול אליפטי כך שכאשר הם קרובים יותר למרכז הציר הציר נע במהירות גבוהה יותר וכאשר הם רחוקים איטית יותר.
כדי "לסדר" את המהירות חזרה מחברים בקצה השני של הגל המונע צלב נוסף, (בדיוק ב 90 מעלות לראשון) שנמצא באותה הזווית יחסית לגל כמו בצלב הראשון וכך מקבלים תנועת סיבוב אחידה.
(ולעיניין הלנד רוברים, אולי,יתכן הסבר כזה: אם הציר שיוצא מהגיר לא מקביל לקו הציר הדימיוני שיוצא מהדפרנציאל האחורי יתכן שניסו לתקן את זה ע"י היפוך לא ב 90 מעלות בדיוק? ) :roll:
כדי "לסדר" את המהירות חזרה מחברים בקצה השני של הגל המונע צלב נוסף, (בדיוק ב 90 מעלות לראשון) שנמצא באותה הזווית יחסית לגל כמו בצלב הראשון וכך מקבלים תנועת סיבוב אחידה.
אם לא היו הסוגריים עם ה " 90 מעלות" המשפט היה מושלם.
לא, התמונה שחנן פרסם היא דרישפט של לנדרובר דיסקברי אם אני לא טועה שם יש קופלונג גומי בקצה אחד של הדרישפט ולא צלב. זה מה שאני חשבתי ולכן ביקשתי מיניב לפרט - אני לא בטוח מה יש מתחת לדיפנדר, תצטרך להפוך אחד על הצד בשביל שאני אראה את הדרישפט שלו - אני לא זוחל מתחת לנבלות. אם יש שם דרישפט רגיל עם שני צלבים שנמצאים לא בפאזה במקור - זה מעניין. יש תמונה?
אם הנבלה לא תבוא אל מוחמד... :lol:
הנה צילום מהספר:
http://www.topspeed.co.il/forum/uploads/images/ds.gif
אני לא מבין איך זה תורם לעבודה בזוויות גדולות.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.