Close
Results 1 to 15 of 15

Thread: צלבים

  1. #1

    Default צלבים

    שלום
    קראתי במספר מקומות שיש יחס בהרכבה בין שני הצלבים.
    כלומר הם צריכים להיות מורכבים באופן יחסי אחד לשני כדי לבטל "בעית אליפטיות"
    אשמח לכל מידע בנושא.
    עודד

  2. #2
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,724

    Default

    הצלבים צריכים להיות באותה פאזה. תמונה שווה יותר מאלף מילים - הדרישפט התחתון הוא מה שיש לנו בדרך כלל, שים לב לשני הצלבים המסומנים בחצים כחולים. הם מורכבים באותו מישור:


    אם הם לא באותה פאזה כמו בתמונה, זה בגלל שמישהו פרק את הדרישפט והרכיב בחזרה כמה כמה שיניים ימינה או שמאלה (בחיבור הזכר-נקבה שבאמצע). פרק ותרכיב שוב, הפעם כמו שצריך.

  3. #3
    מנהל landY's Avatar
    Join Date
    Jan 2003
    Location
    תחת שמיים כחולים
    Posts
    1,451

    Default

    תלוי באיזה רכב מדובר...

  4. #4
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,724

    Default

    Quote Originally Posted by landY
    תלוי באיזה רכב מדובר...
    תפרט יותר בבקשה.

  5. #5

    Default

    נמרוד,
    למה אני לא רואה את התמונה? האם הבעיה היא אצלי?

    אביגדור

  6. #6
    מנהל פורום זאביק's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    רחוק מכאן
    Posts
    3,447

    Default

    הבעייה לא רק אצלך.
    "הבעייה" היא באתר של השודדים (פיירטס).
    הם לא מראים תמונות, אלא אם הגעת ישירות לאתר.
    תלחץ על הלינק
    http://www.pirate4x4.com/tech/billav...haft/phase.jpg
    ואז תראה את התמונה
    ואחרי זה תראה אותה גם במודעה (אתה חייב קודם לראות את התמונה באתר שלהם).
    יושב בסן פרנסיסקו על המים ....
    http://www.zeevik.net

  7. #7
    מנהל landY's Avatar
    Join Date
    Jan 2003
    Location
    תחת שמיים כחולים
    Posts
    1,451

    Default

    Quote Originally Posted by נמרוד
    Quote Originally Posted by landY
    תלוי באיזה רכב מדובר...
    תפרט יותר בבקשה.
    חשבתי שתבין לבד במה מדובר
    בדיפנדרים יש פאזה של 45 מעלות בין הצלבים. וככה זה. אני מניח שגם בדיסקואים המצב זהה.

  8. #8

    Default

    לנדי, אם אני מבין נכון אז יש לכם איזה סידור עם גומי קופלונג, אז מה העניין עם הזווית של הצלבים?


  9. #9

    Default

    זאביק,
    האתר לא מאפשר לי כניסה.
    האם זו התמונה שחנן צרף?

    אביגדור

  10. #10
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,724

    Default

    לא, התמונה שחנן פרסם היא דרישפט של לנדרובר דיסקברי אם אני לא טועה שם יש קופלונג גומי בקצה אחד של הדרישפט ולא צלב. זה מה שאני חשבתי ולכן ביקשתי מיניב לפרט - אני לא בטוח מה יש מתחת לדיפנדר, תצטרך להפוך אחד על הצד בשביל שאני אראה את הדרישפט שלו - אני לא זוחל מתחת לנבלות. אם יש שם דרישפט רגיל עם שני צלבים שנמצאים לא בפאזה במקור - זה מעניין. יש תמונה?

  11. #11
    מנהל פורום זאביק's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    רחוק מכאן
    Posts
    3,447

    Default

    ככה, נמרוד :roll: :roll:


    יושב בסן פרנסיסקו על המים ....
    http://www.zeevik.net

  12. #12

    Default

    עודד שלום,

    בקישור הבא תמצא הסבר, ותוכל לראות היטב את האליפסה המדוברת
    http://www.4xshaft.com/techinfo.html
    אני אנסה להסביר למרות שאינני בטוח שאהיה ברור כי מדובר כאן על תנועות במרחב שקשה לי לתאר.
    נניח שיש 2 צירים מחוברים בינהם בצלב אחד,
    החלק הראשון של הציר הוא החלק המניע בקצה אחד שלו מורכב צלב ונמצא בזווית ביחס לציר המונע
    כאשר נסובב את הציר המניע במהירות שווה, הציר המונע יסתובב במהירות לא שווה.כשאני כותב "לא שווה" אני לא מתכוון לכך שהוא לא משלים סיבוב בכל סיבוב של הצלב המניע אלא שיש חלק של המעגל שבו הוא מסתובב מהר יותר והבחלק אחר של הסיבוב הוא
    מסתובב יותר לאט, בסך הכל כמובן שהוא משלים סיבוב יחד עם הציר המניע.

