PDA

צפייה בגרסה מלאה : מערכת קירור בZJ



אורן71
31-03-07, 09:50
שלום לכולם.

כבר זמן רב שאני מנסה לפתור בעיה של בריחת נוזל קירור מהמערכת.
לאורך הדרך החלפתי פקק רדיאטור לפקק במקורי בלחץ של 18PSI דבר אשר הפסיק את תופעת הרתיחה ועליית מפלס הנוזל במיכל העודפים ובריחת נוזל מצינור העודפים.
כמוכן בצעתי בדיקת לחץ במוסך לאיתור נזילות ולא נמצאה שום נזילה חיצונית חוץ מזליגה קלה מאוד מהבורג של משאבת המים, הוחלפה המשאבה והנושא השתפר האופן כזה שהיום על כל 500 ק"מ בערך אני ממלא משהו כמו 1/4 ליטר.
יש לציין שבמוסך גם בוצעה בדיקה של נוכחות גזים בנוזל הקרור (אטם ראש,) ולא נמצאה אינדקציה חיובית.

הרכב מתפקד מצויין ולא מתחמם בכלל (עוד לא הגענו לקיץ!!), מה שכן הצינור של החזרת הנוזל לרדיאטור (העליון) קשה אני לא יודע להגיד אם זה לחץ תקין או לא.

רציתי לשמוע אם למשהו יש רעיון או שמא זו בריחה פנימית במנוע??

כמו כן הייתי מעוניין לקבל המלצה למכון רדיאטורים מומחה שיוכל לפתור או לפחות לעלות על הבעיה עוד לפני הקיץ.

בברכה
אורן.

ניר ל
31-03-07, 10:10
אצלי מפלס הנוזל יורד די מהר לקו התחתון של מיכל העודפים ושם הוא נשאר.

אורן71
31-03-07, 10:48
אצלי זה לא כך.
המפלס יורד מתחת לקו התחתון ואם אני לא משלים אז זה מגיע עד חשלב שהסנסור של חוסר בנוזל קרור נדלק בפנל.

grand
31-03-07, 10:53
מפלס הנוזל קירור צריך להיות הקו התחתון, כל כמות שתמלא מעבר לקו זה תגלוש ממיכל העודפים החוצה בזמן חום או בזמן נסיעה בשיפוע חד.
גם אצלי מהיום הראשון שהרכב אצלי, פעם בכמה חודשים צריך להוסיף איזה רבע ליטר מים. ככה זה.

אורן71
31-03-07, 11:23
היי

אני לא מדבר על כל כמה חודשים אלא כל 500 ק"מ, זה נשמע סביר?

אוחז ג'בקות
31-03-07, 17:48
אם אין שום נזילה ורק אם אין שום נזילה, תנסה תרמוסטט, אולי הוא תפוס חלקית.
חוץ מזה תנסה לעשות פלאשינג למע' קירור אולי הרדיאטור סתום.

ADY
31-03-07, 20:37
זה קרה פעם ברכב שלי. בסוף, מצנו על המצנן, שטח של כ-ס"מר שכולו היה מלא בחורים קטנים נורא,
ממש כמו פורוזיה. תוך כדי בדיקה בעזרת לחץ אויר בתוך אמבטית מים, האויר היה יוצא מהחורים כמו "עשן" ולא בועות אויר כמקובל! אני לפחות מצאתי את זה מאוחר מידי...הצטרכתי לעשות "ראש מנוע"!!! תיזהר!
דרך אגב, לא היה ניתן להלחים את החורים , החומר היה ממש רקוב באזור!

אורן71
31-03-07, 20:45
האם משהו יכול להמליץ על מוסך המתמחה בסוג זה של בעיות אשר ניתן לפנות אליו לצורך בצוע הבדיקה?

grand
31-03-07, 21:07
אורן.
בעיה כמו שלך קשה לפיתרון באינטרנט.
להכניס לך רעיונות שונים ומפחידים לראש זה גם לא בריא.
הכל מתחיל ונגמר בבדיקת לחץ שביצעת במערכת, אם ביצעת אותה טוב ובוודאות מוחלטת לא זיהית כל נזילה שהיא. הייתי מבצע אותה שנית לאחר שפירקת את מדחס המזגן והתושבת שלו ( אם המנוע V8), מנסיון, רוב הנזילות הקטנות והקשות לזיהוי קורות באיזור הזה, יש שם נקודות תורפה של אטמים שונים וצינורות מים קטנים שקשה לראותם בצורה רגילה.
ועכשיו לחלקים המפחידים :mrgreen:
1.תתכן בריחת נוזל קרור לתא השרפה והחוצה מהאגזוז בגלל סעפת יניקה אכולה.
בסעפת יניקה יש מעברי מים שעלולים להאכל בגלל שימוש במי ברז.

