צפייה בגרסה מלאה : חוזר למשפחה-גראנד חדש ואיתו שאלות חדשות
לאחר תקופה של 5 שנים על דיסקו דיזל (מודעה תפורסם בנפרד) ולפניו סופה, נתקלתי בהזדמנות להתחדש בגראנד 98 V8 יד ראשונה עם 100K ק"מ במחיר טוב מבית טוב ולאחר התלבטות לא קצרה וסיבוב קצר החלטתי ל"ערוק" מהממלכה הבריטית לטובת זולל הבנזין האמריקאי!
המטרה הסופית היא להגיע עם הגרנד לרמת עבירות של הדיסקו הנוכחי, כלומר, צמיגי שטח מלא 245.75.16 או שווה ערך, מהלכי מתלה לפחות כמו בדיסקו סטנדרטי, נעילה אחורית ומיגונים הכרחיים.
ועכשיו נעבור לשאלות שנותרו לאחר שסרקתי את רוב השרשורים קודמים:
1. נעילה מרכזית - בכל הדלתות חוץ מדלת נהג השלט לא נועל, יש איזשהו טריק שפספסתי או שכל המנועים\חיווט דורש בדיקה? אולי ה ecu תקול?
2. מנוע מדומם עצמאית בסל"ד נמוך - גם בסרק וגם בנסיעה, ניקוי בית מצערת? מנוע צעדים? מצריך קריאת תקלות במוסך מורשה?
3. ישנה נזילת מי קירור על הבלוק מאחורי המשאבת מים, האם הכיוון הוא המשאבה? כמה לחץ מכניסים בבדיקת לחץ במנוע הזה?
4. מיגונים - בהסתכלות ראשונית המיכל דלק חייב מיגון, בהנחה שנגביה ב-3"~ מה לגבי הטרנספר? מגיני סף? מיגון דיפרנציאל?
זהו ביינתים, מקווה שעשיתי צעד נבון...
השלט פותח דלת נהג בלחיצה ראשונה ואת כל הדלתות בשתי לחיצות רצופות, סוגר את כל הדלתות בלחיצה אחת.
נקה את בית המצערת ומנוע הצעדים באמצעות ספריי קרבורטורים, עם מנוע הצעדים צריך להיזהר מאד בניקוי - הוא עלול להישבר מאד בקלות, תוודא שאתה יודע מה אתה עושה, סביר שזה יפתור לך את הבעיה שאתה מתאר.
משאבת מים החליפו אצלי בממוצע כל 60 אלף ק"מ, יכול מאד להיות ששלך כבר עשתה את שלה.
המטרה הסופית היא להגיע עם הגרנד לרמת עבירות של הדיסקו הנוכחי, כלומר, צמיגי שטח מלא 245.75.16 או שווה ערך, מהלכי מתלה לפחות כמו בדיסקו סטנדרטי, נעילה אחורית ומיגונים הכרחיים.
4. מיגונים - בהסתכלות ראשונית המיכל דלק חייב מיגון, בהנחה שנגביה ב-3"~ מה לגבי הטרנספר? מגיני סף? מיגון דיפרנציאל?
זהו ביינתים, מקווה שעשיתי צעד נבון...
תתחדש.
הרבה חומר תמצא בדיפדוף אחורה בפורום.
גראנד סטנדרטי - עבירות די ממוצעת, פגיע ונמוך.
אם אתה מטייל ומחפש עבירות לא יהיה לך מנוס מלשפר את הרכב.
ולשפר עד הסוף ולא לקצר פינות ובחלקים.
קיט של רוביקון 4.5" , קצת מיגון אם אין מתחת לטרספר, מיכל הדלק ומדרגות צד.
המהדרין מחליפין את הטרנספר ל 242 וצולבים את הדריישאפט הקידמי.
וצמיגים 31" + גאנטים עם קצת אופסט.
בגלל מהלכי המיתלים המדהימים שקיט זה יתן לך אתה יכול להתחיל ללא נעילות.
יש לך ביד כלי שעובר כל מקום ומסלול שיש בארץ בלי מאמץ.
הרכב יהיה עביר יותר מהדיסקו שציינת.
מבחינת השיפורים, כמו שרמי כתב, במצבו הסטנדרטי הרכב ללא יכולות אמיתיות בשטח אתגרי.
שוב כמו רמי גם אני חושב שקיט של רוביקון הוא הטוב ביותר ולהזמין הכל לא לוותר על חלקים שאינם חלק מהקיט המקורי.
מיגונים, הרכב צריך כמה מיגונים בסיסים לדעתי, מגן דיפרנצאיל קדמי, מוט הגה מחוזק, מדרגות צד ומגן מיכל דלק.
לרוב הם מגיעים עם מיגון מינמלי על הטרנספר והקרטר, במידה ואין גם כאן הייתי שם מיגון.
מידת צמיגים דווקא הייתי הולך על ה235/85/16 במידה וההגבהה ששמת היא 4.5".
אל תצפה גם אחרי כל זה לרמת עבירות של דיסקו נעול, או לשם העניין של כל רכב בגודל דומה עם צמיגים בגודל דומה כשהוא נעול אם לא נעלת את הגראנד גם כן.
רציתי לעדכן לדורות הבאים...
1. נעילה מרכזית - בכל הדלתות חוץ מדלת נהג השלט לא נועל, יש איזשהו טריק שפספסתי או שכל המנועים\חיווט דורש בדיקה? אולי ה ecu תקול?נמצאה מערכת של פוינטר שישבה בתוך הדלת הקדמית ימנית והתלבשה על כל החוטים של המודול נעילה מרכזית - העפתי אותה והחזרתי את כל החוטים למצב המקורי והבעיה נפתרה!
(כמובן שמצאתי אותה אחרי שפתחתי את שאר הדלתות ע"מ לאתר מנוע נעילה פגום שמקצר את כל המערכת כמו שהספר ממליץ באיתור תקלות)
2. מנוע מדומם עצמאית בסל"ד נמוך - גם בסרק וגם בנסיעה, ניקוי בית מצערת? מנוע צעדים? מצריך קריאת תקלות במוסך מורשה? בית מצערת ומנוע צעדים נוקו והבעיה נפתרה באופן חלקי - עדיין המנוע לא עובד עגול בסל"ד סרק, נמשיך לעדכן...
3. ישנה נזילת מי קירור על הבלוק מאחורי המשאבת מים, האם הכיוון הוא המשאבה? כמה לחץ מכניסים בבדיקת לחץ במנוע הזה?
בבדיקת לחץ לא נמצאה נזילה אבל עדיין יש איבוד מים מינורי של חצי ליטר בחודשיים, ישנה הזעה מסביב לחיישן גובה מים במיכל עיבוי - נמשיך לעקוב.
והכי חשוב,
בעזרת חבר הפורום אורן71 בעיית משיכת ההילוך הראשון ב-LOW נפתרה לאחר החלפת חיישן מהירות בגיר(לא האחורי בטרנספר שהחלפתי ולא פתר), תודה אורן!
תוכל לפרט לגבי הבעייה ב - LOW ? (מהות הבעיה, הפתרון, העלות, איפה קנית את החלקים וכל מידע נוסף רלוונטי).
תודה
אבישי
הבעיה של משיכת ההילוך הראשון ב-LOW נפתרה לאחר החלפת החיישן מהירות בגיר ולא החיישן מהירות בטרנספר - Transmission Output Speed Sensor
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.