    ככל שהזווית בין הציר המניע לציר המונע גדלה גדלים הפרשי המהירויות.
    ניתן להגיד שהציר שמסתובב סיבוב אחד בדקה עושה גם 360 מעלות בדקה
    אפשר לקרוא לזה מהירות סיבוב זוויתית.
    אם נחלק את המעגל ל 4 חלקים שווים נראה שהמהירות הזוויתית של רבע הסיבוב הראשון
    והשלישי זהים ושל השני והרבעי גם כמו בסמל של BMW
    מהירות הסיבוב הזוויתית נובעת מהמסלול שעושים 2 הקצוות של הצלב שמחוברים לציר המונע הם אלו שנעים במסלול אליפטי כך שכאשר הם קרובים יותר למרכז הציר הציר נע במהירות גבוהה יותר וכאשר הם רחוקים איטית יותר.

    כדי "לסדר" את המהירות חזרה מחברים בקצה השני של הגל המונע צלב נוסף, (בדיוק ב 90 מעלות לראשון) שנמצא באותה הזווית יחסית לגל כמו בצלב הראשון וכך מקבלים תנועת סיבוב אחידה.

    (ולעיניין הלנד רוברים, אולי,יתכן הסבר כזה: אם הציר שיוצא מהגיר לא מקביל לקו הציר הדימיוני שיוצא מהדפרנציאל האחורי יתכן שניסו לתקן את זה ע"י היפוך לא ב 90 מעלות בדיוק? ) :roll:

  13. #13

    Default

    כדי "לסדר" את המהירות חזרה מחברים בקצה השני של הגל המונע צלב נוסף, (בדיוק ב 90 מעלות לראשון) שנמצא באותה הזווית יחסית לגל כמו בצלב הראשון וכך מקבלים תנועת סיבוב אחידה.
    אם לא היו הסוגריים עם ה " 90 מעלות" המשפט היה מושלם.

  14. #14
    מנהל landY's Avatar
    Join Date
    Jan 2003
    Location
    תחת שמיים כחולים
    Posts
    1,451

    Default

    Quote Originally Posted by נמרוד
    לא, התמונה שחנן פרסם היא דרישפט של לנדרובר דיסקברי אם אני לא טועה שם יש קופלונג גומי בקצה אחד של הדרישפט ולא צלב. זה מה שאני חשבתי ולכן ביקשתי מיניב לפרט - אני לא בטוח מה יש מתחת לדיפנדר, תצטרך להפוך אחד על הצד בשביל שאני אראה את הדרישפט שלו - אני לא זוחל מתחת לנבלות. אם יש שם דרישפט רגיל עם שני צלבים שנמצאים לא בפאזה במקור - זה מעניין. יש תמונה?
    אם הנבלה לא תבוא אל מוחמד... :lol:
    הנה צילום מהספר:

  15. #15

    Default

    אני לא מבין איך זה תורם לעבודה בזוויות גדולות.

Similar Threads

  1. צלבים לג'פס
    By tomer s in forum פורום רכב שטח 4X4 כללי
    Replies: 1
    Last Post: 30-10-10, 20:29
  2. צלבים לג"פס
    By eli84 in forum פורום ג'יפ JEEP
    Replies: 0
    Last Post: 30-01-09, 18:57
  3. צלבים - פג תוקף??....
    By דרור ברלי in forum פורום רכב שטח 4X4 כללי
    Replies: 1
    Last Post: 26-07-07, 10:24
  4. צלבים לסיקס?
    By yoavshefer in forum פורום ג'יפ סיקס CJ
    Replies: 31
    Last Post: 26-09-06, 00:43
  5. צלבים
    By שחף110 in forum פורום רכב שטח 4X4 כללי
    Replies: 7
    Last Post: 09-06-06, 10:43

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •