PDA

צפייה בגרסה מלאה : התקנת נעילת ARB לסרן קדמי בגראנד 98



ניר ל
02-05-07, 17:40
תפסתי מוזה מתאימה והחלטתי להתקין את נעילת ה ARB ששוכבת אצלי מספר שבועות ומחכה.

הנועל שהוזמן דרך ארז מאוברלנד, הוא מדגם RD100 (מתאים ליחס העברה 41:11 ומעלה ), לסרן דנה 30. הוזמן גם מדחס קטן, שיותקן כנראה מתחת למושב האחורי ולא בתא המנוע.

הכנתי מראש את כל הציוד הדרוש, בעקרון הנעילה מגיעה עם מייסבים וסטים של שימסים.
- דרוש מקדח 7/16 או 11 מ"מ (מנסיון רצוי 11 מ"מ כי בקידוח ידני החור לא יוצא מדוייק וישר, לכן הוא ממילא גדול יותר ).
- הניפל המסופק עם הנעילה הוא בעל תבריג 1/4" NPT, זה מברז צנרת 1/4-18 שקצת קשה ויקר להשיג בארץ. יש לי מברז 1/4 BSP , בחרתי שלא להשתמש בו עם הניפל המקורי ולהרוס את התבריג, חרטתי במקום זה ניפל זהה עם תבריג 1/4 BSP זכר ו 3/8 UNF נקבה.

בקיצור, הספקתי כבר לשחוט את הסרן, לקדוח ולהבריז ניפל לצינור האוויר, לקדוח חרירי שמן תחתונים בסרן כפי שמתבקש בהוראות ההרכבה (זה אמור למנוע מעבר שמן מהדיפ' לצינור האוויר), להעביר את הקורונה לנעילה. יותר מאוחר ארד שוב ואמשיך את העבודה.

ניר ל
06-05-07, 08:07
הרכבתי את הנעילה, על הדרך החלפתי מחז"ש של הפיניון ובדקתי את מצב מייסבי הפיניון (יש שם שרוול קורס שמווסת את העומס על המייסבים ולכן צריך להחליף גם אותו, כל זה צריך להתבצע כאשר הסרן מפורק והפיניון יכול להסתובב חפשי). החלפתי גם את גרמושקת הצירייה השניה ובכך מסתכם שיפוץ כללי של הסרן.

ההרכבה עצמה של הנעילה כבר הייתה פשוטה, בניתי מרחיב לסרן אבל הוא לא היה שימושי, השימסים שמכוונים את מרחק הקורונה מהפיניון מורכבים אחרי המייסבים וזה מפשט את תהליך הכיוון.
אחרי שארכיב את הקומפרסור אוכל גם להתרשם מתפקוד הנעילה, נצטרך למצוא מקום שהג'יפ של יואב לא עובר בו...

אברמלה
06-05-07, 17:30
על הדרך היית מחליף את 2 מחזיריי השמן של האקסים. זאת היזדמנות שהכול מפורק.

ניר ל
06-05-07, 21:36
שופינסקי, אם אתה כבר מציין את זה...
לא היו נזילות מהסרנים אצלי, הסרנים האלו לא פורקו מעולם (רק הוחלף בהם השמן כל 40K ).
גם בקדמי וגם באחורי היה כמו סיליקון אדום מסביב למחזירי השמן - אפשר לראות את זה בתמונות.
הסיליקון הזה חסם את מעברי השמן בקצות הדיפ', עכשיו כשהורדתי אותו כדי לפתוח מעברי שמן עפ"י הוראות ההרכבה של הנעילה, אני חושש שזה עלול לגרום לנזילת שמן.
הסידור הזה מקורי או פטנט של איזה מוסך?

savyon
07-05-07, 05:36
מקורי.

אברמלה
07-05-07, 06:13
מקורי.. מומלץ להחליף אותם... אותו הדבר לגביי מיסביי הפיניון.. עם כבר זה פתוח תחליף גם את המייסבים..עלות של 180 שח.. וככה אתה יודע שהסרן הקידמי כמו חדש.. רק תזהר לא לאבד את השימסים מיתחת לקפה של המייסב הפנימי.. בהצלחה

ניר ל
07-05-07, 09:46
את המייסבים של הפיניון בדקתי והם תקינים לחלוטין, המייסבים של הקורונה היו דפוקים והחלפתי אותם - זה גם היה המצב בסרן האחורי שלי. הרכב בסה"כ עם 120 אלף ק"מ והוחלפו בו שמנים עפ"י הספר.

הסיליקון הזה למעשה מונע משמן להגיע לצד המייסב החיצוני, למרות שבמקור יש שם מעבר שמן.
עושה רושם שזה נועד כדי למנוע נזילות, אבל מרעיב את המייסבים ומקצר את משך חייהם. בכל מקרה בהוראות ההתקנה של הנעילה נכתב במפורש שיש לפתוח את המעברים ואף להוסיף מעברי ניקוז אם לא קיימים במקור, ע"מ למנוע היווצרות מלכודת שמן שעלולה לפרוץ את מחזירי השמן ולטפס בצינור האוויר של הנעילה.

השועל
20-05-07, 13:50
מברוק על הנעילה ידידי..
יש קיר בבור שיואב לא צלח אותו וגם הרבה סופות והיילקסים נעולות קדימה\אחורה לא עמדו בטיפוס (אכן לא פשוט),אם כי אני בטוח שזה יהיה קליל בשבילך אחרי הנעילה :-))

השועל

UNIX
20-05-07, 20:54
מברוק על הנעילה ידידי..
יש קיר בבור שיואב לא צלח אותו וגם הרבה סופות והיילקסים נעולות קדימה\אחורה לא עמדו בטיפוס (אכן לא פשוט),אם כי אני בטוח שזה יהיה קליל בשבילך אחרי הנעילה :-))

השועל
אבל יש סיקסים שנעולים רק אחרוה ועולים אותו
:_)

השועל
21-05-07, 12:27
לא אמרתי סיקסים .. ידידי !
כבוד למגזר .. :)

ראיתי אותך עולה אבל אתה מהבודדים.

ניר ל
07-06-07, 23:13
כמה תמונות להשלמה -

הקומפרסור הקטן הותקן מתחת למושב האחורי, צינור האוויר נמשך לאורך קורת השלדה דרך זרוע הרדיוס העליונה, הצינור הושחל לתוך צינור גומי לכל אורכו לצורך בידוד והגנה.

מתגי ההפעלה מוקמו לצד ידית ההילוכים, קיים גם משבת כדי למנוע הפעלה אקראית של הנעילה.

-->