צפייה בגרסה מלאה : איך יודעים שהגיע הזמן לרגולג'
באיזה רכב?
ברוב הרכבים כיום (אלו שעדיין מצויידים בבלמי תוף) יש מנגנון רגולאז' אוטומטי ולרוב אין מבצעים רגולאז' ידני.
היילקס 97
הסיבה לשאלה היא כזאת.
אתמול בזמן עליה דרדרתית קלה עם עגלה באיזה שלב האוטו התחיל לפרפר ונעצר, נתתי ברקס והבחנתי שהאוטו יורד אחורה למרות שאני עם ברקס לחוץ. הנחתי שזה בגלל שהעגלה הכבדה מושכת אותי אחורה. הבעיה היא שגם הבחנתי במראה את הגלגל השמאלי האחורי מסתובב אחורה, כלומר למרות הברקס הלחוץ.
אני לא מרגיש משהו משונה בבלימה אבל בכל מקרה, אני אלך מחר בבוקר למכון טסטים לבדוק את עוצמות הבלימה על המכונה שם.
ויש לי תופים מאחורה וכניראה גם שיש רגולג' אוטומטי .. אבל ... מי יודע ? אולי לא הורכב נכון ? אני אדע מחר בבוקר יותר.
חנן-ג'יפולוג
23-08-07, 17:07
יש רגולאז' אוטומטי אבל גם יש כיוון ידני למנופים של בלם היד שיוצאים מהתופים, והכיוון הזה משפיע גם על הבלמים הרגילים.
איציק - 4X6ZH
23-08-07, 18:20
בבלמי תוף עוצמת הבלימה שונה בין בלימה קדימה לבין בלימה לאחור .
הסיבה היא הנעילה העצמית / וההגבר העצמי של נעלי הבלם ( הם מותקנים בזוית ) .
****
לדעתי זה יכול להיות הסבר חלקי לאסון בדרום .
****
חוץ מזה למרות הכיוון האוטמטי אני נוהג לכוון ידנית .( וזה נותן בלם יד חד וחזק )
גם בכלי רכב אחרים ( לא רק רכבי שטח ) מקובל במוסך לכוון ידנית כאשר עובדים על התופים
את הכיוון האוטמטי משאירים לבלאי הרגיל .
****
איציק
היתה כתבה של kd2 על הנושא. והוא מוכר לי. אני גם חשבתי על זה.
מה שכן, יש באמת מצב שהבלם חניה לא מכון.
אני מחר אדע יותר.
תודה לעוזרים.
קראתי כבר את הפרק המתאים בהייינס.
איציק - 4X6ZH
23-08-07, 19:10
לצורך קבלת כח מקסימום במשיכת בלם היד יש לשחרר / לנתק את הכבל המקשר בין הגלגלים לידית
לכוון כיוון ידני (של כיוון הבלמים האוטומטי ) למקסימום האפשרי ( שן לפני תחילת הרגשת הנעילה כאשר אתה מסובב את הגלגל ביד לכיוון קדימה בלבד ) .
ורק אז לחזור לחבר את הכבל ולכוון את גובה הידית ( במידה וצריך ) .
****
איציק
כתבה?
שלי?
מתי?
אם כבר נושא בפורום.
תעשה מה שאיציק כתב לך , כוון עד שיש התנגדות ותוריד אחד אחורה.
צודק... זה היה קיד.
והנה הכתבה (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=6856&highlight=%E4%EE%F8%F6%E4)
אני קורא וקורא בהיינס ולא מצליח להבין ( וגם לא מהתמונות ) איך פועל המתיחה האוטומטית של הבלמי תוף.
מישהו יכול להסביר בבקשה ?
תודה.
וגם איציק, ...
כשאתה אומר לשחרר את כבל בלם יד, אתה מתכוון באזור שמתחת למושב הנוסע ?
איציק - 4X6ZH
24-08-07, 02:14
כן מתחת למושב משם לשחרר
חנן-ג'יפולוג
24-08-07, 10:31
אם אתה כבר באיזור הגלגל, עם גלגל מפורק, אז יותר נוח ומהיר לטעמי לשחרר את הפינים מאחורי התוף שמחברים את הכבל אל המנוף שנכנס לתוף.
אכן
טיפה רגולג' והכל בסדר
תודה לעונים
שבת שלום
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.