צפייה בגרסה מלאה : שמן מנוע overflow
אחרי ריקון שמן מנוע בדיסקברי דיזל הכנסתי כ 5.3 ליטר שמן (הקיבולת היא 5.8)
במצב קר השמן הגיע עד סמן עליון במדיד.
אחרי הנעה השמן עלה הרבה למעלה וגם משפריץ החוצה מפיית המדיד.
קודם כל, אני מניח ששגיתי - והמדידה הסופית צריכה להיות אחרי שהמנוע עבד קצת?
ומה עכשיו? מרוקנים עודפים מפתח ריקון?
יש איזו שיטה נכונה למילוי מדויק ?
תודה
1. השיטה הנכונה היא לעבוד עם ספר רכב. שם יש את כל המידות הנוכות.
2. אחרי שריקנת שמן מנוע תוריד את המסנן
3. הרכב מסנן חדש - וריק
4. מלא שמן כשהמדיד בחוץ ( לפחות קצת )
5. אם אתה יודע את כמות השמן הנכונה של החלפה - אתה יכול להכניס את הכמות, אם לא, מלא 2 או 3 ליטר, עצור, חכה חצי דקה, מדוד, הוסף עוד חצי ליטר, חכה חצי דקה, מדוד וחוזר חלילה עד שהשמן יעמוד קבוע על הקו העליון או כמעט עליו.
6. אם מילאת יותר מידי, פתח את בורג הניקוז ותן לכמות המתאימה לצאת.
בהצלחה.
שים לב שעבודת מנוע עם שמן מעל לכמות הנכונה מזיקה למנוע מאוד.
לא אמורים לבדוק את מפלס השמן על מנוע חם? הרי השמן עולה קצת (מפלס) לאחר כמה דקות עבודה?
שמן בודקים לאחר מס' דקות שהמנוע כבוי, וזאת על-מנת לאפשר לשמן שנמצא בחלקים שונים במנוע לטפטף חזרה לכיוון אגן השמן.
בזמן עבודת המנוע, המפלס לא עולה, אלא יורד, וזאת מהסיבה ששמן שאגור באגן השמן מובל לחלקים שונים לצורך שימון המנוע.
עידן
אוקי, אז עכשיו אני קצת מודאג.
אם כל מה שעשיתי היה לפתוח פקק ריקון אגן שמן, להחליף פילטר שמן ולמלא שמן חזרה.
ואם השמן כשהמנוע קר היה ברמה המקסימלית של המדיד.
אש מה בדיוק קורה כשאני מניע את הרכב והמדיד מראה הרבה מעל קו המקסימום ושמן משפריץ מפתח המדיד החוצה?????
אם בדקת שמן כשהמנוע עובד, זאת לא בדיקה נכונה. המפלס על המדיד יהיה גבוה מאוד, וזאת עקב הסירקולציה של השמן, הכל עובד ורועש שם.
(דרך אגב, הדבר היחיד שנבדק כשהמנוע פועל הינו שמן גיר אוטו'...)
כבה את המנוע, תן לשמן לטפטף ולחזור לאגן השמן, ואז בדוק את המפלס.
עידן
מצורפות הוראות יצרן להחלפת שמן ופלטר שמן
מוזר: למה כתבו לנתק מצבר? בשביל שלא יניעו את האוטו בטעות?
סתם שאלת תם:
האם ניגבת את המדיד בין הבדיקות ?
מין הסתם כשהמנוע עובד, השמן מצטבר גם על המדיד לכן יש לנגב,לדחוף חזרה ורק אח"כ לבדוק כמו שאמרו מעלייי.
ניתוק מצבר זו הוראת בטיחות כללית שאתה תמצא בכל ספר לפני כל פעולה פחות או יותר.
JN - מילאת יותר מדי שמן, בזה אין ספק. אם הכמות ה"רשמית" היא 5.8, סביר להניח שצריך למלא 4.5-5 ליטר בלבד. יש כמות לא זניחה שנשארת בפינות המנוע. אין לך ברירה עכשיו - פתח בורג ריקון, תוציא ליטר אחד, ותבדוק שוב. הבדיקה היא כשמנוע מדומם. יש הבדל בין מנוע קר לחם - אבל הוא לא מאד גדול. כשהמנוע קר,
הסימנים על המדיד, בכל המכוניות, הם אותו דבר - ההפרש בין הקו התחתון לעליון הוא בערך ליטר/קילו/קווארט.
כמו כן, כל עוד יש שמן על המדיד, אפילו מתחת לקו התחתון - יש מספיק שמן כדי להניע בבטחה.
מה שהיית צריך לעשות זה לרוקן, להחליף פילטר, למלא גלון אחד - 4 ליטר, לתת לשמן להתנקז במשך דקה. לבדוק שמן - אם יש על המדיד משהו, זה בסדר, אפשר להניע.
אחרי חצי דקה-דקה, דומם מנוע, בדוק שמן. הוסף כמה שצריך כדי להגיע מעט מתחת לקו העליון - זכור שההפרש בין הקוים הוא קילו אחד של שמן. עדיף להוסיף במנות קטנות ולבדוק כל פעם, כדי לא לעבור את הקו העליון. אם עוברים את הקו העליון בצורה משמעותית - כמו שקרה לך - אין ברירה אלא לרוקן. עבודה עם עודף שמן לאורך זמן מזיקה למנוע.
בנוסף לבטיחות, ניתוק המצבר נדרש על מנת למנוע שליחת אות check engine למחשב ...
הסימנים על המדיד, בכל המכוניות, הם אותו דבר - ההפרש בין הקו התחתון לעליון הוא בערך ליטר/קילו/קווארט.
אהה, ספר את זה לפורד F350. בין הקווים יש 3! ליטר שמן!
אוקי, צודק, אסייג את דברי - במיוחד כי הדיון הוא על לנדרובר, שם באמת הכל יכול להיות :mrgreen:
ברוב המכוניות ורכבי השטח המרחק בין שני הקווים מציין קילו/ליטר/קוורט
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.