2.אטם פרוץ של מכסה קידמי ראשי של המנוע (טיימינג) מאחורי כל הפולים.
גם שם עוברים מים, עלולה להווצר נזילה קשה לזיהוי כיוון שהיא קלה ובגלל חום המנוע המים מתאדים מהר, במיקרה זה היית שם לב לסימני מים ירוקים בדופן המנוע.

בהצלחה.

אורן71
07-04-07, 23:04
היי
נראה שהיום במהלך טיול בצפון נמצאה הבעיה.
פתח היציאה העליון אשר אליו מתחבר צינור המים שמחזיר את המים החמים מהמנוע לרדיאטור סדוק בדיוק בהיקף שבו הבנד חובק את הצינור, אורך הסדק כ120 מעלות ממהיקף בחלק העליון.
בתור "עזרה ראשונה" אטמתי עם פלסטלינה וסגרתי את הצינור עליה.
כמובן שעדיין בורח נוזל מתחת לפלסטלינה.
לשאלותי:
1.
האם קיים איזה שהוא חומר שניתן בעזרתו לאטום את הסדק על הפתח שעשוי מפלסטיק חשבתי על דבק אפוקסי או משהו דומה אבל אני לא בטוח שזה יעמוד בלחץ א בטמפ'?
2.
האם ניתן להחליף אך ורק את הדוד הזה במקום רדיאטור קומפלט, (ידוע לי שבחלק מהרכבים הדוודים שבצדדים הם מודולרים וניתנים לפירוק והחלפה.
3.
$$$ במידה והנ"ל לא אפשרי אני מבין שחייבים להחליף רדיאטור קומפלט, האם מומלץ לקנות חליפי מתוצרת מקומית, מפירוק או רק מקורי??

בברכה

Saar
08-04-07, 08:19
הי אורן,

אם הרדיאטור שלך מקורי, סביר שתאלץ להחליף אותו.
גם לי (ב XJ) היתה בעיה דומה מאוד, הדודים המקוריים מפלסטיק, התחליפיים מנחושת.
הרשת המקורית עשויה אלומניום ואין אפשרות לחבר דודי נחושת לרשת אלומניום.
למיטב ידיעתי אין דודי פלסטיק תחליפיים (אבל שווה לבדוק שוב).

לגבי רדיאטור מקורי או תחליפי,
לדעתי, מקורי.
אני התקנתי תחליפי (של "בשן") ומאז, כאשר אני מדומם את הג'יפ לאחר נסיעה בה הוא מתחמם (לטמפ' עבודה) יש לי בריחת מיים ממיכל העיבוי.
החלפתי פקק.
הבעיה ככל הנראה נובעת מהבדל בגובה החריר לשחרור לחץ ברדיאטור (נמוך במ"מ לעומת המקורי).
לפני החלפת הרדיאטור לא הייתה בעיה כלל.

בדוק כמה יעלה לך ליבא דרך EBAY. בזמנו היה הבדל של 700 ש"ח בין המחיר בארץ למחיר מ EBAY אחרי משלוח ומיסים.

סער.

אורן71
08-04-07, 14:36
היי
הייתי מעוניין לקבל את חו"ד לרדיאטור המצ"ב חליפי ולא של MOPAR .
האם אלו סוג החליפיים שמיקום החריר לא כמו באורגינל?
כמו כן אם למשהו יש מושג מה שיעור המס על פריט זה.
בברכה
אורן.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/96-98-JEEP-GRAND-CHEROKEE-RADIATOR-SUV-AUTO-PART-NEW-97_W0QQitemZ330106350100QQihZ014QQcatego ryZ33602QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZVie wItem

Saar
08-04-07, 14:54
26% מכס

+ מע"מ.

סער.

אורן71
08-04-07, 15:10
26% מכס

+ מע"מ.

סער.

