PDA

צפייה בגרסה מלאה : מידות לא ברורות לברגי מוט פנהרט



ibinder
25-02-07, 02:22
הי,

אני רוצה להחליף את הברגים של המוט פנהרט שלי (הם אכולים וקצת דפוקים, וכתוצאה מכך יש לי חופש - מורגש בתנועה מהירה של ההגה).
הבוקסות עצמן, הוחלפו בבוקסות שנקנו אצל יאנוביץ ביוני... כך שאני מאמין שהפעם מדובר בבורגים, שכבר בפעם שעברה, ראיתי עליהם סימנים וקצת אכילה בצד.

בקטלוג עצמו הם נותנים 2 מידות לברגים (16+17 באיור):
M14 X 80 MM
Flanged Head M16 X 82 MM
לא ברור לי איך יש 2 מידות... הרי זה די סטנדרטי בכל הרכבים...
החורים בתושבות על הסרן, ועל השילדה אחידים...
אין לי קליבר בבית, ואני רוצה לבקש מחבר שיביא לי מת"א מחר.. כך שאם מישהו יודע, זה יעזור...


אמממ, נראה לי שהפעם אני אקנה ברגים בחוזק 12.9, כך שאשן בלילה בשקט עם חיוך עד גיל 95.


עידן

נמרוד
25-02-07, 08:17
ברגים סטנדרטיים שעולים גרושים. הכי טוב ללכת עם הישן כדוגמא כדי לקבל גם את האורך הנכון של הקטע החלק, שלפני ההברגה, שזה מה שחשוב, אם כבר מדקדקים בקטנות מבחינת חוזק.

אם אתה לא יכול להשבית את הרכב בשביל זה, אז שיביאו לך גם M14 וגם M16 באורך שאתה מודד על הרכב. מדובר על שקלים בודדים בכל מקרה.

איציק - 4X6ZH
25-02-07, 09:06
נקודה נוספת .
כדאי להשתמש בברגים חלקים ללא ברגה על השטח הנמצא בתוך הבוקסה . ורק הקטע החיצוני תיהיה הברגה .
ניתן למצוא ברגים בעלי דרגת קושי גבוה יותר
****
איציק

ibinder
25-02-07, 11:34
להעמיד את הרכב, זאת תהיה בעיה :-(
נראה שאצטרך להביא כמה ברגים (ברגים עבים, וארוכים, בחוזק 12.9, לא עולים גרושים... בעצם תלוי איפה קונים... בפעם האחרונה שקניתי בנתניה, קניתי את ברג, הייתי צריך למשכן את הרכב...)
אולי אהיה היום בת"א, ואקנה בבית הבורג...

איציק,
חזקים יותר מ 12.9?


תודה.

נמרוד
25-02-07, 12:00
אתה לא צריך ברגים עם חוזק יוצא דופן. הברגים גם לא אמורים להשחק אם אין חופש, ואחרי שהחלפת את הבושינגים כבר לא יהיה חופש גדול. מה שכן, אני רמזתי ואיציק כתב - חשוב שכל החלק שעובד, יהיה חלק, בלי הברגה. ההברגה צריכה להתחיל רק אחרי כל האוזניים למיניהם. לכן אורך הבורג חשוב.

rlzel
25-02-07, 14:12
במוט פנהרד זה M14 לפעמים בבוקסות התחליפיות זה לא מתאים בדיוק וצריך להשתמש ב9/16
ה M16 מתאים לבוקסות של המוטות רדיוס.
ברגי פלדה יעשו את העבודה ,תקפיד להשתמש באומי ניילוק.
הראל

gp1
25-02-07, 16:33
עידן
אצלי החלפתי את כל הברגים במוטות רדיוס קדמיים ואחוריים ובתמך A ובמוט פנהרד במכה אחת וזה עשה רק טוב לי ולרכב .
התרגיל הנכון הוא לעשות שני רכבים במכה , ( תמצא פרטנר לעניין ) מפרקים ( ברכב אחד כמובן ) מכל מקום בורג אחד לדוגמא . ונוסעים עם הרכב השני להביא ברגים ( מחנות ברגים מקצועית ( כדי לא לרוץ ממקום למקום . ועם פרטנר ההחלפה מהירה וקלה יותר . חשוב ברגים באותה רמת חוזק ויותר , וכמו שאמרו איציק ונמרוד מבנה הבורג .
כל הרגים עם האומים עלה לכל רכב כ -110 ש"ח

-->