צפייה בגרסה מלאה : בעיית סטרטר
שלום לכולם
בזמן האחרון ניתקלתי בתופעה הבאה:
1. המצבר חלש, שכן אם אני לא מניע את הרכב למס' ימים אני צריך להניעו עם כבלים אבל זה קורה פעם בכמה שבועות ולא הספקתי להחליף את במצבר לחדש (80 AH לפי ההמלצות כאן).
2.כבר כמה פעמים ניתקלתי בתופעה הבאה: אני מנסה להניע את הרכב ואין שום תגובה (לא כמו מצבר חלש) לאחר מס' נסיונות או כעבור שעה מניע בנגיעה.
תופעה זו חזרה על עצמה כבר 3 פעמים.
האם לדעתכם יש קשר למצבר החלש שכן בנסיונות הבאים הרכב מניע בלי שטענתי את המצבר וללא כבלים.
האם הסטרטר גמר את חייו וצריך להחליפו? יכול להיות שסטרטר גמור לפעמים לא יניע וברוב הפעמים יניע כמו שצריך או שיותר הגיוני בעיית חיבורים ומגעים או ריליי.
ההתלבטות היא האם סטרטר גמור יכול לפעמים להניע ולפעמים לא???
אורן
יש לי הרגשה שהבעיה שלך היא יותר בעית מגע חשמלי מאשר סטרטר.
החוסר מגע יכול להיות מהסטרטר ועד החישן מצבים של הידית הילוכים.
בפעם הבאה שהתופעה חוזרת תנסה לשחק עם הידית הילוכים, ולנסות להניע במצב N.
מתי זה קורה? בבוקר/ערב כשרכב קר. באמצע יום בין נסיעות. יש נקישה מקיוון הסטרטר?
תבדוק חיבורים במצבר ובסטרטר (גם מינוסים).
וכמו שכתבתי, זאת רק הרגשה/תחושה בלבד.
יואב
אורן
יש לי הרגשה שהבעיה שלך היא יותר בעית מגע חשמלי מאשר סטרטר.
החוסר מגע יכול להיות מהסטרטר ועד החישן מצבים של הידית הילוכים.
בפעם הבאה שהתופעה חוזרת תנסה לשחק עם הידית הילוכים, ולנסות להניע במצב N.
מתי זה קורה? בבוקר/ערב כשרכב קר. באמצע יום בין נסיעות. יש נקישה מקיוון הסטרטר?
תבדוק חיבורים במצבר ובסטרטר (גם מינוסים).
וכמו שכתבתי, זאת רק הרגשה/תחושה בלבד.
יואב
היי יואב
זה קורה בד"כ כאשר הרכב קר ואם אני מנסה לשחזר התופעה החלה בתקופת החורף.
כאשר הרכב לא מניע אין שום נקישות מהסטרטר.
כמוכן, האם לדעתך יש מצב שסטרטר גמור לפעמים יניע בנגיעה.
בתודה מראש.
אורן.
בדיקה נוספת לחיישן מצבים היא האם יש אורות רברס?
(חיישן NSS אחראי על הנעה ב P ו N ועל אורות רברס)
גם אני בכיוון של מגעים אבל אם אתה אומר שהמצבר גמור - תתחיל בהחלפתו....
סער.
קודם כל תחליף מצבר, יכול להיות שיש גם בעיה אחרת אבל המצבר ממסך אותה ובכל מקרה הוא גמור לפי מה שאתה מתאר.
אם אני לא מניע את הרכב למס' ימים אני צריך להניעו עם כבלים אבל זה קורה פעם בכמה שבועות
לפני שאתה מחליף מצבר, אני מציע לוודא שאין לך "בריחת" זרם.
כלומר שאין איזשהו צרכן שצורך זרם כשהסוויץ' סגור, והוא מרוקן לך את המצבר.
בעז.
לפני שאתה מחליף מצבר
רוצה לומר, במקביל להחלפת המצבר. מצבר שהתרוקן לרמה כזו, ניזוק באופן בלתי הפיך.
לפני שאתה מחליף מצבר, אני מציע לוודא שאין לך "בריחת" זרם.
כלומר שאין איזשהו צרכן שצורך זרם כשהסוויץ' סגור, והוא מרוקן לך את המצבר.
בעז.
איך ניתן לבצע בדיקה כזאת?
זה נראה רלונטי מאוד.
בן כמה המצבר שלך?
סער
הוא בן שנה וחצי 72 אמפר-שעה.
איך ניתן לבצע בדיקה כזאת?
זה נראה רלונטי מאוד.
מחברים מד זרם בטור, בין המצבר לאחד הכבלים שמתחברים אליו, כאשר כל הצרכנים כבויים.
אמורה להיות צריכת זרם מינימלית של כמה מאיות האמפר. זהירות! לא להפעיל כלום, מד הזרם עלול להישרף.
תבצע את הבדיקה לאורך זמן (כמה דקות), יש צרכנים שהצריכה שלהם אינה סדירה.
אהלן אורן, אתה מוזמן לקפה, ובזמן שהמים מתחממים, אני אבדוק לך אם יש גניבת זרם.
אופן הבדיקה - נתק מינוס מהמצבר, חבר אמפרמטר , חוט אחד למינוס מצבר והחוט השני לכבל מצבר שניתקת מהמצבר. הקריאה שאתה אמור לקבל היא מקסימום שבמקסימום 0.8 אמפר שזה גבוהה.
בד"כ אם יש מערכות שעובדות כגון אזעקה או איתורן, האמפרמטר יראה 0.2 אמפר, לא יותר.
יניב.
אורן שלום
תעבוד לפי ההיגיון שלי.
1.תדליק אורות בלי להניע ספר מה קורה
2.תדליק אורות תנסה להניע האם המתח נופל (אורות נחלשים משמעותית)?אם כן רוב הסיכויים סטרטר ו/או מצבר ו/או אלטרנטור.
3.תדליק אורות תנסה להניע אם המתח לא נופל אז יכול ליהיות בנוסף למה שניכתב כאן גם סוויטצ' דפוק .
כל זה על רגל אחת יותר נכון על אצבע אחת.
טל
אהלן יניב וטל.
בנתיים החלפתי מצבר ל 80AH, ועד עכשיו עדיין התופעה לא חזרה על עצמה.
בכל מיקרה במידה ויחזור אני אקפוץ ליניב.
לדעתי עדיף בכל זאת לוודא שאין בריחת זרם. לא כדאי לחכות עד שהמצבר יתרוקן שוב לגמרי.
ריקון כזה מזיק למצבר באופן בלתי הפיך. ייתכן שאתה לא נתקל בסימפטומים כי המצבר הנוכחי בעל קיבול גדול יותר, מהמצבר הגמור שהיה לך קודם.
לדעתי עדיף בכל זאת לוודא שאין בריחת זרם. לא כדאי לחכות עד שהמצבר יתרוקן שוב לגמרי.
ריקון כזה מזיק למצבר באופן בלתי הפיך. ייתכן שאתה לא נתקל בסימפטומים כי המצבר הנוכחי בעל קיבול גדול יותר, מהמצבר הגמור שהיה לך קודם.
הי בוזי
תודה על ההערה/הארה.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.