PDA

צפייה בגרסה מלאה : האם רמת CO נמוכה = נזק למנוע?



לביא
17-05-07, 04:54
בטסט בדקו לי רמת CO. התוצאה - 0.13%. הרמה המירבית המותרת - 4.5%. האם יש רמת מינימום מומלצת? נזק אפשרי למנוע?
לביא

חימושניק
17-05-07, 07:56
רמת מינימום מומלצת: 0%.

רמת ה-CO שמדדו לך פירושה שהקרבורטור שלך מכוון ושהמנוע עובד טוב.
אין אך ורע בעולם לרמת מותרת של CO כזאת גבוהה (4.5%). זה פשוט כיסתוח שמאפשר לרכבים ישנים להמשיך לנסוע תוך כדי זיהום חמור של הסביבה.

coas
17-05-07, 08:30
רמת CO נמוכה מאוד מעידה בד"כ על תערובת עניה. אם יש לך את שאר נתוני הפליטה תוכל לקבל תשובה מדויקת יותר.
ככלל, תוצאה טובה היא כאשר הCO מקביל ברמתו הנמוכה לO2.

מעבר לנ"ל, זאת התוצאה שקיבלו אחרים עם קונפיגורציה דומה לשלך, קרבורטור והצתה.

http://img181.imageshack.us/img181/856/emissionsgases1fq1.jpg

לביא
17-05-07, 09:53
תודה
בטסט מדדו CO בלבד.
איפה אפשר לבדוק את רמתם של יתר הגזים, והאם באמת נדרש?
החלפתי לא מזמן את הפלגים וצבעם, לפחות על פי היינס, נראה תקין.

coas
17-05-07, 10:07
בדוק את הפלאגים לפי הטבלה בקישור. (http://trikerdon.50megs.com/sparkplugs.htm)
אם הפלאגים (rfn14ly) שלך בטווח של 10-21 המנוע מכוון כראוי.

בדיקה של 5 גזים אפשר בכל מכון רישוי, אבל אין צורך אם הפלאגים נראים טוב.

איציק - 4X6ZH
17-05-07, 10:49
אין צורך להמציא את הגלגל .
בטסט בדקו גם את שאר הגזים ( פשוט המכשיר בודק הכל ביחד )
בכל מוסך צריך להיות מכשיר 4 גזים .
לא ברור מהשאלה שלך איזה רכב \ סוג מנוע \ מערכת פליטה יש לרכב הנבדק .
*****
מנוע בנזין לא אוהב תערובת עניה = CO נמוך .
כאשר התערבות עניה אחת הבעיות היא התחממות המנוע .
במנוע שאתה מקבל נתון CO של פחות מ 0.5 וזה מנוע קרבורטור ללא קטליזטור מה שהוא לא תקין .
( כן יש גם מנוע קרבורטור עם קטליזטור ) לא בארץ . ;)
*****
מנוע הנותן תוצאות CO נמוכות בדרך כלל יהיה לו קטליזטור ( וזה אחד הסימנים לעבודת הקטליזטור תקינה )
למעשה התערובת העבודה של המנוע גבוה יותר ומשתנה כל הזמן . אבל הקטליזטור ומחשב הרכב
משנים את תערובת הדלק כך שהגזים שנפלטים לאטמוספרה הם בעלי ריכוז מזהמים נמוך .
******
איציק

לביא
17-05-07, 12:06
מנוע CJ סטנדרטי. קרבורטור motorcraft 2150.
נבדוק שוב את הפלגים לפי הקישור.
תודה
לביא

ערן המסוקס
17-05-07, 16:55
בדוק פלאגים רק אחרי נסיעה עם מנוע חם.

חימושניק
17-05-07, 18:55
סליחה, טעות שלי.

ציינתי שרמת CO מומלצת היא 0%, אבל היות ועניתי בשעת בוקר מוקדמת בה הראש "לא סוחב" שכחתי שמדובר בסיקס עם קרבורטור וללא ממיר קטליטי.

עמכם הסליחה, אנא התעלמו מתגובתי הראשונה בשרשור זה.

אלכס.

לביא
18-05-07, 00:10
בדוק פלאגים רק אחרי נסיעה עם מנוע חם.

