האם בדיפנדר ,TDI 300 ,ישנה איזהשהיא סיבה מולדת (יעני ,"מחלה") שיכולה לגרום לשבר בקרנק למרות לחץ שמן תקין שמן מנוע טרי ומלא, חום מנוע תקין ,כל הפרמטרים לא הראו שום סיבה לדבר אך זה קרה,הדפיקות שהחלו להישמע הגיעו לאוזני ולמזלי עצרתי במקום ,כי כפי שנראה ,עוד כמה דקות עבודה והקרנק היה כבר נשבר לשתיים והנזק היה חמור שבעתיים. המנוע עבר אמנם 330000 ק'מ אך כל נקודות המיסוב היו תקינות ,כך גם המיסבים ,וברכב לא נעשה שימוש יוצא דופן שיכול לייצר עומס כבד .
איציק - 4X6ZH
16-11-06, 07:54
לפי מיקום השבר ( בחלק המרכזי של גל הארכובה )
כדאי לבדוק את ( בעצם להחליף ) את הפולי הקידמי הראשי ( שמשמש כבלאנסר )
ואת גלגל התנופה .
בגיר אוטמטי להחליף את הטורק .
אני הייתי ממליץ על פרוק כללי של המנוע ובדיקת משקל של כל הטלטלים והבוכנות .( שיהיה שווה )
*****
כללית מנועי דיזל שוברים קרנקים הרבה יותר ממנועי בנזין
ולא הייתי מחפש איזה בעיה המאפיינת את דגם המנוע שלך .
*****
כמובן שהפעולה הטכנית הנכונה היא בדיקת קוו של כל הצירים במנוע
ובדיקת גובה \ עומק בוכנות ביחס לשטח בלוק המנוע לאחר הרכבת הבוכנות ( לפני הרכבת הראש )
וליטוש שטח לבלוק המנוע .
רמז לבעיה כזאת יש כאשר אתה מקבל סימנים להטבעת שסתומים בראש המנוע .
*****
כמובן שיש עוד הרבה אפשרויות
כדאי לשקול ברצינות החלפת מנוע ולא להכנס לגישוש בילוש הוצעות כספיות גדולות וחשש על איכות התיקון .
במקרה שאתה רוצה לחסוך והמנוע עדיין לא מפורק לגורמים
אז תחליף קרנק בלבד .... וזה יעבוד
כמה ???
כל אחד והמזל שלו .
****
איציק
איזה יופי של תמונות!
אני הייתי מחליף מנוע כעצת איציק.
וברכב לא נעשה שימוש יוצא דופן שיכול לייצר עומס כבד .
לא המגרש שלי אבל מאד מעניין אותי ..
למה לא הועלתה בכלל האפשרות שקרה משהו אחר שגרם לשבר? - לאו דווקא עומס כבד או חוסר איזון ..
עד כמה שאני מבין חוסר איזון כזה או אחר היה מייצר תופעות לוואי שקודמות לשבר בגל הארכובה - תקנו אותי אם אני טועה אבל במקרה כזה היה אפשר לראות נזקים במקומות נוספים ( בוכנות , צילינדרים מיסבים .. )
מה לגבי נעילה הידרוסטטית ?