הי סער
תודה על התגובה המהירה.

grand
09-04-07, 22:27
לך על מקורי, אל תחפש מציאות סיניות מפוקפקות, ההפרש כ 1000 ש"ח בארץ בין המקורי לסיני שבשן ודומיהם מביאים.
ואם כבר בכל זאת החלטת לייבא מארה"ב אז הייתי הולך לכיוון הזה בלבד - רדיאטור מתכת מלא 3 שורות.
http://www.radiatorexpress.com/product.asp?part_id=6639&aaia_id=1182136

אורן71
09-04-07, 22:54
לך על מקורי, אל תחפש מציאות סיניות מפוקפקות, ההפרש כ 1000 ש"ח בארץ בין המקורי לסיני שבשן ודומיהם מביאים.
ואם כבר בכל זאת החלטת לייבא מארה"ב אז הייתי הולך לכיוון הזה בלבד - רדיאטור מתכת מלא 3 שורות.
http://www.radiatorexpress.com/product.asp?part_id=6639&aaia_id=1182136

אהלן רמי
לאחר שנכנסתי לקישור שלך ראיתי שהם מציעים עוד שני דגמים:
1.עם דודי פלסטיק כמו המקורי 2 חלקים
2.הכל מאלומיניום שני חלקים
3.הכל מתכת לפי המלצתך 3 חלקים

ושאלתי האם העדיפות ל3 שבגלל שזה 3 חלקים או שמא מתכת עדיף על אלומיניום.
כמו כן רציתי לברר: אם מה שבשן מביא זה כמו מה שצרפתי מקודם אז כמו שהבתי אני חייב לותר עליו בגלל מיקום חריר יציאה שלא בגובהה הנכון??!!
ואז זה מחזיר אותי להתלבטות גם לגבי האפשרות ה 3 המומלצת??
אני מצטער אם אני הצלחתי להתיש, פשוט אני חייב לקבל את ההחלטה הכי נכונה כמה שיותר מהר.

grand
09-04-07, 23:15
החלפתי לצערי את הרדיאטור לזה של בשן לפני כשנתיים, ומאז ממערכת קירור משודרגת ומצוינת שהיתה לי קודם קיבלתי מע' קירור שמתפקדת פחות טוב בעומסים של ימים חיים ומזגן ובעמידה ממושכת, החריר אינו ממוקם במקום הנכון, דבר הגורם לאיבוד מים מוקדם מהרגיל ואי שמירת לחצים נכונים, וכאשר החלפתי את הפקק לחדש, העסק השתפר אך החלה נזילה מוזרה בגלל הלחץ מפיית המילוי דרך הפקק החדש, בקיצור זול ורע. אני מחכה להיזדמנות שישבר לי כדי להחליף את הרדיאטור הזה.
אלומיניום מלא זה טוב, 3 שורות אמור להיות עדיף, מוצר אמריקאי ולא סיני עוד יותר טוב... וגם המחיר שלו סביר. אבל בכל זאת מקורי מופר לדעתי - הכי טוב.

נמרוד
10-04-07, 08:35
אולי פספסתי, כמה עולה בארץ רדיאטור מקורי חדש? אצל היבואן או ינוביץ'.

אורן71
10-04-07, 09:41
לאחר סקר שוק מקומי להלן מס' ממצאים:

מחיר במכשירי תנועה למקורי:2530 ש"ח כולל
בשן:1400/2067 ש"ח כולל צריך מידה ע"מ להגיד איזה מהם מתאים.
אבי פראטס: 850/1000 ש"ח כולל, צריך מידות ע"מ להגיד איזה מהם מתאים.
מפירוק יש כרגע לשנת 93 ואני לא בטוח שיתאים בעלות של 700 ש"ח כולל עם אחריות ל 3 חודשים.

כמו כן יצרתי קשר לגבי דבק אקרילי לריתוך פלסטיק, אני ממתין לתשובת היועץ לגבי עמידות בטווח טמפ' של עד 120 מעלות ולחץ של 18PSI.

כרגע נראה לי שאין שום סיבה לקנות את בשן בפערי המחירים הנ"ל מה גם שרמי וסער מדווחים על בעיה בשמירת לחץ עקב חוסר התאמה לפקק המקורי!
לגבי אבי פרטס: המחיר זול אבל שוב פעם מפחידה האיכות.

לאחר שאני אקבל תשובה סופית לגבי הדבק (אני בספק לגבי פתרון זה) נקבל החלטה לגבי מקורי/יבוא/מפירוק.

דעתכם...


בברכה.

נמרוד
10-04-07, 10:04
2530 ש"ח למקורי, בהנחה שזה באמת מקורי, חדש, ומתאים פיקס - נראה לי הכי חכם.

אורן71
10-04-07, 18:04
לידיעתכם:
הדבק האקרילי יוכל לעמוד בטמפ' המבוקשות אבל 18PSI זה מעבר ללחץ שדבק זה יוכל לעמוד.
בברכה.

-->