מה הסיבה?

coas
18-05-07, 08:24
כי אתה רוצה לבדוק את מצב התערובת בזמן שיוט, השלב בו הרכב נמצא בד"כ.
פלאג מתנקה/מתלכלך מהר יחסית, בדיקה לאחר עמידה בסרק תשקף את מצב התערובת בסרק או כאשר המנוע קר או עם צ'וק. ולכן, כדיי לקבל תמונה נכונה, צריך לבדוק את הפלאג לאחר נסיעה במהירות שיוט ללא עמידה בסרק.

בדיקה כזאת חייבת להיעשות עם פלאגים מקוריים, או פלאגים שאתה יודע בוודאות שהם בדירוג החום הנכון. ובקיצור, לא ספליטפייר.

258 מספק את מירב הכח כאשר התערובת עניה יחסית, לכן תמונות 17-20 רלוונטיות.

ובכלל, בדיקת גזי פליטה ברכב לא מבוקר מחשב משקפת בעיקר את מצב התערובת בסל"ד בו נמצא המנוע בזמן הבדיקה, בסל"ד סרק. את זה אתה יכול לתקן בקלות על ידי ברגי כיוון הסרק/כיוון הצתה.
כדיי לקבל קריאה מועילה לכיוון נכון צריך לבדוק בסל"ד של 2000, הסל"ד בו 258 נמצא במהירות שיוט, וזה אכן המצב במדינות בהן הבדיקה נועדה למנוע זיהום ולא רק כסת"ח או מסחטת כסף.

איציק - 4X6ZH
18-05-07, 09:45
לדעתי אתם מבלבלים את תחום הגזים לחלוטין .

גז ה CO הוא גז רעיל ביותר שנוצר כשר יש בעירה דלילת חמצן . ( מצערת סגורה )
במנוע שאין מצערת ( כמו מנוע דיזל ) אין גז CO . ( יש צרות אחרות ) NOX ועוד .
מנוע שפולט CO גבוה יפלוט בכל תחום העבודה שלו .
ותמיד יפלוט ריכוז גבוה בסרק . ( כי בסרק המצערת סגורה מקסימום ) .
הוראת יצרן להעלות סלד תפקידה
לשטוף גזים מהסעפת .
לחמם קטליזטור ( למי שיש )
לבדוק גם בסלד גבוה ביחס לתוצאה בסלד נמוך . ( CO חייב לרדת בסלד גבוה ) .
לאפשר בדיקת גזים אחרים הנבדקים בסלד גבוה .
....
....
ועוד סיבות .
****
איציק

coas
18-05-07, 10:16
מנוע שפולט CO גבוה יפלוט בכל תחום העבודה שלו .



מעגל הסרק נשלט בנפרד מהשאר, דיזות ומשאבת תאוצה. מה שמעניין במקרה הספציפי הוא התערובת בזמן שיוט, כלומר גודל הדיזות או בעיה אחרת שגורמת לתערובת עניה.
(בהנחה שכיוון ההצתה הוא לא המקור לבעיה)
כל אחד מהשלבים מטה מצטרף באופן מכני או לפי ואקום, אין כאן בקרה ממוחשבת/חיישנים או פתח יציאת דלק אחד (מזרקים בהצתה) שאם הם תקולים אזיי ההשפעה נמשכת בכל טווח הסל"ד.

http://www.bob2000.com/fgrph.gif

CO בכמות מעל הרצוי נוצר כאשר יש חוסר בחמצן- תערובת עשירה, כאן המצב הוא הפוך, יש עודף חמצן.

מנוע דיזל או קטליזטור והשפעתם על פליטת הגזים לא רלוונטים.

לביא
18-05-07, 23:52
אני שמח שהעלתי את הנושא.
באופן אישי - איבדתי אתכם כמה תגובות אחורה.
אבדוק את הפלגים בסוף שבוע הבא ואעדכן.
תודה בכל אופן.

לביא
07-06-07, 20:40
מתנצל. קצת באיחור.
לא הצלחתי להוסיף תמונות. רצ"ב קישור.
אודה למומחים על ההתייחסות.
ה"צבע" על הפלאגים אינו אחיד בהיקף - כפי שניתן לראות.
יכול להיות שקשור באיזושהי צורה לדלק שמלאתי בירדן וגרם לג'יפ "לצלצל" כמו ה"ביג בן"?

http://www.flickr.com/photos/30375641@N00/?saved=1

ערן המסוקס
10-06-07, 12:51
לפי הפלאגים דווקא נראה שהמצב תקין וטוב. חבל שהתמונות קטנות מידי בשביל לראות טוב יותר את הפרטים.

לביא
13-06-07, 06:59
תמונה גדולה

-->